کار دانشجویی در پرتغال

کار دانشجویی در پرتغال مانند بسیاری از کشورهای دیگر امکان پذیر است ، دانشجویانی که در پرتغال به تحصیل می پردازند ، اجازه کار پاره وقت دانشجویی در هفته را دارند ، البته ابتدا باید از اداره خدمات خارجی و مرزی پرتغال یاSEF  مجوز کار دریافت کنند.

مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) سعی دارند تا به بررسی مباحث مهم شرایط کار دانشجویی در پرتغال بپردازند ؛  تحصیل در پرتغال مزایای دیگری نیز دارد که پیشنهاد می کنیم حتما مقاله مربوط به آن را مطالعه فرمایید.

هر چند بدلیل وجود بحران های اقتصادی و نرخ بیکاری نسبتا بالا در کشور پرتغال یافتن شغل دانشجویی ، امر آسانی نیست ؛ البته همانطوریکه در نمودار پایین مشاهد می کنید ، نرخ بیکاری در حال کاهش است.

بنابراین شما در صورت داشتن موقعیت مناسب ، تجربه کاری و تسلط به زبان پرتغالی ، امکان یافتن کارهای مرتبط با رشته تحصیلی یا کارهای پاره وقت را خواهید داشت ؛ در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا به بررسی قوانین کار دانشجویی در پرتغال بپردازیم.

فهرست مطالب
کار دانشجویی در پرتغال

اجازه کار حین تحصیل در پرتغال

اجازه کار حین تحصیل در پرتغال به چه کسانی داده می شود؟ دانشجویانی که در مقطع کارشناسی درس می خوانند و متقاضی کار دانشجویی در پرتغال هستند ، پس از گرفتن مجوز کار ، اجازه دارند تا به مدت 10 ساعت در یک هفته کار کنند ؛ دانشجویانی که در مقطع کارشناسی ارشد به تحصیل مشغول هستند ، اجازه کار تا حدود 20 ساعت در هفته را دارند ؛ همچنین دانشجویان مقطع دکتری با داشتن مجوز کار ، می توانند تا 30 ساعت در طول هفته کار کنند ؛ حتی دانشجویان در فصل تابستان اجازه کار تا حداکثر 40 ساعت در هفته را خواهند داشت.

میزان درآمدی که دانشجویان در حین تحصیل دریافت می کنند ، بحدی است که می تواند کفاف هزینه های تحصیل و زندگی آنها را در پرتغال بدهد ؛ در واقع با توجه به هزینه های نسبتا پایین در کشور پرتغال ، حقوق و دستمزد دانشجویان می تواند بخش بزرگی از هزینه های تحصیل و‌ زندگی آنها را تامین کند.

توجه داشته باشید که شما به عنوان یک دانشجوی غیراروپایی برای کار دانشجویی در تمامی مقاطع ، نیاز به دریافت مجوز از SEF پرتغال را دارید ، زیرا کارفرمای شما در هنگام استخدام ، مجوز کاری تان را بررسی می کند ؛ بنابراین تنها دانشجویان اروپایی بدون داشتن مجوز ، اجازه کار در این کشور را دارند و سایر دانشجویان غیراروپایی باید در زمان استخدام ، مجوز کاری خود را ارائه دهند.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

معرفی بهترین مشاغل دانشجویی و بهترین کارفرماها در کشور مقصد شما توسط شرکت رجبی!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

میزان درآمد کار دانشجویی پرتغال

شما برای کار دانشجویی در پرتغال ، بصورت ساعتی حقوق و دستمزد دریافت می کنید ؛ البته میزان مهارت و تجربه کاری ، مقطع تحصیلی ، میزان ساعات کاری و تسلط شما به زبان پرتغالی از عوامل تاثیر گذار در میزان حقوق دریافتی است ؛ طبق قانون مالیاتی پرتغال ، افراد با درآمدی بالاتر از 1600 یورو در ماه ، همچنین افرادی که در سال بیش از 183 روز در کشور پرتغال اقامت دارند ، مشمول قوانین مالیاتی می شوند و باید از درآمد خود مالیات پرداخت کنند.

میزان درآمد دانشجویان کارشناسی حدود 8 تا 10 یورو در یک ساعت می باشد ؛ همچنین حقوق دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد به طور میانگین بین 12 تا 15 یورو در هر ساعت برآورد شده است و میانگین حقوق دانشجویان مقطع دکترا حدود 15 تا 20 یورو در هر ساعت می باشد ؛ بنابراین میانگین حقوق دانشجویان در هفته بین 90 تا 500 یورو بسته به مقطع تحصیلی و ساعات کاری آنها متغیر است.

با این تفاسیر ، میانگین حقوق دانشجویان کارشناسی در یک ماه حدود 360 یورو ، میانگین حقوق دانشجویان کارشناسی ارشد در هر ماه حدود 1200 یورو و میزان حقوق دانشجویان دکترا حدود 2100 یورو در هر ماه می باشد ؛ همچنین ، شهر محل تحصیل نیز در میزان حقوق دریافتی دانشجویان تاثیرگذار است ؛ به عنوان مثال ، میزان حقوق دانشجویان در شهر لیبسون بالاتر است و با توجه به قابلیت های آنها از 500 تا 3000 یورو متغیر خواهد بود.

میزان درآمد کار دانشجویی پرتغال
انواع کارهای دانشجویی در بازار کار پرتغال

انواع کارهای دانشجویی در بازار کار پرتغال

انواع کارهای دانشجویی در بازار کار پرتغال وجود دارد ؛ دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا می توانند  مترجمی زبان و تدریس را انتخاب نمایند ؛ به عنوان مثال ، دانشجویانی که به زبان انگلیسی تسلط کافی داشته و مدرک آیلتس یا تافل دارند ، اجازه تدریس زبان انگلیسی یا مترجمی را خواهند داشت ؛ البته بیشتر کارفرمایان و مدارس پرتغالی تمایل دارند تا افراد با سابقه را استخدام کنند ؛ هرچند برخی از مدارس ، افراد با مهارت و کم تجربه را با حقوق کمتر استخدام می نمایند.

در محوطه دانشگاه نیز شغل هایی مانند کار در رستوران و کافه دانشگاه ، کار در کتابخانه ، شرکت در کارهای پژوهشی و تحقیقاتی ، دستیار تدریس و... وجود دارد که دانشجویان می توانند در این مشاغل مشغول به کار شوند ؛ همچنین دانشجویان در بیرون دانشگاه با یافتن کارفرما می توانند در بخش های خدمات و گردشگری به کار بپردازند ، این کارها به بهبود زبان پرتغالی نیز کمک می کند.

 کار در رستوران و کافه ، حسابداری و صندوقداری در سوپرمارکت ها نیز از کارهایی است که همیشه وجود دارد ؛ علاوه بر این ، کارهایی مانند متصدی فروش ، متخصص فناوری اطلاعات ، مدیر پروژه ، بازاریابی و … از کارهای دانشجویی در پرتغال می باشد ؛ از دیگر مشاغل دانشجویی در پرتغال ، کار در بخش پشتیبانی از مشتری ها در شرکت های بین المللی و چند ملیتی است.

کارفرماهای محبوب دانشجویان در پرتغال

کارفرماهای محبوب دانشجویان در پرتغال چه مشاغلی را ارائه می کنند؟ یکی از بهترین مشاغل موجود در پرتغال برای دانشجویان ، کار در شرکت های چند ملیتی است ؛ دانشجویان زیادی متقاضی استخدام در این شرکت ها هستند ؛ البته دانشجویان و مهاجران برای استخدام در شرکت های بین المللی رقابت شدیدی با یکدیگر دارند ؛ این شرکت ها از دانشجویان ممتاز ، باتجربه و مسلط به زبان انگلیسی و پرتغالی ، استقبال می کنند ؛ در واقع پیدا کردن کار دانشجویی در پرتغال ، برای این دانشجویان کار خیلی سختی نیست.

از دیگر کارهایی که نیازمند نیروی کار می باشد ، کارهای مرتبط با صنعت گردشگری در پرتغال است ؛ از آنجایی که پرتغال یکی از کشورهای مورد علاقه گردشگران است ، کارهایی مانند مهمانداری رستوران ، کافه ، پذیرشگر هتل و … از کارهای مورد نیاز و مناسب دانشجویان است و کارفرمایان زیادی در این کارها از دانشجویان استفاده می کنند ؛ همچنین کارهایی مانند حسابداری و IT از مشاغل مورد نیاز در پرتغال است و کارفرمایانی در پرتغال وجود دارند که دانشجویان این رشته ها را استخدام می کنند.

بهترین کارفرماهای پرتغال تعامل بسیار خوبی با دانشجویان مقطع دکترا دارند ؛ برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل دکترا در پرتغال ، مقاله لینک شده را با دقت بخوانید.

درباره تحصیل در دانشگاه های پرتغال به دنبال اطلاعات صحیح و دقیق هستید؟ مقالات زیر را بخوانید.

 نحوه پیدا کردن کار دانشجویی

همان طور که اشاره شد ، پیدا کردن کار دانشجویی در پرتغال سخت است ؛ در واقع کارفرمایان پرتغالی قبل از استخدام نیروی کار خارجی ، ترجیح می دهند شهروندان پرتغالی یا اروپایی را استخدام نمایند ؛ بنابراین اگر به دنبال یافتن کار دانشجویی در پرتغال هستید ، باید دارای مهارت های خاصی باشید و  نحوه پیدا کردن کار دانشجویی را بدانید.

برای اینکه بتوانید دارای مهارت های منحصر بفردی شوید ، روی زبان پرتغالی و انگلیسی خود کار کنید ؛ همچنین شرکت در دوره های کارورزی سبب بالا رفتن مهارت های شما خواهد شد ؛ علاوه بر اینها ، شما می توانید در کارهای داوطلبانه و بدون حقوق شرکت کنید ؛ این کارها رزومه کاری شما را تقویت نموده و سبب کسب تجربه کاری خواهد شد ؛ داشتن مهارت زبانی ، تجربه کاری و مهارت در کار از عواملی است که سبب جلب رضایت کارفرمایان پرتغالی می شود.

همچنین دانشجویان مقطع دکترا می توانند به عنوان دستیار تدریس در دانشگاه خود مشغول به کار شده و حقوق دریافت کنند ؛ کارهایی مانند کتابداری ، مترجمی ، کار در آشپزخانه دانشگاه و... نیز از کارهای موجود در دانشگاه است که متقاضیان زیادی دارد ؛ البته برای بدست آوردن این کارها ، دانشجویان باید لیاقت خود را ثابت کنند ؛ علاوه بر این ، دانشجویان می توانند از طریق سایت های کاریابی مانند Indeed به دنبال کارهای مرتبط با رشته تحصیلی خود بگردند.

نحوه پیدا کردن کار دانشجویی

شهرهای پرتغال مناسب کار دانشجویی

از بهترین شهرهای پرتغال مناسب کار دانشجویی ، لیبسون است ؛ این شهر دانشگاه های بسیار خوبی دارد که دارای رنگینگ جهانی می باشند ؛ بسیاری از کارفرمایان پرتغالی به دنبال جذب دانشجویان این دانشگاه ها می باشند ؛ در این شهر توریستی امکان کارهای مربوط به صنعت گردشگری برای دانشجویان فراهم است ؛ همچنین از دوران اپیدمی کرونا ، دورکاری افزایش یافته و دانشجویان می توانند متناسب با رشته تحصیلی خود ، وظایف کاری خود را بصورت دورکاری انجام دهند ؛ در واقع ، لیبسون از برترین شهرهای جهان برای زندگی و کار می باشد.

از دیگر شهرهای مناسب کار دانشجویی در پرتغال می توان به پورتو اشاره کرد ؛ دانشجویان در این شهر نیز می توانند در کارهایی مانند مهمان نوازی ، گردشگری و… مشغول شوند ؛ همچنین فرصت‌های شغلی زیادی برای دانشجویانی که به زبان انگلیسی مسلط هستند ، وجود دارد ؛ از دیگر شهرهایی که دانشجویان می توانند بدنبال کار بگردند ، براگا ، فونشال ، آزورِس ، آویرو ، کویمبرا  و پورتیمائو می باشند.

هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی علاوه بر این سایت ، در پیچ اینستاگرام و چند وب سایت دیگر نیز فعال است و در مورد کار دانشجویی در پرتغال و صدها موضوع متفاوت دیگر مطالب و اطلاعات جالب و بروزی در اختیار شما قرار می دهد ؛ پس اگر مایلید تا با اخبار روز دنیا در مورد مهاجرت به کشورهای مختلف آشنا شوید ، از پیچ اینستاگرام مجموعه نیز دیدن فرمایید.

علاوه بر شناخت شهر های مناسب برای کار شما باید بتوانید با مردم این کشور صحبت کنید تا در کار و تحصیل موفق تر باشید ، حتی اگر تحصیل شما به زبان انگلیسی است بازهم شما نیاز دارید با مردم ارتباط برقرار کنید ، مقاله خط و زبان مردم پرتغال را بخوانید و با این زبان و نحوه یادگیری آن بیشتر آشنا شوید.

مزایای انجام کار دانشجویی در پرتغال

مزایای انجام کار دانشجویی در پرتغال

مزایای انجام کار دانشجویی در پرتغال چیست؟  کار کردن در حین تحصیل یک تمرین بسیار عالی برای آینده کاری شما محسوب می شود ؛ از شروط اصلی اکثر کارفرمایان پرتغالی برای استخدام ، تجربه و سابقه کاری می باشد ؛ کار دانشجویی یک تجربه کاری را برای شما رقم می زند ، بنابراین پس از فارغ التحصیلی خیلی راحت تر از افراد بی تجربه می توانید کار پیدا کنید.

شما با انجام کارهای مختلف ، مهارت های گوناگونی را کسب می کنید ؛ همچنین شما با داشتن کار دانشجویی به استقلال مالی می رسید و می توانید بخشی از هزینه های زندگی دانشجویی خود را بر عهده بگیرید ؛ به علاوه ، نحوه مدیریت هزینه های زندگی را نیز می آموزید ؛ شما با کار دانشجویی در پرتغال با کارفرمایان پرتغالی آشنا شده و میزان مهارت خود را به آنها نشان می دهید ؛ پس از فارغ التحصیلی نیز می توانید کار پاره وقت خود را به کار تمام وقت تبدیل نموده و اقامت دائم پرتغال را اخذ نمایید.

کار و تحصیل در کنار هم ، سبب جلوگیری از اتلاف وقت می شود ، شما می توانید قدرت برنامه‌ریزی زمان را بدست گیرید و به کارهای خود نظم دهید ؛ دانشجویانی که در حین تحصیل به کار مرتبط با رشته تحصیلی خود می پردازند ، هم در کار و هم در تحصیل موفق ترند.

سوالات پر تکرار کار دانشجویی در پرتغال

بهترین شهر پرتغال از نظر تحصیل و کار ، لیبسون است ؛ این شهر دانشگاه های بسیار خوبی دارد که دارای رنگینگ جهانی می باشند ؛ بسیاری از کارفرمایان پرتغالی به دنبال جذب دانشجویان این دانشگاه ها می باشند.

دانشجویان می توانند از طریق سایت های کاریابی مانند Indeed به دنبال کارهای مرتبط با رشته تحصیلی خود بگردند.

به جز کار در محوطه دانشگاه و آموزش زبان انگلیسی ، کار در رستوران و کافه ، حسابداری و صندوقداری در سوپرمارکت ها و فروشگاه ها نیز از کارهایی است که همیشه وجود دارد ؛ علاوه بر این ، کارهایی مانند متصدی فروش ، متخصص فناوری اطلاعات ، مدیر پروژه ، بازاریابی و … از کارهای دانشجویی در پرتغال می باشد ؛ از دیگر مشاغل دانشجویی در پرتغال ، کار در بخش پشتیبانی از مشتری ها در شرکت های بین المللی و چند ملیتی است.

میزان درآمد دانشجویان کارشناسی حدود 8 تا 10 یورو در یک ساعت می باشد ؛ همچنین حقوق دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد به طور میانگین بین 12 تا 15 یورو در هر ساعت برآورد شده است و میانگین حقوق دانشجویان مقطع دکترا حدود 15 تا 20 یورو در هر ساعت می باشد.

دانشجویانی که در مقطع کارشناسی درس می خوانند و متقاضی کار دانشجویی در پرتغال هستند ، پس از گرفتن مجوز کار ، اجازه دارند تا به مدت 10 ساعت در یک هفته کار کنند ؛ دانشجویانی که در مقطع کارشناسی ارشد به تحصیل مشغول هستند ، اجازه کار تا حدود 20 ساعت در هفته را دارند ؛ همچنین دانشجویان مقطع دکتری با داشتن مجوز کار ، می توانند تا 30 ساعت در طول هفته کار کنند ؛ حتی دانشجویان در فصل تابستان اجازه کار تا حداکثر 40 ساعت در هفته را خواهند داشت.

در این نوشتار به بررسی موضوع کار دانشجویی در پرتغال پرداختیم ، امیدواریم مورد رضایت شما قرار گیرد ؛ کارشناسان زبده و مجرب موسسه مهاجرتی رجبی در تلاشند تا بهترین خدمات را به هموطنان خود ارائه دهند ؛ بنابراین همواره به دنبال کسب آخرین اطلاعات در مورد شرایط و قوانین کشورها هستند ؛ با ما از طریق دفاتر تهران و شیراز در ارتباط باشید و مشاوره رایگان دریافت کنید ، همچنین می توانید با مطالعه مقاله مهاجرت به پرتغال با تمام شیوه های امن و قانونی دریافت اقامت دائم این کشور آشنا شوید.

کار دانشجویی در کشورهای دیگر اروپایی چه تفاوت ها و ویژگی هایی دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه