بیمه دانشجویی در صربستان

بیمه دانشجویی در صربستان در واقع نوعی بیمه است که خطرات و هزینه های مربوط به تحصیل دانشجویان در این کشور را تحت پوشش قرار می دهد. با توجه به اهمیت بالای اخذ بیمه های دانشجویی چنانچه قصد تحصیل در کشور صربستان را دارید برای آشنایی با شرایط و الزامات دریافت بهترین بیمه های دانشجویی مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

تمامی دانشجویانی که قصد تحصیل در یکی از دانشگاه های کشور صربستان را دارند باید پس از ثبت نام مدرکی مبنی بر پوشش بیمه بهداشت درمان مناسب ارائه دهند و از طریق یکی از تامین کنندگان بهداشت و درمان این کشور بیمه مناسب خود را خریداری کنند. در این بین دانشجویان عضو اتحادیه اروپا می توانند از کارت بیمه سلامت (EHIC) استفاده کنند. شما می توانید جهت آشنایی با شرایط دریافت بیمه دانشجویی در صربستان از طریق راه های ارتباطی با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت 562051 (موسسه حقوقی رجبی ثبت 40451) در تماس باشید.  

اخذ بیمه می تواند برای دانشجویان مزایای بسیار زیادی مانند دسترسی به مراکز درمانی، انعطاف پذیری در انتخاب سطح و نوع مراقبت، مراقبت های پیشگیرانه و… را به همراه داشته باشد. از طرفی اخذ این بیمه می تواند بر رزومه تحصیلی شما تاثیر خوبی داشته باشد و مسئولیت پذیری، آینده نگری و آمادگی شما را برای چالش ها نشان دهد. چنانچه قصد دارید این کشور را برای تحصیل انتخاب کنید بهتر از با مطالعه مقاله تحصیل در صربستان با روش، قوانین و الزامات مهاجرت تحصیلی به این کشور آشنا شوید.

فهرست مطالب
بیمه دانشجویی در صربستان

انواع بیمه دانشجویی در صربستان

در حال حاضر دانشجویانی که قصد تحصیل در دانشگاه های صربستان را دارند باید حتما مدرکی مبنی بر پوشش درمانی معتبر را ارائه دهند یا اینکه پس از ورود به این کشور بیمه درمانی یا دولتی مناسب خود را خریداری کنند. 

انواع بیمه دانشجویی در صربستان وجود دارد که هر کدام از این بیمه ها دارای شرایط، هزینه ها و پوشش دهی های مختلفی می باشند.

طبق اطلاعات به دست آمده امروزه عمدتا دو نوع بیمه دانشجویی در صربستان وجود دارد که شامل بیمه درمانی اجباری و عمومی یا بیمه درمانی داوطلبانه و خصوصی می شود. همچنین در کنار این بیمه ها، بیمه درمانی مسافرتی وجود دارد. شما می توانید در ادامه با انواع بیمه های درمانی موجود در کشور صربستان آشنا شوید.

بیمه درمانی خصوصی صربستان

بیمه درمانی خصوصی صربستان که با نام بیمه داوطلبانه نیز شناخته می شود نوعی بیمه است که خدمات مراقبت های بهداشتی اضافی یا تکمیلی به افراد ارائه می دهد. امروزه دانشجویان می توانند بیمه های درمانی خصوصی را از شرکت های بیمه یا صندوق بیمه سلامت ملی صربستان خریداری کنند. این بیمه ها اکثرا توسط شرکت های بیمه خصوصی اداره شده و خدمات پزشکی اضافه مانند مراقبت های دندانپزشکی، مشاوره تخصصی، جراحی های انتخابی و غیره را پوشش دهد.

هزینه و شرایط استفاده از بیمه دانشجویی در صربستان اصولا با توجه به نوع طرح و شرکتی که بیمه را از آن خریداری می کنید، متفاوت است اما معمولا دانشجویان برای دریافت بیمه خصوصی در صربستان باید بین 20 تا 100 یورو در ماه هزینه کنند. طبق اطلاعات به دست آمده دانشجویانی که قصد دارند از بیمه درمانی خصوصی استفاده کنند باید بیمه ای با پوشش 20000 یورو را انتخاب کنند.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

برای مهاجرت تحصیلی به تمام جزئیات بها بدهید، بیمه، اسکان، کار دانشجویی و البته مشورت بگیرید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

بیمه درمانی عمومی صربستان

بیمه درمانی عمومی صربستان نوعی بیمه درمانی اجباری برای دانشجویانی است که در موسسات آموزش عالی این کشور ثبت نام کرده اند. امروزه افراد صرف نظر از وضعیت شهروندی یا اقامت خود می توانند از این نوع بیمه استفاده کنند. بیمه درمان عمومی خدمات اولیه مراقبت های بهداشتی و برخی غرامت های پولی در صورت بیماری یا جراحت را پوشش می دهد.

امروزه بیمه سلامت عمومی در کشور صربستان توسط صندوق بیمه سلامت ملی (RFZO) ارائه شده و اصولا خدمات اولیه پزشکی در مراکز بهداشتی عمومی را پوشش می دهد. شما می توانید با دریافت بیمه دانشجویی در صربستان در صورت بروز حوادث از سیستم بهداشت و درمان عمومی این کشور استفاده کنید.

در حال حاضر دانشجویان می توانند از طریق والدین خود در این کشور یا از طریق اشتغال حین تحصیل و خود اشتغالی، از بیمه های درمانی عمومی در این کشور استفاده کنند. نکته حائز اهمیت این است هزینه های استفاده از بیمه ها نسبت به دیگر بیمه ها کم تر است اما میزان پوشش دهی نیز به اندازه بیمه های خصوص نیست.

چنانچه قصد دارید حین تحصیل یا پس از اتمام آن در کشور صربستان به اشتغال بپردازید و شغل مورد نظر خود را در این کشور پیدا کنید، توصیه می کنیم حتما در کنار این مقاله، به مقاله جذاب و به روز کار در صربستان مراجعه فرمایید تا با شرایط، قوانین و روش های یافتن شغل در این کشور آشنا شوید.

تفاوت بیمه مسافرتی با بیمه دانشجویی صربستان ​

تفاوت بیمه مسافرتی با بیمه دانشجویی صربستان

یکی از سوالاتی که ممکن است ذهن بسیاری از متقاضیان را به خود مشغول کند این است که تفاوت بیمه مسافرتی با بیمه دانشجویی صربستان چیست؟ این دو بیمه از چه نظر با یکدیگر تفاوت دارند و کدام مورد را باید برای تحصیل در این کشور دریافت کنیم؟

در پاسخ به این سوال باید گفت بیمه دانشجویی در صربستان و بیمه مسافرتی هر دو جزو بیمه های مهم در این کشور هستند که دانشجویان می توانند حین تحصیل در این کشور انتخاب کنند. به صورت کلی بیمه مسافرتی به بیمه ای گفته شده که برای سفر خارجه و حوادث غیر قابل پیش بینی در آن سفر خریداری شده اما بیمه دانشجویی بیمه ای است که دانشجویان برای مدت زمان تحصیل خود در یک کشور دریافت می کنند. شما می توانید اطلاعات بیشتر در مورد هر بیمه و تفاوت ها را در ادامه مشاهده فرمایید.

بیمه نامه دانشجویی در صربستان

بیمه دانشجویی در صربستان نوعی بیمه است که هزینه های مراقبت های بهداشتی را برای دانشجویانی که در خارج از کشور پوشش می دهد. بیمه های دانشجویی معمولا برای مدت زمان تحصیل دانشجویان در خارج از کشور خریداری می شوند. در حال حاضر بیمه های دانشجویی این کشور بسته به مدت زمان تحصیل و بسته بیمه ای انتخابی از 6 ماه تا 5 سال اعتبار دارد. همچنین با توجه به اینکه این بیمه مدت زمان طولانی تری دارد، دارای هزینه های بیش تری نیز می باشد و بدین جهت دانشجویان برای استفاده از آن باید هزینه های بیشتری بدهند.

شما امروزه می توانید بیمه دانشجویی در صربستان را از طریق شعب شرکت های بیمه این کشور به صورت آنلاین یا حضوری خریداری فرمایید. نوع طرح بیمه ای که قصد خریداری آن را دارید اصولا با توجه به ارائه دهنده آن متفاوت می باشد.

بیمه نامه دانشجویی در صربستان اصولا با توجه به نوع طرح بیمه و شرکت بیمه دارای پوشش دهی های مختلفی هستند اما از مهم ترین این موارد می توان به تخلیه اضطراری پزشکی، پوشش اولیه بهداشت و درمان، تصادفات و… اشاره کرد. در نهایت باید به این اشاره کنیم که بیمه های دانشجویی تنها برای یک کشور قابل اجرا هستند و دانشجویان نمی توانند از این بیمه در دیگر کشورهای اروپا یا جهان استفاده کنند.

اگر قرار است در صربستان درس بخوانید مرور مطالب زیر برای شما بسیار مفید است.

بیمه نامه مسافرتی در صربستان

در مقابل بیمه دانشجویی در صربستان، بیمه های مسافرتی قرار دارند. بیمه مسافرتی برخلاف بیمه ای دانشجویی، نوعی بیمه اختیاری است که برای دانشجویان بین المللی که قصد دارند در طول تحصیل خود به کشورهای مختلف سفر کنند توصیه می شود.

بیمه نامه مسافرتی در صربستان معمولا برای یک سفر یا مدت زمان کوتاهی خریداری می شوند و مدت زمان به اندازه بیمه های دانشجویی طولانی نیست. همچنین با توجه به مدت زمان کوتاه تر میزان هزینه های این نوع بیمه نیز ارزان تر می باشد.

یکی دیگر از تفاوت های بیمه مسافرتی با بیمه دانشجویی در صربستان این است که این بیمه مزایا و پوشش دهی متفاوتی دارد. اصولا این پوشش دهی با توجه به شرکت بیمه و نوع طرح متفاوت است اما معمولا بیمه مسافرتی می تواند هزینه هایی مانند فوریت های پزشکی، لغو سفر، گم شدن چمدان، سرقت و غیره را پوشش دهد.

پوشش دهی بیمه دانشجویی صربستان

پوشش دهی بیمه دانشجویی صربستان

پوشش دهی بیمه دانشجویی صربستان بسیار خوب است و این بیمه با توجه به نوع طرح خود دارای پوشش دهی متفاوتی می باشد. این بیمه اصولا هزینه های درمان، ایاب و ذهاب، اسکان و بازگشت در صورت بیماری یا جراحت در طول تحصیل را پوشش می دهد.

بیمه  دانشجویی همچنین با توجه به نوع ارائه دهنده و طرح خود ممکن است هزینه های کمک حقوقی، مسئولیت، گم شدن یا سرقت وسایل شخصی، اسناد مسافرتی و پول را پوشش دهد. از طرفی بیمه دانشجویی در صربستان می تواند در صورت بروز حوادث، جراحات، بیماری ها یا مرگ هایی که دانش آموز یا اعضای خانواده آنها را تحت تأثیر قرار می دهد، محافظت مالی را ارائه دهد.

از طرفی یکی دیگر مهم ترین مزایای استفاده از بیمه دانشجویی در صربستان دسترسی به خدمات مراقبت های بهداشتی، مشاوره، کمک حقوقی، و پشتیبانی اضطراری می باشد. با توجه به اینکه تحصیل در خارج از کشور می تواند تجربه ای استرس آور و مضطرب کننده باشد و برخی از دانشجویان در ابتدا ممکن است با افسردگی رو به رو شوند استفاده از خدمات مراقبت های بهداشتی و مشاوره می تواند به دانشجویان کمک کند که با استفاده از تراپی و مشاوره به مسائل مربوط به سلامت روان خود بپردازند.

هزینه اخذ بیمه دانشجویی صربستان

هزینه اخذ بیمه دانشجویی صربستان به عوامل مختلفی از جمله نوع بیمه، مدت اقامت، سطح پوشش و سن دانشجو بستگی دارد. در حال حاضر هزینه های بیمه دانشجویی در صربستان برای دانشجویان زیر 26 سال 1200 دینار (حدود 10 یورو) در ماه و برای دانشجویان بالای 26 سال 2400 دینار (حدود 20 یورو) در ماه می باشد.

هزینه بیمه سلامت عمومی در صربستان برای دانشجویان
دانشجویان زیر 26 سال 1200 دینار صربستان (حدودا 10 یورو) در ماه
دانشجویان بالای 26 سال 2400 دینار صربستان (حدود 20 یورو) در ماه

از طرفی بیمه های درمانی خصوصی توسط شرکت های مختلف بیمه ارائه شده و هزینه های دریافت این نوع بیمه در کشور صربستان معمولا بین 20 تا 100 یورو در ماه متغیر است. هزینه های بیمه های مسافرتی در این کشور با توجه به مقصد، مدت زمان و پوشش سفر تعیین شده و معمولا بین 10 تا 50 یورو در ماه می باشد.

در نهایت باید گفت نوعی بیمه به نام بیمه مسئولیت شخصی در این کشور وجود دارد که خسارات وارده توسط دانشجو به اشخاص ثالث یا اموال آنها را پوشش می دهد. بیمه مسئولیت شخصی اجباری نیست، اما می تواند برای دانش آموزانی که یک آپارتمان یا ماشین اجاره می کنند، یا در فعالیت هایی که دارای خطرات هستند، مفید باشد. هزینه های این بیمه از لیست بیمه دانشجویی در صربستان بسته به شرکت و طرح متفاوت است، اما معمولا بین 5 تا 20 یورو در ماه برای دانشجویان متغیر می باشد.

نام شرکت های بیمه در صربستان

امروزه بیش از 20 شرکت مهم بیمه در صربستان وجود دارد، چنانچه قصد دارید تا در این کشور تحصیلات عالی خود را دنبال کنید و به دنبال نام شرکت های بیمه در صربستان، جهت خرید بیمه دانشجویی هستید، توصیه می کنیم لیست زیر را از دست ندهید.

نام شرکت های بیمه در صربستان
  • شرکت بیمه یونیکا UNIQA)): این شرکت انواع محصولات مانند بیمه سلامت، حادثه، مسافرت، اموال و مسئولیت را ارائه می دهد. یونیکا شبکه ای متشکل از 200 مرکز فروش و بیش از 1000 کارمند در صربستان دارد و در واقع بخشی از گروه یونیکا، یکی از گروه های بیمه پیشرو در اروپای مرکزی و شرقی می باشد.
  • بیمه وینر استادیشه: این شرکت زیر مجموعه گروه بیمه وین یکی از بزرگ ترین گروه های بیمه در اتریش و اروپای مرکزی و شرقی است که در صربستان نیز شعبه دارد. شرکت وینر مجموعه ای از محصولات بیمه مانند بیمه سلامت، مسافرت، زندگی، اموال و موتور را ارائه می دهد. این شرکت در صربستان بیش از 600 کارمند و بیش از 100 دفتر فروش دارد.
  • شرکت بیمه جنرالی: این شرکت شعبه ای از گروه جنرالی، جنرالی یکی از بزرگترین ارائه دهندگان بیمه و مدیریت دارایی در جهان است. این شرکت در صربستان طیف وسیعی از خدمات مانند جمله بیمه سلامت، عمر، مسافرت، اموال و خسارت را ارائه می دهد.
  • شرکت بیمه دوناو: این شرکت بزرگترین شرکت بیمه داخلی صربستان است. از مهم ترین خدمات ارائه شده این شرکت بیمه می توان به بیمه سلامت، زندگی، مسافرت، اموال و مسئولیت اشاره کرد.

ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در کنار شما هستیم تا شیوه های آُان شدن مسیر مهاجرت را ارائه دهیم ، یکی از چالش های مهم مهاجرت تحصیلی داشتن مدرک زبان بین المللی است.

آیا تحصیل در کشورهای خارجی بدون داشتن مدرک زبان هم امکان پذیر است؟ پاسخ مثبت است اما با شرایطی که در این وبینار بیان شده است.

در این وبینار دو ساعته تمام شیوه های مهاجرت تحصیلی بدون مدرک زبان را شرح داده ایم.

نمایش ویدیو درباره وبینار تحصیل بدون مدرک زبان
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

مهاجرت تحصیلی با بهترین شرایط و با کمترین هزینه ها با دریافت مشاوره های به روز و تخصصی!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

تفاوت بیمه دانشجویی با سایر بیمه ها در صربستان

در نهایت به تفاوت بیمه دانشجویی با سایر بیمه ها در صربستان می پردازیم. بیمه دانشجویی یک طرح بیمه درمانی اجباری برای دانشجویان است در حالی که دیگر بیمه ها، مانند بیمه خصوصی معمولا داوطلبانه هستند و می توانند خطرات مختلفی مانند جان، مال، مسئولیت، مسافرت و غیره را پوشش دهند.

بیمه دانشجویی خدمات اولیه پزشکی مانند مراقبت های اولیه، مشاوره تخصصی، بستری شدن در بیمارستان، مراقبت های اورژانسی، مراقبت های دندانپزشکی و برخی داروها را پوشش داده در حالی که پوشش دهی سایر بیمه ها می تواند با توجه به نوع بیمه، حق بیمه و هزینه ها متفاوت باشد.

از دیگر تفاوت های مهم بیمه دانشجویی در صربستان با دیگر بیمه های موجود می توان در این کشور می توان به تفاوت هزینه ها اشاره کرد. در حال حاضر بیمه دانشجویی معمولا با یارانه دولتی در نظر گرفته شده و هزینه آن 1200 دینار در سال (حدود 10 یورو) می باشد اما میزان هزینه پرداختی برای سایر بیمه ها با توجه به نوع بیمه تعیین می شود.

کشورهای همسایه صربستان هم برای تحصیل محبوب هستند ، شرایط بیمه دانشجویی در آن ها رو مطالعه کنید.

سوالات پر تکرار بیمه دانشجویی در صربستان

طبق اطلاعات به دست آمده امروزه عمدتا دو نوع بیمه دانشجویی در صربستان وجود دارد که شامل بیمه درمانی اجباری و عمومی یا بیمه درمانی داوطلبانه یا خصوصی می شود. همچنین در کنار این بیمه ها، بیمه درمانی مسافرتی وجود دارد.

بیمه مسافرتی برخلاف بیمه ای دانشجویی، نوعی بیمه اختیاری است که برای دانشجویان بین المللی که قصد دارند در طول تحصیل خود به کشورهای مختلف سفر کنند توصیه می شود. از مهم ترین تفاوت های این نوع بیمه با بیمه دانشجویی در صربستان می توان به مزایا و پوشش دهی متفاوتی آن اشاره کرد.

از مهم ترین این موارد می توان به تخلیه اضطراری پزشکی، پوشش اولیه بهداشت و درمان، تصادفات و… اشاره کرد.

بیمه دانشجویی در صربستان معمولا با یارانه دولتی در نظر گرفته شده و هزینه آن 1200 دینار در سال (حدود 10 یورو) می باشد.

از مهم ترین شرکت های بیمه موجود در این کشور می توان به شرکت یونیکا، بیمه وینر استادیشه، شرکت بیمه جنرالی و بیمه دوناو اشاره کرد.

در این مقاله که توسط مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی تدوین و گرده آوری شده است به بحث در مورد بیمه دانشجویی در صربستان پردازیم. چنانچه هر گونه سوالی در مورد این مطلب دارید می توانید از طریق دفتر غرب و دفتر مرکزی تهران یا دفتر شیراز با کارشناسان ماهر شرکت رجبی در تماس باشید. شما همچنین می توانید با مطالعه مقاله مهاجرت به صربستان با روش های امن و قانونی مهاجرت به این کشور آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه