ویزای دوره زبان در روسیه

ویزای دوره زبان در روسیه این امکان را برای شما فراهم می آورد تا بتوانید راحت به این کشور وارد شده و دوره های انتخابی خود را پشت سر بگذارید.

قطعا آن چه مسلم است این که اخذ ویزای مربوطه دومین مرحله گذراندن دوره زبان در روسیه می باشد و در ابتدا شما باید در یک کالج، موسسه و یا مدرسه آموزش زبان ثبت نام نموده و پذیرش آن را به دست آورید تا امکان اخذ ویزای ورود نیز برایتان فراهم آید.

دوره های زبان در روسیه به دلایل مختلفی از سوی متقاضیان خارجی با استقبال مواجه می شود که از مهم ترین دلایل آن ها می توان به تحصیل و کار در این کشور اشاره کرد. قطعا فرقی نمی کند چه برای کار و چه برای تحصیل در کشور روسیه شما باید حتما بتوانید به زبان روسی با مردم ارتباط برقرار کرده و صبحت کنید، چون درصدی پائین از مردم روسیه می توانند به زبان انگلیسی صحبت کنند.

در حال حاضر تعدادی از کالج های زبان در روسیه در حال فعالیت می باشند که زبان های روسی و انگلیسی را به علاقمندان ارائه نموده و در نهایت می توانید مدارکی معتبر نیز به دست آورید. در ادامه این مطلب با مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) همراه شوید تا درباره ویزای دوره زبان در روسیه مطلع شوید. همچنین پیشنهاد داریم مقاله تحصیل در روسیه را نیز در سایت ما مطالعه نمایید و شرایط این امر را کاملا بشناسید.

فهرست مطالب
ویزای دوره زبان در روسیه

پذیرش در کالج های زبان در روسیه

شرایط دوره های زبان کشور روسیه می تواند با دیگر کشورها کمی متفاوت باشد. شما می توانید در کالج های دانشگاهی برای دوره زبان در روسیه به دو صورت این زبان را فرا بگیرید، یک روش شرکت در دوره های پادفک بوده و یک روش نیز شرکت در دوره های زبان آموزی در این کشور خواهد بود که در ادامه با آن ها آشنا می شویم.

پذیرش در کالج های زبان در روسیه چندان سخت نمی باشد و هریک از این کالج ها یا مدارس زبان آموزی شرایط مختص به خود را داشته و مدارکی از زبان آموزان درخواست می نمایند. عمده ترین تفاوت این کالج ها درباره مدارک مورد تقاضا در رابطه با مدرک دیپلم می باشد که می تواند در برخی ارائه آن اجباری و در برخی اجباری نباشد.

البته باید بگوییم که اکثر کالج ها مدرک دیپلم درخواست می کنند، فقط شاید در موسسات زبان آموزی و مدارس توانید بدون ارائه مدرک دیپلم یا پیش دانشگاهی به گذراندن دوره های زبان مشغول شوید. در این مراکز زبان روسی و انگلیسی ارائه می شوند که گذراندن دوره زبان روسی مختص متقاضیان خارجی می باشد.

همچنین دوره های ارائه شده در هریک از این مراکز می تواند متفاوت باشد و در برنامه های کلاسی متفاوتی به زبان آموزان ارائه گردد. باید حتما با کالج یا مرکز زبان آموزی انتخابی تان ارتباط برقرار کرده و تمامی جزئیات و شرایط لازم برای ثبت نام در آن ها را به دست آورید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

اخذ ویزای دوره زبان راهی آسان و سریع برای شروع مسیر مهاجرت! مشاوره بگیرید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

کالج های زبان انگلیسی در روسیه

اگر شما هم از جمله افرادی هستید که قصد تحصیل به زبان انگلیسی در کشور روسیه را دارید، می توانید در دوره های زبان انگلیسی در روسیه اقدام نموده و از تسلط لازمه به این زبان بهره مند گردید. برای شرکت در این دوره ها در کالج های زبان انگلیسی در روسیه ارائه مدرک دیپلم یا پیش دانشگاهی الزامی است.

باید بگوییم که کیفیت آموزش زبان انگلیسی در کالج ها و همچنین مدارس زبان آموزی روسیه بسیار خوب و مناسب می باشد و دوره های متفاوتی برای علاقمندان برگزار می شود که اکثر آن ها به صورت ترمی بوده و در هرسال به دو ترم تقسیم بندی می شود.

کالج های زبان انگلیسی در روسیه آموزش های مختلفی را می توانند به شما ارائه دهند. آن ها قادر هستند شما را برای شرکت در آزمون های تافل و آیلتس جهت اخذ این مدارک آماده نموده و یا آموزش لازم برای تحصیل در دانشگاه های روسیه را ارائه کنند و مدرکی معتبر و قابل قبول در دانشگاه های این کشور را به متقاضیان ارائه دهند.

باتوجه به اینکه تحصیل به زبان انگلیسی در کشور روسیه نیز یکی از انتخاب های مهم و پر تقاضا برای دانشجویان خارجی تلقی می شود، افراد زیادی سالانه به گذراندن دوره های زبان انگلیسی در روسیه می پردازند. از مراکزی که می توانید زبان انگلیسی را در روسیه فرا بگیرید، باید به موارد زیر اشاره کرد:

کالج های زبان انگلیسی در روسیه
  • خانه بین الملل مسکو BKC
  • مدرسه زبان ویندزور
  • مرکز آموزش زبان CREF
  • موسسه IClass
  • مدرسه زبان CET
  • مراکز آموزشی ProBa

شرایط دوره های زبان روسی در روسیه

شرکت در دوره های زبان در روسیه می تواند شما را از تسلط بسیار خوب و بالایی بر زبان روسی برخوردار سازد و توجه داشته باشید که یادگیری زبان روسی در این کشور بسیار راحت تر، سریع تر و با نتایج بهتری امکان پذیر می باشد تا یادگیری آن توسط اساتید فارسی زبان و در کشورمان. دقت داشته باشید که برای پذیرش دوره های زبان روسی در کالج های زبان در روسیه نیازی به دانستن حتی ذره ای زبان روسی نیز نمی باشد.

کالج های زبان روسی در روسیه در شهرهای مختلف این کشور و تحت نظارت دانشگاه های این کشور و یا به صورت خصوصی در حال فعالیت می باشند که هرکدام از طرایط متفاوت برخوردار هستند. دقت داشته باشید که معمولا کالج های خصوصی زبان در روسیه شهریه تحصیلی بالاتری را اخذ می نمایند.

افرادی که قصد دارند به زبان روسی در این کشور به تحصیل مشغول شوند، می توانند با شرکت در دوره های پادفک، دوره های تابستانی یا فشرده و یا دوره های ترمی به این امر اقدام نمایند. دوره های تابستانی به صورت فشرده بوده و بازه فصل تابستان در مدت 3 تا 10 هفته برگزار می شود و در انتهای آن افراد از تسلط قابل قبولی در زبان روسی برخوردار می شوند.

اما دوره های ترمی بلند مدت تر بوده و یک دوره یک ساله یا بیش تر را در بر گرفته و افراد تسلط بسیار بالاتری در این زبان به دست می آورند.

کالج های آموزش زبان روسی در روسیه

به طورکلی می توان گفت که اکثر دانشگاه ها و کالج های معتبر کشور روسیه دوره های زبان روسی را بر اساس شرایط خود برگزار می کنند و شما باید با توجه به تفاوت در زمان دوره، مدت آن، شهریه و غیره مناسب ترین را برگزیده و جهت تحصیل در آن اقدام کنید.

از مهم ترین کالج های آموزش زبان روسی در روسیه باید به این موارد اشاره کنیم:

  • دانشگاه پلی تکنیک تومسک
  • دانشگاه فدرال شرق دور
  • دانشگاه دولتی لوباچفسکی
  • دانشگاه دولتی نووسیبیرسک
  • دانشگاه فدرال اورال
  • موسسه دولتی زبان روسی پوشکین
  • دانشگاه دوستی ملل
تفاوت دوره زبان در روسیه با پادفک

تفاوت دوره زبان در روسیه با پادفک

همان طور که تا این جا گفتیم برای تحصیل و حتی کار در کشور روسیه پس از دریافت مدرک از دانشگاه های آن نیاز بالایی به یادگیری زبان روسی می باشد. علاقمندان نیز می توانند از دو طریق به آموزش و یادیگری این زبان مشغول شوند:

  • شرکت در دوره های آموزش زبان روسی
  • شرکت در دوره های پادفک

در دوره های زبان روسی به صورت تخصصی و کامل به یادگیری این زبان مشغول خواهید شد و پس از اتمام آن خواهید توانست زبان روسی را تا حد بسیار خوب و بالایی متوجه شده و فهمیده و به آن صحبت نمایید. حتی می توانید در آزمون های معتبر نیز شرکت کرده و مدرک معتبر زبان روسی اخذ نمایید.

اما تفاوت دوره زبان در روسیه با پادفک اینکه دوره های پادفک به صورت تخصصی مرتبط با زبان روسی نیست و در کنار آن شما به یادگیری دیگر دروس اصلی و مهم مرتبط با رشته تحصیلی مورد علاقه خود نیز خواهید پرداخت. این بدین معناست که ساعات و مدت بسیار کمتری را برای آموزش و تدریس این زبان برای شما در نظر خواهند گرفت.

ضمن این که شما خودتان نیز درگیر آموزش و یادگیری دیگر دروس نیز خواهید شد و قطعا زمان کمتری را برای یادگیری زبان روسی صرف خواهید کرد. برای دریافت اطلاعات دقیق درباره دوره پادفک روسیه و شرایط شرکت در آن مقاله تحصیل دوره پادفک در روسیه را بخوانید.

ویزای کالج زبان در کشور روسیه

طبق اشاره ای که در ابتدا کردیم، یکی از شروط گذراندن دوره های زبان در روسیه دریافت ویزای ورود به این کشور است. اخذ ویزای دوره زبان در روسیه نیاز به ارائه مدارک و شرایط خاصی دارد که به آن می پردازیم. 

شما در اولین و مهم ترین قدم جهت اخذ ویزای کالج زبان در کشور روسیه باید در یکی از این مراکز ثبت نام نموده و گواهی پذیرش و ثبت نام خود را دریافت کنید.

پس از آن باید این گواهی را به همراه دیگر مدارک مورد درخواست سفارت تهیه نموده و به سفارت این کشور جهت صدور ویزا ارسال کنید. دقت داشته باشید که حتما از آخرین و جدیدترین مدارک مورد درخواست سفارت از طریق ارتباط با آن ها یا ارتباط با کارشناسان هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی مطلع شوید.

در حال حاضر مهم ترین مدارکی که باید به سفارت ارائه دهید بدین شرح می باشند:

  • پاسپورت معتبر
  • گواهی عدم سوءپیشینه
  • فرم تکمیل شده درخواست ویزای تحصیلی
  • دعوت نامه یا گواهی ثبت نام و پذیرش از کالج مربوطه
  • گواهی تمکن مالی
  • آخرین مدرک تحصیلی اخذ شده
  • گواهی سلامت پزشکی

دقت داشته باشید که ویزای دوره زبان در روسیه همان ویزای تحصیلی این کشور است که مهلت و اعتبار آن حداکثر 90 روزه صادر می شود و در صورت نیاز شخص باید پس از حضور در روسیه آن را تمدید نماید. ضمنا هزینه های اخذ ویزای دوره زبان در روسیه نیز باتوجه به شرایط افراد متفاوت می باشد.

ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی انواع شیوه های مهاجرت قانونی را برای شما در نظر گرفته و بهترین مسیر را انتخاب می کنیم ، مسیری که با آرامش بیشتر و هزینه های کمتری همراه باشید.

اخذ پذیرش از برترین و معتبرترین دانشگاه های روسیه یکی از فعالیت های ما در شرکت رجبی است.

در ویدئو تعدادی از پذیرش های اخذ شده را می بینید.

نمایش ویدیو درباره پذیرش روسیه
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

با تکمیل فرم زیر می توانید در لیست مشاوران ما برای دریافت یک جلسه مشاوره مهاجرتی رایگان قرار بگیرید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

شهریه دوره های زبان در روسیه

گذراندن دوره های زبان در روسیه قطعا بدون هزینه نخواهد بود و شما باید حتما هزینه هایی را برای رسیدن به این هدف متصور شوید. میزان این هزینه های با توجه به عوامل تاثیرگذار مختلف برای هر فرد می تواند متفاوت باشد. این هزینه ها به دو بخش هزینه های اقامت و زندگی در روسیه و شهریه کالج تقسیم بندی می شود.

خوشبختانه هر دو مورد در روسیه بسیار مقرون به صرفه و مناسب هستند. میزان مخارج زندگی که باتوجه به شهر محل زندگی و سبک زندگی افراد متفاوت خواهد بود و ماهانه می تواند از 1 تا 10 دلار را در بر بگیرد. همچنین شهریه دوره های زبان در روسیه نیز باتوجه به کالج یا مدرسه زبان انتخابی با یکدیگر تفاوت خواهند داشت.

 ضمنا دقت داشته باشید که معمولا شهریه دوره های زبان انگلیسی گران تر از زبان روسی خواهد بود و کالج های خصوصی و کالج های معتبر نیز شهریه های بیش تری از زبان آموزان درخواست می کنند.

اگر به طورکلی بخواهیم در نظر بگیریم برای یک دوره آموزشی 1 ساله که 2 ترم را در بر می گیرد، هزینه های دوره زبان در روسیه می تواند از هزار دلار تا 4 هزار دلار را شامل شود.

هزینه کالج های زبان در روسیه در برخی دانشگاه های معتبر آن بدین شرح می باشد:

نام کالج یا دانشگاه شهریه تحصیلی برای کل دوره
دانشگاه فدرال اورال 1080 دلار
دانشگاه MEPHI 2670 دلار
دانشگاه سنپترزبورگ 1355 دلار
دانشگاه HSE 1655 دلار
دانشگاه پوشکین 3850 دلار

تبدیل ویزای دوره زبان در روسیه به ویزای کار

بسیاری از علاقمندان دریافت ویزای دوره زبان در روسیه در پی این امر هستند که آیا پس از اتمام دوره زبان خود قادر به ادامه حضور در این کشور خواهند بود یا خیر؟! در صورتی که شما در دانشگاهی پذیرفته شده و قصد ادامه تحصیل داشته باشید، قطعا می توانید ویزای خود را تمدید کنید و در روسیه مانده و تحصیل کنید.

اما تبدیل ویزای دوره زبان در روسیه به ویزای کار جهت ادامه حضور و اقامت در این کشور نیز در صورت امکان پذیر خواهد بود که شما بتوانید نزد یک کارفرمای معتبر در این کشور شغلی مناسب با تخصص و یا دانش خود را یافته و استخدام گردید. در این صورت خواهید توانست ویزایتان را به ویزای کار در این کشور مبدل سازید.

پس از دریافت ویزای کار و شروع به کار در این کشور چنا چه حداقل 3 سال در صورتی ساکن بوده، کار کنید و مالیات خود را پرداخت نموده و شرایط لازم را داشته باشید، مجاز به دریافت اقامت دائم روسیه خواهید شد. همچنین پس از دریافت اقامت دائم این کشور پس از گذشت معمولا 1 سال خواهید توانست در صورت علاقه تابعیت و پاسپورت روسیه را نیز اخذ نمایید.

اگر قصد دارید در روسیه ادامه تحصیل دهید مقالات زیر را مرور کنید.

سوالات پر تکرار ویزای دوره زبان در روسیه

 بله، دانشجویان و علاقمندان به دوره های زبان روسی می توانند جهت اخذ ویزای دوره زبان در روسیه اقدام کنند، ضمن اینکه در حال حاضر روادید ایران و روسیه بسیار مساعد بوده و این امر نسبتا ساده تر از سایر کشورها است.

معمولا زبان های روسی و انگلیسی از سایر زبان های بیش تر ارائه می شوند، اما امکان یادگیری دیگر زبان ها نیز به صورت محدود امکان خوااهد داشت.

 باید بگوییم با این که دوره های پادفک زبان روسی را بسیار خوب و با کیفیت ارائه می دهد، اما یقینا گذراندن دوره های زبان روسی در دانشگاه های و مالج های مربوطه در این کشور بسیار بهتر و موثرتر خواهند بود.

 بله، با شرکت در دوره های پادفک و یا دوره های زبان آموزی تابستانه به صورت فشرده و بسیار مناسب و موثر می توانید زبان روسی را فرا بگیرید.

 در حال حاضر مراکز زیر را می توان به عنوان مناسب ترین مراکز آموزش زبان انگلیسی در روسیه نام برد: خانه بین الملل مسکو BKC، مدرسه زبان ویندزور، مرکز آموزش زبان CREF، موسسه IClass، مدرسه زبان CET، مراکز آموزشی ProBa

جهت کسب اطلاعات بیش تر درباره ویزای دوره زبان در روسیه یا دیگر موارد مهاجرت می توانید همه روزه با مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی در دفاتر غرب و مرکزی تهران و یا دفتر شیراز تماس حاصل نمایید. ضمنا مقاله مهاجرت به روسیه تمامی اطلاعات مهم لازم در این باره را به شما ارائه می کند.

5/5 - (95 امتیاز)
منو
خانه