تحصیل رشته روانشناسی در خارج از کشور

تحصیل رشته روانشناسی در خارج از کشور می تواند در گرایش های متفاوتی صورت پذیرد و گرچه در دانشگاه ها اکثرا شامل واحدهای نظری است اما کاربردی کاملا عملی داشته و مطالعات آماری و آزمایش بر روی افراد نقش مهمی را در آن ایفا می کنند.

روانشناسی رشته ای است که به افراد جامعه کمک می کند تا با بهره مندی از سلامت روانی بهتر بتوانند راه حل هایی را برای مشکلات واقعی زندگی خود پیدا کنند ، در واقع کسانی که به مطالعه رشته روانشناسی می پردازند فرآیندهای ذهنی و رفتار انسان ها را مطالعه نموده و به عنوان یک رشته چند وجهی زمینه های مختلف علمی همچون ورزش ، سلامت بالینی ، رفتارهای اجتماعی و فرآیندهای شناختی را به عنوان عوامل تاثیرگذار فرا می گیرند.

با وجود آنکه رشته روانشناسی از جمله رشته های تحصیلی جدید در دنیای علم شناخته می شود در دو قرن اخیر شاهد پیشرفت های چشمگیر بوده ، قدمتی به طول سال های قبل از میلاد داشته و در یونانیان باستان به نحوی اولیه مورد بررسی قرار گرفته است ، روانشناسان همواره تلاش می کنند تا بتوانند رفتارهای انسانی را توصیف ، توضیح ، پیش بینی و تغییر دهند که البته به صورت تخصصی بسیار گسترده بوده و مطالعه و درک عمیقی را از عملکرد ذهن انسان می طلبد.

در این عنوان تحصیل رشته روانشناسی در خارج کشور را به کمک کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) به خوبی خواهید شناخت و چنانچه کشور خاصی را مدنظر دارید با کارشناسان موسسه تماس بگیرید ، همچنین می توانید مقاله تحصیل در خارج از کشور را بخوانید و با برترین رشته ها و دانشگاه های جهان آشنا شوید.

فهرست مطالب
تحصیل رشته روانشناسی در خارج از کشور

آشنایی با رشته روانشناسی

در تعریف علمی و آکادمیک ، روانشناسی علمی است که در رابطه با رفتار انسان های با محیط اطراف شان و تفاوت های رفتاری به مطالعه می پردازد ، این رشته به دلیل اهمیت ویژه ای که در زندگی و جوامع بشری یافته در گرایش و زیر شاخه های مختلفی بررسی می شود که امروزه می توان در اغلب دانشگاه های جهان تحصیل رشته روانشناسی در خارج کشور را در گرایش های  موجود در جدول را یافت.

روانشناسی شناختی روانشناسی رشد روانشناسی سلامت
روانشناسی بالینی روانشناسی اجتماعی روانشناسی عصبی
روانشناسی مشاوره روانشناسی تربیتی روانشناسی سیاسی
روانشناسی جنایی روانشناسی محیطی روانشناسی تکاملی

البته گرایش های این رشته بسیار متنوع بوده و موارد زیاد دیگری را در بر می گیرد ، نکته قابل توجه در رابطه با آشنایی با رشته روانشناسی مطالعه رفتارها به صورت اجتماعی است که به شخص محدود نشده و می تواند در سطح گسترده نیز یک جامعه را بررسی کند ، در رشته روانشناسی دانشجویان با علوم شناختی و جامعه شناسی در ارتباط بوده و رفتار انسان ها به صورت فردی و اجتماعی مورد بررسی قرار می گیرد.

دانشجویان علاقه مند به این رشته باید توانایی و مهارت کافی برای تصمیم گیری و حل مسائل مختلف را داشته باشند و بتوانند با شناخت علاقه و تمایلات انسان ها به حل مشکلات انها کمک نموده و روحیه شان را تقویت کنند ، تحصیل رشته رواشناسسی در خارج از کشور سه مقطع کلی دارد که جداگانه به هر یک می پردازیم.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

در هر مقطعی قصد تحصیل روانشناسی در خارج از کشور را دارید ، مشاوران ما برترین راهنمایان شما خواهند بود.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

مقطع کارشناسی رشته روانشناسی در خارج از کشور

نخستین مرحله در تحصیل رشته روانشناسی در خارج از کشور مقطع کارشناسی می باشد که دانشجویان مفاهیم اولیه این رشته را فرا گرفته و به درک بهتری از ذهن ، احساسات ، تعاملات اجتماعی می رسند ، در این دوره اکثر واحدهای درسی به صورت نظری بوده و روش های تحقیق به دانشجویان آموزش داده می شود تا بتوانند به تدوین و آزمایش دقیق ایده ها بپردازند.

در برخی از دانشگاه ها دانشجویان می توانند از همان دوره مقطع کارشناسی گرایش تحصیلی خود را انتخاب نموده و در یک حوزه مشخص به مهارت برسند ، در حالی که در برخی دیگر مقطع کارشناسی به عنوان پایه تمامی گرایش ها به تدریس علوم ثابتی می پردازد و انتهاب گرایش به دوره تحصیلات تکمیلی موکول می شود.

مقطع کارشناسی رشته روانشناسی در خارج از کشور نیازمند پشت سر گذاشتن برخی دروس برای رسیدن به قبولی در آزمون و یا گاها مصاحبه می باشد ، شرایط پذیرش در هر دانشگاه متفاوت بوده و توصیه می کنیم تا با دریافت مشاوره از افراد خبره در این زمینه به بهترین مقصد تحصیلی در کشورهای مطرح جهان برسید.

مقطع کارشناسی رشته روانشناسی در خارج از کشور
کارشناسی ارشد رشته روانشناسی در خارج کشور

کارشناسی ارشد رشته روانشناسی در خارج کشور

پس از به پایان رساندن مقطع کارشناسی ، دانشجویان می توانند در دوره تحصیلات تکمیلی تحصیل رشته روانشناسی در خارج از کشور را ادامه دهند ، ماهیت دوره تحصیلات تکمیلی با مقطع کارشناسی متفاوت بوده و دانشجویان باید به صورت عملی واحدهای درسی خود را پشت سر بگذارند ، در ادامه با تحصیل کارشناسی ارشد رشته روانشناسی در خارج کشور آشنا می شوید.

در اغلب دوره های کارشناسی ارشد رشته روانشناسی در خارج از کشور می توان طی دو سال این مقطع را پشت سر گذاشت که البته با انجام تحقیقات گسترده بر روی پایان نامه می تواند تا سه سال نیز به طول انجامد ، در این مقطع دانشجویان واحدهای عملی زیادی داشته و باید روش های درمانی زیادی را به صورت عملی بر روی بیماران و افراد مختلف اجرا کنند ، نوشتن مقاله و شرکت در پروژه های تحقیقاتی نقش مهمی را در این مقطع ایفا نموده و هر گرایش دروس مخصوص به خود را دارد.

البته در برخی از دانشگاه ها به جای دوره کارشناسی ارشد تنها مقطع دکترا ارائه می شود و دانشجویان با مدرک کارشناسی و ارائه مقالات و تحقیقات معتبر می توانند تقاضای ورود به دوره دکترا را داشته باشند و یا طی پنج سال تحصیل از همان ابتدا دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد را صورت پیوسته سپری می کنند و فرصت ورود به مقطع دکترا را خواهند داشت.

دکترای رشته روانشناسی در خارج از کشور

چنانچه به دنبال تحصیل رایگان در خارح کشور هستید می توان مقطع دکترا به عنوان یکی از مطمئن ترین گزینه ها برای رسیدن به این هدف دانست ، تحصیل روانشناسی در خارج از کشور در مقاطع محتلفی امکان پذیر می باشد اما مقطع دکترا کاملا متفوت بوده و علاوه بر فرصت تحصیل رایگان در خارج از کشور می توانید آسانتر و در دانشگاه های بهتری به قبولی برسید.

افراد علاقه مند به تحصیل دکترای رشته روانشناسی در خارج از کشور ، باید خود را برای تحصیل به مدت حداقل 4 سال آماده کنند که البته می تواند تا شش سال زمان ببرد ، تحصیل در خارج از کشور در رشته رواشناسی با توجه به دانشگاه موردنظر الزامات پذیرشی متفاوتی دارد ، اما رسیدن به عالی ترین درجه تحصیلی یک رشته نیازمند خبره و منحصر بفرد بودن شما در حوزه تحصیلی تان است که می تواند به روش های مختلف مانند انجام تحقیقات ، مقالات و غیره صورت پذیرد.

لذت پذیرش در دوره دکترا به شما فرصت می دهد تا به تدریس در مقاطع پااین تر بپردازید و بتوانید برای تحقیقات و امارگیری های خود نیز از کلاس های درسی تان استفاده کنید ، در صورت وجود فرصت تدریس جتما از این موقعیت استفاده کنید چرا که به بسیار به شما کمک می کند تا زبده تر به مقام استادی برسید و با داشتن سابقه روزمه قوی تری بهم بزنید.

دکترای رشته روانشناسی در خارج از کشور

آزمون های مرتبط با رشته روانشناسی

اکثر دانشگاه های دنیا برای پذیرش دانشجویان رشته روانشناسی در گرایش های مختلف یک آزمون ورودی برگزار کرده و یا نتیجه برخی از آزمون های بین المللی را تایید می کنند ، آزمون های مرتبط با رشته روانشناسی معمولا منحصر بفرد بوده و از استانداردهای خاصی پیروی می کند اما در مواردی مشخص مانند زبان انگلیسی معیارای ثابتی دارند ، دقت داشته باشید که در صورت انتخاب زبانی غیر از زبان انگلیسی باید مدرک معتبر در همان زمینه را ارائه دهید که کارشناسان موسسه در رابطه با هر زبان اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار می دهند.

در اغلب دانشگاه ها آزمون های SAT ، ACT و یا GRE مورد قبول هستند و برای مهارت زبان انگلیسی خود می توانید نمرات آیلتس و یا تافل را ارائه دهید ، نمرات آزمون GRE اغلب برای دوره تحصیلات تکمیلی در دانشگاه های معتبر جهان درخواست می شود و دانشگاه های آمریکا بر نتایج آزمون های SAT یا ACT تاکید فراوان دارند.

هزینه تحصیل رشته روانشناسی در جهان

هزینه تحصیل رشته روانشناسی در جهان

هزینه تحصیل رشته روانشناسی در جهان چقدر است؟ تمامی دانشجویان علاقه مند به تحصیل رشته رواشناسی در خارج از کشور باید درنظر داشته باشند که مهاجرت به خارج از کشور با هزینه بیشتر همراه است و حتی در صورت دریافت بورسیه تحصیلی باید هزینه های جانبی همچون مخارج زندگی و یا رفت و آمد به کشور مقصد را درنظر داشته باشید که با نوسانات ارزی و پول رایج کشور موردنظر می تواند مبلغ قابل توجهی را در برگیرد.

خوب است که برای رسیدن به بورسیه تحصیلی به سایت دانشگاه مراجعه و یا از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید تا بتوانید شانس خود را تا حد ممکن افزایش دهید ، البته تمامی دانشگاه ها به خصوص مراکز خصوصی با پذیرش آسان به دانشجو این فرصت را می دهند تا با پرداخت مخارج تحصیل خود به مدرک معتبری نیز دست یابد.

در صورتی که بخواهید با پرداخت شهریه به تحصیل مشغول شوید باید هزینه بالایی را در برخی از دانشگاه ها پرداخت کنید به عنوان مثال دانشگاه کمبریج هزینه ای در حدود 32000 پوند را از دانشجویان خود در سال دریافت می کند که با هزینه های جانبی زندگی در کشور انگلستان بیشتر نیز می شود یا هزینه تحصیل در دانشگاه کالیفرنیا برکلی در حدود 43000 دلار در سال است که مبلغ قابل توجهی است.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

شناخت بهترین دانشگاه برای دریافت بورسیه روانشناسی با راهنمایی مشاوران خبره رجبی!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

Leading universities / psychology 

دانشگاه های مطرح رشته روانشناسی در جهان

تمامی دانشگاه های ارائه دهنده رشته روانشناسی تلاش می کنند تا به جایگاه بالاتری در رتبه بندی جهانی رسیده و میزبان دانشجویان مستعد و استعداد درخشان از سراسر جهان باشند ، شما عزیزان می توانید تحصیل رشته روانشناسی در خارج از کشور را در اغلب دانشگاه ها تجربه کنید اما همانگونه که گفتیم این رشته در هر دانشگاه شرایط خاص خود را برای پذیرش داشته و شما باید فاکتورهای شخصی خود را نیز مدنظر داشته باشید ،

دانشگاه های مطرح رشته روانشناسی در جهان​

در فهرست های جهانی دانشگاه های آمریکا بخش قابل توجهی از بهترین ها را به خود اختصاص داده اند و پس از آن دانشگاه های کشور کانادا و انگلستان گزینه های ایده آل تحصیل در رشته روانشناسی هستند.

چنانچه به دنبال مقصدهای تحصیلی به صرفه تر هستید می توانید به دانشگاه هومبولت برلین در آلمان ، دانشگاه ملبورن استرالیا ، دانشگاه نیو ساوث ولز نیوزلند و یا دانشگاه آرهوس دانمارک نیز درخواست خود را ارسال کنید ، کشورهای آسیایی همچون کره جنوبی ، ژاپن ، سنگاپور و تایوان نیز در فهرست بهترین دانشگاه های جهان دارای نماینده بوده و گزینه مناسب تحصیل برای دانشجویان ایرانی هستند.

هم اکنون طبق رتبه بندی QS دانشگاه های مطرح رشته روانشناسی در جهان به شرح زیر هستند:

  •  دانشگاه هاروارد
  •  دانشگاه استنفورد
  •  دانشگاه اکسفورد
  •  دانشگاه کمبریج
  •  دانشگاه کالیفرنیا برکلی
  •  دانشگاه کالیفرنیا کمبریج 

با برخی از کشور های ارائه دهنده رشته روانشناسی در مقالات زیر آشنا شوید ، شرایط را مطالعه و بهترین تصمیم رابگیرید.

فرصت های شغلی در حرفه روانشناسی

خوشبختانه اکثر کشورهای جهان امروزه در حال حرکت به سوی ایجاد سلامت روح و روان جامعه خود هستند و می کوشند تا حرفه روانشناسی را به عنوان یک لازمه برای جامعه تعریف کنند ، از این رو افراد فارغ التحصیل در این رشته از دوره کارشناسی تا مقطع دکترا می توانند به شغل های خوبی برسند.

تعریف فرصت های شغلی در حرفه روانشناسی بسیار گسترده است و می توان کار در حوزه های مختلفی از تدریس تا حوزه پزشکی را تجربه کرده و به درآمدهای قابل توجهی رسید ، به شما عزیزان توصیه می کنیم تا در هنگام انتخاب گرایش رشته روانشناسی نهایت دقت را داشته باشید زیرا گرایش تحصیلی در حرفه و شغل آینده تان بسیار موثر است و در کشورهای پیشرفته به دلیل جا افتادن بیشتر این رشته در میان مردم یافتن کار آسانتر می باشد.

البته در هر کشوری برای اشتغال فارغ التحصیلان رشته حقوق قوانین مشخصی وجود دارد که باید به آن توجه داشته باشید ، به عنوان مثال کشور استرالیا به روانشناسانی که حداقل 6 سال تحصیل در دانشگاه را پشت سر گذاشته باشند اجازه کار می دهد و یا سوئد به عنوان یکی از بهترین کشورهای مناسب کار نیاز به یادگرفتن و تسلط کافی به زبان سوئدی را نیز می طلبد.

سوالات پر تکرار تحصیل روانشناسی در خارج از کشور

در اغلب دوره های کارشناسی ارشد رشته روانشناسی در خارج از کشور ، دو سال این مقطع را میخوانید که البته با انجام تحقیقات گسترده بر روی پایان نامه تا سه سال هم طول می کشد.

در اغلب دانشگاه ها آزمون های SAT ، ACT و یا GRE برگزار می شود و برای مهارت زبان انگلیسی خود می توانید نمرات آیلتس و یا تافل را ارائه دهید ، نمرات آزمون GRE اغلب برای دوره تحصیلات تکمیلی در دانشگاه های معتبر جهان درخواست می شود و دانشگاه های آمریکا بر نتایج آزمون های SAT یا ACT تاکید فراوان دارند.

رشته حقوق دانشگاه کمبریج هزینه ای در حدود 32000 پوند را خواهد داشت.

  •  دانشگاه هاروارد
  • دانشگاه استنفورد
  •  دانشگاه اکسفورد
  •  دانشگاه کمبریج
  • دانشگاه کالیفرنیا برکلی
  •  دانشگاه کالیفرنیا کمبریج

در پایان به شما عزیزان یادآور شویم که جهت هرگونه سوال در رابطه با تحصیل رشته روانشناسی در خارج از کشور و یا انتخاب مقصد تحصیلی با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی تماس بگیرید و با دریافت مشاوره رایگان در مسیر درست مهاجرت قرار بگیرید ، مشاوران ما در دفاتر تهران و شیراز آماده ارائه خدمات مشاوره ای به شما عزیزان هستند.

چنانچه به تحصیل رشته حقوق هم علاقه مندید و میخواهید شرایط آن را برای تحصیل در خارج از کشور بررسی کنید ، دعوت می کنیم مقاله تحصیل رشته حقوق در خارج از کشور را بخوانید ، مقاله ای به روز با اطلاعاتی کامل.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه