مهاجرت پرستاران به لهستان

مهاجرت پرستاران به لهستان

کشور لهستان هرساله فهرستی از مشاغل مورد نیاز خود را منتشر می کند که افراد می توانند با دریافت ویزای کار لهستان جهت ورود به این کشور، اقدام نمایند. مهاجرت پرستاران به لهستان یکی از مواردی است که افراد تمایل دارند تا از شرایط آن مطلع شوند که بتوانند تمام گام های خود را آگاهانه بردارند. با ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی همراه باشید تا این مقوله را بررسی کنیم.

لهستان به عنوان کشوری که در مرکز اروپا قرار گرفته نهمین کشور بزرگ اروپاست . شهر ورشو پایتخت این کشور یکی از بهترین شهرهای تحصیلی در اروپاست که هرساله پذیرای مهاجرین در حوزه های مختلف است.

بیش از 38 میلیون نفر در شهرهای مختلف لهستان ساکن هستند که به زبان لهستانی با یکدیگر صحبت می کنند. نرخ بیکاری در این کشور بسیار کم بوده ، بازار کار لهستان به گونه ای است که کمبود نیروی کار خارجی در بسیاری از مشاغل دیده می شود و با داشتن تخصص کافی می توان شغلی مناسب را در این کشور به دست آورد. مقاله کار در لهستان را بخوانید و با شرایط بازار کار در این کشور آشنا شوید.

شرایط مهاجرت پرستاران به لهستان

اولین شرط لازم جهت مهاجرت پرستاران به لهستان داشتن یک قرارداد و یا دعوت نامه از طریق یک کارفرما در لهستان است . بنابراین یک فرد پرستار باید بتواند رزومه خود را به یکی از مراکز درمانی این کشور ارسال کرده و آنها را ترغیب به جذب خود کند.

این شیوه تنها در صورتی امکان پذیر است که بیمارستان و یا کلینیک موردنظر تقاضای نیروی کار کرده باشد و آگهی شغل سه ماه در داخل کشور و سه ماه در اتحادیه اروپا به چاپ برسد و در این مدت فردی مناسب این شغل یافت نشده باشد . اخذ ویزای کار به این شیوه دشوار است و بهتر است که رزومه خود را تا در حد عالی ارائه دهید تا شانستان افزایش یابد.

دعوت می کنیم مقاله نوشتن صحیح رزومه برای کار در خارج از کشور را بخوانید تا بدانید چه رزومه هایی پذیرفته می شود.

ویزای پرستاری لهستان

اخذ ویزای کار در لهستان برای تمامی مشاغل امکان پذیر است و این شانس برای افراد ساکن در اتحادیه اروپا وجود دارد که بتوانند بدون دریافت ویزا در این کشور به جستجوی کار بپردازند اما این قانون برای کسانی که خارج از این اتحادیه سکونت دارند کمی متفاوت است.

متقاضیانی که از سایر کشورهای دنیا از جمله ایران قصد کار در لهستان را دارند باید ابتدا ویزای کار اروپا دریافت کرده و سپس به این کشور وارد شوند.

شرایط اخذ ویزای پرستاری لهستان شامل داشتن مدرک لیسانس پرستاری معتبر، سابقه کار مرتبط، مجوز کار، گواهی عدم سوء پیشینه، رزومه و تسلط به زبان لهستانی در سطح B1 یا بالاتر است.

متقاضیان می‌توانند با جمع‌آوری مدارک مورد نیاز، ترجمه آنها به زبان لهستانی و تکمیل فرم درخواست آنلاین، فرآیند اخذ ویزا را آغاز کنند. پس از ارسال مدارک، مصاحبه‌ای در سفارت لهستان برگزار می‌شود که طی آن صلاحیت و مهارت متقاضی مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

دریافت ویزای پرستاری لهستان نه تنها به معنای ورود به دنیای شغلی جدید و پویا در حوزه پرستاری است، بلکه فرصتی برای تجربه زندگی در کشوری با فرهنگ غنی، تاریخ پربار و جاذبه‌های گردشگری فراوان به شمار می‌رود.

لهستان با ارائه امکانات رفاهی مناسب، سیستم آموزشی باکیفیت و فرصت‌های تحصیلی برای فرزندان، شرایط ایده‌آلی را برای زندگی خانوادگی و سکونت بلندمدت فراهم می‌کند.

علاوه بر این، امکان پیوستن اعضای خانواده به متقاضی ویزای پرستاری لهستان، این ویزا را به گزینه‌ای جذاب برای پرستارانی تبدیل می‌کند که تمایل دارند در کنار عزیزان خود در این کشور زندگی و کار کنند.

مهاجرت پرستاران به لهستان

کاریابی در لهستان

تجربه کار و زندگی در کشورهای پیشرفته دنیا از جمله لهستان یکی از شیرین ترین اتفاقاتی است که می تواند برای مهاجرین رخ دهد.

کاریابی در لهستان با توجه به فهرستی که هر ساله از سوی دولت این کشور منتشر می شود تعیین می گردد . این کشور به جهت پرکردن فضای خالی که در حوزه های مختلف کار برای کارفرمایان وجود دارد هرسال فهرستی را منتشر می کند این فهرست نشان می دهد که شما در چه مشاغل و مکان هایی قادر به کار هستید.

راه‌های مختلفی برای پیدا کردن کار در لهستان وجود دارد، از جمله:

  • جستجوی آنلاین: وب‌سایت‌های متعددی مانند https://pl.indeed.com/، https://www.olx.pl/ و http://www.gumtree.com.pl/ شغل‌های موجود در لهستان را لیست می‌کنند.
  • آژانس‌های کاریابی: آژانس‌های کاریابی می‌توانند به شما در یافتن شغل متناسب با مهارت‌ها و تجربیاتتان کمک کنند.
  • شبکه‌های اجتماعی: می‌توانید از شبکه‌های اجتماعی مانند لینکدین برای برقراری ارتباط با کارفرمایان و سایر متخصصان در لهستان استفاده کنید.
  • ارتباط مستقیم با کارفرمایان: می‌توانید رزومه خود را به طور مستقیم برای کارفرمایانی که به دنبال نیروی کار هستند ارسال کنید.
کاریابی در لهستان

تحصیل در لهستان با ویزای تحصیلی

شاید ورود از طریق تحصیل را بتوان بهترین شیوه برای اشتغال در لهستان دانست . بسیاری از متقاضیان کار در لهستان با دریافت ویزای تحصیلی لهستان به این کشور وارد شده و زمینه اشتغال خود را فراهم می سازند. صفر تا صد دریافت ویزای تحصیلی را در مقاله لینک شده بخوانید.

اما اگر دارای مدرک لیسانس پرستاری هستید می توانید با تقاضای ورود به دانشگاه در مقطع بالاتر به ویزای این کشور برسید . دانشجویان دوره کارشناسی ارشد و دکترا اجازه کار به مدت 20 ساعت در هفته را دارند که به آنها اجازه می دهد تا در حوزه مربوط به حرفه خود کار مناسب را بیابند .

امکان تحصیل پرستاری از ابتدا در مقطع لیسانس نیز برای متقاضیان وجود دارد که نیازمند فراهم نمودن شرایط مشخص شده از سوی دانشگاه ها است . مهاجرت پرستاران به لهستان کار پاره وقت نه تنها زمینه ساز شغل دائمی در لهستان خواهد بود بلکه دانشجویان را هرچه بیشتر با زندگی در لهستان آشنا نموده و باعث دریافت ویزای کار پس از اتمام دوره تحصیل نیز خواهد شد.

توصیه می کنیم مقاله تحصیل رشته پرستاری در لهستان را مرور کنید.

اهمیت زبان لهستانی

از مهمترین مواردی که تمامی متقاضیان در هنگام مهاجرت نباید از آن غافل شوند اهمیت و نقش زبان لهستانی از لحظه ورود به این کشور است . چنانچه شما از ابتدا موفق به دریافت ویزای کار لهستان شوید و بخواهید پس از ورود به این کشور به عنوان پرستار در شغل مورد نظر خود فعالیت کنید باید به زبان لهستانی تسلط کافی داشته باشید .

شغل پرستاری به معنای ارتباط مداوم با بیماران و همکاران است که بدون قدرت صحبت و برقراری ارتباط غیر ممکن خواهد بود . در هنگام دریافت ویزا دانش زبانی و مدرکی که آشنایی شما با این زبان را نشان دهد امری ضروری ست و یکی از الزامات دریافت ویزا برای مهاجرت پرستاران به لهستان به شمار می رود .

مهاجرت پرستاران به لهستان

کار و درآمد پرستاران در لهستان

پرستاری در کشور لهستان از حرفه های عالی و با ارزش شناخته می شود و کسانی که با این عنوان به کار مشغول هستند از شرایط خوبی در محیط کار و زندگی برخوردار خواهند بود.

یک فرد به عنوان پرستار می تواند به عنوان پرستار کودک ، سالمند ، افراد معلول و غیره در تمامی مراکز توانبخشی و درمانی به کار گرفته شود.

ساعات کار با توجه به مرکزی که پرستار خود را استخدام می کند مشخص شده و شیفت شب یکی از ساعات اصلی کار است . درآمد حرفه پرستاری به نحوی ست که پاسخگوی تمامی هزینه های لازم زندگی خواهد بود و سطح مناسبی از امکانات را برایتان فراهم خواهد ساخت.

به طور کلی می‌توان گفت که متوسط حقوق سالانه پرستاران در لهستان حدود 54,000 یورو (معادل 57,000 دلار) است.

در اینجا  نگاهی به  دامنه  حقوق  پرستاران  در  لهستان  بر اساس  تجربه  می‌اندازیم:

  • کم تجربه: 36,000 تا 42,000 یورو در سال
  • متوسط : 42,000 تا 54,000 یورو در سال
  • با تجربه: 54,000 تا 66,000 یورو در سال
  • بسیار با تجربه: 66,000 یورو+ در سال

زندگی در لهستان

دقت داشته باشید که مهاجرت به لهستان در قدم اول نیازمند داشتن پشتوانه مالی خوب است . شما با ورود به این کشور نیاز به اجاره مکانی جهت سکونت دارید و پشتوانه ای که بتوانید مخارج خود را در ماه های اولیه تامین کنید . 

هزینه زندگی در لهستان در حدود 1000 یورو در هر ماه است که در صورت به همراه داشتن خانواده بیش از دو هزار یورو در ماه خواهد بود . پس قبل از هرگونه اقدام ابتدا شرایط لازم را به دقت بررسی کنید و در صورتی که قادر به فراهم نمودن تمامی آنها هستید برای دریافت ویزا اقدام کنید.

مهاجرت پرستاران به لهستان
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *