تحصیل در کره جنوبی

یکی از بهترین و معتبرترین مقاصد تحصیلی در شرق آسیا و حتی در جهان تحصیل در کره جنوبی است که طی یک دهه گذشته با رشد بسیاری بالایی مواجه بوده و تعداد متقاضیان حضور در دانشگاه های آن سال به سال رو به افزایش می باشد.

اگر شما هم علاقمند به کشورهای شرق آسیا و کسب مدرکی معتبر از دانشگاه های معتبر جهان هستید، تحصیل در کره جنوبی می تواند یکی از مقاصد بسیار خوب برای شما تلقی شود.

کشور کره جنوبی برخلاف همسایه خود کره شمالی طی نیم قرن اخیر بیش ترین رشد، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و تحصیلی خود را تجربه کرده است و با فراهم آوردن امکانات و مراکز آموزشی معتبر و بسیار با کیفیت توانسته سیستم آموزشی خود را در جهان مطرح سازد، به طوری که همه ساله تعداد بالایی دانشجوی خارجی برای تحصیل در دانشگاه های آن درخواست داشته باشند.

مدارک اعطایی از سوی دانشگاه های کره در تمام آسیا و اکثر کشورهای جهان معتبر شناخته شده و زمینه ادامه تحصیل و یا اشتغال را برای شما فراهم خواهند آورد. در ادامه این مطلب با مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) همراه شوید تا تحصیل در کره جنوبی را بهتر بشناسید.

فهرست مطالب

بهترین اقدام برای شما عزیزان این است که پیش از مهاجرت و هرگونه اقدام شرایط کار در حوزه مورد تخصص و یا مورد علاقه خود را در شهرهای مختلف نیز بررسی نموده تا بتوانید بهترین مقصد و پس از آن بهترین کارفرما را به دست آورید تا به شغلی با درآمد کافی رسیده و زندگی مناسبی برای خود در این کشور فراهم سازید.

دعوت می کنیم مقاله 10 تا از کم هزینه ترین کشورها برای تحصیل را بخوانید و شرایط را مقایسه کنید.

تحصیل در کره جنوبی

نظام آموزشی کره جنوبی 2024

اگر قصد شرکت و گذراندن دوره های تحصیلی در نظام آموزشی کره جنوبی 2024 را دارید، اطلاع از شرایط آن اهمیت ویژه ای دارد. دانش آموزان در این کشور می توانند دوره های تحصیلی مختلفی را در مدارس دولتی و خصوصی یا بین المللی این کشور پشت سر گذاشته و آماده شرکت در دانشگاه های کره شده و یا وارد بازار کار شوید.

سیستم آموزشی کره جنوبی از سیستم های آموزشی برتر دنیا الگو برداری کرده و روزبه روز در تلاش برای افزایش کیفیت و راندمان این سیستم می باشد. دانش آموزان برای تحصیل در کره جنوبی می توانند تحصیل در مدارس را از سن 6 سالگی آغاز کرده و آن را در سن 17 سلگی به پایان برسانند و در صورت علاقه وارد دوره های آموزش عالی شوند.

امروزه، کره یکی از بالاترین نرخ باسوادی در جهان را دارد. این یک واقعیت کاملاً شناخته شده است که افراد تحصیل کرده کره منبع اصلی رشد اقتصادی سریعی بوده اند که این کشور طی شش دهه گذشته به آن دست یافته است. 

توجه داشته باشید که آموزش دوره ابتدایی در کشور کره جنوبی اجباری و کاملا رایگان می باشد و نرخ شرکت در آن 99.9% است.

مقاطع تحصیلی مدارس در نظام آموزشی کشور کره جنوبی  به شرح زیر هستند:

دوره تحصیلی مدت زمان سن
پیش دبستانی 2 سال 4 تا 6 سال
ابتدایی 6 سال 6 تا 12 سال
راهنمایی 3 سال 12 تا 15 سال
متوسطه 3 سال 15 تا 18 سال

دوره های آموزش عالی در کره جنوبی

دانش آموزان پس از پایان آموزش های دبیرستان می توانند وارد دانشگاه ها و یا کالج های جونیور این کشور شوند که پذیرفته شدن در آن ها برای شهروندان کره ای نیاز به شرکت در آزمون ورودی دانشگاه های این کشور دارد. 

همچنین دانش آموزان خارجی نیز می توانند در صورت داشتن شرایط و مدارک لازم برای پذیرش در دانشگاه های این کشور اقدام نمایند.

البته هر دانشگاه ممکن است که باتوجه به شرایط و قوانین خود مدارک خاص و یا نتیجه شرکت در آزمون های SAT، ACT و یا GRE را درخواست نمایند که قطعا باید این مطلب را از دانشگاه انتخابی خود مورد استعلام دقیقی قرار دهید. ارائه مدرک زبان و مدرک دیپلم قطعا برای ورود به دوره های کارشناسی دانشگاه های این کشور مورد نیاز است.

همچنین متقاضیان ایرانی باتوجه به تفاوت در نظام آموزشی کشورها، باید در یک دوره آمادگی پیش از دانشگاه شرکت کرده و زبان خارجه لازم و دروس پایه اصلی و مهم رشته انتخابی خود را طبق نظام آموزشی این کشور فرا گرفته و پشت سر بگذارند. به طور کلی مقاطع تحصیلی در دانشگاه های کره جنوبی به شرح زیر هستند:

دوره تحصیلی مدت دوره
کارشناسی 4 سال
کارشناسی ارشد 1 تا 3 سال
دکترا 3 سال
پزشکی، دندانپزشکی، دام پزشکی و فارماکولوژی 6 سال
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل در کشورهای آسیایی انتخابی هوشمندانه است که می تواند آینده شما را تغییر دهد ؛ مشاوره بگیرید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

زبان تحصیل در سیستم آموزشی کره جنوبی

همانطور که توقع می رفت زبان تحصیل در سیستم آموزشی کره جنوبی زبان رسمی و عمومی این کشور زبان کره ای می باشد که در تمامی مقاطع تحصیلی این کشور و قطعا در مراکز دولتی به آن به دانشجویان تدریس می شود. اما زبان تحصیل در کره جنوبی در مراکز آموزشی مختلف و دوره های تحصیلی گوناگون می تواند تنوع و شرایط مختلفی را دربر بگیرد.

مدارس دولتی این کشور در دوره های ابتدایی و دبیرستان به زبان کره ای به دانش آموزان دروس را تدریس نموده که به عنوان زبان دوم نیز زبان انگلیسی در طول دوره های تحصیلی مختلف در ساعات مختلفی به آنان آموزش داده می شود. اما همچنان مدارس خصوصی نیز در این کشور فعال بوده که به صورت دو زبانه انگلیسی-کره ای و یا زبان مادری دانش آموزان به آن ها تدریس می کنند.

اما شرایط در دانشگاه ها کمی تفاوت خواهد داشت، البته زبان رسمی و اصلی آموزش در این مراکز نیز زبان کره ای می باشد و شما برای تحصیل در کره جنوبی باید به این زبان مسلط باشید. ضمن اینکه سطح زبان دانشگاه های کره جنوبی با یکدیگر می تواند تفاوت هایی داشته باشند که این شما را ملزم می سازد تا حتما سطح و مدرک مورد قبول در هر دانشگاه را جداگانه و به صورت اختصاصی بررسی و استعلام کنید.

زبان تحصیل در سیستم آموزشی کره جنوبی

تحصیل در کره جنوبی به زبان انگلیسی 2024

همانطورکه اشاره کردیم تحصیل در کره جنوبی به زبان انگلیسی 2024 برای دانشجویان بین المللی امکان پذیر است، اما این امر در دوره کارشناسی بسیار محدود و کم می باشد. تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های کره جنوبی بیشتر در مقاطع تحصیلات تکمیلی امکان پذیر بوده و ارائه می شود.

دقت داشته باشید که تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان کره جنوبی به معنای عدم نیاز به تسلط زبان کره ای نیست، بلکه شما علاوه بر تحصیل در کره جنوبی برای زندگی و ارتباط با مردم و همچنین گذراندن بخش عملی دروس نیز باز به زبان کره ای نیاز خواهید داشت و این فقط می تواند تحصیلات را برایتان کمی ساده تر نماید.

پس اگر قصد تحصیل در کره جنوبی انگلیسی را دارید، باید حتما مدرک مورد درخواست دانشگاه را ارائه کنید، که معمولا مدارک آیلتس و تافل در اکثر دانشگاه ها مورد قبول هستند. ضمن این که ممکن است مراکز مختلف، سطوح و یا مدارک مختلفی را تایید و درخواست کنند، به همین خاطر حتما این امر را از دانشگاه مقصد و مدنظرتان استعلام نمایید. تحصیل به زبان انگلیسی در کره جنوبی از ویژگی های بزرگ تحصیل در کره جنوبی است.

با شرایط تحصیل در چهار کشور آسیایی دیگر که مقصد بسیاری از دانشجویان ایرانی است آشنا شوید.

حداقل معدل برای تحصیل در کره جنوبی

برای پذیرش و تحصیل در کره جنوبی در هر مقطعی این رزومه شما می باشد که معرف میزان تحصیلات، قدرت و توانایی شما است. حال این رزومه از موارد مختلفی تشکیل می شود که یکی از آن ها معدل تحصیلی دوره پیشین می باشد. معمولا حداقل معدل برای تحصیل در کره جنوبی در دوره کارشناسی معدل 12 از سوی دانشگاه ها اعلام می شود؛ اما این به معنای کافی بودن این مقدار نیست.

حداقل معدل برای تحصیل در کره جنوبی

ضمن این که شما باید معدل خود را بر اساس سیستم شرط معدل برای تحصیل در کره جنوبی معادل سازی کنید، ه در این کشور حداکثر نمره 100 می باشد. 

یعنی حداقل معدل دانشگاه های کره جنوبی را باید معمولا 12 در نظر بگیرید، البته این امر در دانشگاه های مختلف با یکدیگر تفاوت دارد، به همین خاطر حتما حداقل معدل برای تحصیل در کره جنوبی را از دانشگاه مقصدتان استعلام کنید.

ضمنا فقط به داشتن حداقل معدل اکتفا نکنید و سعی کنید معدلتان تا حد ممکن بالاترین مقدار برسد. البته نه اینکه پذیرش با معدل پائین ممکن نباشد؛ ولی برای اینکه بتوانید پذیرش دانشگاهی را به دست آورید باید سایر موارد رزومه نظیر مقالات، توصیه نامه ها و غیره بسیار قوی باشد که بتواند این ضعف پائین بودن معدل را کم اثر کند.

نکته مهم دیگر این که حداقل معدل لازم برای این که بتوانید به بورسیه لازم و یا تحصیل رایگان در کره جنوبی برسید، معمولا معدل 80 یا همان 16 در سیستم ایران است. ضمن این که این امر نیز در دانشگاه ها و موسسات اعطای بورسیه متفاوت است و باید دقیقا بررسی شود.

شهریه ها و هزینه های تحصیل در کره جنوبی

مبحث شهریه ها و هزینه های تحصیل در کره جنوبی یکی از مهم ترین بخش های تحصیل در کره جنوبی است که باید حتما مورد بررسی و شناخت دقیقی قرار بگیرد. به طورکلی هزینه های تحصیل خارجیان در کره جنوبی به دو بخش شهریه دانشگاه و هزینه های زندگی و اقامت در این کشور تقسیم می شود.

خوشبختانه هزینه های تحصیل در کره جنوبی در زمره کشورهای گران قیمت قرار نمی گیرد و این میزان مخارج مناسب و مقرون به صرفه هستند.

 یک دانشجو در کره جنوبی باتوجه به محل اقامت و سبک زندگی دارای هزینه های متفاوتی خواهد بود که ماهانه هزینه های زندگی وی می تواند از 1 تا 1 دلار را در بر بگیرد. 

اما شهریه دانشگاه های کره جنوبی باتوجه به رشته، مقطع، زبان تحصیل و دانشگاه انتخابی متفاوت خواهد بود که در این بین دانشگاه های خصوصی بسیار گران تر از دانشگاه های دولتی بوده و رشته های پزشکی و دندانپزشکی گران ترین رشته های دانشگاهی این کشور است.

به طور کلی برای تحصیل در کره جنوبی و دانشگاه های آن در مقاطع مختلف باید شهریه های تحصیلی زیر را در نظر بگیرید:

مقطع تحصیلی شهریه دانشگاهی
کارشناسی 3 هزار تا 22 هزار دلار سالانه
کارشناسی ارشد 2200 تا 42 هزار دلار سالانه
دکترا 4 هزار تا 22 هزار دلار سالانه

شرایط دوره های زبان در کره جنوبی

همانطورکه تا اینجا گفتیم، داشتن تسلط به زبان کره یکی از الزامات تحصیل در کره جنوبی است، حتی اگر قصد دارید در این کشور به زبان انگلیسی به تحصیل مشغول شوید. به همین خاطر می توانید برای گذراندن دوره های آموزشی لازم به کشور کره جنوبی سفر کرده و در کالج ها و موسسات آموزش زبان کره ای شرکت کرد.

شرایط دوره های زبان در کره جنوبی باتوجه به موسسات و کالج های مختلف در دسته های مختلفی ارائه می شود و شما می توانید در کلاس های آموزشی گروهی یا بصورت خصوصی این دوره را پشت سر بگذارید که قطعا دوره خصوصی هزینه های بسیار بالاتری را دربر می گیرد.

از معتبرترین کالج های زبان کره ای در کره جنوبی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

نام کالج زبان آموزش شهر
مرکز زبان بین‌المللی دوکسانگ کره، انگلیسی سئول
موسسه آموزش بین‌المللی دانشگاه هانیانگ کره جنوبی کره، ژاپنی، چینی، انگلیسی سئول
مرکز آموزش زبان دانشگاه اینها کره، انگلیسی اینچئون
موسسه آموزش زبان بین‌المللی در دانشگاه ملی کونگجو کره، انگلیسی، چینی چئونگدو

همچنین لازم به ذکر است که این دوره ها می تواند از برنامه هایی 3 هفته ای تا 2 ساله را شامل شود که هزینه کالج ها ماهانه از 500 دلار تا 2 هزار دلار را در بر می گیرد. البته هزینه دوره خصوصی نیز ساعتی 20 تا 40 دلار است. مقاله شرایط دوره زبان در کشور کره جنوبی 2024 تمامی جزئیات و اطلاعات لازم درباره دوره ها و کالج های مربوطه را در اختیار شما می گذارد.

موسسات اعزام دانشجو به کره جنوبی

موسسات اعزام دانشجو به کره جنوبی

موسسات اعزام دانشجو به کره جنوبی سال های زیادی در حال فعالیت در کشورمان بوده و برخی از آن ها بدون داشتن مجوز و یا با باطل شدن مجوز هنوز در حال فعالیت هستند که غیر قانونی و اعتماد به آن ها بسیار خطرناک است. باید بدانید که این موسسات اعزام دانشجو باید حتما از وزارت علوم کشور دارای تاییدیه و مجوز رسمی باشند.

این موسسات متقبل می شوند که در قبال دریافت وجهی به عنوان دستمزد خود در یکی از دانشگاه های کره برای دانشجویان پذیرش به دست آورند؛ اما معمولا به دلیل نداشتن تخصص کافی و روادید ضعیف تلاش کرده تا رزومه متقاضی را در ذهن وی بسیار ضعیف نشان داده تا نظر او را برای اخذ پذیرش و ثبت نام در یک دانشگاه بسیار ضعیف و بی کیفیت که با آن در ارتباط هستند به دست آورند.

یعنی به جای یک مشاوره منصفانه و متعهدانه به متقاضی و تلاش برای ثبت نام وی در معتبرترین دانشگاه ممکن، او را به سوی مرکزی که به هر دانشجویی در قبال اخذ شهریه پذیرش می دهد؛ سوق می دهند. همین امر طی سال های گذشته مجوز بسیاری از این موسسات را باطل کرده و از فعالیت های آن ها جلوگیری به عمل آورده است.

پس در انتخاب خود دقت لازم را به عمل آورید، ضمن اینکه انتخاب موسسات مهاجرتی بسیار عاقلانه تر و مثمرثمرتر از موسسات اعزام دانشجو جهت رسیدن به تحصیل در کره جنوبی هستند.

مزایای انتخاب موسسات مهاجرتی در مقابل موسسات اعزام دانشجو به کره جنوبی

بسیار مهم است که شما از مزایای انتخاب موسسات مهاجرتی در مقابل موسسات اعزام دانشجو به کره جنوبی مطلع شوید، تا در انتخاب موسسات معتبری همچون هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی به اطمینان خاطر لازم برسید. ضمنا برخی از مهم ترین مزایای موسسات مهاجرتی در مقابل موسسات اعزام دانشجو به شرح زیر هستند:

  • موسسات اعزام دانشجو با محدود دانشگاه هایی در ارتباط بوده و فقط دارای مجوز جهت فعالیت با همان مراکز هستند، اما موسسات مهاجرتی هیچ گونه محدودیت قانونی نداشته و می توانند در تمامی دانشگاه برایتان پذیرش بگیرند.
  • موسسات اعزام دانشجو تلاش نموده تا رزومه شما طوری نمایش دهند که شما به نوعی فقط قادر به ثبت نام در دانشگاه های مدنظر آنان هستید و این بسیار بر آینده شما تاثیر گذار بخواهد بود.
  • موسسات اعزام دانشجو باید حتما از وزارت علوم و دیگر سازمان های مربوطه دارای مجوز باشند که در حال حاضر مراکز بسیاری بدون مجوز و یا با مجوزهای پایان یافته در حال فعالیت هستند.
  • موسسات اعزام دانشجو بطور قانونی فقط دارای مجوز برای فعالیت در راستای یک کشور و یا دو یا چند کشور محدود هستند، اما موسسات مهاجرتی دارای تجربه و مجوز فعالیت و ارتباط با تمامی دانشگاه ها و کشورهای جهان هستند.
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل در کشورهایی آسیایی با فرهنگی نزدیکتر به ایرانیان ، جذاب و معتبر ؛ مشاوره رایگان بگیرید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

سوالات پر تکرار تحصیل در کره جنوبی

 خیر، برای تحصیل در دانشگاه های این کشور باید شهریه تحصیلی را پرداخت کنید.

 بله، اکثر دانشگاه های کشور کره جنوبی از متقاضیان خارجی مدرک زبان معتبری را با توجه به زبان تحصیلی انتخاب خود درخواست می کنند.

 بله، دانشجویان می توانند در دانشگاه های کره جنوبی به زبان انگلیسی نیز به تحصیل مشغول شوند که البته این امکان در دوره های کارشناسی ارشد و دکترا وجود خواهد داشت.

 بله، شهروندان کشورمان به راحتی می توانند برای پذیرش و تحصیل در کره جنوبی اقدام نمایند.

 زبان رسمی آموزش در کشور کره جنوبی زبان کره ای می باشد، اما در اکثر مراکز آموزشی و دانشگاه های این کشور امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز فراهم آمده است.

کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی همه روزه در دفاتر غرب و مرکزی تهران و یا دفتر شیراز آماده ارائه راهنمایی و مشاوره در رابطه با تحصیل در کره جنوبی به شما عزیزان هستند. توصیه می کنیم مقاله تحصیل در خارج از کشور را بخوانید و با مقاصد محبوب دانشجویان بین المللی آشنا شوید ؛ مقاله ای مرجع و کامل برای انتخاب مقصد تحصیلی!

5/5 - (2 امتیاز)

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه