تحصیل رشته های مهندسی در دانمارک

تحصیل رشته های مهندسی در دانمارک ، یک فرصت هیجان انگیز است که پایگاه عالی برای آینده شغلی شما خواهد بود ، دانمارک مقصدی شگفت‌انگیز برای تحصیل در رشته مهندسی است زیرا خانه برخی از بهترین دانشگاه ‌های جهان است و به داشتن سیستم آموزشی عالی با کیفیت بالا شهرت دارد.

مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) ، در این مقاله به همه چیزهای مرتبط با مهندسی و چرایی تحصیل در رشته مهندسی در دانمارک خواهند پرداخت ، بنابراین مطمئن شوید که این مقاله را تا انتها می خوانید!

در اینجا برخی از دلایلی وجود دارد که چرا باید یکی از دانشگاه های مهندسی دانمارک را انتخاب کنید:

دانشگاه های دانمارک از شهروندان خارج از اتحادیه اروپا ، شهریه های کاملا معقول می گیرد و مقدار آن به اندازه شهریه مقاصد تحصیلی دیگر در خارج از کشور نیست.

دانمارک به عنوان رهبر فناوری شناخته می شود و خانه برخی از بهترین شرکت های فناوری مانند Skype ، Google Maps  است ، زبان های برنامه نویسی پرکاربرد نیز توسط دانمارکی ها توسعه یافتند.

فهرست مطالب
دانشگاه های ایالات متحده بیشتر از هر کشور دیگری برای تحصیلات مهندسی شهرت دارند ، با این حال ، دانمارک نیز خود را به خوبی در جدول های مختلف لیگ موضوعی دانشگاه های برتر مهندسی نشان می دهد بنابراین ، اگر به هر دلیلی موفق به تحصیل رشته های مهندسی در ایالات متحده نشدید ، تحصیل در دانمارک از بهترین گزینه ها برای انتخاب جایگزین است و مشاوران رجبی هم شما را در این انتخاب یاری خواهند کرد.
تحصیل رشته های مهندسی در دانمارک

رشته های مهندسی دانمارک در مقطع لیسانس

رشته های مهندسی دانمارک در مقطع لیسانس ، به سه صورت ممکن است؛ آکادمی حرفه ای ، کارآموزی حرفه ای و لیسانس های دانشگاهی.

آکادمی و کارآموزی حرفه ای برای یک حرفه خاص طراحی شده است ، آکادمی که دو سال طول می کشد ، کارآموزی حرفه ای هم 3 تا 4 سال طول می کشد و به عنوان یک مدرک لیسانس حرفه ای شناخته می شود.

رشته های مهندسی دانمارک در نوع لیسانس دانشگاهی ، 3.5 سال طول می کشد که یک دوره کارآموزی پنج ماهه هم دارد که باید در یک شرکت دانمارکی یا خارجی گذرانده شود ، این برنامه بر روی کار پروژه ای با محوریت عملی تأکید دارد که همراه با مبانی نظری محکم ، شما را برای بازار کار در 3.5 سال آماده می کند.

از شرایط ورود به رشته های مهندسی دانمارک در مقطع کارشناسی این است که متقاضی ثابت کند دیپلم و سطح پیشرفته ای از دانش ریاضیات و فیزیک دارد ، همچنین باید ثابت کند که زبان انتخابی برای تحصیل را بلد است.

رشته های مهندسی دانمارک در مقطع لیسانس

متقاضیان تحصیل رشته های مهندسی در دانمارک در مقطع لیسانس ، باید مدرک خود را طبق الزامات کانون ارزیابی مدارک در دانمارک ارزیابی کنند ، اثبات تمکن مالی برای هزینه های یکسال تحصیلی هم در این مقطع مورد نیاز است.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

رشته های مهندسی را در برترین دانشگاه های مهندسی جهان بخوانید، رشته تحصیلی دبیرستان هم مهم نیست!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

پذیرش های خاص برای مهندسی معماری ، خلبانی و تربیت بدنی

دانشکده های مهندسی در روند تحصیل مقطع کارشناسی اغلب پذیرش های خاص برای مهندسی معماری ، خلبانی و تربیت بدنی دارند؛ به عنوان مثال برای تحصیل کارشناسی مهندسی در گرایش معماری چنانچه دانشجویان یک طرح خلاقیتی ارائه کرده باشند که در سطح جشنواره های ملی یا بین المللی مقامی آورده باشد ، قطعا در انگیزه پذیرش مقامات دانشگاهی تاثیر گذار خواهد بود.

برای تحصیل رشته تربیت بدنی هم ، افتخارات و مدال های ورزشی در سطح جهانی ، کشوری و حتی استانی در پذیرش مقطع کارشناسی موثر است ، اطلاعات بیشتر در مقاله کامل تحصیل رشته تربیت بدنی در دانمارک قابل دستیابی است.

پذیرش خلبانی در دانشگاه تکنیکال دانمارک توضیحات
نرخ پذیرش 45%
شرایط پذیرش گواهینامه دبیرستان (studentereksamen) یا معادل خارجی با سطوح تحصیلی مشخص در ریاضیات ، فیزیک و شیمی
تقویم تحصیلی سپتامبر تا ژوئیه
تعداد ثبت نام 7500

روند پذیرش خاص برای رشته خلبانی هم به این دلیل که این یک رشته حساس است و علاقه مندان آن باید بسیار بیشتر از متقاضیان عادی ریاضی و زبان بلد باشند ، تقریباً پنج  آموزشگاه پرواز در دانمارک وجود دارد که برنامه‌های آموزشی مختلف خلبانی را ارائه می‌دهند که می‌توانید از بین آنها انتخاب کنید.

مهم است که فهرستی از آموزشگاه/های پروازی دلخواه خود ایجاد کنید تا بتوانید با هم مقایسه کنید که برای شما مناسب است ، هر مدرسه رویه ها ، شرایط ثبت نام خاص خود را دارد و بسته به اینکه در کدام دوره های آموزشی خلبانی تصمیم بگیرید ، هزینه تحصیل نیز متفاوت است.

شرایط مهندسی ها در مقطع ارشد دانمارک

بهترین تصمیم برای تحصیل رشته های مهندسی در دانمارک ، در واقع تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و یا دکترا است؛ زیرا این تصمیم به شرایط تحصیلی و به دنبال آن شرایط کاری بهتر در دانمارک منجر می شود.

دانمارک اینترشیپ و اسکولارشیپ های خوبی برای تحصیل مقطع فوق لیسانس مهندسی ارائه می دهد و این جریان اغلب به استخدام دانشجو ختم می شود.

در عین حال که برای تحصیل مقطع کارشناسی مهندسی در برخی گرایش ها ، ممکن است آزمون تئوری یا عملی مورد نیاز باشد اما ، برای تحصیل رشته های مهندسی در دانمارک در مقطع کارشناسی ارشد ، متقاضیان نیازی به شرکت در آزمون ورودی ندارند و پذیرش در این مقطع صرفا از طریق جلب نظر یک استاد و بررسی سوابق تحصیلی و البته پژوهشی داوطلب انجام می شود.

مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد مهندسی در دانمارک ، با توجه به گرایش تحصیلی فرق دارد؛ اغلب رشته های مهندسی 1 تا 2 سال است اما رشته ای مانند کامپیوتر و معماری به دلیل جنبه های تحقیقاتی گسترده ممکن است حتی تا 5 سال هم ادامه پیدا کند.

پرتقاضاترین رشته های مهندسی در دانمارک ، مهندسی مکاترونیک ، مهندسی معماری ، مهندسی پتروشیمی و مهندسی برق است ، بالاترین میزان تقاضای دانشجویان ایانی هم برای مقطع کاشناسی ارشد همین رشته است.

شرایط مهندسی ها در مقطع ارشد دانمارک

پذیرش خاص کارشناسی ارشد مهندسی در دانمارک

به عنوان پذیرش خاص کارشناسی ارشد مهندسی در دانمارک ، رشته مهندسی معماری را مثال می زنیم:

متقاضیان پذیرش در برنامه کارشناسی ارشد مهندسی معماری در دانشگاه تکنیکال دانمارک ، باید دارای مدرک لیسانس در مهندسی عمران باشند ، لیسانس های شامل ریاضیات ، فیزیک ، عمران و مهندسی معماری پیش نیاز است.

مبانی خاص مهندسی عمران و معماری باید توسط برنامه درسی مدرک لیسانس متقاضی پوشش داده شود ، دانش سطح لیسانس در دو موضوع زیر پیش نیاز صلاحیت های عمومی برنامه کارشناسی ارشد است:

  • تجربه طراحی مهندسی عمران با تمرین ایجاد پروژه های طراحی ساختمان کل نگر
  • توانایی بیان تفکر مفهومی در طرح ها و نقاشی ها

برای تحصیل رشته معماری در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاهی مانند آرهوس ، متقاضیان دارای مدرک لیسانس در سایر رشته ها از جمله طراحی ، معماری داخلی ، ساخت و ساز و مهندسی ، واجد شرایط پذیرش نیستند! در دانمارک ، فقط متقاضیان دارای مدرک لیسانس از KADK یا دانشکده معماری آرهوس واجد شرایط پذیرش هستند. 

دکترا رشته های مهندسی در دانمارک

دکترا رشته های مهندسی در دانمارک

تحصیل دکترا رشته های مهندسی در دانمارک ، از جمله پیشنهاد های اول مشاوران رجبی برای علاقه مندان تحصیل رشته های مهندسی در خارج از کشور است ، زیرا مسیر تحصیلات دکترا در دانمارک بسیار هموار بوده و تحصیل در این مقطع در واقع آخرین پل برای داشتن یک آینده کاری ایده آل و مناسب به همراه اقامت دانمارک است.

تحصیل ارشد و دکترا در دانمارک ، در 90% موارد از طریق کمک هزینه و بورسیه حمایت می شود ، اگر پذیرش از طریق بورسیه باشد در طول تحصیل و حتی گاهی پس از آن هم -تا زمانیکه پروژه تحقیقاتی شما- پایان یابد ، حقوق داده می شود.

اما باید مدنظر داشته باشید که بخش اعظمی از بورسیه های تحصیلی Phd برای تحصیل رشته های مهندسی در دانمارک به اعضای اتحادیه اروپا تعلق می گیرد و دانشجویان غیر اتحادیه اروپا برای برخورداری باید CV قوی و مقالات ISI متعدد و شرط زبان قوی داشته باشند.

طول مدت تحصیل Phd مهندسی در دانمارک هم مانند تحصیل فوق لیسانس با توجه به گرایش تحصیلی و ظرفیت کارهای پژوهشی مورد نظر در پروژه دکترا متفاوت است اما به طور متوسط 3 سال به طول بیانجامد.

برای مهاجرت تحصیلی به هر کشور تلاش کنید چهره های متفاوت آن کشور را بشناسید.

زبان تحصیل رشته های مهندسی در دانمارک

عموما بیشتر دوره های لیسانس در دانمارک -اعم از مهندسی یا غیر مهندسی- به زبان دانمارکی تدریس می شود ، این در حالی است که برای زبان تحصیل رشته های مهندسی در دانمارک در مقاطع فوق لیسانس و دکترا انتخاب های زیادی برای دانشجویان بین المللی وجود دارد.

نتایج آزمون های زبان معمولا فقط برای دو سال معتبر است و باید در دو سال قبل از مهلت درخواست ارائه شود.

بسیاری از دوره های کارشناسی ارشد مهندسی در دانشگاه های معتبر به زبان انگلیسی تدریس می شوند و از این رو ، اکثر دانشجویان بین المللی دوره های کارشناسی ارشد مهندسی در دانمارک را انتخاب می کنند.

نکته ظریف برای پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا مهندسی این است که سطح زبان باید بالاتر از سطح مورد نیاز برای مقطع لیسانس باشد.

حداقل تسلط مورد نیاز به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا برای نمره تافل PBT (مبتنی بر کاغذ): 575 ، نمره تافل Ibt ( مبتنی بر اینترنت): 90 و نمره آیلتس 6.5 است.

مقطع تحصیلی زبان دانمارکی زبان نگلیسی
لیسانس مهندسی حداقل سطح B2 حداقل آیلس 6
فوق لیسانس مهندسی حداقل سطح B1 حداقل آیلتس 6.5
دکترا مهندسی حداقل سطح C2 حداقل آیلتس 7

بهترین دانشگاه های مهندسی دانمارک

شرایط پذیرش و تحصیل رشته های مهندسی در دانمارک ، در بخش های مربوطه مورد بررسی قرار گرفت اما ، این شرایط در دانشگاه های مختلف کمابیش با هم فرق دارد و برای تحصیل و حتی کار در دانمارک لازم است که مدرک یک دانشگاه معتبر را در دست داشته باشید.

در اینجا برخی از بهترین دانشگاه های مهندسی دانمارک که به دلیل کیفیت آموزش و بهترین روش های تدریس در بالاترین رتبه بندی در جهان شناخته شده اند.

نام دانشگاه رتبه بندی جهانی QS پذیرش
دانشگاه فنی دانمارک 82 نسبتا سخت
دانشگاه آلبورگ 109 متوسط
دانشگاه آرهوس 197 تقریبا سخت
دانشگاه جنوب دانمارک 182 متوسط
دانشگاه کپنهاگ 76 متوسط

 تیم مشاوره هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی سال هاست با تکیه بر دانش ، تجربه و البته مجوز های قانونی لازم در جهت تسهیل فرایند مهاجرت خدمت رسانی کرده و در این راه بسیار موفق عمل کرده و رزومه درخشانی از خود به جا گذاشته است.

در فیلمی که در این بخش تقدیم شده ویزای کشورهای مختلف را مشاهده می کنید که مربوط به بازه کوتاهی از زمان است.

شما هم می توانید با تحقیق و بررسی و سپس اعتماد به ما با خیالی آسوده قدم در مسیر مهاجرت بگذارید. مشاوره های رایگان شرکت رجبی را از دست ندهید.

نمایش ویدیو درباره ویزای کشورهای مختلف
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

دریافت مشاوره های رایگان مهاجرتی با تکمیل فرم زیر ! 

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

سوالات پر تکرار تحصیل رشته های مهندسی در دانمارک

دانشگاه کپنهاگ با رتبه 76 جهانی و دانشگاه فنی دانمارک با رتبه 82 جهانی

  • لیسانس مهندسی  حداقل آیلس 6
  • فوق لیسانس مهندسی  حداقل آیلتس 6.5
  • دکترا مهندسی حداقل آیلتس 7

طول مدت تحصیل Phd مهندسی در دانمارک هم مانند تحصیل فوق لیسانس با توجه به گرایش تحصیلی و ظرفیت کارهای پژوهشی مورد نظر در پروژه دکترا متفاوت است اما به طور متوسط 3 سال به طول بیانجامد.

بهترین تصمیم برای تحصیل رشته های مهندسی در دانمارک ، در واقع تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و یا دکترا است؛ زیرا این تصمیم به شرایط تحصیلی و به دنبال آن شرایط کاری بهتر در دانمارک منجر می شود.

دانمارک اینترشیپ و اسکولارشیپ های خوبی برای تحصیل مقطع فوق لیسانس مهندسی ارائه می دهد و این جریان اغلب به استخدام دانشجو ختم می شود.

رشته های مهندسی دانمارک در نوع لیسانس دانشگاهی ، 3.5 سال طول می کشد که یک دوره کارآموزی پنج ماهه هم دارد که باید در یک شرکت دانمارکی یا خارجی گذرانده شود

اگر قصد مهاجرت به دانمارک دارید و هدف شما از این مهاجرت ، تحصیل رشته های مهندسی در دانمارک است ، اطمینان داشته باشید که بهترین انتخاب را کرده اید و مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی هم در این انتخاب حامی و راهنمای درجه یک شما خواهد بود.

با شرایط تحصیل مهندسی در کشورهای مختلف آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه