ویزای دوره زبان در ژاپن

ویزای دوره زبان در ژاپن در واقع دروازه ای به روی فرصت های جدید است و می تواند تاثیر فوق العاده زیادی بر آینده شما بگذارد. ژاپنی یک زبان خاص است که نهمین زبان پر صحبت در جهان می باشد و امروزه توسط بیش از 125.1 میلیون نفر در سراسر جهان صحبت می شود.

ژاپن برخی از بهترین موسسات و کالج های زبان را در خود جای داده و به عنوان یکی از بهترین مکان ها برای یادگیری زبان شناخته می شود. شما می توانید با یادگیری زبان در کالج های خصوصی زبان در ژاپن زیر نظر بهترین اساتید دروس خود را فرا گرفته و در کوتاه ترین زمان ممکن مهارت های خود را توسعه دهید. توصیه می کنیم برای آشنایی با شرایط و قوانین شرکت در دوره های زبان در ژاپن از طریق راه های ارتباطی با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت 562051 (موسسه حقوقی رجبی ثبت 40451) در تماس باشید.

علاوه بر این که تحصیل کالج های زبان در ژاپن می تواند تجربه ای فوق العاده باشد، یادگیری این زبان می تواند فرصت های تحصیلی و شغلی بسیار خوبی را در اختیار شما قرار دهد. برخی موسسات و دانشگاه های ژاپنی در جهان پیشرو هستند و یادگیری زبان ژاپنی می تواند فرصت های تحصیلی بسیار زیادی در این کشور را در اختیار شما قرار دهد. توصیه می کنیم برای آشنایی بیشتر با شرایط تحصیلی و نحوه اخذ پذیرش دانشگاه های این کشور در کنار این مقاله حتما عنوان تحصیل در ژاپن را مطالعه فرمایید.

فهرست مطالب
ویزای دوره زبان در ژاپن

شرایط پذیرش کالج های زبان در ژاپن

ژاپن بسیاری از کالج های زبان را در خود جای داده که هر کدام دوره های زبان متفاوتی را ارائه می دهند. شرایط پذیرش کالج های زبان در ژاپن با توجه به نوع کالج و نوع زبانی که قصد یادگیری آن را دارید، متفاوت می باشد و علاوه بر الزام دریافت ویزای دوره زبان در ژاپن، هر کالج و موسسه شرایط مختص به خود را دارد. امروزه شرایط دوره های زبان در کشور ژاپن خیلی سخت گیرانه نیست و بسته به اهداف، علایق و ترجیحات، انواع کالج ها تعیین می شوند.

  • موسسات زبان: مدارس تخصصی هستند و برای دانشجویان خارجی که قصد تحصیل یا کار در این کشور را دارند، دوره های فشرده زبان و فرهنگ ژاپنی ارائه می دهند. این موسسات دوره های مبتدی تا پیشرفته را ارائه داده و از مهم ترین آن ها می توان به انجمن ترویج آموزش زبان ژاپنی، آزمون صلاحیت تدریس زبان ژاپنی و… اشاره کرد.
  • دانشگاه ها: برخی موسسات آموزش عالی، دانشکده ها یا دپارتمان های زبان ژاپنی را در خود جای داده که در آن زبان ژاپنی به عنوان یک زبان خارجی تدریس می شود. از مهم ترین آن ها می توان به دانشگاه توکیو، دانشگاه کیوتو، دانشگاه اوزاکا و…. اشاره کرد.
  • کالج های زبان در ژاپن: دوره های یک ساله ای را طراحی کرده که در آن زبان ژاپنی به دانشجویان خارجی تدریس می شود. از مهم ترین آن ها می توان به کالج جونیور دانشگاه مطالعات خارجی توکیو، کالج جونیور دانشگاه مطالعات خارجی کیوتو و… اشاره کرد.
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

با شرکت در دوره های زبان خارجی از کشور ، بر چالش یادگیری زبان های سخت خارجی غلبه کنید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

مراحل ثبت نام دوره زبان در ژاپن

مراحل ثبت نام دوره زبان در ژاپن گام های بسیار ساده ای هستند که تمامی متقاضیان برای شرکت در دوره های زبان این کشور باید انجام دهند. افراد باید دوره ها و موسسات زبان مختلف را بررسی کرده و گزینه ی مد نظر خود را انتخاب کنند. پس از آن زبان آموزان باید در مورد معیارهای خاص و شرایط لازم برای تحصیل در دوره ی مد نظر خود تحقیق کرده و معیارهای واجد شرایط بودن دوره زبان مورد علاقه خود را بررسی کنید.

برخی از دوره ها ممکن است به سطح خاصی از مهارت ژاپنی یا تحصیلات قبلی نیاز داشته باشند. در مرحله بعدی باید با توجه به مهلت درخواست موسسه زبان مورد نظرتان، درخواست و مدارک خود را به موسسه ارسال کرده و منتظر نتیجه درخواست باشید.

در صورت اخذ پذیرش از یک دانشگاه یا موسسه می توانید ادامه روند را انجام داده و از طریق سفارت یا کنسولگری ژاپن برای ویزای دوره زبان در ژاپن درخواست دهید. در این مراحل باید برخی از مدارک را ارائه دهید و روند درخواست این ویزا ممکن است از چند هفته تا چند ماه به طول بیانجامد.

سپس برای تحصیل در کالج های زبان در ژاپن باید محل اقامت خود در این کشور را پیدا کرده و همچنین می توانید بلیط هواپیما و ترانسفر فرودگاهی خود را از قبل رزرو کنید. شما می توانید پیش از شروع دوره، به ژاپن سفر کرده و خود را برای تحصیل در یکی از زیباترین و خاص ترین کشورهای جهان آماده کنید.

مراحل ثبت نام دوره زبان در ژاپن

دوره های زبان انگلیسی در ژاپن

انگلیسی یک زبان بین المللی بسیار مهم است که توسط طیف وسیعی از مردم در کشورهای مختلف دنیا استفاده می شود. با توجه به اهمیت انگلیسی در دنیای امروزه یادگیری این زبان می تواند برای دانشجویان بین المللی فرصتی تکرار نشدنی باشد. این دوره ها توسط کالج های زبان انگلیسی در ژاپن ارائه می شود و هر زبان آموز می تواند با توجه به شرایط و علایق خود یک مورد را برای تحصیل استفاده کند.

موسسات انواع دوره های زبان انگلیسی در ژاپن را ارائه می دهند که از مهم ترین ان ها می توان به دوره انگلیسی برای تجارت، انگلیسی عمومی، انگلیسی برای تحصیل و… اشاره کرد. مدت زمان کالج های زبان در ژاپن با توجه به پایه زبان انگلیسی و مهارت های شما در این زمینه تعیین می شود. با این حال اکثر این دوره ها نیاز به ویزای دوره زبان در ژاپن داشته و زبان آموز باید تحصیلات دبیرستان خود را با موفقیت پشت سر گذاشته باشد.

هر چند زبان انگلیسی در ژاپن خیلی رایج نیست اما این زبان در بین طیف جوان جامعه محبوب است و هر ساله به تعداد سخنوران زبان انگلیسی در ژاپن افزوده می شود. با توجه به اینکه انگلیسی یک زبان مهم است می تواند فرصت های شغلی و تحصیلی بسیار خوبی را برای شما در این کشور به ارمغان بیاورد.

سال افراد ژاپنی مسلط به زبان انگلیسی
2001 9.8%
2006 9.1%
2011 9.6%
2016 11.9%
2021 12.8%
2023 13%

شرایط دوره های زبان ژاپنی در ژاپن

دوره ها در کالج های زبان ژاپنی در ژاپن نیز توسط موسسات و کالج های متفاوتی ارائه می شود و هر زبان آموز می تواند از سطح ابتدایی یا N5 تا سطح پیشرفته یا N1 این زبان را فرا بگیرد. امروزه بیش از 600 مدرسه و کالج زبان در ژاپن وجود دارند که دوره های مختلفی مانند ژاپنی پایه، آمادگی دانشگاهی و ژاپنی تجاری و… را ارائه می دهند.

دانش آموزانی که هیچ تسلطی به زبان ژاپنی ندارند می توانند در کالج های زبان در ژاپن و در دوره های زبان پایه شرکت کنند و در صورتی که دانشجویان با این زبان آشنایی داشته باشند پس از اخذ ویزای دوره زبان در ژاپن، می توانند با توجه به هدف خود در دوره های زبان برای تحصیل یا اهداف تجاری شرکت کنند.

نام دوره مدت زمان نکات مهم دوره
دوره های زبان فشرده 32 درس در هفته بررسی تمام جنبه های زبان ژاپنی و یادگیری جنبه های علمی یا حرفه ای این زبان
دوره های زبان عمومی 26 درس در هفته به دست آوردن درکی جامع از زبان ژاپنی
دوره های زبان پایه 20 درس در هفته تمرکز بر نحوه برقراری ارتباط به زبان ژاپنی

طبق شرایط دوره های زبان ژاپنی در ژاپن تعداد دانش آموزان در هر کلاس با توجه به کالج زبان مد نظرتان تعیین می شود. تعداد زبان آموز دوره های زبان ارائه شده در دانشگاه ها حدودا بین 10 تا 30 نفر است در صورتی که تعداد در موسسات زبان بین 5 تا 15 نفر می باشد.

زمان ورود و مهلت درخواست برای دوره زبان در ژاپن

حین درخواست برای دوره های زبان و ویزای دوره زبان در ژاپن باید مهلت درخواست دانشگاه های مختلف را بررسی کرده و پیش از اتمام مهلت درخواست خود را برای آموزشگاه و موسسه مورد نظرتان ارسال فرمایید. طبق اطلاعات به دست آمده زمان ورود و مهلت درخواست برای دوره های زبان انگلیسی و ژاپنی در ژاپن بسته به موسسه و سطح دوره متفاوت است.

جالب است بدانید اکثر دوره های انگلیسی در کالج های زبان در ژاپن در طول سال ارائه می شود، در حالی که دوره های زبان ژاپنی دارای تاریخ شروع ثابت در ماه های آوریل و اکتبر هستند. با این حال زبان آموزان گرامی باید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تاریخ دقیق درخواست و تاریخ شروع دوره مورد نظر به وب سایت کالج و موسسه زبان مد نظرتان مراجعه فرمایند. شما می توانید برخی از زمان ورود و مهلت درخواست برای دوره زبان در ژاپن را در جدول زیر مشاهده فرمایید.

دوره های زبان انگلیسی دوره های زبان ژاپنی
آموزشگاه زمان ورود مهلت درخواست آموزشگاه زمان ورود مهلت درخواست
مدرسه بین المللی زبان توکیو TISL آوریل و اکتبر دو ماه قبل از زمان ورود مدرسه زبان ژاپنی توکیو ژانویه، آوریل، جولای و اکتبر چهار ماه قبل از زمان ورود
آکادمی زبان بین المللی ژاپن ILAJ ژانویه، آوریل، جولای و اکتبر سه ماه قبل از زمان ورود موسسه فرهنگ و زبان کیوتو KICL آوریل و اکتبر شش ماه قبل از زمان ورود

ویزای گذراندن دوره زبان در ژاپن

ویزای گذراندن دوره زبان در ژاپن برای دانشجویانی که قصد یادگیری زبان در این کشور را دارند الزامی می باشد. این ویزا به زبان آموزان این امکان را می دهد تا برای مدت معینی در یک موسسات و کالج های زبان ژاپن به تحصیل زبان بپردازند.

امروزه شرایط و مدت زمان این نوع ویزا با توجه به ترجیحات دانشجویان تعیین می شود. طبق اطلاعات به دست آمده تمامی افراد بالای 18 سال می توانند برای ویزای دوره زبان در ژاپن درخواست دهند اما در این راه افرادی که سن پایین تری داشته شانس بیشتری برای اخذ این ویزا دارند.

شرط اصلی دریافت این ویزا اخذ پذیرش از یکی از کالج ها یا موسسات زبان کشور ژاپن است و بدون دریافت پذیرش امکان دستیابی به ویزای دوره زبان وجود ندارد. زبان آموزان می توانند پس از قبولی در یک دوره زبان با ارائه مدارک لازم به کنسولگری یا سفارت ژاپن در این کشور برای ویزای زبان درخواست دهند.

مدارک لازم برای ویزای دوره زبان در ژاپن

یکی از مهم ترین مراحل برای اخذ ویزای دوره زبان در ژاپن جمع آوری مدارک لازم و ارسال صحیح و به موقع این مدارک به سفارت ژاپن می باشد.

 هر گونه اشکال در مدارک یا ارسال با تاخیر، ممکن است بر روی روند اخذ ویزای زبان این کشور تاثیر بسیار زیادی داشته باشد و حتی منجر به رد درخواست شما شود. با توجه به اهمیت این موضوع برای تحصیل در کالج های زبان ژاپن ما در ادامه لیستی از مهم ترین مدارک لازم برای ویزای دوره زبان در ژاپن را جمع آوری کرده ایم.

  • درخواست پذیرش از آموزشگاه یا موسسه زبان مورد نظرتان
  • گواهی فارغ التحصیلی و کارنامه تحصیلی آخرین مدرک تحصیلی
  • کپی شناسنامه
  • ضمانت نامه بیانیه حمایت مالی از حامی شما
  • تمکن مالی و گواهی موجودی بانک (ترجیحاً بیش از 2,000,000 ین) و گواهی درآمد حامی شما
  • فرم درخواست ویزا از سفارت یا کنسولگری ژاپن
  • پاسپورت معتبر و فتوکپی گذرنامه
  • یک عکس گرفته شده در 3 ماه گذشته

هزینه های دوره زبان در ژاپن

یکی از سوالاتی که ممکن است ذهن بسیاری از متقاضیان را به خود مشغول کند این است که هزینه های دوره زبان در ژاپن چقدر است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت امروزه هزینه های شرکت در دوره های زبان با توجه به موسسه، دوره زبان و نوع زبان متفاوت است.

با این حال متوسط شهریه ها برای شرکت در یک دوره انگلیسی زبان 8050 دلار و برای شرکت در دوره ژاپنی حدودا 489200 ین در نظر گرفته می شود. شما می توانید اطلاعات بیشتر در مورد هزینه ها در کالج های زبان ژاپن و برای دوره های مختلف را در جدول مشاهده فرمایید.

موسسه برنامه تعداد هفته هزینه
مؤسسه مطالعات بین المللی ISI ژاپنی آکادمیک بیش از 10 4727 دلار در سال
ژاپنی برای مشاغل بیش از 10 5101 دلار در سال
ژاپنی عمومی بیش از 10 4625 دلار در سال
دوره عصرانه کسب و کار فشرده ژاپنی بیش از 10 578 دلار در هفته
موسسه زبان ژاپنی شینجوکو SNG دوره های روزانه 1 سال 5441 دلار در سال
شنبه دوره های ژاپنی 3 ماه 462 دلار
دوره تابستانی 3 ماه 1,360 دلار
کلاس های آمادگی بیش از 10 ماه 170 دلار
کلاس های عصر 3 ماه 238 دلار
دروس خصوصی ژاپنی یک جلسه 48 دلار
دوره کانجی بیش از 1 جلسه 7 دلار
کالج ABK دوره 1 ساله 1-2 سال 4897 دلار
دوره 1 سال و 3 ماهه 5951 دلار
دوره 1 سال و 9 ماهه 8059 دلار
دوره 2 ساله 9,114 دلار

تبدیل ویزای دوره زبان در ژاپن به ویزای کار

در حال حاضر ژاپن به عنوان یکی از بهترین کشورها برای کار و اشتغال شناخته شده و با توجه به اقتصاد بسیار پر رونق این کشور فرصت های شغلی بسیار زیادی برای علاقمندان در این کشور وجود دارد. بدین ترتیب افراد با اخذ ویزای دوره زبان در ژاپن و شرکت در کالج های زبان این کشور می توانند با یادگیری زبان ژاپنی مهارت های زبانی خود را گسترش داده و پس از اتمام تحصیلات شغلی مناسب را پیدا کنند.

تبدیل ویزای دوره زبان در ژاپن به ویزای کار فرصتی عالی برای زبان آموزان عزیز است و می تواند زندگی ای جدید را به آن ها هدیه دهد. شما برای اخذ این ویزا نیاز به پیشنهاد شغلی معتبر از یک کارفرمای ژاپنی دارید. در این راه می توانید از روش های مختلف برای یافتن شغل استفاده کنید و با تسلط به زبان ژاپنی در کوتاه ترین مدت زمان شغل مورد نظرتان را پیدا کنید. با این حال لازم به ذکر است که تنها تسلط به زبان نمی تواند برای یافتن شغل در این کشور کافی باشد و شما نیاز به مدرک تحصیلی معتبر یا مهارت های خاص دارید.

پس از شرکت در کالج های زبان ژاپنی، یافتن شغل مناسب و شرایط بودن از طرف اداره مهاجرت می توانید برای ویزای کاری درخواست دهید. شما در مرحله بعدی باید ویزا و کارت اقامت قبلی خود را ظرف 14 روز به اداره مهاجرت باز گردانده و سپس می توانید به صورت قانونی در ژاپن تحت دسته ویزای اشتغال شروع به کار کنید.

تبدیل ویزای دوره زبان در ژاپن به ویزای کار

مزایای تحصیل زبان در ژاپن

مزایای تحصیل زبان در ژاپن بسیار زیاد و گسترده هستند و یادگیری زبان در این کشور می تواند شما را به آینده ای که همیشه آرزویش را داشتید، نزدیک کند. یکی از مهم ترین مزایای شرکت در این دوره ها امکان دسترسی به طیف وسیعی از فرصت های تحصیلی و بورسیه ها در دانشگاه های این کشور است. امروزه دانشگاه های ژاپن دوره های تحصیلی بسیار متنوعی را به زبان ژاپنی ارائه می دهند و دانشجویان می توانند با تسلط به این زبان برای این دوره ها درخواست دهند.

یکی دیگر از مزایای تحصیل ژاپنی در کالج های زبان ژاپن قرار گرفتن در فرهنگ و فضای جامعه این کشور است و شما می توانید با تحصیل زبان در این کشور در محیط ژاپنی زبانی قرار گرفته و کوتاه ترین مدت زمان این زبان را به بهترین شکل فرا بگیرید.  

شاید بخواهید با دوره های زبان در اقصی نقاط جهان آشنا شوید. ، مقالات زیر را مطالعه کنید.

سوالات پر تکرار ویزای دوره زبان در ژاپن

با این حال متوسط شهریه ها برای شرکت در یک دوره انگلیسی زبان 8050 دلار و برای شرکت در دوره ژاپنی حدودا 489200 ین در نظر گرفته می شود.

یکی از مهم ترین مزایای شرکت در این دوره ها امکان دسترسی به طیف وسیعی از فرصت های تحصیلی و بورسیه ها در دانشگاه های این کشور است. امروزه دانشگاه های ژاپن دوره های تحصیلی بسیار متنوعی را به زبان ژاپنی ارائه می دهند و دانشجویان می توانند با تسلط به این زبان برای این دوره ها درخواست دهند.

اکثر دوره های انگلیسی در کالج های زبان در ژاپن در طول سال ارائه می شود، در حالی که دوره های زبان ژاپنی دارای تاریخ شروع ثابت در ماه های آوریل و اکتبر هستند.

بله، امروزه موسسات بسیار مختلفی در این کشور وجود دارند که دوره های زبان انگلیسی را ارائه می دهند که از مهم ترین آن ها می توان به دوره انگلیسی برای تجارت، انگلیسی عمومی، انگلیسی برای تحصیل و… اشاره کرد.

بله یادگیری زبان ژاپنی می تواند فرصت های تحصیلی شما را افزایش دهد.

در نهایت باید گفت شما می توانید با اخذ ویزای دوره زبان در ژاپن و تحصیل زبان در این کشور فرصت های شغلی خود را افزایش داده و شبکه ارتباطی و اجتماعی خود را به طرز چشم گیری گسترش دهید. توصیه می کنیم برای اطلاع از روش های مهاجرت تحصیلی یا مهاجرت شغلی، از طریق دفتر غرب و دفتر مرکزی تهران یا دفتر شیراز با مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی در تماس باشید. شما همچنین می توانید برای آشنایی با مشاغل مورد نیاز کشور ژاپن به مقاله کار در ژاپن مراجعه کنید.

2.6/5 - (14 امتیاز)
منو
خانه