خوابگاه های دانشجویی پرتغال

خوابگاه های دانشجویی پرتغال در این مقاله توسط مشاوران متخصص رجبی مورد تحقیق و بررسی قرار خواهد گرفت تا شما با وضعیت اقامتگاه های پرتغال بیشتر آشنا شوید.

پرتغال دانشگاه های بسیار خوبی دارد که  دارای رنکینگ جهانی می باشند ، همچنین جزو ارزانترین دانشگاه های اروپایی محسوب می شوند ؛ پس اگر شما نیز جز متقاضیان تحصیل در این کشور اروپایی هستید ، بهتر است مقاله کاردبردی تحصیل در پرتغال را در کنار این محتوا مطالعه فرمایید.

دانشجویانی که موفق به اخذ نامه پذیرش از دانشگاه مورد نظر خود در پرتغال می شوند ، به اولین چیزی که فکر می کنند ، داشتن خوابگاه یا اقامتگاهی مناسب است.

در واقع تامین مسکن ، از مهمترین و ضروری ترین نیاز های دانشجویان پس از ورود به کشور پرتغال می باشد ؛ در ادامه این مطلب با ما در شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) همراه شوید تا به بررسی انواع اقامتگاه های دانشجویی و نحوه یافتن آنها ، هزینه های خوابگاه و … بپردازیم.

فهرست مطالب
خوابگاه های دانشجویی پرتغال

انواع اقامتگاه و خوابگاه های دانشجویی در پرتغال

انواع اقامتگاه و خوابگاه های دانشجویی در پرتغال را در این مقاله مرور می کنیم ، دانشجویانی که متقاضی خوابگاه‌های دانشجویی پرتغال هستند ، باید با دفتر بین‌المللی یا مسکن دانشگاه مورد نظر خود تماس گرفته و از نحوه‌ درخواست خوابگاه مطلع شوند ؛ البته تعداد خوابگاه های دانشجویی در کشور پرتغال کم است ؛ بنابراین اکثر دانشگاه‌های پرتغال ، سالن‌های اقامت خود را نیز به دانشجویان اجاره می‌دهند.

دانشجویانی که نمی توانند در خوابگاه یا اقامتگاه های دانشجویی سکنی گزینند ، باید یک اتاق یا آپارتمانی خصوصی  اجاره کنند ؛ برای صرفه‌جویی در هزینه های مسکن ، دانشجویان می توانند در خانه ها و سوئیت های چند نفره به صورت گروهی نیز زندگی کنند ؛ سوئیت ها معمولاً شامل یک اتاق خواب و آشپزخانه ، سرویس بهداشتی و دیگر امکانات زندگی می باشد که دانشجویان باید به صورت مشترک از آنها استفاده کنند.

همچنین سالن‌های دانشجویی بین‌المللی در سرتاسر کشور پرتغال وجود دارند که دانشجویان بین المللی می توانند از آنها استفاده کنند ؛ این سالن ها معمولا توسط شرکت های خصوصی اداره می شوند و دارای امکانات مختلفی از جمله باشگاه ورزشی می باشند ، البته هزینه اجاره این سالن‌های اقامتی کمی بالاتر است ؛ علاوه بر اینها ، در پرتغال اتاق های استودیویی وجود دارند که به دانشجویان اجاره داده می شود ؛ این استادیوم ها توسط اپراتورهای بین المللی اداره می شوند.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

کسب به روز ترین اطلاعات مهاجرتی با مشاوره های شرکت رجبی!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

هزینه های خوابگاه و اقامت در پرتغال

هزینه های خوابگاه و اقامت در پرتغال بر اساس موقعیت مکانی ، امکانات و شهری که در آن زندگی می کنید ، متفاوت است ؛ بطور کلی هزینه خوابگاه های دانشجویی پرتغال حدود 130 تا 150 یورو در ماه است ؛ برخی از دانشجویان امکان اسکان در اتاق های خصوصی خوابگاه های دانشگاه را دارند ؛ هزینه این اتاق ها بیشتر بوده و به طور میانگین از 165 تا 300 یورو در ماه متغیر است ؛ هزینه اجاره سالن های اقامت یا اقامتگاه های دانشجویی به طور متوسط حدود 400 یورو در ماه می باشد.

دانشجویانی که تمایل به زندگی در آپارتمان یا خانه های شخصی دارند ، باید اجاره ای حداقل 500 یورو در ماه را برای اسکان خود در نظر بگیرند ؛ اجاره یک اتاق یا یک آپارتمان خصوصی در شهر لیسبون حداقل 600 یورو و در شهر پورتو حداقل 500 یورو می باشد ؛ اجاره سوئیت ها در پرتغال  نیز حدود 350یورو در ماه است.

اجاره آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر پرتغال حدود 800 یورو برآورد شده است ، در حالی که اجاره این آپارتمان در خارج از مرکز شهر حدود 400 یورو می باشد ؛ همچنین دانشجویان می توانند به صورت چند نفری آپارتمان 3 خوابه اجاره کنند ؛ اجاره این نوع آپارتمان ها در مرکز شهر حدود 1200 یورو و در خارج از مرکز شهر حدود 850 یورو محاسبه شده است ؛ اجاره سالن‌های دانشجویی بین‌المللی متعلق به شرکت های خصوصی نیز حدود 590 تا 650 یورو در ماه است.

هزینه های خوابگاه و اقامت در پرتغال
پیدا کردن اقامتگاه دانشجویی در پرتغال

پیدا کردن اقامتگاه دانشجویی در پرتغال

پیدا کردن یک محل اقامت مناسب یکی از بزرگترین چالش های دانشجویان در خارج از کشور است ؛ در واقع دانشجویان باید قبل از ورود به کشور مورد نظر خود ، از شرایط مسکن در پرتغال مطلع شوند ؛ منابعی برای پیدا کردن اقامتگاه و مسکن در کشور پرتغال وجود دارند که شما می توانید از آنها استفاده کنید.

قبل از هر کاری ابتدا یک ایمیل به بخش ارتباطات دانشگاه مورد نظر خود در پرتغال ارسال کنید و از وضعیت خوابگاه های دانشجویی پرتغال مطلع شوید ؛ اگر نتوانستید جایی برای خود در خوابگاه یا سالن های اقامت دانشگاه اجاره کنید ، نگران نباشید ؛ شما می توانید با مراجعه به سایت های مختلف یاreal estate ها ، آپارتمان یا خانه  مورد نظر خود را پیدا کنید.

در کشور پرتغال می توانید خانه های مبله و یا غیرمبله اجاره کنید ؛ آپارتمانهای مبله دارای تمام اثاثیه ضروری زندگی مانند تختخواب‌ ، مبل ، کمد و... می باشند ؛ البته آپارتمان‌های غیرمبله نیز امکاناتی مانند اجاق گاز و... دارند ؛ سایت هایی مانند AmberStudent ، Expatriates ، Idealista ، Immovirtual ، Uniplaces و... می توانند در پیدا کردن یک اقامتگاه مناسب در پرتغال به شما کمک کنند ؛ همچنین می توانید از Facebook Marketplace برای یافتن خانه در پرتغال کمک بگیرید.

شرایط اجاره کردن خانه در پرتغال

دانشجویانی که در پرتغال زندگی می کنند ، برای اجاره خانه باید دارای تمکن مالی مناسبی باشند ؛ زیرا صاحب خانه معمولا همان ابتدا مبلغی معادل یک یا دو ماه اجاره را از شما خواهد گرفت ؛ اگر دانشجو نتواند این مبلغ را پرداخت کند ، باید یک ضامن معتبر معرفی کند ؛ همچنین گاهی برخی از صاحبخانه ها مبلغی به عنوان ودیعه از دانشجویان می گیرند ، این مبلغ در پایان قرارداد اجاره ، در صورت سالم بودن وسایل خانه ، به دانشجو باز خواهد گشت ؛ پس سعی کنید در نگهداری وسایل خانه دقت کافی داشته باشید.

اطلاعات مقالات زیر به شما در تصمیم گیری برای مهاجرت تحصیلی به پرتغال کمک می کند.

تفاوت گرفتن خانه با خوابگاه در پرتغال

پیدا کردن خانه و خوابگاه های دانشجویی پرتغال یکی از مسائل مهم و جدی برای دانشجویان است ؛ در واقع زندگی در انواع اقامتگاه های دانشجویی سبب تغییر در سبک زندگی می شود ؛ تفاوت گرفتن خانه با خوابگاه در پرتغال چیست؟ اگر شما در خوابگاه های دانشجویی پرتغال زندگی کنید ، باید هزینه کمتری برای محل اقامت خود بپردازید ؛ اما دانشجویانی که در خوابگاه زندگی می کنند ، معمولا دارای استقلال کمتری می باشند ؛ همچنین ممکن است برخی از خوابگاه ها دارای امکانات کمتری نسبت به خانه های اجاره ای باشند.

 البته اگر شما دارای یک اتاق خصوصی در خوابگاه باشید ، از استقلال بیشتری برخوردار خواهید بود ؛ دانشجویانی که در خوابگاه زندگی می کنند ، باید از فضاهایی مانند آشپزخانه ، اتاق مطالعه ، حمام و... بصورت اشتراکی استفاده کنند ؛ همچنین خوابگاه ها دارای قوانین خاصی می باشند و شما اجازه ندارید دوستان یا خانواده خود را برای اقامت شبانه به خوابگاه دعوت کنید.

دانشجویانی که در خانه های اجاره ای زندگی می کنند ، از استقلال کافی برخوردار هستند ؛ البته این دانشجویان باید هزینه بیشتری را بابت مسکن خود پرداخت کنند ؛ گرچه دانشجویان با اجاره یک خانه به صورت اشتراکی می توانند از هزینه های خود کم کنند ؛ همچنین صورتحساب آب ، برق و... با خودشان است ؛ باید بدانید که لزوما خانه هایی که دانشجویان اجاره می کنند ، نزدیک به دانشگاه نیست ؛ اما معمولا خوابگاه های دانشجویی در داخل محوطه دانشگاه یا نزدیک دانشگاه قرار دارند.

تفاوت گرفتن خانه با خوابگاه در پرتغال

امکان زندگی با خانواده پرتغالی

علاوه بر خوابگاه های دانشجویی پرتغال و اقامگاه های دیگر ، دانشجویان امکان زندگی با خانواده پرتغالی را نیز دارند ؛ برخی از خانواده ها در پرتغال یکی از اتاق های خانه خود را به دانشجویان اجاره می دهند ؛ زندگی با یک خانواده پرتغالی مزایای زیادی دارد ؛ به عنوان مثال ، شما یک اتاق اختصاصی در اختیار خواهید داشت و هر زمان که بخواهید ، می توانید براحتی در اتاق خود درس خوانده یا استراحت کنید ؛ کلید این اتاق در اختیار شما قرار می گیرد.

همچنین ، برخی از خانواده ها علاوه بر اتاق ، یک یا دو وعده غذای گرم نیز در اختیار شما قرار می دهند و شما فرصت خوردن غذاهای اصیل پرتغالی را خواهید داشت ، بنابراین نیازی به خرید مواد غذایی و آشپزی کردن نیز ندارید ؛ به علاوه ، شما می توانید با زبان پرتغالی و فرهنگ پرتغالی ها از نزدیک آشنا شوید.

البته در این خانه ها ، برخی از فضاها مانند حمام و… را باید بصورت اشتراکی استفاده کنید ؛ همچنین برخی از خانواده ها قوانینی را برای شما وضع می کنند ؛ به عنوان مثال ، ممکن است شما اجازه ورود به آشپزخانه را نداشته باشید ؛ به علاوه ، بسیاری از این خانه ها ممکن است دور از دانشگاه باشند ؛ هزینه زندگی با خانواده های پرتغالی حدود 500 یورو در ماه است ؛ البته خانواده هایی که غذای گرم در اختیار شما قرار می دهند ، مبلغ بیشتری از شما می گیرند.

محله های مناسب اسکان دانشجویی در لیسبون

محله های مناسب اسکان دانشجویی در لیسبون

لیبسون یکی از اصلی ترین شهرهای پرتغال برای تحصیل دانشجویان محسوب می شود ؛ تعدادی از خوابگاه های دانشجویی پرتغال در این شهر قرار دارند ؛ دانشگاه لیبسون برای دانشجویان خود چندین واحد اقامتی در نظر گرفته که برای اسکان دانشجویان بین المللی ارائه می دهد ؛ اما همانطور که اشاره شد ، تعداد خوابگاه های دانشجویی پرتغال زیاد نیست و بسیاری از دانشجویان باید خانه یا آپارتمانی در این شهر برای خود اجاره کنند.

در سالهای اخیر تعداد دانشجویان و مهاجرانی که به پرتغال می روند ، افزایش یافته است ؛ همچنین قیمت خرید و اجاره خانه در لیبسون افزایش چشمگیری داشته است ؛ بطوری که قیمت اجاره یک آپارتمان یک خوابه در این شهر حدود 700 تا 800 یورو برآورد شده است.

مسلما این قیمتها برای دانشجویان بین المللی مقرون ‌به‌ صرفه نیست و یکی از مهمترین معایب تحصیل در لیبسون به شمار می رود ؛ مناطقی مانند آونیدا دا لیبرداد ، بایکسا کیادو و لاپا از گرانترین محله های لیبسون محسوب می شوند.

با وجود این ، در شهر لیبسون نیز محله هایی وجود دارند که از مناطق دیگر ارزانتر می باشند ؛ مناطقی از جمله بنفیکا و آمادورا از محله های ارزان این شهر به شمار می روند ؛ همچنین دانشجویان می توانند در مناطقی مانند کاسکای ، استوریل و ائیراس نیز خانه اجاره کنند ؛ این محله ها از سایر مناطق ارزانتر هستند ، اما در خارج از  لیبسون قرار گرفته اند و حدود نیم ساعت با این شهر فاصله دارند.

اگر نگران هزینه های تحصیل ، خوابگاه و زندگی در پرتغال هستید خوب است بدانید که امکان داشتن کار دانشجویی در این کشور وجود دارد که می تواند بخشی از هزینه ها را تامین نماید ، مقاله کار دانشجویی در پرتغال را بخوانید و اطلاعات خود را در این زمینه کامل کنید.

 محله های مناسب اسکان دانشجویی در پورتو

از دیگر شهرهای دانشجویی پرتغال می توان به پورتو اشاره کرد ؛ اگر در این شهر نتوانستید در خوابگاه های دانشجویی پرتغال سکنی گزینید ، بهتر است به مناطق حومه شهر فکر کنید ؛ زیرا قیمت اجاره ملک در این مناطق پایین‌تر از مرکز شهر است ؛ مناطقی مانند Vila Nova da Gaia که یکی از محله های جدید در جنوب شهر پورتو می باشد ، از گزینه های مناسب برای دانشجویان و مهاجران محسوب می شود.

همچنین محله‌های دیگری مانند Campanha و Ribeira از محله های خارج از شهر می باشند که قیمت های مناسبتری نسبت به سایر مناطق دارند ؛ از دیگر مناطق مناسب پورتو برای دانشجویان بین المللی می توان به Foz do Douro  ، Vila Nova de Gaia و Vila do Conde اشاره نمود.

وکلای مجرب و متخصص موسسه حقوقی مهاجرتی رجبی ، در پیچ اینستاگرام نیز فعال می باشند و روزانه اطلاعات بسیار مفید و کاربردی را در اختیار علاقمندان مهاجرت به انواع کشورهای مختلف قرار می دهند ؛ اگر شما نیز بدنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد موضوعات مختلف مانند خوابگاه های دانشجویی پرتغال هستید ، پیشنهاد می کنیم به پیچ اینستاگرام مجموعه رجبی حتما سر بزنید.

 محله های مناسب اسکان دانشجویی در پورتو

مزایای زندگی در خوابگاه های دانشجویی پرتغال

مهاجرت به یک کشور دیگر و زندگی در خوابگاه های دانشجویی پرتغال یک تجربه هیجان انگیز و کاملا جدید برای دانشجویان محسوب می شود ؛ دانشجویانی که در خوابگاه ها اقامت دارند ، می توانند با زبان های جدید و فرهنگ های منحصر به فرد زیادی آَشنا شوند ؛ این دانشجویان با پیدا کردن دوستان جدید ، ارتباطات خود را تقویت می نمایند ؛ دانشجویانی که در خوابگاه زندگی می کنند ، هزینه کمتری بابت اقامت خود پرداخت می کنند.

پرتغال دانشگاه های بسیاری خوبی مانند دانشگاه لیبسون ، دانشگاه پورتو ، دانشگاه کویمبرا و … دارد که یک فرصت عالی برای رشد دانشجویان به شمار می روند و آینده ای روشن را برای آنها رقم می زنند ؛ دانشجویانی که در پرتغال تحصیل می کنند ، پس از فارغ التحصیلی می توانند وارد بازار کار در پرتغال شوند و اقامت دائم این کشور را اخذ کنند ؛ زیرا علی رغم نرخ بیکاری بالایی که پرتغال دارد ، کارفرمایان پرتغالی از دانشجویان ممتازی که از دانشگاه های پرتغال فارغ التحصیل می شوند ، بخوبی استقبال می کنند.

سوالات پر تکرار خوابگاه های دانشجویی پرتغال

دانشجویانی که متقاضی خوابگاه‌های دانشجویی پرتغال هستند ، باید با دفتر بین‌المللی یا مسکن دانشگاه مورد نظر خود تماس گرفته و از نحوه‌ درخواست خوابگاه مطلع شوند ؛ البته تعداد خوابگاه های دانشجویی در کشور پرتغال کم است ؛ بنابراین اکثر دانشگاه‌های پرتغال ، سالن‌های اقامت خود را نیز به دانشجویان اجاره می‌دهند.

هزینه خوابگاه های دانشجویی پرتغال حدود 130 تا 150 یورو در ماه است.

هزینه این اتاق ها بیشتر بوده و به طور میانگین از 165 تا 300 یورو در ماه متغیر است ؛ هزینه اجاره سالن های اقامت یا اقامتگاه های دانشجویی به طور متوسط حدود 400 یورو در ماه می باشد.

اجاره آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر پرتغال حدود 800 یورو برآورد شده است ، در حالی که اجاره این آپارتمان در خارج از مرکز شهر حدود 400 یورو می باشد.

 برخی از خانواده ها در پرتغال یکی از اتاق های خانه خود را به دانشجویان اجاره می دهند ؛ زندگی با یک خانواده پرتغالی مزایای زیادی دارد ؛ به عنوان مثال ، شما یک اتاق اختصاصی در اختیار خواهید داشت و هر زمان که بخواهید ، می توانید براحتی در اتاق خود درس خوانده یا استراحت کنید ؛ کلید این اتاق در اختیار شما قرار می گیرد ، همچنین ، برخی از خانواده ها علاوه بر اتاق ، یک یا دو وعده غذای گرم نیز در اختیار شما قرار می دهند و شما فرصت خوردن غذاهای اصیل پرتغالی را خواهید داشت

در این مقاله از سایت رجبی به بررسی خوابگاه های دانشجویی پرتغال پرداختیم ؛ امیدواریم مطالب موجود در این محتوا برایتان مفید و جالب بوده باشد ؛ وکلای هلدینگ مهاجرتی رجبی در دو شعبه تهران و شیراز بصورت حضوری پذیرای شما عزیزان می باشند ؛ همچنین تمامی هموطنان از سرتاسر ایران می توانند از طریق راه های ارتباطی درج شده ، با موسسه رجبی تماس حاصل نموده و یک مشاوره اصولی دریافت کنند ، توصیه می کنیم مقاله مهاجرت به پرتغال را نیز بخوانید تا بدانید به جز تحصیل چه روش های امن دیگری برای مهاجرت به این کشور وجود دارد. 

برای مقایسه شرایط و امکانات خوابگاه های دانشجویی در کشورهای مختلف مقالات زیر را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه