تاسیس شعبه یا نمایندگی در اتریش

تاسیس شعبه یا نمایندگی در اتریش ، راهی بسیار خوب برای گسترش شرکتتان در ایران است ما در این مقاله قصد داریم راه های مختلف این کار و نحوه انجام و ثبت و  تاسیس شعبه در اتریش را بررسی می کنیم پس برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) و چندین سال سابقه در زمینه کسب اقامت از طریق سرمایه گذاری در کشورهای مختلف دنیا بهترین مشاورین مهاجرت را در اختیار شما می گذارد ، مطلبی که در حال مطالعه آن هستید درمورد تاسیس شعبه یا نمایندگی شرکت شما در اتریش است ، در صورتی که مطالب به صورت کامل به شما منتقل نشد حتما با ما در تماس باشید و سوالات خود را بپرسید.

خوشبختانه امروزه همه مشاغل که دارای شرکت در ایران هستند می توانند در اتریش شعبه ایجاد کنند ،  تاسیس شعبه یا نمایندگی در اتریش به اشخاص حقوقی خارجی این امکان را می دهد که یک واحد سازمانی مستقل در اتریش برای حضور در بازار اتریش و همچنین اخذ مجوز تجارت ایجاد کنند.

شعبه ها در اتریش شخصیت حقوقی خود را ندارند ، نام شعبه یک شرکت خارجی در اتریش اصولاً باید حاوی نام شخص حقوقی مؤسسه اصلی یا دفتر ثبت شده در خارج از کشور باشد ، ضمناً اشاره به ظرفیت به عنوان شعبه ( مثلاً شعبه اتریش ) جایز است.

فهرست مطالب
تاسیس شعبه یا نمایندگی در اتریش

شعبه یک کسب و کار خارجی در اتریش باید برای ثبت در ثبت شرکت ها توسط نهاد مجاز برای نمایندگی تجارت ثبت شود ، اگر قصد دارید در کشور اتریش کسب و کار خود را آغاز کنید و از این طریق اقامت کشور اتریش را به دست آورید با ما در مقاله کار در اتریش همراه شوید تا چارچوب کلی قوانین را به شما آموزش دهیم.

مدارک تاسیس شعبه در اتریش

برای تاسیس شعبه یا نمایندگی در اتریش باید یک درخواست دادگاه برای ثبت شرکتها که به امضای نماینده مجاز و تایید شده توسط دادگاه یا دفتر اسناد رسمی رسیده باشد داشته باشید ، مدارک تاسیس شعبه در اتریش شامل موارد زیر می شود :

  • گواهی دال بر تاسیس شعبه
  • نام شعبه
  • محل
  • آدرس کسب و کار مربوطه برای تحویل اسناد
  • نمونه تایید شده از امضای نهادهای نمایندگی تجارت خارجی
  • فعالیت های شعبه خاص
  • شرایط شخص حقوقی
  • اثبات وجود شرکت خارجی در کشور اصلی ( گزیده تایید شده از ثبت یا ثبت شرکت ها )
  • قرارداد مشارکت تایید شده و ترجمه شده یا اساسنامه شرکت خارجی
  • گواهی ترخیص صادره از اداره مالیات

علاوه بر این ، برای تاسیس شعبه یا نمایندگی در اتریش مشاغلی که محل اصلی کسب و کار یا دفتر ثبت شده خود در خارج از منطقه اتحادیه اروپا/منطقه اقتصادی اروپا دارند : مدرکی که نشان می دهد شرکت خارجی به طور منظم فعالیت های تجاری را در کشور خود انجام می دهد و نمونه امضاهای نماینده دائم شعبه.

درخواست را می توان به صورت کتبی بر روی کاغذ یا از طریق تراکنش های حقوقی الکترونیکی ارسال کرد ، اگر دوست دارید در مورد نحوه مهاجرت به این کشور و راه های مختلف کسب اقامت اتریش اطلاعاتی کسب کنید می توانید همین حالا مقاله مهاجرت به اتریش را مطالعه کنید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تاسیس شعبه یا نمایندگی شرکت شما در کمترین زمان با راهنمایی متخصصان ما، با در ارتباط باشید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

هزینه های تاسیس شعبه در اتریش

برای تاسیس شعبه یا نمایندگی در اتریش هزینه های تاسیس شعبه شامل : هزینه دادرسی 9/40 یورو برای هر درج نام ، دفتر ثبت و آدرس تجاری شعبه ( در مجموع 28.20 یورو ) می شود.

علاوه بر این ، بسته به نوع شخص حقوقی ، هزینه های ورودی عمومی بالاتری ( معمولاً بین 19 یورو تا 162 یورو) باید پرداخت شود و همچنین هزینه های ناشی از انتشارات اجباری در وینر سایتونگ وجود دارد ، معمولا این موارد توسط دادگاه ثبت شرکت ها تعیین و متعاقباً به متقاضی واریز می شود.

هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی یکی از بهترین موارد برای مهاجرت به نقاط مختلف دنیا است ، این گروه معتبر و ماهر بدون کسب هیچ هزینه ای راه های مختلف مهاجرت به بهترین کشورها را در گروه اینستاگرام و دیگر شبکه های اجتماعی رجبی توضیح می دهد برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

هزینه های تاسیس شعبه در اتریش

جواز کسب برای ثبت شعبه در اتریش

هنگام انجام یک فعالیت تجاری شعبه نیاز به مجوز تجارت صادر شده توسط مرجع تجارت در محل شعبه در اتریش دارد ، ثبت تجارت و جواز کسب برای تاسیس شعبه یا نمایندگی در اتریش همچنین می تواند به صورت آنلاین و بدون احراز هویت از طریق سیستم اطلاعات مجوز کسب و کار اتریش یا با ثبت نام با استفاده از امضای تلفن همراه یا کارت شهروندی مبتنی بر کارت انجام شود.

در اصل ، یک مدیر عامل بر اساس قانون تجارت ، که تمام شرایط لازم برای انجام تجارت طبق قوانین اتریش را داشته باشد ، باید منصوب شود ، اگر همه الزامات برآورده شود ، تجارت ممکن است از روزی که ثبت انجام شده است انجام شود.

مرجع تجارت با یک تصمیم اداری تصمیم می گیرد ، شکایت کتبی علیه این تصمیم می تواند ظرف مدت چهار هفته نزد مرجع صادر کننده تصمیم اداری تسلیم شود و فرد در این مدت علیه این تصمیم حق اعتراض دارد ، همه مواردی که گفته شد بر اساس قوانین و سیاست های اجتماعی کشور اتریش تدوین شده اند که در صورت نیاز می توانید برای آشنایی کامل با این ساختار ها مقاله ساختار سیاسی کشور اتریش توسط موسسه رجبی را مطالعه کنید.

تعداد فرزندان به دنیا آمده از مهاجرین در اتریش

No Data Found

مالیات تاسیس شعبه در اتریش

تاسیس شعبه یا نمایندگی در اتریش معمولاً باعث ایجاد تعهد مالیاتی در اتریش می شود ، شروع و مکان شعبه باید ظرف یک ماه از شروع فعالیت به اداره مالیاتی ذیصلاح اطلاع داده شود ؛ اتریش به منظور جلوگیری از فرار مالیاتی از اپراتورهای فرامرزی چه در اتریش و چه در خارج از کشور استفاده می کند.

بنابراین ، معمولا سود شرکت بین شعبه و شعبه اصلی تقسیم می شود تا از مالیات مضاعف جلوگیری شود ؛ برای اهداف تقسیم سود ، پیامدهای مالیاتی معاملات برون مرزی باید همان پیامدهای مالیاتی باشد که از معاملات مشابه با شرکای تجاری مستقل و خود اشتغال حاصل می شود.

به عنوان مثال ، قیمت ها باید برای تحویل کالا توسط شعبه اصلی خارجی به شعبه داخلی ، همانطور که بین شرکت های مستقل اعمال می شود ، در نظر گرفته شود ، سود شعبه داخلی تعیین شده از این طریق مشمول مالیات تاسیس شعبه در اتریش می باشد.

پیشنهاد ما بعنوان متخصص مهاجرت این است برای شناخت تمامی ابعاد مهاجرتتان، تحقیق کنید؛ مطالب زیر حتما نظر شما را جلب میکند!

مالیات بر ارزش افزوده در اتریش

حتی شرکت هایی که دفتر ثبت شده آنها در خارج از کشور است ، اما دارای محل در اتریش هستند ، اصولاً باید برای اهداف مالیات بر ارزش افزوده در اتریش ثبت نام کنند و برای دریافت شماره مالیات از اداره مالیاتی ذیصلاح درخواست دهند ، توسط اداره مالیات به آنها یک شماره شناسه مالیات بر ارزش افزوده تخصیص داده می شود.

شرکت هایی که برای اهداف مالیات بر ارزش افزوده ثبت نام کرده اند ، عموماً ملزم به ارائه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده به صورت ماهانه یا سه ماهه هستند ، پس از پایان سال تقویمی ، اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده باید ارائه شود.

اگر هنگام تاسیس شعبه یا نمایندگی در اتریش کارمندی استخدام می شود ، باید قبل از شروع کار در شرکت معتبر بیمه سلامت ثبت نام کند ، ثبت نام باید همیشه به صورت آنلاین از طریق سایت بیمه ها انجام شود.

شرایط حسابداری برای شعبه اتریش

accounting for branch

شرایط حسابداری برای شعبه اتریش

مهم ترین شرایط حسابداری برای شعبه اتریش این است که شرکت شعبه باید حساب بانکی اتریشی داشته باشد ، مشتریان برای تنظیم این امر باید به اتریش سفر کنند ، ثبت نام در ثبت تجاری به طور خودکار به مقامات مالیاتی یک شرکت جدید اطلاع می دهد.

اما نماینده اتریش همچنان باید فعالانه برای شماره مالیات بر ارزش افزوده ظرف یک ماه پس از تشکیل شرکت اقدام کند ؛ اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده باید به صورت ماهانه یا فصلی و حساب مالیاتی سالانه ارائه شود.

ویژگی های شعبه در اتریش

در اینجا ویژگی های شعبه در اتریش آمده است :

  • شعبه یا نمایندگی یک شخص حقوقی مجزا از شرکت مادر در خارج از کشور است.
  • شخص حقوقی خارجی مسئولیتی در قبال بدهی ها و تعهدات خود در اتریش ندارد و به طور کامل آن را کنترل نمی کند.
  • شعبه معمولاً یک شرکت با مسئولیت محدود است.
  • شعبه باید طبق قانون شرکت و قوانین مالیاتی ، حسابداری و گزارشگری قابل اجرا برای این نوع شرکت ثبت و مدیریت شود.
  • موسسان ممکن است اشخاص حقیقی یا حقوقی باشند.
  • مدیر عامل یک شرکت با مسئولیت محدود مجبور نیست در اتریش اقامت داشته باشد.

تاسیس شعبه یا نمایندگی در اتریش بر اساس نرخ مالیات بر درآمد شرکتی قابل اعمال بر سودهای جهانی خود مشمول مالیات می شوند ، بنیانگذاران یک شعبه در اتریش باید شرایط حداقل سرمایه را رعایت کنند.

سوالات پر تکرار تاسیس شعبه یا نمایندگی در اتریش

خوشبختانه امروزه همه مشاغلی که دارای شرکت در ایران هستند می توانند در اتریش شعبه ایجاد کنند و یک واحد سازمانی مستقل برای حضور در بازار اتریش و همچنین اخذ مجوز تجارت آماده نمایند.

  1. گواهی تاسیس شرکت مادر
  2. آدرس و اطلاعات شرکت فعال مادر
  3. نمونه امضای اعضا و مدارک اصلی
  4. مدارک ترجمه شده شرکت مادر شامل ثبت و آگهی

هزینه های ثبتی و ارائه مدارک معمولا بین 150 تا 300 یورو خواهد بود.

بله، اما چون شعبه اصلی شما خارج از اتریش است و سود شعبه اتریش با آن شعبه تقسیم می شود، مالیات اندکی پرداخت می کنید.

شما باید حسابداری شعبه اتریش خود را با افتتاح حساب بانکی در همان کشور اتریش مدیریت کنید تا برای پرداخت مالیات و عوارض با مشکلی روبرو نشوید.

 ممنون که در این مطلب در مورد تاسیس شعبه یا نمایندگی در اتریش با ما همراه بودید ، شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و دقیق تر در مورد کشور اتریش و نحوه مهاجرت به این کشور از طریق دو شعبه تهران و شیراز شرکت مهاجرتی رجبی با مشاورین ما در تماس باشید و آنچه را که نیاز دارید بپرسید. همچنین اگر دوست دارید در مورد تحصیل در کشور اتریش اطلاعاتی کسب کنید می توانید مطلب کاملی در مورد آن در مقاله تحصیل در اتریش مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
منو
خانه