تحصیل رشته فیزیوتراپی در روسیه

تحصیل رشته فیزیوتراپی در روسیه به عنوان یکی از رشته های علوم تجربی و علم پزشکی بسیار مورد تقاضای دانشجویان متقاضی ورود به دانشگاه ها است ، کشور نام آشنای این روزها روسیه نیز به عنوان یکی از مقصدهای معتبر این رشته در آسیا ، گزینه ای قابل اعتماد و البته مقرون به صرفه برای دست یافتن به مدرک تحصیلی فیزیوتراپی می باشد.

در این مقاله با ما در شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) همراه باشید تا با تحصیل رشته فیزیوتراپی در روسیه را مطابق با آخرین اطلاعات منتشر شده توسط دانشگاه های این کشور بشناسیم.

این رشته که به شناخت و درمان فیزیک و ساختار بدن انسان می پردازد ، برای افرادی که در اثر تصادف ، عمل جراحی ، نقص های مادرزادی و غیره دچار مشکل می شوند کاربرد دارد ، البته تعریف این علم در دنیای پزشکی بسیار فراگیر و گسترده است و محصلان آن همانند پزشکان به مطالعه تخصصی ترین مسائل علم پزشکی می پردازند.

تحصیل رشته فیزیوتراپی در روسیه سه مقطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا را شامل می شود و امکان تحصیل به صورت پیوسته برای دانشجویان خارجی وجود ندارد و دانشجویان باید به صورت پیوسته به مدت چهار سال به تحصیل مشغول باشند ، برای آشنایی بیشتر با شرایط و چگونگی تحصیل در کشور روسیه می توانید مقاله جامع تحصیل در روسیه در همین سایت را بخوانید.

فهرست مطالب
تحصیل رشته فیزیوتراپی در روسیه

در این بخش از مقاله ویدئو و پادکست بسیار مفیدی در باره تحصیل رشته فیزیوتراپی در روسیه را به شما تقدیم می کنیم تا اگر وقت کافی برای مطالعه تمام متن را ندارید خلاصه ای از آن را دریافت کنید.

پادکست تحصیل رشته فیزیوتراپی در روسیه

نمایش ویدیو درباره کاور تحصیل رشته فیزیوتراپی در روسیه

پادفک فیزیوتراپی در روسیه

اغلب رشته های دانشگاهی در روسیه برای دانشجویان خارجی به دلیل انجام مطابقت و آماده سازی داوطلب با سیستم آموزشی این کشور نیازمند پشت سر گذاشتن یک دوره پیش نیاز به نام پادفک هستند ، این دوره که برای کلیه علوم پزشکی از جمله تحصیل رشته فیزیوتراپی در روسیه به صورت مشترک لحاظ می شود ، در حدود دو تا سه ترم تحصیلی بوده و دانشجویان باید یک سال قبل از آغاز دوره دانشگاه را به پشت سر گذاشتن پادفک اختصاص دهند.

اهمیت پادفک فیزیوتراپی در روسیه علاوه بر آشنایی با علوم پایه به یادگیری زبان تحصیل نیز می باشد که دانشجویان را به سطح مطلوب نیز رسانده و دغدغه زبان را برای آنها حل می کند ، این دوره شامل هیچ گونه آزمون ورودی نبوده و در ابتدا یه تعیین سطح از شما گرفته می شود تا تعداد واحدهای لازم برایتان مشخص شود.

برای آشنایی هرچه بهتر دوره پادفک به مقاله تحصیل دوره پادفک در روسیه مراجعه کرده و تمام جزئیات آن را مطالعه نمایید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل رشته های پیراپزشکی در برترین دانشگاه های روسیه بدون آزمون !! مشاوره بگیرید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

بهترین دانشگاه های فیزیوتراپی روسیه

انتخاب دانشگاه و شهری که می خواهید درآن سکونت داشته باشید از اصلی ترین فاکتورهای تاثیرگذار در دانشجویی شما در روسیه هستند که علاوه بر میزان اعتبار دانشگاه ، رفاه و راحتی را در طول تحصیل برایتان به همراه دارند.

تحصیل رشته فیزیوتراپی در روسیه در اغلب دانشگاه های علوم پزشکی این کشور ارائه می شود و دانشگاه های دولتی و خصوصی هر یک می توانند گزینه ای ایده آل برای تحصیل شما به شمار روند ، از جمله بهترین دانشگاه های فیزیوتراپی روسیه عبارتند از : 

جدول بهترین دانشگاه های فیزیوتراپی روسیه
دانشگاه علوم پزشکی سامارا آکادمی پزشکی کریمه
دانشگاه ایالتی روستوف دانشگاه علم پزشکی سیبری
دانشگاه پزشکی اومسک دانشگاه پزشکی روسیه
دانشگاه پزشکی چلیابینسک موسسه دولتی پزشکی Khabarovsk
آکادمی پزشکی ایالتی Kemerovo دانشگاه پزشکی ایرکوتسک

فیزیوتراپی دانشگاه علوم پزشکی سامارا

این دانشگاه فعالیت خود را از سال ۱۹۱۹ در شهری به همین نام آغاز کرد و امرزه به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های علوم پزشکی در روسیه و آسیا شناخته می شود ، جهت پذیرش در این دانشگاه باید سطح زبان روسی خود را قوی ساحته معدل بالایی نیز در دوره دبیرستان کسب کرده باشید.

تحصیل فیزیوتراپی در آکادمی کریمه

قطعا در رشته فیزیوتراپی در روسیه به نام اکادمی پزشکی کریمه برخواهید خورد ، این دانشگاه دارای بخش های مجزایی برای رشته های پزشکی بوده و دانشجویان با ملیت های مختلف در آن به تحصیل مشغول هستند ، سپری کردن دوره پادفک برای تحصیل در این دانشگاه الزامی است.

فیزیوتراپی در دانشگاه ایالتی روستوف

این دانشگاه در شهر روستوف با زمینه انجام تحقیقات در سال ۱۹۳۱ فعالیت خود را آغاز نمود و رشته فیزیوتراپی را به عنوان یکی از گرایش های علوم پزشکی به علاقه مندان ارائه می دهد ، نمرات شما در دروس تخصصی به همراه مدرک زبان روسی و یا انگلیسی از شرایط پذیرش این دانشگاه هستند.

امروزه بسیاری از دانشجویان ایرانی برای تحصیل به روسیه می روند ، اطلاعات خود را به روز کنید!

دانشگاه علم پزشکی سیبری

یکی از صاحب نام ترین دانشگاه های پزشکی روسیه است که می تانید اکثر رشته های علم پزشکی از جمله فیزیوتراپی را در آن پشت سر بگذارید ، این دانشگاه که در بخش آسیایی قرار گرفته تحصیل به زبان روسی را به علاقه مندان ارائه می دهد.

رشته فیزیوتراپی در دانشگاه پزشکی اومسک

این دانشگاه که فعالیت خود را ابتدا با دامپزشکی در سال ۱۹۲۰ آغاز نمود ، هم اکنون یکی از مراکز پذیرش دانشجویان در رشته فیزیوتراپی می باشد ، شما می توانید رشته فیزیوتراپی را تا مقطع تخصص در این دانشگاه سپری کنید و یادگیری زبان روسی برای پذیرش الزامی است.

هزینه تحصیل فیزیوتراپی در روسیه

هزینه تحصیل فیزیوتراپی در روسیه برای دانشجویان خارجی بالاتر از دانشجویان بومی می باشد اما در مقایسه با سایر کشورهای جهان گزینه ای بسیار مقرون به صرفه به شمار می رود ، تحصیل رشته فیزیوتراپی در روسیه می تواند با توجه به رشته انتخابی شما متغیر باشد اما معمولا از ۱۸۰ تا ۲۲۰ هزار روبل هزینه به همراه دارد که به صورت میانگین ۳۰۰۰ دلار در سال است.

البته در دوره کارشناسی ارشد و دکترا هزینه تحصیل بیشتر می شود که البته در این دو مقطع فرصت دریافت بورسیه های متعدد وجود دارد ، هزینه دوره پادفک را نیز نباید فراموش کنید که می تواند از ۴۰۰۰ تا ۶۰۰۰ متغیر باشد ، زندگی دانشجویی نیز مخارجی به همراه دارد که البته در روسیه بالا نبوده برای دانشجویان بسیار مقرون به صرفه است.

برای تحصیل فیزیوتراپی در خارج از کشور ، می توانید به کشور فرانسه هم به عنوان گزینه ای مناسب و جذاب فکر کنید ، در مقاله تحصیل در رشته فیزیوتراپی در فرانسه می توانید هزینه های مقرون به صرفه این انتخاب را بخوانید.

هزینه تحصیل فیزیوتراپی در روسیه

چارت درسی فیزیوتراپی در دانشگاه های روسیه

همانگونه که گفته شد تحصیل رشته فیزیوتراپی در روسیه به دلیل اشتراکات زیادی که با رشته پزشکی دارد ، دارای دروس مشترکی نیز با این رشته می باشد چارت درسی فیزیوتراپی در دانشگاه های روسیه می تواند با یکدیگر اندکی تفاوت داشته باشد اما دانشجویان تمامی واحدهای اصلی و مهم را به صورت یکسان پشت سر می گذارند.

البته واحدهای درسی که دانشجویان در طول دوره کارشناسی پشت سر می گذارند بسیار بیشتر است و دوره کارشناسی ارشد و دکترا نیز واحدهای عملی نقش اصلی را ایفا نموده و دانشجویان باید به تحقیق و پژوهش بپردازند و نیاز چندانی به حضور سر کلاس نخواهند داشت. 

جدول چارت درسی فیزیوتراپی روسیه
مراقبت های بهداشتی بهداشت عمومی
آسیب شناسی آناتومیک بالینی پزشکی احیا کننده
زیست شناسی فیزیوتراپی بیماران داخلی
فیزیوتراپی جراحی درمان بالینیولوژیکی
انفورماتیک پزشکی آموزش عملی داروشناسی

زبان تحصیل فیزیوتراپی در روسیه

زبان تحصیل فیزیوتراپی در روسیه ، روسی می باشد اما این امکان نیز وجود دارد که در هنگام بررسی دانشگاه های مختلف به زبان انگلیسی نیز بر بخورید ، شاید بتوانید زبان انگلیسی را در معدود دانشگاه های این کشور بیابید ، اما باید این حقیقت را به شما یادآور شویم که شما تحصیل در کشوری روسی زبان و البته رشته ای عملی را پشت سر می گذارید که زبان انگلیسی نهایتا برای توصیح برخی از واحدهای درسی سرکلاس کاربرد داشته باشد و در خارج کلاس درس هیچ گونه کاربردی برایتان نخواهد داشت.

از این رو توصیه می کنیم تا یادگیری زبان روسی را اولویت اول خود قرار داده و برای داشتن تحصیل و ندگی راحت در این کشور به تسل کلفی برسید ، البته دانشگاه های روسیه با دوره پادفک شما را به سطح موردنظر دانشگاه می رساند و از این بابت نگرانی نخواهید داشت.

زبان تحصیل فیزیوتراپی در روسیه

آزمون های ورودی فیزیوتراپی در روسیه

شاید برایتان این سوال وجود داشته باشد که تحصیل رشته فیزیوتراپی در  روسیه نیازمند پشت سر گذاشتن آزمون ورودی می باشد یا خیر ؟ باید این خبر خوش را به شما بدهیم که رشته فیزیوتراپی در دانشگاه های روسیه نیازمند آزمون ورودی نبوده و شما با قبولی در دوره پادفک مجوز ورود به رشته موردنظر خود را دریافت خواهید کرد.

در واقع هنگامی که بتوانید در دروس پیش نیاز به نمره قبولی برسید ، سطح موردنظر دانشگاه را کسب کرده اید دیگر نیازی به قبولی در آزمون های ورودی فیزیوتراپی در روسیه نمی باشد ، البته دقت داشته باشید که ظرفیت هر دانشگاه در پذیرش دانشجویان خارجی مشخص بوده و تنها تعداد مشخصی موفق به ورود به دانشگاه می شوند ، از این رو سعی کنید تا با تلاش به بالاترین نمره ممکن دست یابید.

مزایا و معایب تحصیل فیزیوتراپی در روسیه

انتخاب هر کشور خارجی جهت تحصیل مزایا و معایب خاص خود را به همراه دارد و هرگز می توان کشوری را کاملا ایده آل و یا کاملا نامناسب دانست ، کشور روسیه نیز مانند هر کشور دیگری دارای نقاط قوت و ضعف مختلفی است که آگاهی از آنها می تواند در تصمیم گیری به شما کمک نماید. در ادامه مزایا و معایب تحصیل فیزیوتراپی در روسیه را معرفی می کنیم.

روسیه بسیار به کشورمان نزدیک بوده و دانشجویان می توانند به راحتی در رفت و آمد باشند ، علاوه بر این فرهنگ و سبک زندگی مردم این کشور نیز به مردم کشورمان بسیار شبیه است و دانشجویان با مسائلی همچون شوک فرهنگی دست و پنجه نرم نخواهند کرد ، روش تدریس و اصول اموزشی نیز در دانشگاه های روسیه مطابق با اخرین متدهای تحصیلی در جهان اجرا می شود و دانشگاه های این کشور در حوزه های بسیاری از جمله علوم پزشکی صاحب نام و دارای رتبه های قابل توجه در سطح جهان می باشند.

شما با انتخاب دانشگاه های روسیه مدرکی معتبر در سطح جهان دریافت خواهید کرد که امکان کار در اغلب کشورها را به شما بخشیده و می توانید برای دوره های بالاتر به کشورهای مطرح اروپا و یا آمریکا مهاجرت کنید ، هم چنین دوره های عملی آموزشی رشته فیزیوتراپی که از مهم ترین بخش های این رشته می باشد ، در بیمارستان های مجهز به دانشجویان تدریس می شود.

مزایا و معایب تحصیل فیزیوتراپی در روسیه

معایب تحصیل فیزیوتراپی در روسیه

تحصل در کشور روسیه معایبی نیز به همراه دارد که از جمله آنها می توان به یادگیری زبان روسی اشاره کرد ، بسیاری از دانشجویان یادگیری این زبان را که در سطح بین المللی کاربرد زیادی ندارد بیهوده می دانند و ترجیح می دهند تحصیل در کشوری انگلیسی زبان را انتخاب کنند تا بتوانند در آینده مسیر هموارتری در سایر کشورها داشته باشند.

علاه بر این روسیه کشوری با آب و هوای سرد و شما در بیشترین ماه های سال هوا سرد را تجربه خواهید کرد که برای برخی ویژگی خوشایندی نیست ، همین امر موجب گشته تا مردم نیز با افراد خارجی رابطه گرم و صمیمی نداشته باشند و نمی توان توقع خونگرمی زیادی را از آنها داشت.

 تیم مشاوره هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در سالهای اخیر موفق به اخذ ویزاهای مختلف کشور روسیه برای علاقه مندان تحصیل و کار در این کشور شده اند.

در ویدئوی ارائه شده در این بخش تصاویر برخی از این ویزاها را مشاهده می کنید.

شما هم می توانید برای برداشتن گام نخست مهاجرت فرم درخواست مشاوره را تکمیل کرده و شرایط خود را رایگان سنجش کنید!

پخش ویدیو
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل در برترین دانشگاه های روسیه با دریافت مشاوره های به روز از کارشناسان آگاه رجبی!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

درآمد فیزیوتراپیست ها در روسیه

شاید بخواهید بدانید که اگر تحصیل رشته فیزیوتراپی در روسیه را انتخاب کنید ، درآمد فیزیوتراپیست ها در روسیه چقدر خواهد بود؟ رشته فیزیوتراپی از مواردی است که بخش گسترده ای از علم پزشکی را پوشش داده و افراد با بیماری مختلف بدان نیازمند هستند ، از این رو افرادی که در این رشته فارغ التحصیل می شوند نه تنها هیچ گاه بیکار نبوده ، بلکه با درآمد قابل توجهی نیز می توانند در مراکز درمانی متعدد نیز به کار مشغول شوند.

درآمد یک فیزیوتراپیست با توجه به ساعات کاری در هفته متغیر است اما به صورت میانگین می تواند از ۲۴۰۰ دلار آغاز شده و تا ۱۲۰۰۰ دلار در ماه نیز برسد ، البته دریافت پاداش و ساعات اضافه کاری می تواند درآمد شما را بالاتر نیز ببرد.

درآمد فیزیوتراپیست ها در امارات هم بالاست اگر می خواهید در امارات این رشته را بخوانید سری بزنید به مقاله تحصیل رشته فیزیوتراپی در امارات

برای تحصیل فیزیوتراپی انتخاب های بسیاری دارید که می توانید با مقایسه به بهترین نتیجه برسید.

سوالات پر تکرار تحصیل فیزیوتراپی در روسیه

که رشته فیزیوتراپی در دانشگاه های روسیه نیازمند آزمون ورودی نبوده و شما با قبولی در دوره پادفک مجوز ورود به رشته موردنظر خود را دریافت خواهید کرد.

زبان تحصیل فیزیوتراپی در دانشگاه های روسیه ، روسی می باشد اما این امکان نیز وجود دارد که در هنگام بررسی دانشگاه های مختلف به زبان انگلیسی نیز بر بخورید ، شاید بتوانید زبان انگلیسی را در معدود دانشگاه های این کشور بیابید.

تحصیل در رشته فیزیوتراپی در دانشگاه های روسیه می تواند با توجه به رشته انتخابی شما متغیر باشد اما معمولا از 180 تا 220 هزار روبل هزینه به همراه دارد که به صورت میانگین 3000 دلار در سال است.

دانشگاه پزشکی روسیه دانشگاه پزشکی چلیابینسک موسسه دولتی پزشکی Khabarovsk آکادمی پزشکی ایالتی Kemerovo دانشگاه پزشکی ایرکوتسک دانشگاه ایالتی Kabardino-Balkarian

درآمد یک فیزیوتراپیت با توجه به ساعات کاری در هفته متغیر است اما به صورت میانگین می تواند از 2400 دلار آغاز شده و تا 12000 دلار در ماه نیز برسد ، البته دریافت پاداش و ساعات اضافه کاری می تواند درآمد شما را بالاتر نیز ببرد.

در صورتی که به دنبال تحصیل رشته فیزیوتراپی در روسیه هستید و تمایل دارید تا مسیر پذیرش در دانشگاه های این کشور را به آسانی و در کوتاه ترین زمان ممکن پشت سر بگذارید به کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی در دفتر مرکزی و غرب تهران و دفتر شیراز مراجعه کنید ، کارشناسان ما اخرین اطلاعات را در اختیار شما قرار داده و بهترین گزینه های ممکن را با توجه به شرایط به شما معرفی می کنند ، همچنین برای آگاهی از چگونگی تحصیل در رشته های علوم پزشکی در این کشور ، مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در روسیه را مطالعه نمایید.

 

4 دیدگاه در “تحصیل رشته فیزیوتراپی در روسیه

  1. تحصیل رشته فیزیوتراپی در روسیه آیناز گفت:

    درودوقت بخیر
    رشته فیزیوتراپی دردانشگاه فدرال کاران به زبان انگلیسی تدریس میشود؟

    1. تحصیل رشته فیزیوتراپی در روسیه مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      با سلام و درود
      خیر رشته های پیراپزشکی در روسیه به زبان روسی ارائه می شوند .
      با تشکر از سوال شما

  2. تحصیل رشته فیزیوتراپی در روسیه tannaz گفت:

    سلام..در رابطه با درامد نوشتن..خب بعد از چندوقت میتونی ب این درامدایی ک گفته شده برسی؟ باید دوره تحصیلت تموم شه بعد؟ یا ن…؟

    1. تحصیل رشته فیزیوتراپی در روسیه مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      با سلام و درود
      بعد از فارغ التحصیلی میتوانید به چنین درآمد هایی برسید و حین تحصیل خیلی راحت نمیتوانید کار پیدا کنید مگر اینکه به زبان بومی بسیار مسلط باشید . ضمن اینکه درآمد کار دانشجویی در روسیه مبلغ کمی می باشد .
      با تشکر از سوال شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1/5 - (2 امتیاز)
منو
خانه