تحصیل رشته هنر در فرانسه

تحصیل رشته هنر در فرانسه یکی از پر متقاضی ترین روش های مهاجرتی در این کشور بوده آرزوی بسیاری از افراد علاقه مند به این رشته می باشد. تحصیل در این کشور نه تنها می تواند باعث برخورداری از کیفیت بالای تحصیلی شود، بلکه می توند رفاه و آینده شغلی تضمین شده را نیز برای افراد دانشجو به ارمغان آورد.

گزینه های زیادی در سراسر دنیا برای انتخاب وجود دارد، اما کشور فرانسه با داشتن تاریخی چند صد ساله و سنت های عمیق و غنی هنری، خانه خاص ترین جاذبه های هنری بوده و می تواند بهترین مقصد برای افرادی باشد که علاقه به تحصیل در رشته های هنری را دارند. 

در ادامه این مقاله با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی با شماره ثبت 562051 (موسسه حقوقی رجبی 40451) همراه شده تا با تمامی جزئیات تحصیل رشته هنر در فرانسه آشنا شوید.

تحصیل رشته هنر در فرانسه دارای شاخه های بسیاری بوده که در همه آن ها دارای جنبش علمی قوی و خانه بسیاری از هنرمندان در این رشته است. 

با وجود بهترین دانشگاه های جهان، موزه ها، گالری ها و بناهای تاریخی تحصیل رشته هنر در فرانسه می تواند یک گزینه مهاجرتی عالی باشد، برای کسب اطلاعات دقیق تر در این زمینه مقاله تحصیل در فرانسه را مطالعه نمایید.

فهرست مطالب
تحصیل رشته هنر در فرانسه

مدارک پذیرش رشته هنر در فرانسه 

برای این که بتوانید به تحصیل رشته هنر در فرانسه بپردازید، باید مدارکی را که توسط دانشگاه و دولت مشخص شده است را آماده و ارائه نمایید. این مدارک با توجه به هر دانشگاه و هر مقطع می تواند با دیگری متفاوت باشد، به همین دلیل پیشنهاد می کنیم که پس از انتخاب دانشگاه مورد نظر که در ادامه به معرفی آن ها خواهیم پرداخته به سایت رسمی آن مراجعه کرده و موارد دقیق را بیابید.

حتما توجه داشته باشید که ارائه درست این مدارک بسیار اهمیت داشته و حتی وجود کوچکترین خطاها می تواند منجر به رد شدن درخواست شما بشود. این مدارک باید حتما به صورت ترجمه شده به زبان رسمی این کشور باشند. برخی از مدارک پذیرش رشته هنر در فرانسه که برای همه دانشگاه ها مشترک می باشد شامل موارد زیر می شود:

  • مدرک زبان انگلیسی
  • مدرک زبان فرانسوی
  • پاسپورت معتبر
  • دیپلم
  • آخرین مدرک تحصیلی
  • نمونه کار
  • توصیه نامه (در صورت وجود)
  • تکمیل فرم درخواست
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل در دانشگاه های هنر فرانسه حتی بدون داشتن مدرک زبان ؛ مشاوره حرفه ای بگیرید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

مدارک مورد نیاز برای دریافت پذیرش از سوی دانشگاه با دریافت ویزا بسیار تفاوت داشته و شما باید برای هر کدام از آن ها مدارک جداگانه ای را ارائه دهید. 

برای این که از هر گونه خطاهای احتمالی در این مسیر جلوگیری نمایید از کارشناسان این زمینه کمک بگیرید.مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی عبارت اند از:

  • پاسپورت معتبر
  • پذیرش دانشگاه
  • رسید پرداخت شهریه دانشگاه
  • گواهی پزشکی
  • سوابق کیفری
  • تمکن مالی

بهترین دانشگاه های  هنر فرانسه 

برای این که به تحصیل رشته هنر در فرانسه بپردازید باید در ابتدا دانشگاه و مقصد خود را مشخص کرده و سپس درخواست خود را ارسال نمایید. امرزه کشور فرانسه به عنوان مرکز هنر در دنیا شناخته شده است که سالانه تعداد زیادی از علاقه مندان و متخصصان زیادی را برای شرکت درصحنه های هنری خود از سراسر دنیا جذب می کند.

دانشگاه های این کشور دارای جایگاه بسیار مهم در جهان بوده که هنرمندان، طراحان و خلاقان آینده را شکل داده و هر سال مرزهای هنر و طراحی را تغییر می دهد. به همین دلیل انتخاب بهترین دانشگاه های هنر فرانسه از میان 60 دانشگاه دولتی و 100 دانشگاه خصوصی این کشور بسیار دشوار می باشد،

 اما در جدول برترین گزینه ها برای شما قرار داده شده است تا با توجه به شرایط و علاقه خود بهترین مکان را بیابید.

نام دانشگاه رتبه در میان تمامی دانشگاه های جهان رتبه در میان دانشگاه های هنر شهر قرار گیری
دانشگاه اکس مارسی 158 157 مارسی
دانشگاه پاریس 48 58 پاریس
دانشگاه سوربن 48 115 پاریس
Ecole Normale Superieure 244 131 پاریس

برای این که بتوانید بهترین دانشگاه را برای خود انتخاب نمایید باید موارد زیادی را در نظر داشته و مورد بررسی قرار دهید که مواردی مانند مقدار هزینه، محل قرار گیری، هزینه زندگی در آن مکان و اعتبار مدرک اعطا شده از مهم ترین آن ها برای مهاجرین می باشد.

هزینه تحصیل هنر در فرانسه 

همان طور که اشاره کریم مقدار هزینه تحصیل رشته هنر در فرانسه مهم ترین بخش برای افراد داوطلب بوده و باید حتما قبل از اقدام خود آن را مورد بررسی قرار داد تا با مقدار بودجه در دسترس همخوانی داشته و فرد دچار هیچ گونه خطا و ضررهای مالی نشود. بزرگترین بخش از این هزینه ها، مقدار شهریه سالانه دانشگاه می باشد که با توجه به عوامل زیادی متغیر است.

از مواردی که بر مقدار شهریه ها تاثیر گذار هستند می توان به کیفیت، مقطع تحصیلی و خصوصی یا عمومی بودن آن دانشگاه اشاره کرد. برخی از افراد برای این که هزینه های خود را کاهش بدهند به کار مشغول شده و یا در صورت داشتن شرایط برای دریافت بورسیه های تحصیلی درخواست می دهند.

برای این که آشنایی دقیق تری با هزینه تحصیل هنر در فرانسه داشته باشید در جدول زیر مقدار شهریه برخی از دانشگاه ها برای شما قرار داده شده است:

ردیف نام مرکز آموزشی مقدار شهریه سالانه
1 کالج هنر پاریس 27.000 یورو
2 پارسونز پاریس 18.344 یورو
3 آکادمی Grande Chaumière 20.000 یورو
4 هنرهای زیبای پاریس 28.000 یورو
5 دانشگاه آمریکایی پاریس 16.000 یورو
6 مدرسه Conde 24.900 یورو
7 دانشگاه پیر ماری کوری 18.000 یورو

سایر هزینه های تحصیل هنر در فرانسه

اما هزینه های تحصیل رشته هنر در فرانسه فقط شامل شهریه دانشگاه نبوده و باید سایر هزینه های تحصیلی مانند خرید کتاب، کلاس های خصوصی، هزینه رفت و آمد به دانشگاه و بسیاری از موارد دیگر را نیز در نظر گرفته و سپس تصمیم گیری کرد. از طرفی دیگر سایر هزینه های تحصیل هنر در فرانسه فقط شامل موارد تحصیلی نبوده و باید مخارج زندگی روزمره و اقامتی خود را نیز در نظر داشت.

این هزینه ها شامل مواردی مانند تغذیه، پوشاک و حمل و نقل می شود. همچنین باید هزینه محل اقامت را در نظر گرفته که می توان با اقامت در خوابگاه های دانشجویی مقدار آن را کاهش داد. برای اطلاع از مقدار دقیق هزینه های پیش رو با مشاورین هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی تماس گرفته و پس با بودجه در دسترس خود بهترین مقصد و دانشگاه را یافته و اقدام نمایید.

چارت درسی هنر در دانشگاه های فرانسه 

اکنون این سوال ایجاد می شود که چارت درسی در دانشگاه های هنر فرانسه چه بوده و به چه موضوعاتی پرداخته می شود که میزان بازده آن بسیار زیاد است؟ در ابتدا باید به این مورد توجه داشته باشید که تحصیل رشته هنر در فرانسه دارای شاخه ها بسیار و متنوعی بوده که فرد با توجه به حرفه خود متناسب ترین آن را انتخاب نماید.

چارت درسی هنر در دانشگاه های فرانسه و مدت زمان آن با توجه به هر رشته با دیگری متفاوت می باشد. اما برخی از دوره های تحصیل رشته هنر در فرانسه در میان تمامی رشته های ضروری و به طور مشترک تدریس می شود که در جدول زیر قرار داده شده است:

به یاد داشته باشید که بخش بزرگی از تحصیل رشته هنر در فرانسه را دوره عملی تشکیل می دهد، به خصوص در مقاطع تکمیلی. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم رشته ای را انتخاب نمایید که در آن دارای حرفه و تجربه هستید تا در طول دوران تحصیلی خود در این کشور دچار مشکل برای ادامه نشوید.

 زیر شاخه های این رشته محبوب عبارت اند از:

چارت درسی هنر در دانشگاه های فرانسه
  • عکاس
  • معلم هنر
  • طراح گرافیک
  • تصویرگر
  • هنرمند حرفه ای
  • طراح
  • معمار
  • نوازنده و بازیگر
  • انیماتور
زبان تحصیل رشته های هنری در فرانسه

زبان تحصیل رشته های هنری در فرانسه 

در لیست مدارک مورد نیاز به داشتن مدرک زبان فرانسوی و انگلیسی اشاره کردیم و اکنون آن را به صورت دقیق و با جزئیات برای شما شرح خواهیم داد. به طور کلی می تون گفت که داشتن مدرک زبان فرانسوی بسیار مهم و تاثیر گذار تر از زبان انگلیسی بوده و می تواند شانس شما را در مقابل سایر رقابت کنندگان افزایش دهد و شرایط برقراری ارتباط با مردم این کشور نیز برای شما ساده تر باشد.

از طرفی دیگر زبان تحصیل رشته های هنری در فرانسه به زبان ملی این کشور یعنی فرانسوی برگزار می شود. مدرک زبان مورد نیاز برای دریافت پذیرش از سوی دانشگاه و دولت مدرک سطح B2 بوده و برای تحصیل در مقطع دکترا که بالاترین سطح تحصیلی می باشد باید نمره ای معادل با C1 را ارائه کرد. از طرفی دیگر باید مدرک دریافتی شما از سوی دانشگاه پذیرفته شده باشد، مدرک آزمون های DILF, DELF and DALF از موارد تایید شده می باشند.

در صورتی که بر این زبان تسلط ندارید می توانید در دوره های زبان که قبل از ورود به دوره های اصلی برگزار می شوند ثبت نام نمایید. در صورتی که قصد تحصیل به زبان انگلیسی را دارید می توانید در دانشگاه های خصوصی ثبت نام کرده و یا برای تحصیل در مقطع دکترا در دانشگاه های عمومی اقدام نمایید. مدرک زبان مورد تاییدآیلتس با نمره حداقل 6.5 و یا تافل با نمره 80 می باشد.

تحقیق درباره تحصیل در دانشگاه های فرانسه را با مطالعه مقالات زیر تکمیل کنید.

مزایا و معایب تحصیل  هنر در فرانسه 

در ابتدا به این موضوع پرداختیم که کشور فرانسه بهترین مقصد در جهان برای تحصیل رشته های هنری می باشد، اکنون می خواهیم به شرح مزایا و معایب تحصیل هنر در فرانسه بپردازیم تا به طور کامل با شرایط پیش رو آشنا شده و با توجه به آن تصمیم گیری نمایید. مزایا تحصیل رشته هنر در فرانسه عبات اند از:

  • چشم انداز عالی شغلی
  • طیفی وسیع از علایق فرهنگی
  • کار و تحصیل با بهترین استادان هنر
  • دریافت مدرک معتبر در سرار جهان
  • برخورداری از رفاه زندگی بالا
  • امکانات زیاد و با کیفیت برای هنرمندان
  • کیفیت آموزشی بسیار بالا
  • وجود گالری ها و رویدادهای هنری بسیار

علاوه بر مزایا، معایبی کمی نیز وجود دارند که اطلاع از آن ها برای آشنایی دقیق تر بسیار مهم می باشد، در صورتی که قصد مهاجرت از طریق روش دیگری را دارید، می توانید سرمایه گذاری را انتخاب کرده و از ابتدای اقامت خود سود بسیار دریافت نمایید، برای اطلاعات دقیق تر مقاله سرمایه گذاری و ثبت شرکت در فرانسه را مطالعه کنید.

معایب تحصیل رشته هنر در فرانسه شامل موارد زیر است:

  • تفاوت فرهنگ و سبک زندگی بسیار زیادی وجود دارد.
  • زبان ملی آن ممکن است برای یادگیری سخت باشد.
  • با وجود هزینه های به صرفه ممکن است مقدار آن برای بعضی متقاضیان گران باشد.

با تحصیل برخی رشته های هنری در فرانسه آشنا شوید.

 تیم مشاوره هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در کنار شما هستند تا با خیال راحت مسیر مهاجرت قانونی را طی کنید ، ما پاسخ گوی تمام ابهامات و سوالات مهاجرتی شما هستیم و تلاش می کنیم با ارائه اطلاعات صحیح و به روز و به دور از سودجویی و تبلیغات چهره واقعی مهاجرت را به شما نشان دهیم.

در ویدئوی ارائه شده تصویر ویزاهای کشور فرانسه را می بینید که برای کلاینت های رجبی اخذ شده است.

شاید در اپدیت های بعدی تصویر ویزای شما هم باشد.

پخش ویدیو
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل بدون آزمون و بدون مدرک زبان در فرانسه تنها با شیوه های خلاقانه پیشنهادی ما! 

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

بازار کار فرانسه پس از تحصیل رشته های هنر

تمامی دانشجویان پس از دریافت مدرک خود قصد دارند در زمینه تحصیلی خود مشغول به کار شده و اقامت دام را دریافت نمایند. بازار کار فرانسه پس از تحصیل رشته های هنر در هر زیر شاخه می تواند با دیگری تفاوت داشته باشد، اما از آن جایی که این کشور به عنوان مرکز هنر شناخته می شود فرصت های شغلی بسیاری نیز در دسترس فارغ التحصیلان در هر کدام از رشته ها خواهد بود.

مقدار دستمزد با توجه به هر حرفه با دیگری متفاوت می باشد اما تحصیل در این کشور باعث ایجاد پایه ای قوی در رشته تخصصی مورد نظر شده که می تواند چشم اندازی به دریافت حقوق بالا را برای فرد دانشجو تضمین نماید. بسیاری از متخصصان این زمینه بلافاصله پس از اتمام تحصیل رشته های هنر در فرانسه به کار در زمینه هایی مانند تبلیغات، بازاریابی، قانون، طراحی و انتشارات مشغول می شوند.

بازار کار فرانسه پس از تحصیل رشته های هنر​

سوالات پر تکرار تحصیل رشته هنر در فرانسه

 دانشگاه پاریس، سوربن و اکس مارسی از بهترین دانشگاه های این کشور برای تحصیل رشته های هنری می باشند.

مقدار شهریه هر دانشگاه با دیگری متفاوت بوده و نمی توان مقدار دقیقی را برای آن مشخص کرد، ولی مبالغ تعیین شده در بازه 16 هزار الی 30 هزار یورو در سال قرار می گیرند.

 بله، از آن جایی که فرانسه مرکز هنری جهان به شمار می رود و مدرک ارائه شده نیر در سراسر جهان دارای اعتبار است فرصت های شغلی بسیاری برای فارغ التحصیلان وجود دارد.

رشته هایی مانند عکاسی، تصویرگری، نوازندگی، معلم هنری و غیره برخی از رشته هایی هستند که در زیر شاخه رشته هنر قرار می گیرند.

 این رشته به زبان ملی و اصلی این کشور یعنی فرانسوی ارائه می شود.

در این مقاله کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شرح کامل تحصیل رشته هنر در فرانسه پرداخته اند. برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در دفاتر مرکزی و غرب تهران و یا دفتر شیراز تماس حاصل نمایید. پیشنهاد می کنیم برای آشنایی دقیق تر با شرایط زندگی در این کشور مقاله کار در فرانسه را مطالعه نمایید.

در انتها تجربه مراجعین رجبی که برای کشور فرانسه اقدام کرده اند را با شما به اشتراک می گذاریم.

پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو

56 دیدگاه در “تحصیل رشته هنر در فرانسه

  1. تحصیل رشته هنر در فرانسه رسول شیری گفت:

    سلام وقت بخیر ،من متولد ۷۰هستم اواخرسال ۹۴ مدرک لیسانس معماری گرفتم ،ولی بعدش در رشته مجسمه سازی مشغول به کار شدم پیش اساتید و آتلیه های مختلف کار کردم و رزومه های متعددی در مجسمه سازی کسب کردم ،وخیلی مایلم مجسمه سازی رو از طریق دوره زبان در فرانسه تحصیل کنم،مدرک a2زبان فرانسه دارم ،آیا میتوانم مجسمه سازی رو از ابتدا بعد دوره زبان در فرانسه تحصیل کنم ؟ مجسمه سازی در دانشگاه های فرانسه تحصیل میشود؟

    1. تحصیل رشته هنر در فرانسه مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      با سلام و درود
      بعد از پایان کالج زبان و اخذ مدرک زبان میتوانید بر اساس مدرک دیپلم تان در رشته های موجود و مرتبط تحصیل کنید .
      در رابطه با عناوین رشته هایی که ارائه می شوند کارشناسان مجموعه میتوانند به شما کمک کنند.
      با تشکر از شما

  2. تحصیل رشته هنر در فرانسه Sk گفت:

    سلام و درود
    من درحال حاضر دانشجوی لیسانس شیمی محض هستم و میخواستم بدونم برای تحصیل رشته ی media production یا همون تولیدات تلوزیونی در فرانسه، کدوم دانشگاه ها این رشته رو ارائه میدن؟ مدت زمان تحصیل کارشناسی چقدره؟ و آیا میشه با دیپلم تجربی اقدام کرد؟ میتونم این رشته رو به زبان فرانسوی رایگان بخونم؟

    1. تحصیل رشته هنر در فرانسه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      سرچ دانشگاه و رشته ها توسط کارشناسان اجرایی و برای کلاینت های مجموعه انجام می شود .
      تحصیل در دانشگاه های دولتی به زبان فرانسوی رایگان است . طول دوره ی لیسانس 4 سال است .
      با دیپلم تجربی میتوانید اپلای کنید . ضمنا پرتفلیو نیز مورد نیاز است .

      با تشکر از سوال شما

  3. تحصیل رشته هنر در فرانسه Tt گفت:

    سلام من لیسانس نوازندگی ایرانی دارم ۲۵ سالم هست
    در حال حاضر مشغول خوندن زبان فرانسه هستم،و بعد از فارغ التحصیلی مشغول به کار نشدم
    آیا من شانسی برای پذیرش دانشگاههای فرانسه در مقطع ارشد دارم؟ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. تحصیل رشته هنر در فرانسه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      بله می توانید اپلای کنید البته باید سریعتر اقدامات لازم را انجام داده تا گپ تحصیلی تان بیشتر نشود.

      با تشکر از سوال شما

  4. تحصیل رشته هنر در فرانسه Zeynab گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من کلاس هشتمم و خیلی به رشته هنر مخصوصا به رنگ روغن علاقه دارم
    دو سال هم هست که دارم در این رسته فعالیت میکنم
    از کی میتونم اقدام کنم برای تحصیل در خارج از کشور ؟ یعنی باید‌ کنکور بدم یا میتونم قبل کنکور برم؟
    و اینکه اگر یک توضیحی درباره رشته ش بدید ممنون میشم
    اینکه چجور ازمون هایی ازمون میگیرن

    1. تحصیل رشته هنر در فرانسه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      برای مدارس میتوانید از الان اپلای کنید. البته پذیرش و ویزای مدارس فرانسه راحت انجام نمی‌شود و نیاز به قیم بومی برای دانش آموز می باشد. مدارس دیگر کشورها از جمله کانادا استرالیا مجارستان سوییس انگلیس ترکیه را می‌توانید بدون آزمون ورودی ثبت نام کنید.

      با تشکر از سوال شما

  5. تحصیل رشته هنر در فرانسه شکیبا گفت:

    سلام. من ۲۶ سالمه. اینجا ارشد حقوق از دانشگاه تهران دارم. اما بخاطر عدم علاقه ادامه ندادم. عکاس و ادیتور هم هستم و حدود ۶ سال سابقه کار در آتلیه عکاسی دارم.
    به نظر شما امکان اپلای در لیسانس رشته گرافیک یا عکاسی در فرانسه برای من هست؟

    1. تحصیل رشته هنر در فرانسه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      اگر بتوانید گپ تحصیلی تان را تا حدودی پوشش دهید از طریق کالج های زبان میتوانید به فرانسه مهاجرت کنید و بعد از آن در رشته دلخواهتان تحصیل کنید.

      با تشکر از سوال شما

  6. تحصیل رشته هنر در فرانسه فسانه گفت:

    با سلام
    بنده متولد 77 فارغ‌التحصیل رشته فلسفه از دانشگاه شهید بهشتی مقطع کارشناسی هستم خواستم برای ارشد زیبایی شناسی یا فلسفه هنر رو ادامه بدم معدلم 14.89 هست و سال 99 تحصیلم به پایان رسیده میخواستم ببینم برای اقدام برای ارشد شرایط سنی به چه صورت هست و مدارک لازم زبان انگلیسی کافیه یا فرانسه هم باید یاد بگیرم برای پذیرش اگر ممکنه فرصت های شغلی اینرشته روهم بگید ممنون میشم ✨ اگربخوام رشته هنری مثل تصویرگری و انیمیشن هم ادامه بدم باید از لیسانس شروع کنم واینکه برای سن من دیر نیست؟

    1. تحصیل رشته هنر در فرانسه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      تحصیل در مقطع ارشد به زبان انگلیسی یا فرانسوی امکان پذیر است. برای کورس انگلیسی آیلتس لازم است ولی برای کورس فرانسوی میتوانید بدون مدرک زبان به فرانسه مهاجرت کرده و قبل از ورود به دانشگاه در کالج های آموزش زبان ، مدرک زبان فرانسوی را بگیرید.

      برای اپلای کردن در فوق لیسانس هر رشته ای باید لیسانس آن رشته یا رشته های مشابهش را داشته باشید در غیر این صورت میتوانید از لیسانس شروع کنید. سن تان مناسب است ولی نباید بیش از این شود.

      با تشکر از سوال شما

  7. تحصیل رشته هنر در فرانسه reyhaneh گفت:

    سلام وقتتون بخیر ، ممنون از توضیحاتتون
    من ۱۸ سالمه و دیپلم رشته گرافیک دارم با معدل ۱۹ ب بالا ، و نقاشیم هم در سطح خوبی هست
    اگر بخوام مدرسه هنر های زیبا پاریس شرکت کنم باید چه اقداماتی بکنم؟
    و اینکه به نظر شما اکادمی های مثل اکادمی های هنری فلورانس که توی ایتالیا هست ، از نظر کیفیت چطور هست؟
    ببخشید ک زیاد شد 🙏🏼

    1. تحصیل رشته هنر در فرانسه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      هر دو از کیفیت آموزشی بالایی برخوردارند.
      برای ورودی به آکادمی های فرانسه مدرک زبان و نمونه کار مورد نیاز است.

      با تشکر از سوال شما

  8. تحصیل رشته هنر در فرانسه مریم گفت:

    سلام ،دوره آموزش زبان در فرانسه چه مدت طول میکشه، و آیا میشه همزمان به تحصیل در داتشگاه موردنظر هم پرداخت؟

    1. تحصیل رشته هنر در فرانسه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      دوره زبان فرانسوی در فرانسه بین دو ماه تا 10 ماه و قابل تمدید می باشد.
      در ابتدا باید کالج زبان شرکت کرده و بعد از دریافت مدرک زبان فرانسوی میتوانید وارد دانشگاه شوید.

      با تشکر از سوال شما

  9. تحصیل رشته هنر در فرانسه الهام گفت:

    سلام
    من لیسانس زبان و ادبیات فرانسه دارم (سطحم تقریبن b1 هست) و ارشد پژوهش هنر هم دارم. می‌خواستم بدونم شرایط برای ادامه تحصیل هنر تو فرانسه، برای کسی مثل من چه‌جوریه؟

    1. تحصیل رشته هنر در فرانسه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      با توجه به غیر مرتبط بودن رشته لیسانس و فوق لیسانس تان، برای مقطع phd نمی‌توانید اقدام کنید.
      میتوانید از لیسانس رشته مورد نظر تان را شروع کنید و یا اینکه با مدرک لیسانس تان رشته مرتبط با زبان برای مقطع فوق لیسانس پذیرش بگیرید.

      با تشکر از سوال شما

      1. تحصیل رشته هنر در فرانسه رویا گفت:

        با سلام
        من مدرک کارشناسی علوم تربیتی دارم و ۲۵ سالم هست.
        برای تحصیل رشته‌ی نقاشی در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد در فرانسه، باید چکار کنم؟

        1. تحصیل رشته هنر در فرانسه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

          با سلام

          برای تحصیل در مقطع لیسانس با ارائه مدرک ديپلم تان میتوانید پذیرش دریافت کنید.
          قبل از ورود به دانشگاه امکان شرکت در کالج های آموزش زبان فرانسوی وجود دارد. بنابراین بدون ارائه مدرک زبان پیشرفته میتوانید به فرانسه مهاجرت کرده و بعد از دریافت مدرک زبان فرانسوی وارد دانشگاه شوید.
          با توجه به اینکه مدرک لیسانس تان با رشته مورد نظرتان متفاوت است برای مقطع فوق لیسانس نمیتوانید اپلای کنید.
          بعد از پایان دوره لیسانس در فرانسه میتوانید برای مقطع بعدی اپلای کنید.
          مقطع لیسانس در فرانسه 3 سال و مقطع فوق لیسانس 1 سال است و شما با 4 سال تحصیل میتوانید مدرک فوق لیسانس تان را دریافت کنید.

          با تشکر از سوال شما

  10. تحصیل رشته هنر در فرانسه نیلوفر گفت:

    سلام من ۲۰ سالمه و میخوام تو رشته کارشناسی مد تو فرانسه تحصیل کنم بنظرتون بهتره اینجا b2بگیرم یا برم فرانسه زبان یاد بگیرم ؟ من انگلیسیم خوب نیست و اینکه این رشته ازمون نمیخواد؟ اگه به زبان فرانسوی بخونیم دانشگاه رایگانه؟

    1. تحصیل رشته هنر در فرانسه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      تحصیل در فرانسه به زبان فرانسوی تقریبا رایگان است و آزمون ورودی ندارد.
      با توجه به بالا بودن کیفیت آموزشی بهتر است کالج زبان را در فرانسه شرکت کنید، ضمن اینکه وقتی در محيط فرانسوی زبان قرار میگیرید یادگیری زبان برای شما راحت تر و سریعتر انجام می شود.

      با تشکر از سوال شما

  11. تحصیل رشته هنر در فرانسه Negin گفت:

    سلام باتوجه به رقابت زیاد در رشته ی طراحی مد در فرانسه اگر رد بشی باید چیکار کنی

    1. تحصیل رشته هنر در فرانسه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      دانشگاه های فرانسه برای ورود آزمون ندارند و شما میتوانید با ارائه مدرک تحصیلی تان پذیرش دانشگاه را دریافت نمایید.

      با تشکر از سوال شما

  12. تحصیل رشته هنر در فرانسه افشین گفت:

    سلام. محدودیت سنی برای تحصیل در رشته سینما رو لطفا بگید.

    1. تحصیل رشته هنر در فرانسه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      تحصیل در فرانسه محدودیت سنی ندارد ولی برای دریافت ویزا از ایران محدویت سنی لحاظ می‌شود.
      سن مشخصی نمی‌توان عنوان کرد چون بستگی به مدرک تحصیلی و سوابق کاری شما داره.. به عنوان مثال در صورتی که متقاضی لیسانس این رشته با مدرک دیپلم هستید تا سن 21-22 سالگی و در صورت داشتن لیسانس تا سن 25-26 سالگی بهتر است اقدام نمایید.

      با تشکر از سوال شما

      1. تحصیل رشته هنر در فرانسه خدیجه یعقوبی گفت:

        سلام من یک هنرمند محلی افغانستانی هستم میخواهم در همان رشته موسیقی و یا آواز خوانی در کشور فرانسه ادامه بدهم .

        1. تحصیل رشته هنر در فرانسه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

          با سلام

          با ارائه مدرک تحصیلی و مدرک زبان میتوانید پذیرش دانشگاه را دریافت کنید. همچنین بدون ارائه مدرک زبان ادونس میتونید برای کالج های زبان در فرانسه اقدام کنید و بعد از یادگیری زبان وارد دانشگاه شوید.

          با تشکر از سوال شما

  13. تحصیل رشته هنر در فرانسه Hanna گفت:

    سلام
    ممنون از سایت خوبتون
    سوال من اینه کدوم دانشگاه های فرانسه رشته رقص یا تئاتر رو دارن ؟؟؟

    1. تحصیل رشته هنر در فرانسه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      ضمن عرض تشکر از لطف شما دانشگاه های زیر از بهترین دانشگاه های هنر فرانسه می باشند.
      دانشگاه تولوز
      دانشگاه آمریکایی پاریس
      دانشگاه پنتئون – سوربون
      کالج هنر پاریس
      دانشگاه اسکما
      آکادمی بین المللی مد
      دانشگاه بین المللی موناکو
      دانشگاه ژورف فوریر

      با تشکر از سوال شما

    2. تحصیل رشته هنر در فرانسه elaheh گفت:

      سلام . میتونید لیست دانشگا هایی که معماری داخلی رو در مقطع کارشناسی و ارشد دارند همراه با گرایش های ارائه شده لطف بفرمائید ؟

      1. تحصیل رشته هنر در فرانسه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

        با سلام

        موارد مد نظر شما توسط تیم اجرایی ما برای کلاینت های موسسه انجام می شود.

        با تشکر از سوال شما

  14. تحصیل رشته هنر در فرانسه رضا گفت:

    سلام ببخشید من اگه بخوام رشته هایی مثل دکوراسیون داخلی ، گرافیک و یا رشته های طراحی برم نیازه اول از رشته هنر شروع کنم ؟
    و کلا میشه گرایش های رشته هنر رو بگید که شامل چه رشته هایی میشه .؟

    1. تحصیل رشته هنر در فرانسه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      برای تحصیل در مقطع کارشناسی رشته های هنری با ارائه دیپلم هنر، تجربی یا ریاضی می‌توانید پذیرش دریافت کنید ولی اگر هدفتان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته های هنری می باشد الزاما باید لیسانس رشته های مرتبط را داشته باشید.
      رشته های هنری شامل، عکاسی، نقاشی، گرافیک، انیمیشن، طراحی لباس، طراحی پارچه، فرش، هنر های تجسمی و غیره می شود.

      با تشکر از سوال شما

  15. تحصیل رشته هنر در فرانسه Sara گفت:

    سلام. من لیسانس ادبیات انگلیسی دارم و دوست دارم هنر سفالگری رو در فرانسه بگذرونم. آیا دانشگاهی در این رشته وجود داره؟ اگر اره شرایط مالی و تحصیلی چطور هست؟

    1. تحصیل رشته هنر در فرانسه Hamid گفت:

      با سلام

      معمولا سفالگری در دانشگاه ها به عنوان یک رشته تحصیلی و مجزا ارائه نمی شود ولی شما می توانید رشته های مرتبط با سفالگری را در شاخه هنر انتخاب کنید. در نظر داشته باشید با توجه به غیر مرتبط بودن لیسانس شما با رشته های هنری، باید از ابتدا شروع به تحصیل در مقطع لیسانس کنید.
      تحصیل در فرانسه در مقطع لیسانس به زبان فرانسوی حدودا سالی 500 600 یورو می باشد.
      برخی رشته ها ممکن است به زبان انگلیسی نیز ارائه شود که حداقل سالی 3000 یورو در سال شهریه دارند.

      با تشکر از سوال شما

  16. تحصیل رشته هنر در فرانسه farahnaz گفت:

    سلام
    من دیپلم تجربی دارم اگه بخوام رشته طراحی داخلی رو در فرانسه بخونم، نیاز به شرکت در آزمون هست؟

    1. تحصیل رشته هنر در فرانسه Hamid گفت:

      با سلام

      خیر اما باید مدرک زبان فرانسه رو بخاطر گستردگی لغات در این رشته در کشور فرانسه بگیرید تا راحتتر بتونین وارد دانشگاه بشوید.

      با تشکر از سوال شما

  17. تحصیل رشته هنر در فرانسه shiva گفت:

    سلام. برای رشته های تاریخ هنر و فلسفه هنر در مقطع کارشناسی ارشد در فرانسه چه مدارکی لازم هست؟ و توی چه آزمون زبانی باید شرکت کنم؟ با توجه به اینکه من کارشناسی گرافیک دانشگاه تهران درس خوندم. و آیا برای مقطع کارشناسی ارشد محدودیت سنی وجود داره؟ من متولد 1364 هستم…(35 ساله)

    1. تحصیل رشته هنر در فرانسه Hamid گفت:

      با سلام

      برای خواندن مقطع ارشد در هر رشته ای باید ارتباطی بین رشته میسانس و وجود داشته باشد ، شما باید b2 الی c1 زبان فرانسه را داشته باشید ، برای پذیرش محدودیت سنی مطرح نیست اما برای ویزا شدن شرایط سنی شما متوسط است.

      با تشکر از سوال شما

  18. تحصیل رشته هنر در فرانسه هستی گفت:

    سلام خسته نباشید من برای کارشناسی میخوام رشته سفالگری بخونم آیا فرانسه همچین رشته ای داره ؟ و اگه داره احتیاج به آرمون علی هست؟

    1. تحصیل رشته هنر در فرانسه Hamid گفت:

      با سلام

      بله به زبان فرانسوی ارائه میشود. شرایط ازمون و مصاحبه و یا ارائه نمونه کار بستگی به دانشگاهها داره.

      با تشکر از سوال شما

  19. تحصیل رشته هنر در فرانسه آزاده گفت:

    سلام برای تحصیل رشته نقاشی در فرانسه چه اقداماتی باید انجام بدم ؟ من لیسانس مدیریت جهانگردی دارم نقاشی کار میکنم و نمونه کار دارم

    1. تحصیل رشته هنر در فرانسه Hamid گفت:

      با سلام

      شما باید به سطح زبان b2 تا c1 زبان فرانسوی برسید و برای این کار بهترین راه برای شما گذراندن زبان در خود کشور فرانسه می باشد و پس از رسیدن به این سطح زبان می توانید وارد دانشگاه شوید.

      باتشکر از سوال شما

  20. تحصیل رشته هنر در فرانسه D.L گفت:

    سلام
    براي تحصيل دررشته طراحي لباس هم ازمون كتبي نيازه

    1. تحصیل رشته هنر در فرانسه Hamid گفت:

      با سلام

      برای ورود به این رشته نیازی آزمون کتبی ورودی نمی باشد و نیازی به رشته ی هنر نیز نمی باشد و شما باید یک دوره ی زبان فرانسوی در فرانسه بگذرانید و پس از آن وارد رشته ی هنر شوید.

      با تشکر از سوال شما

    2. تحصیل رشته هنر در فرانسه فاطمه گفت:

      سلام وقتتون بخير؛براي شركت در دوره نقاشي بايد چه كار كرد؟!
      دانشگاه و آكادمي هاي مناسب كدوم ها هستند؟!

      1. تحصیل رشته هنر در فرانسه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

        با سلام

        میتوانید برای تحصیل در دانشگاه های زیر اپلای کنید.
        دانشگاه تولوز
        دانشگاه آمریکایی پاریس
        دانشگاه پنتئون – سوربون
        کالج هنر پاریس
        دانشگاه اسکما
        آکادمی بین المللی مد
        دانشگاه بین المللی موناکو
        دانشگاه ژورف فوریر

        با تشکر از سوال شما

  21. تحصیل رشته هنر در فرانسه سارا گفت:

    سلام
    من مدرک کارشناسی کامپیوتر و ارشد نقاشی دارم، برای دکترا ی هنر درفرانسه می تونم اقدام کنم؟

    1. تحصیل رشته هنر در فرانسه Hamid گفت:

      با سلام

      بله البته به شرط حضور در این کشور پروسه دکترا راحت خواهد بود. در این شرایط بهتر است شما با گذراندن دوره زبان فرانسوی در فرانسه با اساتید ارتباط بهتری پیدا کنید.

      با تشکر از سوال شما

  22. تحصیل رشته هنر در فرانسه نادیا گفت:

    سلام.خسته نباشید
    به طوره خلاصه اگر بخوام با طراحی و با هنری که تو تابلو نقاشی رنگ روغن دارم مهاجرت کنم و بخوام تو دانشگاه های اونجا ادامه بدم،دقیقا چیکار لازمه کنم؟؟؟

    1. تحصیل رشته هنر در فرانسه Hamid گفت:

      با سلام

      براى دريافت پاسخ اين سوال لازم است كه مواردى مثل شرايط سنى مقطع تحصيلى و سطح زبانتان را بگوييد
      اما به طور كلى در صورت مناسب بودن شرايطتان كشور هاى هنر دوست نظير اتريش و فرانسه گزينه هاى مناسبى هستند

      با تشکر از سوال شما

  23. تحصیل رشته هنر در فرانسه محمدمهدی گفت:

    سلام
    من بازیگر تئاتر هستم و میخوام توی این رشته در فرانسه تحصیل کنم.
    ضمن اینکه دستیار کارگردان هم بودم و البته یک کار هم کارگردانی کردم.
    برای تحصیل در این رشته باید آزمونی بدم؟ یا نمونه کار کافیست؟ و اینکه آیا در فرانسه شرایط تحصیل رایگان در رشته هنر، زیر شاخه تئاتر هست؟

    1. تحصیل رشته هنر در فرانسه Hamid گفت:

      با سلام

      از آنجاییکه تحصیل به زبان فرانسوی در فرانسه رایگان است لازم است دوره آموزش زبان فرانسوی بگذرونید.بعد از گذراندن این دوره و کسب مدرک زبان میتوانید برای پذیرش این رشته در دانشگاه اقدام بفرمایید.لازم است قبل اقدام برای پذیرش، نمونه کار ارایه بدهید تا بررسی شود و در صورت قبولی از شما مصاحبه گرفته میشود و وارد دانشگاه میشوید

      با تشکر از سوال شما

  24. تحصیل رشته هنر در فرانسه Z گفت:

    براي خواندن كارشناسي نقاشي نيازي به ازمون كتبي نيست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4.3/5 - (20 امتیاز)
منو
خانه