تحصیل رشته های مهندسی در هلند

تحصیل رشته های مهندسی در هلند از چه شرایطی برخوردار هستند؟ مهندسی یک رشته بسیار توسعه یافته در هلند است که شاخه هایی از رباتیک و طراحی ساختمان گرفته تا توسعه پایدار و هوانوردی را دربرمی‌گیرد.

بطور کلی ، مهندسی در دنیای مدرن امروز بسیار مهم شده و هلندی ها بخوبی از آن مطلعند ؛ لذا تحصیل در هلند در رشته های مهندسی می‌تواند بسیار جذاب باشد ؛ کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ )  در زمینه تحصیل رشته های مهندسی در هلند راهنماییهای لازم را خواهند داشت. مقاله لینک شده را بخوانید و اطلاعات اولیه تحصیل در دانشگاه های این کشور را دریافت کنید.

هلند بعنوان کشوری کوچک در اتحادیه اروپا ، یک رهبر جهانی در تولید (از طراحی تا ساخت) تجهیزات و محصولات با تکنولوژی بالاست ؛ لذا منطقی است که گزینه‌های شغلی زیادی در حوزه مهندسی در هلند وجود داشته باشد و از جمله محبوبترین مشاغل مهندسی در این کشور مهندس برق با میانگین حقوق 53100 یورو در سال ، مهندس عمران با میانگین حقوق 70300 یورو در سال ، مهندس صنایع با با میانگین حقوق 50100 یورو در سال ، مهندس سیستم با میانگین حقوق 56900 یورو در سال و مهندس پروژه با میانگین حقوق 55800 یورو در سال می‌باشد.

فهرست مطالب

برنامه‌های مهندسی توسط دانشگاههای بسیار مطرح هلند که در رنکینگ بهترین دانشگاههای جهان قرار گرفته‌اند ارائه می شود و تحصیل رشته های مهندسی در هلند در مقاطع مختلف تحصیلی امکانپذیر است و با اینکه هزینه های تحصیل در کشور هلند می تواند نسبت به برخی کشورها مناسب باشد ، اما این هزینه‌ها می‎توانند تحت پوشش بورسیه‌های ارائه شده در هلند نیز قرار گیرند.

تحصیل رشته های مهندسی در هلند

رشته های مهندسی در لیسانس هلند

رشته های مهندسی در لیسانس هلند چه شرایطی دارد؟ از مهندسی برق و مهندسی الکترونیک گرفته تا مهندسی نساجی و مدیریت ، رشتهای مهندسی در لیسانس هلند بسیار متنوع هستند و فرصتهایی شغلی را برای فارغ‌التحصیلان دوره‌های کارشناسی مهندسی تقریباً در هر بخش از بازار ارائه می‌دهند ؛ برنامه‌های کارشناسی مهندسی برای دانشجویان در سراسر هلند ، در بردا ، آیندهوون، انشهد ، هرتوژنبوش ، ولیسینگن و سایر شهرها در دسترس می‌باشند ؛ لذا برای دانشجویانی که در ریاضیات و علوم عالی هستند ، لیسانس مهندسی سیستمهای اطلاعات یا مهندسی برق می‌تواند مسیر درستی باشد.

همچنین برای افرادی که تمایل بیشتری به جنبه‌های تجاری یا اجتماعی دارند پرداختن به برنامه‌های لیسانس مهندسی با تمرکز بر مدیریت یا کارآفرینی در زمینه مهندسی می‌تواند مناسب باشد.

برنامه‌های لیسانس در هلند ، بسته به دانشگاه و تجربه تحصیلی قبلی دانشجو و نیز دانشگاه یا کالج و تخصصی که انتخاب کرده می‌تواند بین سه تا چهار سال طول بکشد ؛ همچنین دانشجویان بین‌المللی می‌توانند برای برنامه‌های لیسانس مهندسی به زبان انگلیسی اقدام نمایند.

دانشجویان در دانشگاههای هلند با دانش و مهارتهای ضروری برای حل مسائل و تکمیل وظایف در یک محیط آزمایشگاهی ، چه بصورت مستقل و چه بصورت گروهی ، آموزش می‌بینند و برخی از برنامه‌های لیسانس مهندسی در هلند دانشجویان را ملزم به کسب تجربه عملی از طریق دوره کارآموزی می‌کند.

پذیرش در دانشگاههای مهندسی هلند متفاوت است و لازمست تا دانشجو درمورد موارد ضروری برای ثبت‌نام از طریق موسسه انتخابی خود اقدام نماید ؛ اما یکی از شرایط اصلی برای پذیرش در برنامه لیسانس مهندسی ، دیپلم دبیرستان می‌باشد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل مهندسی در برترین و مجهزترین دانشگاه های اروپا بدون آزمون با دریافت مشاوره تحصیلی از کارشناسان رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

شرایط مهندسی ها در مقطع ارشد هلند

شرایط مهندسی ها در مقطع ارشد هلند چگونه است؟ برنامه کارشناسی ارشد صرف نظر از رشته انتخابی متقاضی 2 سال طول می کشد و برنامه های تحقیقاتی بسته به حوزه تحقیقاتی که شخص انتخاب کرده است می تواند تا 5 سال و یا بیشتر به طول انجامد.

برای دانشجویانی که به دنبال تحصیلات تکمیلی در مقطع کارشناسی ارشد برای رشته های مهندسی هستند ، حداقل مدرک لیسانس مرتبط یا معادل آن مورد نیاز خواهد بود ؛ توجه داشته باشید که در برخی موارد ممکن است به مدرک زبان انگلیسی نیاز باشد که در این صورت معمولاً مدارک آیلتس (حداقل  6.5 ، حداقل 6 به صورت کتبی) یا تافل (حداقل نمره 93) مورد قبول خواهد بود.

برای دانشجویانی که گواهینامه کمبریج را در زبان انگلیسی پیشرفته ارائه می‌کنند ، حداقل درجه B قابل قبول است ، در حالی که برای گواهی مهارت کمبریج در زبان انگلیسی ، حداقل درجه C مورد نیاز خواهد بود.

علاوه بر موارد ذکر شده ، برای درخواست در هر یک از دانشگاههای مهندسی هلند می بایست مدارکی را مهیا نمود ؛ از جمله مدارک اولیه درخواست شده برای تحصیل رشته های مهندسی در هلند شامل موارد زیر خواهند بود:

شرایط مهندسی ها در مقطع ارشد هلند
  • رزومه
  • توصیه نامه
  • نمرات آزمون های مهارت انگلیسی یا هلندی
  • ریز نمرات دانشگاهی
  • پاسپورت معتبر
  • بیانیه ای از هدف

هزینه های تحصیل رشته های مهندسی در هلند

داوطلبینی که مایلند در کشور هلند به تحصیل بپردازند ، متوجه خواهند شد که برنامه های مهندسی در این کشور به مانند اکثر دوره های دیگر ارائه شده ، به نسبت دیگر نقاط جهان مقرون به صرفه و ارزان تر است که این هزینه ها به مانند دیگر کشورهای اروپایی ، برای اتباع اتحادیه اروپا ، منطقه اقتصادی اروپا ، و سوئیس در مقایسه با داوطلبین کشورهای غیر اتحادیه اروپا پایین تر می باشد.

متوسط هزینه های تحصیل رشته های مهندسی در هلند برای داوطلبین اتحادیه اروپا یا  EEAدر حدود 1000 تا 2080 یورو در سال برای برنامه های لیسانس تخمین زده شده ؛ در حالی که این هزینه برای دانشجویان کارشناسی ارشد بین 1000 تا 2100 یورو در سال خواهد بود ؛ متوسط هزینه برای داوطلبان غیر اتحادیه اروپا برای برنامه لیسانس بین 8000 تا 15000 یورو در سال و در حدود 8000 تا 20000 یورو در سال برای دانشجویان کارشناسی ارشد می باشد.

دقت کنید که هزینه های تحصیل رشته های مهندسی در هلند که ذکر شد ، برای دانشگاه های دولتی تخمین زده شده اند ؛ لذا هزینه های تحصیل برای دانشگاه های خصوصی تا حد زیادی نسبت به این اعداد می تواند متفاوت باشد.

دکترا رشته های مهندسی در هلند

دکترا رشته های مهندسی در هلند

دانشگاه های هلند دارای شهرت چشمگیری هستند و مقصدی محبوب برای بسیاری از دانشجویان دکترا می‌باشند ؛ سیستم دانشگاهی هلند به قرن شانزدهم بازمی‌گردد و هنرمندان ، متفکران و دانشمندان مشهور بسیاری را به خود اختصاص داده است.

برنامه دکترا رشته های مهندسی در هلند یک مدرک دوره سوم متمرکز بر تحقیق است که توسط فرآیند بولونیا تعریف شده است ؛ تحقیقات دکتری هلندی در یک موضوع خاص انجام می شود و در قالب یک پایان نامه مستند خواهد شد که نتایج و نتیجه گیری های اصلی دانشجو را ارائه می دهد.

اکثر داوطلبین دکترا به عنوان محققین حرفه ای شاغل طبقه بندی می شوند و بنابراین در طول دوره دکتری حقوق دریافت می کنند و در قبال ارائه حقوق از دانشجو خواسته می شود که وظایف مختلفی را به عنوان محقق انجام دهد و در کار و عملیات دانشگاهی موسسه خود شامل مسئولیت های آموزشی و همچنین مسئولیت های دیگر مشارکت داشته باشد.

پژوهشگران دکترا به شدت مورد توجه دانشگاه های هلندی هستند و شامل مزایای زیادی برای دانشجویان بین‌المللی می باشند:

  • اکثر دانشجویان دکترا در هلند ، کارمندان دانشگاهی حقوق بگیر با حقوق و مسئولیت‌های مرتبط از جمله تدریس رسمی می باشند.
  • هلند دارای سنت مبادلات بین المللی است و در حدود 10 درصد از دانشجویان آن بین المللی هستند.
  • هلند دارای چندین دانشگاه است که قدمت آنها به قرن شانزدهم باز می گردد.
  • بهترین دانشگاه های هلند در بین 150 دانشگاه برتر جهان رتبه بندی شده اند.

اگر قصد شما برای مهاجرت تحصیلی به هلند تحصیل دکترا در هلند است ، حتما توصیه میکنیم مقاله لینک شده را بخوانید تا با انواع بورسیه ها ، ویزای همراه ، مشاغل دانشجویی مقطع دکترا و بسیاری موارد مهم آشنا شوید.

استاد راهنما برای تحصیل رشته های مهندسی در هلند در دوره دکترا

استاد راهنما برای تحصیل رشته های مهندسی در هلند در دوره دکترا ، استاد دانشگاه آکادمیک خبره است که مسئولیت نظارت بر تحقیق و نگارش پایان نامه را عهده دار خواهد بود ؛ همچنین استاد راهنما باید پایان نامه نهایی دانشجو را جهت ارسال تایید نماید ؛ بسته به ساختار و الزامات خاص برنامه دکتری ، این نظارت می تواند شامل بررسی های منظم پیشرفت و نکات بررسی رسمی باشد ؛ همچنین دانشجو ممکن است یک استاد مشاور داشته باشد.

یکی از جنبه های منحصر به فرد دکترای هلندی ، دفاع از پایان نامه تشریفاتی است و می تواند کاملاً متفاوت از سایر ارزیابی های دکترا باشد ؛ علاوه بر این ، هلند شاید تنها کشوری باشد که در آن دانشجویان دکترا با همراهی محافظان تشریفاتی از تز خود دفاع می کنند و دانشجو و نیز شرکت کنندگان در جلسه دفاع باید لباس آکادمیک بپوشند ؛ مراسم دفاع تشریفاتی دوره PHD هلند توسط Beadle (یکی از کارمندان) برگزار خواهد شد.

اطلاعات کلیدی تحصیل رشته های مهندسی در هلند:
تعداد دانشگاه ها 70
تعداد جوایز نوبل 21
قدیمی ترین دانشگاه دانشگاه لیدن (1575)
دانشجویان بین المللی 108,353
مدت دکترا 4 سال
آغاز و اتمام تحصیل سپتامبر تا آگوست

استاد راهنما برای تحصیل رشته های مهندسی در هلند در دوره دکترا

استاد راهنما برای تحصیل رشته های مهندسی در هلند در دوره دکترا ، استاد دانشگاه آکادمیک خبره است که مسئولیت نظارت بر تحقیق و نگارش پایان نامه را عهده دار خواهد بود ؛ همچنین استاد راهنما باید پایان نامه نهایی دانشجو را جهت ارسال تایید نماید ؛ بسته به ساختار و الزامات خاص برنامه دکتری ، این نظارت می تواند شامل بررسی های منظم پیشرفت و نکات بررسی رسمی باشد ؛ همچنین دانشجو ممکن است یک استاد مشاور داشته باشد.

یکی از جنبه های منحصر به فرد دکترای هلندی ، دفاع از پایان نامه تشریفاتی است و می تواند کاملاً متفاوت از سایر ارزیابی های دکترا باشد ؛ علاوه بر این ، هلند شاید تنها کشوری باشد که در آن دانشجویان دکترا با همراهی محافظان تشریفاتی از تز خود دفاع می کنند و دانشجو و نیز شرکت کنندگان در جلسه دفاع باید لباس آکادمیک بپوشند ؛ مراسم دفاع تشریفاتی دوره PHD هلند توسط Beadle (یکی از کارمندان) برگزار خواهد شد.

بی شک دانشگاه های هلند از برترین دانشگاه های اروپا برای تحصیل مهندسی هستند !

هزینه های تحصیل رشته های مهندسی در هلند برای دوره دکترا

هزینه های تحصیل رشته های مهندسی در هلند برای دوره دکترا چگونه است؟ آیا به مقطع دکترا به عنوان کار در کشور هلند می توان نگاه کرد؟ بسیاری از برنامه های دکترا هلند به دلیل استخدام دانشجویان به عنوان محقق حرفه ای و یا کارمند دانشگاه ، برای دانشجویان حقوق در نظر می گیرند ؛ لذا ، هیچ شهریه برای داوطلبین دکتری یا دانشجویان دکتری وجود ندارد ؛ علاوه بر این ، چندین فرصت بودجه ملی و دانشگاهی خاص برای محققان بین‌المللی دکترا در هلند در دسترس می باشد.

با این حال ، انواع دیگری از داوطلبین دکترا وجود دارند که ممکن است به عنوان کارمند دانشگاه در نظر گرفته نشوند ، این افراد شامل:

  • همکاران قراردادی تحقیقات دکترا که توسط یک منبع خارجی از جمله بورس تحصیلی یا کارفرمای خارجی حمایت می شوند.
  • داوطلبین دکتری خارجی که تأمین مالی خود را عهده دارند و در اوقات فراغت بر روی تحقیقات دکتری خود کار می کنند.

این دانشجویان دکترا معمولاً باید شهریه بپردازند و هزینه خاصی که باید پرداخت شود می تواند متغیر باشد و به موسسه تحقیقاتی ، خود تحقیق و مدت زمان تحصیل بستگی خواهد داشت اما سوای از هزینه های آموزشی ، دانشجویان دکترا می بایست شهریه ثابتی را برای هزینه های نظارتی ، دسترسی به لوازم و دانشگاه و شرکت در آزمون ها بپردازند که میزان این هزینه ها در دانشگاه های مختلف می تواند متفاوت باشد.

برای درک بهتر شرایط کاری و زندگی در هلند حتما مقاله کار در هلند را بخوانید.

در ویدئو ارائه شده تصاویر پذیرش تحصیلی اخذ شده برای مراجعین عزیز ما را میبینید ، شما هم می توانید با تحقیق و اعتماد به ما در این راه قدم برداشته و به مقصد نهایی خود برسید.

مشاوران ما همواره راهنمای شما و پاسخگوی سوالاتتان خواهند بود.

کافیست فرم زیر که شامل نام و شماره تماس است را پر کرده و برای ما ارسال کنید و در لیست دریافت مشاوره رایگان قرار بگیرید.

نمایش ویدیو درباره پذیرش کشورهای مختلف
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

فرصت را ازدست ندهید و با درج نام و شماره تماس با ما ارتباط رایگان برقرار کنید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

درخواست تحصیل رشته های مهندسی در هلند برای مقطع دکترا

روند درخواست تحصیل رشته های مهندسی در هلند برای مقطع دکترا و اطلاعات مربوط به آن را می توان از طریق مراجعه به وب سایت دانشگاه مطلع شد و از آنجا که داوطلبین دکترا پژوهشگران دکترا هستند ، ممکن است موقعیت های دکترا را به عنوان شغل بیابند.

یکی از شروط پذیرش دکترا در هلند ، داشتن مدرک کارشناسی ارشد در حوزه موضوعی مرتبط است و این کشور به عنوان عضوی از منطقه آموزش عالی اروپا  (EHEA)، به راحتی مدرک کارشناسی ارشد سایر کشورهای اروپایی را به رسمیت می شناسد ؛ همچنین ، بسیاری از مدارک خارجی معادل نیز ممکن است به رسمیت شناخته شوند که می توان معادل مدرک خود را در Nuffic (سازمان هلندی برای بین المللی سازی آموزش) و یا در وب سایت دانشگاه مورد نظر بررسی نمود.

سایر معیارهای پذیرش توسط دانشگاه مورد نظر تعیین می شوند و بسته به موسسه و رشته تحقیقاتی خاص می تواند متفاوت باشد ؛ اما با توجه به وضعیت پژوهشگران دکتری هلندی به عنوان کارمندان دانشگاه ، ممکن است از شما خواسته شود که فرآیندهای درخواست اضافی را انجام دهید و مدارک درخواست بیشتری را نسبت به یک دانشجوی دکتری معمولی ارسال نمایید که این موارد می تواند شامل بیانیه شخصی ، رزومه و مراجع قوی علمی و یا حرفه ای باشد.

زبان تحصیل رشته های مهندسی هلند

زبان تحصیل رشته های مهندسی هلند کدام است؟ فرصت های کارشناسی و کارشناسی ارشد برای تحصیل در رشته مهندسی به علاوه زبان هلندی به زبان انگلیسی نیز فراوان است ؛ همچنین ، تحصیل دکترا در هلند یک انتخاب محبوب برای بسیاری از دانشجویانی است که به دنبال استفاده از فرهنگ ذهن باز ، نوآوری و تبادل بین المللی هستند و جمعیت چندفرهنگی و چند زبانه این کشور باعث شده تا اکثر برنامه های دکتری هلند به زبان انگلیسی تدریس شوند.

آزمون مورد نظر نمره آزمون مورد نیاز
تافل مبتنی بر اینترنت 90
آیلتس حداقل 6.5

علاوه بر انگلیسی ، امکان تحصیل در مقطع دکترا به زبان هلندی نیز وجود دارد که در این صورت ممکن است از دانشجو خواسته شود که نمرات رضایت بخش آزمون های زبان هلندی را ارائه دهند ؛ اما به هر صورت ، حتی اگر هم تحصیلات دانشجو به زبان انگلیسی باشد ، یادگیری زبان هلندی می تواند برای ساده کردن زندگی روزمره و ارتباط با محققان هلندی بسیار مفید باشد.

بهترین دانشگاه های مهندسی هلند

بهترین دانشگاه های مهندسی هلند

هلند خانه برخی از بهترین دانشگاههای جهان است و دانشجویان علاقمند به تحصیل رشته های مهندسی در هلند ، گزینه‌های زیادی برای انتخاب دارند که از جمله بهترین دانشگاههای مهندسی هلند دانشگاه گرونینگن ، دانشگاه صنعتی دلفت ، دانشگاه صنعتی آیندهوون ، دانشگاه توئنته و دانشگاه علوم کاربردی روتردام می‌باشند.

این دانشگاهها که جزو بهترین دانشگاههای هلند هستند ، برنامه‎های متنوعی را برای دوره‌های لیسانس ، فوق لیسانس و دکترا در نظر گرفته اند ؛ بعنوان مثال داوطلبین دانشگاه گرونینگن در بین رشته هایی نظیر مهندسی زیست پزشکی ، شیمی و صنایع می توانند انتخاب داشته باشند ؛ همچنین این دانشگاه که یکی از معروفترین موسسات تحقیقاتی هلند است ، بخاطر حمایتی که از کارآفرینان می‎کند نیز شناخته شده است.

دانشگاه دلفت نیز شامل یک برنامه مهندسی استثنایی در هلند است و بر موضوعات فنی تمرکز دارد ؛ دوره‌های ارائه شده توسط کالج شامل مهندسی معماری ، کامپیوتر ، هوافضا و مهندسی میکروسیستم می‌باشد.

دانشگاه فناوری آیندهوون بعنوان یکی از دانشگاههای برتر هلند ، بویژه برای دانشجویان مهندسی بوده و به دلیل برنامه‌های مهندسی باکیفیت بالا و کیفیت تدریسش در هلند و جهان موردتوجه است و در رنکینگ دانشگاه جهان از جایگاه خوبی برخوردار می‌باشد.

همچنین دانشگاه توئنته دارای دوره‌هایی در مقاطع مختلف به زبان انگلیسی می‌باشد که از جمله برنامه‌های آن مهندسی عمران ، طراحی صنعتی و مکانیک می‌باشند ؛ دانشگاه علوم کاربردی روتردام نیز انواع برنامه در سطح کارشناسی از جمله مهندسی مکانیک ، زیست پزشکی و صنایع و نیز در سطح کارشناسی ارشد در نظر گرفته است.

برای آشنایی با بهترین و معتبر ترین دانشگاه  ها در رشته های مختلف مانند پزشکی ، مهندسی ، علوم انسانی و سایر رشته ها مقاله بهترین دانشگاه های هلند را بخوانید.

سوالات پر تکرار تحصیل رشته های مهندسی در هلند

از جمله بهترین دانشگاههای مهندسی هلند دانشگاه گرونینگن ، دانشگاه صنعتی دلفت ، دانشگاه صنعتی آیندهوون ، دانشگاه توئنته و دانشگاه علوم کاربردی روتردام می‌باشند.

متوسط هزینه برای داوطلبان غیر اتحادیه اروپا برای برنامه لیسانس بین 8000 تا 15000 یورو در سال و در حدود 8000 تا 20000 یورو در سال برای دانشجویان کارشناسی ارشد می باشد.

  • رزومه
  • توصیه نامه
  • نمرات آزمون های مهارت انگلیسی یا هلندی
  • ریز نمرات دانشگاهی
  • پاسپورت معتبر
  • بیانیه ای از هدف

از جمله محبوبترین مشاغل مهندسی در این کشور مهندس برق با میانگین حقوق 53100 یورو در سال ، مهندس عمران با میانگین حقوق 70300 یورو در سال ، مهندس صنایع با با میانگین حقوق 50100 یورو در سال ، مهندس سیستم با میانگین حقوق 56900 یورو در سال و مهندس پروژه با میانگین حقوق 55800 یورو در سال می‌باشد.

کشور هلند از نظر رشته‌های مهندسی در مقاطع مختلف تحصیلی شناخته شده است و هر ساله متقاضیان زیادی از سراسر جهان برای مهاجرت به کشور هلند جهت تحصیل در رشته های مهندسی اقدام می کنند ؛ از جمله تخصص هایی که در زمان تصمیم گیری برای تحصیل مهندسی در هلند می بایست در نظر گرفت شامل مهندسی عمومی ، مهندسی عمران ، مهندسی صنایع ، رباتیک و مهندسی برق می باشند ؛ اگر باز هم به راهنمایی های بیش تری در خصوص تحصیل رشته های مهندسی در هلند نیاز دارید ، می توانید با متخصصین موسسه مهاجرتی رجبی در دفاتر تهران و شیراز در تماس باشید ، همچنین می توانید با مطالعه مقاله مهاجرت به هلند با تمامی شیوه های امن و قانونی مهاجرت به این کشور آشنا شوید.

برای مقایسه شرایط تحصیل رشته های مهندسی در برخی کشورهای مطرح دنیا ، مقالات زیر را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه