تحصیل رشته علوم سیاسی در لهستان

مشاور مهاجرت تحصیلی
مشاور مهاجرت تحصیلی
تحصیل رشته علوم سیاسی در لهستان
فهرست مطلب

مشاور مهاجرتی

تحصیل رشته علوم سیاسی در لهستان انتخابی جذاب برای علاقه مندان این رشته به حساب می آید ما در این مقاله از شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) تمام جوانب کاربردی تحصیل رشته علوم سیاسی را در کشور زیبای لهستان بررسی کرده ایم ، به خواندن این مقاله دعوتید.

علوم سیاسی رشته ای است که سازمان و عملکرد سیستم های حکومتی و ساختارهای سیاسی را بررسی می کند ، دانشجویان عوامل اداری ، قانونی و اجتماعی را که بر سیستم زندگی افراد جامعه تأثیر می گذارد ، می شناسند.

تحصیل رشته علوم سیاسی در لهستان ، از طریق آموزش جامع در دانشگاه های لهستان انجام می پذیرد و شما را برای درخشیدن در عرصه سیاست در جهان آماده می کند و مهم تر از همه باعث رشد شخصیت شما می شود.

موسسه مهاجرتی رجبی یک موسسه حقوقی معتبر با سابقه فعالیتی طولانی در عرصه پیشنهاد راه های قانونی مهاجرت به خارج از کشور و کمک به انجام صحیح روند مهاجرت می باشد که قادر به انجام بی عیب و نقص کارها در سریع ترین زمان ممکن می باشد.

بنابراین از علاقه مندان عزیزی که هم اکنون این صفحه را مطالعه می کنند ، دعوت می شود که پس از مطالعه این مطالب با ما تماس حاصل نمایند.

برای آگاهی بیشتر شما عزیزان پیشتر در همین سایت مقاله تحصیل در لهستان را ارائه دادیم که مقاله ای بسیار جامع و به روز در این زمینه است ؛ توصیه می کنیم حتما مقاله را مرور کنید.

مدرک زبان مورد نیاز ورود به دانشگاه

در واقع این یکی از مزیت های بسیار بارز دانشگاه های لهستان است که طیف گسترده ای از رشته های تحصیلی را به زبان انگلیسی تدریس می کنند.

این مزیت در مورد رشته علوم سیاسی در لهستان نیز صدق می کند و بسیاری از دانشگاه های لهستان برنامه های تحصیلی برای رشته علوم سیاسی را به زبان انگلیسی تدریس می کنند.

این بدیهی است که برای تحصیل این رشته با زبان انگلیسی ، ارائه مدرک زبان آیلتس یا تافل مورد نیاز باشد ، حتی اگر دانشگاهی اعلام کند که به مدرک زبان نیاز ندارید اما شما خود باید این نکته را مدنظر داشته باشید که تحصیل رشته علوم سیاسی در سطح بین الملل تسلط بالایی به زبان انگلیسی را می طلبد.

گذراندن دوره زبان در لهستان

اغلب مدارس و دانشگاه های لهستان دوره های زبان لهستانی را برگزار می کنند اما برای تحصیل یا کار به زبان انگلیسی ، شما حتما باید از مکان های برگزاری دوره زبان انگلیسی در لهستان و شرایط آنها آگاهی داشته باشید.

دوره زبان انگلیسی در لهستان با تنوع و کیفیت بالا در بسیاری شهرها برگزار می شود ، دوره هایی که برای یک دانشجوی متقاضی تحصیل رشته علوم سیاسی در لهستان مناسب باشد ، دوره های عمومی و تخصصی می باشد.

، آموزشگاه هایی که دوره زبان انگلیسی را در لهستان برگزار می نمایند ، دارای کادری مجرب از اساتید انگلیسی زبان هستند که می توانند شما را در یک دوره کوتاه به سطح عالی از یادگیری برسانند.

شروع دوره از ماه اکتبر و مدت زمان آن به صورت نیمه وقت می باشد ، برای هماهنگی جهت شرکت در دوره های زبان برای تحصیل رشته علوم سیاسی در لهستان ، از مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی درخواست کمک نمایید.

تحصیل رشته علوم سیاسی در لهستان

بهترین دانشگاه های علوم سیاسی در لهستان

از اولین و بهترین دانشگاه های لهستان در زمینه تحصیل رشته علوم سیاسی می توان به دانشگاه ورشو اشاره کرد ، به دلیل اهمیت این دانشگاه مشاوران موسهه مهاجرتی رجبی قبل از هر چیز به توضیح اطلاعات کلیدی از این دانشگاه پرداخته اند و در ادامه دانشگاه های دیگر را توضیح داده اند.

بهترین دانشگاه های علوم سیاسی در لهستان

تحصیل علوم سیاسی در دانشگاه ورشو

دانشگاه ورشو در سال ۱۸۱۶ در شهر ورشو ، تاسیس شد که بزرگترین دانشگاه لهستان است ، این دانشگاه دارای ۱۸ دانشکده است که بیش از ۱۰۰ رشته علوم انسانی را ارائه می دهد که علوم سیاسی را نیز پوشش می دهد.

دانشکده علوم سیاسی و مطالعات بین الملل دانشگاه ورشو ، یکی از بزرگترین واحدهای آموزشی و پژوهشی در نوع خود ، نه تنها در لهستان ، بلکه در سراسر اروپای مرکزی و شرقی است ، این دانشکده به عنوان بخشی از بهترین و بزرگترین دانشگاه لهستان یعنی ، دانشگاه ورشو ، فعالیت می کند.

نزدیک به سه و نیم هزار دانشجو به صورت تمام وقت و نیمه وقت در دانشکده علوم سیاسی و مطالعات بین المللی دانش کسب می کنند ، این دانشکده ، پنج برنامه انگلیسی زبان تمام وقت را نیز ارائه به دانشجویان ارائه می دهد.

از اساتید نامدار رشته علوم سیاسی در این دانشکده می توان پروفسور وویچک شوکوفسکی ، Olgierd Annusewicz Ph.D. ، دکتر بارتومیمی بیسکاپ ، دکتر ناتالیا لتکی ، دکتر سباستین کوزلوفسکی ، Ewa Maria Marciniak Ph.D. ، دکتر دانیل میدر ، Jerzy Szczupaczyński Ph.D. ، دکتر توماس گودلوسکی ، دکتر رابرت استانیسوزکی ، دکتر داوید والنتک وWojciech Mincewicz M.A. را نام برد.

شرایط پذیرش دانشگاه ورشو در رشته علوم سیاسی

برای تحصیل در مقطع کارشناسی در رشته علوم سیاسی دانشجویان با ارائه مدرک دیپلم خود (کارنامه و ریز نمرات دبیرستان) به دانشگاه می توانند برای تحصیل در این رشته پذیرفته شوند ، البته دانشجویانی که قصد تحصیل به زبان انگلیسی در این دانشگاه را دارند باید حداقل آیلتس ۶٫۵ را دارا باشند.

تحصیل علوم سیاسی در دانشگاه جاگلونی ، لهستان

دانشگاهJagiellonian یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی در شهر کراکوف ، لهستان است ، دانشگاه Jagiellonian در سال ۱۳۶۴ توسط پادشاه لهستان کازیمیر سوم بزرگ تأسیس شد ، این دانشگاه ، قدیمی ترین دانشگاه لهستان ، قدیمی ترین دانشگاه اسلاوی ، دومین دانشگاه قدیمی در اروپای مرکزی و یکی از قدیمی ترین دانشگاه های باقی مانده در جهان است.

علوم سیاسی و روابط بین الملل دانشگاه Jagiellonian واحد منتخب از دانشکده حقوق و مدیریت دانشگاه جاگلونی است ، این دانشگاه دومین دانشگاه منتخب برای تحصیل مطالعات علوم سیاسی در لهستان است.

از بزرگان دانشکده علوم سیاسی می توان پروفسور دکتر مارک بانکوویچ ، پروفسور دکتر کاتارزینا دودا ، پروفسور دکتر Krzysztof Kościelniak ، پروفسور دکتر Zdzisław Mach ، پروفسور دکتر بوگوسلاو پاچک ، پروفسور دکتر Tadeusz Paleczny ، پروفسور دکتر ایرنا استاووی-کاوکا ، پروفسور دکتر بوگدان سلاچتا ، پروفسور دکتر Jan W. Tkaczykski ، پروفسور دکتر آدام والازک و پروفسور دکتر Janusz Węc را نام برد.

شرایط پذیرش از دانشگاه برای مقطع کارشناسی ، کارنامه و ریز نمرات دبیرستان است ، که پس از مصاحبه دانشجویان مجاز به تحصیل در رشته علوم سیاسی در این دانشگاه می شوند.

پذیرش دانشکده علوم سیاسی دانشگاه لودز

دانشکده مطالعات بین الملل و سیاسی در دانشگاه لودز در ۱ سپتامبر ۲۰۰۰ تأسیس شد ، این دانشکده دارای اولین گروه تحقیقاتی است ، در کشور لهستان ، این دانشکده نشان دهنده بالاترین کیفیت تحقیقات انجام شده است که هم بین رشته ای و هم بین المللی است.

علوم سیاسی یک رشته بین رشته ای است زیرا رشته های مختلفی را در زمینه مطالعات بین المللی و سیاسی ترکیب می کند.

علاوه بر این ، تحصیلات در دانشکده مطالعات بین الملل و سیاسی دستاوردهای علمی علوم انسانی ، اجتماعی و اقتصادی از جمله بازاریابی و مدیریت و علوم سیاسی را با هم ترکیب می کند ، در مطالعات فرهنگی بین المللی ، تمرکز بر مناطق مختلف جغرافیایی و مشکلات فرهنگی منتخب با اهمیت بین المللی ، نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

از نامداران دانشکده علوم سیاسی دانشگاه لودز می توان پروفسور توماس دوماسکی ، پروفسور Krystyna Kujawińska Courtney ، استاد Małgorzata Pietrasiak و دکتر Katarzyna Dośpiał-Boriciak را نام برد.

دانشجویان برای پذیرش در مقطع کارشناسی از دانشگاه لودز باید در مصاحبه ای که در اسکایپ انجام می شود ، پذیرفته شوند و ریز نمرات دبیرستان نیز برای پذیرش مورد بررسی قرار می گیرد.

هزینه تحصیل علوم سیاسی در لهستان

کشور لهستان به دلیل وجود هزینه های پایین تحصیلی نسبت به سایر کشور های اروپایی ، بستر مناسبی را برای تحصیل رشته علوم سیاسی با هزینه های مقرون بصرفه ، فراهم می کند.

تحصیل علوم سیاسی در لهستان ، به زبان لهستانی در دانشگاه های دولتی ، برای دانشجویان رایگان می باشد و این شرایط شامل دانشجویان لهستانی و عضو اتحادیه اروپا می شود.

این درحالیست که هزینه تحصیل علوم سیاسی برای دانشجویان بین المللی و خارج از اتحادیه اروپا در مقطع کارشناسی ، بطور متوسط از سالانه ۲۰۰۰ یورو شروع می شود و تا شش هزار یورو نیز می رسد ، هزینه تحصیل علوم سیاسی در مقطع کارشناسی ارشد نیز در لهستان ۳۰۰۰ یورو در سال است.

چارت درسی علوم سیاسی در دانشگاه های لهستان

دانشجویان متقاضی تحصیل رشته عوم سیاسی در لهستان ، از این فرصت استفاده می کنند که اصلی ترین موضوعات مربوط به سیاست معاصر و همچنین موضوعات کلیدی مرتبط با علوم اجتماعی که توسط کادر علمی بسیار ماهر در دانشگاه های کشور آموزش داده می شود ، را مطالعه می کنند.

چارت درسی علوم سیاسی در دانشگاه های لهستان

در زیر چارت درسی علوم سیاسی در دانشگاه های لهستان به تفکیک ترم های تحصیلی آورده شده است:

ترم اول ؛ اقتصاد ، مقدمه ای بر علوم سیاسی ، مقدمه ای بر مطالعات دولت و حقوق ، منطق ، تاریخ مدرن جهان ۱۹۱۸-۱۹۹۰ ، فلسفه ، زبان لهستانی ، جامعه شناسی.

ترم دوم ؛ سیاست اقتصادی ، تاریخ اندیشه سیاسی ، مقدمه ای بر تحقیقات سیاسی ، زبان لهستانی ۲ / دوره ترجمه ، جغرافیای سیاسی ، تاریخ سیاسی لهستان ، سیستم های سیاسی اروپای غربی ، سیاست و دین ، روانشناسی اجتماعی.

ترم سوم ؛ مقدمه ای بر روابط بین الملل ، اندیشه سیاسی مدرن ، سازمان و مدیریت ، سیستم سیاسی لهستان ، سیستم های سیاسی اروپای مرکزی و شرقی ، سیاست اجتماعی ، اقتصاد جهانی.

ترم چهارم ؛ نگارش آکادمیک ، روابط بین الملل معاصر ، ادغام اروپا ، رسانه و ارتباط جمعی ، احزاب و سیستم های مهمانی ، تربیت بدنی ، مدیریت دولتی ، خودگردانی و سیاست محلی.

ترم پنجم و ششم ؛ سمینار های کارشناسی و کارآموزی.

دروس تخصصی رشته علوم سیاسی در لهستان

  • سیستم های انتخاباتی در جهان
  • سیاست خارجی
  • ژئوپلیتیک
  • روش شناسی تحقیقات اجتماعی
  • رژیم های غیر دموکراتیک در جهان مدرن
  • مشارکت سیاسی غیر انتخابی
  • ارتباطات سیاسی
  • سیاست عمومی
  • رسانه و سیاست

شرایط پذیرش علوم سیاسی در دانشگاه های لهستان

شرایط عمومی برای پذیرش در دوره های تحصیلی ارائه شده توسط موسسات آموزش عالی در لهستان یکسان است ؛ داوطلب باید دارای یک گواهینامه پایان تحصیلات متوسطه یا سند معادل دیگری باشد که گواهی می دهد که دارنده واجد شرایط پذیرش در آموزش عالی در کشوری است که در آن دوره متوسطه را گذرانده است.

شرایط پذیرش اختصاصی توسط دانشگاه ها اعمال می شود و هنگام اقدام برای پذیرش در دانشگاه های علوم سیاسی لهستان باید تمام مدارک مورد نیاز را تهیه کنید.

مدارک زیر به عنوان نمونه ای از اسناد مورد نیاز برای پذیرش در آکادمی مدیریت و سیاست در دانشگاه Opole در لهستان آورده شده است:

  • تمام اسناد دانشگاهی
  • فرم درخواست آنلاین
  • گواهینامه آیلتس یا گواهینامه تافل
  • گذرنامه
  • شماره تماس
  • شناسه پست الکترونیک
  • جزئیات خانواده
  • عکس
  • اثبات پرداخت هزینه
  • هزینه درخواست
  • توصیه نامه ها (برایMA ، PhD)
  • بیمه درمانی و زندگی
  • ویزای دانشجویی
  • گواهی پزشکی
  • اعلامیه حمایت مالی
  • نامه تشویق
  • طرح پیشنهادی تحقیق (MA ، PhD)
  • فرم توافق نامه سرپرست (PhD)

شما باید لیست اسناد لازم را مستقیماً از دانشگاه بخواهید ، زیرا ممکن است در کشورهای مختلف متفاوت باشد ، با استفاده از راهنمایی مشاوران ما نیز می توانید نمونه اسناد را درخواست کنید.

مقاطع تحصیلی رشته علوم سیاسی در لهستان

رشته علوم سیاسی در لهستان در مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می شود ، حتی در برخی از دانشگاه ها مانند دانشگاه ورشو تحصیل در مقاطع بالاتر نیز برای علاقه مندان موجود است.

مقاطع تحصیلی رشته علوم سیاسی در لهستان

دانشجویان مایل به تحصیل در رشته علوم سیاسی در لهستان برای دوره کارشناسی باید سه تا چهار سال (با توجه به دانشگاه) را وقف تحصیل کنند ، برای دوره کارشناسی ارشد ، دانشجویان باید ۱ تا ۲ سال تحصیل کنند و مقطع دکترا نیز در این کشور ۳ تا ۵ سال به طول می انجامد.

دانشجویان رشته علوم سیاسی با اتمام دوره کارشناسی در لهستان ، مدرک معتبری از دانشگاه و یا موسسه خود دریافت می کنند که مورد قبول سایر دانشگاه های اروپا و لهستان است و دانشجویان با دارا بودن مدرک کارشناسی خود براحتی می توانند برای ورود به دوره کارشناسی ارشد در لهستان یا سایر دانشگاه های اروپا ، اقدام کنند.

دانشجویانی که مایل به ادامه تجصیل نیستند با مدرک معتبر دانشگاه خود می توانند در زمینه هایی مانند دستیار سیاستمداران ، مشاغل سیاسی در دولت یا ماموران تحقیقات اجتماعی دولت مشغول به کار شوند.

دانشجویان فارغ التحصیل از مقطع کارشناسی ارشد نیز به دلیل دارا بودن مدرک معتبر از دانشگاه های لهستان ، می توانند در مشاغل ذکر شده مشغول به کار شوند یا برای مقطع دکترا اقدام کنند و با مدرک PHD. فارع التحصیل شوند.

مزایا و معایب تحصیل علوم سیاسی در لهستان

علوم سیاسی یک علوم اجتماعی است که به مطالعه سیستم های حکمرانی و همچنین تحلیل فعالیت های سیاسی ، افکار سیاسی و رفتار سیاسی می پردازد ، شما همچنین نظریه و عمل سیاست و همچنین درک عملکردهای داخلی احزاب و قدرت های سیاسی را کشف خواهید کرد.

مزایا و معایب تحصیل علوم سیاسی در لهستان

مروری بر مزیت های تحصیل علوم سیاسی در لهستان

علوم سیاسی یک انتخاب مدرک محبوب برای دوره های پیش از حقوق است و این گزینه عالی برای علاقه مندان به تحصیل در رشته حقوق می باشد.

اگر این رشته را در دانشگاهی در لهستان بخوانید ، شما مدرک شناخته شده اروپا را دریافت خواهید کرد و قطعا پس از اخذ مدرک در بسیاری از دانشگاه های انگلیسی زبان جهان می توانید آن را به کار ببرید ؛ زیرا دانشگاه های لهستان علوم سیاسی را در بهترین حالت آموزشی به زبان انگلیسی تدریس می کنند.

شهریه دانشجویان بین المللی در لهستان در مقایسه با سایر کشورهای اروپا بسیار کم است به علاوه هزینه های زندگی نیز کاملاً کمتر است.

در ورشو بخشهای زیادی وجود دارد بنابراین می توانید با خیال راحت یکی از موارد مناسب را انتخاب کنید.

همه دانشجویان در لهستان آزاد هستند و بدون مجوز کار می کنند ، اگر می خواهید در خوابگاه بمانید ، می توانید به راحتی یکی از پنج خوابگاه ورشو را انتخاب کرده و یک اتاق برای خود انتخاب کنید ، اجاره ماهانه تقریبا ۱۰۰ یورو (۴۵۰ زیل) است.

معایب تحصیل علوم سیاسی در لهستان

رشته علوم سیاسی رشته ای است که برای یک دانشجوی بین المللی در خود کشور لهستان کارآیی بالایی ندارد و فارغ التحصیلان بین المللی نباید خیلی به جستجوی شغل در خود کشور لهستان امیدوار باشند.

از طرفی چنانچه مایل باشید که علوم سیاسی را در لهستان ادامه بدهید و از آن طریق کار کنید باید زبان لهستانی خود را تقویت کنید ، این زبان هم نسبتا زبان مشکلی است و برای یادگیری و کار به عنوان یک فرد سیاسی زمان زیادی نیاز دارد.

در صورت فارغ التحصیلی از رشته علوم سیاسی لهستان و مواجه شدن با چالش های بعد ، مشاوران رجبی به شما کمک خواهند کرد تا در انتخاب مقصد سوم برای کار یا ادامه تحصیل در زمینه علوم سیاسی به موفقیت دست پیدا کنید.

بازار کار و درآمد رشته علوم سیاسی در لهستان

دانشجویان فارغ التحصیل رشته علوم سیاسی در لهستان ، می توانند در زمینه های مختلف مانند روزنامه نگاری و ارتباطات ، حقوق ، امور بین المللی ، امور مالی ، نظرسنجی و مدیریت مبارزات انتخاباتی ، خدمات اجتماعی و غیره مشغول به کار شوند.

در میان مشاغلی که برای کاربرد رشته علوم سیاسی ذکر شده است ، فقط مشاغل مرتبط با مدیریت و امور مالی در جدیدترین لیست مشاغل مورد نیاز لهستان قرار دارد و بنابراین نمی توان گفت بازار کار عالی برای علوم سیاسی در لهستان وجود دارد.

میزان درآمد یک فرد دارنده لیسانس علوم سیاسی که در امور اداری مشغول به کار شود در حدود ۸۰۰ یورو در ماه و برای فردی که در کارهای مدیریتی مشغول باشد تا ۲۰۰۰ یورو خواهد رفت.

علاوه بر این ، مشاغل ذکر شده برای فردی که هیچ آشنایی با زبان لهستانی نداشته باشد ، قدری مشکل خواهد بود ، بنابراین توصیه می شود که حتما در دوره زبان لهستانی که برخی از آنها توسط خود دانشگاه ها برگزار می شود ، شرکت کنید.

همچنین اگر قصد کار کردن در این کشور را دارید حتما مقاله کار در لهستان را بخوانید تا با قوانین و شرایط بازار کار ، مشاغل مورد نیاز ، ساعات کار و سایر موارد مهم برای کار در این کشور آشنا شوید.

سوالات پر تکرار تحصیل رشته علوم سیاسی در لهستان

ما در این مقاله از شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) به بررسی تحصیل رشته علوم سیاسی در لهستان پرداختیم ، برای دریافت اطلاعات بیشتر و یا بررسی شرایط خود با ما از طریق بخش دیدگاه در پایین همین صفحه در تماس باشید.

زبان تحصیل رشته علوم سیاسی در لهستان چیست؟

بسیاری از دانشگاه های لهستان برنامه های تحصیلی برای رشته علوم سیاسی را به زبان انگلیسی تدریس می کنند.

بهترین دانشگاه برای تحصیل رشته علوم سیاسی در لهستان کدام دانشگاه است؟

از اولین و بهترین دانشگاه های لهستان در زمینه تحصیل رشته علوم سیاسی می توان به دانشگاه ورشو اشاره کرد.

شرایط پذیرش دانشگاه ورشو در رشته علوم سیاسی چیست؟

برای تحصیل در مقطع کارشناسی در رشته علوم سیاسی دانشجویان با ارائه مدرک دیپلم خود (کارنامه و ریز نمرات دبیرستان) به دانشگاه می توانند برای تحصیل در این رشته پذیرفته شوند ، البته دانشجویانی که قصد تحصیل به زبان انگلیسی در این دانشگاه را دارند باید حداقل آیلتس 6.5 را دارا باشند.

آیا امکان تحصیل رشته علوم سیاسی در لهستان بصورت رایگان هم وجود دارد؟

تحصیل علوم سیاسی در لهستان ، به زبان لهستانی در دانشگاه های دولتی ، برای دانشجویان رایگان می باشد و این شرایط شامل دانشجویان لهستانی و عضو اتحادیه اروپا می شود.

هزینه تحصیل رشته علوم سیاسی در لهستان چقدر است؟

که هزینه تحصیل علوم سیاسی برای دانشجویان بین المللی و خارج از اتحادیه اروپا در مقطع کارشناسی ، بطور متوسط از سالانه 2000 یورو شروع می شود و تا شش هزار یورو نیز می رسد ، هزینه تحصیل علوم سیاسی در مقطع کارشناسی ارشد نیز در لهستان 3000 یورو در سال است.

مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی ، می توانند هماهنگی های لازم را برای کسب ویزای دوره زبان در لهستان یا ویزای دانشجویی برای تحصیل رشته علوم سیاسی در لهستان انجام دهند ، با ما از طریق دفاتر تهران و شیراز موسسه در تماس باشید ، همچنین توصیه می کنیم مقالات دیگر سایت را مطالعه کنید ، برای مثال مقاله تحصیل رشته علوم سیاسی در فرانسه را حتما مرور کنید ، اگر بتوانید زبان فرانسوی خود را تقویت کنید می توانید این رشته را در فرانسه رایگان بخوانید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو
خانه