ورزش در استرالیا

ورزش در استرالیا بخش مهمی از این کشور است که لیگ ‌های اصلی ورزش حرفه‌ای در استرالیا شبیه لیگ ‌های اصلی ورزش حرفه‌ای در ایالات متحده و کانادا هستند و رسانه ها نقش مهمی در چشم انداز ورزشی استرالیا دارند و بسیاری از رویداد های ورزشی از تلویزیون یا رادیو این کشور پخش می شوند.

اگر  قصد مهاجرت به کشور استرالیا را دارید و مشتاق هستید راجع به سرگرمی های این کشور که ورزش بخش مهمی از آن است ، اطلاعات بیشتری داشته باشید می توانید با مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) همراه شوید تا اطلاعات مهم و کاربردی در اختیاراتان قرار گیرد.

همچنین توصیه می کنیم با دقت و توجه مقاله مهاجرت به استرالیا را  بخوانید تا بدانید چه راه و روش هایی برای ورود و اقامت دائم در این کشور وجود دارد.

استرالیا به عنوان یک کشور در بسیاری از رویدادهای بین المللی از جمله المپیک و پارالمپیک شرکت کرده است.

این کشور همچنین دو بار میزبان بازی های المپیک تابستانی در ملبورن (1956) و سیدنی (2000) و همچنین بازی های مشترک المنافع در پنج نوبت بوده است و استرالیا یکی از شش کشوری است که در جام های جهانی کریکت ، فوتبال و راگبی به همراه انگلیس ، نیوزلند ، آفریقای جنوبی ، ایرلند و اسکاتلند بازی کرده است.

نکته : برای آشنایی با ورزش مورد علاقه خود بر روی نام آن در فهرست مطالب کلیک کنید و مستقیما همان مطلب را بخوانید.

فهرست مطالب
ورزش در استرالیا

از اهمیت ورزش در استرالیا می توان به مشارکت ورزشی استرالیایی ها در لیست زیر اشاره ای کرد :

نوع و جنسیت ورزشکاران درصد
بزرگسالان ورزشکار بالای 15 سال 88.8 درصد
زنان ورزشکار 55 درصد
مردان ورزشکار 70.5 درصد
کودکانی که در فعالیت های سازمان یافته بعد از مدرسه شرکت می کنند. 70.8 درصد
کودکانی که در فعالیت های مرتبط با ورزش بعد از مدرسه شرکت می کنند. 67.3 درصد

تاریخ ورزش در استرالیا

ورزش در استرالیا توسط بریتانیایی ها در سال 1810 معرفی شد ، زمانی که آن ها اولین رویداد ورزشی را برگزار کردند ، بلافاصله پس از آن ، ورزش های دیگری مانند مسابقات کریکت اسب دوانی و قایقرانی آغاز شد ، بازی های اولیه در این کشور در امتداد هرم طبقاتی انجام می شد ، طبقه بالای جامعه در روز های شنبه ورزش می کردند در حالی که طبقه پایین فقط در تعطیلات رسمی مجاز به ورزش بودند.

سیدنی اولین مرکز ورزش در استرالیا بود و اولین مسابقات فوتبال در آنجا در اوایل سال 1829 برگزار شد ، مسابقات اسب دوانی در اواخر دهه 1830 در استرالیا معرفی شد و در سراسر هرم طبقاتی مورد حمایت قرار گرفت ، تاریخ ورزش در استرالیا به عنوان شکلی از ادغام اجتماعی بین طبقات بالا و پایین در طول دهه های 1850 ، 1840 و 1830 مورد استفاده قرار گرفت.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

در خصوص ابهامات مهاجرتی خود با مشاوران رجبی صحبت کنید و اطلاعات صحیح و کامل دریافت کنید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

سازمان ورزش در استرالیا

سازمان ورزش در استرالیا تا حد زیادی توسط سیستم حکومت فدرال آن یعنی دولت استرالیا و شش ایالت و دو منطقه و دولت های محلی تعیین شده است ، دولت‌ های ایالتی و منطقه ‌ای دارای اداره‌ا ی هستند که مسئولیت ورزش و تفریح ​​را بر عهده دارند.

این بخش ‌ها به سازمان ‌های ورزشی دولتی کمک می‌کنند ، امکانات ورزشی را توسعه می دهند و مدیریت می‌کنند ، برای رویداد های ورزشی بزرگ کمک های مالی جمع می کنند و سیاست‌ هایی را برای کمک به ورزش در سراسر ایالت به کار می گیرند و هر ایالت و منطقه استرالیا مؤسسه یا آکادمی ورزشی خود را تأسیس کرده است که بصورت زیر است :

موسسه ورزشی سال تاسیس
آکادمی ورزش ACT تاسیس در 1989
موسسه ورزش نیو ساوت ولز تاسیس در 1996
موسسه ورزش قلمرو شمالی تاسیس در 1996
آکادمی ورزش کوئینزلند تاسیس در 1991
موسسه ورزش استرالیای جنوبی تاسیس در 1982
موسسه ورزش تاسمانی تاسیس در 1985
موسسه ورزش ویکتوریا تاسیس در 1990
موسسه ورزش استرالیای غربی تاسیس در 1984

شهرهای ورزشی در استرالیا

استرالیا ورزش را بسیار جدی می‌گیرد و شهر های زیادی دارد که استادیوم‌ها ، زمین‌ها و پوشش اخبار را به ورزش هایی مانند کریکت ، فوتبال استرالیایی ، راگبی و بسیاری از ورزش ‌های دیگر اختصاص می‌دهد ، همانگونه که اشاره شد ، ورزش در استرالیا از جایگاه ویژه ای برخوردار است بطوری که برخی از شهر های این کشور به عنوان مرکز و قلب فعالیت های ورزشی به شمار می رود.

شهر ملبورن به دلیل رویداد های ورزشی مهم خود در میان شهرهای ورزشی در استرالیا مشهور است و به عنوان پایتخت ورزشی جهان توصیف شده است و یکی از استادیوم های آن ، زمین کریکت ملبورن ، به عنوان خانه فوتبال استرالیا در نظر گرفته می شود ، علاوه بر کریکت ، سایر ورزش های محبوب در این شهر شامل فوتبال استرالیایی ، بسکتبال و فوتبال (soccer) است.

هیچ مقصدی بهتر از سیدنی برای عاشقان راگبی وجود ندارد ، لیگ راگبی این شهر دلیل بازدید مکرر گردشگران از سیدنی است ، 8 باشگاه از مجموع 16 باشگاه موجود در این شهر مختص راگبی است ، بنابراین باید بدانید که مردم سیدنی این ورزش را بسیار جدی می گیرند و سایر ورزش های محبوب در این شهر شامل کریکت ، فوتبال استرالیایی و فوتبال (soccer) است.

سایر شهر های ورزشی در استرالیا شامل بریزبن و آدلاید می شود که ورزش های محبوب بریزبن شامل راگبی ، کریکت ، فوتبال و بسکتبال می شود و ورزش های محبوب آدلاید شامل مسابقات اسب دوانی و ورزش های موتوری می شود.

برای شناخت بهتر شهر های استرالیا توصیه می کنیم حتما مقاله معرفی شهرهای کشور استرالیا را در همسن سایت بخوانید.

نهاد های ورزشی اهداف
Australian Sports Commission حمایت و سرمایه گذاری در ورزش.
Sport Australia ابتکارات را در بخش گسترده ‌تر ورزش برای تشویق رشد صنعت ورزش پیش می‌برد.
Australian Institute of Sport (AIS) سیستم ورزشی با عملکرد بالا را رهبری می کند.
Australian Sports Foundation سازمان پیشرو غیرانتفاعی برای جمع آوری کمک های مالی و خیریه در استرالیا.
National Sports Tribunal خدمات حل اختلاف مستقل و مقرون به صرفه را به ارگان های ورزشی ، ورزشکاران و پرسنل پشتیبانی ارائه می دهد.
Sport Integrity Australia از یکپارچگی ورزش استرالیا محافظت می کند.

نهادهای ورزشی ملی در استرالیا

چندین نهاد ملی کلیدی مرتبط با ورزش در استرالیا وجود دارد که در جدول به آن ها اشاره شده

برای عزیزانی که قصد سرمایه گذاری در استرالیا را دارند می توانند در مجموعه نهادهای ورزشی ملی در استرالیا ، بخش Australian Sports Commission نیز سرمایه گذاری کنند و برای اخذ مشاوره های بیشتر در زمینه سرمایه گذاری در این کشور می توانید با متخصصان مجرب موسسه مهاجرتی رجبی همراه شوید تا شما را به بهترین نحو راهنمایی کنند.

محبوب ترین ورزش ها در استرالیا

محبوب ترین ورزش ها در استرالیا می توانند بسیار متفاوت از سایر نقاط جهان باشند و علاوه بر این هر منطقه در این کشور ، ورزش های محبوب خاص خود را دارند ، در جدول زیر به پنج تا از محبوب ترین ورزش ها در استرالیا پرداخته شده است :

افرادی که قصد تحصیل در کشور استرالیا را دارند بهتر است در یکی از ورزش های بالا حرفه ای باشند تا بتوانند در تیم های مهم مدرسه یا دانشگاه شرکت کنند و تجربه ای منحصر بفرد را در تیم ها برای خود رقم بزنند ، در صورت تمایل به آگاهی بیشتر از ورزش های محبوب در استرالیا می توانید با مشاوران رجبی تماس حاصل فرمایید.

در میان ورزش های محبوب ذکر شده در بالا ، ورزش کریکت ورزش ملی کشور استرالیا بشمار می رود در همه شهر های این کشور از جایگاه ویژه ای برخوردار است و بازی می شود چه بعنوان سرگرمی و چه بعنوان رقابت.

  1. فوتبال استرالیایی
  2. کریکت
  3.  فوتبال آمریکایی
  4.  لیگ راگبی
  5. گلف
  6. اتحادیه راگبی
  7.  فوتبال (soccer)
  8.  تنیس
  9.  بسکتبال 10. ورزش های آبی

ورزش های سنتی استرالیا

ورزش در استرالیا تنها به ورزش های محبوب ذکر شده محدود نمی شود و ورزش های سنتی استرالیا هم بسیار پر طرفدار هستند ، بازی های سنتی استرالیا (بومیان) از جهتی منحصر به فرد هستند که ماهیت رقابتی ندارند ، آن ها بیشتر روی همکاری و یکپارچگی متمرکز هستند زیرا وقتی بازیکنی از بازی خارج می شود ، می تواند به سادگی دوباره به بازی بپیوندد.

بازی هایی مانند Goomboobooddoo ، بوروینجین ، مسابقه اپل ، آبجو قوطی رگاتا ، مسابقه وزغ نیشکر ، گوانا کش (نسخه ای از طناب کشی) ، رگاتا کارتن شیر ،  Moonrock Throwing ، شمارش گوسفند ، تروگو از جمله ورزش های سنتی استرالیا بشمار می روند.

بیمه ورزشی در استرالیا

اگر یک ورزشکار هستید و ورزش در استرالیا را انتخاب کرده اید ، بیمه حوادث ورزشی می تواند به مقابله با آسیب ها و حوادثی که ممکن است در طول تمرین و مسابقات رخ دهد ، به شما کمک کند ، انواع شرکت هایی که بیمه های ورزشی در استرالیا را به شما ارائه می دهند شامل موارد زیر می شوند :

نام شرکت حداکثر سود ماهانه حداکثر % درآمد تحت پوشش حداکثر دوره سود دوره انتظار
AAMI 10،000 75 % تا 5 سال 14 ، 28 و 60 تا 90 روز
Insuranceline 10،000 75 % تا 5 سال 14 ، 28 و 60 تا 90 روز
SUNCORP 10،000 75 % تا 5 سال 14 ، 28 و 60 تا 90 روز
NOBLEOAK 25،000 75 % تا 5 سال 30 تا 90 روز
ZURICH 12،000 75 % تا 5 سال 30 ، 60 تا 90 روز
MLC 60،000 75 % تا 5 سال 14 ، 30 ، 90 روز ، 1 سال یا 2 سال
ONEPATH 60،000 75 % تا 5 سال 14 ، 30 ، 60 ، 90 ، 180 روز ، 1 سال یا 2 سال

پوشش بیمه ورزشی در استرالیا

پوشش بیمه ورزشی در استرالیا (بیمه حوادث ورزشی) نوعی پوشش خاص برای ورزشکاران است ، این نوع بیمه به طور خاص برای کمک به جبران خطرات ورزشی طراحی شده است و در صورتی که در حین مسابقه مجروح شوید ، می توانید مزایایی از جمله موارد زیر را دریافت کنید :

پوشش آسیب های پزشکی : این بیمه ها هزینه های پزشکی مانند جراحی ‌های انتخابی ، اسکن ‌های تشخیصی ، فیزیوتراپی و سایر درمان‌ هایی را که medicare پوشش نمی دهد را ، پوشش می دهند ،اگرچه ممکن است مزایا با مبلغی که قبلاً پرداخت شده کاهش یابد.

ناتوانی در رشته ورزشی : در صورت آسیب دیدگی که باعث ناتوانی فرد در رشته تخصصی خود ، به طور موقت یا دائمی شود ، می تواند مزایای جایگزینی درآمد را برای مدت زمان مشخصی مطالبه کند.

مزایای یکجا و عمومی : اگر ورزشکار از نوع خاصی از آسیب رنج ببرد ممکن است به وی مزایای یکجا تعلق گیرد ، اندازه پرداخت بستگی به نوع آسیب دارد که به طور کلی به صورت درصدی از کل مبلغ یکجا بیان می شود.

انتخاب یک کشور جنبه های مختلف دارد ، مقالات زیر برای کمک به شما در شناخت استرالیا ارائه شده است.

ورزشگاه های کشور استرالیا

همانگونه که اشاره شد ورزش در استرالیا از اهمیت ویژه ای برخوردار است به همین دلیل در این کشور استادیوم ها ورزشگاه های بزرگی ساخته اند که مهم ترین اتفاقات ورزشی در آن ها رقم خورده است که در جدول زیر به 10 تا از بزرگتربن ورزشگاه های کشور استرالیا اشاره شده است.

همانطور که در جدول مشاهده می کنید بیشتر ورزشگاه های کشور استرالیا در شهر ملبورن بعبارتی پایتخت ورزشی این کشور قرار گرفته اند ، اگر فرد ورزشکاری هستید و کار در استرالیا را بعنوان هدف خود انتخاب کرده اید ، شاید شهر ملبورن یکی از بهترین انتخاب ها برای شما باشد زیرا می توانید آخر هفته های خود را در یکی از ورزشگاه های این کشور به تماشای بازی های تیم ها بپردازید که برای تحقق این امر موسسه مهاجرتی رجبی بهترین گزینه برای راهنمایی شما تا رسیدن به اهدافتان است ، اگر قصد کار در این کشور را دارید حتما مقاله لینک شده را بخوانید تا با فرصت های شغلی و مشاغل پردرآمد این کشور هم آشنا شوید.

نام استادیوم شهر و ایالت ظرفیت استادیوم
زمین کریکت ملبورن ملبورن (ویکتوریا) 100،024
استادیوم استرالیا سیدنی (نیو ساوت ولز) 84،000
استادیوم پرث پرث (وسترن استرالیا) 65،000
استادیوم داکلندز ملبورن (ویکتوریا) 56،347
آدلاید اوال آدلاید (سوث استرالیا) 55،317
لانگ پارک بریزبن (کویینز لند) 52،500
پارک کاردینیا جیلونگ (ویکتوریا) 36،000
مرکز ورزشی بین المللی نیوکاسل نیوکاسل (نیو ساوت ولز) 33،000
استادیوم مستطیلی ملبورن ملبورن (ویکتوریا) 30،050
استادیوم وسترن سیدنی پاراماتا (نیو ساوت ولز) 30،000

مشاهیر ورزشی در استرالیا

جایگاه ویژه ورزش در استرالیا باعث شده در این کشور اسطوره هایی در رشته های مختلف ورزشی ظهور کنند که در لیست زیر به اسامی برخی از مشاهیر ورزشی استرالیا اشاره شده است :

نام ورزشکار رشته ورزشی میانگین درآمد سالانه
بن سیمونز بسکتبال بیش از 1 میلیون دلار
جیسون دی گلف 1،180،112 دلار
نیک کیرگیوس تنیس 591 هزار دلار
دانیل ریکاردو راننده فرمول یک تقریبا 15 میلیون دلار (ارزش خالص ورزشکار)
دیوید وارنر کریکت بیش از 1 میلیون دلار
داستین مارتین فوتبال استرالیایی تقریبا 850 هزار دلار
گلن ماکسول کریکت بیش از 1 میلیون دلار
لنس فرانکلین فوتبال استرالیایی 760 هزار دلار
جاناتان تورستون لیگ راگبی 1،701،143 دلار
برنارد تومیک تنیس 4 میلیون دلار

هزینه ورزش های مختلف در استرالیا

هزینه ورزش های مختلف در استرالیا می تواند بسیار با یکدیگر متفاوت باشد ، اما هزینه هر ورزش در استرالیا به گونه ای است که همه افراد جامعه بتوانند در آن شرکت کنند ، به شهریه ماهانه ورزش های مختلف در جدول توجه کنید.

البته باید توجه کرد که شهریه های ذکر شده در جدول ممکن است در ایالت های مختلف متفاوت باشد.

به یاد داشته باشید که اگر می خواهید در ورزش استرالیا موفق باشید ابتدا باید بتوانید با زبان آنها صحبت کنید ، اگر در این مورد اطلاعات کافی ندارید به مقاله خط و زبان مردم استرالیا مراجعه کنید.

ورزش هزینه
فوتبال استرالیایی 14 دلار برای نوجوانان و 33 دلار برای بزرگسالان
بسکتبال 50 تا 100 دلار در هر فصل
کریکت برای جوانان 16 دلار و برای بازیکنان بزرگسال 22.50 دلار
گلف بسته به باشگاه ، شهریه ماهیانه می تواند از چند صد دلار تا بیش از 2000 دلار باشد. به طور کلی، اکثر آنها در محدوده 300-700 دلار خواهند بود.
راگبی 200 تا 275 دلار در هر فصل با تو جه به سن
تنیس 60 تا 100 دلار بر اساس سن
شنا 62 دلار هزینه حق عضویت و 44 دلار شهریه

سوالات پر تکرار ورزش در استرالیا

  • فوتبال استرالیایی 14 دلار برای نوجوانان و 33 دلار برای بزرگسالان
  • بسکتبال 50 تا 100 دلار در هر فصل
  • کریکت برای جوانان 16 دلار و برای بازیکنان بزرگسال 22.50 دلار
  • گلف بسته به باشگاه ، شهریه ماهیانه می تواند از چند صد دلار تا بیش از 2000 دلار باشد. به طور کلی، اکثر آنها در محدوده 300-700 دلار خواهند بود.
  • بن سیمونز
  • جیسون دی
  • نیک کیرگیوس
  • دانیل ریکاردو
  • دیوید وارنر
  • زمین کریکت ملبورن در ملبورن (ویکتوریا)
  • استادیوم استرالیا  در سیدنی (نیو ساوت ولز)
  • استادیوم پرث در پرث (وسترن استرالیا)
  • استادیوم داکلندز در ملبورن (ویکتوریا)
  • آدلاید اوال در آدلاید (سوث استرالیا)

بازی هایی مانند Goomboobooddoo ، بوروینجین ، مسابقه اپل ، آبجو قوطی رگاتا ، مسابقه وزغ نیشکر ، گوانا کش (نسخه ای از طناب کشی) ، رگاتا کارتن شیر ، Moonrock Throwing ، شمارش گوسفند ، تروگو از جمله ورزش های سنتی استرالیا بشمار می روند.

  • فوتبال استرالیایی
  •  کریکت
  • فوتبال آمریکایی 
  • لیگ راگبی
  •  گلف 

تلاش کردیم در این مقاله با چگونگی ورزش در استرالیا آشنا شوید ، برای ارتباط نزدیک تر با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی در زمینه مهاجرت تحصیلی و کاری ، با شماره های ما در تماس باشید و با مشاوران دفاتر تهران و شیراز صحبت کنید ، ذکر این نکته ضروری است که اگر انتخاب این کشور برای مهاجرت بوده است، حتماً مقاله مهاجرت به مجارستان را بخوانید تا با روش های قانونی آن آشنا شوید.

ورزش در کشورهای دیگر جهان چه امکانات و ویژگیهایی دارد؟ مقالات زیر برای مقایسه تقدیم شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه