مهاجرت پرستاران به هلند

مشاور مهاجرت کاری
مشاور مهاجرت کاری
مهاجرت پرستاران به هلند
فهرست مطلب

مشاور مهاجرتی

بسیاری از سازمان های مراقبت پزشکی کشور هلند اقدام به جذب پرستار خارجی از کشور های اتحادیه اروپا و دیگر کشور جهان کرده اند . در این مقاله مشاورین ارشد موسسه حقوقی وکلای مهر آفرین رجبی مهاجرت پرستاران به هلند را مورد بررسی قرار خواهند و بنای مهاجرت کاری به هلند را روشن می کنند .

پرستاری یکی از پر تقاضا ترین مشاغل در سطح جهان است که با پیشرفت در خدمات پزشکی و بیمارستانی تقاضا برای این شغل رو به افزایش است . از میان کشور های جهان که با کمبود پرستار مواجه هستند می توان به هلند اشاره کرد . این کشور با وجود خدمات پزشکی عالی و بیمارستان های خصوصی و دولتی عالی و پشتوانه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هلند ، با کمبود پرستار مواجه هستند .

بررسی مهاجرت پرستاران به هلند

خدمات بهداشتی و سلامت در هلند در بیمارستان ها و کلینیک های دولتی و خصوصی ارائه می شوند . اغلب بیمارستان های این کشور خصوصی هستند به همین دلیل هزینه درمان در این کشور نسبتا بالا است . کیفیت بیمارستان ها و خدمات سلامت در این کشور بسیار عالی است و یکی از بهترین ها در جهان می باشند .

از آن جا که این کشور با کمبود پرستار و نیروی کار در بخش سلامت رو به رو است ، سازمان های مراقبت پزشکی هلند اقدام به استخدام پرستان از دیگر کشور های جهان بنابر برنامه مهاجرت پرستاران به هلند ، کرده اند .

بنابراین ، تقریبا بیش از 1500 پرستار خارجی از کشور های اتحادیه اروپا و دیگر کشور های جهان در بیمارستان و کلینیک های پزشکی هلند مشغول به کار شده اند .

پرستاران متقاضی کار در بیمارستان های هلند باید به زبان هلندی یعنی زبان رسمی این کشور تسلط داشته باشند و مدرک تحصیلی آن ها مورد تایید وزارت بهداشت هلند باشد .

مراحل مهاجرت پرستاران به هلند

پرستاران خواهان مهاجرت به هلند باید مانند دیگر افراد متقاضی مهاجرت کاری برای دریافت ویزای کار اقدام نمایند . اولین مرحله از مهاجرت پرستاران به هلند ، یافتن کار در یکی از بیمارستان ها و کلینیک های پزشکی دولتی و یا خصوصی این کشور است .

برای یافتن کار در این کشور می توان از وب سایت های اینترنتی کاریابی ، نیازمندی روزنامه ها و جستجو در وب سایت های بیمارستان و کلینیک های این کشور استفاده نمود ، بعد از یافتن کار مورد نظر فرد باید رزومه تحصیلی و کاری خود را برای کارفرمای مربوطه ارسال نماید .

در صورتی که کارفرما خواهان استخدام پرستار بود از جانب او برای دریافت مجوز کار در هلند اقدام می نمایند . این مجوز کار یک ساله صادر می شود اما در صورت تمایل کارفرما و نیروی کار قابل تمدید است .

بعد از صدور مجوز کار فرد متقاضی کار به عنوان پرستار در این کشور باید به سفارت هلند مراجعه نموده و بعد از ارائه مدارک مورد نیاز جهت صدور ویزای کاری ، برای دریافت ویزای کار اقدام کند .

مراحل مهاجرت پرستاران به هلند

مدارک جهت پرستاران در هلند

  • تایید مدرک تحصیلی پرستار توسط وزارت بهداشت هلند
  • پاسپورت معتبر
  • رزومه تحصیلی به زبان انگلیسی و یا هلندی
  • گواهی سلامت پزشکی
  • حداقل مدرک کارشناسی پرستاری
  • تسلط به زبان هلندی
  • قبولی در آزمون زبان هلندی
  • دارا بودن پاسپورت معتبر

مدارک لازم ویزای کار هلند

  • پاسپورت معتبر
  • ترجمه شناسنامه به زبان انگلیسی و یا هلندی
  • تکمیل فرم ویزا
  • دعوت نامه کاری از سوی کارفرمای هلندی
  • عکس پاسپورتی
  • بیمه
  • پرداخت هزینه ویزا

استخدام به عنوان پرستار در هلند

پرستاران با مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد و یا دکتری پرستاری از سراسر جهان جذب بیمارستان ها و کلینیک های پزشکی این کشور می شوند چرا که هلند با کمبود نیروی پرستار مواجه است .

حدود چهار صد هزار نیروی کار پرستاری ، پزشکی و دیگر زیر شاخه های سلامت در هلند مشغول به کار هستند ، با این وجود فضای خالی برای پرستان هنوز احساس می شود .

افرادی که قصد اشتغال از طریق مهاجرت پرستاران به هلند را دارند ، باید از اعتبار مدرک تحصیلی خود در این کشور اطمینان حاصل کنند .

البته پرستار باید گواهی پرستاری در هلند را نیز دریافت کند . پرستاران خارجی که قصد کار در هلند را دارند باید در لیست BIG ثبت نام کنند .

بدون ثبت نام در BIG پرستاران قادر به کار در هلند نخواهند بود . در مرحله بعد همان گونه که پیش از این بیان گردید فرد باید برای دریافت مجوز کار و ویزای کاری اقدام نماید .

الزامات مهاجرت پرستاران

با توجه به این که زبان رسمی مردم هلند زبان هلندی است ، برای یافتن کار در این کشور باید به زبان انگلیسی و زبان هلندی تسلط داشت .

بدون تسلط به این دو زبان و دو زبانه بودن پرستاران یافتن کار در این کشور دشوار است . چرا که اغلب نیرو های کار در هلند به آن دو زبان تسلط دارند و در محیط های کاری ، بیمارستان ها و مراکز پزشکی از هر دو زبان استفاده می شود .

درآمد پرستاران در هلند

حقوق و دستمزد پرستاران در هلند بر اساس ساعت کاری آن ها در بیمارستان ها و کلینیک ها مشخص می شود . متوسط حقوق و درآمد پرستاران در هلند 30842 یور برای یک سال است که حدود 21 یورو برای هر ساعت کار می باشد .

البته علاوه بر حقوق و دستمزد به پرستاران شاغل در بیمارستان ها و کلینیک های پزشکی این کشور پاداش و اضافه حقوق نیز تعلق می گیرد .

درآمد پرستاران در هلند

هزینه زندگی شهروندان در هلند

هزینه زندگی در هلند نسبتا بالا است . البته هزینه زندگی در این کشور با تکیه بر سبک زندگی و شهر محل اقامت فرد متغیر می باشد .

هر فرد به صورت متوسط برای گذران هزینه های زندگی خود در این کشور حدود 700 تا 750 یورو برای هر ماه نیاز دارد .

هلند کشوری واقع در شمال غربی اروپا با جمعیت بالغ بر شانزده و نیم میلیون نفر است که اکثر ساکنین آن مسیحی پروتستان هستند . مساحت این کشور بیش چهل و یک هزار کیلومتر مربع است .

زبان رسمی مردم هلند ، زبان هلندی و واحد پول آن یورو نام دارد . این کشور در پرورش و تجارت گل مقام اول جهان را به خود اختصاص داده است .

البته هزینه زندگی در این کشور در مقایسه با ایران نسبتا بالا است به گونه ای که هزینه خوراک ، پوشاک ، سلامت ، حمل و نقل ، تفریح و سرگرمی در این کشور 149 درصد بیشتر از ایران می باشد و هزینه اجاره مسکن در هلند که جداگانه محاسبه شده حدود 138 درصد بیشتر از ایران است .

در این مقاله که با هدف بررسی مهاجرت پرستاران به هلند نگارش و گردآوری شد ، مراحل مهاجرت پرستاران ، چگونگی استخدام به عنوان پرستار و میزان درآمد پرستاران در این کشور نیز بررسی و بیان گردید . در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با ارزان ترین شهر هلند برای کار و زندگی با دفاتر شیراز و تهران موسسه مهر آفرین رجبی تماس حاصل نمایید .

4.8/5 - (36 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو
خانه