مهاجرت به ایتالیا

مهاجرت به ایتالیا در میان انتخاب های موجود برای مهاجرت قرار دارد ، ایتالیا سالانه تعداد زیادی از خارجی ها را جذب خود  می کند.

شرایط اقتصادی و کاری خوبی که این کشور ارائه می دهد ، همراه با قوانینی که سرمایه گذاری های خارجی را تشویق می کند بسیاری از افراد خارج از کشور را به دلایل کاری یا تجاری به ایتالیا جذب می کند ، اگر می خواهید به ایتالیا مهاجرت کنید ، ویزا های متنوعی وجود دارد که می توانید برای آنها اقدام کنید ؛ برای آشنایی با شرایط مهاجرت به این کشور با دفاتر شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) بگیرید.

برای شهروندان کشورهای غیر اتحادیه اروپا که قصد مهاجرت به ایتالیا را دارند شرایط سختگیرانه ای وجود به این معنی که این افراد باید قبل از ورود به کشور برای یکی از انواع ویزاهای موجود اقدام کنند ، خوشبختانه ، ایتالیا یکی از بازترین کشورهای اروپایی در زمینه مهاجرت است ؛ دولت انواع مختلفی از ویزاها را برای شهروندان کشورهای غیر اتحادیه اروپا تهیه می کند ؛ از طریق این ویزا ها ، خارجی ها می توانند به سادگی در ایتالیا زندگی کنند.

بیشتر ایرانیان با هدف تحصیل در دانشگاه های ایتالیا وارد این کشور می شوند ، بنابراین خوب است اطاعات خود را در این زمینه به روز کنید و از آخرین تغییرات با خبر شوید ؛ با همین هدف مقاله تحصیل در ایتالیا را به شما ارائه داده ایم که با کلیک بر روی لینک آن می توانید مقاله را بخوانید.

فهرست مطالب
مهاجرت به ایتالیا

روش های قانونی مهاجرت به ایتالیا

روش های قانونی مهاجرت به ایتالیا را می شناسید؟ برای مهاجرت به ایتالیا روش های قانونی متعددی وجود دارد که هر یک از آن ها نیازمند نوع خاصی از ویزا است ، این ویزا ها شامل اجازه اقامت موقت که به یک خارجی اجازه می دهد چند سال در ایتالیا زندگی کند ، مجوز کار که برای کسانی که بر اساس رابطه کاری به ایتالیا می آیند ، مجوز کارآفرینی که به یک فرد غیر اتحادیه اروپا امکان می دهد یک تجارت کوچک راه اندازی کند و ویزای دانشجویی که برای مدت محدودی به کسانی که در ایتالیا تحصیل می کنند اعطا می شود.

ویزای دیگری که برای افراد غیر اتحادیه اروپا صادر می شود ، ویزای پناهندگی و افراد بدون تابعیت و ویزای الحاق خانواده است که در ایتالیا چندان رایج نیستند.

دسته خاصی از ویزا هایی که برای شهروندان خارجی صادر می شود ویزای طلایی است که امکان درخواست مجوز اقامت بر اساس سرمایه گذاری را فراهم می کند ، این نوع ویزا معمولا به شهروندان غیر اتحادیه اروپا اعطا می شود که علاقه مند به سرمایه گذاری قابل توجه در ایتالیا با هدف اخذ شهروندی هستند ؛ در طول این مقاله با این ویزا ها و شرایط دریافت آن ها بیشتر آشنا می شویم اما برای دریافت اطلاعات دقیق تر در مورد نحوه دریافت این ویزا ها با دفاتر موسسه رجبی تماس بگیرید.

شهروندان ایرانی قبل از اینکه بتوانید به ایتالیا مهاجرت کنید ، باید ویزای اقامت طولانی مدت ایتالیا را دریافت کنید ؛ این نوع ویزا به شما اجازه می دهد تا با قصد اقامت طولانی مدت وارد ایتالیا شوید.

پس از ورود به ایتالیا، باید برای اجازه اقامت ایتالیا در یک اداره پست محلی و سپس مرکز پلیس در عرض هشت روز درخواست دهید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

دریافت به روز ترین اطلاعات مهاجرت به ایتالیا هنگام تماس با مشاوران موسسه خوشنام رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

مهاجرت به ایتالیا از طریق تحصیل

مهاجرت به ایتالیا از طریق تحصیل را می توان یکی از محبوب ترین روش های مهاجرت به این کشور دانست که با حداقل هزینه فرد را به ویزا و اقامت می رساند. دانشگاه های این کشور جزو معتبرترین ها بوده و شما با پذیرش در هر یک ، آینده حرفه ای تان را تضمین خواهید نمود.

چنانچه تمایل دارید مهاجرت به ایتالیا از طریق تحصیل را تجربه کنید ، به عنوان یک دانشجوی خارج از اتحادیه اروپا باید ضمن دریافت مشاوره از افراد متخصص در این حوزه برخی از قوانین را به صورت کلی رعایت نمایید که مهم ترین آن دریافت پذیرش از یک دانشگاه و یا مرکز آموزشی می باشد.

با داشتن پذیرش از یک دانشگاه و یا دوره آموزشی همانند ثبت نام در کالج های یادگیری زبان شما قادر خواهید بود برای دریافت ویزا اقدام نمایید . دریافت ویزا نیز به عنوان مهم ترین گام مهاجرت تحصیلی به ایتالیا به شما اجازه ورود و اقامت در این کشور را می دهد.

با جمع آوری مدارک لازم و ارائه آن به سفارت ، درخواست شما بررسی و در نهایت ویزای تحصیلی شما صادر می شود . خوب است دقت داشته باشید که مهاجرت به ایتالیا از طریق تحصیل منجر به دریافت اقامت دائم این کشور نخواهد شد و شما باید پس از اتمام دوره تحصیل خود ، با یافتن یک شغل ویزای تحصیلی تان را به ویزای کار تغییر داده و در نهایت پس از چند سال کار و پرداخت مالیات درخواست اقامت دائم و سپس شهروندی داشته باشید.

مهاجرت به ایتالیا از طریق تحصیل

مجوز اقامت دانشجویی در ایتالیا

مجوز اقامت برای تحصیل در ایتالیا به مدت یک سال معتبر است ؛ هزینه 80 یورو است که هزینه کیت و مالیات دولتی را پوشش می دهد ، دانش آموزان باید یک کپی از پاسپورت خود ، ویزای دانشجویی ، گواهی پوشش بیمه درمانی معتبر در ایتالیا ، مدرکی مبنی بر پوشش اقتصادی برای مدت اقامت و گواهی ثبت نام در مدرسه با مهر کنسولگری ایتالیا در هنگام اعطای ویزا ارائه دهند.

بر اساس دوره و دانشگاه ، دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا باید برای مجوزی اقدام کنند که به آن ها اجازه می دهد تا حداکثر 6 تا 12 ماه پس از اتمام تحصیلات خود در ایتالیا بمانند ، داشتن شغل قبل از پایان دوره تمدید بسیار مهم است ، اگر در طول مدت مجوز نتوانید شغلی پیدا کنید ، بایستی برای بازگشت به کشور خود آماده شوید ، شما همچنین می توانید برای دوره های کارآموزی تا 12 ماه درخواست دهید.

هنگام مهاجرت ، باید اطلاعات شما در زمینه کشور مقصد دقیق و به روز باشد ، مقالات زیر با همین هدف به شما ارائه شده است.

اخذ اقامت ایتالیا از طریق کار

ویزای کار ایتالیا نوعی ویزای اقامت طولانی مدت ایتالیا است که به عنوان ویزای ملی یا D-Visa نیز شناخته می شود ، ویزای کار در ایتالیا همان ویزای ورودی است ، این بدان معناست که به شما اجازه ورود به ایتالیا را می دهد ، اما همچنان باید مجوز اضافی برای اقامت مجوز اقامت دریافت کنید ، شما باید ظرف هشت روز پس از ورود به ایتالیا برای مجوز اقامت خود درخواست دهید.

اخذ اقامت ایتالیا از طریق کار

یافتن کار در بازار کار ایتالیا با توجه به نرخ بیکاری در این کشور ممکن است سخت باشد ، با این وجود ، مشاوران موسسه رجبی به شما نشان می دهند که چگونه در ایتالیا شغل پیدا کنید ، به خاطر داشته باشید که صحبت کردن به ایتالیایی ممکن است کلیدی برای یک شغل پایدار و رو به رشد در این کشور باشد.

قبل از اینکه بتوانید برای ویزای کار ایتالیا درخواست دهید ، باید در ایتالیا شغل داشته باشید و شرایط مختلفی را برآورده کرده باشید ، برای مهاجرت به ایتالیا از طریق کار باید:

  1. یک کارفرمای ایتالیایی پیدا کنید که شما را استخدام کند و برای اجازه کار شما درخواست دهد ، فقط پس از اینکه کارفرما مجوز کار شما را دریافت کرد و آن را برای شما ارسال کرد ، می توانید:
  2. برای ویزای کار ایتالیا در نمایندگی ایتالیا در کشور خود درخواست دهید ، اگر ویزای کار ایتالیا را دریافت می کنید ، تنها در این صورت می توانید:
  3. وارد ایتالیا شوید و برای اجازه اقامت برای اقامت و کار قانونی در این کشور درخواست دهید.

در همین راستا می توانید به مقاله کار در ایتالیا مراجعه کرده و علاوه بر آشنا شدن با قوانین بازار کار این کشور ، مشاغل مورد نیاز ایتالیا را نیز بشناسید.

اخذ اقامت ایتالیا از طریق سرمایه گذاری

برنامه اصلی که بر اساس آن شهروندان خارجی می توانند مجوز اقامت دائم ایتالیا را در حین سرمایه گذاری در ایتالیا دریافت کنند ، طرح ویزای سرمایه گذار است ، این برنامه گاهی اوقات به عنوان ویزای طلایی در ایتالیا و سایر نام‌ های مشابه که معمولاً به مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری اشاره دارد نیز بیان می شود.

 در سال 2020 پروژه های سرمایه گذاری مستقیم خارجی در ایتالیا 5 درصد افزایش داشته است ، ایالات متحده (24٪) ، فرانسه (16٪) و آلمان (12٪) از بزرگترین سرمایه گذاران در ایتالیا هستند ، اگرچه منشاء جریان ها از نظر جغرافیایی متنوع باقی می ماند ؛ شمال غرب به عنوان جذاب ترین منطقه تایید شده است و پس از آن ایتالیا مرکزی (24٪) قرار دارد.

ایتالیا در حال حاضر هشتمین اقتصاد بزرگ جهان ، عضو گروه G7 و یک رهبر جهانی در طیف وسیعی از بخش‌های صنعتی از جمله بخش‌های نساجی ، ماشین‌آلات ، خودروسازی ، شیمیایی و دارویی است.

اقتصاد ایتالیا با غلبه شرکت های کوچک و متوسط ، شرکت های خانوادگی و صنایع تخصصی جغرافیایی مشخص می شود.

مهاجرت به ایتالیا از طریق سرمایه گذاری ویزا به مدت دو سال اعطا می شود و برای یک دوره سه ساله دیگر قابل تمدید است ، مشروط بر اینکه سرمایه گذاری حفظ شود ، سرمایه گذاری باید ظرف سه ماه پس از ورود به کشور انجام شود ، امکان اخذ اقامت دائم ایتالیا وجود دارد اما متقاضیان باید درآمد سالانه 100000 یورو را نشان دهند.

اخذ اقامت ایتالیا از طریق سرمایه گذاری

وبینار بررسی روش های مهاجرتی و چالش های پیش رو

اگر شما هم به فکر مهاجرت هستید اما انواع و اقسام نگرانی ها از آنچه قرار است در پروسه مهاجرت با آن مواجه شوید ذهنتان را درگیر کرده ، توصیه می کنیم به وبینار ارائه شده توسط محسن مهدوی ، کارشناس ارشد مهاجرتی از هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی توجه کنید.

در حدود دو ساعت همکار ما تمام نگرانی ها و چالش های ذهنی شما در خصوص مهاجرت را بررسی و واقعیت ها را بیان می کند و مسیر های مختلف مهاجرت را به شما نشان می دهد.

پس از دیدن ویدئو ارائه شده ، می توانید با درج شماره تماستان با بهترین مشاوران ما صحبت کنید ، مشاوران رجبی با شما تماس خواهند گرفت و به تمام سوالاتتان پاسخ خواهند داد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

بررسی اولیه شرایط شما برای انواع مهاجرت به صورت رایگان توسط کارشناسان مهاجرتی رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

 اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در ایتالیا

یکی دیگر از روش های  اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در ایتالیا در این کشور است ، با چند استثنا ایتالیا به خارجی ها اجازه می دهد تا یک شرکت معمولی جدید را ثبت کنند که کاملاً متعلق به افراد یا شرکت های خارجی است ، به طور کلی اگر شرکت به اندازه کافی بودجه داشته باشد ، می تواند بلافاصله برای استخدام کارگران غیر اتحادیه اروپا از طریق رویه کارت آبی اتحادیه اروپا (محصول به کارگران بسیار واجد شرایط) درخواست دهد.

ثبت شرکت در ایتالیا به طور خودکار منجر به مجوز کار / ویزا / اجازه اقامت نمی شود ، مقررات مهاجرتی فعلی تنها در صورتی ویزای کار را به عنوان مدیر یا مالک یک شرکت اعطا می کند که چنین شرکتی حداقل به مدت 3 سال فعالیت داشته باشد.

اجازه اقامت در ایتالیا برای بازرگانان برای یک دوره 1 تا 2 ساله و همچنین ویزا برای کار در این کشور یا به دلایل خانوادگی صادر می شود ، کارآفرینان برای دریافت یا تمدید اجازه اقامت در ایتالیا نیازی به یادگیری زبان رسمی کشور ندارد ، آزمون زبان فقط در صورت درخواست برای اقامت دائم انجام می شود.

ایتالیا بسته به مدل سازمانی شرکت ، اهداف تجاری آن ، سطح سرمایه ای که باید متعهد شود ، میزان مسئولیت بنیانگذاران و همچنین پیامد های مالیاتی و حسابداری ، طیف گسترده ای از اشکال قانونی را برای تأسیس شرکت ارائه می دهد که با تماس با مشاوران موسسه رجبی می توانید در مورد ثبت شرکت در ایتالیا اطلاعات کسب کنید.

پیشنهاد می کنیم مقاله سرمایه گذاری و ثبت شرکت در ایتالیا را بخوانید تا با حداقل سرمایه های لازم برای انواع مهاجرت هایی که با روش سرمایه گذاری انجام می گیرند آشنا شوید ، همچنین مراحل ثبت شرکت و خرید شرکت آماده در ایتالیا را هم بررسی کرده ایم.

اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در ایتالیا

مهاجرت به ایتالیا از طریق خرید ملک

فرآیند خرید ملک در ایتالیا نسبتا ساده است و هنگام کار با یک شریک املاک واجد شرایط و رسمی ثبت شده می تواند بدون دردسر باشد ، در خرید املاک مسکونی و تجاری ، مراحل مختلفی باید دنبال شود ، اولین مورد یافتن ملک مناسب و بازرسی آن است همچنین توصیه می شود ملک ایتالیایی را ارزیابی کنید تا از درستی قیمت مطمئن شوید.

مهاجرت به ایتالیا از طریق خرید ملک

از جمله مواردی که در هنگام مهاجرت به ایتالیا از طریق خرید ملک باید مورد توجه قرار گیرد عبارتند از:

  • اطمینان از اینکه ملک مشمول هیچ گونه تحمیل یا حقوق شخص ثالث نیست؛
  • حصول اطمینان از ثبت ملک در ثبت زمین؛
  • اطمینان از وجود تمام مجوزهای برنامه ریزی و همچنین سایر مدارک لازم؛
  • اطمینان از مناسب بودن ملک برای فعالیت های خاص ، در مورد خرید املاک تجاری.

هنگامی که خریدار در مورد یک ملک خاص تصمیم گرفت ، قراردادی تنظیم می شود و قبل از تکمیل خرید باید مبلغی نیز پرداخت شود ، اگر چه افراد غیر مقیم برای خرید ملک در ایتالیا آزاد هستند ، داشتن یک خانه به شما مجوز ویزا نمی دهد یا به شما اجازه اقامت دائم در این کشور را نمی دهد.

برای یافتن ویزا مناسب باید گزینه های مختلف ویزا را بررسی کنید و از طریق مشاوره با دفاتر موسسه رجبی مسیر های دریافت اقامت دائمی را طی کنید.

وکیل مهاجرت به ایتالیا

بهترین وکیل مهاجرت به ایتالیا کیست؟ در برخی از کشور های جهان مانند کانادا یا استرالیا اداره مهاجرت بهبرخی از افراد مجوزی اعطا می کند که این افراد به عنوان وکیل مهاجرت مشغول به فعالیت و خدمات رسانی به افراد خواهان مهاجرت می شوند ، هیچ رشته تحصیلی در دانشگاه های ارائه دهنده رشته حقوق به عنوان رشته وکیل مهاجرت وجود ندارد و این عنوان برای مهاجرت به کشور های اروپایی جایگاه و کاربردی ندارد.

موسسه مهاجرتی به ایتالیا

با مطالعه مواردی که پیش از اینم بیان شد به طور قطع با چگونگی مهاجرت به ایتالیا آشنا شده اید اما تنها مطالعه این اطلاعات کافی نیست و برای تصمیم گیری لازم است با افرادی آشنا به این امور مشورت کرد که شایسته ترین افراد مشاوران موسسه های مهاجرتی هستند ، موسسه مهاجرتی رجبی به عنوان یکی از با سابقه ترین موسسه های مهاجرتی در مهاجرت های موفق به سراسر جهان به ویژه کشور های اروپایی می تواند گزینه مناسبی برای مشاوره و راهنمایی شما باشد ، این موسسه دارای دفاتر مختلف در شهر های شیراز  و تهران هست و آماده هر گونه خدمات در زمینه های قانونی مهاجرت به ایتالیا می باشد.

موسسه مهاجرتی به ایتالیا

سوالات پر تکرار مهاجرت به ایتالیا

ویزای کار ایتالیا نوعی ویزای اقامت طولانی مدت ایتالیا است که به عنوان ویزای ملی یا D-Visa نیز شناخته می شود ، ویزای کار در ایتالیا همان ویزای ورودی است ، این بدان معناست که به شما اجازه ورود به ایتالیا را می دهد ، اما همچنان باید مجوز اضافی برای اقامت مجوز اقامت دریافت کنید ، شما باید ظرف هشت روز پس از ورود به ایتالیا برای مجوز اقامت خود درخواست دهید.

بر اساس دوره و دانشگاه ، دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا باید برای مجوزی اقدام کنند که به آن ها اجازه می دهد تا حداکثر 6 تا 12 ماه پس از اتمام تحصیلات خود در ایتالیا بمانند و دنبال کار باشند.

هنگام مهاجرت به ایتالیا از طریق سرمایه گذاری ویزا به مدت دو سال اعطا می شود و برای یک دوره سه ساله دیگر قابل تمدید است ، مشروط بر اینکه سرمایه گذاری حفظ شود ، سرمایه گذاری باید ظرف سه ماه پس از ورود به کشور انجام شود.

بله ، امکان اخذ اقامت دائم ایتالیا وجود دارد اما متقاضیان باید درآمد سالانه 100000 یورو را نشان دهند.

اگر چه افراد غیر مقیم برای خرید ملک در ایتالیا آزاد هستند ، داشتن یک خانه به شما مجوز ویزا نمی دهد یا به شما اجازه اقامت دائم در این کشور را نمی دهد ، برای یافتن ویزا مناسب باید گزینه های مختلف ویزا را بررسی کنید.

مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی در این مقاله روش های قانونی مهاجرت به ایتالیا را به طور خلاصه بیان کردند برای آشنایی با جزئیات هر یک از روش های مهاجرت با دفاتر موسسه در شیراز و تهران تماس بگیرید ، همچنین توصیه می کنیم مقاله ارزان ترین کشور برای مهاجرت را نیز بخوانید ؛ مقاله ای جالب که ممکن است مسیر مهاجرت شما را تغییر دهد!

مهاجرت به ایتالیا را با سایر کشور های دنیا مقایسه کنید تا بدانید شرایط کدام کشور با امکانات و اهداف شما همخوانی بیشتری دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (30 امتیاز)

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه