قانون تولد فرزند در برزیل

مشاوران مهاجرت
مشاوران مهاجرت
قانون تولد فرزند در برزیل
فهرست مطلب

مشاور مهاجرتی

اقدام در جهت مهاجرت به برزیل برای عده کثیری یک رویاست . تحصیل در برزیل این روزها بسیار مورد توجه است . اما یکی از راه های مهاجرت به کشور آفتاب ، قهوه ، فوتبال و ساحل های درخشان یعنی برزیل زیبا ، تولد فرزند در خاک این کشور محبوب است . برزیل به نوزادانی که در خاک این کشور بدنیا بیایند اقامت دائم اعطا میکند و این امر بسیاری از همسران را بر آن داشته تا برنامه ریزی کنند تا فرزند خود را در خاک برزیل به دنیا آورند . در این مقاله سعی شده به زوایای مختلف قانون تولد فرزند در برزیل پرداخته شود . برای راهنمایی های بیشتر در این زمینه ، کارشناسان آگاه موسسه حقوقی وکلای مهر آفرین رجبی همراه شما خواهند بود .

مطالعه قانون تولد فرزند در برزیل

برزیل ، سرزمینی زیبا و سرشار از جاذبه های طبیعی با مردمانی شاد و خونگرم و پرجمعیت ترین کشور در آمریکای جنوبی قرار گرفته است . برزیل کشوری چند ملیتی است و جمعیت گونه گون آن را نژادهای اروپایی ، آفریقایی ، آسیایی و سرخپوستان آمریکایی تشکیل می دهند . زبان رسمی این کشور به دلیل سال های مستعمره پرتغال بودن ، پرتغالی است .

مساحت جمهوری فدراتیو برزیل 8514877 کیلومتر مربع و جمعیت آن حدود 205 میلیون نفر می باشد . این سرزمین توسط کشورهای اروگوئه ، بولیوی ، آرژانتین ، پاراگوئه ، کلمبیا و سورینام در بر گرفته شده است . پایتخت برزیل شهر برازیلیا و واحد پول آن رئال R$ (BRL) می باشد .

اقتصاد پویای برزیل که طی سال های گذشته توانست تبدیل به یکی از قویترین و سریعترین رشدها در سطح جهانی شود در کنار رفاه مردمان این کشور و شرایط مناسب زندگی در آن ، این سرزمین را تبدیل به مقصدی مطلوب برای مهاجرت متقاضیان از سراسر دنیا کرده است . علاوه بر راه های آسان برای گرفتن اقامت و سپس تابعیت این کشور و زندگی در شرایط مناسب آن ، شخصی که تابعیت و اقامت برزیلی داشته باشد ، به راحتی امکان سفر به تمامی کشورهای جهان و حتا زندگی در آن ها را دارد .

شیوه های گوناگونی برای مهاجرت به برزیل وجود دارد که هر یک قوانین خاص خود را دارند . در همین راستا ، اطلاع از قوانین هر کشور برای دانستن مسیر درست و بدون آزمون و خطا ضروری به نظر می رسد . در ادامه به یکی از قوانین بسیار مهم که قانون تولد فرزند در برزیل است ، خواهیم پرداخت .

آشنایی با دو قانون خون یا خاک

در روش های قانونی مهاجرت ، تمامی کشورهای جهان در مورد تولد فرزند برای اخذ تابعیت یکی از دو قانون خون یا خاک را پذیرفته اند . در آن دسته از کشورهایی که قانون خون را به اجرا می گذارند ، معیار تابعیت فرزندی که در آن کشور به دنیا بیاید ، تابعیت پدر و مادر آن فرزند خواهد بود . در واقع نه تنها خود نوزاد تابعیت آن کشور را اخذ نمی نماید بلکه به گرفتن تابعیت جدید پدر و مادر خود نیز کمکی نمی کند .

بیشتر کشورهای دنیا از این سیستم پیروی می کنند . تنها در برخی از کشورها زمانی که یک والد با یک تبعه آن کشور ازدواج کرده و سپس کودکی متولد می شود ، آنگاه آن کودک می تواند درخواست تابعیت نماید .

در حالت قانون خاک ، اگر فرزندی در آن کشور که این قانون را به رسمیت می شناسد به دنیا بیاید ، آن کودک بی درنگ پس از تولد تبعه آن کشور شده و در برخی از این کشورها ، حتی با گذر مدت زمان لازم ، پدر و مادر فرزند نیز می توانند از این حق استفاده کرده و تابعیت کشور میزبان را داشته باشند .

قانون تولد فرزند در برزیل ، قانون خاک است . کشور برزیل به کودکانی که در خاکش متولد می شوند تابعیت می بخشد . نوزاد بلافاصله پس از به دنیا آمدن مجاز به دریافت شناسنامه و پاسپورت برزیلی است .

پدر و مادر کودک نیز پس از گذشت یک سال طی انجام یک سری مراحل قانونی می توانند اقامت دایم برزیل را کسب نمایند . بجز پدر و مادر ، خواهر و برادران کودک متولد شده نیز می توانند از همین راه اقامت دایم برزیل را دریافت کنند .

مراحل دریافت تابعیت برای کودک تازه متولد شده

پس از این که نوزاد در یکی از بیمارستان های ترجیحاً خصوصی به دنیا آمد ، سه مرحله اصلی برای گرفتن تابعیت او باید پشت سر گذاشته شود : گرفتن گواهی تولد یا شناسنامه برزیلی ، گرفتن پاسپورت برای نوزاد و در نهایت درخواست برای اقامت او .

گرفتن شناسنامه : برای دریافت شناسنامه کودک تازه متولد شده از طرف بیمارستان یک فرم به والدین تحویل داده می شود . پیشتر این فرم به دلیل رنگ زرد ، به فرم زرد شهرت داشت .

هم اکنون با وجود تغییر رنگ این فرم هنوز هم بسیاری آن را فرم زرد می نامند . نام اصلی این فرم Declaração de Nascimento Vívo (گواهی تولد یا Declaration of Live Birth) است . در این فرم افزون بر اطلاعات کودک ، پرینت پای او نیز باید در برگه حضور داشته باشد .

پس از تکمیل فرم زرد ، پدر و مادر می توانند به یکی از دفاتر اسناد رسمی در سطح شهر مراجعه کرده و شناسنامه کودک را به صورت رایگان تحویل بگیرند . بر اساس قانون تولد فرزند در برزیل ، برای صدور شناسنامه در دفتر اسناد رسمی ، باید پدر و مادر به همراه کد CPF ، دو شاهد برزیلی و خود نوزاد در آن جا حضور داشته باشند .

گرفتن پاسپورت و اقامت دائم برزیل

گرفتن پاسپورت برای نوزاد : مرحله پس از دریافت شناسنامه ، اقدام برای دریافت پاسپورت کودک است . مدارک لازم برای صدور پاسپورت بجز شناسنامه نوزاد ، عکس مناسب برای پاسپورت است که تهیه آن بر عهده پدر و مادر می باشد و آماده شده آن به دفتر پلیس فدرال در برزیل تحویل داده می شود . مدت یک هفته طول خواهد کشید تا پاسپورت برزیلی نوزاد صادر شود .

اقامت در برزیل : پس از دریافت پاسپورت نوزاد می توان هم برای اقامت کودک و هم والدین اقدام نمود . بر اساس قانون هیچ اهمیتی ندارد که پیش از تولد نوزاد وضعیت اقامت پدر و مادر چگونه بوده است .

حتی اگر والدین نوزاد به شکل توریستی یا با ویزای اقامت موقت در خاک برزیل حضور داشته اند ، پس از دریافت پاسپورت نوزاد به راحتی می توانند در این سرزمین مقیم شده و حتی شغلی برای خود پیدا کرده و مشغول به کار شوند . پس از دریافت اقامت نوزاد ، پدر و مادر نیز بلافاصله می توانند برای اقامت دایم خودشان اقدام نمایند .

آشنایی با کد CPF در برزیل

در قانون تولد فرزند در برزیل ، کد CPF یا به پرتغالی Cadastro de Pessoa Física (به معنای ثبت نام یک فرد به صورت فیزیکی یا Registration of a Physical Person) یک کد است که در تمام امور روزانه , شخصی و اجتماعی کاربرد دارد و به نوعی نشانگر هویت و کد شناسایی هر شخص در خاک برزیل است . این کد می تواند موقت یا دایمی باشد . هر یک از این حالات به نوع اقامت یا حضور شخص در برزیل بستگی دارد .

ذکر این نکته ضروری است که انجام این مراحل قانونی باید در حین حضور در خاک برزیل صورت پذیرد و از خارج از خاک آن ، امکان پذیر نیست . برای اطلاع از چنین قوانینی و اقدامات لازم به منظور دریافت اقامت والدین از راه تولد نوزاد ، هدایت و راهنمایی متخصصین مجرب و مطلع از قوانین بین الملل کمک شایان توجهی برای تسریع در کار و همچنین پیشگیری از بروز هرگونه خطایی است .

برای آگاهی کامل از قانون تولد فرزند در برزیل و اقدام برای مهاجرت با این شیوه ، یاری و همراهی کارشناسان با تجربه موسسه مهر آفرین رجبی در دفاتر شیراز و تهران را از یاد نبرید . همچنین در هنگام تماس با کارشناسان موسسه می توانید در خصوص اخذ ویزای تحصیلی برزیل هم مشاوره بگیرید .

3/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه