ویزای تحصیلی بلاروس

ویزای تحصیلی بلاروس یکی از بهترین ویزاهای این کشور می باشد که می توانید با آن در حین تحصیل اقامت کشور بلاروس را به دست آورید

این مقاله به صورت کلی بر نحوه کسب و اطلاعات مختلف در مورد ویزای تحصیلی بلاروس تمرکز دارد ، برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مقاله با شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) همراه ما باشید.

همچنین اگر دوست دارید در کم ترین زمان ممکن اطلاعات به روز در مورد تحصیل در کشور بلاروس را به دست آورید می توانید همین حالا مقاله تحصیل در بلاروس را رد سایت مهاجرتی رجبی مطالعه کنید.

در سال های اخیر دانشگاه های کشور بلاروس دارای سطح علمی بالایی هستند و توانستند در رشته هایی مانند پزشکی ، زبان ، فنی ، موسیقی و… عملکرد خوبی را از خود نشان دهند ، به همین دلیل افراد از سراسر دنیا علاقمند به تحصیل در این دانشگاه ها هستند.

فهرست مطالب

همانطور که می دانید هر دانشجوی خارجی که قصد دارد ادامه تحصیلات خود را در کشور خارجی مانند بلاروس بگذراند به ویزای تحصیلی بلاروس نیاز دارد ، همه دانشجویان بین المللی از هر کجای دنیا که باشند باید مراحل درخواست ویزای دانشجویی بلاروس را طی کنند.

معمولا پس از تکمیل فرایند مانند ارسال مدارک ، مصاحبه و پرداخت پول برای ویزای دانشجویی کسب این ویزا حدود 5 روز کاری طول می کشد. هر متقاضی باید مدارک خود را ارسال کند و شخصا برای مصاحبه حضور یابد ، بخش کنسولی هرگز به متقاضی در مورد دلایل امتناع اطلاع نمی دهند.

ویزای تحصیلی بلاروس

مدارک مورد نیاز ویزای دانشجویی بلاروس

افراد خارجی که قصد دارند ویزای تحصیلی بلاروس را دریافت کنند باید مدارک مورد نیاز را به سفارتخانه و یا کنسولگری بلاروس در ایران مراجعه کنید ، مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی بلاروس شامل موارد زیر می شود.

  • پاسپورت معتبر
  • اصل گواهی تحصیلی
  • شناسنامه
  • 10 قطعه عکس 4*6
  • اصل دعوتنامه تحصیلی با تاریخ ورود معتبر
  • کپی شناسنامه
  • نامه پذیرش دانشگاه
  • معاینه پزشکی
  • گواهی عدم عفونت HIV
  • پول نقد مورد نیاز برای ویزای دانشجویی (از 130 تا 200 دلار آمریکا) و شهریه و خوابگاه (حداقل 3000 دلار آمریکا)
  • تست منفی COVID-19 PCR الزامی است که هر دانشجوی خارجی باید گواهی واکسیناسیون را به همراه داشته باشد.
  • بیمه مسافرتی بلاروس

همچنین همانطور که می دانید لازم است که کلیه مدارک و اسناد باید به زبان روسی ترجمه شود. مدارک حداکثر 2 ماه قبل از شروع کلاس ها به زبان روسی یا انگلیسی از طریق پست ، فکس یا ایمیل ارسال شوند.

اگر می خواهید حین تحصیل در کشور بلاروس کار کنید و بخشی از هزینه های خود را پرداخت کنید ف همین حالا مقاله ما را که در موسسه مهاجرتی رجبی نوشته شده است با عنوان کار در بلاروس مطالعه کنید و نحوه پیدا کردن شغل و دیگر موارد را فرا بگیرید.

همچنین می توانید مشاورین شرکت رجبی را برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه مهاجرت در پیج اینستاگرام همراهی کنید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

آیا بلاروس جزو گزینه های مهاجرتی شما بود؟ برای شناخت گزینه های بیشتر با ما در تماس باشید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

گذرنامه

 یکی از مهم ترین مدارک ویزای تحصیلی بلاروس گذرنامه می باشد ، گذرنامه یا پاسپورت باید حداقل دو صفحه خالی داشته باشد و حداقل 90 روز پس از پایان سفر شما اعتبار داشته باشد.

مدارک پشتیبانی ویزا نوع C

این مدرک پشتیبانی همان دعوتنامه اصلی است که توسط موسسه آموزشی بلاروس ، توسط اداره شهروندی و مهاجرت وزارت امور داخلی ، برای دوره مشخص شده در دعوتنامه  تایید شده است.

فرم درخواست

فرم درخواست ویزای تحصیلی بلاروس باید با خط خوانا یا با تایپ به زبان انگلیسی یا بلاروسی پر شود ، باید به صورت کامل به سوالات پاسخ دهید و هدف واقعی خود را از تحصیل در این کشور نشان دهید ، حتما سعی کنید که جزئیات را مشخص کنید ، فرم درخواست باید شخصاً توسط متقاضی امضا شود ، رعایت نکردن این شرط ممکن است منجر به رد درخواست شود ، هر چند فرم درخواست برای افراد زیر سن قانونی باید توسط نماینده قانونی مانند پدر و یا مادر امضا شود توجه به فردی که برای ویزای دانشجویی درخواست می کند: بندهای 21 و 22 فرم درخواست باید به طور کامل پر شود.

 عکس

یک عکس از متقاضی باید به فضای مشخص شده در گوشه سمت راست بالای فرم درخواست پیوست شود ، این عکس باید شرایط زیر را داشته باشد:

  • در 6 ماه گذشته گرفته شده باشد.
  • در رنگ؛ چاپ حرفه ای و با کیفیت بالا باشد.
  • سایز 45 میلی متر ارتفاع در 35 میلی متر عرض؛
  • بر روی پس زمینه ساده ، سبک و یکنواخت گرفته شده باشد.
  • نمای تمام صورت مستقیماً رو به دوربین گرفته شده باشد.
  • حالت چهره خنثی و هر دو چشم باز باشند ، بدون سایه ، تابش خیره کننده ، نویز بر روی تصویر یا پس زمینه؛
  • اندازه ای به گونه ای است که صورت 70 تا 80 درصد عکس را می گیرد.
  • عکس باید بدون علامت جوهر ، پارگی یا چین

بیمه پزشکی برای ویزای دانشجویی بلاروس

همه متقاضیان ویزای تحصیلی بلاروس باید بیمه مسافرتی پزشکی معتبر برای بلاروس یا سراسر جهان ارائه دهند ، بیمه مسافرتی باید حاوی اطلاعات زیر باشد: نام ، آدرس و شماره تلفن شرکت بیمه ، نام کامل دارنده بیمه نام ه؛ شماره بیمه نامه ؛ پوشش سرزمینی بیمه (باید در بلاروس یا سراسر جهان معتبر باشد) ؛ مدت اعتبار بیمه (باید در تمام مدت سفر یا اقامت موقت در بلاروس معتبر باشد).

مقدار پوشش پزشکی اورژانس (نباید کمتر از 10000 یورو تا 12000 دلار با 0 دلار کسر باشد) ، لطفاً توجه داشته باشید که فتوکپی کارت بیمه برای احراز شرایط فوق کافی نخواهد بود ، پوشش بیمه نامه یک سند اجباری است ؛ متقاضیانی که این سند را نداشته باشند به طور سیستماتیک ویزای آنها رد می شود.

همه مسافران در طول اقامت خود در بلاروس باید نامه پوشش بیمه را به صورت اصل داشته باشند ، بیمه پزشکی می تواند توسط هر شرکتی صادر شود.

علاوه بر بیمه شما باید برای خوابگاه هم ثبت نام کنید ، توصیه می کنیم حتما مقاله خوابگاه های دانشجویی در بلاروس را همین حالا بخوانید.

بیمه پزشکی برای ویزای دانشجویی بلاروس

پرداخت هزینه ها

سفارت هنگام دریافت ویزای تحصیلی بلاروس از شما فقط یورو می پذیرد ، اسکناس های پول باید بدون مهر یا ایراد پذیرفته باشند ، ویزای دانشجویی 60 یورو هزینه دارد و در صورت درخواست در یک نمایندگی دیپلماتیک ، 5 روز کاری طول می کشد تا صادر شود ، هزینه های کنسولی در فرودگاه ملی مینسک بیشتر و در مجموع 90 یورو است.

خوب است بدانید دانشگاه های بلاروس برای کم کردن هزینه دانشجویان بین المللی اقدام به اعطای بورسیه می کند ؛ مقاله بورسیه های تحصیلی در بلاروس را با دقت بخوانید.

ریز نمرات اصلی

باید تمامی مدارک لازم را در مورد گواهی پایان تحصیلات مدارس عمومی و کالج ها ، دیپلم دانشگاه ها و ریز نمرات دبیرستان را به زبان بلاروسی ترجمه کنید.

گواهی پزشکی

تمامی افراد باید به دکتر مراجعه کنند و مشخص کنند که دارای شرایط سلامتی از نظر ذهنی و جسمی برای زندگی و تحصیل در بلاروس هستند. این گواهی برای کسب ویزای تحصیلی بلاروس لازم است.

گواهی پزشکی تأیید کننده عدم وجود HIV/AIDS

تقریبا 3 ماه بعد از ورود به کشور بلاروس باید گواهی ای کسب کنید که نشان می دهد شما دارای بیماری های ایدز یا اچ آی وی نیستید.

مراحل دریافت ویزای تحصیلی بلاروس

مراحل دریافت ویزای تحصیلی بلاروس

اولین مرحله از مراحل دریافت ویزای تحصیلی بلاروس انتخاب دانشگاه است ، امروزه دانشگاه های معتبر و مناسب زیادی در بلاروس وجود دارند شما باید از این دانشگاه ها یکی را انتخاب کنید. پس از ارسال مدارک لازم که در سایت دانشگاه موجود است ، یک کپی از دعوت نامه از طریق ایمیل برای شما ارسال می شود. این باید به مجموعه اسناد برای درخواست به بخش کنسولی سفارت بلاروس در کشور شما پیوست شود.

سپس باید مدارک لازم را که در بالا اشاره کردیم را جمع آوری کنید ، این امر نه تنها بر اخذ موفقیت آمیز ویزای تحصیلی ، بلکه بر پذیرش دانشگاه انتخابی نیز تأثیر می گذارد ، پس از این مرحله می توانید برای ویزای دانشجویی خود اقدام کنید.

پس از تکمیل مجموعه مدارک ، از بخش کنسولی سفارت بلاروس در کشور خود وقت ملاقات بگیرید. اطلاعات مربوط به ساعت و تاریخ پذیرش را می توانید در وب سایت رسمی سفارت بیابید ، دانش خود را در مورد دانشگاهی که انتخاب کرده اید ، رشته آینده خود و همچنین اطلاعات مختصری در مورد بلاروس تازه کنید ، این موارد به شما کمک می کند تا مصاحبه در بخش کنسولی را با موفقیت پشت سر بگذارید ، پس از ورود به بلاروس ، 5 روز فرصت دارید تا مدارک را برای ثبت نام محلی خود ارسال کنید پس از آن می توانید با مراجعه به دانشگاه مراحل ثبتنام را به صورت رسمی تکمیل کنید.

دریافت وقت مصاحبه سفارت بلاروس

به صورت کلی پس از اینکه مدارک و نمرات تحصیلی خود را برای دانشگاه های مختلف در بلاروس ارسال کردید و از طرف یکی از دانشگاه ها نامه پذیرش دریافت کردید می توانید برای دریافت وقت مصاحبه سفارت بلاروس مراجعه کنید.

اگر در این مصاحبه موفق شدید که نمره بالا 4 دریافت کنید می توانید ادامه مراحل را انجام دهید و با امضای قوانین اقامت اتباع خارجی و پرداخت نیمی از هزینه سال اول دانشگاه ، می توانید در اقامت و ویزای تحصیلی بلاروس را به دست آورید.

ممکن است بسته به دانشگاه شما ، دانشگاه هم آزمون ورودی ای برای تحصیل داشته باشد. برای قبولی در این مراحل تسلط به یکی از زبان های انگلیسی یا بلاروسی لازم است.

راه های ارتباطی با سفارت بلاروس

راه های ارتباطی با سفارت بلاروس در ایران بسیار آسان است ، سفارت این کشور در شهر تهران واقع شده است ما در ادامه به آدرس دقیق این سفارت می پردازیم پس برای اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

سفارش بلاروس در ایران در شهر تهران ، زعفرانیه ، خیابان شهید طاهری ، خیابان آبان ، کوچه آذر و پلاک 1 واقع شده است. همچنین برای افرادی که علاقه دارند از طریق تلفن های تماس با این سفارت تماس بگیرند و سوال های خود را بپرسند ، تلفن تماس به شرح زیر می باشد.

22752229

ایمیل اداری این سازمان: [email protected]  می باشد.

این سفارش جمعه و شنبه تعطیل است و دیگر روزها می توانید از ساعت 9-13 و 14-18 به صورت حضوری به برای دریافت ویزای تحصیلی بلاروس این سفارت مراجعه کنید.

یکی از مهمترین اقدامات عملی که شما هنگام مهاجرت باید انجام دهید انتخاب شایسته و صحیح شرکت مهاجرتی است ، حتما شما هم شنیده و یا دیده اید که افرادی سودجو در این میان علاوه هدر دادن وقت ، بودجه و انرژی افراد آن ها را به دردسرهای بزرگی برای مهاجرت می اندازند ، متاسفانه این موارد وجود دارد و اجتناب ناپذیر است ، پس شما وظیفه دارید با تحقیق و بررسی معتبرترین و خوشنام ترین شرکت های مهاجرتی را یافته و سپس قدم در مسیر مهاجرت بگذارید.

ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی مفتخریم که مراجعین را به با استفاده از دانش ، تجربه و در اختیار داشتن مجوزهای قانونی لازم در کوتاه ترین زمان ممکن و با کمترین هزینه ها به مقصدشان رسانده ایم ؛ گواه این ادعا رضایت کلاینت های ماست که در بخش ما تا حالا چیکار کردیم می توانید با بعضی از ان ها آشنا شوید.

فیلم ارائه شده در این بخش هم بخش از ویزاهای تحصیلی است که مراجعین ما دریافت کرده اند.  

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

فرصت دریافت مشاوره رایگان و غیر حضوری را از دست ندهید ؛ شماره خود را درج کرده منتظر تماس ما باشید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

سوالات پر تکرار ویزای تحصیلی بلاروس

سفارت هنگام دریافت ویزای تحصیلی بلاروس از شما فقط یورو می پذیرد ، اسکناس های پول باید بدون مهر یا ایراد پذیرفته باشند ، ویزای دانشجویی 60 یورو هزینه دارد و در صورت درخواست در یک نمایندگی دیپلماتیک ، 5 روز کاری طول می کشد تا صادر شود ، هزینه های کنسولی در فرودگاه ملی مینسک بیشتر و در مجموع 90 یورو است.

باید تمامی مدارک لازم را در مورد گواهی پایان تحصیلات مدارس عمومی و کالج ها ، دیپلم دانشگاه ها و ریز نمرات دبیرستان را به زبان بلاروسی ترجمه کنید.

پس از ورود به بلاروس ، 5 روز فرصت دارید تا مدارک را برای ثبت نام محلی خود ارسال کنید پس از آن می توانید با مراجعه به دانشگاه مراحل ثبتنام را به صورت رسمی تکمیل کنید.

به صورت کلی پس از اینکه مدارک و نمرات تحصیلی خود را برای دانشگاه های مختلف در بلاروس ارسال کردید و از طرف یکی از دانشگاه ها نامه پذیرش دریافت کردید می توانید برای دریافت وقت مصاحبه سفارت بلاروس مراجعه کنید.

سفارش بلاروس در ایران در شهر تهران ، زعفرانیه ، خیابان شهید طاهری ، خیابان آبان ، کوچه آذر و پلاک 1 واقع شده است.

در این مقاله مدارک لازم و راه های کسب ویزای تحصیلی بلاروس را مطالعه کردید ، سپاس که تا انتهای این مطلب با ما همراه بودید ، شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و تخصصی تر با مشاورین موسسه مهاجرتی رجبی از طریق دو شعبه تهران و شیراز همراه باشید ، همچنین اگر می خواهید با 10 تا از کم هزینه ترین کشورها برای تحصیل در خارج از کشور آشنا شوید حتما مقاله لینک شده را بخوانید.

در پاسخ سوالات بسیار شما در خصوص ویزای تحصیلی برخی کشورها مقالات زیر ارائه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه