قانون تولد فرزند در دانمارک

قانون تولد فرزند در دانمارک و قوانین اخذ تابعیت دانمارک مقوله ای وسیع و پیچیده است ، اما در برخی از موراد فرد می تواند به طور خودکار تابعیت دانمارک را بگیرد و یکی از این موراد در خصوص تولد فرزند در دانمارک است.

این قوانین برای کودکان والدین خارجی متفاوت است و از اینرو در ادامه مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) به هر آنچه که در خصوص قانون تولد فرزند در دانمارک باید بدانید ، پرداخته اند.

اگر شخصی در طول اقامت در دانمارک باردار باشد و فرزندش را در دانمارک به دنیا بیاورد ، تابعیت دانمارک را دریافت می کند؟

در جواب باید پاسخ داد که بارداری یا زایمان تأثیری در اجازه اقامت فرد و اخذ تابعیت برای خودش یا فرزندش نخواهد داشت و پس از تولد کودک ، به یاد داشته باشید که برای او هم اجازه اقامت بگیرید ، حتی اگر فرزند شما در دانمارک به دنیا آمده باشد ، کودک به طور خودکار اجازه اقامت دریافت نمی کند و به محض اینکه پاسپورت برای کودک صادر شد ، باید اجازه اقامت به عنوان یک کودک همراه درخواست شود.

فهرست مطالب

افرادی هم که می خواهند تابعیت دانمارک را اخذ کنند باید در نظر داشته باشند که اخذ تابعیت و حق شهروندی دانمارک در صورتی که به طور مستمر در خاک دانمارک حضور داشته باشند ممکن است که در اغلب موارد شما باید به طور مداوم حداقل ۹ سال در کشور دانمارک زندگی کنید تا بتوانید در کشور دانمارک تقاضای تابعیت کنید.

توصیه می کنیم مقاله مهاجرت به دانمارک را بخوانید و طلاعات خود را به روز کنید.

قانون تولد فرزند در دانمارک

اخذ تابعیت خودکار دانمارک با تولد فرزند

آیا اخذ تابعیت خودکار دانمارک با تولد فرزند ممکن است؟ تابعیتی که کودک هنگام تولد در دانمارک می گیرد با توجه به تابعیت والدین تعیین می شود ، در مورد کودکان متولد ۱ ژوئیه ۲۰۱۴ به بعد اگر مادر ، پدر یا مادر مادر تابعیت دانمارک را داشته باشند ، کودک به طور خودکار شهروند دانمارک می شود و این امر صرف نظر از محل تولد کودک و فارغ از ازدواج والدین ، اعمال می شود ، این امر در مورد فرزندان خوانده زیر ۱۲ سال نیز صدق می کند.

قانون تولد فرزند در دانمارک و قوانین مربوط به اخذ خودکار تابعیت دانمارک هنگام تولد برای کودکان متولد شده قبل از ۱ ژوئیه ۲۰۱۴ به طور مداوم تغییر یافته است و به قانون تابعیت در زمان تولد مربوط است ، اینکه آیا کودک می تواند تابعیت دانمارک را بدست آورد ، به این بستگی دارد که کدام والد تابعیت دانمارک را دارد ، آیا والدین در زمان تولد کودک ازدواج کرده اند و آیا کودک در دانمارک یا خارج از کشور متولد شده است یا خیر.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

در چه کشورهایی می توان با تولد فرزند تابعیت کسب کرد؟ فرم مشاوره را تکمیل کرده و همین سوال را بپرسید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

تابعیت دانمارک در تولد فرزند قبل از تاریخ ۱ ژوئیه ۲۰۱۴

طبق قانون تولد فرزند در دانمارک کودک از بدو تولد یک شهروند دانمارکی است در صورتی که :

  • مادر یک شهروند دانمارکی باشد و کودک در ۱ ژانویه ۱۹۷۹ یا بعدا متولد شده باشد یا ؛
  • پدر یک شهروند دانمارکی است و با مادر کودک ازدواج کرده است ، یا اینکه کودک پس از ۱ فوریه ۱۹۹۹ در دانمارک متولد شده است ، اگر پدر پس از این تاریخ با مادر خارجی کودک قبل از ۱۸ سالگی کودک ازدواج کند ، کودک نیز یک شهروند دانمارکی می شود.

پدران دانمارکی که فرزندان آنها طبق قوانین فوق (تابعیت دانمارک در تولد فرزند قبل از تاریخ ۱ ژوئیه ۲۰۱۴ ) تابعیت دانمارک را ندارند ، می توانند درخواست کنند که فرزندانشان در صورت داشتن پدر در حضانت مشترک ، به عنوان شهروند دانمارکی تابعیت بگیرند.

تابعیت در زمان ازدواج والدین

تابعیت در زمان ازدواج والدین چه تاثیری بر تابعیت فرزند دارد؟ پاسخ این سوال را بررسی می کنیم :

در قانون تولد فرزند در دانمارک اگر فرزند پدر دانمارکی و مادر خارجی تابعیت دانمارک را بدست نیاورده باشند ، در صورت ازدواج والدین ، فرزند تابعیت دانمارک را دریافت می کند و با این حال ، قانون این است که کودک در آن زمان کمتر از ۱۸ سال سن داشته باشد و ازدواج نکرده باشد.

فرزندان حاصل از ازدواج مادر خارجی و پدری دانمارکی در بازه زمانی ۱۲ اکتبر ۱۹۹۳ تا ۳۰ ژوئن ۲۰۱۴ می توانند پس از تقاضا تابعیت دانمارک را دریافت کنند ، در این موارد کودک نباید شرایط عمومی اخذ تابعیت دانمارک را داشته باشد.

تابعیت دانمارک با فرزندخواندگی

کودک خارجی زیر ۱۲ سال که با مجوز فرزندخواندگی دانمارک به فرزندی پذیرفته شده است ، در صورت فرزندخواندگی توسط یک زوج متاهل دانمارکی در هنگام فرزندخواندگی شهروند دانمارک می شود.

در قانون تولد فرزند در دانمارک اگر فرزندخواندگی مطابق با قانون دانمارک یا از طریق مقامات دانمارکی انجام نشده باشد ( یعنی اگر متقاضیان مطابق با قانون خارجی در خارج از کشور فرزندخواندگی پذیرفته باشند ) ، در این شرایط ، تابعیت دانمارک با فرزندخواندگی ممکن نیست.

دادگاه خانواده می تواند ارزیابی کند که آیا چنین فرزندخواندگی خارجی می تواند طبق قوانین دانمارک به رسمیت شناخته شود و بنابراین در دانمارک اعتبار کسب کند یا خیر ، برای به رسمیت شناختن فرزندخواندگی خارجی طبق قوانین دانمارک ، شرایط مختلفی باید رعایت شود ، به عنوان مثال فرزند خوانده باید در کشوری که فرد در آن فرزند خوانده می شود اقامت دائم داشته باشد.

اگر کودکی پس از فرزندخواندگی به طور خودکار تابعیت دانمارک را به دست نیاورد ، کودک می تواند درخواست تابعیت دانمارک را کند.

تابعیت دانمارک با فرزندخواندگی

روش های دیگر مهاجرت و اخذ تابعیت به دانمارک

یکی از ساده ترین روش های دیگر مهاجرت و اخذ تابعیت به دانمارک از طریق تحصیل می باشد ، فارغ التحصیلان دانشگاه های دانمارک پس از اتمام تحصیل خود می توانند ۶ ماه اضافی در خاک دانمارک اقامت داشته باشند و در جستجوی کار باشند. توصیه می کنیم مقاله تحصیل در دانمارک را حتما مرور کنید تا با شرایط اخذ ویزای تحصیلی دانمارک آشنا شوید.

از طرف دیگر نیروی کار دانمارک در حال حاضر در زمینه های خاصی مانند بخش های آموزش ، مهندسی ، فناوری اطلاعات ، پزشکی و بهداشت و درمان با کمبود مهارت روبرو است و مشاغل مورد تقاضا شامل مهندسین ساختمان ، انرژی و برق ، مشاوران پزشکی ، پزشکان بیمارستان ، دندانپزشکان و داروسازان است و اخذ ویزای کاری برای ای متخصصان نیز روشی مناسب برای مهاجرت به این کشور می باشد.

پس از آشنایی با قانون تولد فرزند در دانمارک شاید بخواهید بدانید در چه کشورهایی تولد فرزند باعث اخذ تابعیت می شود؟ 

جدول ارائه شده دراین بخش می تواند تا حدی پاسخگوی شما باشد اما برای جزئیات بیشتر با ما در شرکت مهاجرتی رجبی در ارتباط باشید.

همچنین توصیه می کنیم مقاله بازیگران کودکان خود را در کدام کشورها به دنیا می آورند؟ را حتما بخوانید ؛ محتوایی جذاب با اطلاعاتی به روز !

کشور نوع تابعیت
ایالات متحده آمریکا آمریکایی
کانادا کانادایی
انگلستان بریتانیایی
فرانسه فرانسوی آ
لمان آلمانی
استرالیا استرالیایی
ژاپن ژاپنی
کره جنوبی کره‌ای

با کشور و مردم دانمارک از طریق مطالعه مقالات زیر بیشتر آشنا شوید.

سوالات پر تکرار قانون تولد فرزند در دانمارک

خیر ، اگر فرزند شما در دانمارک به دنیا آمده باشد ، کودک به طور خودکار اجازه اقامت دریافت نمی کند و به محض اینکه پاسپورت برای کودک صادر شد ، باید اجازه اقامت به عنوان یک کودک همراه درخواست شود.

افرادی که می خواهند تابعیت دانمارک را اخذ کنند باید در نظر داشته باشند که اخذ تابعیت و حق شهروندی دانمارک در صورتی که به طور مستمر در خاک دانمارک حضور داشته باشند ممکن است که در اغلب موارد شما باید به طور مداوم حداقل 9 سال در کشور دانمارک زندگی کنید تا بتوانید در کشور دانمارک تقاضای تابعیت کنید .

در مورد کودکان متولد 1 ژوئیه 2014 به بعد اگر مادر ، پدر یا مادر مادر تابعیت دانمارک را داشته باشند ، کودک به طور خودکار شهروند دانمارک می شود و این امر صرف نظر از محل تولد کودک و فارغ از ازدواج والدین ، اعمال می شود ، این امر در مورد فرزندان خوانده زیر 12 سال نیز صدق می کند.

در نهایت شرکت مهاجرتی رجبی کلیه خدمات خود در خصوص مهاجرت به کشور دانمارک از روش تحصیل و کار را به هموطنان عزیز تقدیم میدارد و مشاوران خبره ما در دفاتر تهران و شیراز آماده اند تا اطلاعات لازم در خصوص قانون تولد فرزند در دانمارک را در اختیارتان قرار دهند ، همچنین می توانید از مقالات دیگر سایت هم جهت افزایش آگاهی خود بهره مند شوید و یا با مشاوران ما در دفاتر مرکز و غرب تهران و یا دفتر شیراز در تماس باشید ، پیشنهاد ما مطالعه بهترین کشورها برای زندگی است.

قانون تولد فرزند در برخی کشورها را با هم مقایسه کنید ، شما فرزند خود را کجا به دنیا خواهید آورد؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
منو
خانه