تحصیل رشته معماری در اسلواکی

مشاور مهاجرت تحصیلی
مشاور مهاجرت تحصیلی
تحصیل رشته معماری در اسلواکی
فهرست مطلب

مشاور مهاجرتی

تحصیل رشته معماری در اسلواکی مزیت های زیادی دارد که باعث شده این کشور به عنوان یک مقصد ایده آل برای دانشجویان بین المللی معرفی شود.

اسلواکی از جمله کشورهای زبانزد برای تحصیل رشته معماری مانند ایالات متحده ، انگلستان ، ایتالیا ، هلند و ژاپن نیست ، اما در بررسی کلی اسلواکی از بسیاری جنبه ها ، یک گوهر پنهان برای دانشجویان بین المللی محسوب می شود.

معماری کشور اسلواکی از معماری باستانی و هنرمندانه کشور اتریش تاثیر پذیرفته است و علاوه بر کشورهای ایتالیا و هلند که اغلب در لیست برترین های معماری جهان قرار می گیرند ، کشور اتریش نیز با معماری بی نظیر خود در کاخ های باستانی ، به عنوان یک نماد معماری در اروپا شناخته می شود.

مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) ، در این مقاله درباره تحصیل رشته معماری در اسلواکی صحبت می کنند ، پیشتر هم در همین سایت در خصوص شرایط تحصیل در این کشور به طور مفصل صحبت شده و برترین دانشگاه های اسلواکی به همراه بورسیه های تحصیلی عالی آن به شما معرفی شده است ؛ مقاله تحصیل در اسلواکی را حتما بخوانید.

اطمینان داشته باشید که اگر وکالت امور پذیرش دانشگاه های خارجی خود را به دستان توانمند مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی واگذار کنید ، حتما در سریع ترین زمان ممکن به نتیجه مثبت دست پیدا خواهید کرد.

نکته : برای دسترسی آسان تر به اطلاعات اصلی موجود در این محتوا از لینک های موجود در باکس سبز رنگ استفاده کنید.

مدارک پذیرش رشته معماری در اسلواکی

متقاضیان برای ورود به رشته معماری در اسلواکی نیازی به گذراندن دوره کالج در این کشور ندارند ، متقاضیان ورود به مقطع کارشناسی با دارا بودن مدرک دیپلم ، فارغ از اینکه مدرک دیپلم آن ها در چه زمینه ای است ، می توانند برای اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور در رشته معماری اقدام کنند.

قابل ذکر است که دوره کارشناسی در رشته معماری در اسلواکی ۳ تا ۴ سال به طول می انجامد.

دانشجویان متقاضی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته معماری در اسلواکی ، باید دارای مدرک فارغ التحصیلی از مقطع کارشناسی باشند ، در این صورت متقاضیان مجاز به شرکت در دوره های کارشناسی ارشد در اسلواکی خواهند شد ، این مقطع در اسلواکی دو تا سه سال به طول می انجامد.

در نهایت متقاضیان تحصیل در مقطع دکترا در رشته معماری در اسلواکی با دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد ، می توانند برای تحصیل در این مقطع درخواست دهند.

تحصیل رشته معماری در اسلواکی

بهترین دانشگاه های معماری اسلواکی

دانشگاه های معماری اسلواکی که مدنظر بسیاری از متقاضیان تحصیل رشته معماری بین المللی است در زیر معرفی و درباره شرایط پذیرش و تحصیل آنها صحبت به میان آورده شده است.

تحصیل رشته معماری در دانشگاه فنی کوشیس

دانشگاه فنی کوشیس ، در شهر کوشیس ، دومین دانشگاه بزرگ فناوری در اسلواکی و رتبه اول برای تحصیلات معماری را در اسلواکی داراست ، این دانشگاه فنی یک موسسه تحقیقاتی و آموزشی بین المللی شناخته شده است که آموزش و راه حل های هوشمند را در زمینه های مختلف زندگی ارائه می دهد.

رشته معماری در دانشگاه فنی کوشیس در دانشکده هنر ارائه می شود ، دانشکده هنر دانشگاه فنی Košice در طول پانزده سال فعالیت خود ، دید فعالیت های هنری و علمی خود را نه تنها در اسلواکی بلکه در خارج از کشور نیز به میزان قابل توجهی بهبود بخشیده است.

هدف اصلی هیات علمی این دانشگاه این است که فارغ التحصیلان را جدا از بهبود فعالیت های هنری حرفه ای خود ، برای مشارکت به عنوان آغازگرهای زندگی فرهنگی و هنری در جامعه آماده کرده و به نماد انگیزه و خلاقیت برای دیگران تبدیل شوند.

دانشجویان متقاضی رشته معماری باید در 30 نوامبر هر سال برای اخذ پذیرش از دانشکده هنر برای رشته معماری ، فرم درخواست دانشگاه را پر کنند و همراه با معدل دیپلم خود برای دانشگاه ارسال کنند.

از نامداران این دانشگاه می توان جانا گارانووی کریسکووا ، کلارا تکووا ، جان مایک ، فرانتیشک بلاشک ، استفان سامسون ، جان بوروسکا ، ادوارد اتروفک ، ولادیمار وودزینسکو ، فرانتیشک زابرانسکی ، فلیکس سکولا ، آندری هریوک ، استانیسلاو جکو ، جوراج اشمیدل و توبیک لازار را نام برد.

دانشگاه صنعتی اسلواکی در براتیسلاوا

دانشگاه فناوری اسلواکی در شهر براتیسلاوا (STU) ، بزرگترین و قدیمی ترین دانشگاه فناوری در اسلواکی است ، که رتبه دوم را در این کشور برای تحصیلات معماری دارا است.

از بزرگان این دانشگاه می توان ولادیمار کمپینک ، سیلویا گاسپاروویچووا ، جیرکو مالچارک ، روزنا باجسی ، ماتا والو ، جولیوس بایندر ، جولیوس بایندر ، میشال کراوک ، پاول پاولیس ، جانا کوشکی ، لازلو گیوروفسکی ، مارتا ژیاکووا ، میروسلاو فیکار ، پیتر کوتولیاک ، Ľubomír Vážny و هنریتا موراواکووا را نام برد.

دانشکده معماری و طراحی یکی از هفت دانشکده در دانشگاه فناوری اسلواکی در براتیسلاوا است ، این دانشکده بزرگترین و قدیمی ترین مدرسه معماری در اسلواکی است ، آغاز آموزش معماری در این دانشکده به سال تحصیلی 1946/1947 برمی گردد و با زمینه تحصیلی به نام مهندسی عمران مرتبط است.

دانشکده معماری و طراحی دانشگاه صنعتی اسلواکی ، امروزه یک موسسه خلاق و رقابتی با کارکنان آزاداندیش است و از امکانات همکاری بین المللی در زمینه تحقیق و آموزش با موفقیت بهره می برد ، به ویژه از طریق برنامه تحرک Erasmus Plus ، دانشکده امکان تبادل با بیش از 50 موسسه شریک در سراسر اروپا را ارائه می دهد.

اطلاعات دقیق مراحل پذیرش و امتحان تا 30 مارس 2021 ارائه می شود ، دانشجویان برای واجد شرایط شدن تحصیل معماری در این دانشگاه باید در آزمون پذیرفته شوند و البته قبل از آن باید فرم درخواست دانشگاه را پر کنند به دانشگاه ارائه بدهند.

زبان تحصیل معماری در اسلواکی

خبر خوب مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی برای تحصیل رشته معماری در اسلواکی این است که تا چندی پیش متقاضیان تحصیل کارشناسی انواع مهندسی ها در اسلواکی از جمله مهندسی معماری ، ناچار به تحصیل به زبان اسلواکیایی بودند اما هم اکنون در دانشگاهی مانند دانشگاه براتیسلاوا شما به راحتی می توانید لیسانس معماری را به زبان انگلیسی بیاموزید.

زبان تحصیل معماری در اسلواکی

و حتی همانند دیگر دانشگاه های اروپایی شما نیازی به ارائه مدرک زبان در سطح بالا ندارید و با سطح زبان انگلیسی پایین تر هم می توانید برای تحصیل معماری در اسلواکی اقدام کنید.

البته لازم به ذکر است که متقاضیان تحصیل رشته معماری در مقاطع تحصیلات تکمیلی در دانشگاه های اسلواکی قطعا نیاز به مدرک زبان آیلتس بالاتر از ۶٫۵ خواهند داشت ، بویژه مدرک دکترا نیاز به زبان انگلیسی حداقل ۷ دارد.

هزینه تحصیل معماری در اسلواکی

شاید علاقه مندان تحصیل رشته معماری در خارج از کشور با این ذهنیت که معماری یک رشته عملی محسوب می شود ، از هزینه های تحصیلی آن قدری واهمه داشته باشند اما خبر خوبی که مشاوران رجبی برای علاقه مندان تحصیل معماری در کشور اسلواکی دارند ، این است که ؛ شهریه رشته مهندسی معماری هیچ تفاوتی با دیگر رشته های مهندسی ندارد و شما عزیزان با خیال آسوده می توانید برای این رشته در این کشور اقدام کنید.

خبر خوب دیگر این است که تفاوت فاحشی برای مبلغ شهریه در دانشگاه های مختلف مهندسی در اسلواکی وجود ندارد و بر این مبنا متقاضیان در انتخاب دانشگاه طیف عمل گسترده تری خواهند داشت.

محدوده شهریه لیسانس معماری در دانشگاه های اسلواکی ، ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ یورو در سال است ، متقاضیان مدرک فوق لیسانس و دکترای معماری در اسلواکی شهریه هایی معادل ۱۳۰۰ تا ۲۴۰۰ یورو در هر ترم (بدون احتساب کمک هزینه و بورس تحصیلی) باید در نظر داشته باشند.

چارت درسی معماری در دانشگاه های اسلواکی

دانشجویان با تحصیل رشته معماری در اسلواکی ، بطور کلی مجموعه ای از مهارت های فنی و درک سازه های باربر و ساختمان ها ، طراحی معماری ، سازه های ساختمان ، هندسه توصیفی ، مبانی طراحی معماری ، خدمات و تجهیزات فنی ساختمان ها و تأثیر آنها بر طراحی معماری را می آموزند.

چارت درسی معماری در دانشگاه های اسلواکی

دانشجویان در این رشته در اسلواکی درس هایی مانند طراحی آزاد معماری ، سیستم های زیست محیطی ، تاریخ معماری ، مفاهیم ساختاری ، ترکیب انگلیسی ، استدلال تحلیلی ، ریاضیات و هندسه ، علوم اجتماعی ، علوم طبیعی ، تکنیک های معماری ، فیزیک عمومی ، موضوعات معماری ، سازه های معماری ، سیستم های معماری ، طراحی و برنامه ریزی شهری ، سیستم های کنترل محیطی ، طراحی جامع معماری و تکنیک های پیشرفته معماری را فرا می گیرند.

چارت درسی معماری در دانشگاه های اسلواکی

دانشجویان با تحصیل رشته معماری در اسلواکی ، بطور کلی مجموعه ای از مهارت های فنی و درک سازه های باربر و ساختمان ها ، طراحی معماری ، سازه های ساختمان ، هندسه توصیفی ، مبانی طراحی معماری ، خدمات و تجهیزات فنی ساختمان ها و تأثیر آنها بر طراحی معماری را می آموزند.

چارت درسی معماری در دانشگاه های اسلواکی

دانشجویان در این رشته در اسلواکی درس هایی مانند طراحی آزاد معماری ، سیستم های زیست محیطی ، تاریخ معماری ، مفاهیم ساختاری ، ترکیب انگلیسی ، استدلال تحلیلی ، ریاضیات و هندسه ، علوم اجتماعی ، علوم طبیعی ، تکنیک های معماری ، فیزیک عمومی ، موضوعات معماری ، سازه های معماری ، سیستم های معماری ، طراحی و برنامه ریزی شهری ، سیستم های کنترل محیطی ، طراحی جامع معماری و تکنیک های پیشرفته معماری را فرا می گیرند.

هزینه خرید ابزار معماری در اسلواکی

دانشجویان رشته معماری در اسلواکی به ابزار هایی مانند مجموعه قلم طراحی ، دفتر طراحی ، تخته رسم ، پرگار ، گونیا ، درفتینگ ، قلم های راپید ، شابلون ، اشل ، ست مداد رنگی ، مت برش ، چاقو یا ست X-Acto به شدت نیاز دارند.

هزینه خرید این ابزار ها مانند دفتر طراحی از زیر 25 دلار تا 100 دلار است ، قلم طراحی برای طراحی از 11 دلار تا 70 دلار است ، تخته رسم از 50 دلار به بالا است ، ست کامل پرگار گونیا اشل و نقاله از 12 دلار با توجه به مارک شروع می شود و چاقو یا ست X-Acto از 7 دلار شروع می شود.

مزایا و معایب تحصیل معماری در اسلواکی

توضیحات ذکر شده در بخش های مربوط به زبان تحصیل و هزینه های تحصیلی رشته معماری در اسلواکی ، خود مزایای برجسته ای برای تحصیل رشته معماری در یک کشور خارجی است ؛ زیرا در کشورهای دیگر اروپایی معمولا چنین نیست.

مزایا و معایب تحصیل معماری در اسلواکی

علاوه بر این ها ، کشور اسلواکی با آسان کردن روش های پذیرش سعی دارد دانشجویان بیشتری را به سوی خود جذب کرده و حتی با فراهم کردن شرایط کار آنلاین قصد دارد از مهاجران با استعداد و توانمند بین المللی استفاده مفید ببرد ، (برای اطلاع بیشتر از شرایط کار در اسلواکی می توانید مقاله مرتبط ما در این باب را مطالعه کنید).

اسلواکی همچنین با رونق اقتصادی خوبی روبرو است ، به این معنی که فرصت های کارآموزی و فارغ التحصیلی فراوانی در شعب شرکت های بین المللی مشهور اروپایی مستقر در اسلواکی وجود دارد.

در مورد معایب تحصیل معماری در اسلواکی می توان به این واقعیت اشاره کرد که گرچه رواج آموزش زبان انگلیسی برای یک کشور اروپایی مزیت بزرگی محسوب می شود اما در هر صورت اگر بخواهید به عنوان یک معمار کار کنید ، نیاز به آموزش زبان اسلواکیایی دارید.

و اینکه نسبت به دیگر رشته های مهندسی ، رشته معماری از جمله رشته های پرطرفدار در اسلواکی محسوب نمی شود.

بازار کار اسلواکی پس از تحصیل رشته معماری

همانطور که در بخش مزیت ها اشاره شد ؛ فرصت های زیادی برای به کار گیری مدرک معماری حاصل از دانشگاه های اسلواکی وجود دارد.

دانشجویان معماری در اسلواکی شانس پذیرفته شدن در داخل کشور و یا سراسر اتحادیه اروپا بویژه کشورهایی مانند اتریش و مجارستان که در همسایگی اسلواکی هستند را دارند.

بنابراین اگر تصمیم شما برای تحصیل رشته معماری در اسلواکی قطعی باشد ، بدانید که علاوه بر فرصت های کاری ، راه روشنی برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر نیز وجود دارد.

برای شناخت بهتر بازار کار اسلواکی و مشاغل مورد نیاز آن ، مقاله کار در اسلواکی را حتما مرور کنید.

سوالات رایج تحصیل معماری در اسلواکی

کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) چگونگی تحصیل رشته معماری در اسلواکی را برای شما در این محتوا توضیح دادند ، شما هم سوالات و نظرات خود را در باکس دیدگاه بنویسید تا پاسخ کارشناسان ما را دریافت کنید.

آیا برای ورود و تحصیل رشته معماری در اسلواکی نیاز به گذراندن کالج وجود دارد؟

متقاضیان برای ورود به رشته معماری در اسلواکی نیازی به گذراندن دوره کالج در این کشور ندارند ، متقاضیان ورود به مقطع کارشناسی با دارا بودن مدرک دیپلم ، فارغ از اینکه مدرک دیپلم آن ها در چه زمینه ای است ، می توانند برای اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور در رشته معماری اقدام کنند.

بهترین دانشگاه برای تحصیل رشته معماری در اسلواکی کدام است؟

دانشگاه فنی کوشیس ، در شهر کوشیس ، دومین دانشگاه بزرگ فناوری در اسلواکی و رتبه اول برای تحصیلات معماری را در اسلواکی داراست ، این دانشگاه فنی یک موسسه تحقیقاتی و آموزشی بین المللی شناخته شده است که آموزش و راه حل های هوشمند را در زمینه های مختلف زندگی ارائه می دهد.

چه مدارک زبانی برای تحصیل رشته معماری در اسلواکی باید ارائه داد؟

متقاضیان تحصیل رشته معماری در مقاطع تحصیلات تکمیلی در دانشگاه های اسلواکی قطعا نیاز به مدرک زبان آیلتس بالاتر از 6.5 خواهند داشت ، بویژه مدرک دکترا نیاز به زبان انگلیسی حداقل 7 دارد.

هزینه تحصیل معماری در اسلواکی چقدر است؟

محدوده شهریه لیسانس معماری در دانشگاه های اسلواکی ، 3000 تا 4000 یورو در سال است ، متقاضیان مدرک فوق لیسانس و دکترای معماری در اسلواکی شهریه هایی معادل 1300 تا 2400 یورو در هر ترم (بدون احتساب کمک هزینه و بورس تحصیلی) باید در نظر داشته باشند.

هزینه خرید ابزار برای رشته معماری در اسلواکی چقدر است؟

هزینه خرید این ابزار ها مانند دفتر طراحی از زیر 25 دلار تا 100 دلار است ، قلم طراحی برای طراحی از 11 دلار تا 70 دلار است ، تخته رسم از 50 دلار به بالا است ، ست کامل پرگار گونیا اشل و نقاله از 12 دلار با توجه به مارک شروع می شود و چاقو یا ست X-Acto از 7 دلار شرو ع می شود.

مشاوران ما در موسسه مهاجرتی رجبی ، می توانند شما را در مسیر تحصیل رشته معماری در اسلواکی یاری کنند ، بنابراین تعلل نداشته باشید و با ما از طریق دفاتر فعال تهران و شیراز در تماس باشید ، مشاوران مجرب و خبره ما به شما مشاوره رایگان خواهند داد ، همچنین می توانید در فرانسه ، در دانشگاه هایی معتبر و ارزان قیمت ، رشته معماری بخوانید ، مقاله تحصیل در فرانسه را بخوانید ، ضمناً 6 تا از مقالات معماری سایت در زیر به صورت لینک شده در اختیار شماست تا بتوانید با تحقیق و بررسی بیشتر بهترین انتخاب را داشته باشید.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو
خانه