کار دانشجویی در صربستان

کار دانشجویی در صربستان دریچه ای به روی آشنایی با شرایط اشتغال و قوانین کاری در این کشور است و می تواند درآمدهای بالا و فرصت های شغلی بسیار خوب را برای شما به ارمغان بیاورد.

اگر در حال حاضر در این کشور مشغول به کار هستید، یا به دنبال اشتغال در بهترین دانشگاه های صربستان می باشید، برای آشنایی با شرایط کار حین تحصیل مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

صربستان کشوری رو به رشد است که در زمینه های مختلف فرصت های شغلی بسیار عالی ای ارائه می دهد و دانشجویان برای اشتغال در این کشور با موانع سختگیرانه ای رو به رو نیستند. حین اشتغال در این کشور آشنایی با زبان صربی و انگلیسی می تواند به شما کمک کند که از فرصت های شغلی بیشتری بهرمند شوید و سریع تر روند اشتغال را انجام دهید. 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط تحصیلی از طریق راه های ارتباطی با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت 562051 (موسسه حقوقی رجبی ثبت 40451) در تماس باشید.

فهرست مطالب

انجام کار دانشجویی در صربستان می تواند تاثیر بسیار مثبتی بر رزومه تحصیلی و کاری شما داشته باشد و به شما کمک کند که پس از اتمام تحصیلات نیز در کوتاه ترین مدت زمان ممکن در این کشور مشغول به کار شوید و اقامت تحصیلی خود را به اقامت کاری تغییر دهید. در این راه مطالعه مقاله تحصیل در صربستان می تواند شما را با نحوه اخذ اقامت صربستان پس از تحصیل آشنا کند.

کار دانشجویی در صربستان

اجازه کار حین تحصیل در صربستان

دانشجویان اجازه کار حین تحصیل در صربستان را دارند و می توانند با اخذ مجوز لازم، در شغل مورد نظرشان مشغول به کار شوند. مجوز کار در این کشور توسط اداره کار ملی صربستان صادر شده و دانشجویان برای اخذ این مجوز باید دارای ویزای تحصیلی معتبر و اجازه اقامت صربستان باشند. دانشجویان باید یک قرارداد کار یا پیشنهاد نامه از یک کارفرما را به دست آورند.

پس از داشتن این شرایط دانشجو می تواند با مراجعه به شعبه محلی خدمات استخدامی ملی یا NES در شهر محل تحصیل خود درخواست دهند و مدارکی مانند کپی از گذرنامه، یک کپی از ویزای دانشجویی و اجازه اقامت، یک کپی از قرارداد کاری یا نامه پیشنهادی، گواهی ثبت نام در دانشگاه و… را ارائه دهند.

این مجوز برای انجام کار دانشجویی در صربستان دارای انقضای یک ساله است و اگر ویزای دانشجویی یا اجازه اقامت شما زودتر تمام شود انقضای آن تمام می شود. دانشجویان در صورت تغییر نکردن شرایط می توانند این مجوز را پس از یک سال تمدید کنند.

برای دانشجویان بین المللی در این کشور دو مجوز کار، خوداشتغالی و مجوز کار اشتغال صادر می شود. مجوز خود اشتغالی این امکان را به شما می دهد که به عنوان یک فریلنسر یا کارآفرین در صربستان مشغول به کار شوید و برای 40 ساعت در هفته کار کنید. در حالی که مجوز اشتغال به شما این امکان را داده تا برای یک کارفرما حدودا 20 ساعت در طول سال تحصیلی و حداکثر 40 ساعت در هفته در تعطیلات کار کنید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

ما به شما در یافتن برترین مشاغل دانشجویی در خارج از کشور کمک می کنیم.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

میزان درآمد کار دانشجویی صربستان

میزان درآمد کار دانشجویی صربستان تا حد زیادی با توجه به کار مورد نظر شما و شهری که در آن زندگی می کنید، تعیین می شود. با این حال طبق اطلاعات به دست آمده امروزه میانگین درآمد در این کشور حدودا حدود 500 یورو در ماه است که کمتر از میانگین اروپا می باشد. اما با توجه به اینکه هزینه های زندگی در صربستان در مقایسه با دیگر کشورهای موجود در اروپا کمتر است، افراد با این میزان درآمد نیز به راحتی می توانند از پس هزینه های زندگی خود برآیند و زندگی ای خوب را تجربه کنند.

امروزه یکی از محبوب ترین مشاغل این کشور برای دانشجویان بین المللی شغلی های دستیار پژوهشی و دستیار آموزشی می باشد. این مشاغل از کار دانشجویی در صربستان در مقاطع بالا مانند کارشناسی ارشد و دکترا قابل دسترسی هستند و درآمدهای بسیار خوبی نیز دارند. جالب است بدانید در کشور صربستان میزان درآمد برای شغل دستیار آموزشی یا TA حدودا 1079600 دینار صربستان در سال و درآمد شغل دستیار پژوهشی، 86000 دینار صربستان در یک ماه می باشد.

شغل درآمد
تدریس خصوصی حدود 1000 دینار در ساعت (9 دلار آمریکا)
فریلنسری بین 500 تا 5000 دینار در ساعت (5 تا 46 دلار آمریکا)
خدمات مشتری حدود 50000 دینار در ماه (460 دلار آمریکا)
خرده فروشی حدود 40000 دینار در ماه (368 دلار آمریکا)
طراح گرافیک 89000 دینار
توسعه دهنده وب 115000 دینار
نویسنده محتوا 72000 دینار
معلم 97000 دینار
پرستار بچه 57000 دینار
نظرسنجی آنلاین 60000 دینار

انواع کارهای دانشجویی در بازار کار صربستان

امروزه انواع کارهای دانشجویی در بازار کار صربستان وجود دارد که برای افراد با شرایط و علایق متفاوت مناسب می باشد. برخی از رایج ترین مشاغل پاره وقت در این کشور شامل آموزش زبان، تدریس خصوصی، نگهداری از کودکان، کار در کافه ها، رستوران ها، هتل ها، مغازه ها یا مراکز تماس می شود. شما می توانید لیستی از بهترین گزینه های کار دانشجویی در صربستان را در ادامه مشاهده فرمایید.

  • تدریس خصوصی: شغلی محبوب و انعطاف پذیر برای دانشجویانی است که دارای مهارت های تحصیلی خوبی هستند و می خواهند این دانش را با افراد در ارتباط بگذارند. امروزه تدریس در صربستان به دو صورت حضوری و مجازی امکان پذیرش است و برای تدریس در این کشور باید به یکی از زبان های صربی یا انگلیسی تسلط کافی داشته باشید.
  • تحویل: در این کشور دانشجویانی که دارایی موتور، دوچرخه یا ماشین هستند می توانند مواد غذایی، یا سایر اقلام را برای مردم از یک مکان به مکان دیگر ببرند. داشتن گواهینامه رانندگی، آگاهی از شهر و اطراف و همچنین سرعت و قابلیت اطمینان الزامی است.
  • دستیار دانشکده: دانشجویان در این کشور به اساتید در تهیه و اجرای تدریس، پژوهش و مدیریت کمک می کنند. این شغل بسیار محبوب است و دانشجویان برای قبولی در آن به نمرات خوب، آگاهی از رشته تحصیلی و مهارت های ارتباطی و سازمانی نیاز دارند.
  • مترجم: در این شغل دانشجویان به ترجمه متون، مطالب صوتی و تصویری از یک یا چند زبان به صربی یا بالعکس می پردازند.

نحوه پیدا کردن کار دانشجویی

نحوه پیدا کردن کار دانشجویی تا حد زیاد به خود دانشجو بستگی دارد زیرا امروزه بازار کار این کشور راه های بسیار زیادی را برای یافتن شغل مورد نظر ارائه می دهد. در اولین گام شما باید یک رزومه حرفه ای و نامه پوششی ایجاد کنید و در این رزومه انواع مهارت ها، تحصیلات و دستاوردهای خود را به صورت کامل توضیه دهید.

در گام بعدی می توانید در سایت های آنلاین و پورتال های شغلی مانند Studenti.rs، Poslovi.infostud.com، Posao.ba و… ثبت نام کنید و در بین گزینه های شغلی متنوع گزینه مد نظر خود را پیدا کرده و برای کارفرما رزومه ارسال فرمایید. یکی دیگر از روش های یافتن کار دانشجویی در صربستان مراجعه به دانشگاه و پرسش از اساتید، مربیان و فارغ التحصیلان در رشته مورد نظرتان می باشد. امروزه بسیاری از دانشجویان و اساتید موجود در این کشور ممکن است که تماس یا ارجاعاتی برای کارفرمایان بالقوه داشته باشند و این موضوع می تواند به شما کمک کند که شغل مورد نظر خود را پیدا کنید.

شما همچنین می توانید از طریق درخواست برای دوره های کارآموزی، با حقوق یا بدون حقوق در صنعت یا بخش مورد نظرتان شروع کنید و ابتدا در این شغل تجربه لازم را به دست آورده و پس از آن برای مشاغل مرتبط در همان سازمان یا شرکت درخواست دهید. شما می توانید فرصت های کارآموزی را از طریق دانشگاه، پلتفرم های آنلاین یا ارتباطات شخصی خود بیابید.

نحوه پیدا کردن کار دانشجویی

شهرهای صربستان مناسب کار دانشجویی

شهرهای صربستان مناسب کار دانشجویی شامل شهرهای بلگراد، نووی ساد، سوبوتیکا، سامبور، زرنجانین، نیس و… می شوند. این شهرها محیطی بسیار عالی برای تحصیل دانشجویان دارند و مقر برخی از بهترین دانشگاه های کشور می باشند. از طرفی شهرهای دانشجویی معمولا اقتصادی خوبی نیز داشته و فرصت های شغلی پاره وقت بسیار خوبی را به دانشجویان ارائه می دهند.  

یکی از بهترین و شناخته شده ترین شهرهای این کشور برای تحصیل و انجام کار دانشجویی در صربستان شهر بلگراد می باشد. این شهر پایتخت و بزرگ ترین شهر کشور است که مرکزی محبوب برای تجارت، گردشگری و فرهنگ می باشد.

شهر نیس نیز جزو شهرهای بسیار پر طرفدار بین دانشجویان است و دانشگاه های بسیار باکیفیتی را در خود جای داده است. شهر نیس صربستان امروزه فرصت های اشتغال برای دانشجویان را ارائه داده و یکی از بهترین شهرهای این کشور برای کار و تحصیل می باشند.

شغل درآمد
تدریس خصوصی حدود 1000 دینار در ساعت (9 دلار آمریکا)
فریلنسری بین 500 تا 5000 دینار در ساعت (5 تا 46 دلار آمریکا)
خدمات مشتری حدود 50000 دینار در ماه (460 دلار آمریکا)
خرده فروشی حدود 40000 دینار در ماه (368 دلار آمریکا)
طراح گرافیک 89000 دینار
توسعه دهنده وب 115000 دینار
نویسنده محتوا 72000 دینار
معلم 97000 دینار
پرستار بچه 57000 دینار
نظرسنجی آنلاین 60000 دینار

شهر زرنجانین دارای یک دانشکده است که بخشی از دانشگاه نووی ساد می باشد. این شهر مشاغل پاره وقت زیادی را در زمینه های ، کشاورزی، کمک‌ های اطلاعات و فناوری و… ارائه می دهد. چنانچه علاقه دارید تا پس از اتمام تحصیلات نیز در این کشور بمانید و اقامت تحصیلی خود را به اقامت کاری تبدیل کنید، توصیه می کنیم برای آشنایی با قوانین کاری، نحوه اشتغال و روند مهاجرت کاری به مقاله جذاب کار در صربستان مراجعه فرمایید.

اگر قصد شما تحصیل در دانشگاه های صربستان است مقالات زیر را مرور کنید.

کار دانشجویی در بلگراد صربستان

بلگراد صربستان یکی از محبوب ترین مقاصد تحصیلی دانشجویان بین المللی در این کشور است که دارای صحنه فرهنگی و تجاری بسیار پر جنب و جوشی می باشد. این شهر نسبت به دیگر پایتخت های اروپایی دارای هزینه های زندگی کم تری است و بدین ترتیب دانشجویان حتی با یافتن یک شغل کم درآمد نیز می توانند از پس هزینه های زندگی خود برآیند.

فرصت های کار دانشجویی در بلگراد صربستان بسیار متنوع هستند و دانشجویان می توانند در مشاغل پاره وقت یا فصلی در زمینه های مهمان نوازی، گردشگری، آموزش، فناوری اطلاعات و رسانه مشغول به کار شوند. امروزه دانشجویان با انجام کار دانشجویی در این شهر می توانند تا 300 یورو درآمد داشته باشند و با این پول هزینه های اولیه و برخی تفریحات را پوشش دهند.

با این حال لازم به ذکر است که یکی از مهم ترین موارد برای یافتن کار دانشجویی در صربستان و در شهر بلگراد آگاهی به زبان صربی و زبان انگلیسی می باشد. هر چند این شهر جزو شهرهای بین المللی است اما بسیاری از کارفرماها بر تسلط به زبان صربی تاکید دارند، پس اگر قصد اشتغال در این شهر را دارید مطالعه زبان صربی را هر چه زودتر آغاز کنید.

کار دانشجویی در نووی ساد صربستان

کار دانشجویی در نووی ساد صربستان نیز جزو گزینه های بسیار محبوب دانشجویان می باشد که می تواند درآمدهای مناسب را برای شما به همراه داشته باشد. نووی ساد نیز جزو شهرهای بزرگ کشور است که فرصت های تحصیلی و شغلی زیادی را به دانشجویان بین المللی ارائه داده و بسیاری از جشنواره ها، موزه ها، کافه ها و گزینه های تفریحاتی مختلف را در خود جای داده است.

هزینه های زندگی در شهر نووی ساد حتی نسبت به بلگراد هم ارزان تر است و بدین ترتیب شما می توانید با صرف هزینه های بسیار کم تحصیل خود را انجام دهید. این شهر فرصت ‌های کاری نیز فراوان و متنوع دارد و علاقمندان می توانند از فرصت های شغلی نووی ساد در زمینه های فناوری اطلاعات، گردشگری، کشاورزی و تولید استفاده کنند.

گزینه های کار دانشجویی در صربستان در شهر نووی ساد به صورت تمام وقت و پاره وقت است و نکته حائز اهمیت این است که میزان رقابت برای مشاغل در این شهر به اندازه شه بلگراد نیست و بدین ترتیب شانس شما برای یافتن شغل در این شهر افزایش می باشد. شهر نووی ساد شهری بسیار امن است که دانشجویان حتی به تنها نیز می توانند در این شهر زندگی کرده و به انجام شغل مورد نظرشان بپردازند.

کار دانشجویی در نووی ساد صربستان

کار دانشجویی در سوبوتیکا صربستان

کار دانشجویی در سوبوتیکا صربستان شاید به اندازه کار دانشجویی در شهرهای بلگراد، نیس یا نووی ساد شناخته شده نباشد اما این شهر نیز فرصت های شغلی بسیار خوبی را ارائه می دهد. سوبوتیکا که شهری در نزدیکی مرز مجارستان است که شهری امن، دوستانه، با کیفیت زندگی بالا و نرخ جرم و جنایت پایین است و گزینه ای عالی برای اشتغال دانشجویان می باشد.

امروزه فرصت های کار دانشجویی در صربستان در زمینه های تدریس، گردشگری، مهمان نوازی، کشاورزی و فناوری اطلاعات جزو بهترین مشاغل دانشجویی موجود در این شهر می باشند. با توجه به اینکه سوبوتیکا بیشتر به خاطر میراث چند فرهنگی و هنری خود شناخته می شود، فرصت های شغلی گردشگری و توریستی این شهر به شدت پویا هستند و بدین ترتیب دانشجویانی که در این زمینه ها دارای مهارت می باشند می توانند در سوبوتیکا شغل مورد نظرشان را در کم ترین زمان پیدا کنند.

جالب است بدانید سوبوتیکا نبست به دیگر شهرهای اروپا و حتی دیگر شهرهای مهم صربستان، هزینه های زندگی پایین تری دارد و متوسط ​​اجاره ماهانه یک آپارتمان یک خوابه حدود 150 یورو و متوسط ​​هزینه ماهانه غذا، حمل و نقل و آب و برق حدود 200 یورو می باشد. بدین ترتیب دانشجویان با اشتغال در این شهر می توانند به راحتی از پس هزینه های زندگی خود برآیند. در نهایت باید گفت سیستم حمل و نقل عمومی در این شهر بسیار توسعه یافته است و شامل اتوبوس، تراموا و تاکسی می شود.

در زیر ، شرایط کار دانشجویی در چند کشور اروپایی را مطالعه نمایید.

مزایای انجام کار دانشجویی

مزایای انجام کار دانشجویی بسیار فراوان هستند و دانشجویان اشتغال حین تحصیل می توانند پله های ترقی و پیشرفت را در مدت زمان کوتاه تری سپری کنند. به طور کلی در دنیای امروزه داشتن مدارک تحصیلی معتبر تنها بخشی از روند اشتغال هستند و بسیاری از کارفرمایان به دنبال مهارت های ارزشمندی مانند مدیریت زمان، ارتباطات، کار گروهی و حل مسئله  می باشند.

در این زمان کار دانشجویی در صربستان به شما کمک می کند که با اشتغال در زمینه شغلی مورد نظرتان تجربه کاری خود را افزایش دهید و همچنین مهارت های ضروری را در این مدت زمان فرا بگیرید. مشاغل دانشجویی این امکان را برای دانشجویان فراهم کرده که علایق و خود و مسیرهای شغلی بالقوه را کشف کنید. همچنین در پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی نیز به دانشجویان کمک می کند و با ایجاد حس موفقیت و مسئولیت پذیری، اعتماد به نفس به دانشجویان را افزایش داده و باعث استقلال دانشجویان می شود.

سوالات پر تکرار کار دانشجویی در صربستان

برخی از رایج ترین مشاغل پاره وقت در این کشور شامل آموزش زبان، تدریس خصوصی، نگهداری از کودکان، کار در کافه ها، رستوران ها، هتل ها، مغازه ها یا مراکز تماس می شود.

بهترین شهرها شامل شهرهای بلگراد، نووی ساد، سوبوتیکا، سامبور، زرنجانین، نیس و… می شوند.

با این حال طبق اطلاعات به دست آمده امروزه میانگین درآمد در این کشور حدودا حدود 500 یورو در ماه است.

سایت های آنلاین و پورتال های شغلی شامل Studenti.rs، Poslovi.infostud.com، Posao.ba و… می شوند.

مجوز اشتغال به دانشجویان این امکان را داده تا برای یک کارفرما حدودا 20 ساعت در طول سال تحصیلی و حداکثر 40 ساعت در هفته در تعطیلات کار کنند.

اگر شما نیز به تحصیل و انجام کار دانشجویی در صربستان علاقه دارید، همین حالا برای آشنایی با روش های مهاجرت تحصیلی از طریق دفتر غرب و دفتر مرکزی تهران یا دفتر شیراز با مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی در تماس باشید. این مشاورین به شما کمک می کنند که در کوتاه ترین زمان در دانشگاه مد نظر پذیرفته شده و شغل دانشجویی مناسبتان را به دست آورید. شما همچنین می توانید با مطالعه مقاله مهاجرت به صربستان روش های قانونی این کشور و الزامات هر روش را مطالعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه