تحصیل در ژاپن 2024

تحصیل در ژاپن 2024 یکی از معتبرترین و برترین مقاصد آموزشی در دنیای امروز شناخته می شود که نظام آموزشی آن از جهات بسیاری تکامل یافته و حتی برتر از دیگر کشورهای مدرن امروزی است.

در نظام آموزشی کشور ژاپن علاوه بر کیفیت بالای آموزش علوم و دروس بر مبنا و اصول انسانیت و انسان سازی نیز اهمیت بسیاری داده می شود و این امر سیستم آموزشی این کشور را بسیار متمایز می نماید.

همچنین دانشگاه های این کشور نیز از رتبه های بسیار خوب و بالایی در دنیا برخوردار بوده و اخذ مدرک از آن ها موفقیتی بزرگ و بسیار معتبر شناخته می شود. مدارک دریافتی از مراکز آموزش عالی ژاپن در تمامی کشورهای جهان معتبر بوده و علاوه بر آن دارای ارزش و اعتبار بسیار بالایی بوده و کمتر کارفرمایی دست رد به افرادی میزند که توانسته باشند از دانشگاه های این کشور مدرک خود را دریافت کرده باشند.

به همین خاطر اگر دارای رزومه مناسب و قوی هستید، حتما این کشور را در انتخاب های اصلی خود قرار دهید. در ادامه با تیم خبره مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) همراه شوید تا تحصیل در ژاپن 2024 را کامل بشناسید. ضمن اینکه توصیه می کنیم مقاله کار در ژاپن را نیز مطالعه کرده و با نیاز جامعه کاری این کشور بخوبی آشنا شوید.

فهرست مطالب
تحصیل در ژاپن 2024

تحصیل در نظام آموزشی ژاپن

همانطور که گفتیم نظام آموزشی ژاپن یکی از برترین و معتبرترین نظام های آموزشی جهان شناخته می شود که تحصیل در آن می تواند شما را از مدارک بسیار معتبری برخوردار ساخته و مشاغل بسیار مناسب و پردرآمدی را در آینده برایتان به ارمغان آورد. تحصیل در سیستم آموزشی ژاپن نیاز به شرایط خاصی دارد که در ادامه به آن می پردازیم.

اما تحصیل در نظام آموزشی ژاپن از مدارس آغاز می شود که شامل دوره های ابتدای (6 سال)، دوره متوسطه اول (3سال) و دوره متوسطه دوم (3 سال) می گردد. همچنین تحصیل در 9 سال اول یعنی دوره ابتدایی و دوره متوسطه اول برای تمامی شهروندان این کشور اجباری می باشد، اما دوره های بعد از آن اختیاری خواهد بود.

همچنین برای دانش آموزان دارای مشکلات جسمی یا ذهنی، سیستمی به نام «آموزش نیازهای ویژه» وجود دارد تا از دانش آموزان خاص حمایت کند تا اعتماد به نفس خود را توسعه داده و در نتیجه مشارکت اجتماعی خود را افزایش دهند. ضمنا تحصیل در مدارس دولتی و خصوصی برای دانش آموزان امکان پذیر می باشد که معمولا اکثر آن ها در مدارس دولتی تحصیل می نمایند.

بسیار مهم است بدانید که تحصیل در ژاپن 2024 و در مدارس آن و دریافت ویزای دانش آموزی این کشور بسیار مشکل بوده و حتی می توان گفت به نوعی غیر ممکن است و فقط اگر پدر و مادر کودک اقامت ژاپن را داشته باشند می توانند فرزندان خود را در مدارس دولتی و یا خصوصی این کشور ثبت نام کنند.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل در دانشگاه های معتبر آسیایی چیزی از تحصیل در دانشگاه های مدرن جهان کم ندارد ، مشاوره بگیرید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

زمان برگزاری کلاس های درس در مدارس ژاپن

اصولاً زمان برگزاری کلاس های درس در مدارس ژاپن و سال تحصیلی از آپریل آغاز و در مارچ سال بعد به پایان می رسد. اکثر مدارس یک سیستم سه ترم را اتخاذ می کنند که ترم اول از آوریل تا آگوست، ترم دوم از سپتامبر تا دسامبر و ترم سوم از ژانویه تا مارس به طول خواهند انجامید.

همچنین یک تعطیلات تابستانی (از پایان ژوئیه تا پایان آگوست)، یک تعطیلات زمستانی (از اواخر دسامبر تا اوایل ژانویه) و یک تعطیلات بهاری (از اواخر مارس تا اوایل آوریل) برای دانش آموزان وجود دارد. هر مدرسه دارای یک مدیر، یک معاون، معلمان، یک پرستار مدرسه و سایر کارکنان اداری است و مدیر به عنوان رئیس اجرایی، کلیه مسئولیت های مدرسه از جمله دوره های ارائه شده و کارهای اداری مرتبط را بر عهده می گیرد.

علاوه بر این باید بدانید که کلاس های درس در اکثر مدارس ژاپن در هفته از دوشنبه تا جمعه به مدت 5 روز برگزار می شود، که البته برخی از مدارس نیز روز شنبه را نیز کلاس برگزار می کنند. در دوره های دبیرستان اول و دوم هر روز 6 کلاس برگزار می گردد که مدت زمان هریک 50 دقیقه خواهد بود.

تحصیل در دانشگاه ها و مقاطع آموزش عالی ژاپن

تحصیل در دانشگاه ها و مقاطع آموزش عالی ژاپن پس از پایان دوره دوم دبیرستان و با شرکت در آژمون ورودی دانشگاه ها امکان پذیر می باشد. البته افرادی که قصد ورود به دانشگاه را ندارند، می توانند پس از اتمام دوره متوسطه اول، وارد دوره 1 ساله هنرستان فنی و حرفه ای شده و یا وارد دوره 5 ساله کالج فناوری شوند که دوره 5 ساله مدرک کاردانی را برای آنان به ارمغان می آورد.

پس از پایان دوره متوسطه دوم نیز دانش آموزان می توانند وارد دوره کارشناسی 4 ساله دانشگاه یا دوره 2 ساله دانشکده مقدماتی و یا وارد دوره 1 ساله مدارس فنی حرفه ای شوند که این دو مورد آخر مدرک کاردانی را برایشان به همراه می آورد. دانشگاه های ژاپن نیز به ترتیب دوره های کارشناسی 4 ساله، کارشناسی ارشد 2 ساله و دوره دکترا 3 تا 5  ساله را به دانشجویان علاقمند ارائه می نمایند.

همچنین باید زمان شروع ترم و دوره های تحصیلی در دانشگاه های این کشور را مورد استعلام قرار دهید چون ممکن است در این مورد تفاوت هایی وجود داشته باشد. اما به طورکلی اغلب دانشگاه های ژاپن سال آموزشی خود را از ماه آپریل آغاز نموده که تا پایان ماه مارچ سال بعد به طول می انجامد و دو ترم از آپریل تا سپتامبر و از اکتبر تا مارچ را در بر می گیرد.

تحصیل در دانشگاه ها و مقاطع آموزش عالی ژاپن

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ژاپن

بسیاری از دانش آموزان علاقمند به تحصیل در ژاپن 2024 می توانند به جای ورود به مقطع کارشناسی رشته های غیر پزشکی در آزمون پزشکی این کشور شرکت کرده و برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ژاپن اقدام نمایند. البته باید بگوییم که پذیرش در این رشته ها بسیار رقابتی و با سختی بیش تری همراه می باشد.

به طور کلی تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ژاپن 6 سال به طول می انجامد که در آن 4 سال ابتدایی مرتبط با آموزش های عمومی و آناتومی بوده و 2 سال نهایی با آموزش های بالینی و عملی و دوره کارآموزش همراه می باشد. البته در برخی از دانشگاه های این کشور امکان تحصیل رشته دندانپژشکی به صورت یک دوره 4 ساله کارشناسی و 2 ساله کارشناسی ارشد نیز وجود دارد.

توصیه می کنیم مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ژاپن را بخوانید تا با جزئیات کامل این رشته ها آشنا شوید.

زبان تدریس و تحصیل در ژاپن

زبان تدریس و تحصیل در ژاپن

همانطور که انتظار داریم زبان تدریس و تحصیل در ژاپن زبان رسمی و عمومی این کشور زبان ژاپنمی می باشد که در تمامی مقاطع تحصیلی این کشور و قطعا در مراکز دولتی به آن به دانش آموزان و دانشجویان تدریس می شود. اما قطعا زبان تحصیل در ژاپن در مراکز آموزشی گوناگون و مقاطع تحصیلی مختلف می تواند تنوع وشرایط مختلفی را شامل شود.

مدارس دولتی کشور این کشور در مقاطع ابتدایی و دبیرستان به زبان ژاپنی به دانش آموزان دروس را تدریس می کنند که به عنوان زبان دوم نیز زبان انگلیسی در طول مقاطع تحصیلی مختلف در ساعاتی به دانش آموزان آموزش داده می شود. اما همچنان مدارس خصوصی و بین المللی نیز در این کشور فعال هستند که به صورت دو زبانه انگلیسی-ژاپنی و یا زبان مادری دانش آموزان به آنان تدریس می کنند.

اما شرایط در دانشگاه ها کمی تفاوت دارد، البته زبان رسمی و اصلی آموزش در مقاطع آموزش عالی نیز زبان ژاپنی می باشد و شما برای تحصیل در ژاپن 2024 باید به زبان ژاپنی مسلط باشید. ضمن اینکه سطح زبان دانشگاه های ژاپن با یکدیگر ممکن است تفاوت هایی داشته باشند که این شما را ملزم می سازد که حتما سطح و مدرک مورد قبول در هر دانشگاه را جداگانه و به صورت اختصاصی بررسی و استعلام کنید.

تحصیل در ژاپن به زبان انگلیسی

یکی از بزرگ ترین مزیت های بی برای دانشجویان خارجی امکان تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان ژاپن می باشد. تحصیل در ژاپن به زبان انگلیسی در رشته های مختلف و در تمامی مقاطع آن امکان پذیر است، اما شرایط آن ها قطعا با یکدیگر متفاوت خواهد بود.

باید توجه کنید که تحصیل به زبان انگلیسی در ژاپن در مقاطع تحصیلات تکمیلی بسیار بیش تر و فراهم تر است، و گزینه های انگلیسی در دوره کارشناسی بسیار محدود و کم هستند. اگر به دنبال تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های ژاپن  برای دوره کارشناسی هستید، بهتر است که دانشگاه های خصوصی را مدنظر قرار دهید که قطعا شهریه گران تری را هم نیز در پی دارد.

اما خوشبختانه تحصیل در ژاپن انگلیسی در دوره کارشناسی ارشد و به خصوص دوره دکرتا بیش تر فراهم بوده و اکثر دوره ها به زبان انگلیسی در دسترس هستند. حتی در صورت تحصیل به زبان ژآپنی این مقاطع نیز، باز نیاز به تسلط به زبان انگلیسی خواهید داشت. به طور کلی مدارک زیر در مقاطع مختلف تحصیل در ژاپن 2024 در اغلب دانشگاه ها مورد قبول واقع می شوند:

مقطع تحصیلی حداقل مدرک زبان
کارشناسی انگلیسی آیلتس 5.5 تا 6 و تافل 70 تا 80
کارشناسی ارشد آیلتس 6.5 تافل 90
دکترا آیلتس 7
پزشکی و دندانپزشکی آیلتس 6.5 تا 7

شرط معدل برای تحصیل در ژاپن

متقاضیانی که قصد تحصیل در ژاپن 2024 را دارند، باید از توانایی و دانش قابل قبول و بالایی برخوردار باشند. به همین خاطر لازم است این افراد برای تهیه رزومه خود تلاش بسیاری نماید، ضمن اینکه برای پذیرش در هر مقطع تحصیلی ارائه مدارک مقطع قبلی ضروری است. معدل درج شده در این مدارک نیز یکی از مهم ترین موارد رزومه برای دریافت پذیرش تحصیلی از سوی دانشگاه های ژاپن می باشند.

شرط معدل برای تحصیل در ژاپن

به طور کلی علاقمندان جهت دریافت پذیرش تحصیلی باید از معدل بالایی برخوردار باشند. از آن جایی که برای دریافت این پذیرش ها رقابت زیادی نیز وجود دارد، افرادی که معدل بالاتری دارند، شانس بیشتری نیز جهت تحصیل در ژاپن 2024 خواهند داشت.

این حساسیت بر روی معدل برای تمامی مقاطع دانشگاهی وجود خواهد داشت، با این که برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری موارد دیگری مانند مقالات علمی و معتبر، پژوهش ها و سوابق تحصیلی نیز تاثیرگذار هستند. حداقل معدل برای تحصیل در ژاپن در مقاطع مختلف 15 در نظر گرفته می شود.

افرادی که با معدل پایین تر اقدام به دریافت پذیرش تحصیلی می نمایند، احتمال بالایی دارد که در مرحله اخذ ویزای تحصیلی با مشکل مواجه شوند. لازم به ذکر است بالا بودن معدل یکی از شرایط تحصیل رایگان در ژاپن نیز می باشد. افرادی که دارای معدل ممتاز باشند، می توانند برای دریافت بورسیه تحصیلی و تامین هزینه تحصیل در ژاپن 2024 نیز اقدام کنند. حتما جهت اطلاع از حداقل معدل دانشگاه های ژاپن با مشاورین شرکت رجبی مشورت نمایید.

دانشگاه های برتر کشور ژاپن

همان طور که گفتیم کشور ژاپن از نظام آموزشی بسیار با کیفیتی برخوردار است که قطعا یک بخش مهم از اعتبار بالای این نظام آموزشی مربوط به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی این کشور است. دانشگاه های ژآپن دارای رتبه و جایگاه بالا و بسیار عالی در میان دانشگاه های آسیایی و رتبه های بسیار خوبی در میان دانشگاه های جهان هستند.

حال هرچه شما بتوانید در مرکزی آموزشی برتر و شناخته شده تری پذیرفته شده و در نهایت مدرک تحصیلی خود را دریافت کنید، اینده شغلی و مالی بهتر و مناسب تر در انتظارتان خواهد بود. 

جهت آشنایی بیشتر در ادامه اسامی و رتبه دانشگاه های برتر کشور ژاپن را برای شما نمایش خواهیم داد:

نام دانشگاه رتبه جهانی از موسسه QS امتیاز کسب کرده در موسسه QS
دانشگاه توکیو 28 84.3
دانشگاه کیوتو 46 76.3
دانشگاه اوزاکا 80 63.9
دانشگاه فناوری توکیو 91 61.6
دانشگاه توهوکو 113 58
دانشگاه کیوشو 164 49.7
دانشگاه ناگویا 176 48.5
دانشگاه هوکایدو 196 46.2
دانشگاه واسدا 199 45.9
دانشگاه کیئو 214 44

امکان تحصیل رایگان در ژاپن

بسیاری از افراد علاقمند به تحصیل در ژاپن 2024 با این سوال روبه رو هستند که آیا امکان تحصیل رایگان در ژاپن وجود دارد یا خیر؟! در رابطه با این موضوع باید بدانید که تحصیل در مدارس این کشور برای دانش آموزان شهروند رایگان خواهد بود، اما فقط در مدارس دوللتی و مدارس خصوصی و بین المللی قطعا با پرداخت شهریه همراه هستند.

اما در رابطه با تحصیل در دانشگاه های این کشور باید مد نظر قرار دهید که تحصیل رایگان نخواهد بود، به خصوص برای دانشجویان بین المللی. تمامی دانشجویان خارجی برای تحصیل در مراکز آموزش عالی ژاپن باید شهریه تحصیلی را بپردازند که قطعا در این رابطه دانشگاه های مختلف بایکدیگر دارای تفاوت هایی هستند.

اما این به معنای امکان پذیر نبودن تحصیل رایگان در این کشور نیست. سالانه مراکز آموزشی و موسسات مختلفی در ژاپن بورسیه های تحصیلی گوناگونی را به دانشجویان خارجی اعطا می کنند که امکان تحصیل رایگان را فراهم می آورند. این بورسیه ها می توانند از بخشی از شهریه تحصیلی تا تمامی آن را پوشش دهند.

حتی در برخی از موارد فول فاند، علاوه بر شهریه تحصلی به طور کامل، هزینه های اقامتی و زندگی دانشجویان نیز پرداخت می شود و آنان می توانند تحصیلی کاملا رایگان را تجربه کنند. البته فراموش نکنید که دستیابی به بورسیه تحصیلی در ژاپن بسیار رقابتی و سخت می باشد و نیاز به ارائه یک رزومه و سوابق تحصیلی درخشان و قوی خواهید داشت.

هزینه های تحصیل در ژاپن

همانطور که گفتیم برای تحصیل در ژاپن 2024 باید شهریه تحصیل در دانشگاه های این کشور را پرداخت کنید، که شهریه تحصیلی دانشگاه های خصوصی گران تر از دانشگاه های دولتی می باشد. به طور کلی برای تحصیل در مقاطع تحصیلی مختلف در کشور ژاپن باید شهریه های زیر را به طور متوسط در نظر داشته باشید:

مقطع تحصیلی شهریه سالانه
دوره ابتدایی 45 هزار دلار
دوره متوسطه اول 24 هزار دلار
دوره متوسطه دوم 25 هزار دلار
کارشناسی 6 هزار دلار
کارشناسی ارشد 5 هزار دلار
دکترا 4 هزار دلار
پزشکی و دندانپزشکی 23 هزار تا 70 هزار دلار

توجه داشته باشید که زبان تحصیل، رشته تحصیلی و دانشگاه محل تحصیل تاثیر بسیاری بر میزان شهریه تحصیلی دانشجویان خواهند داشت و معمولا هزینه تحصیل به زبان انگلیسی بالاتر از تحصیل به زبان ژاپنی می باشد. 

ضمن اینکه معمولا در داشگاه های خصوصی تعداد رشته های بیش تر و متنع تری به زبان انگلیسی ارائه و تدریس می شوند.

البته شهریه های تحصیلی بخشی از هزینه های تحصیل در ژاپن هستند. شما باید میبزان مبلغ مخارج و هزینه های اقامتی خود را نیز در ژاپن مورد توجه قرار دهید.

 به خصوص که کشور ژاپن کشوری گران برای زندگی می باشد و مخارج زندگی در آن بالا می باشد.

هزینه های اقامتی یک دانشجو ماهانه می تواند از 1200 تا 3200 دلار متغیر باشد، که به عوامل مختلفی بستگی دارد.

ویزای دوره های زبان ژاپن در سال 2024

اگر مایل به گذراندن دوره های زبان ژاپنی برای تحصیل در دانشگاه های این کشور هستید، حتما باید به ویزای دوره های زبان ژاپن در سال 2024 دست پیدا کنید که این امر نیازمند اخذ پذیرش از موسسات و کالج های زبان معتبر این کشور می باشد و کارشناسان هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی تمامی جزئیات، شرایط و هزینه های آن را در مقاله ویزای دوره زبان در ژاپن برای شما عزیزان شرح داده اند.

به طور کلی دوره های زبان ژاپنی می تواند در دوره های مختلف با شرایط و مدت مختلف ارائه شوند. اگر دوره زبانی مدنظر شما کمتر از 3 ماه به طول بیانجامد شما باید از طریق ویزای توریتی به این کشور سفر کرده و برای شرکت در دوره ها اقدام نمایید. اما اگر دوره انتخابی بیش از 3 ماه باشد باید حتما ویزای تحصیلی دریافت نمایید.

موسسات زبان توسط دولت ژاپن مجاز به ارائه ویزای دانشجویی برای دوره های یک ساله (قابل تمدید) برای شرکت در دوره های آموزش زبان ژاپنی هستند. این دوره های آموزشی از ژانویه، آپریل، جولای و یا ماه اکتبر آغاز می شوند.

این دوره یک راه عالی برای اقامت در ژاپن برای مدت زمان طولانی است و سبب بهبود مهارت زبان ژاپنی در سطح بالا می شود و افراد محصل در این دوره ها مجاز به کار نیمه وقت در این کشور نیز هستند. این نوع ویزای تحصیل زبان ژاپنی تا دو سال نیز قابل تمدید می باشد.

موسسات اعزام دانشجو به ژاپن

موسسات اعزام دانشجو به ژاپن

دستیابی به تحصیل در ژاپن 2024 امری بسیار حساس و ویژه می باشد که باید حتما توسط متخصصین و کارشناسان امر مهاجرت بررسی شده و از اشتباهات و نقص آن کاسته شود تا این امر به بهترین نحو ممکن امکان پذیر باشد. برای این امر می توان به موسسات اعزام دانشجو به ژاپن و یا موسسات مهاجرتی مراجعه نمود.

حال شاید سوال باشد کدامیک بهتر و مطمئن تر هستند؟! باید بدانید که موسسات اعزام دانشجو دارای محدودیت های قانونی جهت فعالیت در کشورهای خارجی بوده و فقط در برخی از کشورها که دارای مجوز قانونی آن هستند، قادر به فعالیت می باشند، اما موسسات مهاجرتی هیچگونه محدودیتی نداشته و به راحتی می توانند در تمامی کشوهای جهان فعالیت نمایند.

همچنین موسسات اعزام دانشجو باید حتما از وزارت علوم و دیگر مراجع مربوطه دارای مجوز فعالیت باشند، که متاسفانه بسیاری برای اخذ مجوز اقدام ننموده و یا مجوز آنان باطل شده است و این امر اعتبار و امنیت آنان را کاملا از بین می برد. اما موسسات مهاجرتی نیاز به هیچگونه مجوزی ندارند و قادر به فعالیت قانونی در همه شرایطی هستند.

علاوه براین موسسات اعزام دانشجو فقط با برخی دانشگاه ها دارای روادید و مجوز اعزام دانشجو هستند که معمولا مراکز رتبه پائین و نچندان معتبری می باشند. به همین خاطر معمولا سعی کرده تا رزومه متقاضی را نوعی جلوه داده که فقط امکان پذیرش و قبولی در همان مراکز وجود دارد و این شانس دستیابی دانشگاه های معتبر را از بین برده و با آینده متقاضی بازی می کند.

نکات مهم در انتخاب موسسات اعزام دانشجو به ژاپن

همانطور که در بالا به آن پرداختیم برای انتخاب یک موسسه باید بسیار دقت داشته باشید. برخی از نکات مهم در انتخاب موسسات اعزام دانشجو به ژاپن به شرح زیر هستند:

  • وزارت علوم ایران همواره نرخ قیمت و تعرفه خدماتی که موسسات اعزام دانشجو به ژاپن باید ارائه دهند را رسما اعلام می کند. شما باید حتما از این نرخ نامه مطلع شده و از میزان مبالغ باخبر شوید تا پول اضافه ای از شما دریافت نگردد.
  • این موسسات در هر صورتی باید قراردادی قانونی و حقوقی را تنظیم نموده و در آن به طور کامل وظایف و خدماتشان را شرح دهند و مبلغ هزینه های هرکدام را نیز ثبت نموده و به متقاضی ارائه کنند.
  • توجه کنید که متقاضیان باید همیشه بر اساس میزان خدماتی که از این موسسات دریافت می نمایند، هزینه آن را بپردازند. به همین منظور این موسسات باید در قرارداد متعهد شوند که در صورت عدم دریافت نتیجه مطلوبه باید مبلغ دریافتی را بازگردانند.
  • دقت داشته باشید که موسسات اعزام دانشجو هرکدام فقط مجوز فعالیت و اقدام برای کشورهایی خاص را دارا می باشند و اقدام در جهت اعزام دانشجو به سایر کشورها غیر قانونی است. برای مثال موسسه ای که مجاز به اعزام دانشجو به آلمان و فرانسه می باشد، نمی تواند دانشجو به ژاپن و مالزی اعزام کند، چون در این زمینه دارای تخصص، تجربه و دانش لازمه نیست که متاسفانه این تخلف بسیار انجام می پذیرد.

با تحصیل در برخی کشورهای آسیایی آشنا شوید و شرایط آن ها را با هم مقایسه کنید.

اقامت پس از تحصیل در ژاپن چگونه است؟

آیا شما هم با این سوال مواجه هستید که اقامت پس از تحصیل در ژاپن چگونه است؟ باید بگوییم که خوشبختانه امکان اقامت و زندگی برای دانشجویان خارجی پس از اتمام تحصیل در ژاپن 2024 کاملا وجود دارد، اما این امر نیازمند فراهم آوردن شرایطی خاص می باشد.

دانشجویان خارجی باید پس از اتمام تحصیلات و دریافت مدرک، حتما شغلی یافته به کار در ژاپن مشغول شوند، که در مقاله مشخصه تمامی شرایط لازم، مراحل قانونی و چگونگی یافتن یک شغل ایده آل را شرح داده ایم. چنانچه بتوانید در شغلی مناسب و معتبر استخدام شوید، می توانید ویزای تحصیلی تان را به ویزای کار مبدل سازید.

البته دانشجویانی که تا هنگام اخذ مدرک موفق به یافتن شغل و اشتغال نشوند، می توانند حداکثر تا 1 سال پس از اتمام تحصیلات در ژاپن اقامت داشته و جویای کار باشند، اما اگر شغلی پیدا نکنند باید به کشور خود بازگردند. در نهایت چنان چه پس از استخدام بتوانید 10 سال در ژاپن اقامت داشته، زندگی کنید و شاغل باشید، قادر به دریافت اقامت دائم این کشور می شوید.

سوالات پر تکرار تحصیل در ژاپن

 بله، دانشجویان ایرانی نیز در صورت پذیرش و قبولی در دانشگاه های کشور ژاپن می توانند برای تحصیل در ژاپن اقدام کنند.

خیر، برای تحصیل در ژاپن و دانشگاه های آن باید شهریه تحصیلی پرداخت نمود و به طور کلی تحصیلات رایگان نیست.

 بله، دانشجویان خارجی در صورت اشتغال پس از دریافت مدرک از دانشگاه های این کشور و زندگی در ژاپن به مدت 10 سال می توانند به اقامت دائم این کشور برسند.

 پس از گذشت 10 سال از اشتغال پس از دریافت مدرک از دانشگاه های این کشور می‌توان برای اقامت دائم ژاپن اقدام کرد.

بله، اما بیشتر بورسیه ها پس از ورود به این کشور قابل درخواست هستند.

بله، دانشجویانی که تا پایان تحصیلات خود موفق به یافتن شغلی مناسب نمی شوند، پس از دریافت مدرک می توانند حداکثر 1 سال در این کشور اقامت داشته و به دنبال شغل باشند.

بله، کشور ژاپن یکی از بهترین مقاصد تحصیلی در جهان شناخته می شود و دانشگاه های آن رتبه های بالا و بسیار مناسبی دارند.

برای کسب اطلاعات بیش تر و یا مشاوره خصوصی درباره تحصیل در ژاپن می توانید به صورت حضوری و یا تلفنی با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی در دفاتر غرب و مرکزی تهران و یا دفتر شیراز در ارتباط باشید. توصیه می کنیم مقاله تحصیل در خارج از کشور را نیز بخوانید و با مقاصد محبوب تحصیلی جهان آشنا شوید.

5/5 - (1 امتیاز)

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه