تحصیل در ترکیه

تحصیل در ترکیه هر ساله هدف دانشجویان زیادی از اروپا ، آمریکا ، آسیا و آفریقا است که این کشور را به دلیل فرهنگ بالا ، هزینه زندگی مناسب ، پژوهش و آموزش موفق ، موقعیت جغرافیایی عالی و فرصت تحصیل به زبان انگلیسی انتخاب می کنند.

ترکیه با قرار گرفتن در هر دو قاره آسیا و اروپا یک جاذبه برای دانشجویان از هر دو قاره بوده و با بیش از 183 دانشگاه توانسته در مدت کوتاهی جایگاه علمی خود را به خوبی ارتقا بخشد . ما در این مقاله تصمیم داریم از ابتدا تا انتهای تحصیل در ترکیه را برای شما عزیزان شرح دهیم ، پس با ما همراه باشید و جهت هرگونه سوال و یا اقدام مراجعه به کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) را فراموش نکنید.

کشور ترکیه به پرورش افراد مشهوری همچون مصطفی کمال پاشا معروف به آتاتورک شهرت دارد که توانست جمهوری را در این کشور پایه گذاری نماید ، این فرد موجب گردید تا تمامی مراکز آموزشی و دانشگاه های کشور ترکیه بر مبنای جدایی از سیاست و یا دین بنا گذاری شده و مطابق با آموزش های نوین اروپا اداره شوند.

البته علاوه بر وجود سیستم آموزشی منحصر بفرد در دانشگاه های این کشور ، روش های مختلفی برای مهاجرت وجود دارد که شما عزیزان می توانید ضمن مطالعه عنوان مهاجرت به ترکیه به جزئیات لازم در این زمینه دست یابید.

 با انتخاب کشور ترکیه کارشناسان ما به شما کمک خواهند نمود تا از همان ابتدا بعلاوه بر شرایط تحصیلی بتوانید به امکانات اقامتی خوبی نیز دست یافته و دوره تحصیلی فراموش نشدنی را در آن سپری نمایید.

فهرست مطالب
تحصیل در ترکیه

در این ویدئو از مدیریت محترم هلدینگ جناب آقای حسن رجبی خلاصه ای دقیق از تحصیل در ترکیه را با به صورت شیوا و روان مشاهده خواهید کرد.

دیدن این ویدئو به شما کمک خواهد کرد تا جزئیات و شرایط مهم و اصلی در این رابطه را هنگام مطالعه به خوبی در ذهن و حافظه خود بسپارید.

پادکست تحصیل در ترکیه

پخش ویدیو
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

با درج شماره خود در باکس زیر جزئیات پذیرش در دانشگاه های ترکیه را از کارشناسان رجبی جویا شوید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

سیستم آموزشی ترکیه

سیستم آموزشی ترکیه از سال ۱۹۹۷ دچار تغییرات اساسی گردیده و از آن زمان تاکنون دانش آموزان ابتدا هشت سال تحصیل در دوره ابتدایی را پشت سر گذاشته و سپس وارد آموزش متوسطه به مدت سه سال در دبیرستان های فنی و حرفه ای و چهار سال در دبیرستان های عمومی می شوند.

البته دوره های پیش دبستانی نیز برای والدین شاغلی که قادر به نگهداری فرزندان خود نیستند ، وجود دارد که از کودکان 2 تا 6 سال در محیطی سرگرم کننده نگهداری می کنند . تحصیل در ترکیه در مدارس تا پایان دوره متوسطه که مجوزی برای ورود به بازار کار و یا آموزش عالی می باشد ، برای تمامی افراد اجباری بوده و در دوره دبیرستان تمرکز سیستم آموزشی بر روی بالا بردن سطح فرهنگ عمومی ، توسعه آگاهی افراد و کسب توانایی لازم به جهت رشد فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی کشور می باشد.

سیستم نمره دهی در مدارس ترکیه بر اساس عالی ، خوب ، رضایت بخش ، قبول و مردود است که هر کدام برابر با نمره ای مشخص می باشد ؛ دانش آموزان دبیرستان های عادی پس از قبولی در امتحانات نهایی سال آخر آماده ورود به دانشگاه ها می شوند . با کلیک بر روی عنوان سیستم آموزشی در ترکیه قادر خواهید بود تا اطلاعات جامع تری را در این زمینه به دست آورید.

سیستم آموزشی ترکیه

زبان تحصیل در ترکیه

ترکیه به عنوان کشوری که مردم آن تماما به زبان ترکی صحبت می کنند ، سیستم آموزشی خود را نیز از همان ابتدا بر اساس این زبان در تمامی مقاطع آموزشی از پیش دبستانی تا دانشگاه برنامه ریزی نموده است . بنابراین زبان نخست تحصیل در این کشور زبان ترکی می باشد.

اما ترکیه از جمله کشورهایی است که علیرغم تعصب خاص مردم به مذهب و زبان رسمی کشورشان ، دولت انعطاف پذیری قابل تحسینی در زمینه تحصیل و آموزش به خرج داده و سایر زبان ها به خصوص انگلیسی را به صورت جدی در برنامه آموزشی خود وارد نموده است به طوری که می توان گفت مابین ۳۰ تا ۷۰ درصد زبان مورد استفاده در دانشگاه ها زبان انگلیسی است.

البته یادگیری زبان ترکی با مزایای قابل توجهی برای دانشجویان بین المللی همراه است که می تواند تحصیل در ترکیه را برای شما کاملا رایگان سازد . علاوه بر این جهت تحصیل در ترکیه در برخی از رشته های دانشگاهی مانند علوم پزشکی شما ملزم به یادگیری زبان بومی مردم خواهید بود که با مطالعه عنوان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه به جزئیات بیشتر در این رابطه خواهید رسید.

البته زبان تحصیل در ترکیه علاوه بر این می تواند شامل فرانسوی ، آلمانی و روسی نیز در برخی از دانشگاه ها انجام شود که کارشناسان موسسه مهاجرتی رجبی جزئیات لازم را در این زمینه در اختیارتان قرار می دهند.

تحصیل در ترکیه با مدرک دیپلم

ورود به سیستم آموزش عالی و تحصیل در ترکیه می تواند با مدرک دیپلم و از همان ابتدای آموزش عالی آغاز شود . در واقع دانشگاه های ترکیه این امکان را برای دانشجویان بین المللی فراهم نموده اند که بتوان پس از دبیرستان برای هر رشته و مقطع درخواست داد.

تحصیل در ترکیه با مدرک دیپلم شما را ملزم به شرکت در آزمون ورودی در دانشگاه های این کشور می سازد که هر یک به صورت جداگانه و با شرایط خاص خود برگزار می شوند . معمولا اغلب دانشجویان بین المللی ترجیح می دهند تا با شرکت در دوره های آمادگی قبل از دانشگاه ، خود را به صورت کامل واجد شرایط ورود به رشته دلخواهشان سازند.

معمولا اغلب رشته های دانشگاهی مانند علوم پزشکی و یا مهندسی پس از تطبیق واحد داوطلب را ملزم به سپری کردن برخی از دروس پایه می نمایند تا بتواند به سطح موردنیاز دانشگاه دست یابد.

ارائه ریز نمرات سه سال آخر جزو شرایط اصلی اغلب دانشگاه ها بوده و باید تمامی مدارک به صورت ترجمه شده به زبان انگلیسی و یا ترکی به دانشگاه ارائه شوند . همچنین خوب است که جهت اقدام به تحصیل در ترکیه با مدرک دیپلم به دریافت بورسیه تحصیلی در دانشگاه های دولتی این کشور تنها از طریق آزمون ورودی امیدوار باشید و جهت دریافت جزئیات بیشتر در این زمینه حتما با مشاورین ما در تهران و یا شیراز تماس حاصل نمایید.

تحصیل در ترکیه

Turkish University Entrance Exams

آزمون های ورودی دانشگاه های ترکیه

جهت تحصیل در ترکیه و ورود به دوره کارشناسی در دانشگاه های این کشور لازم است که متقاضی در یکی از دو آزمون ورودی YÖS یا SAT شرکت و نمره‌ی قبولی را به دست آورد . شرط نخست برای شرکت در این آزمون ها داشتن مدرک دیپلم و ارائه نمرات دبیرستان است ، از مزیت های این دو آزمون عدم نیاز به هیچ گونه شرط سنی یا پیش زمینه تحصیلی و یا معدل خاص است که شخص با هر دیپلمی به شرط آوردن نمره قبولی در آزمون می تواند به تحصیل مشغول شود.

آزمون های ورودی دانشگاه های ترکیه در سال های قبل به صورت متمرکز و سراسری در آنکارا برگزار می شد اما در سال های اخیر به دانشگاه ها واگذار شده و هر دانشگاه مطابق با قوانین خود آن را برگزار می کند . مراجعه به عنوان صفر تا صد آزمون YOS ترکیه می توانید به آخرین اطلاعات در رابطه با نحوه برگزاری این آزمون دست یابید.

در رابطه با آزمون SAT نیز می توان گفت که این آزمون توسط موسسه آموزشی College Board در آمریکا اجرا می شود و به عنوان یکی از معتبرترین آزمون های فاکتورهای پذیرش واجد شرایط بودن شما را جهت ورود به رشته های شاخصی همچون پزشکی و دندانپزشکی تضمین می سازد . حتما سری به عنوان صفر تا صد آزمون SAT ما بزنید تا هر آنچه را که تمایل دارید در رابطه با این آزمون بدانید.

مدارک مورد نیاز پذیرش دانشگاه های ترکیه

  • ارائه آخرین مدرک تحصیلی
  • ریز نمرات مقطع دبیرستان
  • کپی شناسنامه
  • گواهی تسلط به زبان انگلیسی 
  • پاسپورت معتبر
  • گواهی کمک هزینه تحصیلی 
  • فرم درخواست تکمیل شده
  • گواهی تمکن مالی
  • انگیزه نامه
  • توصیه نامه از اساتید

توصیه می کنیم تا با مطالعه عناوین زیر به شناخت هرچه بهتر تحصیل و زندگی در کشور ترکیه برسید.

تحصیل به زبان انگلیسی در ترکیه

تحصیل به زبان انگلیسی در ترکیه

وجود زبان انگلیسی در سیستم آموزشی ترکیه به هماهنگ شدن سیاست های علمی و پژوهشی این کشور با جهانیان کمک شایان توجهی کرده است ، به طوری که در سال ۲۰۱۱ وزارت آموزش و پرورش تحت فشار نخست وزیر این کشور اعلام کرد که ۴۰،۰۰۰ خارجی به عنوان دستیار جهت آموزش زبان در مدارس دولتی استخدام شوند.

زبان انگلیسی به عنوان رایج ترین زبان خارجی در کشور ترکیه در مدارس دولتی از کلاس چهارم ( سن ده سالگی ) تا پایان دوره دبیرستان تدریس می شود که البته در مدارس خصوصی می تواند تا مقاطع بیشتر و سطح تخصصی تری نیز برسد.

دانشگاه های عمومی این کشور نیز معمولا در مقطع کارشناسی زبان رسمی کشور یعنی ترکی به کار می برند اما همین مقطع در دانشگاه های خصوصی به زبان انگلیسی وجود دارد . در واقع تحصیل به زبان انگلیسی در ترکیه را باید بیشتر مختص به مقطع کارشناسی ارشد و دکترا دانست که می تواند یکی از الزامات اصلی دانشگاه نیز به شمار برود . در واقع دانشجویان با ارائه یکی از مدارک بین المللی معتبر همچون آیلتس و یا تافل مهارت خود در این زبان را به دانشگاه اثبات می کنند.

فرصت یادگیری زبان انگلیسی در ترکیه

متقاضیانی که می خواهند زبان انگلیسی را در ترکیه یاد بگیرند می توانند در کالج های متعدد از جمله کالج آکسفورد ، کالج استانبول ، موسسه تکسیم دیلمر ، دانشگاه یدی تپه ، دانشگاه Boun ، دانشگاه کوچ ، دانشگاه فاتیح و دانشگاه بغازچی ، دانشگاه حاجت تپه ، دانشگاه آیدین استانبول و غیره دوره های آموزش حرفه ای را پشت سر بگذارند.

دوره های زبان هم به صورت فشرده و هم عادی برگزار می شوند و با توجه به رشته و سطح آشنایی متقاضی از مبتدی تا پیشرفته را دربر می گیرند ، دانشجویانی که برای برنامه های انگلیسی در دانشگاه ها پذیرفته می شوند در صورتی که نتوانند نمره مهارت زبان را ارائه دهند ، پذیرش آنها جهت تحصیل در ترکیه معلق خواهد شد.

شرایط پذیرش دانشگاه های ترکیه ، برای تحصیل به زبان ترکی مقداری دشوار است ف زیرا برای کسانی که به این زبان آشنایی ندارند یادگیری زبان ترکی و قبولی در آزمون زبان ترکی YOS کار آسانی نیست ، به همین دلیل افراد زیادی به دنبال تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان ترکیه هستند . اما توصیه ما به شما این است که حتما با مشاورین ما در موسسه رجبی تماس بگیرید تا به جزئیات لازم در رابطه با تمامی فرصت یادگیری زبان انگلیسی در ترکیه  برسید.

کارشناسان موسسه رجبی همواره در تلاش هستند تا بهترین ها را برای شما عزیزان تهیه و در اختیارتان قرار دهند، هدف تجربه یک مهاجرت و اقامت ساده، ارزان و دلچسب برای شما می باشد که همین امر باعث تمایز ما با سایر مجموعه ها چه در داخل و خارج شده است.

 در ویدئویی که مشاهده می نمایید به طور خلاصه برخی از مهم ترین چالش هایی که به عنوان یک مهاجر هر فردی با آن ها مواجه خواهد شد را مشاهده خواهید نمود.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

زوایای مختلف تحصیل در دانشگاه های ترکیه را از طریق مشاوره رایگان کارشناسان ما دریابید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

شرط معدل برای تحصیل در ترکیه

از آنجا که پذیرش و تحصیل در ترکیه به فاکتورهای متعدددی وابسته  و نحوه عملکرد دانشگاه های دولتی با خصوصی این کشور متفاوت است ، نمی توان شرط معدل برای تحصیل در ترکیه را دقیقا نمره خاصی مشخص کرد ، زیرا در دانشگاه های دولتی آزمون های ورودی YOS و SAT نقش مهمی را در پذیرش دانشجو ایفا می کنند ، در حالی که در برخی از دانشگاه های خصوصی صرفا معدل به عنوان ملاک پذیرش قرار می گیرد.

چنانچه در دانشگاهی آزمون ورودی را به عنوان فاکتور اصلی درنظر داشته باشند ، در صورت هم نمره شدن دو داوطلب ، معدل به عنوان فاکتور اصلی پذیرش تحصیلی در ترکیه مورد بررسی قرار می گیرد . از این رو شرایط دانشجو و دانشگاه به همراه رشته انتخابی نقش بسیار مهمی را در این زمینه ایفا می کنند.

اما به شما توصیه می کنیم تا با داشتن معدل بالای 17 شانس خود را برای پذیرش در اغلب دانشگاه و رشته های تحصیلی بالا برده و به بررسی سایر ملاک ها بپردازید تا بتوانید از این بابت در اولولیت نسبت به سایر داوطلبان قرار بگیرید.

هزینه های تحصیل در ترکیه

دانشگاه های ترکیه از مقرون به صرفه ترین انتخاب هایی ست که به واسطه آنها می توانید با حداقل هزینه به مدرکی معتبر برسید ، با مطالعه جدول هزینه های زیر درخواهید یافت که هزینه های تحصیل در ترکیه از برخی کشورهای اروپایی مانند فرانسه و یا آلمان بسیار مناسب تر بوده و شرایط تحصیلی نیز مطابق با همان ها پیش می رود.

البته هزینه های تحصیل در ترکیه بر اساس رشته ، مقطع تحصیلی ، دولتی و غیر انتفاعی بودن دانشگاه و زبان تحصیل متفاوت است و هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی بسیار کمتر از دانشگاه های خصوصی می باشد.

مقطع تحصیلی زبان تحصیل شهریه تحصیلی
کارشناسی در دانشگاه های دولتی به زبان بومی 250 تا 750 دلار
کارشناسی در دانشگاه های دولتی به زبان انگلیسی 1500 دلار
کارشناسی ارشد در دانشگاه های دولتی به زبان بومی 600 دلار
کارشناسی ارشد در دانشگاه های دولتی به زبان انگلیسی 900 دلار

البته تمامی این هزینه ها مختص به دانشگاه های دولتی این کشور و به طور تقریبی است و دانشگاه های خصوصی هزینه ای بالاتر تا 20000 دلار را در برخی رشته ها مانند پزشکی دریافت می کنند . جهت اطلاع از هزینه های دقیق تحصیل باید سایت دانشگاه موردنظر را بررسی کنید و یا با مشاورین ما در دفاتر تهران و یا شیراز تماس حاصل نمایید.

علاوه بر این دانشجویان باید علاوه بر شهریه تحصیل در ترکیه سایر هزینه ها را نیز درنظر داشته باشند که در عنوان هزینه های زندگی در ترکیه از میزان دقیق آن مطلع شوید.

امکان تحصیل رایگان در ترکیه

یکی از اصلی ترین دلایلی که می توان تحصیل در ترکیه را به عنوان انتخاب عاقلانه به شما توصیه کرد ، فرصت تحصیل به صورت رایگان و یا با حداقل هزینه در این کشور می باشد . البته امکان تحصیل رایگان در ترکیه بیشتر در دانشگاه های دولتی این کشور امکان پذیر است که شما از طریق آزمون ورودی و یا تسلط به زبان ترکی واجد شرایط بهره مندی از خدمات دولتی این کشور خواهید شد . از این رو به شما توصیه می کنیم تا دو فاکتور را به صورت جدی جهت بهره مندی از امکان تحصیل رایگان در ترکیه به کار بگیرید:

• تسلط به زبان ترکی
• قبولی در آزمون ورودی دانشگاه

البته فاکتوری همانند تسلط به زبان ترکی علاوه بر امتیاز مثبت در دانشگاه می تواند زمینه ساز کار در این کشور نیز شود که کارشناسان ما در عنوان کار در ترکیه به صورت دقیق به آن پرداخته اند ، با یک کلیک به جزئیات دقیق و به ورزی در این زمینه برسید.

مزایا و معایب تحصیل در ترکیه

کشور ترکیه نیز همانند بسیاری از مقصدهای تحصیلی با مزایا و معایب خاص خود همراه است و دانشجویان بین المللی باید ضمن درنظر گرفتن مزایای متعدد آن ، چالش های پیش روی خود را نیز شناخته و از همان ابتدا از آنها آگاه باشند . البته این کشور به دلیل همسایگی با کشورمان ایران جنبه های مثبت زیادی را پیش روی شما عزیزان قرار می دهد.

 چنانچه بخواهیم به برخی از مزایا و معایب تحصیل در ترکیه اشاره کنیم ، باید از موراد زیر نام ببریم:

  • فاصله بسیار نزدیک با ایران
  • هزینه های مقرون به صرفه
  • شباهت فرهنگ مردم و جامعه
  • تنوع فرهنگی بالا
  • عدم نیاز به صدور ویزا
مزایا و معایب تحصیل در ترکیه

در رابطه با معایب چالش برانگیز تحصیل در ترکیه نیز می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • یادگیری زبان ترکی استانبولی
  • شهریه بالای برخی از دانشگاه های خصوصی
  • شرکت در آزمون های ورودی به زبان ترکی
  • کمبود خوابگاه به دلیل افزایش ظرفیت دانشجویان بین المللی
خاطرات تحصیل در ترکیه

خاطرات تحصیل در ترکیه

سید حسام الدین نبوی ، دانشجوی بازرگانی از ایران از خاطرات تحصیل در ترکیه می گوید می توانیم در ترکیه فرهنگ های جدیدی را بیاموزیم ، علاوه بر این یک زمینه علمی قوی در رشته انتخابی دانشجویان ، اعضای هیات علمی زبده ، زندگی هیجان انگیز و تفریحات سرگرم کننده و فراموش نشدنی برای اوقات فراغت در این کشور وجود دارد و من معتقدم که هر دانشجویی باید تجربه یک بار زندگی در ترکیه را داشته باشد.

استفان کیان آیکوت ، دانشجویی تبادل از Freie Universitat برلین آلمان در مورد خاطرات تحصیل در ترکیه نیز اینطور می گوید : برای من بهترین و مهم ترین تجربه درترکیه “ماجراجویی بین فرهنگی” بود ، زیرا مردم ترکیه مهمان نوازی های عالی دارند که اقامت را بسیار دلپذیر و راحت ساخته است ؛ من واقعا فکر می کنم این مکان ارزش تحصیل کردن را دارد.

جولیا توماس نیز می گوید تجربه من در ترکیه چیزی است که هرگز فراموش نخواهم کرد ، من خودم را در طی چند روز اول آنجا پیدا کردم ، همه چیز از مردم تا زیبایی شهر من را فرا گرفت ، در ذهن من مهم ترين گام در جهت درک و دريافت بيشتر در مورد کشور و فرهنگ ، ترکيب دوستان است.

کار پس از تحصیل در ترکیه و اقامت آن

یکی از جنبه های مثبت تحصیل در ترکیه امکان اشتغال در این کشور بعد از اتمام دوره تحصیل است ، دانشجو می تواند بلافاصله بعد از اتمام دوره تحصیل خود در ترکیه شغل مناسب خود را بیابد و بعد از یافتن شغل مناسب ، فرد متقاضی کار در این کشور باید از ترکیه خارج شده و برای دریافت ویزای کار در ترکیه اقدام نماید ، بعد از صدور مجوز  و ویزای کار فرد می تواند به ترکیه باز گشته و کار خود را آغاز نماید.

دانستن دو زبان ترکی و انگلیسی میتواند نقش موثری درآینده شغلی شما در کار پس از تحصیل در ترکیه و اقامت آن خصوصا در شهر استانبول داشته باشد ، مراکز و وب ‌سایت های شغل یابی زیادی وجود دارند که میتوانند به دردتان بخورند و یا شاید آشناهایی در این کشور داشته باشید ولی تا دست به کار نشوید کسی برایتان کاری نخواهد کرد.

در این عنوان تلاش نمودیم تا با نگاهی دقیق به تحصیل در ترکیه بهترین و به روزترین اطلاعات را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم ، اما خوب است که با توجه به پرونده تحصیلی و شرایط فردی تان اقدام به پذیرش در دانشگاه های این کشور نمایید و حتما از مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی در دفاتر تهران و شیراز مشاوره های لازم را دریافت کنید . مشاورین ما به شما کمک می کنند تا به راحتی تمامی مراحل را پشت سر گذاشته و به پذیرش در بهترین دانشگاه های این کشور برسید.البته با مطالعه شرایط پذیرش در سایر کشورهای نزدیک همانند تحصیل در لهستان نیز می توانید سایر گزینه های پیش رویتان را بررسی کنید.

سوالات پر تکرار تحصیل در ترکیه

بله ، در بسیاری از دانشکاه های کشور ترکیه دروس به زبان انگلیسی ارائه می گردد اما شهریه تحصیل به زبان انگلیسی گاهی تا ده برابر بیشتر از زبان ترکی است.

هیچ گونه شرط سنی یا پیش زمینه تحصیلی و یا معدل خاص نیاز نیست شما با هر دیپلمی به شرط آوردن نمره قبولی در آزمون می توانید به تحصیل مشغول شوید.

هزینه تحصیل در دانشگاه هایی که دروس خود را به زبان ترکی ارائه می دهند در مقطع کارشناسی از 250 تا 750 دلار در هر سال است و در صورت انتخاب زبان انگلیسی تا 1500 دلار در برخی از دانشگاه ها می رسد. در مقطع کارشناسی ارشد نیز شهریه تحصیلی تا 600 دلار به زبان ترکی و تا 900 دلار برای زبان انگلیسی خواهد بود.

بله با یادگیری زبان ترکی و شرکت در آزمون ورودی می توان فرصت تحصیل به صورت رایگان در دانشگاه های ترکیه را به دست آورد.

آزمون SAT دشوارتر از آزمون YÖS و مخصوص دانشجویانی ست که قصد حضور در دانشگاه های انگلیسی زبان ترکیه در مقطع کارشناسی را دارند ، مواد امتحانی این آزمون شامل ریاضی ، نگارش و درک مطلب زبان انگلیسی بوده و مجموع نمرات ۱٫۶۰۰ نمره است که دانشجو باید حداقل نمره ۱۱۰۰ را به دست آورد ؛ نکته جالب توجه اینکه نتیجه این آزمون در دانشگاه های آمریکا نیز معتبر می باشد.

به شما توصیه می کنیم تا با مطالعه مقالات زیر از شرایط تحصیل در سایر کشورهای ایده آل نیز مطلع شوید.

بببینید و بشنوید برخی از نظرات دوستان و همراهانی را که با ما نتیجه دلخواه خود را کسب نموده اند.

14 دیدگاه در “تحصیل در ترکیه

  1. تحصیل در ترکیه مهلا گفت:

    سلام برای رشته مهندسی برای ارشد میخام به زبان ترکی بخونم برای دانشگاه های دولتی ترکیه چه آزمون هایی باید بدم برای ورود و مدارکش چیه چون من زبان انگلیسی اصلا بلد نیستم ولی ترکی بلدم حتما باید انگلیسی هم یاد داشته باشم یا مدرکی داشته باشم؟

    1. تحصیل در ترکیه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      نیازی نیست برای کورس ترکی، انگلیسی بلد باشید.
      برای کورس ترکی مدرک تومر و آزمون آلس لازم است.

      با تشکر از سوال شما

  2. تحصیل در ترکیه کفتانی گفت:

    با سلام دختر من از دانشگاه شریعتی در رشته طراحی لباس با نمره 19.5فارغ التحصیل شده است بفرمایید برای ادامه تحصیل چه دانشگاهی را پیشنهاد می کنید و زمان apply آن چه زمانی است

    1. تحصیل در ترکیه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      دانشگاه های زیر به شما پیشنهاد می شود
      هالیچ، ایسیک، بیلگی، فنی استانبول ، مال تپه، مرمره
      ددلاین هر دانشگاهی متفاوت است ولی به طور کلی برای هر دانشگاهی حداقل از چهار ماه قبل می بایست اقدام کرد.

      با تشکر از سوال شما

  3. تحصیل در ترکیه پگاه گفت:

    با سلام برای تحصیل در رشته مد و طراحی لباس در ترکیه به چه مدارکی نیاز هست و ایا میشه بلافاصله بعد از دریافت مدرک دیپلم برای تحصیل در این رشته اقدام کرد و ایا برای تحصیل در این رشته حتما باید دیپلم هنر داشت یا میتوان از سایر دیپلم ها هم برای تحصیل استفاده کرد و اگه میشه نیاز به چه چیزهایی دارد؟

    1. تحصیل در ترکیه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      با ارائه مدرک دیپلم تان حتی به محض فارغ التحصیلی می‌توانید پذیرش کالج یا دانشگاه های ترکیه را دریافت نمایید.
      دریافت پذیرش با هر نوع دیپلمی امکان پذیر است.

      با تشکر از سوال شما

  4. تحصیل در ترکیه مژگان گفت:

    من طرح رشته پرستاری و شروع کردم بعد از دوسال می‌خوام برای ادامه تحصیل در ارشد پرستاری به این کشور برم
    آیا شرایط خاصی داره؟و هزینه هاشم چقدر میشه

  5. تحصیل در ترکیه سعید رحیمی گفت:

    سلام
    آیا در دانشگاهها ترکیه ارشد و دکتری علوم آزمایشگاهی هست

  6. تحصیل در ترکیه نرگس گفت:

    برای امتحان ورودی دانشگاه انتخابی باید در ترکیه حضور داشته باشیم یا بصورت انلاین انجام میشود ؟
    اینکه در ایران مدرک کارشناسی داشته باشیم و بخواهیم در دانشگاه ترکیه درس بخوانیم باید از ابتدا شروع کنیم و نمیتوانیم کارشناسی ارشد بخوانیم درست است ؟
    فقط با زبان ترکی استانبولی میتوان درس خواند یا باید انگلیسی بلد باشیم ؟
    هنگام درس خواندن همسر هم میتواند همراه ما به انجا بیاید یا خیر؟

  7. تحصیل در ترکیه Mehrdad گفت:

    بسیار عالی
    برای دوره های پسادکتری آیا در ارویه امکانات دانشگاهی فراهم است؟

    1. تحصیل در ترکیه مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      باسلام خدمت شما دوست عزیز

      بله ، دانشگاه در این منطقه وجود دارد .

      باتشکر از سوال شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (434 امتیاز)
منو
خانه