بورسیه های تحصیلی در بلغارستان

بورسیه های تحصیلی در بلغارستان راهی خوب برای تحصیل رایگان در این کشور می باشد ، با توجه به توسعه پیشرفت های علمی فناوری و زیر ساخت های قوی آموزشی بلغارستان ، تحصیل در این کشور می تواند روشی عالی برای دستیابی به آینده ای روشن باشد.

بدون شک دریافت بورسیه های تحصیلی در بلغارستان می تواند مدت زمان تحصیل در خارج از کشور را برای شما شیرین و لذت بخش کند.

در سال های اخیر تحصیل در کشورهای اروپایی طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده اما با توجه به هزینه های بالای زندگی و تحصیل بسیاری از دانشجویان موفق تحصیل در این کشورها نمی شوند ؛ از همین رو برخی از کشورهای اروپایی کم تر شناخته شده با ارائه بورسیه های تحصیلی مختلف ، مورد توجه دانشجویان زیادی قرار گرفته اند.

برای کسب اطلاعات کامل در مورد لیست بهترین دانشگاه های کشور بلغارستان از طریق تلفن های تماس با مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ (موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱) در تماس باشید ، همچنین توصیه می کنیم مقاله تحصیل در بلغارستان را بخوانید و با هزینه های تحصیل در برترین دانشگاه های آن آشنا شوید.

فهرست مطالب

 کشور بلغارستان آموزش عالی ارزان قیمت و در عین حال با کیفیت بالا ارائه داده و پذیرش در دانشگاه ها و بورسیه های این کشور نسبت به دیگر کشورهای اتحادیه اروپا آسان تر است ، با این حال مدرک دریافت شده از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی بلغارستان دارای اعتبار بالایی می باشد.

بورسیه های تحصیلی در بلغارستان

انواع بورسیه ها در بلغارستان

دریافت بورسیه های تحصیلی در بلغارستان در واقع بهترین روش برای تحصیل رایگان در این کشور بوده و دانشجویان این کشور می توانند از بین 25 بورسیه تحصیلی کامل و 65 بورسیه جزئی یکی را انتخاب کنند ، برنامه های بورسیه های تحصیلی در بلغارستان تا حدودی توسط دولت حمایت می شود ، این بورسیه ها برای دانشجویان مختلف از کشورها مختلف متفاوت بوده و هر کدام به دانشجویان در رشته های تحصیلی متنوعی ارائه می شود ؛ برای آشنایی بیشتر با انواع بورسیه ها در بلغارستان با ما همراه باشید.

به صورت کلی بلغارستان یکی از ارزان ترین کشورهای اروپایی در زمینه تامین بودجه آموزش عالی بوده و بورسیه های تحصیلی زیادی را برای دانشجویان بین المللی ارائه می کند ، برای دریافت بورسیه های دولت بلغارستان متقاضیان باید در یکی از دانشگاه های این کشور به صورت تمام وقت مشغول به تحصیل باشند ، همچنین باید حداقل معدل 3.0 (معدل بالاتر از 14) داشته باشند.

بورسیه دانشگاه آزاد وارنا

دانشگاه وارنا هر ساله برنامه های بورسیه تحصیلی زیادی را به دانشجویان سال اولی ارائه می دهد ؛ برای دریافت بورسیه دانشگاه آزاد وارنا دانشجویان باید از نظر تحصیلی واجد شرایط بوده باشند و جنبه خلاقانه داشته باشند ؛ در این دانشگاه بورسیه هایی وجود داشته که هزینه تحصیل را به طور کامل کاهش می دهند و سایر بورسیه هایی که هزینه تحصیل را به طور جزئی کاهش می دهند ؛ همچنین برخی بورسیه ها کمک هزینه ای ماهانه برای دانشجویانی فراهم می کند.

بورسیه تحصیلی دانشگاه آمریکایی در بلغارستان

دانشگاه آمریکایی بلغارستان در بلاگووگراد یکی از محبوب ترین مقاصد تحصیلی برای دانشجویان بین المللی بوده که فرصت های بورسیه زیادی را در اختیار دانشجویان قرار می دهد.

بورسیه تحصیلی دانشگاه آمریکایی در بلغارستان شامل موارد بورسیه کمپین افتخار ، بورسیه USIT ، بورسیه سردیکا و… می شود.

مدت زمان ارزش بورسیه
تحصیل یک ساله در بلغارستان 1000 تا 700 دلار
تحصیل تابستانی در بلغارستان 100 تا 600 دلار
دانشجویان با مشکلات مالی 2500 دلار

بورسیه های اروپای شرقی

با دریافت بورسیه های اروپای شرقی دانشجویان می توانند در دانشگاه های بلغارستان تحصیل کنند ، ارزش این بورسیه حدود 3000 دلار در ماه بوده و این بورسیه انواع مختلفی داشته که دانشجویان می توانند با توجه به شرایط خود یکی را دریافت کنند.

دانشجویانی که علاقه مند به ادامه تحصیل یک ساله در بلغارستان هستند می توانند از کمک هزینه های تحصیلی بین 1000 تا 700 دلار استفاده کنند ؛ از طرف دیگر ، دانشجویانی که به دنبال تحصیل تابستانی در بلغارستان بوده می توانند از 100 تا 600 دلار بودجه دریافت کنند ؛ همچنین دانشجویانی که از نظر مالی دچار مشکلند یا دانشجویانی که از نظر تحصیلی عالی هستند ، واجد شرایط دریافت حدود 2500 دلار هستند.

بورسیه تحصیلی Opp U Achievers

یکی دیگر از بورسیه های تحصیلی در بلغارستان ، بورسیه تحصیلی Opp U Achieves است ، این بورسیه تحصیلی برای دانشجویانی مناسب بوده که مسابقات علمی رتبه داشته و یا دارای معدل بسیار بالایی هستند ، کل مبلغ اعطا شده این بورسیه 2500 دلار برای هر نفر بوده که شهریه و هزینه ها را پوشش می دهد ؛ برای دریافت این بورسیه تحصیلی دانشجویان باید در یکی از دانشگاه های زیر مشغول به تحصیل باشند:

  • دانشگاه اقتصاد ملی و جهانی
  • دانشگاه صوفیه
  • دانشگاه اقتصاد
  • دانشگاه جنگلداری
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

کسب به روز ترین اطلاعات مهاجرتی با مشاوره های هلدینگ رجبی!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

شرایط دریافت بورسیه های دانشجویی بلغارستان

بدون شک برای دریافت بورسیه های تحصیلی در بلغارستان متقاضی باید برخی شرایط و ضوابط را رعایت کرده و در نهایت مدارک مورد نیاز را به دانشگاه مورد نظر ارسال کنید ؛ هر چند شرایط دریافت بورسیه های دانشجویی بلغارستان با توجه به دانشگاه و مقطع تحصیلی متفاوت خواهد بود ، اما شرایط عمومی شامل موارد زیر می شود.

افراد برای دریافت بورسیه های تحصیلی این کشور باید در یکی از دانشگاه های بلغارستان به صورت تمام وقت مشغول تحصیل باشند ؛ همچنین بالا بودن نمرات و داشتن مدرک تحصیلی نیز می تواند در دریافت بورسیه مفید واقع شود ؛ مدارک لازم برای بورسیه های تحصیلی در بلغارستان شامل موارد زیر می شود:

  • مدارک تحصیلی از یک موسسه آموزش عالی معتبر بین المللی
  • ریز نمرات دروس تکمیل شده و نمرات برای هر ترم
  • اثبات تسلط به زبان انگلیسی
  • نامه پذیرش در دانشگاه
  • یک کپی از صفحه گذرنامه
  • 4 قطعه عکس
شرایط دریافت بورسیه های دانشجویی بلغارستان

بورسیه های لیسانس در بلغارستان

مقطع لیسانس یکی از پر طرفدارترین مقاطع تحصیلی در این کشور بوده که هر ساله دانشجویان زیادی از سراسر دنیا به قصد تحصیل رایگان در این مقطع برای دریافت بورسیه اقدام می کنند ؛ بورسیه های لیسانس در بلغارستان معمولا به دانشجویانی می رسد که تحصیلات دبیرستان خود را در مدرسه یا کالج معتبر با نمرات بالا گذرانده باشند.

با توجه به نوع دانشگاه و همچنین رشته تحصیلی بورسیه های تحصیلی در بلغارستان برای این مقطع متفاوت خواهد بود ؛ برای دریافت این بورسیه شما ابتدا باید بتوانید در یکی از دانشگاه های این کشور پذیرش گرفته و مشغول به تحصیل شوید ، سپس با آگاهی از انواع بورسیه می توانید برای یکی درخواست دهید ؛ به صورت کلی برخی از بورسیه های تحصیلی لیسانس شامل مورد زیر می شود.

بورسیه های تحصیلی سپتامبر

بورسیه های تحصیلی سپتامبر یکی از بورسیه های بسیار خوب در مقطع لیسانس بوده که شامل 2000 یورو در سال برای کاهش هزینه های تحصیل در مقطع کارشناسی است ؛ پرداخت هزینه ها بعد از سال اول وابسته به پیشرفت موفقیت آمیز به سال بعدی برنامه می باشد.

بورسیه دانشگاه لینکلن

بورسیه دانشگاه لینکلن ، بورسیه ای بین المللی برای مقطع کارشناسی بوده که در سال 2020 برای حمایت از دانشجویان بین المللی ثبت نام شده در این دانشگاه ایجاد شده است ؛ برای دریافت این بورسیه نباید تا به حال بورسیه دیگری دریافت کرده باشید ؛ همچنین شرایط تحصیلی و تسلط به زبان انگلیسی ضروری بوده و ارزش این بورسیه حدود 3000 دلار می باشد.

بورسیه کاترین سینکلر لیز

بورسیه کاترین سینکلر لیز که در رشته های تاریخ و نظریه هنر اهدا شده یکی دیگر از بورسیه های تحصیلی در بلغارستان بوده که حدود 1000 دلار ارز داشته و محبوبیت بالایی دارد ؛ متقاضیان باید حداقل در یک دوره تاریخ و تئوری هنر در دانشگاه ثبت نام کرده باشند و این دانشجو برای دانشجویان مشکلات ذهنی جسمانی در نظر گرفته شده است.

بورسیه های تحصیلی سایر کشورهای مطرح اروپایی چه شرایط و ویژگی هایی دارد؟ مقالات زیر پاسخ این سوال است.

بورسیه های مقطع ارشد بلغارستان

دومین مقطع تحصیلی در آموزش عالی مقطع لیسانس بوده که تحصیل در این مقطع می تواند گزینه خوبی برای پیشرفت تحصیلی و شغلی باشد ، از همین رو تحصیل رایگان لیسانس در کشورهای اروپایی یکی از بهترین راه ها برای ادامه تحصیل می باشد ؛ این رویا با دریافت بورسیه های مقطع ارشد بلغارستان جامع عمل می پوشاند.

این بورسیه های دارای تنوع زیادی بوده و گزینه بسیار خوبی برای کاهش تحصیل فوق لیسانس بلغارستان می باشد ؛ به صورت کلی برای ورود به این مقطع در دانشگاه های کشور بلغارستان باید رزومه تحصیلی بسیار قوی ای داشته باشید ؛ هر چند آمار قبولی و دریافت بورسیه در این مقطع نسبت به کارشناسی بالاتر است ؛ شما همچنین می توانید برای دریافت مشاوره تخصصی در مورد تحصیل در این مقطع با مشاورین هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در تماس باشید.

بورسیه های مقطع ارشد بلغارستان
  • بورسیه تحصیلی امیل گریسباخ

بورسیه تحصیلی امیل گریسباخ برای تمام دانشجویانی که به صورت تمام وقت در یک برنامه تحصیلات تکمیلی ارائه شده توسط دپارتمان علوم غذایی مشغول به تحصیل بوده و در حال ورود به ترم های 1 ، 2 یا 3 با حداقل نمره B+ در دو سال تحصیلی قبلی هستند ، ارائه شده و ارزش این بورسیه حدود 1000 دلار می باشد.

  • بورسیه تحصیلی مک ایون

بورسیه تحصیلی مک ایون یکی دیگر از بورسیه های تحصیلی در بلغارستان بوده که به دانشجویان تمام وقت دانشگاه OAC که به زمینه های کشاورزی پایدار علاقه داشته و در این شاخه مشغول به تحصیل و پژوهش هستند ، ارائه شده و حدود 5000 دلار ارزش دارد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

سنجش رایگان شرایط شما برای دریافت بورسیه های تحصیلی با درج شماره تماس در فرم مشاوره!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

بورسیه های دکترا در بلغارستان

آخرین مقطع تحصیلی در این کشور مقطع دکترا بوده که دولت بلغارستان بورسیه های تحصیلی بسیار متنوعی را برای این مقطع در نظر گرفته است ؛ به صورت کلی قبولی بورسیه های این مقطع دارای جنبه رقابتی کم تری بوده و دانشجویان می توانند راحت تر بورسیه های دکترا در بلغارستان را به دست آورند.

بورسیه تحقیقاتی کشاورزی انتاریو

بورسیه تحقیقاتی کشاورزی انتاریو به دانشجوی ممتازی که وارد ترم 1 یا 2 دوره دکترا در دانشگاه گولف شده اند ، ارائه شود ؛ به صورت کلی دریافت این بورسیه بر اساس عملکرد تحصیلی برجسته قبلی (شامل ریز نمرات ، سوابق انتشار و جوایز) ، نامه های مرجع و پیشنهاد تحقیق انجام می شود ، متقاضیان دریافت این بورسیه همچنین باید برای یک برنامه دکترا در دانشگاه گوئلف با هدف شروع در ترم آتی می ، سپتامبر یا ژانویه اقدام کرده باشند ؛ ارزش بورسیه انتاریو 105000 دلار (11666 دلار در هر ترم برای حداکثر 9 ترم) می باشد.

بورسیه یادبود دوروتی بریتون

بورسیه یادبود دوروتی بریتون بر اساس پیشرفت تحصیلی اعطا شده و این بورسیه مبنی بر 2 جایزه 15000 دلاری قابل پرداخت در طی دو سال می باشد ، اولویت با دانشجویانی بوده که برای برنامه تمام وقت در بخش روابط خانواده و تغذیه کاربردی ثبت نام کردند.

بورسیه توماس جان و ام النور هالند​

بورسیه توماس جان و ام النور هالند

بورسیه تحصیلی توماس جان و ام النور هالند به افتخار دکتر توماس جان هالند ، حرفه او به عنوان پاتولوژیست دامپزشکی و مشارکت تام و النور هالند اشاره دارد ؛ این جایزه برای دانشجوی فارغ التحصیل در نظر گرفته شده است که به دنبال مطالعه علل و اثرات بیماری می باشد ؛ به صورت کلی بورسیه به دانشجویانی اهدا شده که به صورت تمام وقت وارد یک برنامه فارغ التحصیلی در کالج دامپزشکی انتاریو شده و با علاقه به مطالعه علل و اثرات بیماری می پردازد.

برای دریافت این مورد از بورسیه های تحصیلی در بلغارستان اولویت با دانشجویی بوده که در رشته پاتوبیولوژی ادامه تحصیل دهد ؛ همچنین برای درخواست باید یک درخواست 300 کلمه ای فراهم کنید که علاقه به پیگیری مطالعه علت و معلول بیماری و شرح علاقه/تجربه در تحقیقات بیماری های حیوانی را بیان می کند ؛ ارزش این بورسیه حدود 10000 دلار می باشد.

پوشش دهی بورسیه های تحصیلی بلغارستان در هزینه ها

به صورت کلی بلغارستان یکی از مقرون به صرفه ترین کشورهای اروپایی برای زندگی و تحصیل دانشجویان بوده و هزینه های زندگی در این کشور حدود 700 تا 1000 یورو در ماه بوده و همچنین اجاره ها نسبتا پایین است و از 300 تا 400 یورو در ماه متغیر می باشد.

با این حال پوشش دهی بورسیه های تحصیلی بلغارستان در هزینه ها با توجه به مقطع تحصیلی و نوع بورسیه متفاوت خواهد بود ؛ بورسیه های تحصیلی در این کشور از حدود 1000 تا 7000 دلار متفاوت خواهد بود ؛ همانطور که در قیمت بورسیه های دکترا مشاهده کردید ، این بورسیه می تواند تا حدود 15000 دلار نیز برسد ؛ همچنین برخی بورسیه های تحصیلی در این کشور هزینه هایی مانند اقامت و زندگی را نیز پوشش داده ، اما برخی دیگر از بورسیه ها فقط بر پرداخت هزینه های تحصیل تمرکز دارد.

سوالات پر تکرار بورسیه های تحصیلی در بلغارستان

هزینه های زندگی در این کشور حدود 700 تا 1000 یورو در ماه بوده و همچنین اجاره ها نسبتا پایین است و از 300 تا 400 یورو در ماه متغیر می باشد ؛ با این حال پوشش دهی بورسیه های تحصیلی بلغارستان در هزینه ها با توجه به مقطع تحصیلی و نوع بورسیه متفاوت خواهد بود .

 بورسیه های تحصیلی در این کشور از حدود 1000 تا 7000 دلار متفاوت خواهد بود ؛ بورسیه های دکترا  می تواند تا حدود 15000 دلار نیز برسد.

  • تحصیل یک ساله در بلغارستان 1000 تا 700 دلار
  • تحصیل تابستانی در بلغارستان 100 تا 600 دلار
  • دانشجویان با مشکلات مالی 2500 دلار

افراد برای دریافت بورسیه های تحصیلی این کشور باید در یکی از دانشگاه های بلغارستان به صورت تمام وقت مشغول تحصیل باشند ؛ همچنین بالا بودن نمرات و داشتن مدرک تحصیلی نیز می تواند در دریافت بورسیه مفید واقع شود.

  • بورسیه تحصیلی امیل گریسباخ
  • بورسیه تحصیلی مک ایون

هزینه بورسیه های تحصیلی در بلغارستان ممکن است برای پوشش هزینه های زندگی کافی نباشد ، از همین رو پیدا کردن کار حین تحصیل می تواند گزینه خوبی باشد ؛ برای اطلاع از میزان ساعات کار مجاز برای دانشجویان و شرایط عمومی کار حین تحصیل حتما با لمس عنوان کار به بلغارستان این مقاله را مطالعه کنید ؛ همچنین برای کسب جزئیات دریافت بورسیه های تحصیلی این کشور ، از طریق دو شعبه تهران و شیراز با مشاورین موسسه مهاجرتی رجبی در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه