مهاجرت پرستاران به ایتالیا

مهاجرت پرستاران به ایتالیا

داشتن مدرک لیسانس پرستاری معتبر، گواهی عدم سوء پیشینه، مدرک زبان ایتالیایی در سطح B2 و گذرنامه معتبر.

جستجو در وب سایت های کاریابی مانند Indeed، Monster و Glassdoor و همچنین تماس مستقیم با بیمارستان ها، کلینیک ها و مراکز مراقبت های بهداشتی در ایتالیا.

اخذ نامه پیشنهاد شغلی از کارفرمای ایتالیایی و ارائه آن به سفارت یا کنسولگری ایتالیا در کشور خود.

یادگیری زبان ایتالیایی، معادل سازی مدارک، هزینه های زندگی، جدایی از خانواده و دوستان و انطباق با فرهنگ جدید.

دولت ایتالیا با فراهم کردن فرصت های شغلی متنوع پذیرای پرستاران خارجی از سراسر دنیا می باشد . در این مقاله که توسط مشاورین ارشد هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی گردآوری شده مهاجرت پرستاران به ایتالیا مورد بررسی قرار گرفته است.

مقاله مهاجرت به ایتالیا را بخوانید و با تمام شیوه های امن مهاجرت به این کشور از جمله مهاجرت کاری که موضوع اصلی این مقاله است، آشنا شوید.

بررسی مهاجرت پرستاران به ایتالیا

در ایتالیا حدود سی و هفت هزار پانصد پرستار خارجی وجود دارد . آنها عمدتا از کشور های آفریقایی ، آمریکای جنوبی و همچنین از لبنان ، اردن ، رومانی و آلبانی به این کشور مهاجرت کرده اند .

مهاجرت پرستاران از کشور های اروپایی به ایتالیا پدیده ای نادر است . تعداد پرستاران خارجی که در این کشور مشغول به کار هستند حدود 1.4 درصد کل جمعیت پرستاران شاغل در بیمارستان های ایتالیا است .

ورود و مهاجرت پرستاران به ایتالیا دارای شرایط و قوانین خاصی است . پرستاران مهاجر ممکن است پس از شناخت صلاحیت آن ها و تایید اعتبار مدارک تحصیلی پرستاران توسط وزارت بهداشت و ثبت نام با هیئت پرستاری برای گذراندن امتحان در زبان ایتالیایی ، دانشکده وظیفه شناسی و قوانینی که وظیفه حرفه ای پرستار در ایتالیا را تعیین می کند ، در بیمارستان های این کشور مشغول به کار شوند .

پرستاران در این کشور مسئول مراقبت های پرستاری و قوانین تعریف شده در وظایف حرفه پرستاران ایتالیایی می باشند.

مراحل مهاجرت پرستاران به ایتالیا

اول از همه فرد متقاضی مهاجرت به عنوان یک پرستار به ایتالیا باید با وزارت بهداشت ایتالیا تماس حاصل نماید و صلاحیت خود و اعتبار مدرک دانشگاهی خود را تایید کند و بعد از دریافت معادل مدرک تحصیلی خود به کالج پرستاری IPASVI استانی مراجعه نماید.

البته برای ورود به عنوان یک پرستار به ایتالیا تسلط به زبان ایتالیایی الزامی است و فرد باید در آزمون زبان ایتالیایی و دانش حرفه پرستاری شرکت نماید.

پرستاران مانند دیگر افراد متقاضی مهاجرت کاری به اروپا در اولین مرحله باید شغلی مناسب برای خود یافته و رزومه تحصیلی و کاری خود را برای کارفرما ارسال نمایند.

بعد از یافتن شغل مناسب ، دریافت پیشنهاد شغلی ، به رسمیت شناختن و تایید مدرک دوره کارشناسی یا کارشناسی ارشد پرستاران متقاضی کار در ایتالیا و قبولی در آزمون زبان ایتالیایی نوبت به اخذ مجوز کار در این کشور می رسد.

بعد از صدور مجوز کار در این کشور پرستار می تواند برای دریافت ویزای کاری خود به سفارت ایتالیا مراجعه نموده و با تحویل مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کاری اقدام کند.

می توانید عنوان کار در ایتالیا را در همین سایت بخوانید و اطلاعات مفیدی در این زمینه دریافت کنید.

مدارک استخدام پرستاران خارجی در ایتالیا

مدارک لازم برای عضویت در فدراسیون ملی پرستاران حرفه ای ایتالیا

  • پاسپورت معتبر
  • رزومه تحصیلی به زبان انگلیسی
  • گواهی سلامت پزشکی
  • حداقل مدرک کارشناسی پرستاری
  • تسلط به زبان ایتالیایی
  • قبولی در آزمون زبان ایتالیایی
  • دارا بودن پاسپورت معتبر
محل کار پرستاران در ایتالیا

محل کار پرستاران در ایتالیا

اغلب پرستاران خارجی ثبت نام شده در وزارت بهداشت ایتالیا در بیمارستان ها یا کلینیک های پزشکی کار می کنند .

آن ها همچنین ممکن است برای سایر سازمان ها مانند امکانات سرپایی ، مراکز توانبخشی یا دیگر مراکز بهداشتی کار کنند . شغل اصلی پرستاران ارتقا سلامت بیماران است .

برای تبدیل شدن به پرستاران ثبت شده در وزارت بهداشت ، باید دارای مدرک لیسانس پرستاری (BSN) باشید . بعضی از کارفرمایان تجربه عملی پرستاران را یکی از الزامات استخدام می دانند.

پرستاران خارجی که خواهان مهاجرت کاری به ایتالیا هستند باید از هیئت پرستاری دولت خود مجوز و مدرک پرستاری داشته باشند.

برای تزریق داروها ، در بعضی از کشورها گذراندن آزمون تجویز دارو توسط پرستاران الزامی است پرستاران باید از استاندارد های مراقبت و سلامت در ایتالیا پیروی کنند و باید توانایی لازم برای استفاده از ابزار های پزشکی مختلف را داشته باشند.

دعوت می کنیم مقاله کار در ایتالیا را در همین سایت بخوانید و اطلاعات بسیار ارزشمندی کسب کنید.

وظایف پرستاران در ایتالیا

ارزیابی مشکلات و نیازهای بهداشتی بیمار ، ایجاد و پیاده سازی برنامه های مراقبت پرستاری و حفظ پرونده های پزشکی .

راهنمایی بیماران در زمینه مراقبت از سلامتی و پیشگیری از بیماری ها یا ارائه پرونده های مربوطه

مراقبت پرستاری از بیماران مبتلا به صرع ، مجروحین ، افراد ناتوان .

وزارت بهداشت ، بیمارستان ها و کلینیک های پزشکی ایتالیا با کمبود پرستار ماهر و با تجربه رو به رو هستند . از این رو دولت این کشور پذیرای پرستاران خارجی از دیگر کشور های جهان می باشد و فرصت کار برای پرستاران خارجی بر اساس یک قرارداد کاری در سیستم سلامت ایتالیا فراهم می کند .

بیشتر این پرستاران در شبکه های بهداشت و بیمارستان های شهر های اودینه ، میلان و جنوآ استخدام و مشغول به کار می شوند.

اگر شما از دانشگاه های ایتالیا مدرک پرستاری گرفته باشید برای کار دراین کشور با چالشهای بسیار کمتری مواجه خواهید شد ، شرایط تحصیل رشته پرستاری در ایتالیا را بخوانید.

مهاجرت پرستاران به ایتالیا

درآمد پرستاران در ایتالیا

میانگین حقوق سالانه پرستاران ثبت شده در ایتالیا 52,377 یورو (معادل 57,200 دلار آمریکا) است. این حقوق به طور متوسط ماهانه 4,365 یورو (معادل 4,767 دلار آمریکا) می‌باشد.

عوامل متعددی می توانند بر حقوق پرستاران در ایتالیا تاثیر بگذارند، از جمله:

  • سابقه کار: پرستاران با تجربه معمولاً حقوق بیشتری نسبت به پرستاران تازه کار دریافت می کنند.
  • مهارت ها و تخصص: پرستارانی که دارای مهارت ها و تخصص های خاص مانند مراقبت های ویژه یا بیهوشی هستند، می توانند حقوق بیشتری دریافت کنند.
  • محل کار: حقوق پرستاران در شهرهای بزرگ معمولاً بیشتر از حقوق پرستاران در مناطق روستایی است.
  • نوع کارفرما: پرستارانی که در بیمارستان های دولتی کار می کنند معمولاً حقوق کمتری نسبت به پرستارانی که در بیمارستان های خصوصی یا مراکز مراقبت های خصوصی کار می کنند دریافت می کنند.
مهاجرت پرستاران به ایتالیا

هزینه زندگی در ایتالیا

ایتالیا یکی از مقرون به صرفه ترین و ارزان ترین کشور های اتحادیه اروپا است . البته هزینه زندگی در این کشور با توجه سبک و عادات زندگی و شهر محل اقامت فرد متفاوت می باشد.

متوسط هزینه زندگی ماهانه برای هر نفر در ایتالیا حدود 1100 یورو (معادل 1210 دلار آمریکا) است. این رقم بسته به سبک زندگی، محل زندگی و نوع مسکن شما می تواند متفاوت باشد.

هزینه زندگی در ایتالیا در مقایسه با ایران حدود 135 درصد بیشتر است. به این معنی که برای حفظ سطح زندگی مشابه در ایتالیا، باید 1.35 برابر بیشتر از ایران پول خرج کنید.

هزینه اجاره مسکن در ایتالیا حدود 55 درصد بیشتر از ایران است. البته اجاره بها در شهرهای مختلف و همچنین با توجه به نوع و متراژ مسکن می تواند متفاوت باشد.

در اینجا نمونه ای از میانگین هزینه های ماهانه برای یک نفر در ایتالیا ارائه شده است:

  • اجاره مسکن: 600 یورو
  • غذا: 300 یورو
  • حمل و نقل: 100 یورو
  • خدمات رفاهی: 100 یورو
  • سرگرمی: 100 یورو

برای دریافت اطلاعات بیشتر مقاله هزینه های زندگی در ایتالیا را بخوانید.

مهاجرت پرستاران به ایتالیا
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *