ویزای تحصیلی بلغارستان

ویزای تحصیلی بلغارستان را باید مجوزی معرفی کنیم که شما برای تحصیل و اخذ مدرک در دانشگاه های این کشور در هر مقطع و هر رشته ای نیاز به اخذ آن دارید.

ویزاهای صادره از سوی سفارت بلغارستان متفاوت است که ویزای تحصیلی بلغارستان نیز یکی از انواع ویزاها می باشد که شرایط و مدارک لازم جهت اخذ آن را در ادامه این مطلب کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت 562051 ( موسسه حقوقی رجبی ثبت 40451 ) به شما ارائه خواهند کرد.

ویزای تحصیلی بلغارستان همانطور که گفتیم مجوزی است از سوی دولت این کشور جهت ورود و تحصیل فرد در دانشگاه های این کشور و هیچ گونه ربطی به پذیرش و یا قبولی در دانشگاه های آن ندارد و این دو کاملا دو مبحث جدای از یکدیگر هستند ؛ این گونه نیست که با پذیرش و قبولی در دانشگاه قطعا ویزای شما نیز صادر شود و یا اینکه فقط برای تحصیل نیاز به دریافت ویزای این کشور باشد ، شما باید جداگانه برای پذیرش و قبولی دانشگاه نیز اقدام کنید.

لازم است تا شما ابتدا هدف خود را مشخص کرده و دانشگاه مقصد را نیز تعیین کنید ؛ برای این کار حتما مقاله تحصیل در بلغارستان را بخوانید تا اطلاعات بسیار کامل و دقیقی دریافت نمایید ، در ادامه همراه با ما باشید تا با شرایط لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی بلغارستان بیش تر آشنا شوید.

فهرست مطالب
ویزای تحصیلی بلغارستان

 مدارک مورد نیاز ویزای دانشجویی بلغارستان

یکی از مهم ترین مواردی که جهت دست یابی به ویزای تحصیلی بلغارستان باید به آن دقت بسیاری داشته باشید و دقت کنید که هیچ گونه ایراد یا نقصی در انجام آن صورت نگیرد ، ارسال مدارک مورد نیاز ویزای دانشجویی بلغارستان به سفارت این کشور است . باید بگوییم که شما پس از این که موفق به دریافت پذیرش از یکی از دانشگاه های این کشور شوید در مرحله آخر نیاز به دریافت ویزای تحصیلی بلغارستان دارید.

با دریافت ویزای تحصیلی بلغارستان شما اجازه ورود به این کشور و تحصیل در دانشگاه مد نظر خودتان را برای مدت مشخص به دست می آورید . برای دریافت این ویزا باید مدارکی را برای سفارت تهیه نمایید که حتما پیش از اقدا از طریق مکاتبه با آنان بازهم آخرین و جدیدترین اطلاعات را به دست آورید ؛ اما عمومیت این مدارک به شرح زیر می باشند :

  • فرم درخواست ویزای تحصیلی بلغارستان
  • پاسپورت معتبر
  • عکس پاسپورتی
  • ارائه نامه پذیرش تحصیلی یا دعوتنامه از دانشگاه پذیرفته شده
  • ارائه بیمه دانشجویی و بیمه مسافرتی
  • مدارک شناسایی ( شناسنامه و کارت ملی )
  • ارائه تمکن مالی لازم

توجه داشته باشید که این مدارک از تمامی متقاضیان درخواست می شود و با توجه به شرایط هر فرد امکان درخواست مدارک اضافه تری نیز از متقاضیان وجود دارد که یقینا به وی اعلام می گردد . پس از آن با بررسی نهایی مدارک و تایید آن در صورت نیاز وقت مصاحبه حضوری برای متقاضی صار می گردد که باید برای این امر در سفارت حضور پیدا کند.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تعیین مقصد مهاجرت تحصیلی با بررسی شرایط و اهداف شما توسط مشاوران خبره رجبی!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

ویزای همراه در ویزای تحصیلی بلغارستان

بسیاری از دانشجویان متاهل که دارای همسر و یا فرزند هستند معمولا خواهان زندگی با خانواده خود در کشور محل تحصیل می باشند ؛ باید بگوییم که ویزای همراه در ویزای تحصیلی بلغارستان برای دانشجویان امکان پذیر است ؛ اما معمولا دانشجویان باید اول ویزای خود را دریافت و در این کشور ساکن شوند و پس از آن برای همسر و فرزندان خود اقدام کرده و آن ها را نیز به این کشور آورند.

برای این کار شما پس از ثبت نام و شروع به تحصیل باید به همراه مدارک لازم به اداره مهاجرت بلغارستان مراجعه نموده و درخواست کارت شهروندی یک ساله را ثبت می نمایید. مدت زمانی که صور این کارت زمان خواهد برد معمولا از 2 هفته تا حداکثر 2 ماه می باشد ؛ پس به محض رسیدن به این کشور اقدام کنید که سریع تر به سرمنزل مقصود برسید.

پس از انجام امور اداری لازم و حداکثر 3 هفته کارت شهروندی یک سال شما صادر خواهد شد که به همراه فرم درخواست ویزای همراهان به اداره مهاجرت این کشور تحویل می دهید ، از 2 هفته تا 2 ماه مجوز لازم جهت ارائه به سفارت برایتان صادر می شود که آن را به همراهان خود ایمیل می نمایید.

ویزای همراه در ویزای تحصیلی بلغارستان

همراهان شما درخواست خود را به وسیله مدارک لازم و این مجوز صادر شده به سفارت بلغارستان ارسال نموده و منتظر صدور ویزای لازم می مانند ؛ در نهایت ویزای لازم آنان صادر شده و می توانند به این کشور سفر کرده و در جوار شما بمانند.

جزئیات مدارک موردنیاز سفارت بلغارستان

مدارک مورد نیاز سفارت بلغارستان
1 قطعه عکس 3.5 * 4.5 رنگی با پس زمینه سفید (عکس باید به وضوح صورت شامل ابرو ، چشم ، بینی ، دهان و چانه را نشان دهد و با وضوح بالا و روی کاغذ عکاسی چاپ شده و حداکثر در 6 ماه اخیر گرفته شده باشد).
اصل گذرنامه متقاضی باید حداقل 7 ماه اعتبار داشته و 2 صفحه خالی نیز جهت صدور ویزا داشته باشد.
ارائه گواهی مبنی بر عدم سوء پیشینه از اداره آگاهی کشور.
ارائه نامه پذیرش و قبولی دانشگاه یا دعوت نامه از سوی دانشگاه الزامی است.
حتما باید یک بیمه دانشجویی معتبر در بلغارستان را خریداری و مدارک آن را ارئه کنید.

مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزای همراه دانشجو

همانطور که متوجه شدید شما علاوه بر مدارکی که جهت دریافت ویزای تحصیلی بلغارستان برای شخص دانشجو نیاز است ؛ باید مدارکی را هم برای اخذ ویزای همراهان تهیه و ارائه نمایید. این مدارک به شرح زیر می باشند:

  • پاسپورت همراهان و پاسپورت متقاضی
  • ارائه مجوز اقامت دانشجو ( ویزای تحصیلی دانشجو )
  • گواهی اثبات تمکن مالی
  • گواهی اثبات نسبت های خانوادگی ( سند ازدواج و سند تولد )
  • مدرک اجاره یا خرید ملک یا خوابگاه متاهلی ( مدرکی دال بر تهیه مکانی جهت اقامت )
  • گواهی سوئ پیشینه متقاضی و همسرش

دریافت وقت مصاحبه سفارت بلغارستان

جهت دریافت وقت مصاحبه سفارت بلغارستان شما باید از طریق سایت سفارت فرم در خواست صدور ویزا را تکمیل نموده و به همراه مدارک مورد نیاز و مورد درخواست سفارت ، برای آنان ایمیل نمایید. اگر مدارک شما صحیح و فرم را درست تکمیل کرده باشید پس از آن از طریق سفارت ایمیلی به شما ارسال و در آن 3 زمان مشخص جهت انتخاب برای حضور و مصاحبه به شما اعلام می شود.

دقت کنید که پس از دریافت این ایمیل شما حداکثر 24 ساعت زمان دارید تا تاریخ مدنظرتان را از میان 3 تاریخ و ساعت پیشنهادی انتخاب و به آنان اعلام نمایید ، پس از آن در مدتی حداکثر 2 هفته ای زمان ویزای تحصیلی بلغارستان از سوی سفارت از طریق ایمیل به شما اعلام خواهد شد. دقت کنید که ممکن است زمان نهایی بازهم با زمانی که شما انتخاب نموده اید متفاوت باشد.

معمولا زمانی که به متقاضیان دریافت ویزای تحصیلی بلغارستان برای انجام مصاحبه داده می شود ؛ از 1 تا 3 ماه پس از ارسال درخواست می باشد که این بستگی به شلوغی سفارت و میزان درخواست های ارسالی در آن برهه زمانی دارد.

دریافت وقت مصاحبه سفارت بلغارستان

هزینه تایید مدارک توسط سفارت بلغارستان

دقت داشته باشید که متقاضیان علاوه بر مبلغی که جهت ارسال درخواست پذیرش خود به دانشگاه مد نظرشان می پردازند ، پس از ارسال مدارک خود به صورت کامل و ترجمه شده به سفارت باید هزینه تایید مدارک توسط سفارت بلغارستان را نیز پرداخت نمایند . این هزینه بدون توجه به نتیجه مصاحبه باید قبل از اعلام نتیجه و هنگام ارسال مدارک پرداخت شود و به هیچ صورت قابل بازگشت نیست.

در حال حاضر جهت دریافت ویزای ترانزیت و کوتاه مدت این کشور برای افراد بزرگسال باید 60 یورو و برای کودکان رده سنی 6 تا 12 سال 35 یورو پرداخت کرد و کودکان تا 6 سال نیز رایگان است. اما جهت دریافت ویزای تحصیلی بلغارستان نیاز به اخذ ویزای Type D این کشور می باشد که ویزای بلند مدت تایپ در این کشور با حداکثر 6 ماه اعتبار برای هر فرد 100 یورو و برای بلند مدت ( حداکثر 1 سال ) 200 یورو می باشد.

تحصیل در دانشگاه های بلغارستان چگونه است ؟ اطلاعات مفید ارائه شده در مقالات زیر را بخوانید.

اطلاعات سفارت بلغارستان

یقینا شما باید اطلاعات سفارت بلغارستان را به طور کامل در اختیار داشته باشید تا راحت تر و مناسب تر بتوانید با آنان مکاتبه کرده و جهت مصاحبه به آن جا مراجعه نمایید. 

البته سفارت این کشور به یکی از مراکز پر تردد شما در آینده و هنگام تحصیل در این کشور مبدل خواهد شد که برای انجام امور ویزای خود باید همواره به آنجا مراجعه کنید. اطلاعات سفارت بلغارستان به شرح جدول می باشد:

عنوان اطلاعات
آدرس تهران ، خیابان ولیعصر ، خیابان توانیر ، خیابان نظامی گنجوی شماره 40
روز کاری تمامی روزهای هفته به جز یک شنبه
ساعت کاری 9:00 الی 12:30 - شنبه و چهارشنبه از ساعت 13:00 تا 16
تلفن 02188775662 ، 02188775037
فکس 02188779680
ایمیل Embassy.Tehran@mfa.bg
سایت www.mfa.bg/embassies/iran
موبایل 09305683409

سوالات پر تکرار ویزای تحصیلی بلغارستان

خیر ، این گونه نیست که با پذیرش و قبولی در دانشگاه قطعا ویزای شما نیز صادر شود و یا اینکه فقط برای تحصیل نیاز به دریافت ویزای این کشور باشد ، شما باید جداگانه برای پذیرش و قبولی دانشگاه نیز اقدام کنید.

  • فرم درخواست ویزای تحصیلی بلغارستان
  • پاسپورت معتبر
  • عکس پاسپورتی
  • ارائه نامه پذیرش تحصیلی یا دعوتنامه از دانشگاه پذیرفته شده
  • ارائه بیمه دانشجویی و بیمه مسافرتی
  • مدارک شناسایی ( شناسنامه و کارت ملی )
  • ارائه تمکن مالی لازم

ویزای همراه در ویزای تحصیلی بلغارستان برای دانشجویان امکان پذیر است ؛ اما معمولا دانشجویان باید اول ویزای خود را دریافت و در این کشور ساکن شوند و پس از آن برای همسر و فرزندان خود اقدام کرده و آن ها را نیز به این کشور آورند.

جهت دریافت وقت مصاحبه سفارت بلغارستان شما باید از طریق سایت سفارت فرم در خواست صدور ویزا را تکمیل نموده و به همراه مدارک مورد نیاز و مورد درخواست سفارت ، برای آنان ایمیل نمایید. اگر مدارک شما صحیح و فرم را درست تکمیل کرده باشید پس از آن از طریق سفارت ایمیلی به شما ارسال و در آن 3 زمان مشخص جهت انتخاب برای حضور و مصاحبه به شما اعلام می شود.

در حال حاضر جهت دریافت ویزای ترانزیت و کوتاه مدت این کشور برای افراد بزرگسال باید 60 یورو و برای کودکان رده سنی 6 تا 12 سال 35 یورو پرداخت کرد و کودکان تا 6 سال نیز رایگان است.

در این مطلب که با تلاش تیم مهاجرتی و خبره شرکت مهاجرتی رجبی تهیه شده است ، شرایط اخذ ویزای تحصیلی بلغارستان را خلاصه و مفید به شما عزیزان ارائه کردیم. اگر نیاز به دریافت مشاوره و یا جزئیات خاصی در این زمینه دارید با مشاورین ما در تهران یا شیراز تماس برقرار نمایید. همچنین مقاله کار در بلغارستان را نیز برای علاقمندان به کار و کسب درآمد در این کشور در سایت موسسه قرار داده ایم ؛ مطالعه آن را به هیچ عنوان از دست ندهید.

شناخت کشورهای مقرون به صرفه برای تحصیل از طریق مطالعه مقالات زیر!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه