خدمات بیمه به دانشجویان در کشور های آسیایی

مشاور مهاجرت تحصیلی
مشاور مهاجرت تحصیلی
خدمات بیمه به دانشجویان در کشور های آسیایی
فهرست مطلب

مشاور مهاجرتی

یکی از موارد مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیل و اعزام دانشجو به کشور های آسیایی در کشور های آسیایی ، ارائه گواهی بیمه سلامت است . بعضی از دانشجویان دارای بیمه بین المللی سلامت هستند و برخی دیگر بعد از اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر اقدام به اخذ بیمه سلامت از دانشگاه محل تحصیل خود می کنند . البته گاهی اوقات دانشگاه محل تحصیل به دانشجویان بین المللی خود بیمه دانشجویی اعطا نمی کنند و فرد لازم است از بیمه های خصوصی استفاده کند . بیمه های دانشجویی هزینه درمان ، مراقبت های پزشکی ، بستری شدن و غیره را پوشش می دهند . در این مقاله مشاورین ارشد موسسه حقوقی وکلای مهر آفرین رجبی خدمات بیمه به دانشجویان در کشور های آسیایی را مورد بررسی قرار می دهند .

بررسی خدمات بیمه به دانشجویان در کشور های آسیایی

آسیا پهناور ترین و پر جمعیت ترین قاره جهان است که حدود 60 درصد جمعیت کره زمین در این قاره سکونت دارند . این قاره از سمت شمال با اقیانوس منجمد شمالی ، از سمت جنوب با اقیانوس هند ، از سمت شرق با اقیانوس آرام و از سمت غرب با دریای مدیترانه همسایه است .

این قاره دارای چهل و نه کشور می باشد . کشور چین پر جمعیت ترین کشور جهان در این قاره قرار دارد ، کشور های ارمنستان ، ازبکستان ، ایران ، بحرین ، بنگلادش ، پاکستان ، تاجیکستان ، تایلند ، ترکیه ، روسیه ، عربستان سعودی ، فیلیپین ، قبرس ، کره جنوبی ، گرجستان ، هند و غیره دیگر کشور های قاره آسیا است .

کشور های آسیایی دارای بخش های مراقبت بهداشتی خوب است در بیمارستان های بزرگ در بعضی از کشور های آسیایی پزشکان و متخصصان توانایی صحبت به زبان انگلیسی دارند و می توانند با به این وسیله با بیماران ارتباط برقرار کنند .

همه بیمارستان های کشور های آسیایی دارای بخش اورژانس و داروخانه های شبانه روزی هستند . کشور های آسیایی دارای یک سیستم بیمه درمانی معتبر برای دانشجویان بین المللی محصل در کشور خود هستند که با پرداخت هزینه بیمه توسط دانشجویان بخشی از هزینه های بستری شدن در بیمارستان ها ، ویزیت پزشکان و خرید دارو تحت پوشش بیمه قرار می گیرد .

البته خدمات بیمه به دانشجویان در کشور های آسیایی شرایط و ویژگی های خاص خود را داراست . در میان بسیاری از بازار های آسیایی ، بیمه درمانی از محصولات پرطرفدار و محبوب است که مورد توجه قرار گرفته است . افزایش تقاضا برای مراقبت های بهداشتی در سراسر آسیا ریشه در از رشد پایدار جمعیت ، افزایش هزینه های پزشکی و رشد ثروت در سراسر آسیا دارد .

انواع بیمه خدمات درمانی در کشور های آسیایی

از دلایل اصلی استقبال زیاد از بیمه درمانی خصوصی در کشور های آسیایی می توان به محدودیت بیمه درمانی دولتی در بسیاری از کشورهای آسیایی یا کیفیت مراقبت های بهداشتی تأمین شده توسط دولت اشاره کرد . خدمات تحت پوشش بیمه سلامت دانشجویی در کشور های آسیایی‌ :

  • هزینه های پزشکی
  • بستری شدن
  • بینایی سنجی
  • دندانپزشکی
  • زایمان
  • آزمایش های سلامتی
  • آمبولانس

خدمات بیمه به دانشجویان در چین

بر اساس قوانین خدمات بیمه به دانشجویان در کشور های آسیایی یکی از الزامات قانونی برای همه دانشجویان در چین ، داشتن بیمه خدمات درمانی است . اگر دانشجو دارای بیمه خدمات درمانی بین المللی معتبر در چین نباشد ، دانشجو می توانند بیمه خود را از کشور خود و یا از دفتر پذیرش دانشگاه در حین ثبت نام خریداری کنند . این از  الزامات تحصیل در بسیاری از دانشگاه های چین است که دانشجویان خارجی بیمه عمومی کلی برای مدت زمان حضور در چین را باید خریداری کنند .

اگر دانشگاه مورد نظر به دانشجویان خدمات بیمه ارائه نکند ، دانشجو باید یک بیمه دانشجویی چینی محلی خریداری کند . هزینه این بیمه محلی حدود 800 یوان برای هر سال می باشد . بسیاری از دانشجویانی که از بیمه محلی چین استفاده می کنند ، بر این باورند که این بیمه پایه و اساسی است . محدودیت های اصلی این بیمه شامل هزینه بیمه ، تعداد محدود دانشگاه ها و عدم ضمانت خدمات انگلیسی به دانشجویان بین المللی است .

خدمات بیمه به دانشجویان در روسیه

یکی از الزامات تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی روسیه مانند دیگر کشور های آسیایی برخورداری از بیمه سلامت است بدین صورت که هر دانشجوی بین المللی که قصد تحصیل یا بازدید از روسیه را دارد ، باید مدارک بیمه درمانی را به عنوان بخشی از درخواست ویزا خود ارائه دهد .

فرم درخواست ویزای تحصیلی روسیه شامل بخشي است که در آن فرد باید بیمه درمانی خود را ارائه کند و یک کپی از دفترچه بیمه و بیمه نامه خود را همراه با دیگر مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزا ارسال کند . به احتمال زیاد هر کشور دارای سیستم مراقبت بهداشتی خاص خود است که با کشور وطن دانشجو متفاوت است .

مراکز پزشکی اروپایی و آمریکایی و همچنین کلینیک با کیفیت عالی در سراسر شهر های این کشور در حال فعالیت هستند که با بیمه دانشجویی دانشجویان بین المللی محصل در روسیه قرارداد دارند . حداکثر هزینه خدمات بیمه به دانشجویان در کشور های آسیایی  و همچنین کشور روسیه بین 200 هزار دلار تا یک میلیون دلار می باشد .

خدمات بیمه به دانشجویان در کره جنوبی

کره جنوبی مقصد محبوب دانشجویان بین المللی است که علاقمند به تحصیل در خارج از کشور و در یکی از کشور های آسیایی هستند . کره جنوبی به دانشجویان خود آموزش عالی با کیفیت ، محیط فرهنگی جذاب و فرصت های گوناگون برای اشتغال و موفقیت مالی پس از فارغ التحصیلی را ارائه می دهند . مراقبت های بهداشتی در کره با کیفیت بالا است و می تواند در بیمارستان های دولتی ، بیمارستان های شرقی ( که از شیوه های پزشکی سنتی شرقی استفاده می کنند ) ، مراکز بهداشت دولتی و بیمارستان های خصوصی استفاده شود .

به عنوان یک دانشجوی بین المللی ، فرد ممکن است خواهان درمان و استفاده از مراقبت های پزشکی در کلینیک های بین المللی باشد که پزشکان آن به طور معمول در ایالات متحده تحصیل کرده اند . البته باید توجه داشت که هزینه های درمانگاه های بین المللی بالاتر از بیمارستان های دولتی می باشد و تنها درصدی از آنها تحت پوشش خدمات بیمه به دانشجویان در کشور های آسیایی قرار می گیرد .

یکی از شرایط اخذ ویزای تحصیل در کره جنوبی ارائه مدارک بیمه سلامت است . بعضی از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی به دانشجویان خود بیمه سلامت دانشجویی اعطا می کنند ، اما بعضی دانشجویان پیوستن به طرح بیمه سلامت خصوصی را انتخاب می کنند چرا که با این روش اطمینان حاصل می کنند که کل موارد در یک رویداد اورژانسی را پوشش می دهند . هزینه این بیمه نیز بین 200 هزار دلار تا یک میلیون دلار می باشد .

خدمات بیمه به دانشجویان در ترکیه

تمام دانشجویان بین المللی محصل در ترکیه که دوره تحصیل آن ها در این کشور بیش از شش ماه می باشد باید طبق قانون از خدمات بیمه به دانشجویان در کشور های آسیایی بهره مند شوند . دانشجویان مسئول پرداخت ماهیانه هزینه بیمه خود هستند .

زمان اعتبار این بیمه درمانی تا پایان دوره تحصیل است . این بیمه هزینه درمان در بیمارستان های دولتی و بعضی از بیمارستان های خصوصی را پوشش می دهد و گاهی اوقات هزینه درمان در بیمارستان های این کشور رایگان است . البته هزینه درمان در بیمارستان های این کشور بسته به سیاست قیمت گذاری هر بیمارستان متفاوت است .

در این مقاله مشاورین ارشد مراکز شیراز و تهران موسسه مهر آفرین رجبی خدمات بیمه به دانشجویان در کشور های آسیایی را مورد بررسی قرار داده و شرایط بیمه دانشجویی در بعضی از کشور ها را بیان کردند . برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اعزام دانشجو و مهاجرت تحصیلی به کلیه کشور های آسیایی ، با ما در تماس باشید .

5/5 - (23 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو
خانه