تحصیل رشته پرستاری در لهستان

تحصیل رشته پرستاری در لهستان اخیرا دارای درخواست های زیادی است ، ما نیز در شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) بر آن شدیم تا مطالبی کاربردی و به روز را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم تا در این مسیر دچار اشتباه نشوید.

مطمئنا پرستاران نقش بسزایی در سیستم مراقبت های بهداشتی یک کشور دارند و سیستم آموزشی لهستان تحقیقات زیادی را برای ارائه بهترین گزینه های تحصیل برای دانشجویان در رشته پرستاری انجام می دهد.

هنگام انتخاب دانشگاه برای تحصیل پرستاری ، باید دانشگاه ها را با دقت بررسی کرده ، از اینرو در ادامه مشاوران مهاجرتی رجبی اطلاعات لازم برای تحصیل رشته پرستاری در لهستان را بیان کرده اند.

برای آگاهی از جزییات تحصیل در کشور لهستان ، می توانید مقاله تحصیل در لهستان را بخوانید ، در آن مقاله از بورسیه های تحصیل ، هزینه های دانشجویی و دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران گفته ایم که مطالعه آن اکیداً توصیه می شود.

فهرست مطالب
تحصیل رشته پرستاری در لهستان

ویدیویی که مشاهده میکنید خلاصه ای در مورد تحصیل رشته پرستاری در لهستان را بیان کرده و شما را نسبت به مسیر و روش اقدام کاملا آگاه ساخته است. به منظور بهره برداری بیشتر از محتوای این مطلب، ویدیو و پادکست زیر را ببینید و بشنوید.

پادکست تحصیل رشته پرستاری در لهستان

شرایط تحصیل پرستاری در لهستان

تحصیل رشته پرستاری در لهستان ، دوره های کارشناسی یا کارشناسی ارشد در زمینه علوم پزشکی و علوم بهداشتی است که برنامه آموزشی آن بر روی موضوعاتی در زمینه پرستاری و سایر مباحث علوم پزشکی و همچنین استانداردهای قانونی و اخلاقی متمرکز است.

در این دوران مدرن ، تقریبا همه درک اهمیت مراقبت های بهداشتی را نه تنها برای خود بلکه برای همه افراد درک کرده اند و به همین دلیل ، بسیاری از سیستم های مراقبت های بهداشتی کشورهای مختلف از جمله لهستان شروع به بازنگری و بهبود برنامه ها و سیستم های خود برای منافع عموم مردم کرده اند.

علاوه بر این ، دولت لهستان تاکید زیادی بر آموزش ماهرانه و حرفه ای نیروی کار در نظر گرفته شده برای مراقبت های بهداشتی و پزشکی دارد و در این راستا دانشگاه های آن مجهز به بهترین ابزار و تجهیزات پزشکی در یک مرکز مناسب هستند و برای امکان پذیر ساختن این موارد ، این کشور بودجه بیشتری را به وزارت بهداشت خود اختصاص داده است.

شرایط تحصیل رشته پرستاری در لهستان بدین گونه است که معمولا یک تا ۳٫۵ سال ( دوره اول ) یا ۲ سال ( دوره دوم ) طول می کشد و با مدرک لیسانس یا کارشناسی ارشد پایان می یابد و دانشجویان دانش گسترده و میان رشته ای در زمینه هایی همچون پرستاری ، دانش پزشکی عمومی ، داروشناسی ، روانشناسی ، جامعه شناسی ، زنان و زایمان و رژیم های غذایی کسب می کنند.

تحصیل مقطع کارشناسی شامل سه سال ( ۶ ترم ) آموزش است که در طی آن دانشجویان دانش پایه ای را در زمینه پرستاری دریافت می کنند و این دانش به آن ها امکان می دهد در این حرفه شروع به کار کنند.

شروع تحصیلی چرخه دوم یا همان مقطع ارشد ، دانش و مهارت های دانشجویان را به طور قابل توجهی گسترش می دهد و هر شخصی که تصمیم به ادامه این رشته تحصیلی بگیرد ، دو سال دیگر ( ۴ ترم ) ادامه تحصیل می دهد.

دوره های پریمدیکال پرستاری در لهستان

دوره های پریمدیکال پرستاری در لهستان نیاز نمی باشد و دانشجویان بر اساس نمرات دروه دبیرستان خود ( اخذ 80 % نمرات ) می توانند برای تحصیل رشته پرستاری در لهستان اقدام کنند.

البته بسته به زبان آموزش داوطلبان می توانند در دوره های زبان انگلیسی و یا لهستانی حداکثر برای مدت یک سال اقدام کنند، در خصوص دوره پری مدیکال در مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لهستان بیشتر سخن گفته ایم ، مقاله را مرور کنید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

با مشاروه کارشناسان رجبی به آسانی به تحصیل در لهستان مشغول شوید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

بهترین دانشگاه های پرستاری لهستان

بانک اطلاعاتی دانشگاههای دولتی و خصوصی که تحصیلاتی را در رشته پرستاری در لهستان ارائه می دهند بسیار گسترده است و با توجه به رتبه بندی دانشگاه ها در سال 2023، معتبرترین و بهترین دانشگاه های پرستاری در لهستان دانشگاه ورشو ، دانشگاه یاگیلونیا و دانشگاه گدانسک هستند و گزینه های بعدی برای تحصیل رشته پرستاری در لهستان دانشگاه بیالیستوک ، دانشگاه لودو ، دانشگاه وروتسواف ، دانشگاه سیلسیا در کاتوویتس ، دانشگاه پومرنیا در شچسین و دانشگاه های سزچین ، پوزنان و لوبلین می باشند؛ در ادامه مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی سه دانشگاه برتر رشته پرستاری در لهستان و شرایط پذیرش در آن ها را مورد بررسی قرار داده اند.

دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی ورشو

دانشگاه پزشکی ورشو یک مرکز دانشگاهی مدرن در شهر ورشو لهستان است که دارای بیش از دویست سال قدمت است و موقعیت رهبری بی چون و چرای خود را در نقشه آموزشی لهستان مدیون پیروی از بهترین سنتهای دانشگاهی غنی شده با توسعه پویا است و در حال حاضر نزدیک به 10 هزار دانشجو شامل بیش از 800 دانشجو خارجی ، 546 دانشجوی دکترا و 243 شرکت کننده در تحصیلات تکمیلی دارد.

دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی ورشو یکی از بزرگترین دانشکده های دانشگاه پزشکی ورشو است که در حال حاضر تقریبا 4000 دانشجو را در 5 رشته تحصیلی از جمله پرستاری آموزش می دهد و با اتمام تحصیلات دوره دوم ، دانشجویان پرستاری می توانند در دانشکده دکترا ادامه تحصیل دهند.

دانشجویان پرستاری در دانشگاه پزشکی ورشو در بزرگترین و مدرن ترین بیمارستانهای بالینی ورشو آموزش می بینند که برای مثال می توان بیمارستان بالینی مرکزی UCK WUM و بیمارستان آموزشی کودکان Józef Polikarp Brudziński UCK MU را نام برد.

دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی ورشو

تعداد ساعت کلاسهای نظری و عملی برای تحصیل رشته پرستاری در دانشگاه علوم پزشکی ورشو ، 4 720 است و تعداد اعتبارات ECTS لازم برای تکمیل مطالعات دوره اول 180 است.

جوایز زیادی را که دانشجویان پرستاری در دانشگاه ورشو کسب کرده اند ، سطح بالای آموزش این دانشگاه را تأیید می کنند ، از جمله جایزه پرستاری ملکه سیلویا ( QSNA ) برای پروژه ” خواب دیدن هرگز دیر نیست ” در سال 2017 و ” نامه به یک دوست ” در سال 2018.

مدارک لازم برای تحصیل پرستاری در دانشگاه علوم پزشکی ورشو

داوطلبانی که شهروند لهستان نیستند و می خواهند برای پذیرش تحصیل با زبان لهستانی به عنوان زبان آموزش اقدام کنند ، باید مدارک زیر را ارائه دهند :

  • گواهی صادر شده توسط کمیته دولتی صدور گواهینامه مهارت در لهستانی به عنوان یک زبان خارجی که نشان می دهد داوطلب حداقل به سطح مهارت B2 در لهستانی رسیده است.
    یا
  • سندی که توسط یک موسسه لهستانی یا خارجی مجاز توسط وزارت علوم و آموزش عالی صادر شده و نشان می دهد که داوطلب حداقل به سطح مهارت B2 در لهستانی رسیده است.
    یا
  • گواهی لیسانس یا مدرک فارغ التحصیلی از یک موسسه آموزش عالی که پس از اتمام تحصیل در سیستم آموزش لهستان با زبان لهستانی به عنوان زبان آموزش اعطا می شود.

توجه داشته باشید که مدارک لازم برای تحصیل پرستاری در دانشگاه علوم پزشکی ورشو ، نیاز به ترجمه توسط مترجم رسمی لهستانی دارند که در لیست مترجمان توسط وزیر دادگستری ثبت شده است و در روش دیگر ، ترجمه باید توسط کنسولگری لهستان تأیید شود.

پرستاری دانشگاه یاگیلونیا Jagiellonian

پرستاری دانشگاه یاگیلونیا Jagiellonian به عنوان بخشی از دانشکده پزشکی دانشگاه یاگیلونیا در کراکوف ، مجموعه ای از برنامه های دارای رتبه عالی را ارائه می دهد که متناسب با نیازهای مختلف دانشجویان در همه سطوح طراحی شده است.

کراکوف از قرن 14 به عنوان یک مرکز دانشگاهی برجسته در لهستان شناخته می شود و اگرچه تعداد زیادی دانشگاه معتبر در کشور لهستان وجود دارد ، اما این کراکوف است که بلافاصله تصاویری از جمعیت دانشجویی و اساتیدی را که در خیابان های شهر قدم می زنند تداعی می کند.

این سنت آکادمیک چند صد ساله با رویکرد مدرن آموزش و فناوری پیشرفته همراه است ، به عنوان مثال ، Ruczaj ، یکی از مناطق واقع در حومه کراکوف ، به لطف پردیس سوم دانشگاه یاگولینیا به سرعت در حال تبدیل شدن به یک مرکز پر رونق فعالیت دانشجویی است.

پرستاری دانشگاه یاگیلونیا Jagiellonian

این دانشکده دارای تجربه طولانی مدت در آموزش پرستاری و دیدگاه عمیق در علوم بهداشت است و اعضای هیئت علمی با اتخاذ رویکرد میان رشته ای در زمینه پیشگیری ، تشخیص ، درمان ، مراقبت و توانبخشی کوتاه مدت و طولانی مدت ، تحقیقات پیشرفته ای را در زمینه اپیدمیولوژی و توانبخشی بیماری های قلبی عروقی و ریوی انجام داده اند.

سایر مسائل تحقیقاتی مرتبط با سلامت شامل تولید مثل ، سلامت نسل جوان ، ارگونومی ، فعالیت بدنی ، مراقبت های سناتوری ، تسکینی و مراقبت از بیمارستان است.

در رتبه بندی سراسری دانشگاه ها رشته پرستاری ، مامایی و بهداشت عمومی در کنار 5 دوره دیگر در دانشکده پزشکی دانشگاه یاگولینیا مقام اول را در گروه ” رتبه بندی بر اساس موضوع ” کسب کرده اند.

شرایط پذیرش رشته پرستاری در دانشگاه یاگیلونیا Jagiellonian

همه متقاضیان برنامه های دوره اول ( دوره کارشناسی ) باید دارندگان گواهی Matura لهستان یا سند دیگری باشند که به دارنده آن اجازه می دهد برنامه های کارشناسی را در کشور صادر کننده خود انجام دهد.

و مصاحبه یک قسمت اجباری از روند پذیرش رشته پرستاری در دانشگاه یاگیلونیا است و گذراندن مصاحبه با با تأیید تسلط لازم به زبان لهستانی توسط دانشگاه برابر است.

اگر به طور کامل به زبان لهستانی یا حداقل در سطح کافی برای ادامه تحصیل در دانشگاه یاگولینیا صحبت نمی کنید ، می توانید در یکی از دوره های زبان لهستانی که توسط مرکز زبان و فرهنگ لهستان توسط دانشکده JU مطالعات لهستانی ارائه می شود ، ثبت نام کنید :

  • مدرسه تابستانی با برنامه 3 ، 4 ، 6 هفته ای
  • برنامه یک ساله و یک ترم در زبان و فرهنگ لهستانی
  • یک دوره آمادگی یک ساله و یک ترم برای تحصیل در لهستان
  • دوره ترم غیر فشرده در لهستانی
  • دوره های فشرده 2 هفته ای
  • دوره زبان لهستانی برای دانشجویان در برنامه اراسموس
  • دوره های آنلاین
  • دوره های خصوصی و سایر موارد

تحصیل رشته پرستاری در دانشگاه پزشکی گدانسک

دانشگاه پزشکی گدانسک ( MUG ) یک مرکز دانشگاهی مدرن است ، این دانشگاه با پتانسیل تحقیق و توسعه بالا شامل تیم های تحقیقاتی باتجربه و معتبر ، تعداد زیادی نشریات و کمک های مالی معتبر بین المللی شناخته شده است.

MUG همچنین تنها دانشگاه پزشکی است که جزء گروه 10 دانشگاه برتر لهستان است که در مسابقات معتبر ابتکار تعالی – دانشگاه تحقیقاتی جایزه گرفته اند.

دانشکده علوم بهداشت با دانشکده پرستاری در دانشگاه فلوریدا در گاینسویل ( ایالات متحده آمریکا ) ، دانشگاه های گوتنبرگ ( سوئد ) ، کلایپدا ( لیتوانی ) ، کارلسکرونا ( سوئد ) ، نیس ( فرانسه ) ، پورتو ( پرتغال ) ، تولدو ( ایالات متحده آمریکا ) ، تورکو ( فنلاند ) و 15 دانشگاه دیگر همکاری می کند.

داوطلبان تحصیل رشته پرستاری در دانشگاه پزشکی گدانسک از سراسر جهان این فرصت را دارند تا برای برنامه 3 ساله کارشناسی پرستاری در بخش انگلیسی در دانشگاه پزشکی گدانسک درخواست دهند.

از اساتید معروف دانشکده پرستاری دانشگاه گدانسگ می توان پروفسور دکتر پرزمیسلاو روتکوفسکی ، پروفسور دکتر پیوتر لاس و دکتر اگنیسکا زیمرمن را نام برد.

شرایط پرستاری در دانشکده علوم بهداشت گدانسگ

به طور خلاصه ، داوطلبان برنامه 3 ساله کارشناسی پرستاری باید حداقل فارغ التحصیلان دبیرستان باشند و دیپلم دبیرستان را با نمرات عالی در زیست شناسی ، انگلیسی و یک موضوع اضافی به انتخاب خود ( شیمی ، فیزیک یا ریاضی ) به پایان برسانند ، کمیته پذیرش داوطلبان را بر اساس موارد زیر انتخاب می کند:

  • نمرات آنها از دیپلم دبیرستان در موضوعات مورد نیاز ( ذکر شده در بالا ) و ،
  • نمره از یک آزمون شفاهی اضافی ( تصمیم کمیته پذیرش ) بر اساس مهارت زبان انگلیسی ، انگیزه و استعداد حرفه پرستاری و دانش افراد انتخاب شده ، مباحث مطرح شده در طول آزمون شفاهی پس از ثبت نام برای داوطلبان ارسال می شود.

هزینه تحصیل پرستاری در لهستان

هزینه تحصیل پرستاری در لهستان در هر یک از دانشگاه های آن با دیگری متفاوت است و هزینه زندگی در لهستان نیز مقرون به صرفه است و در مقایسه با کشور های همسایه خود همچون آلمان کمتر است و به طور متوسط ۴۲٪ ارزان تر از ایالات متحده است.

هنگام تحصیل در رشته پرستاری در لهستان به عنوان یک تبعه خارجی ، نمی توانید کار کنید اما در بسیاری از موارد ، کار در دانشگاه به دانشجویان در تأمین هزینه های تحصیل کمک می کند و باید توجه داشت که در لهستان شرایط بسیاری برای دریافت بورسیه تحصیلی نخواهید داشت.

هزینه تحصیل پرستاری در لهستان

لازم به ذکر است در کلیه دانشگاه های لهستان ، دانشجویان خارجی دارنده گواهی مهارت در زبان لهستانی به عنوان یک زبان خارجی ، حداقل در سطح C1 ، صادر شده توسط کمیته دولتی صدور گواهینامه مهارت در لهستانی به عنوان یک زبان خارجی از پرداخت هزینه کل دوره معاف هستندهزینه تحصیل پرستاری در لهستان

هزینه تحصیل پرستاری در دانشگاه ورشو

  • هزینه کل دوره تحصیل لیسانس پرستاری ۷۰۸۰۰ PLN
  • هزینه یک سال تحصیلی لیسانس پرستاری ۲۳۶۰۰ PLN
  • هزینه کل دوره تحصیل فوق لیسانس پرستاری ۲۵۰۰۰ PLN
  • هزینه سال تحصیلی فوق لیسانس پرستاری ۱۲،۵۰۰ PLN

هزینه تحصیل رشته پرستاری در دانشگاه یاگیلونیا

  • هزینه درخواست تحصیل : ۸۵PLN
  • هزینه کل دوره تحصیل لیسانس پرستاری ۱۵۰۰۰ PLN
  • هزینه یک سال تحصیلی لیسانس پرستاری ۵۰۰۰ PLN

هزینه تحصیل رشته پرستاری در دانشگاه گدانسگ

  • شهریه لیسانس پرستاری از سال اول تا سوم تحصیل : ۱۱۵۰۰ PLN در هر ترم
  • شهریه فوق لیسانس پرستاری : ۳۷۵۰۰۰ PLN در هر ترم

اگر تصمیم به شناخت بیشتر کشور لهستان دارید، حتما مقالات زیر را به شما پیشنهاد می کنیم

چارت درسی پرستاری در دانشگاه های لهستان

برنامه مطالعه پرستاری فوق العاده گسترده است و دانشجویان باید همه موارد را بیاموزند ، علاوه بر مباحث واضح مربوط به پرستاری ، افرادی که در این زمینه تحصیل می کنند باید دانش بسیار خوبی در مورد آناتومی و فیزیولوژی انسان داشته باشند ، هدف اصلی آموزش یادگیری عملکردهای اساسی مراقبت های بهداشتی متخصص و ارتقا سلامت است. در ادامه چارت درسی پرستاری در دانشگاه های لهستان را مورد بررسی و مطالعه قرار می دهیم.

چارت درسی پرستاری در دانشگاه های لهستان
  • علوم پایه ( آناتومی ، فیزیولوژی ، آسیب شناسی ، ژنتیک ، بیوشیمی و بیوفیزیک ، میکروبیولوژی و انگلی ، داروشناسی ، رادیولوژی )
  • علوم اجتماعی ( روانشناسی ، جامعه شناسی ، آموزش ، حقوق پزشکی ، بهداشت عمومی ، فلسفه و اخلاق در پرستاری )
  • مراقبت های اساسی پرستاری ( اصول مراقبت های پرستاری ، ارتقا سلامت ، مراقبت های اولیه ، رژیم های غذایی ، معاینات بدنی و تحقیقات در زمینه پرستاری )
  • مراقبت های ویژه پرستاری (طب داخلی ، اطفال ، جراحی ، مامایی و زنان ، روانپزشکی ، بیهوشی ، توانبخشی ، مغز و اعصاب ، سالمندان ، مراقبت های تسکینی ، اصول پزشکی فوری و همچنین پرستاری از بیماران معلو ل).

برنامه مطالعه پرستاری در دانشگاه های لهستان به گونه ای طراحی شده است که با بالاترین کیفیت متخصصانی را که دانش گسترده ای در زمینه علوم پزشکی دارند ، آموزش می دهد.

همچنین صلاحیت فارغ التحصیلان این رشته تحصیلی شامل توانایی استفاده از تجهیزات پزشکی پیچیده و مدرن خواهد بود و امروزه ، پیشرفت پرستاری تأثیر بسزایی در گسترش دانش و وظایف فارغ التحصیلان این رشته دارد؛ و اینکه اکثر دانشگاه ها دوره های کارآموزی جالبی را به دانشجویان خود ارائه می دهند که به لطف آن می توانند دانش و مهارت خود را در این حرفه گسترش دهند.

زبان تحصیل پرستاری در لهستان

زبان تحصیل پرستاری در لهستان در حال حاضر به زبان لهستانی امکان دارد و تحصیل رشته پرستاری به زبان انگلیسی در دانشگاه علوم پزشکی ورشو از سال تحصیلی ۲۰۲۲/۲۰۲۳ آغاز می شود.

در دانشگاه یاگولینیا زبان تحصیل رشته پرستاری فقط به زبان لهستانی است و در دانشگاه علوم پزشکی کدانسگ زبان تحصیل رشته پرستاری به انگلیسی وجود دارد.

چنانچه قصد تحصیل به زبان انگلیسی را دارید می توانید دانشگاه های انگلستان را انتخاب کنید ، خوب است بدانید دوره های تحصیل در انگلستان کوتاه تر از بقیه کشور ها است و این موضوع گرانی تحصیل در این کشور را تا حدودی جبران می کند ؛ مقاله تحصیل در انگلستان را بخوانید.

پخش ویدیو

شما بایستی به منظور اقدام و اخذ پذیرش تحصیل رشته پرستاری در لهستان، حتما اطلاعات کاملی کسب کنید و پس از تصمیم گیری با ما در ارتباط باشید، همانطور که در ویدیو روبرو نمونه های پذیرش از دانشگاه های کشور لهستان را مشاهده می کنید، ما وعده هایمان را عملی میکنیم و شما را به آرزوهایتان می رسانیم.

تمام تلاش ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی برآورد آرزوهای شما در چارچوب قانون و ایجاد چشم انداز روشن در مسیر مهاجرت است، به ما اعتماد کنید و با ما همراه شوید.

آزمون های ورودی پرستاری در لهستان

تحصیل در رشته پرستاری در دانشگاه های لهستان بدون آزمون ورودی است و مصاحبه بخش اصلی برای پذیرش دانشجویان می باشد و در هنگام درخواست برای رشته پرستاری در مقطع لیسانس دانشکده علوم بهداشت ، نمرات زیست شناسی ، شیمی و ریاضیات بدون برگزاری آزمون های ورودی پرستاری در لهستان در نظر گرفته می شود.

نتایج بدست آمده توسط داوطلب دارای مدرک دیپلم دبیرستان از ایران به شرح زیر تبدیل می شود ، برای داوطلبانی که تا سال ۲۰۱۸ گواهی پایان دوره تحصیلات متوسطه را کسب کرده اند ، نتایج بدست آمده از گواهینامه پیش دانشگاهی برابر با امتحانات نهایی دبیرستان تلقی می شود و برای داوطلبانی که گواهی پایان دوره تحصیلات متوسطه را از سال ۲۰۱۹ به دست آورده اند ، نتایج بدست آمده در دیپلم سیستم دوازده ساله برابر با امتحانات نهایی دبیرستان در سطح پیشرفته تلقی می شود.

امتیاز مورد نیاز دانشگاه مقیاس درجه بندی مدرک اصلی
۳۰ * (نمره از موضوع در امتحان نهایی / ۲۰) ۰ امتیاز ۱۰ – ۲۰ امتیاز امتیاز زیر ۱۰

برای پذیرش در دوره دوم ، میانگین نمره دوره تحصیل ، مقالات در کنفرانس های علمی و نشریات در مجلات علمی در نظر گرفته می شود و با این حال ، آزمون پرستاری در مقطع فوق لیسانس دارای ۵۰ سوال تعیین کننده است.

مزایا و معایب تحصیل پرستاری در لهستان

نمی توان انکار کرد که لهستان مقصد عالی برای تحصیل رشه پرستاری است ، با این وجود ممکن است یک دانشجوی بین المللی هنگام تحصیل در لهستان با مشکلاتی روبرو شود ، در ادامه در مورد مزایا و معایب تحصیل پرستاری در لهستان صحبت شده تا بتوانید نکات مهم را قبل از شروع درخواست خود ارزیابی کنید.

دانشگاه های کلاس جهانی

لهستان به دلیل تاریخ غنی آموزشی شناخته شده است و در حال حاضر لهستان در زمره کشورهای برتر جهان برای تحصیلات عالی است و آنچه لهستان را به یکی از بهترین مکانها برای تحصیل پرستاری تبدیل می کند ، سیستم آموزشی این کشور است که تحصیلات عالی را با شهریه کم ارائه می دهد و علاوه بر این ، مدرک تحصیلی از لهستان در سراسر جهان شناخته شده است.

شرایط عالی زندگی

یکی از مزایای تحصیل در لهستان پایین بودن هزینه زندگی است ، اجاره آپارتمان یک اتاقه در لهستان حدود ۳۵۰ یورو است که یکی از ارزان ترین ها در کشورهای اتحادیه اروپا است و هزینه یک عامل مهم برای دانشجویان بین المللی و یک عامل تعیین کننده برای کشوری است که آنها برای تحصیل انتخاب می کنند ، هزینه های دیگر که بر کل هزینه زندگی فرد تأثیر می گذارد ، مانند مواد غذایی و حمل و نقل ، بسیار مقرون به صرفه است و در کل ، وقتی با سایر کشورهای اروپایی مقایسه می شود ، هزینه زندگی در لهستان بسیار کم است.

محیط دانشجویی پسند

بر اساس نظرسنجی اخیر در مورد دانشجویان بین المللی که در لهستان تحصیل می کنند ، گزارش شده است که دانشجویان بین المللی شهروندان لهستان را از نظر فرهنگی و دوستانه پذیرفته شده می دانند ، اگرچه در حال حاضر لهستان از نظر فرهنگی یکدست است ، اما مردم در لهستان ماهیتی بسیار مهربان و خوش برخورد دارند و جدا از این ، دانشگاه های لهستان اغلب برنامه های عالی راهنمایی برای کمک به دانشجویان سال اول برای سازگاری با سیستم جدید آکادمیک دارند.

یادگیری زبان

علیرغم این واقعیت که سیستم دانشگاهی در لهستان از برنامه درسی انگلیس پیروی می کند ، دانستن زبان لهستانی می تواند بسیار سودمند باشد و بیشتر استخدام کنندگان شغل در لهستان ترجیح می دهند دانشجویانی را استخدام کنند که مهارت های اساسی زبان لهستانی را دارند علاوه بر این ، یادگیری زبان لهستانی می تواند یک کار چالش برانگیز باشد..

فرصت های شغلی محدود

فرصت های شغلی برای دانشجویان بین المللی در لهستان محدود است. این دوباره به مهارت زبان لهستانی ، رشته انتخابی تحصیل و در دسترس بودن شغل می رسد. با این حال ، دانشجویان با مدرک لهستانی می توانند در هر کشور دیگر اتحادیه اروپا که فرصت های زیادی وجود دارد کار کنند

همیشه بررسی شرایط و مقایسه بین چند گزینه می تواند توجه ما را به نکاتی جدید جلب کند، مقالات زیر را حتما مطالعه کنید

بازار کار و درآمد پرستاران در لهستان

برای شروع کار به عنوان یک پرستار ، یک فارغ التحصیل پرستاری باید حق حرفه ای را کسب کند ، که توسط شورای منتخب پرستار و ماما اعطا می شود ، برای دریافت آن علاوه بر مدرک پرستاری ، باید از نظر حقوقی ، از سلامتی و نگرش اخلاقی خوب برخوردار بود و پس از تأیید شورای منطقه ای پرستاران و ماماها برای انجام این حرفه ، پرستار جدید وارد دفتر ثبت نام پرستاران می شود و سندی را برای حق شغل پرستار دریافت می کند.

باتوجه به شرایط خوب بازار کار و درآمد پرستاران در لهستان دانشجویان پس از فارغ التحصیلی و اخذ مدرک کارشناسی در رشته پرستاری مجاز به کار در حرفه پرستاری هستند و همه فارغ التحصیلان قادر به ارائه خدمات مراقبت های بهداشتی ، تشخیص نیازهای پرستاری و مشکلات بیماران و خانواده های آنها خواهند بود.

هر فارغ التحصیل پرستاری قادر خواهد بود در مراکز بهداشتی عمومی و خصوصی کار کند و تحصیلات خود را در زمینه پرستاری و یا دوره های مختلف در چارچوب آموزش تحصیلات تکمیلی ادامه دهد.

بازار کار و درآمد پرستاران در لهستان

فردی که به عنوان پرستار در لهستان کار می کند معمولا ماهانه حدود ۷،۳۰۰ PLN درآمد کسب می کند و دامنه حقوق پرستاران در لهستان از ۴۶۹۰ PLN ( کمترین میانگین ) تا ۱۴۱۰۰ PLN ( بالاترین میانگین ) می باشد.

در مقاله کار در لهستان ، مشاغل مورد نیاز این کشور را شرح دادیم و حقوق و دستمزد هر یک را بیان کردیم که پرستاری هم جزو آن ها است ، مقاله را مرور کنید تا با مشاغل مورد درخواست لهستان هم آشنا شوید.

در اروپا ، سیستم آموزشی توسط دولت سازمان یافته و بودجه خوبی دارد ، بنابراین متخصصانی که مدرک خود را در اروپا می گیرند بسیار مورد تقاضا هستند ، بنابراین اگر قصد تحصیل رشته پرستاری و دریافت مدرک پرستاری را دارید ، تحصیل در اروپا را در نظر بگیرید و لهستان را به یکی از گزینه های اصلی خود تبدیل کنید.

با تحصیل رشته پرستاری در لهستان آشنا شدید ، چنانچه سوال و نظری دارید با ما در میان بگذارید تا شما را از آخرین اطلاعات با خبر کنیم ، از راه های ساده ارتباط با شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) بخش دیدگاه در پایان هر مقاله است ، شرایط خود را برای ما بنویسید تا بهترین انتخاب را در اختیار شما قرار دهیم.

سوالات پر تکرار تحصیل رشته پرستاری در لهستان

در معروف ترین دانشگاه این کشور به نام دانشگاه ورشو هزینه های به تریب زیر است : هزینه کل دوره تحصیل لیسانس پرستاری 70800 PLN هزینه یک سال تحصیلی لیسانس پرستاری 23600 PLN هزینه کل دوره تحصیل فوق لیسانس پرستاری 25000 PLN هزینه سال تحصیلی فوق لیسانس پرستاری 12،500 PLN

تحصیل در رشته پرستاری در دانشگاه های لهستان بدون آزمون ورودی است و مصاحبه بخش اصلی برای پذیرش دانشجویان می باشد و در هنگام درخواست برای رشته پرستاری در مقطع لیسانس دانشکده علوم بهداشت ، نمرات زیست شناسی ، شیمی و ریاضیات در نظر گرفته می شود.

تحصیل پرستاری در دانشگاه ورشو در حال حاضر به زبان لهستانی امکان دارد و تحصیل رشته پرستاری به زبان انگلیسی در دانشگاه علوم پزشکی ورشو از سال تحصیلی 2022/2023 آغاز می شود. در دانشگاه یاگولینیا زبان تحصیل رشته پرستاری فقط به زبان لهستانی است و در دانشگاه علوم پزشکی کدانسگ زبان تحصیل رشته پرستاری به انگلیسی وجود دارد.

فردی که به عنوان پرستار در لهستان کار می کند معمولا ماهانه حدود 7،300 PLN درآمد کسب می کند و دامنه حقوق پرستاران در لهستان از 4690 PLN ( کمترین میانگین ) تا 14100 PLN ( بالاترین میانگین ) می باشد.

معتبرترین و بهترین دانشگاه های پرستاری در لهستان دانشگاه ورشو ، دانشگاه یاگیلونیا و دانشگاه گدانسک هستند.

یکی از مزایای تحصیل در لهستان پایین بودن هزینه زندگی است ، اجاره آپارتمان یک اتاقه در لهستان حدود 350 یورو است که یکی از ارزان ترین ها در کشورهای اتحادیه اروپا است.

داوطلبان از سراسر جهان این فرصت را دارند تا برای برنامه 3 ساله کارشناسی پرستاری در بخش انگلیسی در دانشگاه پزشکی گدانسک درخواست دهند.

در نهایت ، شرکت مهاجرتی رجبی با سابقه چندین ساله در خصوص تحصیل و اعزام دانشجو به خارج از کشور ، خدمات خود در راستای اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی لهستان را به متقاضیان تحصیل رشته پرستاری در لهستان ارائه می دهد ، با ما از طریق دفاتر مرکزی و غرب تهران و یا دفتر شیراز در ارتباط باشید و مشاوره رایگان دریافت کنید ، ضمناً مقالات سایت در دسترس شما هستند تا به روزترین و کامل ترین اطلاعات را در اختیار شما بگذارند ، پیشنهاد ما مطالعه مقاله ویزای کار پرستاری در آلمان است ، این محتوا مخصوص کسانی است که مدرک پرستاری دارند و می خواهند مهاجرت کاری در خصوص رشته خود را تجربه کنند.

بشنوید از زبان مشتریان شرکت مهاجرتی رجبی نتیجه گیری و عملکرد ما را

پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو

6 دیدگاه در “تحصیل رشته پرستاری در لهستان

  1. تحصیل رشته پرستاری در لهستان علی گفت:

    سلام من 23 سالمه معدل دیپلم تجربی 16 و پیش 13.80میتونم پرستاری یا دارو لهسان اقدام کنم؟

    1. تحصیل رشته پرستاری در لهستان مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      بله میتوانید از طریق کالج پریمدکال وارد دانشگاه شوید.

      با تشکر از سوال شما

  2. تحصیل رشته پرستاری در لهستان سمیه گفت:

    سلام آیا شرط سنی برای تحصیل در مقطع لیسانس پرستاری هست من 32 سالمه آیا میتونم برای پرستاری اقدام کنم؟

  3. تحصیل رشته پرستاری در لهستان Sm گفت:

    سلام من ۲۰ سالمه، معدل دیپلم ۱۷/۵۷ و پیش ۱۵/۵۰ دارم. شانسی برای قبولی توی رشته های پیراپزشکی یا دندون و دارو دارم ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه