مزایا و معایب تحصیل در کشورهای اروپای شرقی

مشاور مهاجرت تحصیلی
مشاور مهاجرت تحصیلی
مزایا و معایب تحصیل در کشورهای اروپای شرقی
فهرست مطلب

مشاور مهاجرتی

این روزها تحصیل در کشورهای اروپایی متقاضیان زیادی پیدا کرده است و دلایل زیادی برای این تقاضا وجود دارد . مزایای تحصیل در کشورهای اروپای شرقی بسیار زیاد است اما در کنار آنها معایبی هم وجود دارد که همکاران موسسه حقوقی وکلای مهر آفرین رجبی فرصت آگاهی از آنها را برای شما فراهم می کنند . در مقاله ذیل مطالبی درباره مزایا و معایب تحصیل در کشورهای اروپای شرقی برای شما گردآوری شده است که مطالعه آن را برای متقاضیان مهاجرت به اروپا توصیه می کنیم .

بررسی مزایا و معایب تحصیل در کشورهای اروپای شرقی

اولین و برجسته ترین مزیت تحصیل در کشورهای اروپای شرقی امکان تحصیل به زبان انگلیسی در این کشورهاست . برخی از دانشگاه های موجود در اروپای شرقی با ارائه محبوب ترین برنامه های تحصیلی به زبان انگلیسی ، باعث گرایش جوانان خارجی برای بررسی مزایا و معایب تحصیل در کشورهای اروپای شرقی شده است .

تحصیل در لهستان به زبان انگلیسی ، شما را به انتخاب گسترده ای از رشته های مورد علاقه تان خواهد رساند . برخی دوره های تحصیلی در صربستان وجود دارد که دانشجویان را به سمت انتخاب تحصیل در صربستان به زبان انگلیسی ترغیب می کند .

علاوه بر این ، برخی از سازمان های عالی تحصیلاتی مانند موسسه تحصیلات خارجی آمریکا ( AIFS ) ، انجمن مطالعات بین الملل ( Panrimo ) و مرکز مطالعات تکنولوژی ( CET ) در جمهوری چک ، لهستان ، مجارستان و کرواسی برنامه های گسترده علمی برگزار می کنند . برای ثبت نام در دوره های فوق برنامه که از سوی این نهاد ها برگزار می شود ، می توانید از مشاورین ما در موسسه کمک بگیرید .

مزایای تحصیل در کشورهای اروپای شرقی

هزینه تحصیل در کشور های اروپای شرقی

توجه داشته باشید که این دوره ها در کشورهای بخش مرکزی اروپا هم برگزار می شود اما ، در اروپای شرقی شما می توانید با هزینه بسیار کمتری شرکت کنید .

همچنین هزینه تحصیل در برخی رشته های دانشگاهی در اروپای شرقی خصوصا برای دانشجویان ایرانی بسیار مقرون به صرفه است . برای مثال تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کشورهای اروپای شرقی از جمله پرطرفدارترین رشته ها است .

علاوه بر بحث هزینه کمتر ، شرایط پذیرش دانشگاه های اروپای شرقی نیز بسیار راحت تر از کشورهای بخش های مرکزیست .

در این راستا می توان به شرایط پذیرش دانشگاه های اوکراین اشاره کرد . در بررسی مزایا و معایب تحصیل در مجارستان نیز از پذیرش بدون چالش دانشگاه های این کشور ، به عنوان یکی از مزایای اصلی تحصیلی مجارستان ، سخن به میان آورده شده است .

اعتبار مدرک تحصیلی کشور های اروپای شرقی

مزیت مهم دیگر در مطالعه مزایا و معایب تحصیل در کشورهای اروپای شرقی ، بیان شرایط پس از فارغ التحصیلی در این کشورهاست .

بسیاری افراد از مدارک دانشگاهی این کشورها به عنوان وسیله ای برای ادامه تحصیل در کشورهای پیشرفته تر مانند انگلستان ، آمریکا ، استرالیا و کانادا استفاده می کنند .

فردی که میخواهد پس از فارغ التحصیلی در یک کشور اروپایی کار کند ، معمولا به نرخ مالیات در اروپا توجه ویژه دارد ، نرخ مالیات در برخی کشورهای اروپای شرقی به نسبت پایین تر از کشورهای اروپای مرکزی است .

این موضوع برای مثال برای کار پزشکان و دندانپزشکان و یا علاقه مندان به ثبت شرکت پس از فارغ التحصیلی بسیار حائز اهمیت است .

میزان درآمد پزشکان در آلمان صرفا به خاطر مسئله مالیات ، باعث می شود که درصد قابل توجهی از پزشکان و دندانپزشکان آلمان را به مقصد کشوری در اروپای شرقی ترک نمایند .

زندگی در اروپای شرقی

کشورهای اروپای شرقی اغلب دارای آب و هوای مناسب با طبیعت فوق العاده هستند . جمعیت این کشورها زیاد نیست و آرامش و پاکیزگی در بسیاری از مناطق حاکم است .

هزینه زندگی در شهرهایی مانند ورشو پایتخت لهستان ، بلگراد پایتخت صربستان و بوداپست در مجارستان بسیار مناسب است . رفت و آمد در این کشورها بسیار راحت است . این مزیت ها نیز برای یک نفر که متقاضی تحصیل در خارج از کشور است ، بالطبع مهم می باشد .

برخی از کشورهای اروپای شرقی دارای روابط بهینه با کشور خودمان هستند و بسیاری از دانشگاه های آنها مورد قبول وزارت بهداشت و وزارت علوم ایران می باشد .

بنابراین تحصیل در این کشورها مزیت خوبی برای افرادی است که قصد برگشت به ایران را دارند . این مزیت باعث کشش بسیاری از دانشجویان ایرانی به تحصیل در کشورهایی مانند مجارستان واقع در اروپای شرقی شده است .

معایب تحصیل در کشورهای اروپای شرقی

از معایب قابل ذکر برای تحصیل در کشورهای اروپای شرقی ، عدم قانونمندی و امنیت در برخی از کشورهای این منطقه است .

بسیاری از این کشورها مانند اوکراین هنوز هم با درگیری های داخلی دست و پنجه نرم می کنند و این مقداری از محبوبیت آنها در بین دانشجویان کم می کند .

معایب تحصیل در کشورهای اروپای شرقی

البته برای آشنایی بیشتر با شرایط تحصیل در اوکراین پیشنهاد می شود مقاله مزایا و معایب تحصیل در اوکراین را در سایت موسسه مطالعه نمایید .

علی رغم بیان پذیرش ساده تر دانشگاه های اروپای شرقی در بخش مزیت ها ، باید بگوییم که کشورهایی هم در این منطقه وجود دارند که شرایط پذیرش بسیار سختی را برای دانشجویان بین المللی اعمال می کنند .

برای مثال شرایط پذیرش دانشگاه های صربستان از سخت ترین های موجود در اروپای شرقیست . همچنین کشورهای روسیه و جمهوری چک شرایط پذیرش آسانی ندارند . از چالش های بزرگ دانشجویان بین المللی در روسیه و اوکراین گذراندن دوره پادفک است .

الزام زبان برای تحصیل در کشور های اروپای شرقی

در بررسی مزایا و معایب تحصیل در کشورهای اروپای شرقی در نهایت باز هم به مشکل زبان می رسیم . اینکه شما از طریق زبان انگلیسی بتوانید برای تحصیل وارد این کشورها شوید مزیت خوبیست اما اگر شما قصد ماندن و کارکردن در این کشورها را داشته باشید ،

ناچار باید به زبان کشور مقصد تسلط داشته باشید . بنابراین سعی کنید پس از انتخاب کشور مورد نظرتان در اروپای شرقی ، مقداری هم به مطالعه زبان رسمی آن بپردازید .

لهستان کشوری ایده آل برای تحصیل و سرمایه گذاری در اروپای شرقیست اما در مطالعه مزایا و معایب تحصیل در لهستان ، مشکل یادگیری زبان لهستانی از بارزترین معایب عنوان شده است .

همچنین چالش تحصیل در یک کشور غیر انگلیسی از مشکلات اصلی عنوان شده در مزایا و معایب تحصیل در مجارستان عنوان شده است . در مقاله فوق تلاش ما بر ارائه مزایا و معایب تحصیل در کشورهای اروپای شرقی بوده است . برای کسب اطلاعات گسترده تر در مورد تک تک کشورهای اروپای شرقی می توانید با دفاتر همکار موسسه مهر آفرین رجبی در تهران و شیراز تماس حاصل نمایید .

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو
خانه