اجاره و خرید ملک در ایتالیا

اجاره و خرید ملک در ایتالیا چند سالی است که با تغییراتی روبه رو شده و دولت برنامه متفاوتی را برای خریداران خارجی در نظر گرفته است و لازم است که شما به عنوان مهاجر یا سرمایه گذار، اطلاعات دقیقی را در این رابطه به دست آورید تا بتوانید ملک مناسب خود را اجاره کرده و یا بخرید.

اجاره و خرید ملک در ایتالیا

مشاور مهاجرتی

اخذ اقامت با خرید ملک در ایتالیا با هر قیمت و تحت هر شرایط وجود ندارد و ضمن اینکه جهت اجاره و خرید ملک در ایتالیا شما باید اقامت این کشور یا یک ویزای توریستی 5 ساله را داشته باشید تا قادر به انجام این کار باشید

از مهم ترین عوامل تاثیر گذار به بازار اجاره و خرید ملک در ایتالیا می توان به نرخ تورم ، نرخ مصادره اموال ، نرخ رشد اقتصادی ، نرخ رشد بازار املاک و غیره اشاره کرد که هریک به طور مستقیم و یا غیر مستقیم تاثیر خود را در این سرمایه گذاری خواهند گذاشت.

بله ، قیمت املاک در رم و میلان در سه ماهه اول سال 2022 نسبت به زمان مشابه سال گذشته 4.6 درصد رشد داشته است.

رم را گرانترین شهر ایتالیا معرفی کنیم ، البته شهر میلان نیز از گران ترین شهرهای ایتالیا می باشد و قیمت های اجاره و خرید ملک نیز در برخی محله ها از رم نیز گران تر است و این دو شهر همواره از این لحاظ در حال رقابت هستند.

رم 6346 یورو
میلان 8320 یورو
ونیز 5118 یورو
تورین 3205 یورو
ناپل 3375 یورو

کشور ایتالیا علاوه بر داشتن شهرهایی زیبا و مناظری دلپذیر و آرام برای اقامت و زندگی ، در میان ارزان ترین کشورهای اروپا جهت اجاره و خرید ملک قرار می گیرد که این مورد دلیل خوبی برای سرمایه گذاری در بخش املاک و مستغلات در ایتالیا است.

 مهاجرت به کشور ایتالیا و اجاره و خرید ملک در ایتالیا نیازمند کسب اطلاعات کامل و دقیقی از بازار املاک این کشور است ، به خصوص که شهروندان غیر اتحادیه اروپا باید شرایطی را داشته باشند تا قادر به خرید ملک در این کشور باشند که در ادامه این مطلب توضیحاتی کامل و دقیق را به شما عزیزان در این زمینه اعطا خواهیم کرد.

در ایتالیا در حال حاضر هیچ برنامه ای جهت اعطای ویزای طلایی در ازای اجاره و خرید ملک وجود ندارد و افراد با اجاره و خرید ملک در ایتالیا نمی توانند امتیاز خاصی برای ویزای طلایی بدست آورند.

اما دعوت می کنیم مقاله مهاجرت به ایتالیا را بخوانید و با راه و روش های آسان و امن برای مهاجرت به این کشور کهن آشنا شوید.

با هر هدفی که به ایتالیا می روید تا در آن کشور اقامت داشته باشید ، باید در خصوص اجاره و خرید ملک در ایتالیا آگاهی داشته باشید ، در این بخش از مقاله روناک ، همکار ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی با شما در این باره صحبت کرده است.

پادکست اجاره و خرید ملک در ایتالیا​

نمایش ویدیو درباره اجاره و خرید ملک در ایتالیا

محدودیت موجود برای خریداران خارجی ملک در ایتالیا

باید دقت داشته باشید که برای شهروندان اروپایی هیچگونه محدودیتی در اجاره و خرید ملک در ایتالیا وجود ندارد ، اما شهروندان غیر اروپایی مانند شهروندان کشورمان باید اجازه اقامت معتبر داشته باشند تا قادر به خرید ملک در ایتالیا باشند ، کشور ایتالیا جزو دسته کشورهایی قرار می گیرد که تنها با داشتن اقامت دائم ، موقت و یا ویزای توریستی حداقل 5 ساله به شهروندان کشورمان اجازه خرید ملک می دهد.

پس لازم است که پیش از اقدام به خرید ملک در ایتالیا به یکی از روش های موجود مانند : کار در کشور ایتالیا ، ثبت شرکت در ایتالیا ، تحصیل در کشور ایتالیا و یا هرگونه روش سرمایه گذاری در ایتالیا که منجر به دریافت اقامت شود ، اقامت این کشور را به دست آورید تا بتوانید در این کشور ملکی را خریداری نمایید ، همچنین می توانید یک ویزای توریستی حداقل 5 ساله را نیز برای خود دست و پا کنید و سپس به خرید ملک بپردازید.

توصیه می کنیم با مراجعه به مقاله های مرتبط در همین سایت از شرایط و قوانین موجود برای دست یابی به اقامت این کشور از طریق هریک از روش های نام برده ، اطلاعات کافی و لازم را به دست آورید و یا با مراجعه به دفاتر شیراز و تهران و یا تماس با کارشناسان هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی از مشاوره های رایگان برخوردار شوید.

محدودیت موجود برای خریداران خارجی ملک در ایتالیا

عوامل موثر بر بازار ملک در ایتالیا

هر سرمایه گذار خارجی برای سرازیر کردن سرمایه خود به یک کشور خارجی نیازمند اطلاعاتی پایه و اساسی از کشور مقصد است.

این اطلاعات نیاز است تا میزان امنیت ، ریسک و سود دهی سرمایه گذاری وی را مشخص نماید که در نتیجه آن ها بتوان به نتیجه ای مناسب دست پیدا کرد که آیا این امر مناسب و قابل اطمینان بوده و یا اینکه مناسب نبوده و باید از آن صرف نظر نمود.

از مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر بازار اجاره و خرید ملک در ایتالیا می توان به نرخ تورم ، نرخ مصادره اموال ، نرخ رشد اقتصادی ، نرخ رشد بازار املاک و غیره اشاره کرد که هریک به طور مستقیم و یا غیر مستقیم تاثیر خود را در این سرمایه گذاری خواهند گذاشت.

در ادامه برخی از عوامل موثر بر بازار ملک در ایتالیا را بررسی خواهیم کرد و با توجه به آن ها متوجه خواهیم شد که آیا خرید ملک در ایتالیا یک سرمایه گذاری خوب و مناسب تلقی می شود یا خیر.

برای شناخت بهتر اقتصاد کشور ایتالیا می توانید مقاله لینک شده را بخوانید.

عوامل موثر بر بازار ملک در ایتالیا

نرخ مصادره اموال در ایتالیا

نرخ مصادره اموال در ایتالیا نشان گر میزان خطری است که از سوی دولت یک کشور اموال افراد خارجی را تهدید می کند ، این میزان معلوم می نماید که در صورت بروز اتفاقاتی نظیر تحریم دولت ها و تغییر و تحول در سیستم حکومتی و رژیم کشورها چقدر احتمال از دست رفتن سرمایه گذاری افراد خارجی و تصرف آن ها توسط دولت وجود خواهد داشت.

معمولا کشورهای اروپایی از این حیث قابل اطمینان هستند و ایتالیا نیز از نرخ مصادره اموال پایینی برخوردار است و از احتمال 1 ( کمترین خطر ) تا 10 ( بیش ترین خطر ) موفق به کسب احتمال 1 شده است.

پس در صورت خرید ملک در این کشور احتمال مصادره غیر فانونی توسط دولت این کشور بسیار پایین است و خطری سرمایه گذاری شما را تهدید نمی کند.

نرخ رشد قیمت املاک در ایتالیا

قیمت اجاره و خرید ملک در ایتالیا بیش ترین ثبات را در میان کشورهای اروپایی در طی دو دهه اخیر داشته است و حتی در دوره همه گیری بیماری کرونا هم بازار املاک در این کشور با رکود و نزول مواجه نشد و توانست بسیار عالی در برابر رکودی که تمام دنیا را در بر گرفته بود مقاومت نماید.

باید بگوییم که بازار املاک ایتالیا مکانی امن برای سرمایه گذاری است و خطر تغییرات ناگهانی کمتر از دیگر کشورها سرمایه شما را تهدید خواهد کرد ، به طور مثال قیمت املاک در رم و میلان در سه ماهه اول سال 2023 نسبت به زمان مشابه سال گذشته 4.6 درصد رشد داشته است.

ضمن اینکه با توجه توریستی بودن این کشور شما می توانید از ملک خود درآمد مناسبی را سالانه علاوه بر ارزش افزوده سرمایه گذاری خود به دست آورید.

نرخ تورم در ایتالیا

نرخ تورم در تمام کشورهای جهان یکی از بارزترین شاخص های اقتصادی می باشد که نشان دهنده میزان سلامت اقتصاد آن کشور است ، بالا بودن نرخ تورم در هر جا باعث کاهش قدرت خرید مردم و در نتیجه کاهش رفاه در آن جامعه است و در نتیجه با بالا رفتن تورم سفره مردم کوچکتر می شود.

ایتالیا در طی 50 سال گذشته در حال کنترل تورم می باشد و در برخی از موقع بسیار عالی این موضوع را کنترل کرده است ، اما در حال حاضر با توجه به اوضاع بیماری و جنگ در اروپا ، تمامی کشورها با تورمی غیر قابل کنترل مواجه شده  است.

در نیمه دوم سال 2023 تورم ایتالیا 5.8 درصد بوده که این میزان در حال کاهش بوده و پیش بینی می شود تا پایان سال به 4 درصد و در پایان سال آینده به 2 درصد کاهش یابد ، که می تواند در نتیجه آن باعث رونق بازار املاک در این کشور شود

تفاوت قیمت خانه در ایتالیا بر اساس منطقه شهری

ایتالیا یک کشور توریستی است که همواره در میان 5 کشور برتر جهان از نظر تعداد جهانگرد می باشد ، این موضوع باعث شده که اجاره ملک در شهرهای توریستی بسیار رونق داشته باشد و نرخ آن نیز بالاتر از شهرهای معمولی و روستاها باشد ، با اینکه باید بگوییم تمام قسمت های این کشور به اندازه زیادی گردشگر را سالانه به خود جذب می کند ، اما برخی از قسمت های این کشور اکثریت گردشگران را جذب می کنند.

تفاوت قیمت خانه در ایتالیا بر اساس منطقه شهری به عوامل مختلفی بستگی دارد که مهم ترین آن ها به شرح زیر است :

  1. شهرهای مختلف
  2. محله های مختلف در هر شهر
  3. اندازه و متراژ ملک یا آپارتمان
  4. موقعیت مکانی ( قرار گرفتن در مراکز شهرها یا حومه ها و شهرک های خارج از شهر )
  5. توریستی بودن یا نبودن منطقه مورد نظر

باید دقت کنید که اجاره و خرید ملک در ایتالیا در شهرهای بزرگ و توریستی گرانترین قیمت را دارد و شهرهای کوچک و روستاها ارزان ترین قیمت را به خود اختصاص می دهند ، همچنین قیمت اجاره و خرید ملک در مراکز اداری و تجاری و یا محله های بالا شهر گران تر از منازل حومه شهر هستند.

طبق آخرین آمار شهرهای رم ، میلان و ونیز گران ترین شهرهای این کشور برای اجاره و خرید ملک می باشند و شهرهای سیسیل ، کالابریا و مولیز ارزان ترین املاک کشور را در خود جای داده اند.

برای شناخت هر چه بیشتر شهرهای ایتالیا به مقاله معرفی شهرهای کشور ایتالیا مراجعه نمایید.

تفاوت قیمت خانه در ایتالیا بر اساس منطقه شهری
تفاوت قیمت خانه در رم با سایر شهر های ایتالیا

تفاوت قیمت خانه در رم با سایر شهر های ایتالیا

تفاوت قیمت خانه در رم با سایر شهر های ایتالیا به عنوان پایتخت این کشور کاملا محسوس است و باید رم را گرانترین شهر ایتالیا معرفی کنیم ، البته شهر میلان نیز از گران ترین شهرهای ایتالیا می باشد و قیمت های اجاره و خرید ملک نیز در برخی محله ها از رم نیز گران تر است و این دو شهر همواره از این لحاظ در حال رقابت هستند.

البته باید در نظر داشته باشید که این گرانی دلایل مختلفی دارد که عمده ترین آن ها وجود خدمات و امکانات رفاهی بسیار و وجود فرصت های شغلی زیاد و فعالیت شرکت های بزرگ و بین المللی در این شهر است که تفاوت عمده را با دیگر نقاط کشور رقم میزند و باعث جذب مهاجرین داخلی و خارجی زیادی هرساله به این شهر می شود.

با توجه به مطالبی که گفتیم یقینا متوجه شدید که به دست آوردن ملک مناسب در این شهر رقابتی است و در صورت به دست آوردن ملکی مناسب با قیمتی مناسب سریعا اقدام نمایید و قراردادی را به ثبت برسانید ، چون مشتری های زیادی همواره در این شهر به دنبال ملک هستند.

قابل ذکر است که هزینه های زندگی در ایتالیا در این شهر و شهر میلان از تمام شهرهای دیگر ایتالیا گران تر است که برای اجاره و خرید ملک در ایتالیا توجه به این موضوع نیز امری اساسی است ، توصیه می کنیم با مراجعه به مطلب مورد نظر اطلاعات کافی را در این رابطه به دست آورید.

برای درک کامل هزینه های زندگی در ایتالیا می توانید به مقاله لینک شده سر بزنید.

قیمت هر متر مربع ملک در ایتالیا چقدر است ؟

با مطالعه این مطلب شاید کنجکاو شده باشید که قیمت هر متر مربع ملک در ایتالیا چقدر است ؟ باید بگوییم با این که ایتالیا یک کشور توریستی و بسیار زیبا و جذاب است و می تواند از طریق ملک کسب درآمد را هم برای مالکین به ارمغان آورد.

ولی از قیمت های کاملا معقولی در خرید املاک برخوردار است که در ادامه قیمت هر متر مربع آپارتمان را در شهرهای مهم این کشور مشاهده خواهید کرد.

شهر قیمت هر مترمربع آپارتمان در مرکز شهر قیمت هر مترمربع آپارتمان در مرکز شهر 
رم 6346 یورو 3541 یورو 
میلان 8320 یورو 4054 یورو 
ونیز 5118 یورو 2387 یورو 
تورین 3205 یورو 1728 یورو 
ناپل 3375 یورو 2000 یورو 

اجاره ماهانه در ایتالیا چقدر است؟

اجاره ماهانه در ایتالیا چقدر است؟ نرخ اجاره ماهانه منازل و اپارتمان در ایتالیا به عوامل گوناگونی بستگی دارد که مهم ترین آن ها شهر محل قرارگیری ملک است.

همانطورکه مستحضر هستید رم ، میلان ، ونیز و دیگر کلان شهرهای ایتالیا که دارای خدمات رفاهی بیش تری هستند از قیمت اجاره بالاتری نیز بهره می برند که به نسبت کاهش این خدمات قیمت ها نیز کاهش پیدا می کنند.

البته در این میان استثنایی هم وجود دارد و آن اینکه برخی از روستاها و مناطق پر بازدید و توریستی شاید با داشتن خدمات رفاهی و امکانات کم از قیمت های بالایی در اجاره منزل بهره ببرند ، اما به طور کلی اگر به دنبال اجاره و خرید ملک در ایتالیا با قیمتی ارزان می گردید روستاها و یا شهرهای کوچک این کشور را مد نظر قرار دهید.

شهر اجاره ماهانه آپارتمان 1 خواب در مرکز شهر اجاره ماهانه آپارتمان 1 خواب در حومه شهر اجاره ماهانه آپارتمان 3 خواب در مرکز شهر اجاره ماهانه آپارتمان 3 خواب درحومه شهر 
رم 1071 یورو 720 یورو 2221 یورو 1318 یورو 
میلان 1204 یورو 822 یورو 2498 یورو 1606 یورو 
ونیز 684 یورو 516 یورو 1000 یورو 866 یورو 
تورین 532 یورو 403 یورو 1166 یورو 758 یورو 
ناپل 598 یورو 330 یورو 984 یورو 833 یورو 

نحوه یافتن ملک در ایتالیا

نحوه یافتن ملک در ایتالیا بستگی به شرایط خریدار و سلیقه آنان در جستجوی ملک دارد که می توان گفت هنوز در ایتالیا روش های سنتی بسیار پر رونق هستند و افراد بسیاری هنوز از این طریق برای یافتن ملک مناسب خود اقدام می کنند ، شما می توانید با حضور در این کشور و در شهر مدنظرتان به جستجوی حضوری در مشاورین املاک در سرتاسر شهر و محله های انتخابیتان بپردازید.

همچنین می توانید جهت اجاره و خرید ملک در ایتالیا با استخدام یک وکیل یا نماینده در این کشور تمامی مسئولیت ها را به وی سپرده تا ملک مناسب شما را یافته و مراحل عقد قرارداد را هم طی نموده و سند را نیز در آخرین مرحله به نام شما منتقل نماید ، البته اگر دوست و یا فامیلی در این کشور دارید می توانید علاوه بر دریافت کمک جهت پیدا کردن ملک مناسب از تجارب و مشاوره آنان نیز استفاده نمایید.

باید دقت کنید که اکثر منازل مناسب با قیمت های مقرون به صرفه به صورت معرفی و در میان دوستان و آشنایان در این کشور به فروش و یا اجاره می رسد ، پس از دوستان و آشنایان خود در این کشور به هیچ عنوان غافل نشوید ، همچنین می توانید با مطالعه و جستجوی آگهی های املاک در روزنامه های سراسری و محلی این کشور گزینه های مناسبی را بیابید.

سایت های آنلاین اجاره و خرید ملک در ایتالیا

امروزه سایت های آنلاین اجاره و خرید ملک در ایتالیا رونق قابل توجهی میان شهروندان داخلی و علاقمندان خارجی خرید ملک در این کشور پیدا کرده است و با توجه به راحتی و سرعت عملی که برای خریداران و مستاجرین به ارمغان می آورد در حال رشد روز افزونی در دنیا می باشند ، با مراجعه به این سایت ها هزینه های حمل و نقل جهت دیدن از املاک نیز به طور بسیار زیادی کاهش می یابد.

این سایت ها با ارائه آگهی های فروش و اجاره منزل ، زمین و آپارتمان و نمایش ویژگی های هر ملک به همراه عکس هایی از محیط ملک و قیمت آن شما را از جابه جایی های اجباری خلاص می کنند و در صورت پسند با برقراری ارتباط میان خریدار و مالک معامله را به انجام می رسانند.

در ادامه معتبرترین سایت هایی که آگهی های اجاره و خرید ملک در ایتالیا را به خریداران ارائه می نمایند را مشاهده خواهید کرد.

  • https://www.immobiliare.it/
  • http://www.casa.it/
  • http://www.idealista.it/
  • http://www.gate-away.com/
  • https://www.worldcapital.it/
  • https://www.one-re.it/web/
روند خرید املاک و مستغلات در ایتالیا

روند خرید املاک و مستغلات در ایتالیا

همانطور که در ابتدای مطلب گفتیم شما جهت اجاره و خرید ملک در ایتالیا ابتدای باید اقامت این کشور را به دست آورده باشید تا قادر به انجام این کار باشید .

حالا با دریافت یک کد ملی باید یک حساب بانکی را در یکی از بانک های این کشور افتتاح نمایید که از طریق آن وجه ملک مورد نظر را به مالک پرداخت نمایید و وارد روندخرید املاک و مستغلات در ایتالیا شوید.

پس از این مراحل شما ملک مناسب خود را یافته و تمامی استعلامات لازم را ادارات مربوطه مانند شهرداری و اداره مالیات دریافت می کنید که ملک متعلق به صاحب اصلی بوده و هیچ گونه مالیات و یا مشکل حقوقی برای ملک مد نظر وجود نداشته باشد .

پس از آن قراردادی را مابین طرفین خریدار و ملک تنظیم نموده و مبلغ پیش پرداخت و تمامی تعهدات و توافقات را به طور کامل در آن به ثبت رسانده و به امضای طرفین و 2 تا 3 شاهد بالغ می رسانید.

توصیه می کنیم حتما از حضور یک وکیل و یا فردی با تجربه در این زمینه در کنار خود در طی انجام مراحل قرارداد و معامله بهره ببرید تا با مسائل کلاهبرداری و یا ضرر مالی مواجه نشوید ، در نهایت با حضور در یکی از دفاتر ثبت اسناد رسمی ایتالیا مبلغ ملک را کامل پرداخت نموده و درخواست خود برای انتقال مالکیت و صدور سند جدید را ثبت می نمایید.

صورتحساب خدمات در ایتالیا

صورتحساب خدمات در ایتالیا که هر فرد یا خانواده بابت زندگی در املاک این کشور با توجه به استفاده از آن ها باید پرداخت نماید ، یقینا مبلغ قابل توجهی از هزینه های زندگی و اقامتی در این کشور را شامل می شود ، همچنین این هزینه ها بسیار بر اقتصاد کشور ایتالیا تاثیر گذار هستند و چون این کشور وارد کننده منابع و انرژی می باشد ، بر این موضوع حساسیت بالایی داشته و در صورت پرداخت نکردن آن فورا با مشترکین برخورد خواهد کرد.

شما می توانید با مراجعه به مقاله مربوطه اطلاعات دقیق تری را در رابطه با اقتصاد این کشور به دست آورید که علاوه بر این موضوع می تواند در کار ، تحصیل و یا سرمایه گذاری در این کشور نیز به شما کمک شایانی نماید ، مهم ترین مواردی که شامل صورتحساب خدمات در ایتالیا می شود هزینه حامل های انرژی ( آب ، برق ، گاز ، گرمایش و سرمایش در آپارتمان ها ، جمع آوری زباله ) می باشد که در هر شهر و روستا متفاوت است و مقدار آن در شهرهای بزرگ بیش تر است ؛ به طور متوسط بابت حامل های انرژی در ایتالیا ماهانه باید 170 یورو پرداخت نمایید و همچنین هزینه اشتراک اینترنت ADSL خانگی با سرعت 60 مگابات بر ثانیه ماهانه 25 تا 40 یورو می باشد.

مالیات و هزینه های وارد بر خرید املاک در ایتالیا

مالیات و هزینه های وارد بر خرید املاک در ایتالیا

مالیات و هزینه های وارد بر خرید املاک در ایتالیا از دیگر هزینه هایی است که علاوه بر مبلغ ارزش ملک خریداران باید به آن توجه و در نهایت پرداخت نمایند ، این هزینه ها مقدار مشخص و تعریف شده دارند و گاها به صورت قراردادی میان خریدار و فروشنده منعقد می شود که یکی از طرفین آن را پرداخت نمایند.

البته تمام این موارد بستگی به معامله طرفین و قیمت ملک و بسیاری شرایط دیگر دارد که لزوم حضور شخصی باتجربه را ثابت می کند.

همچنین مالیاتی که باید هنگام خرید ملک در ایتالیا پرداخت کنید با توجه به شرایط شما متفاوت است بدین صورت که اگر شما اولین خانه یا خانه اصلی و اقامتگاه دائم خود را خریداری می کنید ، می توانید به عنوان یک فرد مقیم اقدام به خرید ملک کنید که در این صورت باید حداقل 18 ماه در آن اقامت داشته باشید تا مالیات خرید ملک شما 2 درصد محاسبه گردد ، البته اگر ملک شما لوکس و تجملی محسوب شود باید همان 9 درصد را پرداخت نمایید.

اما در صورتی که خودتان می دانید که ملک خریداری شده را در کمتر از 5 سال خواهید فروخت و یا می دانید که کمتر از 6 ماه به طور پیوسته در این کشور اقامت خواهید داشت ، بهتر است به عنوان یک فرد غیر مقیم ملک خریداری کنید که در این صورت مالیات خرید ملک شما 9 درصد از ارزش ملکتان در نظر گرفته می شود.

دیگر هزینه های وارد بر خرید املاک در ایتالیا

علاوه بر مالیاتی که در بالا آن را توضیح دادیم هزینه های دیگری نیز وجود دارند که باید در هنگام اجاره و خرید ملک در ایتالیا آن ها را مورد توجه قرار داد و جز هزینه های احتمالی برآورد کرد ، این هزینه های مازاد به شرح زیر می باشند :

  • 3% تا 5% ار ارزش ملک بابت دستمزد مشاورین املاک
  • مالیات ثبت ( نرخ ثابت 50 یورو )
  • مالیات بر ارزش افزوده (برای املاک بالای 5 سال کارکرد که جهت خانه اول 4 درصد و برای خانه دوم 10 درصد و برای خانه لوکس 22 درصد است که باید توسط فروشنده پرداخت شود اما این مورد نیز به صورت قراردادی توافق می شود که چه کسی آن را پرداخت نماید )
  • مالیات مالکیت ( نرخ ثابت 50 یورو )
  • تمبر مالیاتی ( نرخ ثابت 200 یورو )
  • هزینه دفاتر ثبت اسناد رسمی در ایتالیا
  • هزینه انتقال سند و صدور سند جدید
  • دستمزد وکیل و یا مشاور در صورت استخدام جهت همراهی یا انجام امور خرید ملک
اخذ اقامت با خرید ملک در ایتالیا

اخذ اقامت با خرید ملک در ایتالیا

اخذ اقامت با خرید ملک در ایتالیا با هر قیمت و تحت هر شرایط وجود ندارد و ضمن اینکه جهت اجاره و خرید ملک در ایتالیا شما باید اقامت این کشور یا یک ویزای توریستی 5 ساله را داشته باشید تا قادر به انجام این کار باشید.

شما جهت دست یابی به اقامت دائم ایتالیا باید ثابت کنید که سالانه 100 هزار یورو درآمد دارید ، اما توجه کنید که با خرید ملک در ایتالیا این مقدار می تواند به 35 هزار یورو در سال کاهش یابد.

پس با اینکه اجاره و خرید ملک در ایتالیا نمی تواند اقامت این کشور را به همراه داشته باشد اما می تواند کمک شایانی در به دست آوردن آن به شما نماید.

دعوت می کنیم مقاله کدام کشورها با خرید ملک اقامت می دهند؟ را بخوانید و آگاهی خود را بیشتر کنید.

چنانچه ابهام یا سوال خاصی در رابطه با اجاره و خرید ملک در ایتالیا دارید با کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی رجبی تماس حاصل نمایید و یا باحضور در دفاتر تهران و شیراز ما از مشاوره های رایگان و به روز مشاورین شرکت بهره مند گردید ؛ همچنین توصیه میکنیم مقاله کار در ایتالیا را نیز بخوانید تا با یکی از روش های بسیار خوب مهاجرت به کشور ایتالیا کاملا آشنا شوید ، مشاغل مورد نیز این کشور را شناخته و قوانین حاکم بر بازار کار را نیز بدانید.

مطالعه مقالات زیر را پیشنهاد می دهیم:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
منو
خانه