تحصیل در لتونی

مشاور مهاجرت تحصیلی
مشاور مهاجرت تحصیلی
تحصیل در لتونی
فهرست مطلب

مشاور مهاجرتی

تحصیل در لتونی دروازه ای برای ورود علاقه مندان به قاره اروپا است و به همین دلیل ، اخیرا متقاضیان زیادی درباره شرایط مهاجرت تحصیلی به لتونی از شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) سوال می پرسند ، لتونی کشوری کاملاً کوچک است و حدود دو میلیون نفر جمعیت دارد و با جنگل های زیبا ، رودخانه ها و دریاچه ها ، شهرهای پویا و فرهنگی جذاب و چند قومی ، با ریشه های جالب تاریخی ، نویدبخش بهترین تجربه تحصیل در خارج از کشور برای دانشجویان بین المللی است.

موسسه مهاجرتی رجبی نیز در راستا تقاضای متقاضیان ، شرایط تحصیل در لتونی را مورد بحث و بررسی قرار داده است بنابراین اگر علاقه مند به تحصیل در این کشور هستید برای آگاهی از دانشگاه های برجسته لتونی ، شهرهای دانشجویی ، نحوه دریافت ویزای تحصیلی لتونی و موارد دیگر ، این مقاله را تا انتها مطالعه کنید و پس از آن اگر سوالی در این زمینه داشتید ، به یاد داشته باشید که مشاوران ما آماده پاسخگویی به شما هستند.

اگر به طور خاص به رشته های علوم پزشکی علاقه مندید می توانید مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لتونی را هم در همین سایت مطالعه نمایید.

نکته : برای مطالعه راحت تر مقاله می توانید از لینک ها و عناوین موجود در جعبه فهرست رسترسی سریع استفاده کنید و با انتخاب هر عنوان ، مستقیماً مطلب مورد نظر خود را مطالعه کنید.

چشم انداز های لتونی با هدف تحصیل در آن

دانشجویان بین المللی که تحصیلات خود را در لتونی می گذرانند ، از چشم اندازهای بی نظیری برخوردار هستند زیرا سیستم آموزشی لتونی در سال 2016 بیش از 5400 ثبت نام محصلان بین المللی را در اختیار داشته و این تعداد ، سالانه به طور پیوسته در حال رشد بوده است و امسال ، تعداد دانشجویان بین المللی حاضر در این کشور به 8000 نفر میرسد.

لتونی به عنوان ” مروارید کشورهای بالتیک ” و ” بهترین راز نگهداری شده اروپا ” برچسب گذاری شده است و دارای ویژگی های متمایزی است که آن را از همسایگان اروپایی خود جدا می کند ، همچنین آب و هوای منحصر به فرد نیز چشم انداز جذاب دیگری برای زندگی و تحصیل در لتونی را رقم میزد.

لتونی عضو بسیاری از سازمان های بین المللی مانند اتحادیه اروپا ، ناتو و سازمان ملل متحد است و علاوه بر این ها ، لتونی تلاش می کند خود را به یک کشور بسیار توسعه یافته با فرهنگ جهانی شناخته شده تبدیل کند تا هر کسی که در لتونی تحصیل می کند ، بتواند از آن لذت ببرد.

نگاهی به مشاهیر و افراد برجسته لتونی

این کشور نیز به نوبه خود از مشاهیر و افراد برجسته ای برخوردار است که زبانزد خاص و عام هستند ، از افراد برجسته لتونی می توان به فیلیپ هالسمن ( عکاس معروف که در ریگا در بخشی از امپراتوری روسیه که بعداً به لتونی تبدیل گردید ، متولد شد ) ، میخائیل تال ( بازیکن شطرنج که در ریگا متولد شد ) و برخی از هنرمندایی اشاره کرد که از نژاد یهودی لتونی بوده اند ، مانند مارک روتکو ( نقاش آمریکایی ).

تحصیل در لتونی

سیستم آموزشی لتونی

در سیستم آموزشی لتونی هر شهروند جمهوری لتونی ، شهروندان اتحادیه اروپا ، کشورهای منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس ، اتباع کشورهای ثالث یا افراد دارای اجازه اقامت معتبر جمهوری لتونی ، اشخاص دارای پناهندگی یا وضعیت جایگزین و افرادی که از حمایت موقت در جمهوری لتونی برخوردار شده اند ، از حقوق برابر برخوردارند.

سیستم آموزشی لتونی

سیستم آموزشی لتونی همچون هر کشوری دارای سطوح مختلفی است و ویژگی های خاص خود را دارد ، در این بخش با ما همراه باشید تا از اطلاعات لازم آگاهی یابید.

آموزش پیش دبستانی در لتونی

در سیستم آموزشی لتونی ، آموزش پیش دبستانی از سن 1.5 سالگی در دسترس است اما کودکان ممکن است از سن 2 ، 3 ، 4 ، 5 یا 6 سال وارد این مرحله از آموزش شوند ، هدف از برنامه درسی آموزش پیش دبستانی تضمین رشد چند جانبه شخصیت کودک ، ارتقاء سلامت و آمادگی برای ورود به مرحله اولیه آموزش پایه است.

شرکت در برنامه های آموزش پیش دبستانی برای کودکان 5 و 6 ساله الزامی است و این مهلت ممکن است به دلیل مشکلات خاص روحی و روانی به درخواست والدین یا توصیه پزشکان برای 1 سال تمدید شود.

آموزش پیش دبستانی در مؤسسات مختلف آموزش پیش از دبستان ( مهد کودک ) یا در کلاس های ویژه پیش دبستانی در مؤسسات آموزش عمومی ارائه می شود ، کودکان دارای نیازهای ویژه در مؤسسات ویژه پیش دبستانی یا کلاس های مخصوص در مدارس آموزش عمومی شرکت می کنند.

آموزش پایه ( سطح 1 و 2 ) در لتونی

آموزش پایه 9 ساله تک ساختار ( آموزش ابتدایی و متوسطه پایین طبق ISCED ) برای همه کودکان از 7 سال اجباری است و عموماً تا سن 16 سالگی به پایان می رسد اما ممکن است تا سن 18 سالگی نیز ادامه یابد ، استاندارد اهداف و وظایف سیستم آموزشی لتونی ، برنامه درسی اجباری و اصول و رویه های ارزیابی آموزش پایه را تعیین می کند.

در کلاس اول دبستان دانش و مهارت کسب شده دانش آموزان ، در کلیه موضوعات به روش توصیفی و بدون نمره ارزیابی می شود ؛ با شروع کلاس دوم ، برخی از موضوعات از جمله زبان لتونی ، زبان اقلیت و ریاضیات مورد ارزیابی قرار می گیرند و در کلاس سوم نیز زبان های خارجی در مقیاس 10 نقطه ای ارزیابی می شوند ، از کلاس چهارم به بعد دستاوردهای دانش آموزان در همه زمینه ها در مقیاس 10 امتیاز ارزیابی می شود.

در پایان دانش آموزان مدارس ابتدایی امتحانات متمرکز ملی را می گذرانند و تعداد و محتوای این امتحانات توسط وزارت آموزش و علوم مشخص می شود ؛ این اسناد از آموزش اجباری ، دانش آموزان را برای پذیرش در آموزش بیشتر و برنامه های آموزش متوسطه واجد شرایط می کند.

در صورتی که یک دانش آموز در هیچ یک از مباحث آموزش پایه یا امتحانات ملی متمرکز ارزیابی نشده باشد ، وی گزارش مدرسه ( لیکبا ) را دریافت می کند که امکان ادامه تحصیل در برنامه های اصلی آموزش حرفه ای را فراهم می سازد.

آموزش متوسطه در لتونی

طبق سیستم آموزشی لتونی در سطح آموزش متوسطه ، 2 نوع برنامه وجود دارد : برنامه های آموزش متوسطه علمی و برنامه های آموزش متوسطه حرفه ای و آموزشی.

وظیفه اصلی برنامه های آموزش متوسطه دانشگاهی ، آماده سازی برای تحصیلات بیشتر در دانشگاه است ، در حالی که برنامه های متوسطه حرفه ای بیشتر با هدف دستیابی به مدرک تحصیلی حرفه ای ، یعنی ورود به بازار کار یا ادامه تحصیل انجام می شود.

در هنگام پذیرش دانش آموزان در برنامه های آموزش متوسطه ، مدارس آزادانه می توانند امتحانات ورودی را مطابق استاندارد اساسی آموزش اجباری برگزار کنند ، مگر در مواردی که دانش آموزان قبلاً ارزیابی های منعکس شده در گواهینامه اصلی آموزش اجباری را دریافت کرده باشند.

آموزش متوسطه حرفه ای در لتونی

وظیفه آموزش حرفه ای ، آموزش یادگیرنده برای کار در یک حرفه خاص و ترویج پیشرفت شخصی ، ارتقاء دانش ، مهارت ها و نگرش هایی است که منجر به صلاحیت های حرفه ای می شود و از رقابت در تغییر شرایط اقتصادی – اجتماعی ، ایجاد انگیزه برای پیشرفت حرفه ای و ادامه آموزش در سطح آموزش عالی حرفه ای حمایت می کند.

مهارت های ارتباطی خوب ، دانش در ریاضیات ، علوم و علوم اجتماعی ، توانایی برقراری ارتباط به زبان های خارجی و مهارت های مدرن کاربرد فناوری اطلاعات از الزامات بازار کار امروز است ، بنابراین کسب این زمینه ها و مهارت ها در برنامه های درسی گنجانده شده است ؛ علاوه بر این ، برنامه های آموزش فنی و حرفه ای بر توجه به توسعه ابتکار ، درک صیانت از محیط زیست ، موضوعات بین فرهنگی و خودسازی جوانان متمرکز شده است تا به آن ها در ساخت حرفه و شغل خود کمک کند.

اعتبار تحصیلات حرفه ای شناخته شده ملی پس از اتمام یک برنامه آموزش فنی و حرفه ای معتبر و قبولی در آزمون های صلاحیت حرفه ای و سایر امتحانات مورد نیاز با استاندارد ملی آموزش حرفه ای صادر می شود ؛ بسته به نوع برنامه آموزش فنی و حرفه ای ، به کلیه دانشجویانی که موضوع نهایی و امتحانات صلاحیت را گذرانده اند ، مدرک تحصیلی اعطا می شود که عبارتند از یک گواهینامه آموزش و پرورش فنی حرفه ای و دیپلم آموزش متوسطه حرفه ای.

سیستم آموزش عالی در لتونی

موسسه آموزش عالی یک موسسه آموزشی است که در آن فعالیت های علمی ، پژوهشی و خلاقانه انجام می شود ، مؤسسات آموزش عالی به مؤسسات آموزش عالی دانشگاهی و غیر دانشگاهی تقسیم می شوند.

برنامه های آموزش عالی دانشگاهی بر آماده سازی فارغ التحصیلان برای تحقیقات مستقل و همچنین فراهم آوردن زمینه نظری برای فعالیت های حرفه ای متمرکز هستند ، برنامه های آموزش دانشگاهی مطابق با استاندارد ملی آموزش دانشگاهی اجرا می شود و آنها معمولاً در پایان هر مرحله یک پایان نامه دارند که منجر به مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد می شوند.

این در حالی است که برنامه های آموزش عالی حرفه ای بر ارائه دانش عمیق در یک زمینه خاص ، آماده سازی فارغ التحصیلان برای طراحی یا بهبود سیستم ها ، محصولات و فناوری ها متمرکز هستند ، دانشجویان در این نوع تحصیل ، آماده هستند تا بتوانند فعالیت های خلاقانه ، تحقیقاتی و آموزشی را انجام دهند.

برنامه ها و مقاطع آموزش عالی در لتونی

لتونی نیز مانند بسیاری از دیگر کشورهای قاره اروپا از سیستم اعتبار سنجی اروپا ( ECTS ) پیروی می کنند ، تحصیل در لتونی با هدف اخذ مدرک لیسانس نیاز به تکمیل 120-160 امتیاز ECTS دارد ، مدت زمان تحصیل لیسانس 6 تا 8 ترم تمام وقت ( 3-4 سال ) است.

برنامه های تحصیلی که منجر به تحصیلات تکمیلی می شوند شامل 120 ECTS است که 30 امتیاز آن مربوط به پایان نامه است ؛ مدت زمان تحصیل در لتونی در مقطع فوق لیسانس 4 ترم تمام وقت ( 2 سال ) است و این مدت زمان در مقطع دکترا به 4-5 سال میرسد.

برنامه های آموزش عالی دانشگاهی مبتنی بر علوم بنیادی و یا کاربردی است و مدارک دانشگاهی در یک حوزه خاص علمی اعطا می شود ( 8 گروه موضوعی مختلف وجود دارد که عبارتند از علوم آموزش و پرورش ، علوم انسانی و هنر ، علوم اجتماعی ، تجارت و حقوق ، علوم طبیعی ، ریاضیات و فناوری های اطلاعات ، علوم مهندسی ، تولید و ساخت و ساز ، کشاورزی ، بهداشت و درمان مراقبت و رفاه اجتماعی و خدمات ).

سال تحصیلی در لتونی

سال تحصیلی در اکثر موسسات آموزش عالی لتونی ، در ماه سپتامبر آغاز می شود و شامل 40 هفته است و به 2 ترم تقسیم می شود ؛ در ترم پاییز ، کلاس ها از سپتامبر تا دسامبر دایر می شود ، سپس امتحانات در ماه های دسامبر و ژانویه برگزار می گردد و تعطیلات این ترم با زمان کریسمس مصادف می شود ، ترم بهاراز ماه فوریه تا پایان می کلاس ها را برگزار می کند و امتحانات آن در ماه های می و ژوئن برگزار می شود ، تعطیلات ترم بهار در ژوئیه و اوت است.

مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی با دانش خود می توانند راهنمایی های لازم را در زمینه سیستم آموزشی لتونی به شما عزیزان ارائه دهند و با بررسی تخصصی تر هر یک از مقاطع مورد نظرتان ، شما را یک گام به موفقیت نزدیک تر کنند.

تحصیل در لتونی با مدرک دیپلم

شما به عنوان متقاضی که تازه تحصیلات خود را در دبیرستان های ایران به پایان رسانده اید یا می خواهید در کنار مدرک دانشگاهی خود یک لیسانس دیگر داشته باشید ، باید وارد سیستم آموزش عالی لتونی شوید ؛ توجه داشته باشید که تحصیل در لتونی با مدرک دیپلم ، ابتدائی ترین اقدامی است که شما برای ورود به سیستم آموزش عالی این کشور پیش رو دارید ، بنابراین آگاهی از شرایط و الزامات تعیین شده بسیار ضروری است.

تحصیل در لتونی با مدرک دیپلم

برای پذیرش در دانشگاه های لتونی ، کلیه مؤسسات آموزش عالی دارای الزامات عمومی هستند که در این میان برخی از الزامات خاص موسسه لازم الاجرا است.

در کل سه نیاز اصلی وجود دارد که دانشجویان احتمالی باید از آنها آگاه باشند اما در این بخش ، به شرح دو مورد از آنها پرداخته ایم و مورد سوم ، که شرایط زبانی است ، را به صورت تخصصی در بخشی مجزا با عنوان تحصیل به زبان انگلیسی در لتونی بیان کرده ایم.

گواهی یا صلاحیت تصدیق شده در لتونی

همه دانشجویانی که متقاضی تحصیل در سطح مشخصی هستند ( تحصیلات کارشناسی ، کارشناسی ارشد یا دکترا ) باید گواهی یا صلاحیت تأیید شده ای را داشته باشند که بتوانند تحصیلات مورد نظر را ادامه دهند ؛ معمولاً این ، دیپلم متوسطه یا دبیرستان و کارنامه تحصیلی برای دوره های تحصیلات دانشگاهی ( دیپلم تحصیلات عالیه و کارنامه علمی ) است ، همچنین گواهی تحصیلات متوسطه متقاضی باید مطابق با استاندارد لتونی باشد.

ارزیابی مدرک دیپلم متقاضیان تحصیل در لتونی

نظام آموزش و پرورش در لتونی به شدت در همکاری های چند ملیتی در زمینه آموزش و تحقیقات نظارت دارد و هدف آن افزایش رقابت دانشجویی در بازارهای شغلی محلی و بین المللی است و دانشجویان باید آگاه باشند که قبل از اقدام به امضای توافق نامه تحصیل و درخواست اجازه اقامت یا ویزا ، دفتر پذیرش دانشگاه منتخب مدارک تحصیلی را برای شناسایی دیپلم ارسال می کند.

بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط شبکه دیپلم اروپایی EENIC / NARIC، جهت ارزیابی شرایط دانشجویان بین المللی برای تحصیل در لتونی با مدرک دیپلم ، این مرکز به عنوان اطلاعات علمی لتونی تعیین می کند که آیا یک گواهینامه دیپلم یا مدرک تحصیلی در یک کشور خارجی می تواند با معیار مشابه در لتونی برابر باشد یا خیر!

در مواردی که سند ارزیابی استانداردهای گواهینامه های دیپلم ، مدارک تحصیلی اعطا شده به لتونی را برآورده نکند ، در گزارش ارزیابی بیان می شود که برای دستیابی به الزامات مورد نیاز چه شرایطی باید برآورده شود ؛ زمان لازم برای نتیجه گیری در مورد شناسایی تقریباً 1 ماه است ، اما گاهی ممکن است بیشتر طول بکشد زیرا روند کار به کشوری که اسناد آموزشی از آن صادر می شود بستگی دارد.

در نهایت ، بر اساس گزارش ارزیابی ، موسسه آموزش عالی دانشجو می تواند در مورد ثبت نام و تحصیل در لتونی تصمیم بگیرد ، جالب است بدانید که روش کلی ارزیابی و به رسمیت شناختن مدارک خارجی در ماده 11 قانون آموزش آمده است.

الزامات تعیین شده موسسات لتونی برای تحصیل با مدرک دیپلم

  • شرایط ورود به دانشگاه های لتونی به دانشگاه ، نوع برنامه و سطح رقابت برای ورود به برنامه مذکور بستگی دارد و برخی دانشگاه ها با متقاضی ، آزمون آنلاین یا مصاحبه اسکایپ انجام می دهند.
  • موسسه آموزش عالی ، ممکن است مقررات ورودی دیگری را مطابق با برنامه تحصیلی انتخاب شده تنظیم کند ، این شرایط خاص موسسه می تواند شامل ارزیابی نمرات قبلی در ریز نمرات آکادمیک ، امتحانات و آزمون ها در موضوعات خاص و همچنین مصاحبه های آنلاین باشد- مثلاً برای تحصیل پزشکی ، باید نمرات کسب شده زیست شناسی ، شیمی و سایر علوم در دوره متوسطه ارئه شود.
  • الزامات اضافی در مورد اسناد دیگری که باید ارائه شوند ، توسط هر موسسه آموزشی جداگانه با توجه به مقررات ورودی تعیین می گردد ، بنابراین این مقررات را در وب سایت های دانشگاه بررسی کنید.

آنچه که در این بخش مطالعه کردید ، اطلاعات جامعی درباره تحصیل در لتونی با مدرک دیپلم بوده است اما برای اطلاعات بیشتر با مشاران موسسه مهاجرتی رجبی تماس بگیرید تا بتوانیم پاسخگو ابهامات و سوالات شما باشیم.

تحصیل رایگان در لتونی

لتونی از نظر هزینه های زندگی و تحصیل به عنوان یکی از ارزان ترین کشورهای اروپایی شناخته می شود ، بنابراین تحصیل در لتونی برای دانشجویان بین المللی آسان تر است و انتخاب دانشگاه های ارزان قیمت دلیل قانع کننده ای برای انتخاب این کشور نسبت به بسیاری دیگر برای دریافت آموزش عالی است.

تحصیل رایگان در لتونی

اما در این میان دانشجویانی هستند که به دنبال تحصیل رایگان در لتونی می باشند و ترجیح می دهند بدون پرداخت هیچ هزینه ای در دانشگاه های این کشور تحصیل کنند!

لازم به ذکر است که برای تحصیل رایگان در لتونی گزینه هایی پیش روی دانشجویان قرار داده شده است و متقاضیان می توانند برحسب لیاقت و شرایط خود از این مزیت ها برخوردار شوند ، موارد نگارش یافته زیر را که توسط مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی گردآوری شده است را مطالعه کنید تا از اطلاعات لازم آگاهی یابید.

همچنین شما می توانید جهت مقایسه ، کشور آلمان را نیز بررسی کنید ، در مقاله تحصیل در آلمان شرایط ویژه تحصیل رایگان در کشور را توضیح داده ایم.

بورسیه تحصیلی و ارتباط آن با تحصیل رایگان در لتونی

اکثر دانشگاه های لتونی انتخاب گسترده ای از بورسیه ها را ارائه می دهند و با توجه به صفحه اصلی دانشگاه لتونی ، متقاضی ممکن است تصمیم بگیرد که بورس تحصیلی دولتی لتونی را به عنوان حامی ، با بودجه دولتی دریافت کند.

برخی از برنامه ها فقط به شهروندان کشورهای خاص محدود می شود ، بنابراین بررسی و تأیید واجد شرایط بودن برای دریافت کمک هزینه به عهده متقاضی است ، علاوه بر این کمک هزینه مالی ، لتونی به طور فعال با اتحادیه اروپا همکاری می کند تا بودجه بیشتری را برای دانشجویانی که در دانشگاه های محلی تحصیل می کنند فراهم کند.

قطعاً گرفتن این بورسیه ها راهی برای انجام تحصیل مقرون به صرفه در لتونی خواهد بود و به همین دلیل ما در بخشی مجزا به بورسیه های تحصیلی در لتونی پرداخته ایم ، بنابراین می توانید اطلاعات تکمیلی لازم در این زمینه را در همین مقاله به دست آورید.

دریافت کمک هزینه تحصیلی در لتونی

پشتیبانی مالی در لتونی فقط به بورسیه محدود نمی شود و اگر برای ادامه تحصیل در دانشگاه های لتونی پذیرفته شده اید ، می توانید تقاضای کمک هزینه کنید ؛ این مبلغ محدوده دارد اما بیشتر موسسات آموزشی حداکثر 250 دلار در ماه پرداخت می کنند که ممکن است برای تأمین هزینه هایی از قبیل هزینه حمل و نقل ، اجاره ، هزینه های جانبی و غیره برای شما کافی باشد.

دانشجویان حاضر در دانشگاه های لتونی اغلب توسط هیئت علمی تشویق می شوند که مدارک خود را ارائه دهند و برای دریافت کمک هزینه تلاش کنند.

بررسی سایر کمک هزینه های تحصیلی در لتونی

پشتیبانی مالی برای کسانی که به دنبال تحصیلات عالی در لتونی هستند ، محدود به فرصت های محلی نیست و به عنوان یک دانشجو احتمالی ، ممکن است سعی کنید برای برخورداری از تحصیل رایگان در لتونی درخواست کمک مالی خارجی کنید.

سازمان های بی شماری وجود دارد که به دانشجویان کمک می کنند تا در سراسر جهان از کمک مالی برخوردار شوند ، قابل توجه است که برخی از سازمان ها دامنه خود را فقط به دانش آموختگان تحصیلات تکمیلی یا به شهروندان کشورهای جهان سوم محدود می کنند ؛ ممکن است مدتی طول بکشد تا به دنبال اسپانسری باشید که برای شما مفید باشد اما به عنوان یک متقاضی ، باید همه امکانات را امتحان کنید.

تحصیل به زبان انگلیسی در لتونی

اگرچه زبان رسمی دولت ، لتونی است ، دانشجویان بین المللی می توانند به راحتی با تسلط به روسی و انگلیسی از این زبان دور شوند زیرا قسمت عمده ای از جمعیت ریگا روسی صحبت می کنند و انگلیسی در شهرهای بزرگتر بسیار کاربرد دارد.

تحصیل به زبان انگلیسی در لتونی

در دانشگاه های دولتی ، زبان تدریس معمولاً لتونی است اما شامل دوره هایی به زبان انگلیسی در مقاطع لیسانس ، فوق لیسانس و دکترا برای دانشجویان خارجی نیز می باشد ، همچنین شما می توانید معمولاً دوره های آموزش روسی را نیز در دانشگاه های خصوصی پیدا کنید.

اگر شما می خواهید در دوره هایی تحصیل کنید که به طور کامل به زبان انگلیسی ارائه می شوند ، باید شرایط و ضوابط تعیین شده موسسات آموزش عالی لتونی برای اثبات زبان را برآورده کنید که معمولا چندان دشوار نیست و با دنبال کردن مراحل می توانید به سادگی از آن عبور کنید ، موسسه ما در این بخش به توضیح شرایط تحصیل به زبان انگلیسی در لتونی به تفکیک گروه و کشور دانشجو پرداخته است ، بنابراین با ما همراه باشید.

شرایط زبانی لازم برای دانشجویان اتحادیه اروپا ، EEA یا سوئیس در لتونی

متقاضیانی که تحصیلات متوسطه را در اتحادیه اروپا ، EEA یا سوئیس به دست آورده اند و اگر دیپلم صادر شده آنها شامل ارزیابی مهارت زبان مطالعه باشد ، که معادل سطح B2 یا بالاتر است ، نیازی به ارائه گواهی مهارت زبان شناخته شده بین المللی ندارند و می توانند بدون اثبات اضافی از دانش زبان ، برای تحصیل در لتونی اقدام کنند.

اگر مدرک قبلی شامل ارزیابی مهارت زبان تحصیل نباشد ، این امکان وجود دارد که ارزیابی این زبان توسط هر موسسه آموزش عالی لتونی از راه دور و با استفاده از ابزار آنلاین برگزار شود.

شرایط زبانی لازم برای دانشجویان سایر کشورها در لتونی

در سال تحصیلی 2020/2021 ، سطح مهارت زبان تحصیل متقاضیان کشورهای خارج از اتحادیه اروپا ، EEA یا سوئیس ، می تواند توسط یک گواهینامه مهارت زبان شناخته شده بین المللی اثبات گردد یا توسط هر موسسه آموزش عالی لتونی ارزیابی شود.

اگر متقاضی بتواند گواهی مهارت زبان شناخته شده بین المللی صادر شده در پنج سال گذشته را ارائه دهد ، نمره باید برابر یا بالاتر از استاندارد B2 باشد ، این دانش معمولاً باید با آیلتس 5.5-6.5 ، تافل ( PBT ) 500-550 یا تافل ( IBT ) 70-90 مطابقت داشته باشد ؛ نمره خاص به سطح دانشگاه و تحصیلات بستگی دارد.

اگر متقاضی نتواند گواهی مهارت زبان شناخته شده بین المللی صادر شده در پنج سال گذشته را ارائه دهد ، ارزیابی توسط هر موسسه آموزش عالی لتونی با استفاده از یک روش یکپارچه مبتنی بر چارچوب مرجع مشترک اروپا برای زبان ارائه و با استفاده از ابزارهای آنلاین از راه دور سازماندهی می شود.

در این مورد ، وقتی متقاضی قبلاً تحصیلات متوسطه یا عالی را به زبان انگلیسی یا سایر زبان ها گذرانده باشد و در گواهی نامه یا در یک سند رسمی صادر شده توسط موسسه آموزش عالی ذکر شده باشد ، دیگر ارائه هیچ گواهی مهارت زبان شناخته شده بین المللی لازم نیست ؛ توجه داشته باشید که در این مورد برخی از دانشگاه ها ممکن است آزمون آنلاین برای ارزیابی زبان تحصیلی دانشجو تعیین کنند.

موسسات آموزش عالی ارائه دهنده برنامه های تحصیلی به زبان انگلیسی در لتونی

دانشگاه های مختلفی در لتونی وجود دارند که برنامه هایی را ارائه می دهند که کاملاً به زبان انگلیسی تدریس می شوند ، طبق وب سایت رسمی لتونی ، تقریباً 300 برنامه در این کشور به زبان انگلیسی تدریس می شود.

به عنوان مثال دانشگاه Turiba 14 برنامه های متنوعی به زبان انگلیسی ارائه می دهد ، از جمله برنامه هایی در مقطع کارشناسی نظیر جهانگردی و مدیریت مهمانداری ، مدیریت بازرگانی ، مدیریت ارتباطات بین المللی ، مدیریت لجستیک بازرگانی ، مدیریت مالی بین الملل ، سیستم های رایانه ای ، مدیریت استراتژیک گردشگری MBA- و برنامه های کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی ، روانشناسی تجارت و HRM در کارآفرینی و همچنین دوره دکترا در مدیریت ارتباطات ، علوم حقوق و مدیریت بازرگانی.

سایر موسسات آموزش عالی لتونی که دوره هایی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند عبارتند از دانشگاه لتونی ، دانشگاه فنی ریگا ، دانشگاه تجارت ، هنر و فناوری RISEBA ، دانشکده اقتصاد استکهلم در ریگا ، موسسه حمل و نقل و مخابرات دانشگاه توروبا ، دانشگاه توروبا ، دانشگاه لتونی و کالج دانشگاه ونتسپیلز.

توصیه می کنیم مهارت های آکادمیک زبان انگلیسی خود را توسعه دهید تا بتوانید شرایط زبان انگلیسی را در دانشگاه های لتونی که تحصیلات خود را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهند برآورده کنید ، مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی می تواند در این امر راهنما شما باشد و هچنین الزامات زبانی هر موسسه را به صورت مجزا بررسی کند و نتایج را در اختیار شما قرار دهد.

تحصیل رشته های مهندسی در لتونی

رشته های مهندسی از دیر باز مورد استقبال دانشجویان سراسر جهان بوده است و اگر شما نیز می خواهید یکی از افراد مهاجر موفق در این زمینه باشید ، مطالبی را که مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی گردآوردی کرده است را مطالعه کنید تا از اطلاعات لازم آگاهی یابید.

تحصیل رشته های مهندسی در لتونی

لیسانس مهندسی B.Eng. یا BE یک مدرک دانشگاهی است که برای تحصیلات کارشناسی در یکی از رشته های علوم مهندسی به دست می آید و دانشجو 3-4 سال طول می کشد تا فارغ التحصیل B.Eng شود.

مدرک کارشناسی مهندسی از نظر علمی با لیسانس علوم برابر است و اعطای لیسانس مهندسی برای برنامه های فنی در دانشگاه های علمی کاربردی یا دانشگاه های فنی معمول است ، برنامه های مهندسی منظم در سایر دانشگاه ها به عنوان مدرک لیسانس علوم ( B.Sc. ) اعطا می شود.

در طول B.Eng. دوره های آموزشگاه های بین المللی فناوری ، به دانشجویان می آموزند که چگونه با استفاده از ریاضیات ، اصول علمی و همچنین روش ها و فن آوری های جدید ، مشکلات مهندسی را حل کنند ، شما مهارت حل مسئله ، یک رویکرد تحلیلی را توسعه می دهید و نحوه انجام تحقیقات مناسب را کشف می کنید ؛ برای فارغ التحصیلی در این رشته ، دانشجویان باید یک مقاله تحقیقاتی مهندسی را در سال آخر تحصیل بنویسند.

برنامه های لیسانس مهندسی در لتونی

دانشگاه های لتونی مانند دانشگاه فنی ریگا لیسانس رشته های مهندسی نظیر فناوری مهندسی ، Adaptronics ، حمل و نقل هوایی ، فناوری شیمیایی ، مهندسی عمران ، مهندسی معماری ، الکترونیک و ارتباطات سیار ، مهندسی مکانیک ، مخابرات ، مهندسی حمل و نقل و مهندسی سیستم های حمل و نقل را ارئه می دهند.

البته حائز اهمیت است که برخی از این رشته ها مانند لیسانس معماری 3-5 سال به طول می انجامد و دانشجویان برای تحصیل این قبیل رشته ها مانند معماری به طور متوسط باید 4000 یورو در سال به عنوان شهریه به دانشگاه مربوط پرداخت نمایند.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد مهندسی در لتونی

کارشناسی ارشد مهندسی M.Eng. یا ME یک مدرک فوق لیسانس بسیار تخصصی است که برای تحصیل در یکی از شاخه های علوم مهندسی کسب می شود ، مدت زمان مطالعه یک مدرک تحصیلی M.Eng. ارائه شده توسط دانشکده مهندسی معمولاً بین 1-2 سال است.

کارشناسی ارشد مهندسی از نظر علمی برابر است با ارشد علوم و کارشناسی ارشد هنر ، با این وجود اعطای ارشد مهندسی برای برنامه های فنی در دانشگاه های علمی کاربردی یا دانشگاه های فنی ، امری عادی است و برنامه های مهندسی منظم در دانشگاه های لتونی نیز ارائه می شود.

M.Eng مدارک تحصیلی شامل دوره ها و تکالیف نظری است اما آنها عمدتا بر توسعه مهارت ها و دانش بسیار تخصصی مورد نیاز دانشجویان برای تبدیل شدن به مهندسین حرفه ای در رشته انتخابی خود تمرکز دارند.

همچنین بسیاری از برنامه های M.Eng. نیاز دارند که دانشجویان از مکان های صنعتی عبور کنند و در آنجا تجربه عملی کسب کنند و یاد بگیرند که کار در صنعت مهندسی چگونه است ؛ برای فارغ التحصیلی در این مقطع ، دانشجویان باید یک پروژه نهایی را که شامل حل یک مسئله پیچیده مهندسی با استفاده از تمام تجربیات و دانش جمع آوری شده در طول تحصیل است ، انجام دهند تا فارغ التحصیل شوند.

هزینه تحصیل کارشناسی ارشد رشته های مهندسی در دانشگاه های لتونی

  • الکترونیک ، دانشگاه فنی ریگا : 3900 یورو در سال
  • علوم انسانی دیجیتال ، دانشگاه فنی ریگا : 3100 یورو در سال
  • سیستم های رایانه ای ( با گرایش علوم کاربردی کامپیوتر ) ، دانشگاه فنی ریگا : 3800 یورو در سال
  • کنترل رایانه ای فناوری های الکتریکی ، دانشگاه فنی ریگا : 3900 یورو در سال
  • مهندسی تولید ، دانشگاه فنی ریگا : 3900 یورو در سال
  • فناوری شیمیایی ، دانشگاه فنی ریگا : 4068 یورو در سال
  • مدیریت لجستیک و زنجیره تأمین ، دانشگاه فنی ریگا : 3800 یورو در سال
  • سیستم های رایانه ای ( با گرایش در طراحی سیستم های رایانه ای ) ، دانشگاه فنی ریگا : 3800 یورو در سال
  • مهندسی کشاورزی ، دانشگاه علوم و فنون زندگی لتونی : 3000 یورو در سال

فارغ التحصیلان رشته های مهندسی در لتونی

قابل ذکر است که در لتونی طیف گسترده ای از مشاغل در انتظار فارغ التحصیلان مهندسی است و مهندسان می توانند با توجه به زمینه تحصیلی و تخصص خود به صورت خودمختار کارآفرینی داشته باشند یا برای سایر کارآفرینان و شرکت ها کار کنند.

فرصت های شغلی موجود برای فارغ التحصیلان در لتونی نیز گسترده است و شما می توانید با توجه به رشته تحصیلی و علاقه خود در یکی از حیطه های کاری مهندسی به عنوان مهندس ساختمان ، مهندس ژئوتکنیک ، مهندس سایت ، مهندس برنامه ریزی شهری ، مهندس بیوشیمی ، مهندس محیط زیست ، مهندس نفت ، مهندس ایمنی ، مهندس مدیریت پسماند ، مهندس برق ، مهندس الکترونیک ، مهندس مخابرات ، مهندس کامپیوتر ، مهندس خودرو ، مهندس ماشین آلات صنعتی ، مهندس رباتیک ، مهندس پروژه ، مهندس پزشکی و سایر عرصه های شغلی مرتبط فعالیت کنید.

دانشگاه های مورد تائید وزارت علوم در لتونی

تحصیل در دانشگاه های مورد تائید وزارت علوم در لتونی از اهمیت بالایی برخوردار است و ما به تمام دانشجویان و محصلان آینده نگری که می خواهند پس از فارغ التحصیلی به ایران برگردند و با مشکلاتی نظیر تائید اعتبارمدرک و گذراندن مجدد دوره در دانشگاه های ایران روبرو نشوند ، انتخاب یکی از موسساتی را توصیه می کنیم که در این لیست قرار گرفته است.

دانشگاه های مورد تائید وزارت علوم در لتونی

لیست دانشگاه های معتبر دانسته شده لتونی از سوی وزارت علوم شامل دو گروه خوب ( B ) و متوسط ( C ) است که هر کدام از آنها 3 دانشگاه را در خود جای داده اند ، اسامی موسسات آموزش عالی این لیست به شرح زیر می باشد.

گروه خوب دانشگاه های مورد تائید وزارت علوم در لتونی

  • دانشگاه علوم و فنون زندگی لتونی Latvia University of Life Sciences and Technologies
  • دانشگاه فنی ریگا Riga Technical University
  • دانشگاه لتونی University of Latvia

گروه متوسط دانشگاه های مورد تائید وزارت علوم در لتونی

  • ISMA
  • موسسه حمل و نقل و مخابرات Transport and Telecommunication Institute
  • کالج دانشگاه ونتسپیلز Ventspils University College

با این حال که هر دو گروه دانشگاه های مورد تائید وزارت علوم در لتونی معتبر دانسته می شود و مدرک اعطا شده هر یک از موسسات آموزش عالی نامبرده در این لیست ، از سوی موسسات و نهادهای آموزشی ایران به رسمیت شناخته می شود ، باز هم بهتر است با مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی مشورت کنید تا از دوره های ارائه شده موسسات آموزش عالی گروه خوب آگاهی یابید زیرا هر چه در موسسات قرار گرفته در گروه های بالاتر تحصیل کنید ، از ریسک حذف دانشگاه از لیست و عدم اعتبار مدرک در آینده رهایی می یابید.

در مقاله تحصیل در خارج از کشور بهترین کشورهای دنیا برای تحصیل را به شما معرفی کردیم ، می توانید آن مقاله را نیز بخوانید و اطلاعات جامعی در خصوص رشته های پر تقاضا و بهترین کشورهای ارائه دهنده هر رشته هم بدست آورید.

تحصیل مقطع دکترا در لتونی

دانشگاه های لتونی این فرصت را برای علاقه مندان به تحصیل در این کشور فراهم کرده اند که دانشجویان بتوانند به تحصیل برنامه مورد نظر خود در این مقطع مشغول شوند ، به عنوان مثال دانشگاه فنی ریگا 21 برنامه تحصیلات دکترا را در رشته های مهندسی ، علوم طبیعی ، معماری ، علوم اجتماعی و خدمات معتبر اجرا می کند.

تحصیل مقطع دکترا در لتونی

برنامه دکترا در واقع عبارت است از کار دانشگاهی و فعالیت های مربوطه در واحدهای ساختاری و همچنین خارج از دانشگاه با هدف اطمینان از تحصیلات دکترا با کیفیت بالا و موثر ؛ مقطع دکترا تنها به آن دسته از متقاضیانی ارائه می شود که مدرک کارشناسی ارشد ( چه آکادمیک و چه حرفه ای ) یا مشابه آن در کارنامه خود داشته باشند.

برنامه دکترا شامل دوره های نظری است که مطابق با برنامه درسی و تحقیقات علمی انجام می شود و پس از اتمام دوره ، دانشجویان باید از پایان نامه دکترا دفاع کنند ؛ مدت زمان تحصیل تمام وقت دکترا 4 سال است و نیمه وقت این مقطع 5 سال طول می کشد ، مطابق با برنامه دکترا برای سال تحصیلی داده شده ، حجم کل تحصیلات دکترا 192 امتیاز-اعتبار است.

هدف و محتوا تحصیل مقطع دکترا در لتونی

هدف از تحصیل مقطع دکترا در لتونی اخذ مدرک دکترا و آموزش متخصصان بسیار واجد شرایط رقابتی است که برای کار دانشگاهی در دانشگاه ها و سایر موسسات آموزش عالی و همچنین تحقیق و سازماندهی کار در موسسات دولتی یا خصوصی در گردش بین المللی آکادمیک شرکت می کنند.

برنامه های دکترا در این کشور مطابق با طبقه بندی استاندارد بین المللی آموزش ( ISCED ) و بالاترین سطح طبقه بندی آموزش جمهوری لتونی است و در اصل می توان گفت از برنامه های تجدید و توسعه کارکنان دانشگاهی است که در آن به دانشجویان منابع مشخصی از بودجه اعطا می شود ؛ برنامه های دکترا شامل موارد زیر می باشند.

  • تحصیلات عمیق در رشته های نظری این رشته که حداقل توسط دو آزمون ارتقا انجام می شود.
  • توسعه مهارت های تعلیمی و کاربردی آموزش عالی مطابق با خاصیت یک رشته علمی.
  • الزامات برای نشان دادن دانش فعال انگلیسی ، آلمانی یا فرانسوی در رشته علمی خاص.
  • مطالعات به صورت جداگانه برنامه ریزی می شوند که با نیازهای برنامه مطابقت دارد.
  • تصمیمات مربوط به استفاده از دارایی فکری ایجاد شده در طول دوره دکترا با توافق مشترک بین دانشجو دکترا و مشاور دانشجو اتخاذ می شود.

Promotion در مقطع دکترا در لتونی

برای یک دانشجو دکترا ، تحصیلات دکترا کیفی با قبولی در تمام آزمون های پیش بینی شده ، ارسال کار ارتقا برای دفاع از دکترا در شورای ارتقا صنعت مربوطه ، دفاع عمومی از آن و اخذ مدرک دکترا انجام می شود ؛ در واقع ارتقا ، دفاع از یک کار علمی است که در نتیجه آن درجه دکترا اعطا می شود که به شرح زیر می باشد.

  • مرحله اول : اولین مرحله از راه رسیدن به مدرک دکترا زمانی به اتمام می رسد که یک دانشجو دکترا با موفقیت در تمام امتحانات و تست های پیش بینی شده توسط برنامه کار تحصیلی دکترا و همچنین توسعه کار ارتقا خود موفق شود.
  • مرحله دوم : مرحله دوم ارائه کار ارتقا به شورای ارتقا صنعت مربوطه برای دفاع عمومی است و داوطلب دریافت مدرک علمی ، گزیده ای از جلسه را به همراه سایر اسناد مورد نیاز به شورای ارتقا صنعت مربوطه ارسال می کند.
  • مرحله سوم : در مرحله سوم ، شورای ترفیع کار ترویج را می پذیرد ، وقتی نویسنده آن انتخاب موضوع را اثبات می کند ، اهداف تحقیق خود را مشخص می کند ، دستاوردهای علمی را هنگام تحقیق در مورد موضوع و روش های استفاده شده توصیف می کند و در مورد نتایج به دست آمده در کار و نتیجه گیری بحث می کند.
  • مرحله چهارم : مرحله چهارم دفاع از کار تبلیغات است ، آیین نامه های شورای ارتقا اطلاعاتی در مورد روند دفاع عمومی از یک کار تبلیغاتی و اعطای درجه علمی ارائه می دهد.

هزینه تحصیل برخی از رشته های دکترا در دانشگاه های لتونی

  • مکانیک کاربردی ، دانشگاه فنی ریگا : 3400 یورو در سال
  • زیست شناسی ، دانشگاه دوگوپیلس : 2180 یورو در سال
  • زیست شناسی ، دانشگاه لتونی : 2134-4620 یورو در سال
  • مدیریت کسب و کار ، موسسه BA کسب و کار و دارایی : 3850-4620 یورو در سال
  • شیمی ، دانشگاه لتونی : 2134-6502 یورو در سال
  • مهندسی عمران ، دانشگاه فنی ریگا : 6670 یورو در سال
  • اقتصاد ، دانشگاه دوگوپیلس : 2180 یورو در سال
  • مدیریت ، دانشگاه لتونی : 2150 یورو در سال
  • علم حقوق ، دانشگاه توریبا : 2570 یورو در سال

تأمین مالی مقطع دکترا در لتونی

تحصیلات دکترا می تواند از طریق یارانه های بودجه ملی و همچنین از طریق بودجه اشخاص حقیقی یا حقوقی برای تحصیلات تمام وقت یا پاره وقت تأمین شود ، در واقع به منظور تسهیل انگیزه مشاور دکترا ، تحصیلات با پیش پرداخت سالانه و یکبار توسط مشاور مالی تأمین می شود و می تواند مطابق با روش تعیین شده از منابع واحد دانشگاه دریافت شود به شرط آنکه دانشجو دکترا مدرک دانشگاهی را کسب کند.

علاوه بر مطالب فوق ، قابل توجه است که دانشجویان دکترا که تحصیلات آنها توسط شخص حقیقی یا حقوقی تأمین می شود حق دریافت وام تحصیلی و دانشجویی دارند که ممکن است برای شما بسیار مفید واقع شود ، برای اطلاعات بیشتر با مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی تماس حاصل فرمائید و یا سایر مقالات سایت در این زمینه را مطالعه نمایید برای مثال برای تحصیل دکترا ، می توانید شرایط بسیار ویژه ای را در کانادا تجربه کنید که تمام جزییات آن را در مقاله تحصیل در کانادا توضیح داده ایم.

بورسیه های تحصیلی در لتونی

مطابق توافق نامه های دو جانبه همکاری در زمینه آموزش و علوم بین دولت لتونی و چند کشور منعقد شده ، لتونی بورس تحصیلی به دانشجویان خارجی ، محققان و کادر آموزشی برای تحصیل ، تحقیق و مشارکت در مدارس تابستانی و موسسات آموزش عالی خود ارائه می دهد که به شرح زیر می باشد.

بورسیه های تحصیلی در لتونی

بورس تحصیلی لتونی برای مطالعات و تحقیقات : شهروندان بیش از 40 کشور واجد شرایط می توانند برای دریافت بورسیه های دولتی لتونی برای مطالعات و تحقیقات در موسسات آموزش عالی این کشور اقدام کنند ، قابل ذکر است که بورس تحصیلی دولتی لتونی برای دانشجویان ، محققان و کارکنان بین المللی ارائه می شود.

بورسیه های دولتی لتونی برای مدارس تابستانی : دانشجویان خارجی ، کارمندان دانشگاهی و تحقیقاتی این فرصت دارند که برای بورس تحصیلی دولتی لتونی برای شرکت در مدارس تابستانی این کشور اقدام کنند ، مدارک لازم برای این بورسیه ( مانند فرم درخواست مدرسه تابستانی ، رزومه ، نامه تشویق ) باید مستقیماً به برگزارکنندگان مدارس تابستانی ارائه شود و آنها به همه متقاضیان در مورد نتایج رقابت در اخذ بورسیه اطلاع می دهند.

مدت زمان بورسیه های تحصیلی در لتونی

شما به عنوان دانشجو بین المللی که علاقه مند به دریافت بورس تحصیلی هستید باید بدانید که بورسیه های تحصیلی در لتونی برای دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد برای یک سال تحصیلی – مدت زمان حداکثر 10 ماه و برای دانشجویان دکترا تا 11 ماه اعطا می شود.

بورس تحصیلی برای تحصیلات کارشناسی ارشد در برنامه های مطالعات فلسفه لتونی ، ادبیات لتونی ، فرهنگ لتونی و تاریخ لتونی می تواند برای 2 سال تحصیلی اعطا شود ، یعنی برای مدت زمان تحصیل در دوره کارشناسی ارشد.

اگر دانشجویی بخواهد یک سال دیگر تحصیلات خود را در لتونی ادامه دهد ، باید مجدداً برای بورس تحصیلی لتونی درخواست کند ، حائز اهمیت است که بورس تحصیلی لتونی را نمی توان بیش از دو دوره متوالی به یک فرد اعطا کرد.

الزامات و اسناد مورد نیاز برای دریافت بورسیه تحصیلی لتونی

یک متقاضی باید در سیستم ثبت نام کرده و با ورود و گذرواژه منحصر به فرد ، نمایه ایجاد کند ، پس از آن می توان فرم درخواست را بصورت آنلاین پر کرد و اسناد لازم را نیز در آنجا ضمیمه کرد.

برای بارگذاری این سیستم اسنادی نظیرCurriculum Vitae ( CV ) ، انگیزه نامه ( شامل فعالیت های خارج از مطالعات مربوط به زمینه تحصیل در لتونی یا در کشور مبدا ) ، کپی مدارک تحصیلی آموزش عالی و مکمل ها یا متن سوابق تحصیلی اخیر ، نسخه هایی از دو توصیه نامه اعضای هیات علمی امضا شده در شش ماه گذشته ، کپی نامه ای از موسسه آموزش عالی مربوطه در لتونی ، تأیید فرصت تحصیل خارجی در برنامه انتخاب شده و اطلاع رسانی در مورد زبان لازم است.

تمام اسناد و مدارکی که به زبان لتونی یا انگلیسی نیستند ، باید به زبان های مذکور ترجمه شوند ؛ لازم به ذکر است که هرگونه برنامه ناقص مورد بررسی قرار نخواهد گرفت ، بنابراین در گردآوری اسناد و الزامات تعیین شده دقت عمل داشته باشید.

اگر متقاضیان توسط مقامات صالح کشورهای خود – وزارت آموزش ، آژانس آموزش و غیره – معرفی شوند ، باید در صورت لزوم با مرجع تماس گرفته و اسناد درخواست را نیز به این مرجع ارسال کنند.

مبلغ بورسیه تحصیلی دولتی لتونی

برای برنامه های تحصیلی که در دانشگاه های لتونی به صورت رایگان ارائه نمی شود ، دارنده بورسیه تحصیلی لتونی می تواند از بورس تحصیلی برای پوشش شهریه یا محل اقامت و غذا استفاده کند ، لطفا توجه داشته باشید که مبلغ بورس تحصیلی آنقدر زیاد نیست که بتواند تمام هزینه های لتونی را پوشش دهد.

برای درک بهتر شما ، بهتر است که به بورس تحصیلی نظیر بورس تحصیلی KaS اشاره کنیم که هر ساله به دانشجویانی تعلق می گیرد که نتایج برجسته ای در تحصیل خود نشان دهند ، در واقع بورس تحصیلی مسابقه KaS به دانشجویان تحصیلات تکمیلی اعطا می شود و سالانه دو بار در تاریخ 1 ژوئن و 1 دسامبر برای درخواست باز است ؛ در این نوع بورسیه تحصیلی به مقام اول 1500 دلار ، به مقام دوم 1000 دلار و به مقام سوم 500 دلار اعطا می شود.

نکته مهمی که باید بدان توجه داشته باشید ، این است که بورس تحصیلی برای متقاضیان یک کشور ممکن است برای کمک هزینه تحصیلی و پرداخت شهریه ، بیش تر از 10٪ از کل مبلغ نباشد.

مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی با بررسی هر یک از این فرصت ها و بورسیه های تحصیلی در لتونی ، سبب آرامش و رفاه دانشجویان هنگام درخواست و تحصیل در این کشور می شود ، شما نیز برای سهولت هرچه بیشتر کارهای خود می توانید با ما تماس بگیرید و در یک مشاوره تخصصی ، از صفر تا صد این کمک هزینه های تحصیلی آگاهی یابید.

برای دریافت بورسیه تحصیلی هنگام مهاجرت تحصیلی باید با بقیه کشور ها و شرایط آن ها آشنا شوید ، در مقاله تحصیل در ایتالیا هم بورسیه های استانی و دولتی زیادی را توضیح داده ایم.

کار پاره وقت دانشجویی در لتونی

مطمئناً تحصیلات برای دانشجویان بین المللی ضروری است اما بسیاری از آنها برای جبران بخشی از هزینه های زندگی و همچنین پس انداز برای شهریه ، به کاره پاره وقت دانشجویی تمایل نشان میدهند ؛ قابل توجه است که لتونی به دانشجو خارجی اجازه می دهد بدون نیاز به درج اجازه کار در ویزای دانشجویی ، به صورت نیمه وقت کار کند و همین امر ، می تواند برای شما یک مزیت بشمار رود.

کار پاره وقت دانشجویی در لتونی

طبق قوانین کشورهای اتحادیه اروپا ، دانشجویان بین المللی در مجموع ، تنها 20 ساعت در هفته می توانند در طول ترم ها کار پاره وقت دانشجویی داشته باشند ، این مدت زمان در تعطیلات ترم به 40 ساعت در هفته میرسد.

حقوق و نوع مشاغل پاره وقت دانشجویی در لتونی

امکانات و فرصت های کار پاره وقت در لتونی برای دانشجویان بین المللی بسیار زیاد است زیرا مرکز تجارت اروپا و محل زندگی بسیاری از مشاغل مستقر و بانک های معتبر است ، به خصوص برای دوره های IT و علوم کامپیوتر ؛ برخی صنایع در لتونی از دانشجویان بین المللی استقبال بیشتری می کنند و صنایع محبوب کار در لتونی برای دانشجویانی که می خواهند کار نیمه انجام دهند عبارتند از نساجی ، رستوران های فست فود و لوازم الکترونیکی.

شما با انجام کاره پاره وقت دانشجویی در لتونی ، دارای حقوق کار و حداقل دستمزد همان بومیان لتونی هستند ، همچنین در طول کار ، شما می توانید استراحت کنید و از مرخصی های بیمارستانی و حق اعتراض به اخراج غیرقانونی و غیرآگاهانه از کار خود استفاده کنید ؛ قابل ذکر است که حداقل حقوق ماهانه در لتونی 430 یورو می باشد.

کارآموزی در لتونی برای دانشجویان خارجی

دانشگاه های لتونی دارای برنامه ها و دوره های کارآموزی هستند که در برنامه درسی برخی از برنامه های تحصیلی گنجانده شده است و حتی در صورت تمایل به انجام کارآموزی برای آموزش حرفه ای ، دانشجویان را در یافتن موقعیت شغلی کمک می کنند.

در هنگام انتخاب یک برنامه تحصیلی در دانشگاه های لتونی می توانید جستجو کنید که آیا آنها به عنوان بخشی از برنامه درسی ، کارآموزی ارائه می دهند یا خیر و یا اطلاعات کامل را از دفتر روابط بین الملل دانشجویان دانشگاه های لتونی بگیرید.

از آنجا که یافتن نوع خاصی از کار نیمه وقت محدودیتی ندارد ، دانشجویان بین المللی حتی می توانند با درخواست مستقیم ، به یک دوره کارآموزی مربوط به اهداف حرفه ای خود در یکی از شرکت های لتونی بپیوندند ؛ تقریباً تمام دانشگاه های لتونی دارای یک دوره کارورزی هجده هفته در تعطیلات ترم برای یادگیری و آموزش حرفه ای هستند که با اعطای گواهی پایان می یابد.

اجازه کار پس از فارغ التحصیلی برای دانشجویان خارجی در لتونی

به عنوان اطلاعات تکمیلی خوب است بدانید که پس از اتمام برنامه تحصیل و شرکت در مراسم فارغ التحصیلی ، دانشجویان خارجی قبل از انقضا ویزای دانشجویی لتونی ملزم به خروج از قلمرو لتونی هستند و برای ورود مجدد و کار در این کشور ، باید قرارداد کاری کوتاه مدت یا بلند مدت پیدا کنند و از کشور خود درخواست اجازه کار دهند.

فارغ التحصیلان تازه وارد می توانند با ارسال CV به شرکت های مرتبط با حرفه خود از طریق وب سایت ها یا به صورت حضوری در آخرین ترم های تحصیلات خود در لتونی ، اشتغال یابند ؛ پس از یافتن شغل ، دانشجویان و کارفرمایان آنها باید مراحلی را دنبال کنند که رعایت آنها از الزامات اشتغال در این کشور است.

در این بخش ، عمده تمرکز ما بر شرح شرایط و حقوق و مزایا کار پاره وقت دانشجویی در لتونی بوده است اما شما می توانید برای آگاهی از سایر مشاغل پاره وقت دانشجویی در لتونی و همچنین چگونگی اخذ اجازه کار در این کشور پس از فارغ التحصیلی ، با مشاوران ما تماس بگیرید.

خدمات بیمه به دانشجویان در لتونی

دانشجویان بین المللی ، کارمندان دانشگاهی و اداری ، که با هدف تحصیل وارد خاک لتونی می شوند ، باید دارای یک بیمه نامه معتبر بهداشتی باشند که تضمین می کند هزینه های خدمات بهداشتی و درمانی در جمهوری لتونی تحت پوشش قرار می گیرد ، قابل توجه است که شرایط بیمه درمانی با ویزا و اقامت مرتبط است و این بدان معنی است که بسته به کشور تابعیت ، شرایط مختلفی وجود دارد.

خدمات بیمه به دانشجویان در لتونی

اطلاعات زیر معرفی مختصری را ارائه می دهد و برای مشاوره عملی در مورد خدمات بیمه به دانشجویان در لتونی ، لطفا از بخش روابط بین الملل دانشگاهی که قصد دارید در آن ثبت نام کنید ، بپرسید یا از ابتدا برای سهولت کار ، با مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی مشورت کنید.

خدمات بیمه به دانشجویان کشورهای سوم در لتونی

دانشجویان کشورهای سوم کسانی هستند که ملیت آنها از اتحادیه اروپا یا کشور های منطقه اقتصادی خارج از اروپا نیست ؛ قبل از ورود به لتونی ، شما باید یک بیمه درمانی خصوصی خریداری کنید و این بیمه باید حداقل شرایط اتحادیه اروپا را پوشش دهد و برای اخذ ویزای دانشجویی در لتونی لازم است ، لازم به ذکر است که برای این امر ، مبلغ تعهد 30000 یورو بیمه کافی است.

چه خدماتی برای پرداخت هزینه های درمان در لتونی ارائه می شود؟

دولت لتونی به جز شرایط خاص خارج از محدوده آنها ، کلیه خدمات پزشکی را با پرداخت مشترک از بیماران تامین می کند ، این مزایای مراقبت های بهداشتی در ایالت ، شهرداری و موسسات درمانی خصوصی و سرپایی موجود است ، برخی از خدمات تحت پوشش دولت شامل موارد زیر هستند.

  • معاینه پیشگیرانه سالی یکبار توسط پزشک عمومی
  • درمان ارائه شده توسط متخصص
  • تست های آزمایشگاهی با ارجاع از پزشک خانواده یا متخصص شما
  • مراقبت در منزل
  • مراقبت و درمان اضطراری
  • توانبخشی پس از درمان
  • بازپرداخت داروها و وسایل پزشکی

توجه به این نکته مهم است که لتونی فقط برخی از داروها و خدمات را بازپرداخت می کند ، بنابراین قبل از مراجعه به بیمارستان محلی خود ، حتماً بررسی کنید که کدام درمان تحت پوشش ایالت قرار دارد!

چه کسی واجد شرایط خدمات پزشکی لتونی با بودجه دولتی است؟

با ثبت نام در پزشک خانواده در منطقه ای که در آن زندگی می کنید ، می توانید به کلیه خدمات بهداشتی و درمانی دولتی در لتونی دسترسی پیدا کنید ، سپس آنها می توانند در صورت نیاز شما را به سایر خدمات بودجه دولتی ارجاع دهند.

باز هم اطمینان حاصل کنید که امکانات پزشکی و پزشکانی که به آنها مراجعه می کنید توسط بودجه دولتی تأمین شوند تا مجبور نباشید از جیب پرداخت کنید.

نکاتی درباره خدمات بیمه به دانشجویان در لتونی

هر دانشجو باید اطمینان حاصل کند که تحت پوشش بیمه درمانی برای کل مدت برنامه ریزی شده برای اقامت در جمهوری لتونی باشد ؛ بیمه نامه درمانی باید پوشش دهنده هزینه های مربوط به ارائه خدمات درمانی در جمهوری لتونی ، از جمله هزینه های مرتبط مانند کمک پزشکی فوری ، درمان و بستری در شرایط بحرانی خطرناک ، حمل و نقل به نزدیکترین موسسه درمان پزشکی و اورژانس ، حمل و نقل به کشور محل اقامت در صورت بیماری جدی یا مرگ باشد.

هنگام نیاز به ویزا یا اجازه اقامت ، حداقل محدودیت مسئولیت بیمه گر برای مدت بیمه نمی تواند کمتر از 42600 یورو باشد و همچنین مدت اعتبار بیمه نامه نمی تواند کوتاه تر از مدت برنامه ریزی شده برای اقامت در جمهوری لتونی و کشورهای عضو توافق نامه شینگن باشد.

بیمه درمانی کلی برای دانشجویان در لتونی

قبل از دریافت ویزا یا اجازه اقامت ، می توانید بیمه درمانی کلی برای مدت اقامت خود در لتونی در شرکت های بیمه ، که در سفارتخانه ها و کنسولگری های لتونی کار می کنند ، دریافت کنید ، قبل از خرید چنین سیاستی همیشه مطمئن شوید که چه نوع خدمات مراقبت های بهداشتی ارائه می شود و همچنین تا چه اندازه آن را پوشش می دهد ، همچنین از نحوه پرداخت هزینه ویزیت شما به پزشک توسط این بیمه نامه اطمینان حاصل کنید.

شما می توانید بیمه درمانی اضافی را در چندین شرکت بیمه در لتونی ایجاد کنید ، به عنوان مثال بالتا ، بالتیگاس آپدروشیناس نماس ، ERGO و BTA ، یک بیمه نامه درمانی ارائه می دهند که فقط خدمات مورد نیاز طبق مقررات بیمه سلامت برای خارجی ها را پوشش می دهد ، این سیاست خدمات مراقبت های بهداشتی خارج از بیمارستان را شامل نمی شود.

بیمه های خصوصی لتونی برای دانشجویان بین المللی

اگر می خواهید یک بیمه نامه درمانی داشته باشید که شامل خدمات مراقبت های بهداشتی خارج از بیمارستان نیز باشد ، به یک بیمه درمانی خصوصی نیاز دارید ، در حال حاضر در لتونی سه شرکت بیمه IF ، ERGO و Compensa Life یک بیمه نامه خصوصی ارائه می دهند که خدمات درمانی در داخل و خارج از بیمارستان را نیز برای خارجیانی که اجازه اقامت موقت دارند پوشش می دهد.

لطفا توجه داشته باشید که بیمه نامه هایی که حاوی اطلاعات لازم نیستند یا شرایط مورد نیاز اداره کنسولگری یا سفارت کشور میزبان را برآورده نمی کنند ، ممکن است در نظر گرفته نشوند اما عدم وجود یک بیمه نامه بهداشتی می تواند زمینه ای برای عدم پذیرش ورود به این کشور باشد.

خوابگاه های دانشجویی کشور لتونی

بیشتر دانشگاه های لتونی ، خوابگاه های دانشجویی ارائه می دهند ، اما نه همه ! دانشگاه هایی که در محیط تدریس محل اسکان ارائه نمی دهند ، خدمات دانشجویی دارند که به جستجو محل اقامت دانشجویان خارجی کمک می کنند.

خوابگاه های دانشجویی کشور لتونی

با این وجود دانشجویان خارجی به دلیل عدم آشنایی با محیط اطراف و مکان های ناشناخته ترجیح می دهند حداقل در چند ترم اول برنامه تحصیلی خود در محل تعیین شده دانشگاه زندگی کنند ، اگر محل اقامت خود را در دانشگاهی که باید در آن تحصیل کنید انتخاب کرده اید ، باید در اسرع وقت پس از گرفتن نامه پذیرش از دانشگاه ، آن را رزرو کنید زیرا اتاق ها محدود هستند و به طور کلی زودتر از حد انتظار اشغال می شوند.

خوابگاه های دانشگاه امن ترین و مقرون به صرفه ترین محل اقامت دانشجویان خارجی است ، خوابگاه های دانشگاه برای تأمین سبک زندگی روزمره و فرهنگ مدرن ، از امکانات اتاق خواب یک یا دو نفره برخوردار هستند ؛ در لتونی ، دانشجویان می توانند برای حداقل 5 ماه خوابگاه دانشگاه را رزرو کنند و اگر می خواهند قبل از این مدت خوابگاه را ترک کنند ، به هر حال باید اجاره ماه های رزرو شده را بپردازند.

امکانات خوابگاه های دانشجویی کشور لتونی

از امکانات خوابگاه های دانشجویی کشور لتونی می توان به اتاق های مبله با تخت ، تشک ، کمد ، صندلی ، میز تحریر و قفسه های کتاب ، سرویس بهداشتی خصوصی با هر اتاق ، آشپزخانه مشترک و اتاق خشکشویی ، اتاق مطالعه مشترک در هر طبقه ، سالن بدن سازی و اتاق بازی مشترک ، فضای پارکینگ ، نظارت امنیتی ، مجاورت با دانشگاه و ایستگاه های حمل و نقل عمومی اشاره کرد.

همچنین خوابگاه ها گزینه های سرویس دهی و پذیرایی برای دانشجویان ارائه می دهند ، خدمات ارائه شده توسط اداره خوابگاه شامل نظافت ، تعویض هفتگی ملحفه ، وسایل آشپزخانه ، یخچال در اتاق و اینترنت رایگان می باشد.

هزینه اقامت در خوابگاه های دانشجویی کشور لتونی

قابل توجه است که اتاق خواب همراه با ارائه خدمات و سرویس ، ماهانه 200 یورو و اتاق خوابگاه خود پذیرا 100 تا 150 یورو در هر ماه هزینه خواهد داشت ، هزینه های اضافی شامل پرداخت برای کارت ورودی هنگام ثبت نام در خوابگاه است که حدود 7 یورو خواهد بود.

هتل های دانشجویی در لتونی

دانشگاه های لتونی که خوابگاه های ندارند ، معمولاً اقامتگاهی خارج از دانشگاه به نام هتل های دانشجویی ترتیب داده اند ، هتل های دانشجویی در نزدیکی محوطه دانشگاه واقع شده اند اما توسط مدیریت دانشگاه ها اداره می شوند.

هتل های دانشجویی مشابه خوابگاه های دانشگاه هستند اما کمی مستقل تر هستند و محدودیت کمتری دارند ، گزینه های اتاق خواب دو تخته و یک تخته وجود دارد و دانشجو باید آن را برای مدت زمان حداقل 3 ماه رزرو کند ؛ با این وجود اتاق تک نفره بسیار محدود است و اکثر اتاق ها دو تخته هستند و توسط دو دانشجو به اشتراک گذاشته می شوند.

امکانات و ویژگی های این نوع اسکان عبارت است از سرویس بهداشتی خصوصی در هر اتاق ، فضای نشیمن مشترک با تلویزیون ، اتاق مطالعه ، فضای پارکینگ ، خدمات پذیرش ( دستگاه فتوکپی و نمابر ، چاپگر ، Wi-Fi رایگان در محل پذیرش ) ، آشپزخانه در هر اتاق ، اتاق لباسشویی با ماشین لباسشویی در هر طبقه برای استفاده همه دانشجویان ، مجاورت با پردیس های دانشگاه و ایستگاه های حمل و نقل عمومی.

هتل های دانشجویی یا هتل های جداگانه برای اتاق های یک تخته و دو تخته قیمت های متفاوتی دارند ، هزینه هتل ها بر اساس موقعیت مکانی متفاوت است اما به طور متوسط برای اتاق دونفره 150 یورو و برای اتاق یک نفره 280 یورو می باشد.

مسکن خصوصی و اقامتگاه خارج از پردیس در لتونی

به دلیل حضور تعداد زیاد دانشجویان بین المللی که هر ساله در حال افزایش است ، صاحبان زمین های محلی خانه های خود را به دانشجویان خارجی اجاره می دهند ؛ شما می توانید در لتونی یک آپارتمان استودیویی ، به اشتراک گذاری تخت و محل اقامت مشترک و اقامت در خانه پیدا کنید.

آپارتمان / استودیو در لتونی

آپارتمان انفرادی نسبت به سایر گزینه ها هزینه بر است اما یک مرکز مسکونی نسبتاً راحت و مستقل است ، آپارتمان ها گزینه مبله و غیر مبله دارند اما اجاره محل اقامت مبله انتخاب بهتری برای دانشجویان است ، شما می توانید چنین آپارتمانی را نزدیک دانشگاه یا محل کار خود پیدا کنید که در آن آشپزخانه ، حمام ، نشیمن ، فضای لباسشویی و بالکن اختصاصی خود را در اختیار خواهید داشت ؛ بسته به منطقه و امکانات ، اجاره آپارتمان انفرادی باید در حدود 250 تا 350 یورو باشد.

به اشتراک گذاری تخت در لتونی

به اشتراک گذاشتن تخت ، نوعی مسکن خصوصی است اما به دلیل تقسیم صورتحساب توسط ساکنان ، مقرون به صرفه و کم هزینه است ، گروهی از دوستان یا همکاران دانشگاه یک آپارتمان را با هم اجاره می کنند که در آن هر فرد می تواند اتاق خصوصی داشته باشد و در آشپزخانه و اتاق نشیمن مشترک باشد.

این نوع محل اقامت گرچه مقرون به صرفه است و می تواند حدود 200 تا 250 یورو در ماه باشد ، اما از آن جهت که هم خانه ای های خود را نمی شناسد ممکن است خطرناک باشد ، بنابراین بهتر است قبل از امضای قرارداد اجاره با برخی از قوانین خانه آشنا شوید و برخی از شرایط و ضوابط را تنظیم کنید.

اقامت در خانه یک خانواده بومی در لتونی

مسکن اقامت در خانه گزینه دیگری برای دانشجویان است که در آن ، بیشتر خانواده ها یک اتاق اضافی خانه خود را به دانشجویان یا مسافران اجاره می دهند ؛ حائز اهمیت است که بعضی از اتاق های اقامتگاه های خانگی دارای ورودی خصوصی ، آشپزخانه و بالکن هستند.

اقامت در منزل را می توان برای اقامت طولانی مدت یا فقط برای چند شب طبق ترجیح دانشجویان اجاره کرد ؛ دانشجویانی که قصد دارند پس از رسیدن به لتونی مسکن شخصی پیدا کنند ، بهترین گزینه برای آنها اقامت در خانه است ، هزینه اتاق یک نفره در این نوع محل اقامت ممکن است از 17 تا 24 یورو برای هر شب باشد ، بیشتر خانواده ها وعده های غذایی را نیز به مستاجر ارائه می دهند.

یک محل اقامت مناسب و راحت مطمئناً نقش بسزایی در کاهش چالش ها و موانع تحصیل در لتونی دارد و دانشجو در حین برنامه ریزی برای تحصیل در این کشور ، باید اطلاعاتی را درباره انواع محل های اقامت در آنجا با برآورد اجاره و امکانات موجود جمع آوری کند ، از همین جهت در بخشی که مطالعه کردید ، مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی تنها به شرح خوابگاه های دانشجویی کشور لتونی اکتفا نکرده و سایر جنبه های اقامت در این کشور را توضیح داده است ، برای اطلاعات بیشتر می توانید با ما تماس بگیرید.

بهترین دانشگاه های لتونی

3 موسسه آموزش عالی لتونی در 1000 دانشگاه برتر جهانی QS قرار گرفته است و بالاترین رتبه از بین این موسسات آموزش عالی ، دانشگاه فنی ریگا ( RTU ) است که در گروه 751-800 رتبه بندی شده است ، همچنین به RTU ، 5 ستاره QS برای بین المللی سازی ، اشتغال زایی و فراگیری اعطا شده است که نشان می دهد آموزش در لتونی برای دانشجویان از سراسر جهان باز است.

بهترین دانشگاه های لتونی

قابل توجه است که دانشگاه های لتونی در دهه گذشته به دلیل بهبود سریع کیفیت آموزش ، همکاری های بین المللی و طراحی برنامه درسی پیشرفته آموزش ، امتیازات گسترده ای را در بین دانشجویان بین المللی کسب کرده اند و دانشگاه های آن بیشتر با مدرک IT ، مدیریت بازرگانی ، پزشکی ، هوانوردی و ادبیات شناخته می شوند.

ما در ادامه به شرح چهار تا از بهترین دانشگاه های لتونی برای تحصیل پرداخته ایم و امیدوریم که بتوانید برنامه تحصیلی مورد نظر خود را در یکی از این موسسات آموزش عالی بیابید.

دانشگاه لتونی

دانشگاه لتونی در سال 1919 تاسیس شده است و در حال حاضر با بیش از 14000 دانشجو ، 13 دانشکده و بیش از 20 موسسه تحقیقاتی و مراکز مطالعاتی مستقل ، یکی از بزرگترین دانشگاه های تحقیقاتی جامع و برجسته در بالتیک است ، این دانشگاه بیش از 130 برنامه تحصیلی دانشگاهی و حرفه ای معتبر ارائه می دهد.

LU تحقیقاتی را در بسیاری از زمینه ها انجام می دهد که می تواند به چهار حوزه اصلی تقسیم شود : علوم انسانی ، علوم ، علوم اجتماعی و علوم تربیتی ؛ همچنین حائز اهمیت است کهLU به همکاری بین المللی خود معروف است و دانشجویان بین المللی را به طور فعال پرورش می دهد و از آنها حمایت می کند.

در UL می توانید یک مدرک لیسانس یا کارشناسی ارشد در رشته هایی نظیر فلسفه ، تاریخ ، الهیات ، علوم اجتماعی ، اقتصاد ، مطالعات ارتباطات ، علوم سیاسی ، روانشناسی ، جامعه شناسی ، حقوق ، مدیریت ، علوم طبیعی ، زیست شناسی ، فیزیک ، جغرافیا ، زمین شناسی ، شیمی ، ریاضیات ، علوم محیطی و علوم بهداشتی ، ، پزشکی ، داروسازی و پرستاری دریافت کنید.

دانشگاه علوم و فنون زندگی لتونی

دانشگاه علوم و فنون زندگی لتونی یکی از دانشگاه های برجسته علم و فناوری در منطقه دریای بالتیک است که در زمینه استفاده پایدار از منابع طبیعی با هدف افزایش کیفیت زندگی برای جامعه تخصص دارد ؛ جالب است بدانید که تاریخچه این دانشگاه به سال 1863 برمی گردد ، زمانی که گروه کشاورزی در پلی تکنیک ریگا تاسیس شد.

دانشگاه علوم و فنون زندگی لتونی طیف گسترده ای از تمام برنامه های تحصیلی سطح را برای دانشجویان بین المللی به زبان انگلیسی ارائه می دهد و دانشجویان تبادل بسیاری برای تحصیل در این دانشگاه درخواست می دهند.

قابل توجه است که زمینه های تحقیق دانشگاه علوم و فنون زندگی لتونی عبارت است از بلوک علوم زیستی ، بلوک علوم مهندسی ، بلوک علوم اجتماعی.

کتابخانه دانشگاه علوم و فنون زندگی لتونی یک کتابخانه معتبر با اهمیت دولتی است و نه تنها بزرگترین کتابخانه ادبیات کشاورزی در لتونی ، بلکه کتابخانه سپرده سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل و مرکز ملی سیستم های اطلاعاتی AGRIS و CARIS است.

دانشگاه فنی ریگا

دانشگاه فنی ریگا ( RTU ) در سال 1862 به عنوان یک مرکز آموزش عالی پلی تکنیک چند رشته ای تاسیس شد ، این دانشگاه با الگوی پیشرفته ترین دانشگاه های فنی آن زمان – دانشگاه های زوریخ و کارلسروهه ابداع شد و به ریگا اجازه داد در ابتدای قرن بیستم به یک مرکز صنعتی قابل توجه در اروپا تبدیل شود.

RTU نقش خود را در سیستم آموزشی لتونی پایدار نگه داشته است و امروزه ، دارای اعتبار دانشگاه های معتبر بین المللی اروپا است و برنامه های تحصیلی آکادمیک و حرفه ای را با کیفیت پیشرفته اجرا می کند ، همچنین این دانشگاه تحقیقاتی را در زمینه هایی انجام می دهد که برای اقتصاد ملی لتونی ضروری است و متخصصان واجد شرایطی را که بسیار مورد تقاضا و رقابت در بازار کار بین المللی هستند ، آموزش می دهد.

جالب است بدانید که کتابخانه علمی RTU قدیمی ترین کتابخانه در لتونی است و تشکیل آن به سال 1862 با تأسیس کتابخانه پلی تکنیک ریگا – اولین موسسه عالی در لتونی – بر اساس اهدای 1048 کتاب توسط کمیته تولید و بورس سهام ریگا ، که پایه و اساس کتابخانه را بنا نهاد ، برمی گردد.

دانشگاه ریگا استرادینز

دانشگاه ریگا استرادینز ( RSU )که تاریخچه آن به 1 سپتامبر 1950 برمی گردد ، پذیرای چالش های جدید ، افراد خلاق و ایده های جدید است که می تواند بالاترین کیفیت را در هر زمینه ای تضمین کند.

RSU یک موسسه تحقیقاتی دانشگاهی برجسته در زمینه های پزشکی ، داروسازی ، دندانپزشکی ، توانبخشی و علوم پرستاری در جمهوری لتونی است و همچنین تحقیقات قابل توجهی را در زمینه های مختلف علوم اجتماعی ، انسانی و حقوقی و همچنین علوم فنی در رابطه با کاربرد در پزشکی انجام می دهد.

کتابخانه RSU یک کتابخانه رسمی در سطح دولتی است که در سیستم کار یکپارچه با پیروی از بهترین شیوه کتابخانه های دانشگاه های اروپا ، با مجموعه ای از منابع اطلاعاتی با کیفیت بالا ، کارکنان متخصص ، یک محیط کار منظم و معاصر فعالیت می کند.

اگر نتوانسته اید با بهترین دانشگاه های لتونی برای تحصیل ارتباط برقرار کنید ، نگران نباشید زیرا دانشگاه های مورد تائید وزارت علوم در لتونی نیز وجود دارند که می توانند برای شما موثر واقع شوند ، برای بررسی این موسسات و درخواست و پذیرش ، با مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی تماس بگیرید.

بهترین شهرهای لتونی برای تحصیل

بدیهی است برای تحصیل در لتونی باید در ابتدا شهر تحصیلی خود را انتخاب کنید و از آن جهت که محل تحصیل و زندگی می تواند در تجارب شما نقشی بسزا داشته باشد ، باید در انتخاب خود حساس باشید و جوانب مختلف شهر تحصیلی منتخب را در نظر بگیرید.

بهترین شهرهای لتونی برای تحصیل

لتونی در معنای رایج ، استان ندارد و به 110 شهرستان و 9 شهر ( شهر جمهوری ) تقسیم می شود ؛ این 9 شهر عبارتند از داگاوپیلس ، یکاب پیلس ، یلگاوا ، یورمالا ، ویدزمه ، لیه پایا ، رزکنه ، ریگا ، والیمه را و ونتس پیلس که در ادامه به 4 تا از بهترین آنها میپردازیم و بهترین شهرهای لتونی برای تحصیل را برای شما عزیزان شرح می دهیم.

شهر ریگا در لتونی

بسیاری از دانشجویان بین المللی که به دنبال تحصیل در لتونی هستند ، مشتاق گذراندن وقت در پایتخت این کشور می باشند ، ریگا که غنی از فرهنگ ، معماری و طیف وسیعی از جاذبه ها است ، بزرگترین شهر کشور است که حدود 700000 نفر ( بیش از یک سوم جمعیت کل کشور ) در آن زندگی می کنند.

ریگا در سال 2014 پایتخت فرهنگی اروپا بود و به دلیل ترکیبی از معماری خارق العاده هر دو قدیمی و جدید ، بزرگترین مجموعه از هنرهای نوین در جهان است ، همچنین این شهر یکی از مهمترین مراکز اقتصادی و مالی در منطقه بالتیک است و بیش از نیمی از تولید ناخالص داخلی این کشور را تولید می کند ؛ جالب است بدانید که مرکز تاریخی ریگا ، Vecrīga ، از میراث جهانی یونسکو است که به خاطر کلیساهای جامع قرون وسطایی مشهور است.

ریگا ، مرکز آموزش عالی لتونی است و طیف وسیعی از دانشگاه ها در آن قرار دارند ، این شهر سه دانشگاه برتر لتونی – دانشگاه لتونی ، دانشگاه فنی ریگا ( RTU ) و دانشگاه ریگا استرادینس ( RSU ) را در خود جای داده است و علاوه بر این ، محل دانشکده اقتصاد استکهلم در ریگا است ، که همه دوره ها را به زبان انگلیسی ارائه می دهد ، دانشگاه کشاورزی لتونی و آکادمی هنر لتونی نیز از دیگر موسسات آموزش عالی واقع در این شهر می باشند.

شهر داگاوپیلس در لتونی

داگاوپیلس دومین شهر بزرگ لتونی است که حدود 95000 نفر در آن زندگی می کنند و در جنوب شرقی کشور واقع شده است ، نام داگاوپیلس به معنای واقعی کلمه به ‘قلعه داگاوا’ ترجمه می شود و مانند ریگا ، این شهر دارای یک مرکز تاریخی با میراث معماری غنی است و به ویژه برای ساختمان های آجر قرمز معروف است.

داگاوپیلس که یک شهر چند قومی است ، تعداد زیادی روسی زبان دارد و یک مرکز مهم فرهنگی در شرق لتونی است که غالباً میزبان رویدادها و جشنواره های موسیقی است ؛ قابل توجه است که دانشگاه Daugavpils در این شهر واقع شده است و دانشگاه فنی ریگا یک شرکت وابسته دارد که در اینجا واقع گردیده است.

شهر Liepāja در لتونی

لیپوجا ، سومین شهر بزرگ کشور با حدود 82000 نفر سکنه ، در ساحل غربی ، مشرف به دریای بالتیک واقع شده است و سواحل بکر آن ، این شهر را به مقصدی ایده آل برای تحصیل و یا بازدید در طول تحصیل و استراحت در ساحل تبدیل کرده است.

از نظر فرهنگی ، Liepaja اغلب پایتخت موسیقی راک لتونی نامیده می شود و دارای سه سالن کنسرت و همچنین بسیاری از رویدادها در طول تابستان ، از جمله مهمانی ساحلی “Summer Sound” است ، در سال های اخیر سرمایه گذاری قابل توجهی در توسعه و کیفیت آموزش عالی لیپوجا مشاهده شده است و می توان شعبه ای از دانشگاه فنی ریگا را در این شهر یافت.

شهر یلگاوا در لتونی

دانشجویانی که تحصیل در یلگاوا را انتخاب می کنند ، به سرعت متوجه سطح بالای میزبانی در این شهر می شوند و دلیل اصلی آن ، این است که این شهر لتونی به طور مرتب میزبان دانشجویان محلی و بین المللی در دانشگاه کشاورزی لتونی است.

این شهر همچنین به دلیل ارائه بسیار گسترده از بناهای تاریخی و طبیعی ، رویدادهای فرهنگی ، پارک های جذاب و رودخانه ها و همچنین ساختمان های مانور تزئین شده در سبک های معماری خیره کننده مانند کلاسیک گرایی ، باروک و رنسانس ، همچنان از سراسر جهان به جذب مهمان ادامه می دهد.

کسانی که تحصیل در یلگاوا را انتخاب می کنند ، می توانند در خانه آدولفس آلونس ، که پدر تئاتر لتونی محسوب می شود ، گشت و گذار کنند ، این موزه به عنوان یادبود این فرد فرهیخته عمل می کند و بسیاری از وسایل شخصی وی مانند کتابخانه ، مبلمان و وسایل منزل او با دقت حفظ شده است.

هزینه های تحصیل در لتونی

شهریه دانشگاه های لتونی در مقایسه با موسسات کشورهای دیگر اتحادیه اروپا نسبتاً مقرون به صرفه است ، در حالی که هزینه های تحصیل در لتونی بسته به دانشگاه و برنامه انتخاب شده متفاوت خواهد بود ، تفاوت قابل قبولی در نرخ شهریه بین دانشجویان محلی لتونی و ثبت نام کنندگان از سایر کشورهای اتحادیه اروپا و سوئیس وجود دارد ، البته دانشجویان غیر اتحادیه اروپا معمولاً ملزم به پرداخت مبلغی حتی بالاتر از همتایان داخلی و اتحادیه اروپا هستند.

تحصیل در لتونی با مدرک دیپلم

هزینه تحصیل در لتونی برای دوره های کارشناسی به طور متوسط بین 3000 تا 5000 یورو ( 3600 دلار الی 6100 دلار ) است و از سوی دیگر ، دوره های کارشناسی ارشد برای دانشجویان اتحادیه اروپا / EEA و سوئیس سالانه از 1700 یورو ( 2095 دلار آمریکا ) و برای سایر ثبت نام کنندگان بین المللی تا 3700 یورو ( 4560 دلار آمریکا ) متغیر است.

هزینه تحصیل برنامه های کارشناسی در لتونی

مبالغی که در اول جمله ذکر شده است ، شهریه تحصیل در لتونی برای دانشجویان اتحادیه اروپا / EEA و شهروندان سوئیس ، دارندگان اجازه اقامت دائم و اعضای خانواده آنها است و مبالغ ذکر شده بعد از آن ، برای شهروندان سایر کشورها می باشد ، قابل ذکر است که مقادیر درج شده به یورو می باشد.

  • مطالعات آسیایی : 2100 یورو در سال – 2750 یورو در سال
  • بیوتکنولوژی و مهندسی زیستی : 2400 دلار در سال – 3200 دلار در سال
  • مدیریت بازرگانی : 2500یورو در سال – 2750 یورو در سال
  • علوم کامپیوتر : 2200 یورو در سال برای هر دو
  • انسان شناسی فرهنگی و اجتماعی : 2100 یورو در سال – 2200 یورو در سال
  • فلسفه فرانسه : 2100 یورو در سال – 2750 یورو در سال
  • اقتصاد بین الملل و دیپلماسی تجاری : 2800 یورو در سال – 3080 یورو در سال
  • مهندسی صنایع : 2300 یورو در سال ، 2530 یورو در سال

هزینه تحصیل برنامه های کارشناسی ارشد در لتونی

  • مطالعات منطقه دریای بالتیک : 2100 یورو در سال- 2365 یورو در سال
  • انسان شناسی فرهنگی و اجتماعی : 2100 یورو در سال- 2365 یورو در سال
  • علوم تربیتی : 2100 یورو در سال- 3700 یورو در سال
  • مطالعات اروپا و دیپلماسی اقتصادی : 2150 یورو در سال- 2365 یورو در سال
  • علوم ورزشی : 3000 یورو در سال- 4000 یورو در سال
  • فلسفه روسی : 2100 یورو در سال- 3000 یورو در سال
  • تجارت بین المللی با تخصص مدیریت صادرات : 2150 یورو در سال- 2365 یورو در سال
  • نوآوری های فنی و طراحی برای آموزش : 2100 یورو در سال- 3700 یورو در سال

هزینه تحصیل مقطع دکترا در لتونی

همانگونه که مشاهده کردید ، متوسط شهریه دانشگاه های لتونی برای یک سال تحصیلی بسیار جذاب است اما با این حال ، هزینه دوره های دکترا می تواند متفاوت باشد و هزینه تحصیل رشته های رایج در این مقطع مانند فیزیک و زیست شناسی حداقل 14635 دلار آمریکا و بیشتر اوقات 24392 دلار آمریکا است که ممکن است برای برخی از دانشجویان گران به نظر برسد.

هزینه تحصیل رشته های پزشکی در لتونی

  • پزشکی : در مجموع 59500 یورو برای کل دوره ( سال اول 9000 ، سال دوم و سوم 9500 ، سال چهارم 10000 ، سال پنجم 10500 ، سال ششم 11000 )
  • دندانپزشکی : 14000 یورو در سال
  • داروسازی : 8000 الی 9000 یورو در سال
  • پرستاری : 5400 یورو در سال
  • فیزیوتراپی : 8000 الی 9000 یورو در سال
  • کاردرمانی : 8000 الی 9000 یورو در سال
  • بینایی سنجی : 4000 یورو در سال برای هر دو
  • بهداشت عمومی : 4800 یورو در سال

دانشگاه های مقرون به صرفه لتونی برای دانشجویان بین المللی

  • دانشگاه علمی کاربردی ونتسپیلز : حداقل شهریه سالانه 1700 یورو ( 1919 دلار )
  • دانشگاه علوم و فنون زندگی لتونی : حداقل شهریه سالانه 1700 یورو ( 1919 دلار )
  • دانشگاه علمی کاربردی EKA : حداقل شهریه سالانه 2100 یورو ( 2371 دلار )
  • دانشگاه لتونی : حداقل شهریه سالانه 2200 یورو ( 2569 دلار )
  • دانشگاه لیپجا : حداقل شهریه سالانه 2200 یورو ( 2569 دلار )
  • دانشگاه داگاوپیلس : حداقل شهریه سالانه 2276 یورو ( 2569 دلار )
  • دانشگاه علمی کاربردی ویدزمه : حداقل شهریه سالانه 2406 یورو ( 2574 دلار )

اگر هنوز نمی دانید به تحصیل چه رشته ای بپردازید که هزینه کمی نیز داشته باشد ، با مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی مشورت کنید تا متخصصان ما بهترین گزینه های تحصیلی را به شما معرفی کنند و در تصمیم گیری درست شما را راهنمایی نمایند ، مثلا کشور لهستان یکی از کشورهای کم هزینه برای تحصیل است ، مقاله تحصیل در لهستان را بخوانید.

مزایا و معایب تحصیل در لتونی

تحصیل در لتونی و به صورت کلی تحصیل در خارج از کشور می تواند برای شما هم تجربه های خوب و کارآمد و هم تجربه های بد و بار منفی داشته باشد ، اما در اصل این شما هستید که تعیین می کنید چه چیزی شما را آزار می دهد زیرا افراد در خانواده و جامعه متفاوتی پرورش یافته اند و لزوما قرار نیست هرچه که برای یک دانشجو مطلوب بوده است ، برای شما نیز خوب به نظر برسد.

مزایا و معایب تحصیل در لتونی

شما باید توجه داشته باشید که مزایا و معایب تحصیل در لتونی را در یک راستا بررسی کنید تا از اشتباهات احتمالی جلوگیری شود ، از همین جهت مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی دست به کار شده و در قالب های مجزا به ذکر این موارد پرداخته است و امیدوار است شما بتوانید از جنبه های مثبت و منفی تحصیل در این کشور دیدگاهی صحیح به دست آورید.

مزایا تحصیل در لتونی

  • دانشگاه های لتونی از سیستم بولونیا پیروی می کنند و سه سطح تحصیلات ( کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا ) را ارائه می دهند.
  • به دلیل تعداد دانشجویان بین المللی در لتونی ، در زمینه هایی هیچ برخورد اساسی وجود ندارد ، بنابراین کشف فرصت های خوب در لتونی خصوصاً در سازمان های چند ملیتی آسان است.
  • به دلیل حضور و تحصیل دانشجویان خارجی در لتونی ، فعالیت های اجتماعی بسیار رایج است.
  • مدارک لتونی در سطح جهانی مورد تأیید است.
  • لتونی یک کشور ثروتمند است ، بنابراین دانشجویان در آینده از فرصت های زیادی برخوردار هستند.
  • وجود فضایی شگفت انگیز برای زندگی دانشگاهی که باعث ایجاد انگیزه در دانشجویان می شود.
  • هزینه زندگی در لتونی نسبت به استاندارد زندگی بسیار پایین است.
  • شهریه نسبت به سایر کشورها کمتر است.
  • به دلیل در دسترس بودن رشته های مختلف تحصیلی ، دانشجویان می توانند دوره را متناسب با علاقه خود انتخاب کنند.
  • در این کشور بازار کار گسترده ای برای دانشجویان بین المللی وجود دارد.
  • دانشجویان خارجی طبق برنامه های دوجانبه امضا شده بین موسسات آموزش عالی هر دو کشور ، حق تحصیل در برنامه های مبادله را دارند.
  • اگر ذاتاً کنجکاو هستید و به تحقیق علاقه نشان می دهید ، یا همیشه به راحتی به ایده های ابتکاری می رسید ، لتونی مکان مناسبی برای شماست ، این کشور سابقه طولانی در سرمایه گذاری در تحقیقات و ایجاد تحولات مهم در زمینه هایی مانند مواد هوشمند ، داروهای زیستی ، تونل های بادی ، درمان سرطان و غیره دارد.

معایب تحصیل در لتونی

  • مردم در لتونی محفوظ هستند و علاقه چندانی به شهروندان کشورهای جهان سوم ندارند ، فرهنگ ها بسیار متفاوت است و لتونی ها دور مانده و معمولاً سرد هستند.
  • تعداد دوره های ارائه شده به زبان لتونی بسیار بیشتر از دوره های ارائه شده به زبان انگلیسی است.
  • فرصت های شغلی در لتونی به دلیل محدودیت زبان محدود است و اگر زبان های محلی را بلد نباشید ، امکان استخدام بسیار کم است ، همچنین صرف انگلیسی به شما کمک نمی کند درآمد بهتری داشته باشید.
  • زمستان های تاریک لتونی از نوامبر تا فوریه است و این می تواند برای ایرانی هایی که از جو چهار فصل وارد شده اند آزار دهنده باشد ، زمستان ها خیلی سرد و برفی نیستند و متوسط دما منفی ده درجه سانتیگراد است اما در شرایط شدید ، دما می تواند برای چند روز در سال به منفی بیست برسد.
  • هیچ فرصت سفر فوق العاده ای برای دانشجویان هنگام تحصیل در لتونی وجود ندارد ، مانند ورزش رایگان یا رویدادهایی که توسط دولت پرداخت می شود.
  • به دلیل جمعیت اندک مسلمانان در کشور ، امکاناتی مانند رستوران های حلال بسیار کم است و ریگا تعداد کمی رستوران حلال و تنها یک مسجد برای اقامه نماز دارد.
  • برخی از قوانین سختگیرانه برای جمعیت جهان سوم وجود دارد زیرا ممکن است شما را تروریستی بدانند ، همچنین نژادپرستی در برخی از مناطق لتونی نیز مشاهده می شود.

ویزای تحصیلی لتونی

ویزا و اجازه اقامت برای دانشجویان علاقه مند به تحصیل در لتونی به عنوان بخشی از الزامات روند درخواست و ثبت نام بشمار میرود اما شما به عنوان یک دانشجو بین المللی باید توجه داشته باشید که شرایط ویزای تحصیلی لتونی برای دانشجویان اتباع اتحادیه اروپا یا EEA و خارج از آن متفاوت است.

ویزای تحصیلی لتونی

دانشجویان EEA/EU برای ورود به لتونی نیازی به ویزا ندارند ، علاوه بر این ، کشورهایی خارج از اتحادیه اروپا نیز وجود دارند که شهروندان آن ها می توانند از همین امتیاز استفاده کنند ، با این حال باید توجه داشته باشند که فقط می توانند در مدت زمان 90 روز تا 6 ماه در لتونی بمانند ؛ اگر شما از دانشجویان کشورهای بدون نیاز به ویزا برای تحصیل در لتونی هستید ، 3 گزینه برای اخذ اجازه اقامت وجود دارد.

  • شخصاً ظرف 90 روز از ورود به لتونی در دفتر شهروندی و امور مهاجرت ( OCMA ) درخواست خود را ارائه دهید.
  • دانشگاه هایی مانند دانشگاه لتونی می توانند قبل از ورود دانشجو به لتونی ، این روند را انجام دهند.
  • از طریق سفارت لتونی در کشور خود ( در صورت وجود ) اقدام کنید.

اگر از دانشجویان کشورهای غیر اتحادیه اروپا هستید ، اصلا نگران نباشید زیرا ما در ادامه به شرایط ویزای تحصیلی لتونی برای دانشجویانی نظیر شما پرداخته ایم که به دنبال پیشرفت و تحصیل در این کشور هستند.

مراحل اخذ ویزای تحصیلی لتونی

قبل از درخواست برای اخذ ویزای تحصیلی لتونی ، دانشجویان باید یک دانشگاه را برای برنامه تحصیلی مورد نظر انتخاب نمایند و شرایط ورود به سیستم را بررسی کنند ؛ برای درخواست تحصیل در لتونی ، باید 4 مرحله ساده را دنبال کنید.

مرحله 1 : شرایط ورود به دانشگاه را مطالعه کرده و درخواست خود را ارسال کنید.

مرحله 2 : برای مراحل ورودی-انتخابی آماده شوید ( شامل امتحانات و مدارک زبان انگلیسی کافی ).

مرحله 3 : توافق نامه را مطالعه و امضا کنید.

مرحله 4 : مراحل اخذ ویزای دانشجویی لتونی و اجازه اقامت را بررسی و مدیریت کنید.

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی لتونی

  • نسخه ای از گذرنامه متقاضی ( گذرنامه باید حداقل 3 ماه پس از مدت اقامت برنامه ریزی شده معتبر باشد )
  • یک قطعه عکس
  • سندی که محل اقامت را تأیید می کند
  • تأییدیه / دعوت دانشگاه برای تحصیل برنامه مورد نظر
  • کپی توافق نامه تحصیلی با دانشگاه
  • پرداخت هزینه پردازش دولت
  • اسناد مسافرتی معتبر
  • فرم درخواستی که می توان از دفتر شهروندی و امور مهاجرت ( OCMA ) تهیه کرد
  • بیمه درمانی برای کل مدت اقامت در لتونی ( EHIC )
  • اثبات بودجه کافی ، حداقل 430 یورو برای هر ماه ( نسخه های بانکی مهر و امضا شده )
  • دانشجو ( کارشناسی / کارشناسی ارشد / دکترا ) باید 500 یا 720 دلار به عنوان مبلغ امنیتی به حساب دانشگاه واریز کند که پس از اتمام برنامه 100٪ قابل استرداد خواهد بود.

زمان پردازش ویزای تحصیلی لتونی

مدت زمان پردازش ویزای تحصیلی لتونی به کشور یا منطقه خاص متقاضی بستگی دارد اما شرایط لازم برای تأمین مجوز اقامت در لتونی با شرایط کشورهای بدون ویزا تقریباً یکسان است ، درخواست ها باید در اسرع وقت انجام شود زیرا گرفتن اجازه اقامت یا ویزای دانشجویی می تواند چند هفته طول بکشد.

به دلیل اینکه دانشجویان بین المللی در کنسولگری نیاز به تنظیم قرار ملاقات دارند ، ممکن است لازم باشد حداکثر 4 تا 6 هفته از قبل برنامه ریزی کنند زیرا زمان قرار ملاقات محدود است و به سرعت پر می شود ؛ پس از قرار ملاقات ، زمان پردازش ویزا ممکن است 2 تا 3 ماه دیگر طول بکشد.

از آن جهت که سفارت لتونی در ایران قرار ندارد ، شما باید برای ارائه درخواست به کشورهای همسایه مسافرت کنید که همین امر ، هم هزینه و هم وقت زیادی نیاز دارد و همچنین در صورت نداشتن تخصص در این زمینه ، میتواند منجر به نتیجه ای نامطلوب شود ، بنابراین برای رفع این مشکلات ، با مشاوران موسسات رجبی تماس بگیرید تا در مشاوره ای تخصصی ، مراحل را برای شما بازگو کنند.

موسسات اعزام دانشجو به لتونی

زمانی که از موسسات اعزام دانشجو به لتونی نام برده می شود ، اکثر دانشجویان فکر می کنند که هر موسسه ای با هر سابقه کاری می تواند عهده دار امور مهاجرتی آنان باشد! اما ما باید یادآور شویم که شما به عنوان یک دانشجو بین المللی قبل از هر چیزی در گام اول باید راهنما خود را به درستی انتخاب کنید زیرا مهاجرت تحصیلی علیرغم پیچیدگی های خود ، در صورت انجام اشتباه مراحل می تواند به سدی برای پیشرفت شما تبدیل شود.

موسسات اعزام دانشجو به لتونی

بنابراین این شما هستید که باید انتخاب کنید چه موسسه ای امور مهاجرتیتان را به اتمام برساند ، اما این را آویزه گوش کنید که درصورت انتخاب اشتباه ، هم سرمایه و هم زمان خود را از دست خواهید داد!

موسسه مهاجرتی رجبی با سال ها کار در زمینه مهاجرت ، توانسته با اتکا به تجارب خود ، بهترین نتیجه های ممکن را برای دانشجویان بین المللی به ارمغان آورد ، بنابراین ما به شما توصیه می کنیم قبل از هر اقدامی ، با مشاوران و متخصصان برجسته ما مشورت کنید و دانش لازم در این زمینه را به دست آورید.

خدمات موسسات اعزام دانشجو به لتونی

موسسه مهاجرتی رجبی با فعالیت به عنوان یک شرکت مهاجرتی ( و نه موسسه اعزام دانشجو )، تمام امور مهاجرت تحصیلی دانشجویان را از صفر تا صد برعهده می گیرد و با تکیه بر دانش و تجربه درخشان خود در انجام امور تحصیلی دانشجویان ، سعی می کند بهترین نتایج را برای دانشجویان و مراجعه کنندگان خود به دست آورد.

ما در این مقاله به انواع جنبه های تحصیل در لتونی اشاره کردیم و به صورت مجزا به توضیح هر یک پرداختیم ، در واقع هدف ما از نگارش این مقاله ارائه یک اطلاعات جامع از الزامات تحصیل در لتونی و شرح موارد تکمیلی برای رفاه حال دانشجویان بوده است ، شما برای اطلاعات بیشتر می توانید از طریق راه های ارتباطی درج شده در سایت با ما تماس بگیرید و در صورت نیاز به یک بررسی تخصصی تر به مراکز ما در تهران و شیراز مراجعه کنید.

سوالات پر تکرار تحصیل در لتونی

در زیر به پر تکرار ترین سوالاتی که شما عزیزان از مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) در خصوص تحصیل در لتونی پرسیده اید پاسخ داده ایم ، جهت پرسش سوالات خود می توانید از بخش دیدگاه ها استفاده نمایید تا دراسرع وقت به جواب خود برسید.

برای تحصیل در لتونی چه مدارک زبانی باید ارائه دهم؟

معمولاً باید با آیلتس 5.5-6.5 ، تافل ( PBT 500-550 ) یا تافل ( IBT 70-90) داشته باشید.

هزینه تحصیل پزشکی در لتونی چقدر است؟

پزشکی : در مجموع 59500 یورو برای کل دوره ( سال اول 9000 ، سال دوم و سوم 9500 ، سال چهارم 10000 ، سال پنجم 10500 ، سال ششم 11000 ) دندانپزشکی : 14000 یورو در سال

چه رشته هایی هنگام تحصیل درلتونی در مقطع کارشناسی به زبان انگلیسی ارائه میشوند؟

جهانگردی و مدیریت مهمانداری ، مدیریت بازرگانی ، مدیریت ارتباطات بین المللی ، مدیریت لجستیک بازرگانی ، مدیریت مالی بین الملل ، سیستم های رایانه ای ، مدیریت استراتژیک گردشگری MBA

بورسیه KAS در لتونی به چه دانشجویانی تعلق میگیرد؟

KaS به دانشجویان تحصیلات تکمیلی اعطا می شود و سالانه دو بار در تاریخ 1 ژوئن و 1 دسامبر برای درخواست باز است ؛ در این نوع بورسیه تحصیلی به مقام اول 1500 دلار ، به مقام دوم 1000 دلار و به مقام سوم 500 دلار اعطا می شود.

دانشجویان هنگام تحصیل در لتونی چند ساعت اجازه کار دارند؟

طبق قوانین کشورهای اتحادیه اروپا ، دانشجویان بین المللی در مجموع ، تنها 20 ساعت در هفته می توانند در طول ترم ها کار پاره وقت دانشجویی داشته باشند ، این مدت زمان در تعطیلات ترم به 40 ساعت در هفته میرسد.

بهترین دانشگاه لتونی کدام است؟

3 موسسه آموزش عالی لتونی در 1000 دانشگاه برتر جهانی QS قرار گرفته است و بالاترین رتبه از بین این موسسات آموزش عالی ، دانشگاه فنی ریگا ( RTU ) است که در گروه 751-800 رتبه بندی شده است.

هزینه تحصیل در لتونی در مقاطع مختلف چه میزان است؟

هزینه تحصیل در لتونی برای دوره های کارشناسی به طور متوسط بین 3000 تا 5000 یورو ( 3600 دلار الی 6100 دلار ) است و از سوی دیگر ، دوره های کارشناسی ارشد برای دانشجویان اتحادیه اروپا / EEA و سوئیس سالانه از 1700 یورو ( 2095 دلار آمریکا ) و برای سایر ثبت نام کنندگان بین المللی تا 3700 یورو ( 4560 دلار آمریکا ) متغیر است.

بهترین مشاغل دانشجویی در لتونی چه مشاغلی هستند؟

شغل های مربوط به IT و علوم کامپیوتر و برخی صنایع در لتونی از دانشجویان بین المللی استقبال بیشتری می کنند و صنایع محبوب کار در لتونی برای دانشجویانی که می خواهند کار نیمه انجام دهند عبارتند از نساجی ، رستوران های فست فود و لوازم الکترونیکی.

اگر بخواهم در لتونی هتل بگیرم هزینه آن چقدر خواهد بود؟

هتل های دانشجویی یا هتل های جداگانه برای اتاق های یک تخته و دو تخته قیمت های متفاوتی دارند ، هزینه هتل ها بر اساس موقعیت مکانی متفاوت است اما به طور متوسط برای اتاق دونفره 150 یورو و برای اتاق یک نفره 280 یورو می باشد.

هزینه خوابگاه در لتونی چقدر است؟

قابل توجه است که اتاق خواب همراه با ارائه خدمات و سرویس ، ماهانه 200 یورو و اتاق خوابگاه خود پذیرا 100 تا 150 یورو در هر ماه هزینه خواهد داشت ، هزینه های اضافی شامل پرداخت برای کارت ورودی هنگام ثبت نام در خوابگاه است که حدود 7 یورو خواهد بود. قابل توجه است که اتاق خواب همراه با ارائه خدمات و سرویس ، ماهانه 200 یورو و اتاق خوابگاه خود پذیرا 100 تا 150 یورو در هر ماه هزینه خواهد داشت ، هزینه های اضافی شامل پرداخت برای کارت ورودی هنگام ثبت نام در خوابگاه است که حدود 7 یورو خواهد بود.

در مقاله فوق ، تمام جزییات تحصیل در لتونی را برای علاقه مندان تحصیل در این کشور بیان کردیم ، کارشناسان ما در دفاتر تهران و شیراز موسسه مهاجرتی رجبی ، آماده پاسخگویی و ارائه مشاوره رایگان به شما عزیزان هستند ، ضمناً مقالات سایت هم همیشه در اختیار شماست تا بتوانید با دقت ، آن ها را مطالعه کرده و بر اطلاعات خود بیافزایید ، مثلا مطالعه مقاله تحصیل در روسیه را به شما عزیزان توصیه می کنیم چرا که علاوه بر اعتبار بالای دانشگاه ها ، هزینه زندگی هم در آن متعادل و ارزان تر از دیگر کشورها می تواند باشد. 

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه