تحصیل رشته موسیقی در خارج از کشور

تحصیل رشته موسیقی در خارج از کشور می تواند یک حرکت روبه جلو برای دانشجویانی باشد که خواهان آموزش و تدریس زیر نظر اساتید برتر این هنر در دیگر نقاط جهان هستند و همچنین زمینه را برای یادگیری سازهای غیر ایرانی و سازهای محلی دیگر کشورها به صورت تخصصی تر فراهم می آورد.

موسیقی قدمتی دیرینه در تاریخ زندگی بشریت دارد و در هر یک از کشورهای دنیا جایگاه ویژه ای داشته و معرف فرهنگ و هویت هر ملت است ، با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) همراه شوید تا تحصیل رشته موسیقی در خارج از کشور را بهتر بشناسید ، همچنین توصیه می کنیم مقاله تحصیل در خارج از کشور را مطالعه کنید تا با برترین و امن ترین کشور ها و بهترین رشته های ارائه شده در دانشگاه های محبوب دنیا آشنا شوید.

با تحصیل رشته موسیقی در دانشگاه های خارج کشور با فرهنگ و رسم و رسومات جدید آشنا می شوید که دنیای جدیدی را پیش رویتان می گشاید و مهارت هایی همچون آهنگسازی ، تنظیم ، اجرا ، ضبط ، بررسی و مطالعه را نیز در حین تحصیل این رشته می آموزید.

فهرست مطالب
تحصیل رشته موسیقی در خارج از کشور

به تحصیل رشته موسیقی در خارج از کشور علاقه مندید ؟ در این بخش از مقاله می توانید اطلاعاتی به روز در خصوص برترین دانشگاه های موسیقی دنیا و شرایط تحصیل در آن ها را از زبان روناک همکار ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی ببینید و بشنوید ، مدت زمان این فایل ها حدود سه دقیقه است و امکان ذخیره سازی پادکست نیز وجود دارد.

پادکست تحصیل رشته موسیقی در خارج از کشور​

پخش ویدیو

پذیرش در دانشگاه های موسیقی خارج از کشور

قبل از انتخاب مقصد تحصیلی خود باید به بررسی تمامی گرایش های موجود در هر دانشگاه پرداخته و از طول دوره ها به همراه میزان هزینه ها مطلع شوید ، همچنین رتبه و اعتبار هر دانشگاه در ارائه این رشته نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است که می توان با مراجعه به منابع مختلف از آن مطلع شد ، تحصیل رشته موسیقی در خارج از کشور نیاز به دریافت راهنمایی و مشاوره های تخصصی دارد که می توانید با مراجعه به کارشناسان موسسه رجبی از این موارد اطلاع دقیق و به روزی به دست آورید.

شما می توانید با مراجعه به سایت هر دانشگاه ، به جامع ترین اطلاعات در این زمینه دست یابید ، البته انتخاب حوزه فعالیت در گرایش رشته موسیقی به عهده خودتان است و انتخاب با شما است که به هنر موسیقی علاقه داشته و به خوانندگی و آهنگسازی پرداخته و یا به کسب درآمد در این حوزه فکر می کنید و می خواهید کارآفرین و بازاریاب حوزه موسیقی باشید.

البته در بسیاری از کشورها علاوه بر دانشگاه ها ، کالج های تخصصی موسیقی نیز فعالیت می نمایند که به آموزش و تدریس دانشجویان در حوزه موسیقی می پردازند ، تحصیل در خارج از کشور نیاز به مطالعه موارد و شرایط مورد نیاز برای رسیدن به این امر دارد که بتواند هزینه شما را تا حد امکان کاهش داده و پذیرشتان را نیز به ساده ترین شیوه امکان پذیر نماید که می توانید با مراجعه به مقاله مربوطه از این قوانین و شرایط مطلع گردید.

پذیرش در دانشگاه های موسیقی خارج از کشور
آزمون های متداول رشته موسیقی در جهان

آزمون های متداول رشته موسیقی در جهان

تحصیل رشته موسیقی در خارج از کشور در دانشگاه های مختلف و از مقطع کارشناسی تا دکترای این رشته امکان پذیر است که هر دانشگاه و یا موسسه ارائه دهنده رشته موسیقی از معیارهای خاصی برای تایید دانشجویان استفاده می کند که با توجه به آن ها میزان توانایی و پتانسیل دانشجو جهت تحصیل در گرایش های مختلف موسیقی مشخص می شود ، معمولا برگزاری آزمون متداول ترین روش بوده و بر اساس قوانین و اصول موسیقی طراحی شده اند.

آزمون های متفاوتی با توجه به زمینه فعالیت ، تجربه و علاقه دانشجویان از آنان اخذ می شود که از جمله آزمون های متداول رشته موسیقی در جهان می توان به اندازه گیری میزان شنیداری اولیه و متوسطه موسیقی ، سابقه بداهه نوازی ، تست سواد موسیقی ، تست توانایی موسیقی و ساز شناسی اشاره کرد که در هر بخش داوطلب باید به نمره مشخص و سطح قابل قبولی با توجه به شرایط و ضوابط هر دانشگاه دست پیدا کند.

همچنین دانشجویانی که به دنبال تحصیل در دوره های حرفه ای موسیقی هستند به صورت های پیشرفته تر و پیچیده تری مورد سنجش قرار می گیرند که باید موفق به کسب سطح قبولی و یا نظر مثبت هیئت علمی دانشگاه شوند

خوشبختانه برای کسانی که به حد مورد نظر نرسیده یا موفق به قبولی در آزمون ورودی برای مقاطع تکمیلی نمی شوند ، دوره های آموزشی گسترده ای برگزار می شود و با پشت سر گذاشتن این دوره ها می توانند مجددا در آزمون ها شرکت نمایند.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

با ثبت شماره تماس و دریافت راهنمایی از مشاوران رجبی ، بهترین راه را برای تحصیل موسیقی انتخاب کنید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

بهترین دانشگاه های جهان برای تحصیل موسیقی

با اولین جست و جو برای یافتن بهترین دانشگاه های جهان برای تحصیل موسیقی به نام کشور اتریش به عنوان مهد موسیقی برخواهید خورد که زادگاه افراد مشهور دنیای موسیقی همچون موتزارت ، شوبرت و هیدن است و یقینا دانشجویان با تحصیل در هر یک از دانشگاه های این کشور از بهترین آموزش ها برخوردار خواهند شد.

برای دریافت اطلاعات کامل در این زمینه مقاله تحصیل رشته موسیقی در اتریش را حتما بخوانید و با چارت درسی ، گرایش های تحصیلی و هزینه های تحصیل و خرید ابزار الات موسیقی در این کشور بخوبی آشنا شوید.

در اتریش مراکزی همچون MOZARTEUM و یا دانشگاه هنری لیبرال وجود دارند که رشته موسیقی را به بهترین نحو و بالاترین کیفیت ارائه می دهند ، از دیگر کشورهای ایده آل در حوزه موسیقی می توان از انگلستان نام برد که دانشجویان نه تنها از تحصیلات خوب بهره مند خواهند شد بلکه فرصت معرفی به کل دنیا را نیز به دست آورده و می توانند از فرصت های درخشانی استفاده کنند.

بهترین دانشگاه های جهان برای تحصیل موسیقی

البته تحصیل رشته موسیقی در خارج از کشور فقط محدود به این دو کشور نیست و کشورهای زیادی در جهان از دانشگاه ها و اساتید معتبری در این رشته برخوردار هستند که آموزش زیر نظر هریک از آنان می تواند اعتبار بالایی را برای علاقمندان به موسیقی به ارمغان آورد ، باید در نظر داشت که تحصیل رشته موسیقی می تواند یکی از بهترین روش های مهاجرت به خارج از کشور باشد که در کشورهای اروپایی و آمریکایی از بازار کاری خوبی نیز برخوردار است.

با تحصیل سایر رشته های هنری در برترین کشورهای جهان آشنا شوید ، عکاسی ، هنر ، سینما و طراحی جواهرات!

اسامی برترین دانشگاه های جهان جهت تحصیل رشته موسیقی

همانطور که گفتیم موسسات معتبری در جهان وجود دارند که معتبرترین مراکز آموزشی را بر اساس رشته های تحصیلی از نظر کیفیت و اعتبار دسته بندی می نمایند که از مهم ترین آنان می توان به QS ، تایمز و شانگهای اشاره کرد ، در ادامه به اسامی برترین دانشگاه های جهان جهت تحصیل رشته موسیقی اشاره خواهیم نمود و شما می توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با هریک از این دانشگاه ها با کارشناسان موسسه رجبی تماس حاصل کرده و از راهنمایی های آنان بهره مند شوید.

  1. کالج سلطنتی موسیقی لندن
  2. دانشگاه موسیقی و هنرهای نمایش وین
  3. مدرسه جولیارد نیویورک
  4. کنسرواتوار ملی موسیقی و رقص پاریس 
  5. هنرستان سلطنتی اسکاتلند
  6. دانشکده موسیقی و نمایش گیلدهال
  7. آکادمی سلطنتی موسیقی لندن
  8. آکادمی موسیقی نروژ
  9. موسسه موسیقی کورتیس فیلادلفیا آمریکا
  10. مدرسه موسیقی برکلی بوستون
  11. دانشکده موسیقی دانشگاه کالیفرنیای جنوبی
  12. آکادمی هنرهای نمایشی هنگ کنگ
  13. دانشگاه موزارتیوم سالزبورگ اتریش
  14. دانشگاه نیویورک
  15. دانشگاه آکسفورد 

هریک از این دانشگاه ها دارای شرایط پذیرش مخصوص به خود بوده و فرصت دریافت بورسیه تحصیلی نیز برای دانشجویان در اکثر مراکز وجود دارد که باید با مکاتبه با هر دانشگاه از شرایط آن باخبر شد ، دقت داشته باشید که بورسیه تاثیر بسیاری در تحصیل رشته موسیقی در خارج از کشور دارد و با دریافت آن می توانید تحصیلی راحت تر را در خارج از کشور تجربه نمایید.

زبان تحصیل رشته موسیقی در دانشگاه های جهان​

Language Study Music 

زبان تحصیل رشته موسیقی در دانشگاه های جهان

زبان تحصیل رشته موسیقی در دانشگاه های جهان به زبان رسمی و البته برنامه های بین المللی هر دانشگاه بستگی دارد و معمولا مقطع کارشناسی رشته موسیقی به زبان رسمی آن کشور برگزار می شود ، اما مقاطع تکمیلی به زبان انگلیسی به دانشجویان ارائه می گردد ، به عنوان مثال تحصیل در فرانسه نیازمند یادگیری زبان فرانسوی است و یا برای تحصیل در ترکیه از دانشجویان مسلط به زبان ترکی استقبال می شود ، تحصیل در مهد موسیقی جهان ، اتریش هم به زبان آلمانی است ، مقاله تحصیل در اتریش را در کنار این محتوا بخوانید و با جزئیات اخذ پذیرش و هزینه های تحصیل در این کشور آشنا شوید.

البته امروزه با افزایش تعداد دانشجویان بین المللی زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم در اکثر دانشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد و شما می توانید به راحتی به زبان بین المللی تحصیلات خود را در هر کشوری پشت سر بگذارید ، البته باید در نظر داشته باشید که تحصیل رشته موسیقی در خارج از کشور و به طور کلی اکثر رشته ها به زبان انگلیسی در مراکز و دانشگاه های خصوصی بسیار در دسترس تر از مراکز دولتی است.

پس جای تعجبی نیست که جهت پذیرش و تحصیل رشته موسیقی در خارج از کشور باید مدرک زبان معتبری جهت اثبات تسلط به زبان خارجه خود را به دانشگاه ارائه نمایید که هر مرکز با توجه به شرایط و ضوابط خود مدارکی را با نمراتی خاص در نظر می گیرد ، البته تسلط به زبان خارجه در نهایت برای کار در خارج از کشور یکی از شرایط بسیار واجب و لازم است ، شما می توانید برای کسب اطلاع از دیگر شرایط مورد نیاز برای یافتن شغل در خارج از کشور به مقاله مربوطه مراجعه کنید.

هزینه تحصیل رشته موسیقی در جهان

دانشگاه های دولتی در سراسر جهان با پذیرش دانشجویان تا حد ممکن هزینه تحصیل و مخارج آنان را نیز تا حد ممکن به عهده گرفته و به آن ها در رسیدن به هدفشان یاری می رسانند اما از آنجا که دانشجویان بین المللی شهریه ای بالاتر از دانشجویان بومی دارند باید بخشی از هزینه تحصیل خود را پرداخت نمایند که البته با به دست آوردن بورسیه های تحصیلی می توان همان را نیز پرداخت نکرد.

اما در صورت نداشتن بورسیه تحصیلی و تحصیل در کشورهای غیر رایگان باید شهریه خود را کامل پرداخت نمایید ، شهریه و هزینه تحصیل رشته موسیقی در جهان می تواند از 3000 دلار در دوره کارشناسی آغاز شده و تا 20 هزار دلار در مقاطع تحصیلات تکمیلی نیز برسد ، البته اغلب دانشگاه ها با سپری نمودن چند واحد درسی و یا کسب معدل خود در ترم های نخست به دانشجو تخفیف داده و یا بورسیه تحصیلی به وی اعطا می کنند.

از این رو توصیه می کنیم که جهت تحصیل رشته موسیقی در خارج از کشور ، حتما هزینه های زندگی دانشجویی خود را در کشور مقصد به خوبی بررسی نمایید ، چرا که در هزینه های دانشگاه امکان کاهش و یا دریافت بورسیه وجود دارد اما در اغلب موارد مخارج زندگی به عهده خود دانشجو است که توانایی پرداخت آن یکی از ابتدایی ترین الزامات دریافت ویزای تحصیلی است.

هزینه تحصیل رشته موسیقی در جهان
مهاجرت با مدرک رشته موسیقی

مهاجرت با مدرک رشته موسیقی

افرادی که با مدرک رشته موسیقی از دانشگاه فارغ التحصیل می شوند هیچ گونه نگرانی نداشته و می توانند در حوزه های مختلف از مهارت خود استفاده کنند که از جمله مشاغل این حرفه می توان به اجرای موسیقی ، تدریس ، کار با گروهای مختلف تئاتر و سینما و آهنگسازی اشاره کرد.

شما به عنوان یک دانش آموخته حرفه موسیقی باید فضای مناسب با تخصص و زمینه فعالیت خود را یافته و کشور مورد نظرتان را بر اساس این موارد انتخاب نمایید ، در واقع با این که تمامی کشورهای جهان هر یک مقصدی ایده آل در رشته موسیقی هستند ، اما فعالیت در زمینه هایی خاص در هر منطقه ، بیش ترین تاثیر و قدرت را دارد که اطلاع از آن یکی از مهم ترین مسائل پیش روی شما است.

همان طور که اشاره کردیم مهاجرت با مدرک رشته موسیقی به کشورهای اروپایی و آمریکایی در حال حاضر بسیار مناسب است و موسیقی در این کشورها رونق زیادی داشته و استقبال و حمایت از فعالین این حوزه نیز بسیار است ، پس اگر قصد ورود به رشته موسیقی را دارید ، تحصیل رشته موسیقی در خارج از کشور می تواند شما را نسبت به داخل کشورمان بیش تر به اهدافتان برساند.

سوالات پر تکرارتحصیل رشته موسیقی در خارج از کشور

از جمله آزمون های متداول رشته موسیقی در جهان ، به اندازه گیری میزان شنیداری اولیه و متوسطه موسیقی ، سابقه بداهه نوازی ، تست سواد موسیقی ، تست توانایی موسیقی و ساز شناسی هستند.

کشور اتریش به عنوان مهد موسیقی جهان شناخته می شود و زادگاه افراد مشهور دنیای موسیقی همچون موتزارت ، شوبرت و هیدن است.

کالج سلطنتی موسیقی لندن
دانشگاه موسیقی و هنرهای نمایش وین
مدرسه جولیارد نیویورک
کنسرواتوار ملی موسیقی و رقص پاریس
هنرستان سلطنتی اسکاتلند

شهریه و هزینه هزینه تحصیل رشته موسیقی در جهان می تواند از 3000 دلار در دوره کارشناسی آغاز شده و تا 20 هزار دلار در مقاطع تحصیلات تکمیلی نیز برسد.

بله کشورهای اروپایی و آمریکایی می توانند مقاصد مناسبی برای مهاجرت از طریق موسیقی باشند.

کارشناسان موسسه مهاجرتی رجبی آماده ارائه مشاوره در رابطه با تحصیل رشته موسیقی در خارج از کشور به شما عزیزان می باشند ، همچنین می توانید با مراجعه حضوری به دفاتر تهران و شیراز ما از راهنمایی های مشاوارن ما به صورت حضوری نیز بهره مند شوید ، همچنین اگر قصد شما مهاجرت برای تحصیل موسیقی در اروپا است ، توصیه می کنیم با مطالعه مقاله مهاجرت به اروپا ، با سریع ترین روش های مهاجرتی به کشور های اروپایی آشنا شوید و سپس با مشاوران ما برای بهترین انتخاب در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
منو
خانه