بهترین دانشگاه های دریافت بورسیه در ترکیه

بهترین دانشگاه های دریافت بورسیه در ترکیه

 هریک از دانشگاه های ترکیه شرایط بورسیه مناسبی دارند، اما دانشگاه فنی خاورمیانه (METU) از بورسیه های بسیار خوبی برخوردار است.

بله بورسیه این دانشگاه می تواند از 25% تا تمام شهریه دانشجو را پوشش دهد.

 بله بورسیه این دانشگاه می تواند از 20% تا تمام شهریه دانشجو را پوشش دهد.

مبنای اصلی برای اعطای بورسیه در این دانشگاه نمره و نوع عملکرد دانشجویان در آزمون یوس YOS است.

ترکیه یکی از مقاصد اصلیِ دانشجویان ایرانی طی سال های گذشته بوده است و امکان دریافت بورسیه یکی از مهم ترین دلایل این انتخاب بوده است. با این که کشور ترکیه در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی مقصدی ارزان برای تحصیل شناخته می شود اما باتوجه به نرخ ارز، به طورکل تحصیل در خارج از کشور گران خواهد بود و دریافت بورسیه در ترکیه یکی از راه های کاهش قابل توجه هزینه ها در نظر گرفته می شود.

دانشگاه های بسیاری در کشور ترکیه در حال تدریس و آموزش هستند که برخی از آن ها بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی بسیار مناسبی را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهند. شناخت این مراکز آموزشی و بورسیه های موجود در هر کدام می تواند شما را در یافتن بهترین گزینه طبق شرایط شخصیتان یاری نماید.

دعوت می کنیم مقاله تحصیل در ترکیه را مطالعه کرده و با کلیات و شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور دوست داشتنی آشنا شوید.

بورسیه های تحصیلی ترکیه متنوع هستند و معمولا دانشگاه های برتر، بورسیه های متنوع با شرایط بسیار خوبی را برای دانشجویان در نظر می گیرند که در مقاله مربوطه جزئیات و شرایط آنان برای شما شرح داده شده است. در ادامه این مطلب با تیم کارشناسان خبره شرکت مهاجرتی رجبی همراه شوید تا دریافت بورسیه در ترکیه را طبق دانشگاه های برتر آن برایتان شرح دهیم.

کدام دانشگاه های ترکیه بورسیه های مناسبی ارائه می کنند؟

تحصیل در دانشگاه های ترکیه در مراکز دولتی و خصوصی امکان پذیر است و برای تحصیل در هر کدام باید شهریه تحصیلی لازم را پرداخت کنید. اما باید بدانید که شهریه تحصیلی در دانشگاه های خصوصی گران تر از دانشگاه های دولتی است و همچنین هریک با توجه به شرایط و قوانین خود، اصولی برای اعطای بورسیه دارند.

اضافه بر این امر، هریک از این دانشگاه ها با سازمان های مختلفی ارتباط و روادید دارند که تفاوت هایی را نیز از لحاظ نوع بورسیه های موجود در هرکدام به وجود می آورد. همچنین مقاطع تحصیلی مشمول دریافت بورسیه نیز ممکن است در این دانشگاه ها با یکدیگر تفاوت هایی داشته باشد. در ادامه برترین دانشگاه ها جهت دریافت بورسیه در ترکیه را خواهیم شناخت.

اخذ بورسیه در دانشگاه فنی خاورمیانه (METU)

اخذ بورسیه در دانشگاه فنی خاورمیانه (METU) می تواند یکی از برترین فرصت های دریافت بورسیه در این کشور باشد، زیرا این دانشگاه از دیدگاه موسسه QS رتبه اول کشور ترکیه و رتبه 336 در بین دانشگاه های جهان را دارد. بورسیه های تحصیلی این مرکز تمامی رشته ها را پوشش می دهد و داشتن نمرات و معدل بالا از شرایط اصلی اخذ بورسیه است.

دانشجویان بین المللی با مشکلات مالی، توسط دانشگاه فنی خاورمیانه (METU) با بورسیه های تحصیلی که توسط بنیاد خود به نام بنیاد توسعه METU تامین می شود، پذیرفته می شوند. مزایای این بورسیه تحصیلی داشتن وعده های غذایی، اضافه هزینه خوابگاه و کمک های نقدی است.

متقاضیان فقط باید یک فرم درخواست ارسال کنند که در آن دلیل درخواست کمک مالی و هرگونه شواهدی مبنی بر بار مالی ذکر شود. این دانشگاه با درخواست های بورسیه خود ملایم است و هیچ الزامات سختگیرانه ای در مورد این که چه مدارکی باید در فرم های درخواست وجود داشته باشد، ندارد.

در دوره های کارشناسی ارشد و دکترا ارائه مدرک زبان انگلیسی نظیر تافل و آیلتس می تواند تاثیر بسیاری بر دریافت بورسیه داشته باشد. برای دوره کارشناسی نیز بورسیه های اعطایی می تواند نیمی از شهریه و یا حتی تمامی آن را نیز در بر بگیرد که به معدل متقاضیان بستگی دارد.

دانشگاه فنی خاورمیانه ترکیه چه ویژگی هایی دارد؟ مقاله لینک شده اطلاعات مفیدی از شرایط تحصیل در این دانشگاه را به شما خواهد داد.

بهترین دانشگاه های دریافت بورسیه در ترکیه

اخذ بورسیه در دانشگاه ساباچی

دانشگه سابانچی یکی از دانشگاه های مطرح خصوصی ترکیه است که بورسیه ها و کمک هزینه های متنوع و مختلفی را به دانشجویان بین المللی ارائه می کند که اکثرا دانشجویان دوره های تحصیلات تکمیلی را شامل می شود. البته دانشجویان برنامه های کارشناسی نیز می توانند از تخفیفاتی بهره مند شوند. این دانشگاه رتبه 526 از موسسه QS در بین تمامی دانشگاه های جهان را دارا است.

تمامی متقاضیان بین المللی موفق در مقطع کارشناسی این دانشگاه به طور خودکار برای دریافت بورسیه ارزیابی می شوند. کمیته بورسیه، مدارک پذیرش متقاضیان را که وضعیت تحصیلی قبلی شان را نشان می دهد، بررسی می کند. آن ها ممکن است در حین ارزیابی مدارک اضافه ای نیز درخواست نمایند.

همچنین بورسیه های فول فاند این مرکز برای دوره های کارشناسی ارشد و دکترا در نظر گرفته شده اند و در برخی موارد تخفیف هاث شهریه نیز به دانشجویان برتر کارشناسی اعطا می گردد. در حال حاضر بورسیه های برتر این دانشگاه بدین شرح هستند:

  • بورسیه تحصیلی دانشگاه سابانجی که دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا را از پرداخت شهریه معاف کرده و خوابگاه رایگان به آنان اعطا می کند. همچنین دانشجویان ارشد ماهانه 2500 لیر تا ده ماه و دانشجویان دکترا ماهانه 3 هزار لیر تا 12 ماه کمک هزینه زندگی دریافت خواهند کرد.
  • بورسیه آیسگل ارسوی که برای دانشجویان کارشناسی ارشد بوده و آنان را از پرداخت شهریه معاف نموده و برخوردار از خوابگاه رایگان می کند. همچنین ماهانه هزار لیر کمک هزینه زندگی به آنان پرداخت می نماید.
بهترین دانشگاه های دریافت بورسیه در ترکیه

اخذ بورسیه در دانشگاه بوغازیچی

دانشگاه بوغازیچی یکی دیگر از دانشگاه های برتر ترکیه است که پنجمین دانشگاه این کشور و 514 امین دانشگاه جهان از دید موسسه QS لقب گرفته است. این دانشگاه بورسیه های آزاد، اما نه انحصاری یا ترجیحی را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. همچنین این دانشگاه سابقه طولانی حمایت از دانشجویان بین المللی، سازمان ها و موسسات دانشگاهی را در کارنامه خود دارد.

بورسیه های مختلفی در این دانشگاه به دانشجویان دوره های کارشناسی، ارشد و دکترا اعطا می شود که می تواند کمک هزینه در پرداخت شهریه و یا تمام آن، کمک هزینه خوابگاه، خرید کتاب، هزینه های اقامت و حتی خوراک دانشجویان را در بر بگیرد که اعطای آن ها به عوامل مختلفی بستگی دارد.

علاوه بر این، دانشجویان برتر در آزمون YOS حداکثر تا رتبه 100 این آزمون نیز می توانند با توجه به رشته انتخابی خود از اخذ بورسیه در دانشگاه بوغازیچی برخوردار شوند که برای هر فرد باتوجه به شرایط وی می تواند متفاوت باشد. برای شناخت دقیق بورسیه های این دانشگاه با مشاورین موسسه رجبی تماس حاصل کنید.

دانشگاه بغازیچی ترکیه را در مقاله لینک شده معرفی کرده ایم، مطالعه مقاله را از دست ندهید!

اخذ بورسیه در دانشگاه بوغازیچی

اخذ بورسیه در دانشگاه بیلکنت

اخذ بورسیه در دانشگاه بیلکنت برای دانشجویان بین المللی یکی دیگر از گزینه های ایده آل است، زیرا در ابتدا، آن ها در چهارمین دانشگاه برتر ترکیه و 502 امین دانشگاه جهان به تحصیل مشغول خواهند شد. همچنین بورسیه دریافتی می تواند به تخفیف کامل در پرداخت شهریه نیز ختم شود.

دانشگاه بیلکنت برای دانشجویان بین المللی در هر مقطع یا برنامه بورسیه تحصیلی ارائه می دهد. این بورسیه به دانشجویانی اعطا می شود که به کمک مالی نیاز دارند اما شهرت علمی عالی دارند. همچنین، این بورسیه می تواند ده ترم در یک برنامه چهار ساله کارشناسی و برخی ترم ها در کلاس های آمادگی زبان انگلیسی را پوشش دهد.

دانشجویان بین المللی برای واجد شرایط بودن در این بورسیه تحصیلی، باید نمرات علمی خوبی از مقطع قبلی خود داشته باشند. دریافت کنندگان باید جایگاه علمی خود را حفظ کنند و از آن ها انتظار می رود در برنامه های انتخابی خود رفتار خوب، وقت شناسی و برتری نشان دهند. همچنین در نهایت، آن ها باید معدل تعیین شده توسط دانشگاه را نیز کسب نمایند.

اعطای بورسیه در دانشگاه بیلکنت می تواند پرداخت 20% تا 100% شهریه را در بر بگیرد و دانشجویانی که از تخفیف کامل شهریه برخوردار شوند از خوابگاه رایگان نیز بهره مند می شوند. البته دقت داشته باشد که بورسیه خوابگاه حداکثر 8 ترم را در بر خواهد گرفت. ضمنا اگر معدل و کیفیت تحصیل دانشجویان در حین تحصیل افت کرده و از مقداری مشخص کمتر شود، اعطای بورسیه به آنان قطع خواهد شد.

اخذ بورسیه در دانشگاه بیلکنت

اخذ بورسیه در دانشگاه حاجت تپه

دانشگاه حاجت تپه از دانشگاه بسیار مطرح و معتبر ترکیه است که بورسیه های تحصیلی بسیار خوبی به دانشجویان بین المللی اعطا می نماید، بورسیه هایی که می تواند کمک در پرداخت شهریه، کمک مالی، کمک در غذا، مسکن رایگان و غیره را شامل شود. همچنین ممکن است تخفیف هایی در بلیت پرواز یا پرواز رایگان را نیز به دانشجویان اختصاص دهد.

شایستگی تحصیلی و اولویت رتبه دانشگاه حاجت تپه در آزمون یوس YOS متقاضی، مبنای ارزیابی آن ها خواهد بود و بسته به نتایج، مزایای مختلفی از مسکن، غذا و کمک های مالی به آنان اعطا می شود. اخذ بورسیه در دانشگاه حاجت تپه و نوع و میزان بورسیه ها و کمک های مالی برای دانشجویان بین المللی در این مرکز باز است که از طریق سوابق تحصیلی و نتیجه آموزی Yos مشخص می گردد.

ضمنا دانشگاه حاجت تپه هشتمین دانشگاه برتر ترکیه است که در بین 800 دانشگاه برتر جهان نیز قرار دارد. در این دانشگاه دانشجویان حتی می توانند از مراقبت‌ های بهداشتی و خدمات پزشکی دانشجویی رایگان نیز بهره مند شوند.

مقاله تحصیل پزشکی در دانشگاه حاجت تپه، اطلاعات ارزشمندی درخصوص تحصیل رشته های علوم پزشکی و هزینه های آن در این دانشگاه را در اختیار شما قرار می دهد.

بهترین دانشگاه های دریافت بورسیه در ترکیه

اخذ بورسیه در دانشگاه کوچ

دانشگاه یک دانشگاه غیر دولتی و بسیار معتبر در ترکیه می باشد که سومین دانشگاه برتر این کشور و دارنده رتبه 431 در میان دانشگاه های جهان است. اخذ بورسیه در دانشگاه کوچ به مانند اخذ پذیرش در آن کمی سخت و رقابتی است و برای دریافت آن علاوه بر ارائه سوابق تحصیلی بسیار مناسب و قوی، باید نمرات بالایی را نیز در آزمون های ورودی این مرکز به دست آورید.

اعطای بورسیه در این مرکز به صورت پرداخت وجه نیست و از دانشجویان حمایت مالی می شود. دانشجویان بین المللی در مقطع کارشناسی در دانشگاه کوچ ممکن است پوشش شهریه کامل (100٪) یا جزئی (25٪، 50٪ یا 75٪) و نه بیشتر دریافت کنند. در حالی که هیچ شرط معینی برای سطح نمره دانشجویان وجود ندارد، کمیته پذیرش دانشگاه کوچ درخواست های بورسیه را بر اساس شایستگی علمی، به جز برای کسانی که در دانشکده پزشکی ثبت نام کرده اند، بررسی می کند.

علاوه بر این، پوشش شهریه برای تمام طول دوره کارشناسی اعطا می شود. همچنین دریافت کنندگان این بورسیه باید قوانین علمی و انضباطی دانشگاه را رعایت کنند. اعطای بورسیه برای دوره های تحصیلات تکمیلی نیز علاوه بر سوابق تحصیلی، به مقالات و فعالیت های مازاد درسی دانشجویان بستگی بسیاری دارد.

پیشتر دانشگاه علوم پزشکی کوچ استانبول ترکیه را در هین سایت بررسی و معرفی کرده ایم.

بهترین دانشگاه های دریافت بورسیه در ترکیه

اخذ بورسیه در دانشگاه مرمره

دانشگاه مرمره از دیگر دانشگاه های برتر ترکیه است که در بین 1400 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته و بورسیه هایی را به دانشجویان بین المللی اعطا می نماید. این دانشگاه دارای دو بورسیه است که آن ها را به طور مستقیم ارائه و تأمین می کنند، این بورسیه ها عبارتند از بورسیه اقامتی و بورسیه غذا.

همان طور که از نام این بورسیه ها مشخص است، بورسیه اول به دریافت کنندگان خود اقامت رایگان در محوطه دانشگاه از طریق خوابگاه را اعطا می کند و بورسیه دوم به دریافت کننده خود یک وعده غذایی رایگان روزانه را اعطا خواهد کرد.

یکی دیگر از کمک های مالی که ممکن است به عنوان اخذ بورسیه در دانشگاه مرمره در نظر گرفته شود، برنامه کار دانشجویی پاره وقت است که در آن دانشجویان می توانند تا 5 ساعت در روز کار کنند که 15 ساعت در هفته و 60 ساعت در ماه است. آن ها می توانند تا 399.30 لیر درآمد داشته باشند، اگر ساعات کاری آنان در طول یک ماه کاملا انجام شود.

بهترین دانشگاه های دریافت بورسیه در ترکیه

تعداد دانشجویان بین المللی در ترکیه

در ادامه تعداد دانشجویان بین المللی در ترکیه را طبق آخرین آمار مشاهده خواهید کرد. باید توجه کنید که آمار دقیقی از تعداد دریافت کنندگان بین المللی بورسیه در ترکیه در دسترس نیست، به همین خاطر شاید بتوان نسبت دریافت بورسیه توسط دانشجویان خارجی در این کشور را نیز متناسب با همین آمار در نظر گرفت.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *