اجاره مغازه در مجارستان

اجاره مغازه در مجارستان یکی از بهترین فرصت های تجاری برای ایرانیانی است که قصد سرمایه گذاری در  کشور مجارستان را دارند.

امروزه بسیاری از ایرانیان به فکر سرمایه گذاری خارجی ، خرید و یا اجاره مغازه در اروپا هستند که کشور مجارستان بهترین پل ارتباطی برای ورود به این قاره سبز است ، همانطور که می دانید ارائه خدمات فرش و اجاره مغازه و سرمایه گذاری در هر کشوری قوانین مخصوص به خود را دارد که هر مستاجر یا سرمایه گذاری باید از این شرایط آگاهی کافی داشته باشد.

شرکت های مدیریت املاک در مجارستان ، شرکت هایی هستند که بر ارائه خدمات اجاره ، اجاره و خرید ملک و مغازه ، مدیریت املاک ، خدمات وام های رهنی و سایر موارد نظارت و تخصص دارند ، سرمایه گذارانی که می خواهند یک مغازه ی اجاره ای در مجارستان افتتاح کنند ، لازم است مقررات اصلی شروع کار را رعایت کنند.

شما عزیزانی که کشور مجارستان را به عنوان مقصد تجاری خود انتخاب کرده اید و قصد مهاجرت به کشور مجارستان را دارید ، باید از قوانین اجاره مغازه در این کشور مطلع شوید که برای این امر می توانید با کارشناسان مجرب شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) همراه شوید تا شما را در این راه پر پیچ و خم همراهی کنند و بهترین اطلاعات را اختیار شما قرار دهند ، همچنین توصیه می کنیم مقاله کار در مجارستان را بخوانید و با بازارهای کاری و قوانین حاکم بر آن آشنا شوید.

فهرست مطالب
اجاره مغازه در مجارستان

انواع اجاره در مجارستان

اجاره مغازه در مجارستان در گروه اجاره های تجاری در این کشور قرار می گیرد ، اجاره های تجاری برای نگهداری فضا های اداری و خرده فروشی و به میزان محدودتر برای ساختمان ها و کارخانه های صنعتی بسیار رایج است ، بیشتر معاملات اجاره تجاری با پیشنهاد اجاره در قالب یک تعهد نامه یا یک سری شرایط شروع می شود که شامل شرایط تجاری مورد توافق طرفین از جمله فضا ، مدت اجاره و هرگونه مشوق مستاجر است.

انواع اجاره در مجارستان شامل دو نوع اجاره تجاری و اجاره مسکونی است ، اجاره مسکونی برخلاف اجاره ‌های تجاری ، به صورت رایج و زیاد در مجارستان تنظیم می‌شوند و قانون به نفع مستاجران است ، هزینه های اجاره تنظیم نشده است و سقفی برای افزایش اجاره در این نوع اجاره وجود ندارد ، با این حال ، فسخ قرارداد اجاره و تخلیه مستاجر بر اساس مقررات کشور مجارستان ، آسان نیست.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

اجاره مغازه و شروع به کار در مجاستان با عقد قرارداد صحیح تجاری با راهنمایی مشاوران رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

لیست اجاره های تجاری در مجارستان

اجاره مغازه در لیست اجاره‌ های تجاری در مجارستان معمولاً بر مبنای قوانین خالص اجاره هستند که مستاجر را ملزم می‌کند که اجاره اصلی و سهم متناسبی از مالیات‌ های مستغلات ، بیمه ، آب و برق ، هزینه ‌های خدمات و هزینه ‌های تعمیر و نگهداری منطقه مشترک را بپردازد ، در اجاره نامه خرده فروشی ، مستاجر به طور کلی ملزم به پرداخت اجاره بهای گردش مالی علاوه بر اجاره اصلی است ، به طور کلی ، مفاد اجاره نامه تجاری تنظیم نمی شود و آزادانه قابل مذاکره است.

از طرفی حداکثر مدت برای اجاره مغازه وجود ندارد و طرفین می توانند یک اجاره تجاری برای مدت محدود یا نامحدود منعقد کنند و در زمان معین قرارداد را تمدید کنند ، با این حال ، سازمان مالیاتی ممکن است اجاره نامه هایی را با مدت اجاره طولانی (مانند 50 یا 99 سال) با اعمال پیامد های مالیات نقل و انتقال مرتبط ، به عنوان تملک تلقی کند ، اگر قرارداد اجاره مغازه چنین باشد ، مدت اجاره قابل تمدید است.

شرایط معمول اجاره مغازه در مجارستان به این صورت است که اکثر اجاره نامه های خرده فروشی تجاری برای مدت 10 یا 15 ساله با اختیار مستاجر برای تمدید مدت پنج یا 10 سال است.

لیست اجاره های تجاری در مجارستان
موقعیت مکانی مغازه مساحت مغازه هزینه اجاره
مرکز شهر جنوبی (بوداپست 05) 476 متر مربع 2000 یورو
Újlak (بوداپست 03) 110 متر مربع 990 یورو
Táborhegy (بوداپست 03) 548 متر مربع 2600 k HUF
Palotanegyed (بوداپست 08) 86 متر مربع 600 k HUF
Újpalota (بوداپست 15) 36 متر مربع 1600 یورو
Belváros (بوداپست 21) 130 متر مربع 360 k HUF

هزینه اجاره مغازه در مجارستان

پرداخت هزینه اجاره مغازه در مجارستان ، به توافق طرفین بستگی دارد و هزینه های اجاره و خدمات اکثرا به صورت سه ماهه پیش پرداخت می شود.

هزینه های تخصصی اجاره مغازه در مجارستان با توجه به محله ای که مغازه در آن قرار گرفته است ، موقعیت مغازه و مساحت مغازه می تواند بسیار متفاوت باشد که در جدول به بررسی برخی از آن ها در شهر بوداپست می پردازیم :

مبلغ اجاره مغازه در مجارستان معمولاً هر ساله یا بر اساس شاخص اتحادیه پولی قیمت ‌های مصرف کننده (MUICP)  ، در صورتی که اجاره به یورو پرداخت شود ، توسط بانک مرکزی اروپا بررسی و منتشر می‌شود و یا در صورتی که اجاره بها به فورینت مجارستان پرداخت شود ، مبلغ اجاره بر اساس برنامه مقایسه بین‌المللی  اداره آمار مجارستان (ICP) منتشر و بررسی می شود.

وظایف اساسی موجر و مستاجر در اجاره مغازه در مجارستان

اجاره مغازه در مجارستان برای موجران نیز قوانین خاص خود را دارد و معمولاً از موجران قبل از اجاره دادن مغازه انتظار می رود که موارد زیر را رعایت کنند و در لیست وظایف اساسی موجر و مستاجر در اجاره مغازه در مجارستان ، موارد زیر نیز معمولاً برای مستاجرین مورد نیاز است :

وظایف موجران وظایف مستاجران
1. ملک را تعمیر و بخوبی نگهداری کند. 1. اجاره را به موقع پرداخت کنند.
2. ملک را بیمه کند. 2. ملک را بخوبی نگهداری کنند.
3. ارائه خدمات مختلف تحت یک دفتر تجاری یا اجاره خرده فروشی. 3. در صورت نیاز به تعمیر مغازه به موجر اطلاع داده شود و اجازه دهند مالک برای انجام تعمیرات به ملک دسترسی داشته باشد.
4. در صورت فسخ اجاره نامه ، برگه معتبر فسخ کتبی را به مستاجران ارائه دهد. 4. به مالک اجازه دسترسی (اغلب با قرار قبلی) برای بازرسی و کار در ملک داده شود.
5. معمولاً از موجر یا مالک خواسته می شود که در هنگام بررسی درخواست مستاجر ، معقولانه عمل کند. 5. مستاجرین معمولاً مجاز به واگذاری اجاره یا اجاره فرعی محل هستند مشروط بر اینکه رضایت مالک را کسب کنند.
6. مالک معمولاً مسئول دریافت پوشش بیمه ای کافی در رابطه با محل استیجاری است و مالک هزینه بیمه را باید در یک اجاره خالص از مستاجر دریافت کند. 6. مستاجر معمولاً موظف است منطقه ای را که اجاره کرده است ، در داخل محل اجاره بیمه کند.
7. مستاجر موظف است هر ماه اجاره را پیش پرداخت کند.

قرارداد اجاره مغازه در مجارستان

برای اینکه قرارداد اجاره مغازه در مجارستان طبق قوانین این کشور معتبر باشد ، قرارداد باید به صورت کتبی منعقد شود ، هر گونه اصلاحی ، از جمله خاتمه اجاره نامه نیز باید به صورت کتبی باشد تا معتبر بشمار برود.

به عنوان یک رویه استاندارد ، به ویژه زمانی که یکی از طرفین قرارداد اجاره ، یک خارجی یا یک شخص حقوقی خارجی باشد ، امضای طرفین محضری باید باشد و در حالی که این به عنوان یک تضمین اضافی برای هویت امضا کنندگان و تاریخ قرارداد عمل می کند ، چنین گواهی ای ، پیش نیازی برای اعتبار قرارداد اجاره نیست و باید توجه کرد که اجاره نامه ها را نمی توان در دفتر ثبت املاک مجارستان ثبت کرد.

برای عزیزانی که قصد ثبت شرکت در مجارستان را در کناره اجاره مغازه در این کشور دارند ، می توانند این درخواست خود را با مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی در میان بگذارند و بروز ترین اطلاعات را در این زمینه کسب کنند و حتی اقدام برای این امر را به کارشناسان ما بسپارند تا در کمترین زمان ممکن به درخواست ثبت شرکتشان رسیدگی شود.

با مطالعه مقالات زیر ، شرایط اجاره مغازه در مجارستان را با سایر کشورها مقایسه کنید.

مراحل مورد نیاز برای اجاره مغازه در مجارستان

مراحل مورد نیاز برای اجاره مغازه در مجارستان بصورت زیر است :

1 ) مغازه مورد نظر را در اینترنت جستجو کنید یا با آژانس واسطه تماس بگیرید.

2 ) با مالک تماس بگیرید و برای بررسی مکان با او قرار ملاقات بگذارید.

3 ) پس از تصمیم گیری در مورد مکانی که می خواهید اجاره کنید ، باید با مالک قرارداد ببندید و قرارداد اجاره مغازه در مجارستان باید شامل مواردی مانند اطلاعات شخصی مالک و مستاجر ، داده های مغازه ، مبلغ اجاره و روند پرداخت ، مبلغ سپرده زمانی که مستاجر باید آن را بپردازد ، مدت قرارداد ، مقررات مربوط به فسخ ، حقوق و تعهدات مستاجر و مالک و اینکه قرارداد کی و کجا منعقد و امضا می شود.

4 ) اشاره به فهرست تعهدات و حقوق مستاجر.

Shop rent tax / Hungary

مالیات اجاره مغازه در مجارستان

به طور کلی ، اجاره های تجاری مشمول مالیات بر ارزش افزوده با نرخ 27 ٪ هستند برای مستاجران در مجارستان ، نرخ ثابت 15 درصد برای مالیات بر درآمد وجود دارد و درآمد حاصل از اجاره ای که موجر دریافت می کند یا به عبارتی سود واقعی که به دست می آورد ، 10 ٪ کاهش می یابد (یعنی درآمد اجاره با کسر هزینه های مجاز) ، هم چنین هر غیر مقیمی ، چه مستاجر و چه موجر ، در مجارستان ملزم به پرداخت مالیات ذکر شده در بالاست ، برای کار در کشور مجارستان و آشنایی با سایر مالیات ها علاوه بر مالیات اجاره مغازه در مجارستان ، می توانید به مقالات مربوط به مالیات و کار در مجارستان که توسط مشاوران مهاجرتی رجبی گردآوری شده ، مراجعه کنید ، مشاوران ما تمام تلاش خود را در آگاه نگه داشتن شما عزیزان بکار می گیرند.

مالیات اجاره مغازه در مجارستان​

فسخ قرار داد اجاره مغازه در مجارستان

فسخ قرارداد اجاره مغازه در مجارستان زمانی اتفاق می افتد که مستاجر شرایط اجاره را که معمولاً شامل عدم پرداخت اجاره بها ، هزینه خدمات یا هر پرداخت دیگری تحت اجاره نامه می شود ، قبول نداشته باشد و می تواند تصمیم به لغو آن بگیرد.

علاوه بر این ، بر اساس رویه دادگاه ، در صورتی که قرارداد اجاره چنین باشد ، هر یک از طرفین می توانند اجاره را بدون دلیل فسخ کنند (اختیار فسخ) ، هم چنین بر اساس قانون مدنی جدید اجاره مغازه در مجارستان ، مستاجر می تواند در صورتی که محل مورد اجاره خطرات بهداشتی داشته باشد ، اجاره را فسخ کند.

پایان قرار داد اجاره مغازه در مجارستان

پایان قرارداد اجاره مغازه در مجارستان به این صورت است که در صورتی که مستاجر پس از انقضای مدت اجاره به استفاده از ملک مورد اجاره ادامه دهد و موجر ظرف مدت 15 روز پس از انقضاء ، آن را گزارش نکند ، اجاره نامه طبق قانون به اجاره در مدت زمان معین برای مستاجر تبدیل می شود ، این یک روش استاندارد برای اجاره های تجاری است که قوانین خاصی را برای تعطیلات ملک مورد اجاره ارائه کنند تا این روند تسهیل شود.

موجر همچنین می تواند از مستاجر تقاضا کند که اظهارنامه تخلیه (در قالب سند محضری) را امضا کند که به موجر این حق را می دهد که بدون نیاز به دعوا ، مستاجر را از محل مورد اجاره خارج کند.

در صورتی که مستاجر چنین اظهارنامه تخلیه را امضا نکرده باشد و محل را تخلیه نکند، موجر حق دارد ظرف مدت 60 روز رسیدگی سریع به تخلیه را در دادگاه آغاز کند. در این رویه غیرحضوری دادگاه ظرف مدت 5 روز کاری تصمیم می گیرد و به ضابط اجرای حکم می دهد و سپس ظرف 3 روز کاری پس از دستور دادگاه تخلیه را اجرا می کند.

سوالات پر تکرار اجاره مغازه در مجارستان

شرایط معمول اجاره مغازه در مجارستان به این صورت است که اکثر اجاره نامه های خرده فروشی تجاری برای مدت 10 یا 15 ساله با اختیار مستاجر برای تمدید مدت پنج یا 10 سال است.

1. ملک را تعمیر و بخوبی نگهداری کند.
2. ملک را بیمه کند.
3. ارائه خدمات مختلف تحت یک دفتر تجاری یا اجاره خرده فروشی.
4. در صورت فسخ اجاره نامه ، برگه معتبر فسخ کتبی را به مستاجران ارائه دهد.
5. معمولاً از موجر یا مالک خواسته می شود که در هنگام بررسی درخواست مستاجر ، معقولانه عمل کند.
6. مالک معمولاً مسئول دریافت پوشش بیمه ای کافی در رابطه با محل استیجاری است و مالک هزینه بیمه را باید در یک اجاره خالص از مستاجر دریافت کند.

1. اجاره را به موقع پرداخت کنند.
2. ملک را بخوبی نگهداری کنند.
3. در صورت نیاز به تعمیر مغازه به موجر اطلاع داده شود و اجازه دهند مالک برای انجام تعمیرات به ملک دسترسی داشته باشد.
4. به مالک اجازه دسترسی (اغلب با قرار قبلی) برای بازرسی و کار در ملک داده شود.
5. مستاجرین معمولاً مجاز به واگذاری اجاره یا اجاره فرعی محل هستند مشروط بر اینکه رضایت مالک را کسب کنند.
6. مستاجر معمولاً موظف است منطقه ای را که اجاره کرده است ، در داخل محل اجاره بیمه کند.
7. مستاجر موظف است هر ماه اجاره را پیش پرداخت کند.

اجاره های تجاری مشمول مالیات بر ارزش افزوده با نرخ 27 ٪ هستند برای مستاجران در مجارستان ، نرخ ثابت 15 درصد برای مالیات بر درآمد وجود دارد و درآمد حاصل از اجاره ای که موجر دریافت می کند یا به عبارتی سود واقعی که به دست می آورد ، 10 ٪ کاهش می یابد.

  1. مرکز شهر جنوبی (بوداپست 05) / 476 متر مربع /  2000 یورو
  2. Újlak (بوداپست 03) /  110 متر مربع / 990 یورو
  3. Táborhegy (بوداپست 03) / 548 متر مربع / 2600 k HUF

درصورت وجود هرگونه سوال در زمینه اجاره مغازه در مجارستان می توانید از طریق تماس تلفنی با دفاتر فعالی موسسه در شیراز و تهران و همچنین از طریق برنامه های واتس آپ یا اینستاگرام با کارشناسان مجرب موسسه مهاجرتی رجبی همراه شوید تا راه را برایتان هموار کنند و هم چنین می توانید با مطالعه مقاله مهاجرت به مجارستان با تمامی راه و روش های مهاجرت به این کشور آشنا شوید.

مجارستان را از جنبه های مختلف بشناسید ، در هر مقاله اطلاعات جالب و به روزی را دریافت خواهید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه