خوابگاه های دانشجویی دانمارک

خوابگاه های دانشجویی دانمارک یکی از موارد مهم است که باید قبل از عزیمت به دانمارک در مورد آن  اطلاع کسب کرده و از بین گزینه ها موجود مناسب ترین گزینه را انتخاب کنید.

گزینه های مختلفی برای اقامت دانشجویان در حین تحصیل در دانشگاه های این کشور وجود دارد که هریک شرایط و امکانات خاصی را برای دانشجویان فراهم می کنند ، البته اغلب دانشجویان محصل در دانشگاه های دانمارک اقامت در پانسیون های دانشجویی را انتخاب می کنند ؛ برای آشنایی با شرایط و ویژگی های تحصیل در دانمارک با دفاتر شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ )  تماس بگیرید.

بدون شک خوابگاه های دانشجویی مکانی ایده آل برای هر دانشجویی است ، در خوابگاه شما این فرصت را خواهید داشت که با دانشجویان دیگری از دانمارک و خارج از کشور آشنا شوید اما توجه داشته باشید که محل اقامت دانشجویی در دانمارک توسط دانشگاه سازماندهی نشده است  و هیچ دانشگاه دانمارک دارای خوابگاه در محوطه دانشگاه نیست  البته این دانشگاه توضیحاتی درمورد اجاره آپارتمان یا سایر گزینه ها به دانشجو می دهند.

بنابراین توصیه اکید می شود که به محض انتخاب شهری که دانشکده شما در آن قرار دارد ، تمام مراحل یافتن محل اقامت را خودتان شروع کنید ، متأسفانه تقریباً تمام وب سایت های اقامتی در دانمارک به زبان محلی هستند ، این امر ثبت نام را به یک کار دشوار  تبدیل می کند ، به خصوص برای افراد بی تجربه، زیرا ممکن است در انتخاب خود مرتکب اشتباهاتی شوند.

فهرست مطالب
خوابگاه های دانشجویی دانمارک

انواع اقامتگاه و خوابگاه های دانشجویی در دانمارک

انواع اقامتگاه و خوابگاه های دانشجویی در دانمارک را می شناسید؟ همان گونه که بیان شد گزینه های مختلفی برای خوابگاه های دانشجویی در دانمارک وجود دارد  ، برخی از دانشجویان بین المللی ترجیح می دهند یک اتاق از یک دانشجو یا صاحبخانه دانمارکی اجاره کنند ، دیگران یک  با همکلاسیها و هم دانشگاهی های خود آپارتمان یا خانه اجاره می کنند ، خوابگاه های دانشجویی و سالن های اقامت نیز گزینه های  دیگر برای اقامت دانشجویان هستند صرف نظر از اینکه در یک سالن مسکونی زندگی می کنید یا یک اتاق یا یک آپارتمان اجاره می کنید ، باید کارهای خودتان را انجام دهید ، نظافت و شستن لباس هایتان نیز به عهده خودتان است.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

نام بهترین خوابگاه ها و زمان دقیق ثبت نام را از مشاوران رجبی بپرسید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

سالن های اقامتی

برخی از سالن های مسکونی بخشی از دانشگاه / مدرسه آموزش عالی هستند ، برخی مستقل هستند ،  آنها در سراسر شهر ها  واقع شده اند و دانش آموزانی از مدارس مختلف و آموزش عالی را در خود جای داده اند ؛زندگی در اینجا راه خوبی برای ملاقات با دوستان خارج از محل تحصیل است.

در سالن های مسکونی اغلب یک اتاق یک نفره خواهید داشت و یک آشپزخانه بزرگ را با 3-25 نفر دیگر به اشتراک می گذارید ، برخی از سالن‌های مسکونی آپارتمان‌هایی با آشپزخانه و/یا حمام اختصاصی شما یا آپارتمان‌هایی که در آن آشپزخانه ، حمام و یک منطقه مشترک با 2 تا 5 نفر دیگر به اشتراک می‌گذارید ارائه می‌دهند.

اتاق های خصوصی برای اسکان دانشجویی

اتاق های خصوصی برای اسکان دانشجویی

کمبود کلی مسکن دانشجویی باعث شده بسیاری از دانشجویان به اتاق های خصوصی روی بیاورند ،  این معمولاً کمی گران تر است ،  بازار مسکن خصوصی به خوبی تنظیم نشده است و بسیاری از دانش آموزان درگیری یا حتی کلاهبرداری از صاحبخانه خود را تجربه می کنند ؛  اما تا زمانی که قرارداد ببندید و از عقل سلیم استفاده کنید ، اتاق های خصوصی یک گزینه مسکن خوب و محبوب هستند.

بسیاری از مردم اتاق های خصوصی را از طریق پلتفرم های شبکه های اجتماعی و دهان به دهان پیدا می کنند ، همچنین وب سایت های زیادی وجود دارد که ارتباط بین مالکان و مستاجران احتمالی را تسهیل می کند. بزرگترین ها معمولاً بیشترین انتخاب را دارند. برخی از آنها رایگان هستند، اما بزرگترین آنها معمولاً هزینه ای دریافت می کنند.

اجاره آپارتمان

گران ترین گزینه اما راحت ترین گزینه برای اقامت در کشور دانمارک اجاره یک آپارتمان مستقل در این کشور است ، در این گزینه اگرچه پول بیشتری پرداخت می کنید اما از آسایش بیشتری برخوردار هسید و برای خواب ، استراحت و مطالعه با سایرین مشکلی نخواهید داشت ، گزینه های مختلفی برای اجاره آپارتمان وجود دارد که شامل آپارتمان های یک خوابه ، دو یا چند خوابه است ، در برخی موارد دانشجویان با همکلاسی ها یا هم دانشگاهی های خود آپارتمان کرایه می کنند و در این روش آزادی عمل برای انتخاب هم اتاقی یا هم خانه خود را دارند.

اجاره یک اتاق از خانواده های دانمارکی

یکی دیگر از گزینه های موجود برای دانشجویان در دانمارک اجاره یک اتاق از یک خانه در دانمارک است ، آن ها می توانند در کنار یک خانواده دانمارکی زندگی کنند و با فرهنگ آن ها آشنا شوند ، در این مدل خوابگاه در اکثر موارد صرف صبحانه با خانواده دانمارکی است و فرد از آشپزخانه و سایر تجهیزات خانه به طور مشترک استفاده می کند.

اکیدا توصیه می کنیم مقاله اجاره و خرید ملک در دانمارک را برای کسب اطلاعات بیشتر بخوانید.

اطلاعات به روز و دقیقی بری تحصیل در دانشگاه های دانمارک نیاز دارید ؛ مقالات زیر این نیاز را پاسخ داده ند.

هزینه های خوابگاه و اقامت در دانمارک

قیمت آپارتمان های اجاره ای دانشجویی در دانمارک  متفاوت است  و گران ترین گزینه برای اقامت دانشجویان در این کشور است ،  هزینه های خوابگاه و اقامت در دانمارک می تواند بین 900 تا 1500 یورو در ماه باشد ، این قیمت ها حتی می تواند بسته به موقعیت مکانی افزایش یابد.

 و میانگین قیمت ی اجاره یک اتاق در یکی از سالن های اقامت در شهر های دانمارک  معمولا بین 400 تا 700 یورو برای هر ماه است ، هزینه اجاره یک اتاق مجهز در بین خانواده های دانمارکی بین 700 تا 1000 یورو برای هر ماه می باشد.

قطعا می خواهید اطلاعات بیشتری در خصوص هزینه های زندگی در دانمارک داشته باشید ، مقاله لینک شده منبع اطلاعاتی بسیار دقیق است.

پیدا کردن اقامتگاه دانشجویی در دانمارک

پیدا کردن اقامتگاه دانشجویی در دانمارک

پیدا کردن اقامتگاه دانشجویی در دانمارک​ چگونه است؟دانشجویان محصل در دانشگاه های دانمارک بایستی قبل از ورود به دانمارک مکان مورد نظر برای اقامت خود را پیدا کنند ، آن ها می توانند با مراجعه به وب سایت های مختلف از گزینه های موجود برای اجاره مطلع شوند و یکی از آن ها را انتخاب کنند و یا برای اوایل مهاجرت به دانمارک خود یک اتاق در هتل یا مهمانخانه ای کرایه کرده و پس از ورود خود به دانمارک با مراجعه به بنگاه های املاک این کشور و با کمک از افراد با تجربه و  صحبت با سایر دانشجویان مکان مناسبی برای محل اقامت خود بیابند ، دقت داشته باشید که بنگاه های املاک به ازای یافتن خانه برای شما حق کمیسیون دریافت می کنند ؛  توجه داشته باشید که اغلب سایت های ارائه دهنده آگهی املاک در این کشور به زبان دانمارکی فعالیت می کنند.

تفاوت گرفتن خانه با خوابگاه در دانمارک

تفاوت گرفتن خانه با خوابگاه در دانمارک چیست ؟ همان گونه که پیش از این بیان شد در کشور آلمان خوابگاه های دانشگاهی در محوطه دانشگاه وجود ندارد و دانشجویان بایستی از میان سایر گزینه های موجود مناسب ترین گزینه را انتخاب کنند ، افرادی که از نظر مالی توان مالی بالایی دارند می توانند یک آپارتمان به صورت خصوصی اجاره کنند که در این روش کلیه هزینه های آب ، برق ، گاز ، اینترنت و اجاره خانه بر عهده خود دانشجو می باشد.

توجه داشته باشید که در شهرهایی مانند کپنهاگ و آرهو، یافتن محل اقامت نه تنها برای مهاجران بسیار دشوار است ، قیمت ها بالا هستند و ممکن است مدت ها طول بکشد تا مکانی مقرون به صرفه پیدا کنید ؛ در اجاره آپارتمان فرد ملزم به پرداخت پیش پرداخت و امضای قرارداد است.

اما در اقامتگاه های دانشجویی اگر چه  دانشجو از امکانات عالی برخوردار نیست و شاید برای درس خواندن به مشکل بربخورد اما ملزم به پرداخت هزینه های آب ، برق ، گاز ، تلفن و غیره نیست و تنها بایستی هزینه اجاره بها را پرداخت کند ، دانشجو می تواند برای کل مدت تحصیل خود در این اقامتگاه ها بمانند اما در آپارتمان تا زمان قرارداد می تواند در ملک اجاره شده بماند.

پیشتر در همین سایت در مقاله ای تحت عنوان قیمت خانه برای زندگی در دانمارک اطلاعات بسیار مفیدی رائه شده که دعوت می کنیم از شما این مقاله را نیز بخوانید.

ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی سالهاست مراجعین را تا رسیدن به اهدافشان و حتی بعد از آن پشتیبانی کرده ایم ، از بسیاری از کشورهای دنیا ویزای تحصیلی ، کاری و سایر ویزاهای مهاجرتی و غیر مهاجرتی اخذ کرده ایم ؛ شما هم می توانید با تحقیق کامل و سپس اعتماد به کارشناسان پیگیر و دلسوز ما قدم در این مسیر بگذارید.

ویدئو ارائه شده ویزا تحصیلی کشورهای مختلف است که برای کلاینت های ما در موسسه رجبی اخذ شده است ؛ البته اینها تنها جهت نمونه ارائه شده و تعداد ویزاهای اخذ شده بسیار بیشتر از این موارد بوده است.

نمایش ویدیو درباره ویزای کشورهای مختلف
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

همین حالا با درج شماره تماس پروسه مهاجرت را شروع کنید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

امکان زندگی با خانواده های دانمارکی

یکی از روش های پر طرفدار در دانمارک اجاره یک اتاق و امکان زندگی با خانواده های دانمارکی است ، این روش نه تنها برای دانشجویان ، برای افراد خواهان کار در دانمارک و حتی توریست ها کاربرد دارد ، برخی از خانواده های دانمارکی اتاق خانه خود را برای روز های تعطیل پایان هفته اجاره می دهند ، دانشجویی که یک اتاق از یک خانه دانمارکی را اجارزه کرده می تواند با تعامل با اعضای این خانواده با مسایل فرهنگی دانمارک آشنا شده ، و حتی با پرداخت هزینه ای بیشتر در کنار آن ها غذا بخورد و از غذای گرم خانگی لذت ببرد.

در برخی موارد هزینه اجاره یک اتاق در کنار خانواده های دانمارکی تنها برای هزینه محل خواب ، استراحت و یا مطالعه است و غذا را پوشش نمی دهد ، البته توجه داشته باشید که در این اقامتگاه ها حمام ، دستشویی و آشپزخانه مشترک است.

محله های مناسب اسکان دانشجویی در کپنهاگ

محله های مناسب اسکان دانشجویی در کپنهاگ

اکثر دانشجویان محصل در دانشگاه های کپنهاگ برای محل اقامت خود در بخش ‌های مرکزی کپنهاگ مانند نوربرو ، اوستربرو ، وستربرو ، فردریکسبرگ ، آماگر شرقی و آماگر غربی انتخاب می‌کنند  ؛ با این حال ، حمل و نقل عمومی اغلب می تواند آن ها را به سرعت از یک حومه مسکونی به محوطه دانشگاه شما برساند.

یک دانشجوی معمولی در کپنهاگ حدود 7000 تا 9000 کرون  دانمارک در ماه برای  زندگی هزینه می کند.

گرچه کپنهاگ به عنوان پایتخت شهری بسیار ایده آل برای تحصیل است اما شهرهای دیگر دانمارک هم هرکدام مزایای خود را دارند ؛ مقاله بهترین شهرهای دانمارک برای تحصیل را بخوانید و اطلاعات خود را کامل کنید.

محله های مناسب اسکان دانشجویی در آرهوس

این شهر در مرکز دانمارک و در ساحل شرقی شبه جزیره یوتلند واقع شده است ،  بسیاری از دانش آموزان هر ساله این شهر را برای رفتن به اراسموس انتخاب می کنند ، اما محله های مناسب اسکان دانشجویی در آرهوس کجاست؟ با تحصیل در این شهر مطمئناً همکلاسی هایی از سراسر اروپا و حتی سایر قاره ها خواهید داشت.

محبوب ترین مناطق معمولاً در اطراف مرکز شهر قرار دارند ، برخی از محله هایی که می توانید در نظر بگیرید ، علاوه بر  Mydtbyen عبارتند از  Trøjborg، Øgadekvarteret، Nørre Stenbro یا Christiansbjerg  و اقامتگاه اراسموس در نزدیکی دانشگاه آرهوس است که دانشجویان اقدام به اجاره اتاق یا آپارتمان می کنند.

با فرض اینکه دانمارک کشوری با هزینه های زندگی بالا است ، تعجب آور نیست که آرهوس در این مسیر ادامه دهد ؛ با اضافه کردن اجاره ، غذا ، هزینه ها و مقداری اوقات فراغتباید بین 800-900 یورو در ماه  هزینه داشته باشید ؛ به خاطر داشته باشید که کاری که دانشجویان اغلب برای صرفه جویی در حمل و نقل انجام می دهند ، خرید دوچرخه است.

مزایای زندگی در خوابگاه های دانشجویی کشور دانمارک

مزایای زندگی در خوابگاه های دانمارک
هزینه اجاره خوابگاه ها مقرون به صرفه است.
دانشجویان ملزم به پرداخت هزینه های آب ، برق، گاز و سایر نیستند.
با سایر دانشجویان از کشور های دیگر آشنا می شوند.
سهولت رفت و برگشت به دانشگاه با استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی
امنیت بیشتر برای دانشجویان

سوالات پر تکرار خوابگاه های دانشجویی دانمارک

خیر محل اقامت دانشجویی در دانمارک توسط دانشگاه سازماندهی نشده است و هیچ دانشگاه دانمارک دارای خوابگاه در محوطه دانشگاه نیست.

میانگین قیمت اجاره یک اتاق در یکی از سالن های اقامت در شهر های دانمارک  معمولا بین 400 تا 700 یورو برای هر ماه است.

  • هزینه اجاره خوابگاه ها مقرون به صرفه است.
  • دانشجویان ملزم به پرداخت هزینه های آب ، برق، گاز و سایر نیستند.
  • با سایر دانشجویان از کشور های دیگر آشنا می شوند.
  • سهولت رفت و برگشت به دانشگاه با استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی
  • امنیت بیشتر برای دانشجویان

اکثر دانشجویان محصل در دانشگاه های کپنهاگ برای محل اقامت خود در بخش ‌های مرکزی کپنهاگ مانند نوربرو ، اوستربرو ، وستربرو ، فردریکسبرگ ، آماگر شرقی و آماگر غربی انتخاب می‌کنند ؛ با این حال ، حمل و نقل عمومی اغلب می تواند آن ها را به سرعت از یک حومه مسکونی به محوطه دانشگاه شما برساند.

برخی از خانواده های دانمارکی اتاق خانه خود را برای روز های تعطیل پایان هفته اجاره می دهند ، دانشجویی که یک اتاق از یک خانه دانمارکی را اجارزه کرده می تواند با تعامل با اعضای این خانواده با مسایل فرهنگی دانمارک آشنا شده ، و حتی با پرداخت هزینه ای بیشتر در کنار آن ها غذا بخورد و از غذای گرم خانگی لذت ببرد.

در مقاله فوق مشاوران موسسه رجبی انواع خوابگاه های دانشجویی دانمارک را بررسی کرده و مهمترین نکات پیرامون اجاره خوابگاه در این کشور را بیان کردند ، در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با دفاتر موسسه در شیراز و تهران تماس بگیرید.

شرایط و هزینه های خوابگاه های دانشجویی دانمارک را با برخی از کشورها قیاس کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه