بورسیه های تحصیلی در بلاروس

بورسیه های تحصیلی در بلاروس یکی از جاذبه های این کشور برای جذب دانشجویان بین المللی است ، موسسات زیادی در بلاروس وجود دارند که به دانشجویان بین المللی بورسیه می دهند.

بلاروس یکی از کشور هایی است که کمترین هزینه تحصیل را در آموزش و پرورش در جهان دارد ،  به معنای واقعی ، آموزش در مقایسه با کشورهای دیگر هزینه کمتری دارد ،  انتخاب برای تحصیل در خارج از کشور در بلاروس بهترین انتخاب برای بسیاری از دانشجویان بین المللی است ؛ برای اطلاع از  ویژگی ها و مزایای  تحصیل در بلاروس با شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) تماس بگیرید و یا مقاله لینک شده را بخوانید.

بورسیه ها و کمک های مالی برای بلاروس و دانشجویان خارجی از کشورهای در حال توسعه برای تحصیل در این کشور به طور یکسان در دسترس است ،  کالج ها و دانشگاه های بین المللی و ملی کمک های مالی را در قالب بورسیه به دانشجویان مشتاق ارائه می کنند ، این بورسیه ها برای دانشجویان محصل در دانشگاه های بلاروس در مقطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می شود.

فهرست مطالب

توجه داشته باشید که بورسیه با فاند و پوزیشن دکتری متفاوت است ،  بورسیه ها بر اساس معیارهای مختلفی برای تحصیل اعطا می شوند و در برگیرنده کل یا بخشی از هزینه تحصیل دانشجو هستند و فاند کمک هزینه ای است که به هزینه تحصیل فرد بستگی ندارد و به صورت ماهانه یا ترمی مبلغی به دانشجو پرداخت می شود ، پوزیشن دکتری هم به عنوان حقوق دانشجویان دکتری به دانشجویان دکتری اعطا می شود.

بورسیه های تحصیلی در بلاروس

اگر به دنبال تحصیل در دانشگاه های مقرون به صرفه بلاروس هستید و یا می خواهید از بورسیه های تحصیلی بهره ببرید حتما ویدئو و پادکست ارائه شده در این بخش را ببینید و بشنوید.

پادکست بورسیه های تحصیلی در بلاروس​

نمایش ویدیو درباره بورسیه تحصیلی در بلاروس

انواع بورسیه ها در بلاروس

بورسیه های تحصیلی ارائه شده در بلاروس یا از سوی دولت ، دانشگاه یا یک موسسه خاص تامین می شوند و کل یا بخشی از هزینه تحصیل دانشجو را در یک سال تحصیلی پوشش می دهند ، در ادامه با انواع بورسیه ها در بلاروس آشنا می شویم.

برنامه بورسیه اراسموس پلاس

طرح اقدام منطقه اروپا برای تحرک دانشجویان دانشگاه (ERASMUS) پروژه ای است که توسط اتحادیه اروپا (EU) در سال 1987 تأسیس شد ،  این بورسیه تحصیلی بلاروس فرصت های متعددی را برای افراد و سازمان ها با هدف ایجاد یک منطقه آموزشی اروپایی در ذهن فراهم می کند.

دوره های بورسیه بین 3 تا 12 ماه ( یا حتی 24 ماه ) متفاوت است و تمام هزینه های مورد انتظار برای موسسه دریافت کننده ( مانند شهریه ، دسترسی به کتابخانه ، ثبت نام )  را پوشش می دهد.

کمک هزینه اراسموس نیز برای کمک به دانشجویان واجد شرایط برای جبران هزینه های سفر یا روزانه بسته به زمینه  مانند هزینه های زندگی و در دسترس بودن  اعطا می شود ؛ این کمک ها بین 300 تا 350 یورو در ماه است.

از آنجا که بسیاری از دانشجویان ایرانی با هدف تحصیل رشته های پزشکی به بلاروس می روند برای دریافت اطلاعات به روز در زمینه بورسیه ها و هزینه های رشته های پزشکی توصیه می کنیم مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلاروس را نیز بخوانید.

بورسیه دانشگاه دولتی یانکا کوپالا گرودنو

بورسیه دانشگاه دولتی یانکا کوپالا گرودنو

این دانشگاه که در گرودنو واقع شده است ، دارای گسترده ترین پردیس در سراسر بلاروس است ، این دانشگاه در سال 1940 به عنوان یک موسسه تربیت معلم تاسیس شد و اکنون دومین دانشگاه برتر کشور محسوب می شود ، این دانشگاه با ارائه یکی از بهترین بورسیه های تحصیلی در بلاروس برای ثبت نام کنندگان بین المللی ، قصد دارد  دانشجویان بیشتری را جذب کند ، در حال حاضر دو برنامه در حال اجراست.

یکی به کسانی داده می شود که از بخش مقدماتی دانشگاه فارغ التحصیل شده اند ؛  این تخفیف 250 دلار است که می توان از آن برای پرداخت هزینه های تحصیل در سال اول استفاده کرد و برنامه تخفیف دیگری به اعضای کشورهای مشترک المنافع ارائه می شود ، هزینه این کمک 450 دلار است که می توان از آن برای پرداخت مقداری از شهریه سال اول استفاده کرد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل ارزان و حتی رایگان در دانشگاه های معتبر جهان با دریافت مشاوره تحصیلی شرکت رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

خدمات تبادل علمی آلمان (DAAD)

DAAD بزرگترین سازمان بورسیه تحصیلی مستقل در جهان است و از زمان تأسیس خود در سال 1925 حدود 2.6 میلیون دانش پژوه را پشتیبانی کرده است و به دانشجویان آلمانی و بین المللی برای تحصیل یا تحقیقات در خارج از کشور کمک هزینه می دهد.

مدت زمان بورسیه ممکن است متفاوت باشد اما به طور کلی شامل مزایای بیمه ، کمک هزینه سفر ، نرخ کمک هزینه تحصیلی ماهانه و کمک هزینه تحصیلی تا سقف 2500 یورو در هر سال تحصیلی می شود.

برنامه بورسیه تحصیلی ویزگراد

صندوق ویزگراد برای ارتقای همکاری و تقویت روابط دیپلماتیک با یکدیگر از طریق حمایت مالی از فعالیت های توسعه ای مانند تحقیقات یا پروژه های آغاز شده توسط سازمان های غیر دولتی تاسیس شد ، این سه نوع بورسیه تحصیلی ورودی ، داخل ویزگراد  و خارج از کشور را ارائه می دهد ؛ دانشجویان بین‌المللی که مایل به تحصیل در بلاروس هستند ، در نوع سوم قرار می‌گیرند، که برای هر کسی که از V4 دنبال می‌کند یا با مدرک کارشناسی ارشد خود به پایان می‌رسد ، در دسترس است.

هر دانشجو باید 2300 یورو در هر ترم در حداکثر 4 ترم دریافت کند و واجد شرایط درخواست کمک هزینه سفر از طریق دریافت این بورسیه تحصیلی بلاروس است.

برنامه بورسیه تحصیلی ویزگراد

شرایط دریافت بورسیه های دانشجویی بلاروس

تا این بخش از مقاله با تعدادی از بورسیه های تحصیلی در بلاروس آشنا شدیم اکنون زمان آن رسیده تا با شرایط دریافت بورسیه های دانشجویی بلاروس آشنا شده و خود را آماده دریافت این کمک هزینه ها کنیم.

 شرایط دریافت بورسیه تحصیلی ویزگراد

  • کشور تابعیت ، اقامت دائم و دانشگاه محل اقامت شما باید با کشور موسسه میزبان متفاوت باشد ، علاوه بر این، سطح قبلی تحصیلات دانشگاهی متقاضی باید در کشوری غیر از جایی که برای بورسیه درخواست می کند تکمیل شود.
  • فاصله بین کارفرما / دانشگاه یا محل اقامت دائم متقاضی و دانشگاه / موسسه میزبان باید بیش از 150 کیلومتر باشد.
  • دوره تحصیلی / طول مدت پشتیبانی 1 تا 4 ترم برای تحصیل در سطح کارشناسی ارشد تمام وقت و برای تحصیل در مقطع کارشناسی یا 1 تا 2 ترم برای تحصیلات / تحقیقات تمام وقت پس از کارشناسی ارشد است.
  • مبلغ حمایت 2500 یورو در هر ترم برای محقق 1500 یورو در هر ترم برای موسسه میزبان است.

مطالعه مقالات زیر می تواند اطلاعات مناسب و ارزشمندی را در اختیار شما قرار دهد .

شرایط دریافت بورسیه تحصیلی  اراسموس پلاس

  • برای تحصیل در خارج از کشور با اراسموس پلاس ، باید در یک موسسه آموزش عالی ثبت نام کرده و در مطالعاتی که منجر به دریافت مدرک معتبر یا مدرک تحصیلی در سطح عالی می شود ، ثبت نام کنید ؛ برای دانشجویان کارشناسی باید حداقل در سال دوم تحصیل باشید.
  • دوره تحصیل شما در خارج از کشور باید با نیاز های آموزشی مرتبط با مدرک و توسعه شخصی شما مرتبط باشد و بخشی از برنامه تحصیلی باشد که دنبال می کنید.
  • مؤسسه اصلی شما و مؤسسه دریافت کننده باید یک توافق نامه بین مؤسسه ای بین آنها داشته باشند تا بتوانید در آنجا با Erasmus+ تحصیل کنید.
  • هر دو مؤسسه همچنین باید دارای منشور اراسموس برای آموزش عالی باشند ، مؤسسات کشور های شریک هنگام امضای موافقت نامه های بین نهادی به اصول منشور متعهد می شوند.

شرایط دریافت بورسیه تحصیلی  DAAD

مهمترین معیار های انتخاب عبارتند از:

  • دستاورد های تحصیلی و در صورت لزوم ، انتشارات که باید در رزومه تحصیلی و فهرستی از انتشارات مستند باشد.
  • فرد متقاضی دارای یک پروژه تحقیقاتی متقاعد کننده و برنامه ریزی شده باشد.

Bachelor scholarships / Belarus

بورسیه های لیسانس در بلاروس

بورسیه های کلی و جزئی برای تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه های بلاروس طراحی شده است که اغلب از سوی دانشگاه ها و یا نهاد های خصوصی برای حمایت دانشجویان بین المللی به ویژه دانشجویان از کشور های در حال توسعه  برای تحصیل در مقطع لیسانس تامین بودجه می شوند ، از میان بورسیه های لیسانس در بلاروس می توان به بورسیه اراسموس پلاس و بورسیه دانشگاه دولتی یانکا کوپالا اشاره کرد.

بورسیه های لیسانس در بلاروس​

بورسیه های مقطع ارشد بلاروس

 به طور قطع تعداد بورسیه های تحصیلی ارائه شده برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های بلاروس بیشتر از بورسیه های دوره کارشناسی است و فرصت های بیشتری برای دریافت بورسیه های مقطع ارشد بلاروس وجود دارد بنابراین شانس دریافت این بورسیه های تحصیلی بلاروس بیشتر است ، از میان این بورسیه ها می توان به بورسیه فولبرایت ، اراسموس پلاس و ویزگراد اشاره که  با شرایط دریافت آن ها پیش از این آشنا شدیم.

بورسیه های دکترا در بلاروس

برای تحصیل در مقطع دکترا در دانشگاه های بلاروس بورسیه های تحصیلی متنوعی طراحی شده است که برخی از آن ها کل هزینه تحصیل و برخی دیگر بخشی از آن ها را تامین می کنند ، در برخی موارد کمک هزینه هایی برای بخش های تحقیقاتی اعمال می شوند ، البته توجه داشته باشید که علاوه بر این کمک هزینه ها به دانشجویان دکتری که به عنوان دستیار تحقیق یا دستیار تدریس فعالیت می کنند حقوق پرداخت می شود ؛ تعدادی از بورسیه های دکترا در بلاروس شامل بورسیه اراسموس پلاس ، DADD ، فولبرایت ،  برنامه بورسیه  کارلو و بورسیه VSMU می باشد.

پوشش دهی بورسیه های تحصیلی بلاروس در هزینه ها

همان گونه که پیش از این بیان شد میزان پرداختی توسط بورسیه های تحصیلی در بلاروس متفاوت است و در برخی بورسیه ها تنها تخفیف به دانشجویان اعطا می شود ، مثلا هزینه تامین شده توسط بورسیه ها تا 2500 یورو است که هزینه تحصیل در بلاروس 4600 یورو ، هزینه خوابگاه 800 یورو در سال است یعنی این بورسیه ها تنها بخشی از هزینه تحصیل دانشجو در بلاروس را تامین می کنند  و پوشش دهی بورسیه های تحصیلی بلاروس در هزینه ها کامل نیست ؛  البته دانشجویان می توانند برای تامین بخشی دیگر از هزینه تحصیل خود کار در کشور بلاروس به عنوان دانشجو را انتخاب کند ، اگر می خواهید بدانید چه مشاغلی مورد نیاز جامعه بلاروس است مقاله کار در بلاروس را بخوانید.

سوالات پر تکرار بورسیه های تحصیلی در بلاروس

دوره های بورسیه بین 3 تا 12 ماه ( یا حتی 24 ماه ) متفاوت است و تمام هزینه های مورد انتظار برای موسسه دریافت کننده ( مانند شهریه ، دسترسی به کتابخانه ، ثبت نام )  را پوشش می دهد ‌، این کمک ها بین 300 تا 350 یورو در ماه است.

هر دانشجو باید 2300 یورو در هر ترم در حداکثر 4 ترم دریافت کند و واجد شرایط درخواست کمک هزینه سفر از طریق دریافت این بورسیه تحصیلی بلاروس است.

یکی به کسانی داده می شود که از بخش مقدماتی دانشگاه فارغ التحصیل شده اند ؛  این تخفیف 250 دلار است که می توان از آن برای پرداخت هزینه های تحصیل در سال اول استفاده کرد و برنامه تخفیف دیگری به اعضای کشورهای مشترک المنافع ارائه می شود ، هزینه این کمک 450 دلار است که می توان از آن برای پرداخت مقداری از شهریه سال اول استفاده کرد.

از میان بورسیه ها می توان به بورسیه فولبرایت ، اراسموس پلاس و ویزگراد اشاره کرد.

میزان پرداختی توسط بورسیه های تحصیلی در بلاروس متفاوت است ، مثلا هزینه تامین شده توسط بورسیه ها تا 2500 یورو است که هزینه تحصیل در بلاروس 4600 یورو ، هزینه خوابگاه 800 یورو در سال است یعنی این بورسیه ها تنها بخشی از هزینه تحصیل دانشجو در بلاروس را تامین می کنند.

 در این مقاله مشاوران موسسه رجبی با توجه به جذابیت تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور در بین جوانان و خانواده های ایرانی بورسیه های تحصیلی در بلاروس را معرفی می کنند ؛ در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با دفاتر موسسه در شیراز و تهران تماس بگیرید ، همچنین می توانید با مطالعه مقاله بورسیه های تحصیلی در اروپا می توانید با تعداد بیشتری از بورسیه های تحصیلی آشنا شوید.

برای مقایسه بورسیه های تحصیلی در برخی از کشورهای محبوب برای مهاجرت تحصیلی ، مقالات زیر را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه