تحصیل در دانشگاه منچستر

مشاور مهاجرت تحصیلی
مشاور مهاجرت تحصیلی
تحصیل در دانشگاه منچستر
فهرست مطلب

مشاور مهاجرتی

دانشگاه های کشور انگلستان در قاره اروپا و جهان به عنوان بهترین و کارآمدترین مراکز تحصیلی شناخته می شوند که همواره افراد مهم و برجسته ای از آن فارغ التحصیل شده اند . دانشگاه های متعددی در سطح کشور انگلستان و شهرهای مهم آن قرار گرفته اند که گزینه های ایده آل تحصیل در این کشور هستند . در ادامه موسسه حقوقی مهر آفرین رجبی شرایط تحصیل در دانشگاه منچستر را برای افرادی که به دنبال تحصیل در انگلستان هستند مورد بررسی قرار داده و راهنمای تمامی علاقه مندان به تحصیل در خارج از کشور می باشد .

کیفیت دانشگاه های انگلستان در تمامی مقاطع و رشته های تحصیلی بر کسی پوشیده نیست و تحصیل در هریک از آنها تضمینی بر آینده ای درخشان و رسیدن به موفقیت های متعدد در زمینه علمی دلخواه است . دانشگاه منچستر به عنوان یکی از این دانشگاه ها پذیرای دانشجویان بین المللی زیادی بوده و با بهره مندی از کارد آموزشی نخبه از معتبرترین پایگاه های علمی در جهان نیز شناخته می شود .

تاریخچه تحصیل در دانشگاه منچستر

دانشگاه منچستر انگلستان که در شهری به همین نام قرار گرفته در سال 1842 میلادی با یک پردیس اصلی و چند شعبه تاسیس گردید . منچستر از جمله شهرهای صنعتی و بزرگ انگلستان است که لقب دومین شهر بزرگ این کشور را نیز از آن خود نموده است . منچستر با قرار گرفتن در شمال غربی انگلستان علاوه بر حوزه علمی در زمینه فوتبال صاحب نام بوده و طرفداران زیادی دارد .

دانشگاه منچستر یکی از دلایل اصلی شهرت و محبوبیت این شهر در انگلستان و جهان است و بسیاری از افرادی که از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند موفق به دریافت جایزه نوبل گشته و یا شغل های مهمی کشوری داشته اند . منچستر از نظر برخی کارشناسان بهترین شهر انگلستان برای تحصیل است .

آموزش در دانشگاه منچستر

دانشگاه منچستر که از جمله مراکز تحصیلی رتبه اول در جهان است با داشتن مراکز تحقیقاتی گسترده در بسیاری از زمینه ها از جمله دانشگاه های نوآور در بحث آموزش و تدریس بوده و در محیط های یادگیری از پیشرفته ترین تکنولوژی ها استفاده می نماید .

کادر علمی دانشگاه متشکل از اساتید و با سابقه و درجه علمی بوده و تمامی حمایت های لازم جهت انجام پژوهش های علمی از دانشجویان و کارد آموزشی به عمل می آید . وجود اساتید با سابقه با درجه علمی بالا به دانشجو کمک می کند تا به دستاوردها و افراد موفق در سطح بین المللی متصل شده و از وجود آنها بهره مند گردد .

تمامی دوره های تحصیلی در دانشگاه منچستر به دانشجویان بومی و خارجی ارائه شده و دانشجویان با پشت سر گذاشتن واحدهای درسی موفق به دریافت مدرک تحصیلی خود می شوند . دوره های تحصیلی در این دانشگاه کاملا دانشجو را برای ورود به بازار کار و فعالیت به صورت حرفه ای آماده می سازد .

دانشکده های متنوع منچستر

دانشکده های متنوع منچستر

دانشگاه منچستر مجموعه ای از چندین دانشکده در رشته های متنوع تحصیلی ست که دانشکده مهندسی و مدیریت آن شهرت جهانی دارد . تحصیل و اعزام دانشجو به انگلستان به مقصد این دانشگاه متقاضیان بسیاری دارد . به عنوان مثال رشته مدیریت در این دانشکده توانسته در چند سال متوالی رتبه یک جهان را به خود اختصاص دهد .

در میان کارکنان و اساتید دانشگاه منچستر می توان برندگان جایزه نوبل زیادی را یافت که هر یک در زیرمجموعه حوزه تحصیلی خود به کار مشغول هستند . هر سال بیش از 40 هزار دانشجو در این دانشگاه به تحصیل مشغول هستند که با بررسی تقاضا نامه های متعدد قادر به دریافت پذیرش از دانشگاه می شوند . در حدود 8000 دانشجو از کشورهای مختلف جهان هستند که امکانات آموزشی و رفاهی به خوبی برای آنها فراهم شده است .

تمامی واحدهای درسی برای تحصیل در دانشگاه منچستر مطابق با چارچوب های برتر آموزشی در جهان تدوین شده و فرصت طلایی را جهت تدریس و آشنایی با پژوهش های بین المللی در اختیار دانشجویان قرار می دهد .

دانشکده های اصلی دانشگاه را می توان به چهار دانشکده اصلی دانشکده علوم انسانی ، دانشکده مهندسی و علوم فیزیکی ، دانشکده زیست شناسی ، دانشکده پزشکی و سلامت تقسیم نمود . در هر یک از این دانشکده ها می توان رشته های متنوع تحصیلی را در آموزشگاه های مرتبط از کارشناسی تا دکترا پشت سر گذاشت .

مدارک پذیرش در دانشگاه منچستر

شاید برایتان سوال باشد که دانشجویان علاقه مند به تحصیل در دانشگاه منچستر باید چه مدارکی را آماده و به دانشگاه ارسال کنند تا پرونده شان مورد بررسی قرار گیرد .

  1. تکمیل فرم آنلاین
  2. مدارک و ریز نمرات دوره پیشین
  3. داشتن معدل مناسب ( حداقل 14 )
  4. مدرک زبان با نمره بالا ( آیلتس حداقل 6 یا 7 )

البته دقت داشته باشید که اکثر درخواست ها به این دانشگاه جهت ورود به دوره های کارشناسی ارشد و دکترا صورت می پذیرد و کسانی که تمایل ورود به این مقاطع را دارند باید حداقل دو توصیه نامه به همراه پروپوزال های تحقیقاتی را با سایر مدارک ارائه دهند .

برخی از برنامه های تحصیل در دانشگاه منچستر دارای زمان مشخص برای درخواست هستند در صورتی که برخی دیگر ددلاین ندارند . اما توصیه می شد چنانچه به دنبال دریافت بورس تحصیلی از دانشگاه هستید و می خواهید شانس بالاتری در رسیدن به پذیرش داشته باشید هرچه زودتر رزومه خود را به دانشگاه ارسال کنید .

زندگی در منچستر

تحصیل در دانشگاه منچستر یکی از بهترین انتخاب هایی ست که می توان برای تحصیل در اروپا داشت . علاوه بر اعتبار دانشگاه زندگی در این شهر که حدودا دو ساعت با قطار با لندن فاصله دارد از نظر تاریخی اولین شهر صنعتی جهان است که با ناحیه های اطراف نزدیک به دو میلیون نفر در آن ساکن هستند .

اقتصاد منچستر از بزرگ ترین ها در انگلستان است که موجب می شود تا بسیاری از دانشجویان فارغ التحصیل از این دانشگاه بتوانند پس از اتمام دوره دانشگاهی خود کار مناسبی یافته و در شهر ماندگار شوند . سیستم حمل و نقل درون شهری بسیار مناسب بوده و می توان به راحتی از هر نقطه شهر به دانشگاه دسترسی داشت .

منچستر فرصت های شغلی گسترده ای در زمینه الکترونیک و بیولوژی بوده و از رشته های مرتبط با علوم روز به خوبی استقبال می کند . انگلستان از جمله کشورهای گران جهان برای تحصیل و زندگی شناخته می شود ، از این رو کسانی که تمایل به پذیرش در دانشگاه های این کشور از جمله منچستر دارند باید دقت داشته باشند که تا حد ممکن نهایت تلاش خود را برای رسیدن به بورس تحصیلی نموده و مخارج را کاهش دهند .

بورس های تحصیلی دانشگاه منچستر

بورس های تحصیلی دانشگاه منچستر

دانشگاه منچستر حمایت از دانشجویان با استعداد را تعهد اصلی خود می داند و با جذب دانشجویان با توانایی های بالا امکان تحصیل و سپس کار در موقعیت های خوب شغلی را برای آنها فراهم می نماید . کمک هزینه های تحصیل در انگلستان بیشترین و به نوعی بهترین نوع حمایت دانشگاه از دانشجویان است که این فرصت را به آنها می دهد تا قادر به تامین بخشی و یا تمام مخارج تحصیل و زندگی در این شهر باشند .

بورس های تحصیلی دانشگاه انواع متنوعی دارند و شرایط آن با توجه به وضعیت دانشگاه مشخص می گردد اما دانشجویان واجد شرایط از دوره کارشناسی تا دکترا قادر به دریافت آن خواهند بود . در برخی موارد بورس تحصیلی از طریق تخفیف در میزان شهریه صورت گرفته و بسیار به سود دانشجو باشد .

کارشناسان موسسه مهر آفرین رجبی ضمن راهنمایی شما عزیزان در رابطه با تحصیل در دانشگاه منچستر هرگونه سوال و یا جزئیات لازم را در زمینه اخذ ویزای تحصیلی انگلستان در اختیارتان قرار می دهند . قبل از هرگونه اقدام مشورت با مشاورین دفاتر همکار موسسه در تهران و شیراز را فراموش نکنید .

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو
خانه