تحصیل رشته علوم سیاسی در چین

تحصیل رشته علوم سیاسی در چین در مقاطع کارشناسی تا دکترا توسط دانشگاه های بسیاری انجام می پذیرد به طوری که فقط 281 برنامه کارشناسی علوم سیاسی در 280 مرکز آموزشی و 152 برنامه کارشناسی ارشد و37 برنامه دکترای این رشته در دانشگاه های این کشور ارائه می شود.

در ادامه مطلب با کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) همراه باشید تا به طور کامل و دقیق با تحصیل رشته علوم سیاسی در چین آشنا شده و شرایط ، قوانین و مراکز معتبر تحصیل این رشته را بهتر و بیش تر بشناسید.

همچنین می توانید در کنار این محتوا ، مقاله تحصیل در چین را نیز بخوانید تا با تمام جوانب مهاجرت تحصیلی به این کشور نیز آشنا شوید.

تحصیل در رشته علوم سیاسی به دانشجویان کمک می کند تا بر اساس درک آن ها از پویایی های اجتماعی و همچنین روابط بین المللی بین ملت ها ، نماینده مردم باشند و علاوه بر آن در مورد نحوه مدیریت و توزیع قدرت سیاسی ، نحوه عملکرد دولت ها ، نحوه ایجاد و تغییر قوانین ، و همه چیز از انتخابات گرفته تا نحوه عملکرد نهادهای دولتی نیز خواهند آموخت.

دانشگاه های چین به راحتی در میان بهترین موسسات آموزش عالی در آسیا و در سراسر جهان قرار می گیرند و هزینه های تحصیل در مقایسه با دانشگاه های اروپا و آمریکا بسیار مقرون به صرفه تر است ، در کنار این سالانه دولت چین بیش از 40 هزار بورسیه تحصیلی را به دانشجویان بین المللی برای تحصیل در دانشگاه های این کشور اختصاص می دهد ، در نتیجه تمامی این موارد نشان از مناسب بودن این کشور برای تحصیل در رشته علوم سیاسی دارد.

فهرست مطالب
تحصیل رشته علوم سیاسی در چین

مدارک پذیرش رشته علوم سیاسی در چین

هنگام اخذ پذیرش و ثبت نام در دانشگاه ها برای تحصیل رشته علوم سیاسی در چین بسیار مهم است که مدارک مورد نیاز را به طور دقیق تهیه و جمع آوری کرده باشید و به آنان ارائه نمایید ، نقص در این مدارک می تواند مشکلات بزرگی را برای شما به وجود آورد و انجام این رویه را با تاخیر و یا حتی عدم انجام شدن مواجه سازد.

لیستی از مدارک لازم را مستقیماً از طریق مکاتبه با دانشگاه درخواست کنید ، زیرا ممکن است برای کشورهای مختلف مدارک مورد نیاز و درخواستی دانشگاه ها متفاوت باشد.

همچنین سعی نمایید از حضور یک وکیل خبره و اشنا به این روند در این کشور در کنار خود بهره ببرید تا مشکلات به حداقل کاهش پیدا کرده و همچنین روند دریافت ویزای تحصیلیتان به همران مراحل ثبت نام در سریع ترین حالت ممکن و با کم ترین هزینه به انجام برسد . لیست زیر مهم ترین مدارک مورد نیاز برای ثبت نام و دریافت ویزای تحصیلی در این رشته در کشور چین می باشد :

  • فرم درخواست آنلاین و نامه پذیرش و قبولی دانشگاه در مقطع مورد نظر
  • مدرک دیپلم پایه 12 ساله به همراه ریز نمرات و مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد برای مقاطع بالاتر به همراه ترجمه
  • گذرنامه معتبر با اعتبار کافی
  • مدرک زبان چینی یا مدرک تافل یا آیلتس برای تحصیل به زبان انگلیسی
  • گواهی سلامت پزشکی
  • ارائه سو پیشینه بین المللی
  • مدارک هویتی
  • مدرک اثبات تمکن مالی
  • ارائه انگیزه نامه و ارائه سوابق مفید مانند افتخارات و مقالات
 
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

رشته مورد علاقه خود را به مشاوران رجبی بگویید تا برترین دانشگاه های جهان را به شما معرفی کنند!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

بهترین دانشگاه های علوم سیاسی چین

تمامی مراکز آموزشی و دانشگاه های چین از اعتبار بالا و کیفیت تدریس مناسبی در رشته علوم سیاسی برخوردار هستند و این که سالانه به تعداد متقاضیان دریافت مدرک در این رشته افزوده می شود امری کاملا واضح است ، ولی همچنان میان این مراکز آموزشی تفاوت های بسیاری وجود دارد ، تفاوت هایی که می تواند در آینده شغلی ، میزان علم و دانش دانشجویان و اعتبار مدرک دریافتی آنان تاثیر به سزایی داشته باشد.

همانطور که در بالا گفتیم تعداد دانشگاه های ارائه کننده این رشته در چین بسیار است و یقینا تحصیل در مراکز معتبر تر و شناخته شده تر نتایج بسیار قابل قبول تری را هم برای شما در پی خواهد داشت ، پس لازم است که با متخصصان و افراد دارای اطلاعات در این زمینه مشورت هایی را به عمل آورید و بر اساس شرایط خاص خودتان مناسب ترین موسسه را برای تحصیل برگزینید و برای پذیرش در آن اقدام نمایید.

در ادامه این قسمت چندی از بهترین دانشگاه های علوم سیاسی چین را به شما عزیزان معرفی خواهیم نمود.

 
بهترین دانشگاه های علوم سیاسی چین

دانشگاه علوم سیاسی و حقوق چین

دانشگاه علوم سیاسی و حقوق چین در سال 1952 در شهر پکن تاسیس شد و هم اکنون یکی از بهترین و رقابتی ترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته علوم سیاسی در چین می باشد و به نوعی دریافت مدرک از این موسسه می تواند مهر تاییدی بر اشتغال پس از فارغ التحصیلی در چین باشد.

دانشجویان می توانند از دوره کارشناسی تا دوره دکتری خود را در رشته علوم سیاسی در این مرکز زیر نظر اساتید و هیئت علمی بسیار با تجربه و با سواد که بالغ بر 90 درصد آنان دارنده مدارک دکتری و کارشناسی ارشد هستند ، بگذرانند . توجه داشته باشید که برای ورود به دوره کارشناسی در این دانشگاه باید در آزمون ورودی شرکت نمایید ، اما دوره های کارشناسی ارشد و دکتری آزمون ورودی ندارد.

فارغ التحصیلان علوم سیاسی این دانشگاه تاکنون توانسته اند تا در بهبود جامعه در سطح نهادهای دولتی ، کار در نهادهای دولتی و دیپلماتیک ، به عنوان افسران دولتی یا به عنوان سیاستمداران مطرح در سطح کشور به کار مشغول گردند و نقش های تعیین کننده و پر رنگی را در ارتباطات خارجی و داخلی سازمان های تحت پوشش خود ایفا کنند . غلاوه بر آن همواره دانشجویان این مرکز به دلیل دانش و مهارت های حرفه ای خوب ، توانایی زبانی قوی ، تفکر فعال و تجربه عملی غنی مورد استقبال گسترده ای از سوی نهادها و سازمان های داخلی و خارجی قرار می گیرند.

رشته علوم سیاسی در دانشگاه پکن

رشته علوم سیاسی در دانشگاه پکن

دانشگاه پکن اولین دانشگاه مدرن این کشور بود که در سال 1898 با نام دانشگاه سلطنتی پکینگ در شهر هایدیان پکن تاسیس گردید . این دانشگاه هم اکنون در رتبه هفتم دانشگاه های چین و رتبه 18 برترین دانشگاه های جهان از دیدگاه موسسه QS قرار گرفته است و دارای بزرگترین کتابخانه قاره آسیا با تعداد 4 میلیون و پانصد هزار کتاب می باشد.

دپارتمان علوم سیاسی تحت نظارت دانشکد علوم انسانی این دانشگاه دوره های کارشناسی تا دکتری این رشته را به زبان های چینی و انگلیسی برای علاقمندان برگزار می نماید همچنین این دپارتمان دارای یک هیئت علمی قوی و متنوع است ، که بسیاری از آنان در خارج از کشور و دانشگاه های برتر جهان تحصیل کرده و مدرک دکترای خود را به دست آورده اند.

این دپارتمان با تربیت متخصصانی در زمینه علوم سیاسی افرادی را پرورش می دهد که قدرت ابتکار و توانایی فکری وسیعی داشته و بتوانند ریشه ها را شناسایی کرده و تمامی مشکلات جامعه را از بالا و در اوج و با ارتباط با اقشار مختلف جامعه کشف نمایند تا در نهایت به خواسته ها و کمبودهای مردم جامعه دست پیدا کرده و با برنامه ریزی های دقیق و اصولی و با ارائه مدارک در حل این مشکلات بر آیند . فارغ التحصیلان علوم سیاسی این دانشگاه توانسته اند در قسمت های مختلف اداره ها ، سازمان ها ، روزنامه ها و مجلات و غیره مشغول به کار شوند به طوری که این مرکز دارای بیش ترین نرخ اشتغال در میان فارغ التحصیلان این رشته در کل دانشگاه های چین می باشد.

تحصیل علوم سیاسی در دانشگاه رنمین

دانشگاه رنمین چین یک دانشگاه جامع پژوهش محور با تمرکز بر علوم انسانی و اجتماعی است که مستقیماً زیر نظر وزارت آموزش چین قرار دارد و به طور مشترک توسط وزارت آموزش و پرورش چین و دولت شهرداری پکن تأمین مالی و پشتیبانی می شود ، این مرکز در سال 1937 تاسیس شد و امروزه ، این دانشگاه ساختار آموزشی و پژوهشی چند بعدی و چند سطحی را ایجاد کرده است که شامل تحصیل در مقطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی در رشته های علوم سیاسی برای پرورش انواع استعدادهای سطح بالا است.

فارغ التحصیلان رشته علوم سیاسی این دانشگاه قادرند تا به مطالعه مسائل سیاسی کشور پرداخته و از منافع کشور در سطح بین الملل حراست نمایند ، این افراد قادر خواهند بود تا در وزارت خارجه و سازمان مرتبط با روابط بین الملل نیز مشغول به کار شوند . برای ورود به ای دانشگاه در دوره کارشناسی علوم سیاسی باید در آزمون ورودی شرکت نمایید اما دوره کارشناسی ارشد و دکتری نیازی به ازمون ندارد . هچنین زبان تدریس در این دانشگاه نیز زبان چینی و انگلیسی می باشد.

علاوه بر این 3 دانشگاه مراکز زیر نیز جز بهترین مراکز ارائه دهنده تحصیل رشته علوم سیاسی در چین می باشند :

  • دانشگاه مطالعات بین المللی شانگهای
  • دانشگاه فودان
  • دانشگاه روابط خارجی چین
  • دانشگاه جیلین
  • دانشگاه نانکای
  • دانشگاه عادی چین مرکزی
  • دانشگاه نانجینگ

هزینه تحصیل علوم سیاسی در چین

هزینه تحصیل علوم سیاسی در چین چقدر است؟ تحصیل رشته علوم سیاسی در چین برای دانشجویان کشورمان می تواند از لحاظ هزینه های تحصیلی و زندگی مناسب و مقرون به صرفه باشد و باید گفت که همین موضوع باعث جذب دانشجویان بسیاری در طی سال های گذشته از کشورمان شده است.

به طور کل دانشگاه های چین در دسته دانشگاه های با قیمت مناسب و کیفیت بالا در میان دانشگاه های جهان جای می گیرند ، که این امر باعث شده که حتی از کشورهای اروپایی نیز برای ادامه تحصیل به این کشور سفر نمایند.

شهریه برخی از دانشگاه های این کشور برای تحصیل رشته علوم سیاسی در چین سالانه به شرح زیر است:

دانشگاه مقاطع و هزینه
دانشگاه علوم سیاسی و حقوق چین کارشناسی 3200 دلار کارشناسی ارشد 6700 دلار دکتری 5200 دلار
دانشگاه پکن کارشناسی 4000 دلار کارشناسی ارشد 4900 دلار دکتری 5300 دلار
دانشگاه رنمین کارشناسی 3700 دلار کارشناسی ارشد 5300 دلار دکتری 5900 دلار

توجه داشته باشید که هزینه های زندگی نیز در این کشور نسبت به آمریکا و انگلستان ارزان تر ولی از برخی کشورهای اروپایی همچنان بالاتر می باشد ، علاوه بر این هزینه زندگی در شهرهای بزرگ این کشور بسیار بیش تر از شهر های کوچک است که البته با زندگی و تحصیل در شهرهای بزرگ این کشور از خدمات و رفاه بسیار بیش تری هم برخوردار خواهید شد.

مطالعه مقالات زیر برای کسانی که قصد تحصیل در دانشگاه های چین را دارند توصیه می شود :

زبان تحصیل علوم سیاسی در چین

زبان تحصیل علوم سیاسی در چین چیست؟ تحصیل رشته علوم سیاسی در چین علاوه بر زبان چینی به زبان انگلیسی نیز برای دانشجویان بین المللی عرضه و تدریس می شود . معمولا مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری این رشته به زبان انگلیسی ارائه می گردد اما مقطع لیسانس در بعضی مراکز فقط به زبان چینی و در برخی دیگر به هر دو زبان تدریس می شود ، پس لازم است که از قبل در این باره تحقیق به عمل آورید.

یکی دیگر از نکات مهم و قابل توجه این است که شما ملزم به ارائه مدرک زبان به دانشگاه های چین نمی باشید ، اما با داشتن مدارک می توانید پذیرش و ثبت نام خود را بسیار با سرعت بیش تر و امتیاز بیش تری انجام دهید.

مدرک معتبر در زبان انگلیسی مدرک آیلتس و مدرک تافل می باشد که هر دانشگاه از حداقل نمره مورد درخواست خود برخوردار می باشد ، برای تحصیل به زبان چینی هم می توانید مدرک HSK یا مدرکی معادل با آن و مورد قبول دانشگاه را ارئه نمایید البته اگر از قدرت کافی برای صحبت و درک به این زبان ها برخوردار نمی باشید می توانید پیش از شروع تحصیل در دانشگاه دوره های زبان را در کالج ها ، موسسات آموزش زبان و یا خود دانشگاه ها بگذرانید و به سطح مورد قبول و کافی جهت فهم مفاهیم درسی در این رشته دست یابید اما توجه داشته باشید که هزینه دوره های زبان در این کشور بسیار گران تر از داخل کشور است.

زبان تحصیل علوم سیاسی در چین

چارت درسی علوم سیاسی در دانشگاه های چین

همانطورکه در بالا به آن اشاره کردیم در چین می توانید در مقاطع کارشناسی تا دکترا علوم سیاسی به تحصیل مشغول شوید ، که برای دریافت مدرک در دوره کارشناسی 3 تا 4 سال ، دوره کارشناسی ارشد 1 تا 2 سال و دوره دکتری نیز 3 تا 4 زمان نیاز خواهید داشت.

همچنین پس از پایان تحصیل رشته علوم سیاسی در چین در دوره کارشناسی می توانید در زمینه هایی تخصصی نظیر سیاست شهری ، امور بین الملل ، حقوق بشر ، نظریه و فلسفه سیاسی ، سیستم های سیاسی ، اقتصاد سیاسی ، امنیت ملی و غیره به ادامه تحصیل بپردازید و تخصص های لازم را کسب نمایید.

رشته علوم سیاسی به عنوان زیر شاخه ای از علوم انسانی در پی تربیت سیاست مداران و یا سیاست شناسانی می باشد که بتوانند در جهان امروز به عنوان یک نماینده در عرصه سیاست خارجی حاضر شوند . همچنین در این رشته نظریه ها ، اندیشه ها و تئوری های مهم در زمینه علوم سیاسی مورد بررسی قرار می گیرد و به دانشجویان آموخته می شود در چه مواردی از آن ها بهره بگیرند تا بتوانند با ارائه راهکارهایی پایه های یک کشور را استوار نگه دارند.

از جمله دروس اساسی و مهم در چارت درسی علوم سیاسی در دانشگاه های چین که با آن آشنایی پیدا خواهید کرد به قرار زیر می باشند : مبانی علم سیاست ، اصول روابط بین الملل ، حقوق بین الملل ، جامعه شناسی سیاسی ، دیپلماسی در رفتار سیاسی ، نهادهای بین المللی و غیره.

تحصیل دکترا علوم سیاسی در چین

تحصیل دکترا علوم سیاسی در چین

دکترای علوم سیاسی متخصصی است که نحوه عملکرد و تعامل دولت‌ها ، نحوه توسعه سیاست ، نحوه انجام تحقیق و تجزیه و تحلیل داده‌ها و چگونگی تأثیر قوانین بر حوزه‌های اجتماعی و سیاسی زندگی را درک می‌کند . وظایف یک کارشناس ارشد علوم سیاسی در مقطع دکترا شامل جمع آوری داده ها در مورد یک موضوع سیاسی خاص و تحقیق در مورد آن ، مشاوره در مورد مسائل سیاسی ، تجزیه و تحلیل روندها و ایده های سیاسی ، توسعه نظریه ها و نظارت بر رویدادهای جاری است.

برای تحصیل دکترا علوم سیاسی در چین باید درخواست خود را به دانشگاه ارسال نمایید و انگیزنامه ای قوی و جامع نیز تهیه نمایید ، علاوه بر این ، متقاضیان باید دارای مدرک کارشناسی ارشد معتبر در روابط بین‌الملل ، علوم سیاسی ، حقوق یا هر رشته مرتبط دیگری نیز باشند.

همچنین برای موفقیت در این دوره باید از قدرت زبان بسیار بالایی برخوردار باشید تا توانایی درک و فهم تمامی مسائل و موارد درسی را داشته باشید و همچنین بتوانید به صورت روان و با تسلط پایان نامه دکتری خود را در حضور هیئت دانشگاهی ارائه نمایید.

دوره دکترا این رشته نیازمند 4 سال زمان است و می تواند تا 6 سال هم تمدید شود و در آخر دانشجو باید پایان نامه خود را به زبان انگلیسی یا چینی تهیه و بدفاع از آن بپردازد ، توجه کنید که دانشگاه های چین بورسیه های مناسبی را برای این مقطع به دانشجویان خارجی ارائه می کنند،

مزایا و معایب تحصیل علوم سیاسی در چین

دراین قسمت از مقاله مزایا و معایبی که تحصیل رشته علوم سیاسی در چین برای دانشجویان خارجی به همراه خود دارد را به طور خلاصه به شما یادآوری می کنیم . این موارد می تواند بسیاری از نکات و مسائلی را که ممکن است فراموش شده و یا به آن ها توجه نشده باشد را یادآوری می نماید.

به طور کل چین جز دسته کشورهایی قرار می گیرد که مزایای تحصیل در آن نسبت به معایبش بسیار بیش تر است و این مزایا با تلاشی که دولت این کشور در جهت استاندارد سازی سیستم آموزشی و بالا بردن کیفیت تحصیل و خدمات دانشجویی انجام می دهد ، روز به روز در حال افزایش است و پیش بینی می شود که طی یک یا دو دهه آینده بتوان مراکز آموزشی چین را در میان ده مراکز آموزشی برتر در جهان مشاهده کرد و سهم زیادی از دانشجویان را این کشور به خود جذب نماید.

معایب

  • برای ارتباط با مردم باید زبان چینی را در کم ترین حد ممکن هم فرا گرفت و صحبت کرد.
  • یادگیری و فهم زبان چینی بسیار سخت است.
  • هزینه و استادارد زندگی در برخی از شهرهای چین می تواند گران باشد و باید پول بیشتری را صرف آن کرد.
  • تفوت فرهنگ ، اداب و رسوم و غذا با کشورمان زیاد است و در ابتدا ممکن است کمی سخت باشد.

خوب است بدانید برای رشته های علوم پزشکی هم بورسیه های مناسب و متنوعی در دانشگاه های چین ارائه شده که اگر به این رشته های علاقه دارید می توانید به مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چین مراجعه کرده و از آن ها آگاهی یابید.

مزایا

  • دانشگاه های چین از کیفیت تحصیلی و آموزشی بالایی برخوردارند.
  • دانشگاه های چین از رتبه و جایگاه های بالایی در میان دانشگاه های آسیا و جهان برخوردار هستند.
  • این رشته به زبان انگلیسی نیز در تمامی مقاطع تدریس می شود.
  • اجباری به ارائه مدرک زبان در هنگام ثبت نام نیست.
  • امکان انجام شغل پاره وقت در حین تحصیل وجود دارد.
  • چین یکی از کشورهای برتر در ارائه رشته علوم سیاسی در جهان می باشد.
  • بازار کار برای فارغ التحصیلان این رشته مهیا است.
  • هزینه تحصیل در این رشته مناسب و مقرون به صرفه است.
  • هزینه زندگی نسبت به برخی کشورهای اروپایی با همین سطح کیفیت تحصیلات پایین تر است.
  • بورسیه های تحصیلی فراوانی از سوی دولت و مراکز آموزشی و یا سازمان ها و شرکت ها به دانشجویان این رشته می تواند تعلق بگیرد.
  • سطح کیفی زندگی دانشجویان در این کشور بسار مناسب است.
  • نژاد پرستی کم و برخورد با دانشجویان خارجی و مهاجران خوب و صمیمی است.

یکی از پیشنهادات همیشگی تیم مشاوره هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی مهاجرت تحصیلی به چین است ، چین با تنوع دانشگاه ها ، اعتبار بالا و هزینه های مقرون به صرفه می تواند در برخی رشته های تحصیلی جزو بهترین گزینه ها باشید.

تصاویر ارائه شده ویزاهای کشور چین را نشان می دهد که در مدت زمان کوتاهی در شرکت رجبی برای کلاینت ها اخذ شده است.

شما هم میتوانید با تکیمل فرم درخواست مشاوره و سنجش رایگان شرایط خود در بهترین دانشگاه های جهان تحصیل کنید و آینده خود را تغییر دهید!

پخش ویدیو
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل رشته های علوم انسانی در برترین دانشگاه های دنیا ؛ مشاوره رایگان بگیرید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

بازار کار چین پس از تحصیل رشته علوم سیاسی

چین یکی از قطب های اقصادی بزرگ جهان است که با سرعت بالایی در حال پیشرفت و ترقی است و بازار کار چین پس از تحصیل رشته علوم سیاسی بسیار خوب است ، علاوه بر آن به دلیل اعتبار بالا و خوب دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی این کشور ، دسترسی به بازارهای کار در دیگر کشورها نیز برای متخصصان حوزه علوم سیاسی قابل تصور است.

فارغ التحصیلان رشته علوم سیاسی در چین می توانند در مشاغلی مانند : تحلیلگر سیاسی ، متخصص روابط عمومی ، مدیر رسانه ، مشاور سیاسی ، کارمند کمپین سیاسی ، نویسنده سیاسی ، حقوقی و غیره به کار مشغول شوند و کسب درآمد نمایند.

طبق آمار در سال 2021 یک کارشناس علوم سیاسی در چین می تواند از 27000 دلار تا 52000 دلار در سال درآمد کسب نماید که این میزان بسته به نوع شغل و میزان تجربه و تخصص بستگی فراوان دارد.

شاید بخواهید بدانید پر درآمد مشاغل در چین چه حرفه هایی هستند و قوانین کار کردن در این کشور چیست ؟ مقاله کار در چین به سوالات شما پاسخ خواهد داد.

تحصیل علوم سیاسی را در بسیاری از کشورها می توانید دنبال کنید ، برخی کشور ها را در مقالات زیر معرفی کرده ایم:

سوالات پر تکرار تحصیل علوم سیاسی در چین

دانشگاه علوم سیاسی و حقوق چین در سال 1952 در شهر پکن تاسیس شد و هم اکنون یکی از بهترین و رقابتی ترین دانشگاه های چین برای تحصیل رشته علوم سیاسی می باشد و به نوعی دریافت مدرک از این موسسه می تواند مهر تاییدی بر اشتغال پس از فارغ التحصیلی در چین باشد.

1. دانشگاه علوم سیاسی و حقوق چین – کارشناسی 3200 دلار – کارشناسی ارشد 6700 دلار – دکتری 5200 دلار 2. دانشگاه پکن – کارشناسی 4000 دلار – کارشناسی ارشد 4900 دلار 3. دانشگاه رنمین – کارشناسی 3700 دلار – کارشناسی ارشد 5300 دلار – دکتری 5900 دلار

رشته علوم سیاسی در چین علاوه بر زبان چینی به زبان انگلیسی نیز برای دانشجویان بین المللی عرضه و تدریس می شود . معمولا مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری این رشته به زبان انگلیسی ارائه می گردد اما مقطع لیسانس در بعضی مراکز فقط به زبان چینی و در برخی دیگر به هر دو زبان تدریس می شود.

از جمله دروس اساسی و مهمی که در طول تحصیل این رشته در چین با آن آشنایی پیدا خواهید کرد به قرار زیر می باشند : مبانی علم سیاست ، اصول روابط بین الملل ، حقوق بین الملل ، جامعه شناسی سیاسی ، دیپلماسی در رفتار سیاسی ، نهادهای بین المللی و غیره.

1. برای ارتباط با مردم باید زبان چینی را در کم ترین حد ممکن هم فرا گرفت و صحبت کرد. 2. یادگیری و فهم زبان چینی بسیار سخت است. 3. هزینه و استادارد زندگی در برخی از شهرهای چین می تواند گران باشد و باید پول بیشتری را صرف آن کرد. 4. تفوت فرهنگ ، اداب و رسوم و غذا با کشورمان زیاد است و در ابتدا ممکن است کمی سخت باشد.

از این که تا انتهای این مطلب با ما همراه بودید نهایت سپاس را داریم ، چنان چه پس از مطالعه این مطلب هنوز هم ابهام و یا سوالی در زمینه تحصیل علوم سیاسی در چین در ذهن دارید ، می توانید با کارشناسان و مشاورین ما در شرکت مهاجرتی رجبی در دفاتر مرکزی و غرب تهران و دفتر شیراز تماس حاصل کرده و اطلاعات کامل تری را به دست آورید ، همچنین اگر به رشته حقوق علاقه مندید ، می توانید مقاله تحصیل رشته حقوق در چین را نیز مطالعه کرده و اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید.

 

با دو نفر از کلاینت های شرکت رجبی که موفق به اخذ ویزای تحصیلی چین شده اند آشنا شوید.

پخش ویدیو
پخش ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه