خوابگاه های دانشجویی در صربستان

خوابگاه های دانشجویی در صربستان و اطلاع از شرایط اقامت دانشجویی در این کشور یکی از مهم ترین مراحل است که می تواند تاثیر بسیار گسترده ای بر شرایط تحصیلی و آرامش خاطر شما بگذارد و بدین ترتیب هر دانشجو حتی پیش از مهاجرت به این کشور باید با مطالعه گزینه های اقامتی متفاوت مسکن مورد نظر خود را انتخاب کند.

در حال حاضر کشور صربستان گزینه های اقامتی مختلف نظیر خوابگاه ها، آپارتمان های خصوصی و… را ارائه می دهد و دانشجویان با توجه به فاکتورهایی نظیر میزان بودجه، اجتماعی بودن یا استقلال طلبی خود می توانند از بین گزینه های متنوع اقامتگاه مورد نظر خود را پیدا کنند. چنانچه قصد دارید تا در صربستان خوابگاه اجاره کنید یا اینکه از دیگر گزینه ها مسکن موجود در این کشور بهرمند شوید، توصیه می کنیم از طریق راه های ارتباطی با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت 562051 (موسسه حقوقی رجبی ثبت 40451) در تماس باشید.

جالب است بدانید امروزه حدودا یازده خوابگاه دانشجویی تنها در شهر بلگراد صربستان وجود دارد که این خوابگاه ها امکانات رفاهی، آموزشی و تفریحی بسیار زیادی را در اختیار دانشجویان قرار می دهند. علاوه بر آن دیگر شهرهای دانشگاهی این کشور مانند نووی ساد، نیس، نووی پازار و کراگویواچ نیز اقامتگاه های دانشجویی ارائه می دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط، قوانین و الزامات تحصیلی و همچنین نحوه دریافت خوابگاه دانشجویی در کنار این مقاله عنوان به روز و جذاب تحصیل در صربستان را مطالعه فرمایید.

فهرست مطالب
خوابگاه های دانشجویی در صربستان

انواع اقامتگاه و خوابگاه های دانشجویی در صربستان

سوالی که ممکن است ذهن بسیاری از دانشجویان را به خود مشغول کند و دغدغه بسیاری از افراد می باشد این است که چند نوع اقامتگاه و گزینه مسکن دانشجویی در کشور صربستان وجود دارد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که امروزه دانشجویان بین المللی در این کشور می توانند در خوابگاه های دانشگاه و در مساکن خصوصی اقامت داشته باشد یا می توانند به همراه یک خانواده صربی زندگی کنند و یک اتاق در خانه این خانواده را اجاره کنند.

انواع اقامتگاه و خوابگاه های دانشجویی در صربستان هزینه ها، شرایط و الزامات متفاوتی داشته و امکانات متفاوتی را در اختیار دانشجویان قرار می دهد. برای مثال هر چند هزینه های اجاره خانه نسبت به دو گزینه  دیگر بیشتر است اما دانشجویان ی توانند استقلال عمل بیشتری داشته باشند و بهتر فرهنگ و مردم صربستان را درک کنند.

از طرفی خوابگاه های دانشجویی در صربستان مکانی پر جنب و جوش هستند و شما با انتخاب این مورد می توانید در محیطی بین المللی اقامت داشته باشید و در کنار دانشجویانی از سراسر جهان زندگی کنید. همچنین می توانید تجربه ای بسیار خاص از زندگی در محیطی اجتماعی به دست آورید و در کنار آن در فضای دانشجویی و آموزشی غرق شوید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

بررسی همه جانبه کشور مقصد مهاجرتی شما با کمک کارشناسان به روز رجبی!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

خوابگاه دانشجویی در صربستان

امروزه گزینه های خوابگاه و اقامتگاه دانشجویی بسیار متنوعی در صربستان برای دانشجویان بین المللی وجود دارد که اکثر این خوابگاه ها در بلگراد و برخی از آن نیز در شهرهای دانشجویی دیگر واقع شده اند.

یکی از مهم ترین مزایای زندگی در خوابگاه دانشجویی در صربستان هزینه های پایین می باشد زیرا این خوابگاه ها هزینه ی خیلی بالایی نداشته و هر دانشجو می تواند با هزینه های پایین به اقامتگاه دانشجویی دسترسی داشته باشد. یکی دیگر از مزایای این خوابگاه های دانشجویی این است که هزینه ی های غذا، اینترنت و سایر خدمات همراه با هزینه اجاره خوابگاه حساب می شود و بدین ترتیب دانشجویان دغدغه ی فکری ای در مورد هزینه های غذا یا هزینه خدمات شهری ندارند.

امکانات رفاهی موجود در خوابگاه های این کشور بسیار زیاد می باشند. برخی از خوابگاه های دانشجویی در صربستان دارای کتابخانه، سینما، تئاتر، سالن کنفرانس و استیج باز هستند بدین ترتیب دانشجویان با زندگی در این خوابگاه ها می توانند به طیف وسیعی از فرصت های آموزشی و تفریحی دسترسی داشته باشند.

خوابگاه ها در این کشور اتاق های یک تخته، دو تخته، سه تخته یا چهار تخته دارند. اما در کنار تمامی مزایا خوابگاه برخی قوانین و مقررات مانند تمیز نگه داشتن اتاق، عدم ایجاد سر و صدا بعد از ساعت 10 شب، عدم آوردن مهمان بدون اجازه و… دارند که دانشجویان باید رعایت کنند.

اقامتگاه خصوصی در صربستان

اقامتگاه خصوصی در صربستان یا همان اجاره خانه در این کشور نیز یکی از روش های بسیار محبوب بین دانشجویان بین المللی است که قصد دارند از استقلال و حریم خصوصی بیشتری بهرمند شوند. امروزه بسیاری از دانشجویان به صورت جداگانه یا چند نفری با هم آپارتمان اجاره می کنند. هزینه های اجاره آپارتمان تا حد زیادی نسبت به هزینه خوابگاه های دانشجویی در صربستان بیشتر است و دانشجویان با انتخاب این مورد باید هزینه های غذا، خدمات شهری و… نیز خودشان پرداخت کنند.

امروزه انواع مختلفی از اقامتگاه های خصوصی مانند آپارتمان، استودیو، خانه یا اتاق در آپارتمان های مشترک وجود دارد و دانشجویان می توانند با توجه به ترجیحات خود یک مورد را انتخاب کنند. از طرفی اجاره مسکن نیز خود امری چالش زا است که می تواند دانشجویان را در معرض افراد سودجو و کلاه بردار قرار دهد و بدین ترتیب اشاره می کنیم چنانچه قصد اجاره ملک در این کشور را دارید از وکیل یا مشاور املاکی معتبر کمک بگیرید.

با این حال باید گفت اجاره مسکن مزایای مختلفی نظیر فضای بیشتر، راحتی، انعطاف پذیری و آزادی را برای دانشجویان به ارمغان می آورد و دانشجویانی که به زندگی در مکان های شلوغ عادت ندارد می توانند از این گزینه استفاده کنند.

اقامتگاه خصوصی در صربستان

اقامت در خانه یک خانواده صربی

امروزه بسیاری از دانشجویان بین المللی پس از مهاجرت تحصیلی و اقامت در این کشور دلتنگ خانواده خود می شوند و احساس افسردگی بسیار زیادی را تجربه می کنند در این موقعیت اقامت در کنار یک خانواده محلی به شما کمک می کند که در جمع یک خانواده گرم و دوست داشتنی اقامت داشته باشید.

اقامت در خانه یک خانواده صربی راهی عالی برای تجربه فرهنگ، زبان و سبک زندگی صربستان و همچنین پیدا کردن دوستان جدید می باشد. این موضوع می تواند تاثیر بسیار خوبی بر روند یادگیری زبان صربی شما داشته باشد زیرا شما را به صورت گسترده در معرض زبان و فرهنگ صربستان قرار می دهد.

از طرفی هزینه های اجاره یک اتاق در خانه یک فرد صربی نسبت به هزینه های اجاره مسکن یا خوابگاه های دانشجویی در صربستان کم تر است و همچنین دانشجویان مسئولیت های کم تری در این مورد دارند. برخی از خانواده ها امکاناتی نظیر وعده های غذایی، شستشوی لباس، اینترنت و… را نیز ارائه می دهند اما برخی دیگر تنها یک اتاق بدون امکانات خاصی را در اختیار دانشجویان قرار می دهند. بدین ترتیب بهتر است اطلاعات بیشتر در مورد این موارد را پیش از انعقاد قرارداد روشن کنید.

اگر قرار است در صربستان درس بخوانید مطالعه مقالات زیر ضروری به نظر می رسد.

هزینه های خوابگاه و اقامت در صربستان

به صورت کلی صربستان جزو کشورهای مقرون به صرفه است و هزینه های اجاره و مسکن دانشجویی در این کشور نسبت به سایر کشورهای اروپایی مقرون به صرفه تر می باشد. با این حال هزینه های خوابگاه و اقامت در صربستان با توجه به عوامل مختلفی مانند نوع مسکن، متراژ، خدمات ارائه شده، شهر و… تعیین می شود.

اول به سراغ خوابگاه های دانشجویی در صربستان می رویم که گزینه ای بسیار محبوب در این کشور می باشد. امروزه متوسط ​​هزینه ماهانه برای اتاق خوابگاه حدودا 70 تا 100 یورو است که این هزینه شامل وعده های غذایی، اینترنت و سایر خدمات می شود.

از طرفی هزینه اجاره ملک بسته به موقعیت، اندازه، وضعیت و امکانات ملک متفاوت است اما به طور کلی متوسط ​​اجاره ماهانه برای یک اقامتگاه خصوصی در صربستان از 150 تا 400 یورو متغیر می باشد. این هزینه در شهرهای بزرگ مانند بلگراد بالاتر و در شهرهای کوچک تر کم تر می باشد.

اندازه خانه نیز تا حد زیادی در اجاره ها تاثیر گذار است برای مثال اجاره یک استودیو کوچک بین 80 تا 120 یورو در ماه است اما هزینه اجاره یک آپارتمان بزرگتر ممکن است بین 130 تا 200 یورو در ماه باشد. همچنین اجاره یک اتاق در خانه نیز می تواند با توجه به موقعیت مکانی، امکانات و وعده های غذایی ارائه شده حدودا 200 یورو در ماه هزینه داشته باشد.

نوع اقامت دانشجویی هزینه به دینار صربستان
اجاره آپارتمان 70000
اقامت در خانه فرد صربی 40000
خوابگاه دانشجویی 20000

پیدا کردن اقامتگاه دانشجویی در صربستان

پیدا کردن اقامتگاه دانشجویی در صربستان نیز یکی از دغدغه های مهم دانشجویان بین المللی می باشد. به طور کلی امروزه روش های مختلفی برای یافتن محل اسکان دانشجویی در این کشور وجود دارد که دانشجویان با توجه نوع اقامت مورد نظر می توانند از این روش ها استفاده کنند.

خوابگاه های دانشجویی در صربستان

برای مثال دانشجویان خارجی که قصد اقامت در خوابگاه های دانشجویی در صربستان را دارند باید از طریق پلتفرم آنلاین مرکز دانشجویی دانشگاه خود درخواست برای خوابگاه را ثبت کنند یا اینکه از طریق تماس با روابط بین الملل دانشگاه انتخابی، گزینه های مسکن دانشگاه را بررسی فرمایند.

از طرفی گزینه های یافتن مسکن برای دانشجویانی که قصد دارند تا از مساکن خصوصی استفاده کنند گسترده تر می باشد. یکی از بهترین راه ها برای یافتن خانه در صربستان استفاده از سایت های آنلاین مانند Airbnb، Erasmusu و… می باشد. 

شما می توانید در این پلتفرم ها خانه های موجود را بر اساس قیمت، مکان و امکانات مختلف دسته بندی کنید و بهترین گزینه را انتخاب فرمایید.

شما همچنین می توانید به گروه ها و انجمن های فیس بوک که مخصوص دانشجویان بین المللی در صربستان هستند بپیوندید و از دانشجویان دیگری که قبلاً محل اقامت پیدا کرده ‌اند، راهنمایی بگیرید. در نهایت می توانید به یک آژانس املاک معتبر به صورت حضوری یا آنلاین مراجعه کرده و از این طریق با پرداخت یک مبلغ مشخص بهترین گزینه های مسکن را پیدا کنید.

روند اجاره اقامتگاه دانشجویی در صربستان

روند اجاره اقامتگاه دانشجویی در صربستان اصولا با توجه به نوع اقامتگاهی که انتخاب می کنید، متفاوت است. اصولا این روند در خوابگاه های دانشجویی در صربستان آسان تر است و اکثر روند نیز از طریق دانشگاه انجام می شود.

در خانه های خصوصی و اجاره ای این گونه نیست و روند پیچیده تر و پر ریسک تر می باشد. اولین قدم برای اجاره اقامتگاه خصوصی تماس با صاحبخانه می باشد و در این تماس شما باید جزئیات بیشتر مانند اجاره، سپرده، آب و برق، مدت قرارداد، سیاست لغو و… را در مورد خانه بپرسید.

سپس باید از خانه دیدن کرده و مکان را به دقت بررسی کنید و مطمئن شوید که با توضیحات و انتظارات شما مطابقت دارد. در این مرحله بهتر است یک دوست قابل اعتماد یا مشاوری حرفه ای در کنارتان داشته باشید تا جنبه های مختلف را بررسی کنید.

سپس می توانید با صاحبخانه در مورد مفاد قرارداد مذاکره کنید و حتما برای هر گونه پرداختی، تأیید کتبی توافقنامه و رسید دریافت کنید. توصیه می کنیم پیش از امضای قرارداد آن را به دقت مطالعه کرده و حتما یک نسخه از قرارداد را برای خودتان نگه دارد. چنانچه قصد دارید تا پس از اتمام تحصیلات خود در این کشور بمانید و در زمینه شغلی مورد نظرتان به اشتغال بپردازید، برای آشنایی با قوانین و شرایط کاری به مقاله جذاب کار در صربستان مراجعه فرمایید.

تفاوت گرفتن خانه با خوابگاه در صربستان

خوابگاه ها و آپارتمان های از چندین جهت با یکدیگر تفاوت دارند و هر کدام برای افراد با ترجیحات و شرایط متفاوت می توانند گزینه ی مد نظر خود را انتخاب کنند. امروزه تفاوت گرفتن خانه با خوابگاه در صربستان بیشتر به میزان استقلال هر کدام باز می گردد.

امروزه اتاق های موجود در خوابگاه ها اغلب کوچک هستند و توسط دو یا چند دانشجو به صورت مشترک استفاده می شوند از همین رو فضای آن ها بسته تر است و میزان فضای خصوصی دانشجویان در آن کم تر می باشد. در حالی که در خانه دانشجو می تواند به تنها یا با دوستان خود در یک فضای باز تر زندگی کرده و از استقلال و فضای خصوصی بیشتری بهرمند شود.  

یکی دیگر از تفاوت ها در مورد امکانات است زیرا امروزه در خوابگاه های دانشجویی در صربستان بسیاری از امکانات مانند اینترنت، غذا، تخت و دیگر وسایل رفاهی همگی وجود دارد اما در خانه ها هزینه خدمات شهری با خود دانشجو است و در صورتی که دانشجو خانه بدون مبله را انتخاب کند، باید هزینه خرید وسایل خانه نیز خودش بپردازد.

حین اجاره آپارتمان دانشجویان باید قرارداد را برای یک دوره مشخص مانند یک ساله یا شش ماه منعقد کنند و در صورت نقض قرارداد عواقب مالی دانشجویان را تهدید می کند. اما در خوابگاه های دانشجویی در صربستان دانشجویان برای هر ترم یا سه ماهه می توانند در یک خوابگاه حضور داشته باشند و با اتمام ترم می توانند بدون پرداخت هیچ جریمه ای خوابگاه را ترک کنند.

تفاوت گرفتن خانه با خوابگاه در صربستان

محله های مناسب اسکان دانشجویی در بلگراد

بلگراد پایتخت صربستان و یکی از بهترین شهرهای این کشور برای دانشجویان بین المللی است که مقر برخی از بهترین دانشگاه های این کشور نیز می باشد. با این حال یافتن محله مناسب برای اسکان دانشجویی در این کشور از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و بدین ترتیب در ادامه لیستی از محله های مناسب اسکان دانشجویی در بلگراد را گردآوری کرده ایم که می تواند در انتخاب مکان مناسب برای زندگی، به شما کمک کند.

  • محله اسکادارلیجا: محله ای نزدیک به شهر و جاذبه های اصلی آن است و شما می توانید در آن انواع کافه ها، و رستوران ها با موسیقی زنده و غذاهای سنتی پیدا کنید. این منطقه فرصت های اجاره مسکن باکیفیت و با هزینه مقرون به صرفه را در اختیار دانشجویان قرار می دهد.
  • محله وراکار: منطقه ای مسکونی با فضای سبز، پارک ها و بناهای تاریخی فراوان می باید که مسکن های بسیار مقرون به صرفه ای دارد.
  • محله ساوامالا: منطقه شیک و هنری در نزدیکی رودخانه ساوا که مقر بسیاری از گالری ها، کلوپ ها و رویدادهای فرهنگی است و همچنین از طریق قطار و اتوبوس قابل دسترسی می باشد.
محله های مناسب اسکان دانشجویی در نووی ساد

محله های مناسب اسکان دانشجویی در نووی ساد

با توجه به اینکه شهر نووی ساد صربستان نیز جزو شهرهای مهم دانشجویی در این کشور است، آشنایی با محله های مناسب اسکان دانشجویی در نووی ساد نیز حائز اهمیت است. به طور کلی این شهر فرصت های مسکن بسیار زیادی را در شهرهای مختلف ارائه می دهد اما یکی از بهترین گزینه ها مرکز شهر می باشد.

مرکز شهر نووی ساد بهترین مکان برای دانشجویانی است که قصد دارند تا به جاذبه های اصلی مانند رویدادهای فرهنگی، تفریحات شبانه و حمل و نقل عمومی نزدیک باشند. هر چند امکانات در مرکز شهر بسیار زیاد است اما هزینه های زندگی در این منطقه بالاتر می باشد.

یکی دیگر از محله ها بسیار عالی برای اسکان دانشجویی و خوابگاه های دانشجویی در صربستان، محله بریس ریبنیکار است که در واقع محله ای آرام و مسکونی نزدیک به دانشگاه نووی ساد و رودخانه دانوب می باشد. این محله دارای فضاهای سبز، پارک ها و مسیرهای دوچرخه سواری است و آپارتمان ها و اتاق های دانشجویی مقرون به صرفه و راحت را در اختیار دانشجویان قرار می دهد.

از دیگر محله های محبوب در این کشور می توان به منطقه تمرینسکا اشاره کرد که حدودا 15 دقیقه با مرکز شهر فاصله دارد. این محله دارای هوای پاک و طبیعتی بسیار زیبا است و ویلاها و آپارتمان های بزرگ و مجلل را در خود جای داده است. در نهایت باید به محله گوندولیچوا اشاره کرد که محله ای مدرن و پر جنب و جوش، نزدیک به مراکز خرید، رستوران ها و… می باشد.

با اعتماد به تیم هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی می توانید مسیر مهاجرت تحصیلی خود را در کمترین زمان ممکن طی کنید ، مشاوران و کارشناسان ما بهترین و خلاقانه ترین شیوه های قانونی را دقیقا منطبق با شرایط ، سن ، تمکن مالی و اهداف تحصیلی و کاری شما ارائه می دهند.

در ویدئوی ارائه شده تصاویری از پذیرش های دانشگاه های گوناگون را می بینید که برای مراجعین رجبی اخذ شده است.

شاید در به روز رسانی های بعدی تصویر پذیرش شما هم باشد!

نمایش ویدیو درباره پذیرش کشورهای مختلف
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

اگر نمی دانید شرایط مهاجرت تحصیلی را دارید یا خیر کافیست فرم زیر را تکمیل کرده و منتظر تماس ما باشید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

مزایای زندگی در خوابگاه های دانشجویی کشور صربستان

زندگی در خوابگاه های دانشجویی می تواند مزایای بسیار زیادی را به دانشجویان بین المللی مشغول به تحصیل در این کشور ارائه می دهد. یکی از مهم ترین مزایای زندگی در خوابگاه های دانشجویی کشور صربستان مقرون به صرفه بودن این اقامتگاه می باشد. اکثر خوابگاه های دولتی در این کشور توسط دولت یارانه گرفته و هزینه های کمتری نسبت به اجاره آپارتمان یا اتاق شخصی دارند.

یکی دیگر از مزایای مهم زندگی در خوابگاه های دانشجویی در صربستان جنبه اجتماعی می باشد زیرا دانشجویان با زندگی در خوابگاه ها می توانند با همسالان خود از دانشکده ‌ها، پیشینه‌ ها و فرهنگ‌ های مختلف تعامل داشته باشند و دوستی های بسیار خوبی را ایجاد کنند. همچنین می تواند در فضای آموزشی قرار گرفته و مهارت های ارتباطی، کار گروهی و حل مسئله خود را تقویت کنند. در نهایت باید به این نکته اشاره کنیم که خوابگاه های دانشجویی دارای امنیت بسیار زیادی هستند و کارکنان و نگهبانانی همواره در این مراکز اقامت دارند.

با امکانات خوابگاه های دانشجویی برخی کشورهای اروپایی آشنا شوید.

سوالات پر تکرار خوابگاه های دانشجویی در صربستان

امروزه متوسط ​​هزینه ماهانه برای اتاق خوابگاه حدودا 70 تا 100 یورو است که این هزینه شامل وعده های غذایی، اینترنت و سایر خدمات می شود.

متوسط ​​اجاره ماهانه برای یک اقامتگاه خصوصی در صربستان از 150 تا 400 یورو متغیر می باشد. این هزینه در شهرهای بزرگ مانند بلگراد بالاتر و در شهرهای کوچک تر کم تر می باشد.

یکی از بهترین راه ها برای یافتن خانه در صربستان استفاده از سایت های آنلاین مانند Airbnb، Erasmusu و… می باشد. شما می توانید در این پلتفرم ها خانه های موجود را بر اساس قیمت، مکان و امکانات مختلف دسته بندی کنید و بهترین گزینه را انتخاب فرمایید.

یکی دیگر از تفاوت ها در مورد امکانات است زیرا امروزه در خوابگاه های دانشجویی در صربستان بسیاری از امکانات مانند اینترنت، غذا، تخت و دیگر وسایل رفاهی همگی وجود دارد اما در خانه ها هزینه خدمات شهری با خود دانشجو است و در صورتی که دانشجو خانه بدون مبله را انتخاب کند باید هزینه خرید وسایل خانه نیز خودش بپردازد.

امروزه دانشجویان بین المللی در این کشور می توانند در خوابگاه های دانشگاه و در مساکن خصوصی اقامت داشته باشد یا می توانند به همراه یک خانواده صربی زندگی کنند و یک اتاق در خانه این خانواده را اجاره کنند.

چنانچه قصد دارید تا از مزایای زندگی در خوابگاه های دانشجویی در صربستان بهرمند شوید، توصیه می کنیم از طریق دفتر غرب و دفتر مرکزی تهران یا دفتر شیراز با مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی در تماس باشید و اولین گام به سوی زندگی رویایی در این کشور را بردارید. شما همچنین می توانید برای آشنایی بیشتر با بهترین روش های مهاجرت قانونی، الزامات و شرایط هر روش، به مقاله جذاب مهاجرت به صربستان که توسط بهترین مشاورین همین مجموعه تدوین شده، مراجعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه