سرمایه گذاری و ثبت شرکت در مجارستان

مشاور حقوقی سرمایه گذاری
مشاور حقوقی سرمایه گذاری
سرمایه گذاری و ثبت شرکت در مجارستان
فهرست مطلب

مشاور مهاجرتی

سرمایه گذاری و ثبت شرکت در مجارستان برای سرمایه گذاران خارجی که به دنبال دلایلی برای سرمایه گذاری هستند ، فرصت های تجاری زیادی را ارائه می دهد ، مجارستان بخشی از اتحادیه اروپا است و این بدان معنی است که سرمایه گذاران خارجی از سایر کشور های اتحادیه اروپا و حتی کشور های خارج از اتحادیه اروپا می توانند به راحتی یک شرکت را در اینجا ثبت کنند یا از طریق یک شعبه یا یک شرکت تابعه فعالیت کنند.

در این مقاله شرایط و ویژگی های سرمایه گذاری و ثبت شرکت در مجارستان را بررسی خواهیم کرد ، در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در زمینه های مهاجرت از طریق سرمایه گذاری با شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) تماس بگیرید.

با توجه به شرایط اقتصادی و جغرافیایی کشور مجارستان روش های متعددی برای سرمایه گذاری سرمایه گذاران خارجی در این کشور وجود دارد که فرد سرمایه گذار با توجه به میزان سرمایه ، علایق شخصی ، میزان فعالیت و شرایط سرمایه گذاری و ثبت شرکت در مجارستان می تواند مناسب ترین گزینه را انتخاب کند.

بهترین روش برای سرمایه گذاری در این کشور خرید املاک و مستغلات است ، از دیگر فرصت های احتمالی سرمایه گذاری در مجارستان می توان به تأسیس شرکت یا شعبه و سرمایه گذاری در اوراق قرضه دولتی اشاره کرد.

بر اساس قانون سرمایه گذاری خارجی ها ، فعالیت تجاری منظم ، سود مدار و دارای ریسک می تواند در مجارستان از طریق یک موسسه انجام شود که می تواند خود اشتغالی ، نمایندگی تجاری ، دفتر شعبه و سازمان تجارت ( به عنوان مثال شرکت ) باشد.

برای سرمایه گذاری در مجارستان ابتدا باید بدانید چه مشاغلی در این کشور رونق دارد و چه حرفه هایی مورد نیاز سازمان ها و مردم است ، ما در مقاله کار در مجارستان ، این اطلاعات را در اختیار شما قرار داده ایم.

ثبت شرکت و شعبه در مجارستان

متداول ترین فرم شرکت برای سرمایه گذاری در مجارستان ، شرکت با مسئولیت محدود است البته شرکتهای خارجی می توانند یک دفتر شعبه یا یک دفتر نمایندگی تجاری در مجارستان ایجاد کنند ؛ تأسیس دفتر شعبه برای فعالیت های کوچکتر یا فقط برای حضور محدود در مجارستان برای مدت محدود است و دفتر نمایندگی فقط می تواند به نام و از طرف دفتر مرکزی در میانجی گری ، تهیه و انعقاد قرارداد ها ، ارائه اطلاعات به مشتریان و شرکا و سایر فعالیت های مربوط به خدمات مشتری باشد.

صرف نظر از نوع شرکت های مجارستانی که در بخش های بعدی با آن ها آشنا می شویم ، اولین قدم برای ایجاد یک شرکت جدید در مجارستان تهیه اساسنامه است ؛ آنها باید توسط همه اعضا امضا شده و توسط دفاتر اسناد رسمی قانونی شوند.

شرکت جدید پس از امضای اساسنامه می تواند فعالیت خود را آغاز کند ، با این حال ، لازم است که در دادگاه ثبت نام نیز ثبت شود ؛ تجارت جدید باید ظرف ۳۰ روز پس از امضای اساسنامه به دادگاه ثبت احوال گزارش شود.

سرمایه گذاری و ثبت شرکت در مجارستان

انواع شرکت ها در مجارستان

کارآفرینان و سرمایه گذارانی که می خواهند شرکتی در مجارستان افتتاح کنند چندین نوع ساختار قانونی برای انتخاب دارند ، پیچیدگی روند ثبت شرکت در مجارستان بسته به نوع شرکتی که انتخاب می کنید متفاوت است.

انواع شرکت ها در مجارستان

قانون مدنی مجارستان چهار شکل مختلف شرکت را تعیین می کند که ممکن است برای سرمایه گذاران به عنوان پایه ای برای انجام فعالیت های تجاری در مجارستان باشد ؛ علاوه بر این ۴ نوع مختلف ، دو شکل دیگر وجود دارد که سرمایه گذاران می توانند در مجارستانی ایجاد کنند ، همه این فرم ها به طور انحصاری توسط مالکان و مدیریت خارجی ایجاد و اداره می شوند:

شرکت با مسئولیت محدود (Korlátolt Felelősségű Társaság | Kft.)

یک شرکت با مسئولیت محدود با مقدار سرمایه اولیه از پیش تعیین شده که ۳،۰۰۰،۰۰۰ فورینت تأمین شده توسط موسسین آن تاسیس می شود.

مسئولیت اعضای آن محدود به تأمین سرمایه اولیه شرکت است ، به عنوان یک قاعده کلی ، اعضا در غیر این صورت مسئولیتی در قبال تعهدات شرکت ندارند ، به این معنی که مالکیت خصوصی اعضا نمی تواند با تعهدات شرکت لمس شود ، مگر موارد کمی که در قوانین مربوطه مشخص شده است.

اعضای یک شرکت با مسئولیت محدود ممکن است با دعوت عمومی درخواست نشوند ، سهم سرمایه اعضا به صورت سپرده های اصلی تأمین می شود ؛ سهم سرمایه اعضا ممکن است از نظر ارزش متفاوت باشد ، با این حال ، مقدار هر سهم ممکن است کمتر از صد هزار فورینت نباشد ، هر عضو باید یک سپرده اصلی داشته باشد ؛ حقوق اعضا و عنوان آنها بر دارایی های شرکت با سهمیه ( سهم تجاری ) در شرکت نشان داده می شود ، سهام تجاری با ثبت شرکت وجود خواهد داشت ، سهام تجاری اعضا باید با مشارکت سرمایه مربوطه مطابقت داشته باشد.

با توجه به سهمیه مشاغل نمی توان هیچ اوراق بهاداری صادر کرد ؛ یک شرکت با مسئولیت محدود می تواند حتی با داشتن یک عضو (به عنوان یک شرکت با مسئولیت محدود یک عضو) فعالیت کند ؛ در نتیجه اگر ثبت آسان شرکت ، سرمایه نسبتا کم و الزامات مسئولیت را در نظر بگیریم ، افتتاح شرکت Kft محبوب ترین نوع شرکت در مجارستان است.

شرکت محدود شده توسط سهام (Részvénytársaság | Rt.)

این دقیقا تنظیم شده ترین فرم شرکتی است که شباهت آن به AG آلمان یا Plc انگلیسی را نشان می دهد.

دو شرکت سهامی وجود دارد که شامل شرکت محدود خصوصی و شرکت سهامی عام (است.

یک شرکت سهام به ویژه برای نهاد های تجاری بزرگ با چندین سرمایه گذار مناسب است ، اما امکان ایجاد چنین نهادی به عنوان یک شرکت تک نفره نیز وجود دارد.

یک شرکت سهامی خاص در مجارستان با سرمایه اولیه متشکل از مبلغی از پیش تعیین شده تاسیس می شود ، حداقل سرمایه سهام یک شرکت سهامی خاص ممکن است ۵،۰۰۰،۰۰۰ فورینت باشد ، در حالی که در مورد شرکت سهامی عام ۲۰،۰۰۰،۰۰۰ فورینت است ، میزان کمک های نقدی در زمان تأسیس ممکن است کمتر از سی درصد سرمایه سهام نباشد ، مسئولیت اعضای آن محدود به تأمین ارزش اسمی یا انتشار سهام است.

در تأسیس یک شرکت محدود شده توسط سهام ، ایجاد شرکت محدود خصوصی اجباری است ، بعدا ممکن است شرکت به شرکت سهامی عام تبدیل شود ، سهام ممکن است سهام عادی ، سهام کارمندان ، سهام با بهره ، سهام قابل بازخرید و سهام ترجیحی باشند.

مشارکت محدود (Betéti Társaság | Bt.)

در مشارکت محدود مجارستان ، اعضای مشارکت توافق می کنند که مشارکت سرمایه لازم برای فعالیت های آن را در اختیار شرکت قرار دهند ؛ حداقل تعداد اعضا دو نفر است که حداقل یک نفر – شریک عام – مسئولیت تضامنی دارد و در حالی که حداقل یک شریک دیگر – شریک محدود – در قبال تعهدات مشارکت مسئولیتی ندارد ، مگر اینکه قانون مربوطه خلاف آن پیش بینی کند .

فقط شرکای عمومی می توانند مشارکت را مدیریت کنند و مشارکت را در معاملات خود با اشخاص ثالث نشان دهند ، توزیع سود به طور کلی متناسب با سرمایه مشارکت شده است ، اما طرفین در صورت خلاف توافق آزاد هستند ، با این حال ، حذف هر شریک از توزیع سود خلاف قانون است.

مشارکت عمومی (Közkereseti Társaság | Kkt.)

در یک مشارکت عمومی ، اعضای مشارکت توافق می کنند که مشارکت سرمایه لازم برای فعالیت های آن را در اختیار شرکت قرار دهند ، تعهدات اعضای آن برای تعهدات مشارکت مشترک و متعدد است.

طبق قانون حداقل شرط اولیه سرمایه تعیین نشده است ، طبق قانون هر یک از اعضا حق نمایندگی مشارکت را دارد مگر اینکه در اساسنامه آن چیز دیگری قید شده باشد ؛ این مشارکت باید حداقل دو عضو داشته باشد ، افراد همچنین می توانند به عضویت یک مشارکت عمومی درآیند ، با این حال افراد جزئی و افرادی که قبلا مسئولیت تضامنی در شرکت دیگری داشته اند از این امر مستثنی هستند.

مشارکت فعال شرکا در انجام مشاغل مشارکت قانونی لازم است ؛ برای ایجاد و اجرای مشارکت عمومی به حداقل سرمایه نیازی نیست.

دفتر نمایندگی ، دفتر شعبه

دو شکل دیگر وجود دارد که ممکن است سرمایه گذاران خارجی در مجارستان برای تثبیت حضور خود انتخاب کنند.

از طریق دفتر نمایندگی ، سرمایه گذاران خارجی می توانند عملکرد های عادی رابط از جمله کمک به مذاکره در قرارداد ، تبلیغات و نمایش محصولات و سایر اشکال بازاریابی از طرف شرکت مادر را انجام دهند ؛ اما دفتر مجاز به انجام فعالیت های اصلی تجاری نیست ،این فرم می تواند مفید باشد اگر شرکت خارجی قبل از شروع سرمایه گذاری قصد آشنایی با شرایط تجاری محلی را داشته باشد.

شکل دیگر برای ایجاد حضور در مجارستان می تواند از طریق یک دفتر شعبه ، که یک واحد سازمانی از یک شرکت خارجی است و مجاز به انجام فعالیت های تجاری به طور مستقل است.

بهترین سرمایه گذاری در مجارستان

سرمایه گذاری در یک کشور خارجی یک قدم بزرگ برای سرمایه گذاران است ، اگر شرکت شما آماده حضور در بازارهای بین المللی است می توانید سرمایه گذاری در مجارستان را در نظر بگیرید.

بهترین سرمایه گذاری در مجارستان

مجارستان یک مکان استراتژیک برای تجارت با اروپای غربی و شرقی است ، این کشور به عنوان یكی از سریع ترین اقتصاد های اتحادیه اروپا كه در حال رشد است ، چیز های زیادی برای ارائه به سرمایه گذاران خارجی دارد ؛ خلاقیت ، کارآفرینی ، سیستم آموزش صحیح و اخلاق کاری قوی از مهمترین ویژگیهای مشاغل مجارستان است ، در حال حاضر ، این پنج بخش اقتصادی مجارستان گرمترین بازار سرمایه گذاری بین المللی هستند ، در ادامه با زمینه های موفق برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در مجارستان آشنا خواهید شد.

کشاورزی و غذا

مجارستان دارای یک بخش کشاورزی قوی با سابقه طولانی و پر بار است ، امروزه خرد سنتی همراه با راه حل های پیشرفته فناوری اطلاعات این بخش را به یکی از رقابتی ترین بازار های بین المللی تبدیل کرده است ؛ خاک با کیفیت عالی ، محصولات ارگانیک بدون GMO ، آب و هوای مناسب ، ذخایر عالی آب و نیر وهای ماهر صنعت کشاورزی در مجارستان را مشخص می کند.

اگر به این بخش علاقه مند هستید می توانید با مشاورین موسسه مهاجرتی رجبی تماس گرفته و به دنبال یک پروژه سرمایه گذاری مناسب با شرایط خود باشید.

کارخانه فرآوری مواد غذایی

صنایع غذایی مجارستان در سالهای اخیر به طور مداوم در حال گسترش است ، بنگاه های صنایع غذایی قادر به مدرن سازی مداوم رویه های تولید ، سازگاری خود با تقاضای بازار و ارائه محصولات با کیفیت بالا برای مشتریان هستند.

صنایع غذایی مجارستان در دهه های گذشته مجبور به چالش های مختلفی بوده است ، تغییر رژیم در سال ۱۹۹۰ ، افتتاح بازار شهرستان مورد نیاز برای عضویت در اتحادیه اروپا و بحران اقتصادی جهانی برخی از موانع عمده را برای این بخش ایجاد کرده است.

اگرچه باید توجه داشت که حتی بحران اقتصادی جهانی نیز نمی تواند صنعت را از خط خارج کند ، این می تواند پایدار بماند و به عنوان یک صادر کننده خالص مواد غذایی ادامه یابد ؛ از سال ۲۰۱۰ تولید بخش به طور مداوم در حال افزایش است ، در سال ۲۰۱۷ ، ارزش تولید ۴٫۸ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است که در مجموع ۲۹۸۲ میلیارد فورینت (۹٫۳ میلیارد یورو) است که ۱۰ درصد از کل تولیدات بخش صنعت را تشکیل می دهد.

املاک و مستغلات و جهانگردی

در طول دهه گذشته ، گردشگری در مجارستان به طور مداوم در حال رشد بوده است ، مجارستان به دلیل موقعیت عالی ، مقدار زیاد آب های گرمایی و ظرفیت های زمین گرمایی عالی ، پنجمین مقصد بهداشتی و پزشکی در جهان است ؛ این امر تقاضای زیادی برای اسپا های سلامتی و هتل های لوکس با کیفیت ایجاد می کند.

بوداپست شهرب محبوب در بین شهر های استراحت و تفریحی در اروپا است و حومه مجارستان همچنین دارای یک پتانسیل قوی در گردشگری سلامتی است ؛ سرمایه گذاری در املاک (چه برای گردشگری و چه برای اهداف دیگر) بازدهی بالایی در مجارستان دارد.

صنعت سبز

بازار انرژی های تجدید پذیر در مجارستان شرایط بسیار خوبی برای سرمایه گذاری بین المللی دارد ، انتظار می رود این بخش به دلیل تعهد دولت به توسعه پایدار و بهره وری انرژی رشد کند ؛ بودجه قابل توجه دولت این بخش را با رشد مداوم ، هزینه های مناسب اجرای و یک فضای سرمایه گذاری رقابتی فراهم می کند.

این بخش همچنین در اتحادیه اروپا پتانسیل زیادی دارد ، مجارستان به دلیل موقعیت استراتژیک و ظرفیت های اثبات شده نوآوری ، نقطه شروع كامل برای سرمایه گذاری های ایالات متحده در بخش تجدید پذیر اروپا است.

تولید

بازار مجارستان شرایط بسیار مطلوبی برای سرمایه گذاری خارجی در زمینه تولید دارد ، مجارستان به دلیل موقعیت استراتژیک ، زیرساخت حمل و نقل عالی و دسترسی به مسیرهای اصلی تجاری ، بهترین مکان برای تأمین هم اروپای شرقی و غربی است ، نرخ مالیات شرکت ها کمترین میزان در اتحادیه اروپا (۹٪) است ، در حالی که دستمزد تنها ۴۰٪ از متوسط اتحادیه اروپا است ، بازار مالکیت صنعتی با قیمت متوسط انرژی بسیار پیشرفته و مدرن است.

با حمایت قوی از طرف دولتهای محلی و ملی ، هم از نظر قانون و هم از نظر بورس ، هرگونه سرمایه گذاری در زمینه تولید در مجارستان موفقیت کسب و کار شما را به همراه خواهد داشت.

خوب است بدانید برای راه اندازی کارهای تولیدی نیاز به نیروی کار جوان و تحصیل کرده دارید ، پرتغال دارای نیروی کار اختصاص یافته ، جوان و بسیار تحصیل کرده با مهارت های مربوط به تولید و توسعه تجارت است که می تواند در این مسیر برای شما بسیار جذاب باشد ، مقاله سرمایه گذاری و ثبت شرکت در پرتغال را بخوانید.

تحقیق و توسعه

مجارستان برای علاقه خود به نوآوری مشهور است ؛ آموزش عالی همراه با مراکز تحقیقاتی با فناوری پیشرفته نتایج بزرگی در زمینه های مختلف ، از جمله زیست شناسی ، شیمی ، فیزیک ، مهندسی و پزشکی بالینی به بار می آورد ، موسسات تحقیقاتی مجارستان غالبا در بسیاری از پروژه های تحقیقاتی جهانی شرکت می کنند ؛ همکاری نزدیک بین دانشگاه و شرکت ها نتایج ملموس و ارزشمندی را برای مشاغل به همراه دارد.

خرید اوراق قرضه

برنامه اوراق قرضه اقامت مجارستان یکی از مقرون به صرفه ترین و ساده ترین برنامه های اقامت است و به سرمایه گذاران اجازه می دهد ظرف ۱ تا ۲ ماه از سفارت محل اقامت مجارستان را بدست آورند ؛ هیچ شرایطی برای اقامت فیزیکی ، هیچ آزمون زبان و هیچ الزامی برای رفتن به مجارستان برای درخواست وجود ندارد ، که می تواند از طریق سرمایه گذاران کشور اصلی انجام شود به شرط اینکه کشور میزبان سفارت مجارستان باشد.

مبلغ مورد نیاز برای سرمایه گذاری در مجارستان

برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در مجارستان بسته به نوع سرمایه گذاری ، میزان سرمایه مشخصی نیست که در ادامه با سرمایه گذاری های مختلف و میزان سرمایه مورد آن ها آشنا خواهیم شد.

مبلغ مورد نیاز برای سرمایه گذاری در مجارستان

مبلغ مورد نیاز برای تاسیس شعبه در مجارستان

کارآفرینان خارجی ممکن است با افتتاح شعبه ای در مجارستان تجارت خود را انجام دهند ، چنین شعبه ای واحد سازمانی جداگانه ای از اتحادیه بازرگانی خارجی بدون نهاد حقوقی ثبت شده توسط دادگاه ثبت مجارستان است ؛ هزینه مربوط به حدود ۳۰۰۰ یورو یا ۱۰،۰۰۰ فورینت است ، البته توجه داشته باشید این ممکن است از یک شرکت به شرکت دیگر متفاوت باشد زیرا هر شرکت قیمت های خاص خود را برای خدمات ارائه شده دارد.

تاسیس یا خرید فرانچایز یک پمپ بنزین در مجارستان

بهره برداری از یک پمپ بنزین می تواند یک سرمایه گذاری بسیار سودآور باشد ، با این حال ، ممکن است حق امتیاز یک پمپ بنزین در یک مکان خوب صد ها میلیون ، یا حتی گاهی میلیارد ها فورینت هزینه داشته باشد ؛ سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی یک پمپ بنزین در مجارستان ۱۶۰۰۰۰ یورو است.

شروع یک پمپ بنزین از ابتدا کار دشواری است ، کسانی که مایل به راه اندازی پمپ بنزین با برند خود هستند می توانند با چندین شرکت ساخت ایستگاه خدمات تماس بگیرند که فراتر از استفاده از فناوری مناسب ، می توانند در تأمین مجوز های مناسب نیز کمک کنند.

ساخت پمپ بنزین در سیستم فرانشیز به دلیل طراحی و حداقل نیاز به خدمات گران تر است ، همچنین حسابداری نسبتا محدود شده است ؛ اما در عوض اپراتور می تواند از مزایای بازاریابی متمرکز و خطوط تولید کاملا ثابت بهره مند شود.

مبلغ مورد نیاز برای تاسیس رستوران در مجارستان

هزینه مورد نیاز برای تاسیس رستوران در مجارستان بر اساس متراژ رستوران ، محل آن ، امکانات ، مبلمان ، تجهیزات آشپزخانه ، تعداد تجهیزات و غیره تعیین می شود که حدود ۱۵۰۰۰۰ یورو می باشد ، علاوه بر این به طور متوسط هزینه اجاره یک رستوران ۱۰ هزار دلار برای هر ماه است.

مبلغ مورد نیاز برای خرید ملک در مجارستان

خرید ملک در مجارستان در سال های اخیر بسیار ساده شده است و تنها محدودیت در محل باعث می شود خریداران بین المللی از حقوقی مانند شهروندان مجارستان برخوردار نباشند ؛ در حال حاضر ، مهاجران متقاضی خرید ملک فقط می توانند آنچه را که خانه های مسکونی به حساب می آیند خریداری کنند و بازار املاک روستایی عمدتا مختص شهروندان است ، اما این امر همچنان هنگام جستجو برای خرید املاک ، مهاجران را با انتخاب زیادی در بازار مواجه می کند.

مبلغ مورد نیاز برای خرید ملک در مجارستان

در حال حاضر تمام آنچه برای خرید ملک در مجارستان لازم است یک مجوز می باشد که به راحتی از شورای منطقه دریافت می شود و هزینه آن حدود ۲۰۰ یورو است ؛ این معمولا فقط به عنوان یک تشریفات در نظر گرفته می شود و احتمالا تقریبا طی شش هفته تأیید خواهید شد.

هزینه خرید ملک در مجارستان متفاوت بوده و بسته به شهر ، متراژ ساختمان و محله آن متفاوت است مثلا هزینه خرید یک آپارتمان ۲ خوابه ۶۰ متر مربعی در بوداپست ۲۵۶۰۰۰ یورو است ، برای خرید ملک در مجارستان هزینه های زیر باید پرداخت شود:

  • حق تمبر: چهار درصد از قیمت خرید
  • حق الزحمه وکیل : معمولا یک درصد قیمت خرید
  • درخواست مجوز برای خرید ملک : این فقط توسط شهروندان غیر اتحادیه اروپا مورد نیاز است و در حدود ۵۰،۰۰۰ HUF (تقریبا ۱۷۰ یورو) است
  • نظرسنجی : در صورت نیاز ، هزینه این کار بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ یورو است

مبلغ مورد نیاز برای خرید اوراق قرضه در مجارستان

یکی از روش های سرمایه گذاری در مجارستان ، خرید اوراق بهادار در این کشور است ، شما می توانید با خرید ۳۰۰,۰۰۰ یورو سهام از بازار بورس این کشور به مدت پنج سال به اقامت دائم برسید ؛ این مبلغ پس از پنج سال به فرد بازگردانده می شود و البته قابل خرید و فروش در بازار عادی نمی باشد و همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال وی نیز به اقامت می رسند ، در ضمن فرد باید هزینه های مربوط به درخواست و رسیدگی را که در حدود ۶۰ هزار یور است به طور جداگانه پرداخت نماید.

مزایای سرمایه گذاری در مجارستان

مجارستان مزایای مختلفی برای سرمایه گذاران خارجی که در اینجا شروع به کار می کنند ارائه می دهد ، اگر به فکر افتتاح یک شرکت جدید هستید مجارستان می تواند مکانی مناسب برای تحقق رویا های شما باشد ، سرمایه گذاری خارجی بخش عمده ای از اقتصاد مجارستان است و مجار ها کاملا از تأثیر آن آگاه هستند.

مزایای سرمایه گذاری در مجارستان

در نتیجه ، فضای کسب و کار در مجارستان برای خارجی ها خوشامد و مناسب است ، مجارستان علاوه بر مالیات کم و موقعیت عالی ژئوپلیتیک ، چیز های زیادی برای ارائه دارد ؛ در اینجا برخی از برجسته ترین مزایای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در مجارستان را بیان خواهیم کرد.

مزایا و مشوق های مالیاتی

یكی از مهمترین مشوق های مالیاتی شركت ها ، كمك مالیات توسعه است كه می تواند از میزان مالیات بر درآمد شركت (تا ۸۰ درصد مالیات محاسبه شده) کسر شود ؛ بسته به میزان سرمایه گذاری ، صنعت و منطقه ای که در آن سرمایه گذاری انجام می شود ، می توان این نوع کمک هزینه را درخواست کرد ، علاوه بر کمک مالیات توسعه ، کمک های مالیاتی اضافی یا اعتبارات مالیاتی برای شرکت هایی که از اهداف فرهنگی ، ورزشی و ساخت فیلم پشتیبانی می کنند وجود دارد ؛ با سرمایه گذاری در شرکت های نوپا ، تا میزان هزینه های مستقیم تحقیق و توسعه ، می توان مبانی مالیاتی را نیز کاهش داد.

مکان شگفت انگیز کسب و کار

مجارستان که در قلب اروپا واقع شده است ، یک کشور عضو اتحادیه اروپا است ؛ این مکانی است که از لحاظ تاریخی اروپای شرقی و غربی را بهم متصل می کند و همچنان به عنوان یک قطب اقتصادی و اجتماعی در منطقه شناخته می شود.

ایجاد یک تجارت در مجارستان دروازه ای مستقیم به تمام اروپا ایجاد می کند ، هر گوشه از این قاره در عرض چند ساعت به راحتی قابل دسترسی است و سهولت سفر را بسیار راحت می کند ؛ از منظر حتی وسیع تر ، در نقطه ای میانه راه بین آمریکا و آسیا قرار دارد ، این یک مکان مناسب برای یک شرکت جهانی است که به دنبال ایجاد پایگاه عملیاتی است.

شروع کار در مجارستان آسان است

یکی دیگر از مزایای مهم ، یک روند ساده برای شروع کار در مجارستان است ، از ابتدا تا انتها ، شروع یک کار تجاری حدود پنج روز کاری طول می کشد ؛ تمام آنچه شما نیاز دارید یک فرم معتبر شناسایی است و حتی نیازی به شریک تجاری محلی ندارید.

شما به یک آدرس ثبت شده در مجارستان ، یک حسابدار انگلیسی زبان و یک حساب بانکی مجارستان نیاز خواهید داشت ، می توانید انتظار داشته باشید که کل این فرآیند حدود ۱۸۰ یورو برای مشارکت محدود ، ۳۳۵ یورو برای شرکت های بزرگ و حدود ۲۱۰۰ یورو برای معادل یک شرکت به شما بازگرداند.

سرمایه گذاری در مجارستان مقرون به صرفه است

مجارستان یک محیط تجاری با فرصت های بزرگ و کم خطر است ، انجام تجارت در آنجا خصوصا در مقایسه با اروپای غربی بسیار مقرون به صرفه است ، مهمترین عوامل موثر در ایجاد این شرایط نرخ مالیات مناسب تجارت ، املاک و مستغلات ارزان و موانع صادرات کم است.

سیستم مالیات شرکت مجارستان برای اشخاص حقوقی بسیار حرفه ای و مناسب است ، روش های پرداخت قابل دسترسی و ساده هستند.

بعلاوه ، مالیات مشاغل محلی بین ۲ تا صفر است ، مشاغل محلی می توانند در نتیجه بدون مالیات تمام شوند. سرانجام ، خارجی ها این فرصت را دارند که معاملات بدون مالیات بر ارزش افزوده را انجام دهند و سود مالیاتی صفر داشته باشند.

عدم نیاز به سرمایه اولیه زیاد

یک نگرانی بزرگ هنگام گسترش یا شروع یک فعالیت تجاری جدید ، نیاز سرمایه است ؛ خوشحال خواهید شد اگر بدانید که مجارستان کمترین سرمایه مورد نیاز در اروپا را دارد ، برای یک شرکت ، MCR حدود ۱۸۰۰۰ یورو است در حالی که LLC فقط به تقریبا نیاز دارد ؛ ۱۰۰۰۰ یورو مجددا ، مقایسه این مورد با یک شرکت سهامی در آلمان ، MCR 50000 یورو را مشاهده می کنید.

مسدود کردن کمتر سرمایه شما یک مزیت مهم رقابتی و دلیل مهم دیگری برای سرمایه گذاری در مجارستان است.

ارائه فوری شماره مالیات بر ارزش افزوده

در کشور های دیگر اتحادیه اروپا ، ثبت نام مالیات بر ارزش افزوده برای خارجی ها چهار تا شش هفته طول می کشد ، ثبت مالیات بر ارزش افزوده برای هر شرکتی که در اتحادیه اروپا فروش کند و بیش از حد ثبت نام مالیات بر ارزش افزوده باشد اجباری است.

اگر شرکتی را در مجارستان تأسیس کنید ، آن شرکت شماره مالیات بر ارزش افزوده را به صورت رایگان دریافت می کند و این فرآیند بخشی از ثبت خودکار است ؛ این نشان دهنده صرفه جویی گسترده در زمان و هزینه صرف شده برای پر کردن فرم ها و تأمین نیاز های اضافی است.

برای سرمایه گذاری در خارج از کشور ، می توانید یک گزینه دیگر را نیز بررسی کنید ، سوئیس ! کشور سوئیس نامی آشنا برای انتقال پول و سرمایه است که بسیاری از سرمایه داران جهان به بازار ها و بانک های آن اعتماد دارند ، در مقاله سرمایه گذاری و ثبت شرکت در سوئیس راه های رسیدن به اقامت دائم از طریق سرمایه گذاری در این کشور را توضیح داده ایم.

بهترین شهر های مجارستان برای سرمایه گذاری

تا این بخش از مقاله متوجه شده اید که مجارستان می تواند گزینه عالی برای مهاجرت باشد البته شهر های مختلف این کشور ویژگی ها و چشم انداز های خاص خود را دارا هستند و هر یک دارای شاخص های سرمایه گذاری خود است ، به طور قطع بهترین شهر برای سرمایه گذاری به ویژه برای شهروندان خارجی بوداپست هست.

بهترین شهر های مجارستان برای سرمایه گذاری

بوداپست

پایتخت و پرجمعیت ترین شهر مجارستان و نهمین شهر بزرگ اتحادیه اروپا از نظر جمعیت در محدوده شهر است ، تخمین زده می شود جمعیت این شهر ۱،۷۵۲،۲۸۶ نفر باشد.

بوداپست یک قطب اقتصادی قابل توجه است که در مطالعه شبکه جهانی سازی و تحقیقات شهر های جهانی به عنوان یک شهر جهانی + Beta طبقه بندی شده است و دومین اقتصاد شهری با سرعت رشد در اروپا است که سرانه تولید ناخالص داخلی در شهر ۲٫۴ درصد افزایش یافته است ، این شهر یک مرکز مهم برای امور بانکی و دارایی ، املاک و مستغلات ، خرده فروشی ، تجارت ، حمل و نقل ، گردشگری ، رسانه های جدید و همچنین رسانه های سنتی ، تبلیغات ، خدمات حقوقی ، حسابداری ، بیمه ، مد و هنر در مجارستان و منطقه است.

بورس سهام بوداپست ، موسسه اصلی اوراق بهادار عمومی در مجارستان و اروپای مرکزی و شرقی است ، بورس سهام بوداپست همچنین اوراق بهادار دیگری مانند اوراق قرضه دولتی و مشتقات مانند اختیارات سهام را معامله می کند ، شرکت های بزرگ چند ملیتی مجارستانی که دفتر مرکزی آنها در بوداپست قرار دارد در BSE ذکر شده اند.

امروزه تقریبا همه شاخه های صنعت را می توان در بوداپست یافت ، صنعت خاصی در اقتصاد این شهر وجود ندارد ، اما نقش مرکز مالی شهر بسیار زیاد است ، نزدیک به ۴۰ بانک عمده در شهر ارائه می شوند ، همچنین کسانی مانند بانک چین ، بانک KDB و بانک هانوا که در منطقه بی نظیر هستند.

دبرسن

دبرسن دومین شهر بزرگ مجارستان پس از بوداپست است ، این شهر بزرگترین شهر مجارستان در قرن هجدهم بود و در حال حاضر یکی از مهمترین مراکز فرهنگی مردم مجارستان است.

توسعه دبرسن عمدتا از طریق موسسات کشاورزی ، بهداشتی و آموزشی تأمین می شود ، این شهر مرکز اصلی مراکز خرید در مجارستان شرقی است ؛ Forum Debrecen بزرگترین مرکز خرید در منطقه است ، دبرسن یکی از پیشرفته ترین شه رهای مجارستان است ، مرکز منطقه ای شرکت های بین المللی مانند National Instruments ، IT Services مجارستان ، BT ، قاره ، BMW و تولیدکنندگان بهداشت و درمان (صنایع دارویی Teva و شرکت Gedeon Richter Plc) است.

در نظرسنجی اخیر فایننشال تایمز که با اقتصاد و دارایی بین المللی سروکار دارد ، این کشور در میان ۱۰ مقصد برتر سرمایه گذاری در سطح جهان قرار گرفت ؛ در سال های اخیر ، تعدادی سرمایه گذاری خارجی در دبرسن انجام شده و هزاران شغل جدید ایجاد شده است.

طی پنج سال گذشته ، به لطف این سرمایه گذاری ها ، تقریبا ۶۸۰ میلیارد فورینت سرمایه در گردش به دبرسن وارد شده و ۶۵۰۰ شغل جدید ایجاد شده است.

سگد

سگد سومین شهر بزرگ مجارستان ، بزرگترین شهر و مرکز منطقه ای دشت بزرگ جنوب است ، این شهر یکی از مراکز صنایع غذایی مجارستان است ؛ برای توسعه اقتصاد و افزایش اشتغال ، دولت محلی از سرمایه گذاری های شرکت های ایجاد محل کار جدید با کمک های مالی غیر قابل استرداد پشتیبانی می کند ؛ این کمک هزینه ممکن است برای تهیه دارایی های مشهود یا نامشهود یا تأمین هزینه های برآورد شده دستمزد محل های کار ایجاد شده توسط سرمایه گذاری استفاده شود.

کمک هزینه می تواند با این شرط اعطا شود که متقاضی باید منابع خصوصی حداقل ۲۵ درصد برای سرمایه گذاری فراهم کند و حداقل ۱۰۰ نفر از ساکنان سگد را استخدام کند ؛ درخواست کمک باید به زبان مجاری به دفتر توسعه دفتر شهردار ارسال شود.

سگد مرکز تجاری منطقه Great Plain Region است ، تقریبا ۱۹ درصد مشاغل موجود در منطقه و ۵۳ درصد مشاغل فعال در Csongrád-Csanád County در سگد واقع شده اند ؛ در چند سال گذشته تعداد مشاغل به تدریج رشد کرده است این مشاغل در زمینه های کشاورزی ، خدمات ، اکثریت در زمینه های تجاری ، علمی و فنی است.

میشکولتس

میشکولتس شهری در شمال شرقی مجارستان است که به دلیل صنایع سنگین شهرت دارد ، با ۱۶۱،۲۶۵ نفر جمعیت این شهر چهارمین شهر بزرگ مجارستان است و عموما به عنوان یک شهر صنعتی تصور می شود و در واقع بزرگترین تقویت اقتصاد آن به دلیل صنعتی شدن در دوران سوسیالیست ها بوده است ، در حقیقت صنعت (از جمله متالورژی) سابقه طولانی در این شهر دارد.

میشکولتس پیش از این به دلیل مجاورت با مسیر های اصلی تجارت منطقه ، در قرون وسطی یک شهر مهم بازار بود ، شرکت ها و سوپرمارکت های بین المللی مختلفی در میشکولتس وجود دارد ، دولت محلی در تلاش است تا نقش این شهر را در فرهنگ و گردشگری تقویت کند.

میشکولتس به ویژه در سطح اروپا و ملی از پتانسیل بالایی برخوردار است ، بنابراین مکانی ایده آل برای امکانات صنعتی / تدارکاتی است که بسته جامعی را برای سرمایه گذاران در زمینه زیر ساخت های صنعتی ، زیر ساخت انسانی دارای صلاحیت ، ظرفیت R + D + I ، یارانه ها و مشوق های سرمایه گذاریو امکانات تفریحی است.

هزینه های ثبت شرکت در مجارستان

هزینه تأسیس یک شرکت تجاری در مجارستان از سه نوع هزینه تشکیل شده است که شامل عوارض و هزینه های دولتی ، هزینه های غیرمستقیم (سفر به کشور برای افتتاح حساب بانکی مورد نیاز است) و هزینه واسطه است.

هزینه های ثبت شرکت در مجارستان

از لحاظ تئوری ، شما می توانید بدون واسطه در مجارستان یک شرکت ثبت کنید اما توصیه نمی کنیم این کار را انجام دهید زیرا در معرض خطر زیاد اشتباه قرار دارید و این روند می تواند برای مدت طولانی ادامه یابد ، همین امر در مورد تلاش برای ثبت آنلاین شرکت یا انتخاب واسطه ای است که هزینه کمتری نسبت به دیگران انجام می دهد البته باید بدانید که ثبت شرکت خارجی ، از جمله یک شرکت در مجارستان ، با هزینه صفر غیر ممکن است.

شما می توانید مراحل ثبت شرکت مورد نظر خود را به مشاورین با تجربه موسسه مهاجرتی رجبی سپرده و با پرداخت مبلغی احتمال بروز خطا در مسیر ثبت شرکت را به حداقل رسانده و عبور از مسیر قانونی ثبت شرکت در این کشور را به افراد زبده بسپارید.

  • هزینه ثبت شرکت برای مشارکت محدود۵۰،۰۰۰ فورینت است.
  • هزینه ثبت شرکت برای شرکت با مسئولیت محدود و برای شرکت های خصوصی محدود با سهام ۱۰۰۰۰ فورینت است.
  • هزینه ثبت شرکت برای شرکت های دولتی محدود شده توسط سهام ۶۰۰،۰۰۰ فورینت است.
  • هزینه ثبت شرکت برای مشارکت عمومی ۵۰،۰۰۰ فورینت می باشد.
  • هزینه ثبت شعبه در مجارستان ۵۰۰۰۰ فورینت است.

مراحل ثبت شرکت در مجارستان

قانون مجارستان در مورد تأسیس شرکت های جدید به همه افراد علاقه مند اجازه می دهد بدون محدودیت مشاغل خود را انجام دهند ؛ اشخاص حقیقی و حقوقی خارجی می توانند در تمام زمینه های تجاری با محدودیت هایی در زمینه کشاورزی فعالیت کنند ، اگر فعالیت انتخاب شده به مجوز ، از قبیل فعالیت بانکی نیاز داشته باشد ، برای ساکنان یا موسسات خارج از کشور قوانین مشابهی وجود دارد.

مراحل ثبت شرکت در مجارستان

شروع کار در مجارستان مستلزم انتخاب یک ساختار قانونی ، تهیه اسناد ادغام مطابق با نهاد انتخاب شده و ثبت در دفتر تجارت است در ادامه با مراحل ثبت شرکت در مجارستان آشنا می شویم.

مرحله ۱ : تهیه اسناد شرکتی توسط یک وکیل دادگستری مجارستان.

بنیانگذاران شرکت باید سند اساسی شرکت را امضا کنند که همراه با برخی دیگر از اسناد باید توسط وکیل مجارستان امضا شود ، زمان تکمیل حداقل یک روز است و هزینه هایآن شامل هزینه وکالت است که به طور گسترده ای متغیر است.

مرحله ۲ : افتتاح حساب بانکی

تجارت های محلی نیازمند یک حساب بانکی جداگانه است که برای سپرده گذاری حداقل سرمایه و برای معاملات مالی مختلف شرکت استفاده می شود ، حداقل سرمایه به شکل تجارت انتخابی بستگی دارد ، مدت زمان برای افتتاح حساب یک روز است و هزینه ها به بتنک بستگی دارد.

مرحله ۳ : ثبت شرکت در دادگاه ثبت مجارستان و اخذ شماره شناسایی مالیاتی.

شرکت با اقدام دادگاه ثبت احداث می شود ، همه شرکت ها و مشاغل تجار انحصاری باید در دادگاه صالح ثبت نام در دفتر ثبت شرکت ثبت نام کنند ؛ درخواست های ثبت یا اصلاح جزئیات باید از طریق نماینده قانونی به صورت الکترونیکی ارسال شود ؛ دادگاه ثبت اسناد مربوط به شرکت را به صورت الکترونیکی ثبت می کند و یک گواهی الکترونیکی ثبت و همچنین تأیید هرگونه تغییر ایجاد شده را ارائه می دهد.

منظور از “فروشگاه یک مرحله ای” هنگام ثبت شرکت این است که دادگاه ثبت با استفاده از سیستم الکترونیکی ایجاد شده برای این منظور شماره مالیات و کد آماری شرکت را بدست می آورد ، “فروشگاه یک مرحله ای” در فرآیند ثبت فعالیت های بازرگانان انحصاری به این معنی است که مقام صالح به جای متقاضی ، شماره مالیات و کد آماری را مستقیما دریافت می کند ، بنابراین متقاضی نیازی به تعامل شخصا با اداره مالیات کشور یا اداره آماری مرکزی قبل از ثبت نام ندارد.

زمان تکمیل در مورد شرکتهای تاسیس شده با استفاده از اسناد تشکیل دهنده الگو یک ساعت کاری از زمان انتشار شماره شناسنامه مالیاتی شرکت است ، در غیر اینصورت مراحل ثبت نام ۱۵ روز کاری زمان لازم دارد که اگر این روند به حالت تعلیق درآید ، این فرآیند می تواند زمانبرتر باشد زیرا سازمان امور مالیاتی بیش از یک روز زمان لازم دارد تا شماره شناسایی مالیاتی را به دادگاه ارائه دهد ، هزینه ها در بخش هزینه های ثبت شرکت در مجارستان بیان شده است.

مرحله ۴ : ثبت نام در اداره مالیات مجارستان ، شهرداری ، اتاق بازرگانی ، اداره مرکزی بیمه بازنشستگی ملی

نماینده شرکت یا یک کارشناس مالیاتی مجاز می تواند مدیریت لازم برای ثبت را انجام دهد ، زمان تکمیل این مرحله یک روز است و هزینه آن رایگان است.

مالیات دهندگانی که ملزم به ثبت شرکت خود هستند نیز باید همزمان با ارائه اطلاعات ثبت نام شرکت در ۱۵ روز پس از ارائه درخواست ثبت شرکت ، به سازمان مالیاتی ایالت گزارش دهند ؛ به همین ترتیب ، کلیه مودیان مالیاتی موظفند طی ۱۵ روز پس از شروع فعالیت های آن توسط پرداخت کننده مالیات به مقامات مالیاتی محلی گزارش دهند (به عنوان مثال در مورد مالیات مشاغل محلی).

بر اساس مصوبه اجرای قانون تأمین حقوق بازنشستگی تأمین اجتماعی ، تعهد به ارائه اطلاعات مربوط به فرم NYENYI (سابقه بیمه بازنشستگی فردی) نیز ممکن است از طریق مدیریت الکترونیکی انجام شود ، تعهد ارائه اطلاعات مربوط به فرم سوابق بیمه بازنشستگی فردی ممکن است با استفاده از خدمات e-NYENYI اداره مرکزی بیمه بازنشستگی ملی انجام شود.

مرحله ۵ : ارائه اطلاعات مربوط به کارمندان به سازمان مالیاتی

پس از ثبت نام در Glient Gateway ، کارفرمایان موظف به ارائه اطلاعات مندرج در قانون مربوط به کارمندان خود در پرتال دولت به صورت الکترونیکی در فرم تهیه شده برای برای مقامات صالح مالیاتی کشور در درجه اول هستند.

مرحله ۶ : دریافت مجوز و گواهی تجارت

اگر سرمایه گذاران خارجی برای آغاز فعالیت اقتصادی خود به مجوز تجاری نیاز داشته باشند باید این مجوز را دریافت کنند که این مجوز می تواند بر اساس بخش اقتصادی مرتبط با فعالیت شرکت صادر شود و به فرد اجازه فعالیت در حوزه صنعتی یا اقتصادی مورد نظر را می دهد.

مالیات شرکت ها در مجارستان

برای مشاغل داخلی و خارجی به طور یکسان ، پایه مالیات شرکت ها عواید قبل از مالیات است که توسط مواردی که در قانون LXXXI سال ۱۹۹۶ در مورد مالیات شرکت ها مشخص شده است ، از این پس قانون مالیات شرکت ها اصلاح می شود یعنی نرخ مالیات افزایش یا کاهش می یابد.

مالیات شرکت ها در مجارستان

مالیات شرکت ها شامل شرکتهای تاسیس شده طبق قانون مجارستان ، سازمان های دیگر (به عنوان مثال بنیاد ها ، انجمن ها) و مودیان مالیاتی غیر مقیم هستند که در محل های تجاری در مجارستان فعالیت های کارآفرینی انجام می دهند.

طبق قوانینی که تا ژوئن ۲۰۱۰ لازم الاجرا بود ، نرخ مالیات شرکت های مجارستان ۱۹ درصد بود. از جولای ۲۰۱۰ ، نرخ ۱۰٪ پایین تری برای اولین ۵۰۰ میلیون فورینت درآمد مشمول مالیات معرفی شد.

درآمد مشمول مالیات ، سود مشخص شده در صورت های مالی شرکت است که توسط برخی اضافات و کسرهای مشخص شده در قانون مالیات شرکت تعدیل می شود.

کسر های مجاز که درآمد مشمول مالیات را کاهش می دهد شامل درآمد حاصل از سود سهام (به جز سود سهام یک شرکت خارجی کنترل شده) ، مقررات ساخته شده برای بدهی های پیش بینی شده و هزینه های بازپس گیری حساب شده به عنوان درآمد در سال مالیات ، و نوشتن – استهلاک برنامه ریزی نشده که پایه مالیات شرکتها را در سالهای مالیاتی گذشته افزایش داده است.

نرخ مالیات شرکت ها در مجارستان

همان گونه که بیان شد مجارستان مالیات شرکتی را بر کلیه شرکت های مستقر در این کشور وضع می کند ، یک شرکت در صورت ثبت در کشور مجارستان یا اگر محل اصلی مدیریت آن در این کشور باشد (حتی اگر این شرکت در خارج از کشور مستقر باشد) به عنوان مقیم مالیات در مجارستان در نظر گرفته می شود ، نهاد های حقوقی مقیم از درآمد در سراسر جهان و شرکت های غیر مقیم فقط از درآمد تولید شده در مجارستان ملزم به پرداخت مالیات هستند ، مالیات بر درآمد شرکت ها در مجارستان ۹ درصد است.

سایر مالیات های تجاری در مجارستان شامل مالیات بر املاک و مستغلات ، مالیات نقل و انتقال ، مالیات هدیه ، مالیات مشاغل محلی (حداکثر ۲٪) و کمک های اجتماعی است.

نرخ مالیات بر ارزش افزوده

قانون مالیات بر ارزش افزوده مجارستان با دستورالعمل مالیات بر ارزش افزوده اتحادیه اروپا مطابقت دارد که در موارد خاص به کشورهای عضو اجازه می دهد تا از صلاحدید خود در مورد جابجایی ماده مقرر در قانون ملی خود استفاده کنند ؛ دامنه قانون مالیات بر ارزش افزوده شامل عرضه کالاها و خدمات در مجارستان ، خرید و فروش کالا در داخل اتحادیه اروپا ، صادرات و واردات کالا و صادرات و واردات خدمات است.

نرخ مالیات بر ارزش افزوده استاندارد مجارستان ۲۷٪ است اما نرخ های پایین تر ۱۸٪ و ۵٪ در مورد کالا ها و خدمات خاصی اعمال می شود ؛ مالیات بر ارزش افزوده برای تهیه کالاها و خدمات و همچنین واردات در مجارستان اخذ می شود.

نرخ مالیات ۱۸ درصدی از جمله در مورد محصولات لبنی و محصولات ساخته شده با استفاده از ذرت ، آرد ، نشاسته یا شیر و خدماتی است که فقط به رویداد های گاه به گاه در فضای باز دسترسی دارند.

نرخ مالیات ۵ درصدی شامل دارو ها ، وسایل پزشکی ، کتاب ها ، کتاب های الکترونیکی ، مجلات ، خوک ها ، گاو ها ، گوسفندان و بزها ، مرغ ، ماهی ، تخم مرغ ، شیر (غیر از شیر مادر) ، گرمایش منطقه ای ، خدمات ، خدمات اینترنتی و پذیرایی در رستوران ها ، خدمات اقامتی تجاری و خدمات موسیقی زنده هنرمندان مجری در کار های خصوصی است.

سال مالیاتی در مجارستان

سال مالیاتی در مجارستان معمولا ۱۲ ماه است و به طور کلی سال تقویمی است ، اگرچه در موارد خاص می تواند کوتاه تر باشد ؛ مالیات بر درآمد شرکت ها به صورت سالانه ارزیابی می شود ، مجارستان برای جلوگیری از مالیات مضاعف با کشور های متعددی معاهدات را امضا کرده است.

خرید یک شرکت آماده در مجارستان

خرید یک شرکت آماده در مجارستان بهترین راه حل برای آن دسته از کارآفرینانی است که فرصتی تجاری غیر منتظره پیدا کرده اند اما وقت آن را ندارند که به تمام تشریفات لازم مرتبط با تشکیل یک شرکت جدید بپردازند ، اگر یک شرکت آماده خریداری کنید ، می توانید بلافاصله شروع به تجارت کنید.

خرید یک شرکت آماده در مجارستان

خرید یک شرکت نه تنها گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در مجارستان است ، بلکه معمولا به کاغذ بازی های کمتری احتیاج دارد و شروع آن راحت تر است ، خرید یک شرکت آماده – اساسا انتقال سود سهام – در مدت زمان بسیار کمتری نسبت به زمان لازم برای ثبت شرکت جدید ( اخذ پروانه تجارت ، ثبت در ثبت تجارت ، ثبت مالیات ) قابل تنظیم است ؛ به همین دلیل خرید یک شرکت آماده بسیار محبوب است.

مزایای خرید یک شرکت آماده در مجارستان

  • شماره شناسایی شرکت و شماره شناسایی مالیات ( پرداخت کننده مالیات ) اختصاص داده شده است
  • شماره ثبت مالیات بر ارزش افزوده قبلا اختصاص داده شده است (برای پرداخت کنندگان مالیات بر ارزش افزوده)
  • سرمایه ثبت شده ۳،۰۰۰،۰۰۰ فورینت به طور کامل پرداخت شده است ، بنابراین این مبلغ نیازی به واریز به یک حساب بانکی ندارد ، همانطور که در صورت تشکیل یک شرکت جدید می تواند ؛
  • نام تجاری ، آدرس ثبت شده و آدرس های دیگر شرکت بدون هیچ گونه هزینه اضافی قابل تغییر است؛
  • دامنه تجارت را می توان گسترش داد؛
  • می توان شرکت هایی با سابقه تجارت خرید که هیچ بدهی ندارند.

معایب خرید شرکت آماده در مجارستان

مدت زمان مورد نیاز برای خرید و ثبت تغییرات یک شرکت آماده بیشتر از مدت زمانی است که برای ثبت شرکت جدید مورد نیاز است ، یک شرکت آماده نیز ممکن است خطرات غیرقابل پیش بینی را به دلیل اشتباهات مدیریت قبلی در زمینه های مالیات ، تعهدات قانون کار یا قرارداد های نامطلوب به همراه داشته باشد ، اگر این موارد در قرارداد فروش تنظیم نشده باشد ، مدیریت جدید مسئول آنها است.

علاوه بر این می توان در عملکرد خود دچار کاستی ها بوده و مشتری ها و ارباب رجوع ها از عملکرد این شرکت ناراضی باشند ، بنابراین بررسی بسیار دقیق پیشینه هنگام خرید یک شرکت آماده ضروری است و بایستی از عدم پرداخت بدهی یا بدهی ، اینکه شرکت در لیست سیاه نیست و همه اسناد حسابداری در دسترس است اطمینان حاصل کرد.

مدت زمان خرید شرکت آماده در مجارستان و ثبت تغیرات چقدر طول می کشد؟

بین ۱۵ تا ۳۰ روز کاری زمان لازم است تا تغییرات ایجاد شده بر اساس خرید یک شرکت آماده در مجارستان را ثبت کرد.

قیمت خرید یک شرکت با مسئولیت محدود در مجارستان

قیمت خرید یک شرکت با مسئولیت محدود در مجارستان بین ۱۴۶۰۰ تا ۱۵۲۰۰ یورو است که شامل ۳۰۰۰۰۰۰ فورینت سرمایه مشترک پرداخت شده می باشد.

اگر مصمم به خرید شرکت هستید می توانید کشور های دیگر در این زمینه را نیز بررسی کنید ، برای مثال در اسلواکی هم می توانید براحتی شرکت های آماده را خریداری کنید و به سرعت به اقامت موقت برسید ، مقاله سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اسلواکی را بخوانید.

شاخص های اقتصادی برای ثبت شرکت در مجارستان

اقتصاد مجارستان یک اقتصاد مختلط با درآمد بالا است که طبق شاخص پیچیدگی اقتصادی در رتبه ۹ اقتصاد پیچیده قرار گرفته است ، مجارستان با دارا بودن شاخص توسعه انسانی بسیار بالا و نیروی کار ماهر ، با سیزدهمین نابرابری درامد در جهان ، عضوی از سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) است.

شاخص های اقتصادی برای ثبت شرکت در مجارستان

اقتصاد مجارستان ۵۷ امین اقتصاد بزرگ جهان است ؛ هنگام ثبت شرکت در یک کشور لازم است با نرخ بیکاری ، درصد مالیات ، وضعیت اقتصاد و سایر مسایل مرتبط با آن آشنا بود در ادامه با شاخص های اقتصادی برای ثبت یک شرکت در مجارستان بیشتر آشنا می شویم.

نرخ بیکاری در مجارستان

نرخ بیکاری در مجارستان و سایر کشور ها به عنوان تعداد افراد بیکار به عنوان درصد نیروی کار تعریف می شود ، نیروی کار شامل افرادی است که شاغل یا بیکار هستند ، یعنی افرادی که شغلی ندارند اما به طور فعال بدنبال آن هستند.

نرخ بیکاری مجارستان در دوره ژانویه – مارس ۲۰۲۱ از ۳٫۷ درصد در دوره مربوط به سال گذشته به ۴٫۵ درصد رسید ، تعداد بیکاران ۴۲ هزار نفر افزایش یافته و به ۲۱۵ هزار نفر رسیده است ، در حالی که اشتغال ۳۹ هزار نفر کاهش یافته و به ۴/۵۶۸ میلیون نفر رسیده است که دلیل اصلی آن کاهش اشتغال در بین افراد شاغل در خارج از کشور اما متعلق به خانوار های مجارستان است ؛ متوسط مدت بیکاری ۹ ماه بود و ۴/۲۶ درصد افراد بیکار یک سال یا بیشتر به دنبال کار بودند.

نرخ تورم در مجارستان

نرخ تورم قیمت های مصرف کننده در مجارستان طی ۴۰ سال گذشته بین ۰٫۲ – درصد و ۳۴٫۸ درصد در حرکت بوده است ، برای سال ۲۰۱۹ ، نرخ تورم ۳٫۳٪ محاسبه شد.

در طول دوره مشاهده از سال ۱۹۷۹ تا ۲۰۱۹ ، میانگین نرخ تورم ۱۰٫۲ درصد در سال بود ، به طور کلی افزایش قیمت ۴،۲۴۹٫۳۴ درصد بوده است ، اقلامی که در سال ۱۹۷۹صد فورینت قیمت داشت در ابتدای سال ۲۰۲۰ ۴۳۴۹/۳۴ فورینت دریافت شد.

فقط در چند کشور نرخ تورم منفی حاصل می شود ، این بدان معنی است که سطح عمومی قیمت در حال کاهش است و قیمت های مصرف کننده ارزان می شود.

سود بانک ها در مجارستان

در مجارستان ، تصمیمات مربوط به نرخ سود بانک ها توسط شورای پول بانک ملی مجارستان (بانک Magyar Nemzeti) اتخاذ می شود ، نرخ بهره اصلی نرخ پایه بانک مرکزی برای اعتبار مجدد سرمایه گذاری است که پس از رسیدن به یک سال بانک مرکزی به موسسات مالی وام می دهد.

بانک ملی مجارستان در ۲۷ آوریل نرخ پایه خود را ۰٫۶ درصد و نرخ سپرده شبانه را -۰٫۰۵ درصد تغییر داد ، داده ها برای مجارستان از ژانویه ۲۰۰۰ تا مارس ۲۰۲۱ نشان می دهد که میانگین مقدار مجارستان در آن دوره ۴٫۹۱ درصد با حداقل ۰٫۱۶ درصد در مارس ۲۰۱۹ و حداکثر ۱۱٫۶۸ درصد در نوامبر ۲۰۰۸ بود.

درصد مالیات در مجارستان

یک تبعه خارجی که در مجارستان کار می کند ، تحت شرایط خاص ، مشمول مالیات مجارستان می شود ؛ مالیات اصلی مالیات بر درآمد شخصی است ، مالیات دیگری که یک فرد خارج از کشور می تواند به آنها بدهد مالیات محلی ، مالیات وسیله نقلیه ، مالیات بر املاک ، مالیات نقل و انتقال املاک و غیره است ؛ مهاجران ممکن است در مقابل بیمه های اجتماعی مجارستان نیز مسئول باشند.

مجارستان به طور رسمی به عنوان یک پناهگاه مالیاتی دیده نمی شود ، اما نرخ پایین مالیات شرکت ها ، قوانین آسان ادغام و موقعیت اصلی آن به عنوان یک کشور اتحادیه اروپا ، این شرکت مجارستانی را به یک وسیله نقلیه شرکتی مناسب برای سرمایه گذاران خارجی تبدیل کرده است.

نرخ مالیات بر درآمد شخصی ۱۶٪ از درآمد ناخالص مشمول مالیات است ، در مورد بدهی مالیاتی اجتماعی کارفرما ، پایه مالیات درآمد ناخالصی است که به کارگر پرداخت می شود ، نرخ مالیات ۲۷٪ است.

هزینه اجاره ملک تجاری در مجارستان

اجاره بهای یک ملک تجاری در مجارستان بسته به موقعیت مکانی ، متراژ ملک و امکانات بستگی دارد ، مثلا هزینه اجاره یک ملک تجاری نوساز با متراژ ۱۱۰ متر مربع در بوداپست ۵۰۰ فورینت و یک ملک تجاری با متراژ ۲۴۰ متر قدیمی ۶۰۰ فورینت در هر ماه می باشد.

بهترین شهر های مجارستان برای ثبت شرکت

برای ثبت شرکت در هر نقطه ای از جهان لازم است بررسی کنید که آیا شهر مورد نظر و بازار اقتصادی آن مناسب با شرکت مورد نظر شما برای ثبت و تاسیس هست یا نه ، در ادامه با بهترین شهر های مجارستان برای ثبت شرکت آشنا می شویم.

بهترین شهر های مجارستان برای ثبت شرکت

بوداپست

بوداپست مرکز اقتصادی ، تجاری ، مالی ، اداری و فرهنگی مجارستان است ؛ شاخص های عملکرد اقتصادی ، اجتماعی ، نهادی ، آموزشی و تحقیق و توسعه آن بسیار بالاتر از میانگین ملی است ، با تمرکز بالای ظرفیت های تحقیقاتی در پایتخت ، عملکرد نوآوری آن در بین مناطق مجارستان برجسته است ، اگرچه در مقایسه با سایر مناطق پایتخت اروپا ، ناچیز است.

بوداپست در سال ۲۰۱۸ تولید ناخالص داخلی (GDP) 48.8 میلیارد یورو را ثبت کرده است (بالاترین میزان در سال های اخیر) و تولید ناخالص داخلی سرانه در استانداردهای قدرت خرید ۴۴۶۰۰ PPS به ازای هر ساکن در همان سال بوده است ، که به مراتب بالاتر از میانگین ملی و اتحادیه اروپا است.

بوداپست با زیرساخت های توسعه یافته ، تراکم بزرگراه ، قابلیت دسترسی خوب ، کارآفرینی فشرده و سهم بالایی از سرمایه گذاری خارجی را ب و بخش عمده ای از جریان سرمایه گذاری مستقیم خارجی (FDI) را به خود اختصاص داده است که ۴۷٫۵٪ از کل سهام سرمایه گذاری مستقیم خارجی در سال ۲۰۲۰را تشکیل می دهد.

نقاط قوت منطقه ای شامل مراکز علمی و شایستگی برجسته و مجهز ، خوشه های معتبر نوآوری و اثرات نمایشی ناشی از تمرکز فعالیت های پر از نوآوری است.

سگد

سگد به عنوان یک مرکز اقتصادی و فرهنگی در منطقه اطراف آن عمل می کند و به عنوان یک شهر دانشگاهی ، بسیاری از زندگی شبانه عالی را برای لذت بردن دارد و همچنین دارای بسیاری از کافه ها ، بار ها و رستوران های عالی است.

سومین شهر بزرگ کشور دارای یک صحنه فرهنگی پر جنب و جوش است ؛ در تابستان ، جشنواره های زیادی را برگزار می کند ، جشنواره تئاتر هوای آزاد برجسته سال است و با معماری زیبا در شهر قدیمی – به شکل عمارت های زیبا و تعدادی حمام حرارتی – سگد مطمئنا ارزش بازدید را دارد.

۱۷۸۶ شغل صنعتی در سگد فعالیت دارند که ۴۲ درصد مشاغل صنعتی به صنعت فرآوری ، ۵۶ درصد به صنعت ساخت و ساز و ۲ درصد به صنایع دیگر تعلق دارد.

اهمیت مراکز خدمات اشتراکی (SSC) و برخی از صنایع فشرده دانش در اقتصاد سگد در حال افزایش است ؛ اخیرا ، فناوری اطلاعات (IT) و صنعت بهداشت به طور قابل توجهی در میان صنایع پر دانش توسعه یافته اند ؛ توسعه آنها توسط زیرساخت های عالی ، نیروی کار بسیار واجد شرایط و تسلط کامل به چندین زبان خارجی و موقعیت عالی سگد پشتیبانی می شود.

دبرسن

دبرسن از نظر جمعیت دومین شهر بزرگ مجارستان است ، این شهر مرکز اقتصادی ، فرهنگی و علمی شرق مجارستان است و تقریبا ۶۶۰ سال قدمت دارد و غالبا از آن به عنوان “روم کالوینست” یاد می شود ، مرکز اصلاحات قلمداد می شود ، نمادهای آن را می توان در کلیسای بزرگ آن و کالج اصلاحات یافت.

این شهر دارای قدیمی ترین و بزرگترین دانشگاه کشور است و متنوع ترین طرح آموزشی را ارائه می دهد که می توانند سبب حضور نیروی کار عالی و تحصیل کرده داخلی و یا خارجی در این شهر باشد .

شرکت های بزرگ چند ملیتی – مانند BMW ، Krones ، Deufol و ThyssenKrup – در دبرسن سرمایه گذاری کرده اند ، این شهر در سالهای اخیر شاهد رشد چشمگیر اقتصادی بوده است که منجر به تأسیس چهار پارک بزرگ صنعتی شده است ، و تقریبا ۱۲۰۰ هکتار را تحت پوشش قرار داده است.

دبرسن جدا از بهره برداری های اقتصادی ، شهری سرزنده است که دامنه وسیعی از فعالیت های تفریحی و فرهنگی را برای افراد محلی و بازدیدکنندگان ارائه می دهد ؛ این شهر دارای یک مرکز توسعه اقتصادی و توسعه شهری (EDC Debrecen) است ، که مشاوره و پشتیبانی را برای شهرداری فراهم می کند و به شهر کمک کرده تا جوایز زیادی مانند بهترین شهرهای اروپا و مناطق آینده کسب کند.

پچ

پچ پنجمین شهر بزرگ مجارستان است که مرکز اداری و اقتصادی شهرستان بارانیاست و همچنین مقر اسقف اعظم کاتولیک روم است ، شهری که قدمت آن به دوران باستان باز می گردد و افتخار میزبانی قدیمی ترین دانشگاه مجارستان را داراست که با وجود این دانشگاه می توان انتظار نیروی کار جوان و تحصیل کرده داشت.

این شهر دارای معادن مختلفی مانند معدن شن ، ماسه ، ذغال سنگ و اورانیوم است که می تواند فرصت های شغلی متعددی را ایجاد کند ، علاوه بر این یک صنعت با فن آوری پیشرفته در این شهر وجود دارد که مرتبط با الکترونیک است و می تواند بستری برای ایجاد مشاغل جدید فراهم کند.

طرح تجاری برای ثبت شرکت در مجارستان

طرح تجاری سندی مکتوب است که به تفصیل شرح می دهد چگونه یک کسب و کار – معمولا یک شرکت نوپا – اهداف خود را تعریف می کند و چگونه به اهداف خود دست می یابد ، یک طرح تجاری نقشه راه کتبی شرکت را از دیدگاه بازاریابی ، مالی و عملیاتی ترسیم می کند.

طرح تجاری برای ثبت شرکت در مجارستان

برنامه های تجاری اسناد مهمی هستند که قبل از ایجاد سابقه اثبات شده توسط یک شرکت ، برای جذب سرمایه استفاده می شوند ؛ آنها همچنین یک روش خوب برای شرکت ها هستند تا بتوانند خود را در هدف ادامه دهند.

اگرچه به ویژه برای مشاغل جدید بسیار مفید هستند ، اما هر شرکتی باید یک طرح تجاری داشته باشد ، در حالت ایده آل ، این طرح به صورت دوره ای بررسی و به روز می شود تا ببیند آیا اهداف برآورده شده اند یا تغییر و تحول یافته اند ؛ گاهی اوقات یک طرح تجاری جدید برای یک کسب و کار مستقر ایجاد می شود که تصمیم گرفته است به یک مسیر جدید حرکت کند.

بخش های یک طرح تجاری شامل خلاصه اجرایی ، توضیحات شرکت ، تحلیل بازار ، سازمان و مدیریت ، خدمات یا خط تولید ، بازاریابی و فروش ، درخواست بودجه ، پیش بینی های مالی و ضمیمه می باشد.

انواع طرح تجاری در مجارستان

به طور عمده دو نوع طرح تجاری برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در مجارستان وجود دارد که در مجارستان نوشته می شود این طرح ها شامل برنامه های تجاری افزایش سرمایه و برنامه های تجاری مدیریتی است.

افزایش سرمایه از طریق طرح تجاری

بیشتر برنامه های تجاری با هدف جمع آوری پول برای سرمایه گذاری آنها نوشته شده است ، در یک طرح تجاری که برای سرمایه گذاری نوشته شده است ، ساختار برنامه های تجاری و بنابراین مهمترین نکته سند سود افزوده خواهد بود ، اطلاعات مربوط به محصولات ، خدمات و بازار نقش اصلی را در تدوین برنامه و همچنین استراتژی های مختلف پرداخت یا خروج برای سرمایه گذاران بازی می کند ؛ بیشتر برنامه های تجاری شامل فروش سهام یا بدهی به سرمایه گذاران خواهد بود.

برنامه تجاری مدیریتی

در یک طرح تجاری مدیریتی ، تمرکز بر روی جمع آوری پول نیست بلکه تمرکز بر این است که یک شرکت باید چه استراتژی را به کار گیرد ، در حالی که اکنون شرکت هایی که برنامه های شغلی می نویسند برای جذب سرمایه این کار را انجام می دهند ، برخی از شرکت ها هستند که می خواهند نظر دوم یا نگاه بیرونی به تجارت خود بگیرند. آنها از افرادی که طرح تجاری می نویستند می خواهند که یک طرح تجاری برای فرصت های رشد برای آنها بنویسند و طرح تجاری آن ها به سبکی نباشد که پول جمع کند.

سطوح طرح های تجاری در مجارستان

۱- سطح اول طرح کسب و کار نوپا : برنامه کسب و کار سطح اول می تواند برای شرکت هایی که بودجه اولیه بذر را جمع می کنند و از زمین خارج می شوند استفاده شود ، مبلغ دلار جمع آوری شده از اهمیت فوق العاده ای برخوردار نیست ؛ برنامه شروع به کار شامل منابع مالی کامل ، جریان نقدی بالقوه ، تجزیه و تحلیل بازار و استراتژی های بازاریابی و همچنین تجزیه و تحلیل تسویه حساب ، و یک خلاصه اجرایی جداگانه و موارد دیگر است.

سطوح طرح های تجاری در مجارستان

۲- طرح توسعه سطح II یا سری B : طرح تجاری توسعه سطح II یا سری B به شرکت ها و کارآفرینانی که به دنبال گسترش یا مقیاس کاری خود هستند از جمله با افزایش سهم بازار کمک می کند ، طرح راه اندازی سطح II به تعریف مفاهیم ، بازارهای هدف و پتانسیل بازار و همچنین وضوح مالی لازم برای تعریف مفهوم شما ، شناسایی پتانسیل بازار و شناسایی نیازهای سرمایه کمک می کند.

۳- طرح تجاری سطح سه سازمانی : طرح تجاری سطح سه سازمانی به نیاز آن دسته از شرکتهای مرحله بعد و تأسیس شده که به دنبال جمع آوری سرمایه اضافی برای گسترش مشاغل خود هستند ، اغلب به صورت انتشار اوراق بدهی مانند اوراق قرضه یا اسکناس های قابل تبدیل پاسخ می دهد ؛ برنامه کسب و کار سطح III جامع ترین برنامه تجاری است و اغلب مشتریان نیز به یک دفترچه یادداشت یا یک یادداشت خصوصی برای قرار دادن نیز نیاز دارند.

اخذ اقامت مجارستان از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت

سرمایه گذاری و ثبت شرکت در مجارستان یکی از روش های عالی برای اخذ اقامت این کشور است ، اشخاصی که توانایی سرمایه گذاری و یا ثبت شرکت در این کشور را دارند می توانند با انجام سرمایه گذاری اقامت و حتی تابعیت مجارستان را دریافت کنند ، البته بایستی ثابت کنند که ثبت شرکت یا سرمایه گذاری مورد نظر آن ها به نفع اقتصاد این کشور است و به سود آوری ختم می شود.

برای سرمایه گذاری در این کشور بایستی حداقل ۱۸ سال سن داشت و از سلامت کامل برخوردار بوده و دارای عدم سو پیشینه کیفری بود ، این افراد پس از سرمایه گذاری مجوز اقامت موقت ۵ ساله دریافت می کنند که می توانند پس از گذشت ۳ سال اقامت موقت در این کشور برای دریافت مجوز اقامت دائم خود اقدام کنند و در صورت گذشت ۵ سال از شروع سرمایه گذاری و اقامت در این کشور می توانند برای دریافت تابعیت اقدام کنند ، البته باید توجه داشت که برای دریافت تابعیت شرایط سختی وجود دارد که یکی از آن ها تسلط کامل به زبان مجاری است.

اگر قصد سرمایه گذاری در ملک را دارید ، می توانید به وین اتریش هم فکر کنید در مقاله سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اتریش قیمت خرید ملک را با جزییات بررسی کرده ایم.

مزایا و معایب ثبت شرکت در مجارستان

ثبت شرکت و آغاز فعالیت اقتصادی در هر نقطه ای از جهان می تواند با چالش ها و مشکلاتی همراه باشد اما هنگام تصمیم گیری برای انتخاب مقصد لازم است از مزایا و معایب ثبت شرکت و راه اندازی کسب و کار در مقصد مطلع بوده و کشوری را انتخاب کنید که مزایای فعالیت اقتصادی در آن بیشتر از معایب آن باشد ، در ادامه مزایای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در مجارستان را بررسی خواهیم کرد.

مزایا و معایب ثبت شرکت در مجارستان

ثبت سریع شرکت در مجارستان

ثبت شرکت در مجارستان تنها چند روز کاری به طول می انجامد ، در حالی که در سایر کشور های اروپایی این روش ممکن است ماه ها به طول انجامد.

کمترین نرخ مالیات شرکتها در اروپا ۹٪

مالیات شرکت ها در مجارستان فوق العاده کم است و تنها ۹٪ بر اساس سود شما است ، با اقلام مختلف از جمله کمک به پروژه های مصوب دولت ، می تواند بیشتر کاهش یابد.

شماره مالیات بر ارزش افزوده فوری اتحادیه اروپا

اگر یک شرکت مجارستانی افتتاح کنید ، یک شماره مالیات بر ارزش افزوده اتحادیه اروپا همراه با شماره مالیات بر ارزش افزوده مجارستان دریافت می کنید ، این بدان معناست که می توانید تجارت بین المللی را به محض اینکه شرکت شما شروع به کار می کند ، بدون هیچ انتظار دیگری شروع کنید – بر خلاف بسیاری از کشور های دیگر ، شماره مالیات بر ارزش افزوده اتحادیه اروپا ممکن است تا ۶ ماه طول بکشد.

مالیات بر ارزش افزوده در مجارستان معمولا ۲۷٪ است ، اگرچه این به نظر بسیار زیاد می رسد ، اما اگر بیشتر با سایر شرکتهای اتحادیه اروپا تجارت بین المللی داشته باشید ، ممکن است مالیات بر ارزش افزوده مجارستان اعمال نشود ،مالیات بر ارزش افزوده مجارستان در موارد خاص قابل جبران است.

ثبت نام فوری اتاق بازرگانی

شما می توانید شرکت مجارستانی خود را در هنگام تشکیل شرکت در اتاق بازرگانی مجارستان ثبت کنید ، شرکت شما باید تا زمان فعالیت عضو آن باشد.

هیچ شریک محلی مورد نیاز نیست

در مجارستان ، هر کسی می تواند بدون توجه به ملیت ، یک شرکت را ثبت کند ، در حالی که در برخی از کشور های اروپایی درصد مشخصی از شرکت باید متعلق به اشخاص حقوقی باشد ، در مجارستان چنین محدودیتی وجود ندارد ؛ توجه داشته باشید داشتن روابط تجاری با مجارستان ، تماس یا قرارداد اولیه با شرکای تجاری محلی که می توانید پس از ثبت تجارت خود همکاری خود را شروع کنید ، می تواند راه شما را در بوروکراسی راحت کند.

تعداد سهامدارن محدود نیست

تعداد سهامداران یک شرکت مجارستانی محدود نیست ، بنابراین شما می توانید یک شرکت را به تنهایی یا همراه با شرکای تجاری خود تاسیس کنید – با این حال به بهترین وجهی با اهداف تجاری شما مطابقت دارد.

هر طور که می خواهید فعالیت داشته باشید

اگر یک شرکت مجارستانی اداره می کنید ، می توانید فقط فعالیت های ثبت شده برای آن را در ثبت شرکت انجام دهید ، شما می توانید هر فعالیتی را که می خواهید از لیست واحدی از فعالیت های ممکن انتخاب کنید و حتی در مواردی که تجارت شما شامل فعالیت های متنوعی باشد ، لازم نیست این فعالیت ها با هم مرتبط باشند.

مکان مرکزی در اتحادیه اروپا

مجارستان در میانه اروپا واقع شده است ؛ خواه بخواهید با شرق و غرب تجارت کنید ، به دلیل زیر ساخت های عالی و موقعیت مرکزی شما و کالاهایتان می توانید سریعا به آن برسید.

معایب ثبت شرکت در مجارستان

با وجود جذابیت فضای کسب و کار مجارستان ، چالش های مختلفی برای فعالیت های تجاری در این کشور وجود دارد که به سختی می توان آنها را برای شرکت های خارج از کشور یافت ، در ادامه با تعدادی از آن ها برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در مجارستان آشنا می شویم.

آغاز مراحل ثبت شرکت

هنگام تأسیس شرکتی در مجارستان که نمایندگی شرکت را بر عهده دارد باید توسط یک وکیل نمایندگی اعطا شود ، نیمی از مبلغ اشتراک (حداقل ۲۵۰،۰۰۰ فورینت) باید به حساب بانکی تعیین شده در زمان اشتراک واریز شود و تقاضای ثبت احوال باید قبل از تنظیم تامین اجتماعی ارسال شود.

زمان نیاز برای رسیدگی به مجوز های ساختمانی

رسیدگی به مجوزهای ساخت و ساز ۱۰۲ روز طول می کشد و شامل پیمایش ۲۶ مرحله است ؛ قبل از اینکه شرکتها بیانیه ای را از کمیته برنامه ریزی شهرداری و نامه ای از سازمان مالیات دریافت کنند ، بازرسی ها توسط بسیاری از ادارات بین دولتی تکمیل می شود ؛ پس از احراز کلیه معیار ها ، مجوز اشغال باید اخذ شده و ثبت ساختمان در اداره ثبت اسناد به پایان برسد.

ثبت املاک

ثبت املاک مهمترین وظیفه سازماندهی محل اقامت برای شرکت است و انجام آن بیش از دو هفته طول می کشد ، یک بار دیگر ، هنگام تکمیل مراحل ، باید از مشاوره حقوقی استفاده کنید.

گرفتن اعتبار

به غیر از شاخص حقوق قانونی ، مجارستان از نظر دریافت اعتبار شاخص های کاملا ضعیفی دارد ، پوشش دفتر خصوصی کمتر از ۲۰٪ بزرگسالان است و هیچ گونه پوشش ثبت عمومی وجود ندارد.

زمان پرداخت مالیات

پرداخت مالیات می تواند به طور متوسط ۲۷۷ ساعت از ساعت کاری را طی کند ، مالیات مشاغل محلی ، مشارکت در توانبخشی ، مشارکت در آموزش و مالیات تحقیق و توسعه مالیاتی است که بعید به نظر می رسد بیشتر شرکت ها با آنها آشنا باشند.

تجارت خارج از مرزها

هزینه تجارت خارج از مرزها نسبتا ارزان است ، اما مدت زمان لازم برای انجام این روش بسیار زیاد است ، صادرات کالا به طور متوسط ۱۷ روز طول می کشد و واردات ۱۹ سال طول می کشد و باعث کندی حرکت تجارت در داخل و خارج از کشور می شود.

سوالات پر تکرار سرمایه گذاری و ثبت شرکت در مجارستان

مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) می توانند در کنار شما باشند تا بتوانید پول خود را بصورت امن و مطمئن در بهترین کشورها سرمایه گذاری کنید ، با ما از طریق بخش دیدگاه سایت در پایان هر مقاله در ارتباط باشید ، مشاوران مجرب ما روزانه به پرسش های درج شده در این بخش پاسخ می دهند.

بهترین روش سرمایه گذاری و ثبت شرکت در مجارستان چیست؟

بهترین روش برای سرمایه گذاری در این کشور خرید املاک و مستغلات است.

بهترین و متداولترین نوع شرکت برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در مجارستان چیست؟

متداول ترین فرم شرکت برای سرمایه گذاری در مجارستان ، شرکت با مسئولیت محدود است که در متن توضیحات مفصل آن وجود دارد ، یک شرکت با مسئولیت محدود با مقدار سرمایه اولیه از پیش تعیین شده که 3،000،000 فورینت تأمین شده توسط موسسین آن تاسیس می شود.

بهترین شهر ها برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در مجارستان کدامند؟

بوداپست ، سگد و دبرسن

میزان سرمایها ولیه برای تاسیس شرکت های مختلف در مجارستان چقدر است؟

حداقل سرمایه سهام یک شرکت سهامی خاص ممکن است 5،000،000 فورینت باشد ، در حالی که در مورد شرکت سهامی عام 20،000،000 فورینت است ، یک شرکت با مسئولیت محدود با مقدار سرمایه اولیه از پیش تعیین شده که 3،000،000 فورینت تأمین شده است.

نرخ مالیات برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در مجارستان چقدر است؟

نرخ مالیات شرکت ها کمترین میزان در اتحادیه اروپا (9٪) است ، در حالی که دستمزد تنها 40٪ از متوسط اتحادیه اروپا است.

اگر بخواهم در مجارستان یک پمپ بنزین تاسیس کنم ، چقدر سرمایه مورد نیاز است؟

سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی یک پمپ بنزین در مجارستان 160000 یورو است.

هزینه تاسیس رستوران در مجارستان چقدر است؟

هزینه مورد نیاز برای تاسیس رستوران در مجارستان بر اساس متراژ رستوران ، محل آن ، امکانات ، مبلمان ، تجهیزات آشپزخانه ، تعداد تجهیزات و غیره تعیین می شود که حدود 150000 یورو می باشد ، علاوه بر این به طور متوسط هزینه اجاره یک رستوران 10 هزار دلار برای هر ماه است.

اگر بخواهم در مجارستان ملک بخرم حدود قیمت چقدر خواهد بود؟

هزینه خرید ملک در مجارستان متفاوت بوده و بسته به شهر ، متراژ ساختمان و محله آن متفاوت است مثلا هزینه خرید یک آپارتمان 2 خوابه 60 متر مربعی در بوداپست 256000 یورو است.

من می خواهم یک شرکت آماده در مجارستان بخرم ، قیمت یک شرکت آماده چقدر است؟

قیمت خرید یک شرکت با مسئولیت محدود در مجارستان بین 14600 تا 15200 یورو است که شامل 3000000 فورینت سرمایه مشترک پرداخت شده می باشد.

مبلغ مورد نیاز برای خرید اوراق قرضه در مجارستان چقدر است؟ و قوانین مهاجرتی آن چگونه است؟

یکی از روش های سرمایه گذاری در مجارستان ، خرید اوراق بهادار در این کشور است ، شما می توانید با خرید 300.000 یورو سهام از بازار بورس این کشور به مدت پنج سال به اقامت دائم برسید ؛ این مبلغ پس از پنج سال به فرد بازگردانده می شود و البته قابل خرید و فروش در بازار عادی نمی باشد و همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال وی نیز به اقامت می رسند ، در ضمن فرد باید هزینه های مربوط به درخواست و رسیدگی را که در حدود ۶۰ هزار یور است به طور جداگانه پرداخت نماید.

در این مقاله که با تلاش مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی گردآوری شد اطلاعات ضروری پیرامون سرمایه گذاری و ثبت شرکت در مجارستان بررسی و بیان گردید ، در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با دفاتر موسسه در شهر های تهران و شیراز تماس بگیرید ، همچنین مطالعه سایز مقالات سایت می تواند باعث افزایش سطح آگاهی و اخذ تصمیمات صحیح تر گردد ، پیشنهاد ما مطالعه مقاله سرمایه گذاری و ثبت شرکت در ترکیه است ، ترکیه جزو 20 اقتصاد برتر جهان بوده و هزینه های ثبت شرکت در آن بسیار پایین است.

Rate this post

2 دیدگاه در “سرمایه گذاری و ثبت شرکت در مجارستان

  1. محمد گفت:

    سلام متقاضی ثبت شرکت برای اقامت وکسب وکار دریکی از سه کشورلهستان یا اسلواکی ومجارستان هستم 49سال سن به همراه پسرم با21سال سن پیشنهادشماکدوم کشوروهزینه صفرتا صدانها چقدره

    1. Hamid گفت:

      با سلام

      کشور لهستان نسبت به اسلواکی و مجارستان به دلیل شرایط بهتر و کم ریسک تر بودن پیشنهاد میشود.برای مثال اسلواکی نه تنها زمانبر بوده بلکه تسلط به زبان اسلواکی نیاز است.در لهستان مدرک زبان احتیاج نبست و هر بیزنس پلنی به راحتی قابل اجرا میباشد و با توجه به اینکه حوزه شنگن میباشد سکوی پرتابی برای کشورهای اروپایی دیگر یا حتی کانادا و امریکا میباشد.حداقل بودجه برای استارت از 13-12 هزار یورو به بالا بسته به گستردگی بیزنس میباشد.در ضمن فرزند شما هم به عنوان شریک شرکت میتوانند در کنار شما قرار بگیرند و هم تحصیلی برای دانشگاه های فوق العاده ی لهستان اقدام کنند.

      با تشکر از سوال شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه