تحصیل در مالتا

تحصیل در مالتا فرصتی جذاب و تکرار نشدنی برای تمامی افراد می باشد که می تواند تجربیات ارزشمند و فراموش نشدنی را برای شما به همراه داشته باشد. این کشور برخی از باکیفیت ترین و قدیمی ترین موسسات آموزشی را در خود جای داده و هر سال طیف عظیمی از دانشجویان بین المللی را به خود جذب می کند.

دانشگاه مالت یکی از موسسات آموزشی معتبر در جهان است که سابقه آن به سال 1592 باز می گردد. دانشگاه های این کشور رشته های مختلف از هنر و علوم انسانی گرفته تا مهندسی و پزشکی را ارائه داده و فرصت های تحصیلی بسیار زیادی را به دانشجویان ارائه می دهند.

 چنانچه به تحصیل در این کشور علاقمند هستید، توصیه می کنیم برای آشنایی با روش مهاجرت تحصیلی و الزامات اخذ پذیرش از بهترین دانشگاه های مالت از طریق راه های ارتباطی با مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت 562051 (موسسه حقوقی رجبی ثبت 40451) در تماس باشید.

مالتا یکی از امن ترین کشورهای جهان است و برای سالیان متوالی از نظر امنیت و صلح رتبه بسیار خوبی را به دست آورده است. جالب است بدانید میزان جرم و جنایت در مالتا بسیار پایین است و سیستم بهداشت و درمان رایگان و کارآمد و وضعیت سیاسی پایدار می باشد.

 بدین ترتیب جای تعجب نیست که مالت به عنوان یکی از بهترین کشورها برای تحصیل و زندگی به شما می رود. شما می توانید اطلاعات بیشتر در مورد بهترین روش های مهاجرتی را در مقاله جذاب مهاجرت به مالتا مطالعه فرمایید.

فهرست مطالب
تحصیل در مالتا

تحصیل در سیستم آموزشی کشور مالتا

تمامی علاقمندان قبل از شروع تحصیل در سیستم آموزشی کشور مالتا باید با این سیستم آشنا شوند. سیستم آموزشی این کشور توسط وزارت آموزش، ورزش، جوانان، تحقیقات و نوآوری مالتا تنظیم شده و در سطح بین المللی رتبه بسیار خوبی را به دست آورده است. نظام آموزشی مالتا به چهار مرحله پیش دبستانی، ابتدایی، متوسطه و آموزش عالی تقسیم می شود. آموزش اجباری در این کشور تا سن شانزده سالگی است و انواع مدارس دولتی، خصوصی و همچنین مدارس مذهبی برای تحصیل وجود دارند.

طبق سیستم آموزشی مالتا بخش پیش دبستانی در این کشور اختیاری است اما هزینه ها توسط دولت تامین می شود. کودکان از سن 3 تا 5 سال می توانند در این مقطع تحصیل کرده و به توسعه مهارت های شناختی، اجتماعی، عاطفی و فیزیکی خود بپردازند.

کودکان بین سنین 5 تا 11 می توانند برای تحصیل در مالتا به مقاطع دبستان این کشور مراجعه کنند. این مقطع از چارچوب برنامه درسی ملی پیروی کرده و شامل موضوعاتی مانند زبان، ریاضیات، علوم، مطالعات اجتماعی، هنر، بهداشت و تربیت بدنی است.

پس از آن افراد 11 تا 18 سال می توانند تحصیلات خود را در مقطع متوسطه ادامه دهند که به دو بخش متوسطه اول 11 تا 14 سال و متوسطه دوم 14 تا 18 سال تقسیم می شود. در آخرین مرحله آموزش عالی و دانشگاه ها قرار دارند که شامل برنامه های آکادمیک و حرفه ای است و امروزه ساختار آموزش عالی کشور مالتا به سه بخش لیسانس، فوق لیسانس و دکترا تقسیم می شود.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل آسان و ارزان در مقاصد مهاجرتی پیشنهادی کارشناسان حرفه ای رجبی!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

شرایط تحصیل در مالتا

شرایط تحصیل در مالتا به مقطع تحصیلی، دانشگاه و رشته تحصیلی شما بستگی دارد. امروزه دانشجویانی که قصد تحصیل مقطع لیسانس در این کشور را دارند باید مقطع متوسطه خود را با نمره خوب در موضوعات مرتبط به پایان رسانده باشند. برخی از رشته های پر تقاضا ممکن است نیاز به معدل های بالا یا شرایط سنی خاص داشته باشند.

از طرفی علاقمندان به تحصیل در مالتا در مقطع کارشناسی ارشد هستند، باید مدرک کارشناسی خود را در دانشگاهی معتبر و با معدل خوب به دست آورده باشند. این مدرک باید با رشته تحصیلی مورد نظرتان برای مقطع کارشناسی ارشد همخوانی داشته باشد و توسط کشور مالتا به رسمیت شناخته شود. شرایط تحصیل در مقطع دکترا در دانشگاه های مالتا کمی متفاوت است و دانشجویان علاوه بر مدرک کارشناسی ارشد معتبر به مواردی مانند پروپوزال تحقیق، توصیه نامه، رزومه و… نیز نیاز دارند.

در نهایت باید گفت تمامی دانشجویان فارغ از مقطع تحصیلی خود باید مهارت های زبان خود را با ارائه مدارک زبان معتبر نشان دهند. امروزه برخی از دانشگاه های موجود در این کشور ممکن است نیاز به شرکت در آزمون ورودی یا مصاحبه نیز داشته باشند به همین دلیل توصیه می کنیم اطلاعات کامل تر را از طریق سایت دانشگاه مد نظرتان به دست آورید.  

زبان مورد نیاز تحصیل در مالت

زبان مورد نیاز تحصیل در مالت

زبان مورد نیاز تحصیل در مالت با توجه به مقطع تحصیلی و نوع دانشگاه متفاوت است. امروزه زبان تحصیل در سیستم آموزشی مالتا، مالتی و انگلیسی می باشد و این کشور در تلاش است که دو زبانگی و چند زبانگی را بین دانشجویان رواج دهد.

مدرک زبان لازم تحصیل در مالتا به توجه به نوع زبان تحصیل متفاوت است و دانشجویان باید با شرکت در آزمون های زبان تسلط خود را به زبان مالتی یا انگلیسی نشان دهند. زبان تحصیل در مالتا در مقطع ابتدایی عمدتا مالتی است و برخی از دروس این مقطع به زبان انگلیسی تدریس می شود. همچنین دانش آموزان از سال چهارم به بعد زبان سوم مانند ایتالیایی یا فرانسوی را فرا می گیرند.

در مقطع متوسطه نیز دانش آموزان برخی از دروس را به زبان مالتی و برخی از دروس را به زبان انگلیسی فرا گرفته و در حین یادگیری زبان سوم می توانند زبان چهارم را به عنوان یک موضوع اختیاری بیاموزند. زبان تدریس در دانشگاه های مالتا به ویژه در دروس علمی و فنی عمدتاً انگلیسی است اما برخی از دوره ها در دانشگاه های این کشور نیز ممکن است به زبان مالتی، عربی، چینی یا اسپانیایی ارائه شوند.

مدرک زبان مورد نیاز دانشگاه های مالتا بسیار به دانشگاه و زبان مد نظرتان بستگی دارد اما دانشجویان برای تحصیل به زبان انگلیسی باید در آزمون های تافل، آیلتس و… و برای زبان مالتی باید در آزمون مالتی SECE یا دیگر آزمون های معتبر این زبان شرکت کنند.

تحصیل به زبان انگلیسی در مالتا 2024

امروزه تحصیل به زبان انگلیسی در مالتا 2024 کاملا امکان پذیر است و تمامی دانشجویان می توانند بدون وجود موانع زبانی و تنها با تسلط کافی به زبان انگلیسی تحصیلات خود را در این کشور انجام دهند. با توجه به اینکه مالتا یک کشور دو زبانه است اکثر موسسات آموزش عالی دوره های را به زبان انگلیسی ارائه می دهند.

امروزه علاقمندان به تحصیل به زبان انگلیسی در مالتا می توانند به طیف وسیعی از فرصت های تحصیلی در دانشگاه های این کشور دست یافته و از بین رشته های مختلف گزینه ی مد نظر خود را انتخاب کنند. با این حال تحصیل در مالتا به زبان انگلیسی ممکن است برای شما هزینه های بیشتری را به همراه داشته باشد و از طرفی دانشجویان برای تحصیل به این زبان باید مهارت های زبانی خود را با شرکت در آزمون های زبان معتبر نشان دهند.

آزمون زبان لازم برای تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان مالتا به موسسه و دوره مورد نظر شما بستگی دارد اما برخی از رایج ترین آزمون های زبان شامل آیلتس، تافل، انگلیسی کمبریج و آزمون انگلیسی پیرسون می شوند. نمره های مورد نیاز برای تحصیل در دانشگاه های این کشور نیز می تواند با توجه به دوره متفاوت باشد اما شما می توانید در جدول زیر برخی از حداقل ها برای تحصیل در مالتا را مشاهده فرمایید.

آزمون زبان حداقل نمره لازم
آیلتس 5.5
تافل 61
کمبریج B2
پیرسون 51

شرط معدل تحصیل در مالتا  

شرط معدل تحصیل در مالتا با توجه به مقطع تحصیلی، برنامه و موسسه تعیین می شود. امروزه دانشجویانی که علاقمند به تحصیل مقطع لیسانس در دانشگاه های این کشور هستند باید حداقل معدل 2.5 (معادل معدل 13) را از یک دبیرستان یا کال معتبر به دست آورده باشند. با این حال دانشگاه های این کشور با توجه به کیفیت و میزان تقاضا ممکن است معدل های مختلفی را از دانشجویان درخواست کند. برای مثال امروزه حداقل معدل ورود به کارشناسی مالتا در دانشگاه مالت برای رشته های مهندسی، حقوق و پزشکی حدودا معدل 3 یا 14 می باشد.

از طرفی شرط معدل مقطع ارشد کشور مالتا حدودا معدل 3.0 یا 14 در مقطع لیسانس است با این حال لازم به ذکر است که این معدل ممکن است در برخی رشته ها مانند معماری، هنرهای زیبا و الهیات یا در برخی دانشگاه های این کشور کم تر باشد.

دانشجویان علاقمند به تحصیل دکترا در این کشور هم باید حداقل معدل تحصیل در مالتا را رعایت کنند اما این میزان در اکثر دانشگاه ها معدل 3.5 یا معدل 16.5 به بالا در مقطع کارشناسی ارشد می باشد. برخی از برنامه ها مانند آموزش، علوم بهداشتی و مددکاری اجتماعی ممکن است شرایط کمتری داشته باشند. در نهایت باید گفت که معدل لازم برای تحصیل در مالتا ممکن است با توجه به عوامل مختلف متفاوت باشد برای همین توصیه می کنیم اطلاعات بیشتر در مورد شرایط معدل را از طریق تماس با دانشگاه مد نظرتان پیگیری کنید.

شرط معدل تحصیل در مالتا

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در مالتا

هر چند تحصیل در مالتا تجربه ای بسیار خاص است اما با انتخاب صحیح دانشگاه این تجربه می تواند افق های دید دانشجویان را گسترش دهد و آن ها را برای ورود به بازار کار یا ادامه تحصیلات در برخی از بهترین دانشگاه های دنیا آمده کند. امروزه تعداد زیادی دانشگاه در کشور مالتا وجود دارند که برنامه های تحصیلی متنوعی را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهند و در این شرایط انتخاب دانشگاه و موسسه آموزشی مناسب برای دانشجویان سخت و گیج کننده است.

طبق اطلاعات به دست آمده امروزه برخی از بهترین دانشگاه ها در مالتا شامل دانشگاه مالت، کالج تحصیلات تکمیلی اروپا، کالج هنر، علم و فناوری مالتا، دانشگاه آمریکایی مالت و… می شوند. جالب است بدانید دانشگاه مالت در واقع قدیمی ترین و معتبر ترین دانشگاه موجود در مالت است که در ماه های اکتبر و فوریه پذیرش دارد و هر ساله دانشجویان بین المللی زیادی را به خود جذب می کند. شما می توانید در جدول زیر برخی از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در مالتا را مشاهده فرمایید.

نام دانشگاه رتبه در مالتا رتبه در اروپا رتبه در جهان سال تاسیس
دانشگاه مالت 1 392 1038 1769
کالج تحصیلات تکمیلی اروپا 2 1142 4381 2015
کالج هنر، علم و فناوری مالتا 3 1854 8060 2001
دانشگاه آمریکایی مالت 4 2218 9351 2016
موسسه مطالعات گردشگری مالت - لوقا 5 2434 10382 1987

هزینه تحصیل در دانشگاه های مالتا 2024

سوالی که ممکن است ذهن بسیاری از متقاضیان تحصیل در این کشور را به خود مشغول کند این است که هزینه تحصیل در دانشگاه های مالتا 2024 چقدر می باشد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت هزینه های تحصیل در مالتا در رشته های مختلف، مقاطع متفاوت و دانشگاه های مختلف این کشور متفاوت می باشد. 

طبق اطلاعات به دست آمده امروزه دانشجویان عضو کشورهای غیر اتحادیه اروپا برای هر ترم تحصیل در مالتا باید حدودا 1080 یورو (1300 دلار) پرداخت کنند اما این هزینه برای دروس پزشکی و مهندسی بیشتر و حدودا 1360 یورو (1640 دلار) می باشد. با این حال هزینه های تحصیلی در مقاطع و دانشگاه های مختلف متفاوت است برای همین در ادامه هزینه به بررسی شهریه دانشگاه های مالتا می پردازیم.

  • دانشگاه مالتا: هزینه های تحصیلی در مقطع کارشناسی 2000 یورو و برای مقطع کارشناسی ارشد 3000 یورو می باشد.
  • دانشگاه آمریکایی مالت: شهریه برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا از 8500 دلار آمریکا در سال برای برنامه های کارشناسی و 9000 دلار آمریکا در سال برای برنامه های کارشناسی ارشد شروع می شود.
  • کالج هنر، علم و فناوری مالتا هزینه تحصیل برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا 1000 دلار آمریکا تا 8500 دلار آمریکا در سال بسته به دوره و سطح تحصیل متغیر است.

با ارزان ترین مقاصد مهاجرتی در جهان آشنا شوید.

بهترین بورسیه های تحصیلی در مالتا

هر چند شهریه های تحصیل در مالتا نسبت به دیگر کشورهای اروپایی مقرون به صرفه تر است اما دولت این کشور و دانشگاه های مختلف هر ساله برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا برخی کمک هزینه های مالی و بورسیه های را در نظر گرفته اند تا تمامی دانشجویان بتوانند به برنامه های تحصیلی باکیفیت این کشور دسترسی داشته باشند.

بدون شک یکی از بهترین بورسیه های تحصیلی در مالتا بورسیه دانشگاه مالت است که برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا که مایل به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد در زمینه های مختلف مانند هنر، علوم انسانی، مهندسی، علوم بهداشتی و آموزش هستند، ارائه می شود. این بورسیه هزینه های تحصیلی، هزینه های اقامت و کمک هزینه ماهانه را پوشش می دهد و شما می توانید اطلاعات کامل تر در مورد این بورسیه را در سایت دانشگاه مشاهده فرمایید.

همچنین طرح بورسیه های دولتی مالتا یا MGSS یکی از انواع بورسیه های رقابتی این کشور است که هزینه های تحصیل را به صورت کامل پوشش داده و کمک هزینه زندگی 500 یورویی در ماه را به دانشجویان ارائه می دهد. برای دریافت این بورسیه متقاضیان باید یک پیشنهاد از یک موسسه آموزش عالی مالتی داشته باشند و شرایط آکادمیک و زبان را برآورده کنند. از دیگر بورسیه های عالی برای تحصیل در مالتا می توان به طرح بورسیه های ورزشی مالتا، بورسیه های هنر مالتا و... اشاره کرد.

بهترین بورسیه های تحصیلی در مالتا

دوره های زبان در مالتا

شرکت در دوره های زبان در مالتا یکی از راه عالی برای گسترش مهارت هی زبان خود قبل از تحصیل در دانشگاه های این کشور می باشد. امروزه مالتا برخی از کالج های زبان معتبر را در خود جای داده و دانشجویانی می توانند با تحصیل زبان مالتی یا انگلیسی در این موسسات زیر نظر بهترین اساتید زبان جدید را فرا گرفته و در کنار آن با قرار گرفتن در محیطی بین المللی سریع تر روند یادگیری زبان را طی کنند.

از طرفی شرکت در دوره های زبان پیش از تحصیل در مالتا به شما کمک می کند تا با شرایط تحصیلی در این کشور آشنا شوید و پیش از دوره تحصیلی اصلی تجربه بسیار خوبی از شرایط زندگی و تحصیلی این کشور به دست آورید. امروزه شرایط تحصیل در دوره های زبان در مالتا بسته به ارائه دهنده دوره، نوع دوره و مدت دوره متفاوت است اما برخی از مهم ترین شرایط عمومی شامل موارد زیر می شود.

  • داشتن حداقل شرایط سنی 16 یا 18 سال
  • داشتن پاسپورت معتبر و بیمه مسافرتی با پوشش هزینه های درمانی و بازگشت به کشور
  • حضور در حداقل در 80 درصد کلاس ها و قوانین و مقررات آموزشگاه زبان
  • داشتن پاسپورت و اخذ ویزا مناسب برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا
  • ارائه مدارکی مبنی بر تمکن مالی کافی، ترتیبات اقامت و بلیط رفت و برگشت یا برنامه سفر بعدی
موسسات اعزام دانشجو به مالتا ​

موسسات اعزام دانشجو به مالتا

موسسات اعزام دانشجو به مالتا موسساتی هستند که زیر نظر وزارت علوم ایران به فعالیت پرداخته و به داوطلبان کمک می کنند تا برنامه های تحصیلی خود را در خارج از کشور پیدا کرده و برای آن ها درخواست دهند. با این حال این موسسات تنها زیر نظر وزارت علوم فعالیت کرده و تنها می تواند از دانشگاه هایی برای شما پذیرش بگیرد که وزارت علوم به رسمیت شناخته است.

بدین ترتیب حتی اگر یک موسسه آموزشی و دانشگاه در مالتا در دیگر کشورهای دنیا معتبر باشد موسسات اعزام دانشجو نمی توانند برای دانشجویان پذیرش آن دانشگاه را به دست آورند. در این موقعیت شرکت های مهاجرتی معتبر و با سابقه مانند شرکت مهاجرتی رجبی بدون وجود هیچ گونه محدودیتی می تواند پذیرش دانشگاه مد نظرتان را به دست آورد و شما تحصیل در مالتا را برای شما به ارمغان بیاورد.

مطالعه مقالات زیر برای علاقه مندان مهاجرت تحصیلی بسیار سودمند است.

سوالات پر تکرار تحصیل در مالتا

امروزه زبان تحصیل در سیستم آموزشی مالتا زبان مالتی و انگلیسی می باشد و این کشور در تلاش است که دو زبانگی و چند زبانگی را بین دانشجویان رواج دهد.

طبق اطلاعات به دست آمده امروزه دانشجویان عضو کشورهای غیر اتحادیه اروپا برای هر ترم تحصیل در مالتا باید حدودا 1080 یورو (1300 دلار) پرداخت کنند اما این هزینه برای دروس پزشکی و مهندسی بیشتر و حدودا 1360 یورو (1640 دلار) می باشد.

طبق اطلاعات به دست آمده امروزه برخی از بهترین دانشگاه ها در مالتا شامل دانشگاه مالت، کالج تحصیلات تکمیلی اروپا، کالج هنر، علم و فناوری مالتا، دانشگاه آمریکایی مالت و… می شوند.

بله، هر چند شهریه های تحصیل در مالتا نسبت به دیگر کشورهای اروپایی مقرون به صرفه تر است اما دولت این کشور و دانشگاه های مختلف هر ساله برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا برخی کمک هزینه های مالی و بورسیه های را در نظر گرفته اند تا تمامی دانشجویان بتوانند به برنامه های تحصیلی باکیفیت این کشور دسترسی داشته باشند.

امروزه دانشجویانی که علاقمند به تحصیل مقطع لیسانس در دانشگاه های این کشور هستند باید حداقل معدل 2.5 (معادل معدل 13) را از یک دبیرستان یا کال معتبر به دست آورده باشند.

شرکت مهاجرتی رجبی کاملا معتبر است و تمامی روند مهاجرتی را برای شما به صورت کامل توضیح می دهد. مشاورین این شرکت از اولین گام تحصیل در مالتا در کنار شما خواهند بود و به شما کمک می کنند در کوتاه ترین مدت زمان روند مهاجرت خود را انجام دهید. توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت تحصیلی به این کشور به دفتر غرب و دفتر مرکزی تهران یا دفتر شیراز مراجعه فرمایید. شما می توانید با مطالعه مقاله تحصیل در خارج از کشور مهم ترین مقاصد مهاجرتی را بشناسید.

5/5 - (1 امتیاز)
منو
خانه