ویزای تحصیلی پرتغال

ویزای تحصیلی پرتغال برای دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در این کشور را دارند ، مورد نیاز است.

کشور پرتغال به خاطر اعتبار دانشگاه های خود ، فرهنگ و تاریخی غنی و همچنین ، هزینه های زندگی پایین نسبت به هزینه های زندگی در اروپای غربی ، کشوری جذاب برای تحصیل است و هر ساله میزبان دانشجویان بین المللی زیادی می باشد.

کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) با سال ها تجربه در زمینه مهاجرت آماده ارائه خدمات در زمینه مهاجرت تحصیلی به این کشور اروپایی هستند؛ همچنین در مقاله تحصیل در پرتغال جزئیات این روش مهاجرتی را می توانید دنبال کنید.

به طور کلی ، قوانین ویزا برای دانشجویان بین المللی در پرتغال به ملیت دانشجو و نیز مدت دوره تحصیل بستگی دارد ؛ دریافت ویزای تحصیلی پرتغال دارای مراحل مختلف و نیازمند مدارکی است که دانشجوی بین المللی با طی این مراحل می تواند در یکی از معتبرترین دانشگاه های پرتغال به تحصیل بپردازد.

فهرست مطالب
ویزای تحصیلی پرتغال

چه کسانی به ویزای تحصیلی پرتغال نیاز دارند؟

پیش از آماده سازی مدارک جهت ویزای تحصیلی پرتغال باید دانست که چه کسانی به ویزای تحصیلی پرتغال نیاز دارند؟

به طور کلی ، اتباع اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا و EEA جهت تحصیل در پرتغال به ویزای تحصیلی پرتغال نیازی ندارند ؛ اما در صورتی  که اقامت در پرتغال بیش از 90 روز به طول انجامد ، باید پس از ورود به دفتر شورای شهر محلی جهت گواهی ثبت نام (Certificado de Registo) درخواست دهند ؛ دانشجو باید کارت ملی یا پاسپورت و همچنین ، کارت بیمه سلامت معتبر اروپا را به همراه داشته باشد تا به طور رسمی به فهرست جمعیت اضافه شود.

اتباع غیر اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا به ویزای دانشجویی و اجازه اقامت در طی تحصیل نیاز دارند ؛ دانشجویان بین المللی می بایست برای درخواست ویزای خود به سفارت یا نمایندگی دیپلماتیک پرتغال در کشور خود مراجعه کنند ؛ اتباع غیر اتحادیه اروپا باید پیش از سفر به پرتغال ویزای خود را دریافت نمایند ؛ رسیدگی به درخواست ویزا بین 1 الی 3 ماه زمان نیاز دارد.

زمانی که دانشجویان غیر اتحادیه اروپا وارد کشور پرتغال می شوند ، می بایست با شعبه محلی خدمات مهاجرت و مرزهای پرتغال (SEF) جهت درخواست اجازه اقامت خود وقت ملاقات رزرو کنند.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل مقرون به صرفه در برترین دانشگاه های پرتغال با دریافت مشاوره از کارشناسان رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

مدارک مورد نیاز ویزای دانشجویی پرتغال

پس از اخذ نامه پذیرش از یک موسسه آموزش عالی در کشور پرتغال ، می توان فرایند درخواست ویزای تحصیلی پرتغال را آغاز نمود ؛ این فرایند در سفارتخانه یا کنسولگری پرتغال در کشور مبدا انجام می شود ؛ لذا برای بررسی مدارک مورد نیاز ویزای دانشجویی پرتغال ، می توان از طریق وب سایت آن اقدام نمود ، چرا که بسته به کشوری که در آن ساکن هستید ، این مدارک ممکن است متفاوت باشد.

اما به طور کلی ، در زمان درخواست ویزای تحصیلی پرتغال ، می بایست مدارک زیر را ارائه نمود:

برای ویزای کوتاه مدت نوعC  ، مدارک زیر مورد نیاز می باشند:

  • پاسپورت معتبر (سند مسافرتی)
  • برنامه سفر
  • نامه پذیرش از دانشگاه
  • ارائه مدارک مورد نیاز جهت اثبات توانایی مالی جهت تحصیل و زندگی
  • دو قطعه عکس جدید پاسپورتی که بر طبق دستورالعمل های تصویر شنگن باشد.
  • بیمه پزشکی مسافرتی
  • تکمیل فرم درخواست ویزای تحصیلی پرتغال
  • رسید بانکی پرداخت هزینه های درخواست ویزا
  • برخی از سفارتخانه ها یا کنسولگری ها ممکن است گواهی سابقه کیفری نیز درخواست کنند.

اگر تحصیل در این کشور بیش از 90 روز به طول انجامد ، مدارک زیر نیاز خواهند بود:

  • گذرنامه / شناسه مسافرتی
  • دو قطعه عکس
  • اثبات منابع مالی
  • گواهی سوابق کیفری
  • گواهی بیمه درمانی معتبر
  • بیمه پزشکی مسافرتی
  • ویزای معتبر (در صورت لزوم)
  • مدارک ثبت نام در محل تحصیل
  • مدرک پرداخت شهریه (در صورت لزوم)
  • ارائه مدرک محل اقامت در پرتغال
مدارک مورد نیاز ویزای دانشجویی پرتغال​

چگونه برای ویزای دانشجویی پرتغال اقدام کنیم؟

حال این سوال مطرح می شود که چگونه برای ویزای دانشجویی پرتغال اقدام کنیم؟ جهت دریافت ویزای تحصیلی پرتغال ، می بایست از طریق سفارت یا کنسولگری پرتغال در کشور خود درخواست دهید ؛ همچنین ، پیش از آن ، نامه پذیرش از یکی از دانشگاه ها یا موسسات کشور پرتغال مورد نیاز است.

لذا ، جهت تحصیل در این کشور باید در ابتدا پذیرش در یکی از دوره های دانشگاه یا محل آموزش عالی پرتغال را دریافت نموده و پس از اخذ پذیرش از دانشگاه می توان فرایند درخواست ویزا را آغاز نمود ؛ همچنین ، باید زمان مصاحبه با سفارت تعیین شود.

در زمان قرار ملاقات یا مصاحبه باید تمامی مدارک مورد نیاز را ارائه دهید ؛ اگر سفارت در کشور دیگری باشد ، امکان ارسال اسناد ممکن است وجود داشته باشد.

اقدامات لازم جهت دریافت ویزای تحصیلی پرتغال

  • اثبات توانایی مالی برای تحصیل: شخص باید ثابت کند که دارای منابع مالی جهت حمایت از خود در طی مدت اقامتش است.
  • تکمیل فرم درخواست: فرم را باید از طریق وب سایت سفارت و یا کنسولگری پرتغال دریافت نمود.
  • ارائه مدرک محل اقامت در پرتغال: قرارداد اجاره اقامتگاه های خصوصی، اقامت در خوابگاه و یا دعوتنامه ای از طرف کسی که با آن ها در پرتغال زندگی خواهید کرد.
  • ارائه دو قطعه عکس: عکس ها باید یکسان و رنگی با پس زمینه سفید که در طی شش ماه گذشته گرفته شده است.
  • گذرنامه: گذرنامه ای با حداقل اعشتبار سه ماهه و حداقل یک صفحه خالی نیاز است.
  • سوابق کیفری: مدارکی که مربوط به سوابق کیفری کشوری که شخص متقاضی تابعیت آن را دارد و یا این که سابقه کیفری کشوری که شخص متقاضی بیش از یک سال در آن زندگی می کرده است در اخذ ویزای تحصیلی پرتغال مورد نیاز خواهد بود.
  • بیمه درمانی: بیمه درمانی و یا شواهدی که نشان می دهد دانشجو تحت پوشش خدمات بهداشت ملی قرار دارد ، جهت ثبت نام در موسسه آموزش عالی لازم است.
  • مدراکی مبنی بر پرداخت شهریه: مدارک موسسه آموزش عالی (در صورت نیاز) با تایید اظهارنامه آن موسسه آموزشی ممکن است مورد نیاز باشد.
  • بیمه پزشکی مسافرتی: بیمه ای که برای هزینه های ضروری پزشکی معتبر است، یکی از موارد مورد نیاز جهت ویزای تحصیلی پرتغال می باشد.

اگر به تحصیل در دانشگاه های پرتغال فکر میکنید قطعا به دانستن مطالب زیر نیاز دارید ؛ کلیه مطالب به روز هستند.

انواع ویزاهای دانشجویی پرتغال

انواع ویزاهای دانشجویی پرتغال برای دانشجویان بین المللی غیر اتحادیه اروپا که قصد تحصیل در کشور پرتغال را دارند ، به شرح زیر می باشند:

ویزای نوع C: این نوع ویزای کوتاه مدت ، برای دانشجویان و یا محققین غیر اتحادیه اروپا که یک دوره یا پروژه تحقیقاتی را در پرتغال با مدت زمان کم تر از 90 روز انجام می دهند ، صادر می شود در همین راستا و برای شناخت هرچه بیشتر تحصیل دکترا در پرتغال مقاله لینک شده را بخوانید و با شرایط تحصیل رایگان در مقطع دکترا در پرتغال آشنا شوید.

ویزای نوع D: این نوع ویزا برای همه دانشجویان و یا محققین غیر اتحادیه اروپا که قصد تحصیل در این کشور را برای بیش از 90 روز دارند ، صادر می شود.

ویزای دانشجویان برای محققان: یکی دیگر از انواع ویزای تحصیلی پرتغال است ؛ ویزای پژوهشی پرتغال برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا که در برنامه تحصیلی مقطع دکتری یا به عنوان محقق در یک موسسه رسمی توسط وزارت آموزش و پرورش پرتغال پذیرفته شده اند ، صادر می شود.

زمانی که برای ویزای پژوهشی درخواست می کنید ، باید یکی از مدارک زیر را که مربوط به شرایط شماست به همراه داشته باشید:

  • قرارداد کار
  • قرارداد خدمات
  • بورسیه علمی پژوهشی
  • قرارداد میزبانی

نحوه دریافت وقت مصاحبه سفارت پرتغال

نحوه دریافت وقت مصاحبه سفارت پرتغال به دو صورت حضوری و اینترنتی امکان پذیر است ؛ روش اینترنتی مستلزم زمان کمتری است ، اما در روش حضوری می بایست زمان و هزینه بیشتری را در نظر گرفت ؛ به همین خاطر توصیه می شود که از روش اینترنتی با کمترین هزینه و صرف زمان ، جهت دریافت رزرو وقت مصاحبه اقدام نمایید لذا ، پس از انتخاب تاریخ و زمان وقت مصاحبه ، می بایست منتظر ایمیلی مبنی بر تایید قرار ملاقات دریافت نمایید ؛ در صورت عدم دریافت ایمیل تایید ، ممکن است مراحل به درستی انجام نشده باشند.

در تاییدیه دریافتی می بایست تمام جزئیات مربوط به وقت مصاحبه اعم از تاریخ ، ساعت ، نام کامل ، ایمیل ، شماره تلفن و … وجود داشته باشد ؛ دقت کنید که در صورتی که بدون هماهنگی برای کنسولگری یا سفارت اقدام کنید ، آن ها پذیرای شما نخواهند بود ، چرا که زمان ها از قبل برای سایر افراد رزرو شده اند همچنین ، قرار ملاقاتی برای بیش از یک نفر از یک خانواده را درخواست نکنید و قرار مصاحبه مربوط به هر مدرک باید به نام خودش رزرو شود.

اگر قصد کار در این کشور را دارید ، در مقاله کار در پرتغال می توانید جزئیات آن را مطالعه نمایید.

در تلاشیم آسان ترین ، ارزان ترین و امن ترین روش های مهاجرت تحصیلی را به شما نشان دهیم و تمام اقدامات عملی برای رسیدن به هدف نهایی را برای شما انجام دهیم ؛ در این امر به یاری خدا و تلاش مدیران مجرب و کارشناسان حرفه ای هلدینگ مهاجرتی رجبی موفق بوده ایم ، گواه این موفقیت ، اخذ تعداد زیادی ویزای تحصیلی برای مراجعین محترم بوده که تصاویر برخی از آن ها را در ویدئوی کوتاه ارائه شده در این بخش میبینید. 

برای شنیدن صحبت کلاینت های موسسه رجبی به بخش ” ما تا حالا چیکار کردیم” بروید

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

با درج شماره تماس ، کارشناسان ما با شما تماس گرفته و بصورت رایگان شرایط اولیه شما برای مهاجرت را بررسی می کنند.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

هزینه های بررسی و تایید مدارک توسط سفارت پرتغال

در هنگام اقدام برای دریافت ویزای تحصیلی پرتغال باید به هزینه های بررسی و تایید مدارک توسط سفارت پرتغال نیز توجه کنید ؛ مدارک و اسنادی که توسط مترجم رسمی ترجمه می شوند به تنهایی قابل ارائه به سفارت های کشورهای مختلف می باشند ؛ اما برای برخی از کشورها ، علاوه بر ترجمه رسمی نیاز به مهر و تاییدات دادگستری و نیز وزارت امور خارجه نیز می باشد.

اخذ تاییدات علاوه بر این که نیاز به زمان دو تا سه روز کاری دارد ، موجب افزایش 50 الی 80 درصدی هزینه ها می شود ؛ هزینه های تاییدات شامل هزینه های دادگستری ، هزینه های وزارت امور خارجه و هزینه های مربوط به خدمات نماینده دارالترجمه می شود.

در قدم نخست جهت تاییدات وزارت امور خارجه و دادگستری می بایست به ازای هر یک از مدارک ، بارکدی به مبلغ 70000 تومان خریداری شود ؛ پس از چاپ بارکد ، باید اسناد و مدارک به نماینده اداره دادگستری و امور خارجه تحویل گردد.

هزینه تایید امور خارجه برای هر صفحه ترجمه به طور متوسط 20 هزار تومان است ؛ اما در مواردی ممکن است این مبلغ افزایش یابد.

تایید و خدمات امور خارجه میانگین مبلغ (تومان)
به ازای هر صفحه ترجمه ی پلمپ هر یک از مدارک 20000
خرید تمبر دادگستری (به ازای هر پلمپ) 70000
رزوهای هفته ساعات مراجعه
زمان تحویل مدارک یکشنبه و سه شنبه 8:00 – 17:00
زمان دریافت پاسپورت یکشنبه و سه شنبه 9:00 – 13:00

آدرس سایت و آدرس مکان سفارت پرتغال

آیا به عنوان یک متقاضی تحصیل در کشور زیبای پرتغال ، از آدرس سایت و آدرس مکان سفارت پرتغال اطلاع دارید؟ سفارت پرتغال در کشور ایران در شهر تهران ، دروس ، بلوار هدایت – کوچه روزبه و پلاک 16 قرار گرفته است ؛ اما دقت داشته باشید که خدمات کنسولی و نیز ویزا به کارگزاری VFS واگذار شده است لذا ، جهت حضور در دفتر VFS می توان از طریق تهران ، خیابان موسوی ، مجتمع تجاری هروی ، طبقه 4 ، اقدام نمود ؛ ساعات کار کارگزاری VFS به صورت زیر خواهد بود:

آدرس وبسایت سفارت پرتغال در ایران:

 https://teerao.embaixadaportugal.mne.gov.pt

 

ایمیل بخش کنسولگری:

 sconsular.teerao@mne.pt

ایمیل دفتر سفیر:

 teerao@mne.pt

سوالات پر تکرار ویزای تحصیلی پرتغال

اتباع غیر اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا به ویزای دانشجویی و اجازه اقامت در طی تحصیل نیاز دارند.

  • گذرنامه / شناسه مسافرتی
  • دو قطعه عکس
  • اثبات منابع مالی
  • گواهی سوابق کیفری
  • گواهی بیمه درمانی معتبر
  • بیمه پزشکی مسافرتی
  • ویزای معتبر (در صورت لزوم)
  • مدارک ثبت نام در محل تحصیل
  • مدرک پرداخت شهریه (در صورت لزوم)
  • ارائه مدرک محل اقامت در پرتغال

ویزای نوع C: این نوع ویزای کوتاه مدت ، برای دانشجویان و یا محققین غیر اتحادیه اروپا که یک دوره یا پروژه تحقیقاتی را در پرتغال با مدت زمان کم تر از 90 روز انجام می دهند ، صادر می شود.

ویزای نوع D: این نوع ویزا برای همه دانشجویان و یا محققین غیر اتحادیه اروپا که قصد تحصیل در این کشور را برای بیش از 90 روز دارند ، صادر می شود.

نحوه دریافت وقت مصاحبه سفارت پرتغال به دو صورت حضوری و اینترنتی امکان پذیر است ؛ روش اینترنتی مستلزم زمان کمتری است ، اما در روش حضوری می بایست زمان و هزینه بیشتری را در نظر گرفت ؛ به همین خاطر توصیه می شود که از روش اینترنتی با کمترین هزینه و صرف زمان ، جهت دریافت رزرو وقت مصاحبه اقدام نمایید.

سفارت پرتغال در کشور ایران در شهر تهران ، دروس ، بلوار هدایت – کوچه روزبه و پلاک 16 قرار گرفته است.

پرتغال به دلایل مختلف برای متقاضیان تحصیل در خارج از کشور جذاب است ؛ اما در صورتی که دانشجویان متقاضی از کشورهایی غیر از اتحادیه اروپا باشند ، می بایست جهت تحصیل در این کشور ، برای اخذ ویزای تحصیلی پرتغال اقدام نمایند ؛ اگر روش تحصیلی را مناسب خود نمی دانید می توانید از طرق دیگر اقدام نمایید که در مقاله مهاجرت به پرتغال در این رابطه توضیح داده ایم ؛ همچنین ، می توانید سوالاتتان را در این خصوص با مشاورین ما در شرکت مهاجرتی رجبی در دو شعبه تهران و شیراز در میان بگذارید.

برای مقایسه شرایط دریافت ویزای تحصیلی در برخی کشورهای اروپایی مقالات زیر ارائه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه