اجاره و خرید ملک در روسیه

اجاره و خرید ملک در روسیه با تنوع بسیاری همراه است و شما با توجه به هدف خود می توانید به منازل مناسبی برای خرید و یا اجاره در این کشور برسید.

اجاره و خرید ملک در روسیه می تواند با توجه به هدف شما دو مسیر کاملا متفاوت را پیش رویتان قرار دهد ، اما آگاهی از قوانین و شرایط برای تمامی شرایط ها ضروری است.

روسیه گرچه به عنوان کشوری سردسیر در عموم مردم جا افتاده ، اما مناطق خوش و آب و هوا کم نداشته و نیمه غربی آن با قرار گرفتن در اروپا تجربه زندگی بی نظیری را برای شما فراهم می نماید ، قیمت ملک در این کشور بی نظیر بوده و شما با هزینه ای برابر با ایران می توانید در شهرهای ایده آل این کشور خانه و آپارتمان های عالی را اجاره و یا خریداری کنید.

مالیات کم و اجازه داشتن مالکیت صدرصدی این امکان را به شما می دهد که به خرید هرگونه ملک در این کشور فکر کنید و بتوانید زمینه مهاجرت به روسیه را از طریق  اجاره و خرید ملک در روسیه فراهم سازید .

کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) ضمن اطلاع از قوانین به روز خرید ملک در تمامی کشورهای جهان ، رزومه درخشانی در دریافت ویزای روسیه به کلیه روش های قانونی داشته و شما عزیزان می توانید جهت هرگونه سوال با کارشناسان ما در دفاتر تهران و شیراز تماس حاصل نمایید ، همچنین توصیه می کنیم برای شناخت سایر راه های قانونی مهاجرت به روسیه مقاله لینک شده را بخوانید و اطلاعات خود را به روز کنید.

فهرست مطالب
اجاره و خرید ملک در روسیه

بازار و قیمت املاک در روسیه

در چند سال گذشته بازار و قیمت املاک در روسیه به شدت رشد داشت و توانست به رونق قابل توجهی برسد به حدی که در مدت زمان کوتاهی تعداد مسکن های قابل توجهی در شهرهای مسکو و سن پترزبورگ ساخته شد ، اما در چندماه گذشته به دلیل شروع جنگ این کشور با اوکراین ، قیمت مسکن دچار رکود شده و تمایل برای اجاره و خرید ملک در روسیه در شهرهای مختلف آن توسط مهاجرین بسیار کاهش یافت.

 اما همچنان کشور روسیه به عنوان پهناورترین کشور جهان که روابط خوبی با کشورمان نیز دارد ، می تواند از مقصدهای مناسب با هزینه ارزان باشد که کیفیت زندگی بالایی را به شما ارائه داده و منجر به افزایش سرمایه تان نیز شود ، چنانچه دانشجو هستید و می خواهید از طریق ویزای تحصیل در روسیه به این کشور پا بگذارید می تواند حانه های اجاره ای با قیمت مناسب بیابید.

در زمینه خرید نیز همواره ملک های مختلفی با بودجه موردنظرتان وجود دارد و از طریق مشورت با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی می توانید به ملک مناسبی برسید ، در واقع شما در روسیه با قیمتی چندان برابر کمتر از کشورهای  اروپایی قادر خواهید بود به ملکی متناسب با سایر کشورهای اروپایی اما قیمتی کمتر برسید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

دریافت مشاوره رایگان از مشاوران رجبی برای خرید ملک در روسیه با درج شماره تماس در فرم مشاوره.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

عوامل موثر بر قیمت خانه در روسیه

از عوامل موثر بر قیمت خانه در روسیه می توان به میزان درخواست و تراکم جمعیت در هر شهر اشاره کرد ، از آنجایی که هرچه جمعیت کمتر باشد ، تقاضای مسکن کاهش می یابد و قیمت یک متر مربع ملک مسکونی را کاهش می دهد ، در روسیه اگر جمعیت یک واحد کاهش یابد ، قیمت یک متر مربع به طور متوسط 57.698 روبل کاهش می یابد.         

تورم از دیگر عوامل موثر بر میزان نرخ اجاره و خرید ملک در روسیه به شمار می رود ، با بالا رفتن و یا کاهش تورم به طور غیر مستقیم تاثیر قابل توجهی بر هزینه های مسکن از کارگران و مصالح ساختمانی تا میزان اجاره وارد می شود که می تواند تمامی نرخ های موجود را به طور قابل توجهی تحت تاثیر قرار دهد.

از دیگر فاکتورهای موثر در میزان اجاره و یا خرید خانه در روسیه سطح درامد مردم است ، زمانی که شرایط اقتصادی با چالش های مختلفی مانند جنگ و یا تحریم رو به رو می شود ، سطح درآمد مردم کاهش می یابد و پیشنهادات مختلفی برای هر خانه ارائه می شود که با وام و تخفیف های مختلف همراه است و منجر به کاهش قیمت منازل می گردد.                           

عوامل موثر بر قیمت خانه در روسیه

البته خوب است این نکته را مدنظر داشته باشید که اقتصاد کشور روسیه با اجرای برنامه های بلند مدت با هدف جذب سرمایه های خارجی اجازه اجاره برخی از زمین های کشاورزی را به مهاجرین نیز می دهد که البته نسبت به سایر املاک با محدودیت های بیشتری همراه است.

تفاوت قیمت خانه در روسیه بر اساس منطقه شهری

تفاوت قیمت خانه در روسیه بر اساس منطقه شهری

همانگونه که مطلع هستید کشور روسیه با قرار گرفتن در هر دو قاره اروپا و آسیا شرایط زندگی متفاوتی را در هر یک از شهرهای خود دارد و شما می توانید از سطح بالای زندگی اروپایی تا زندگی متفاوت آسیای شرقی را در شهرهای مختلف آن تجربه کنید ، از این رو تفاوت قیمت خانه در روسیه بر اساس منطقه شهری در نقطه از شهری که انتخاب می کنید متفاوت است.

به عنوان مثال قیمت خانه در قسمت های مختلف مسکو با با سایر شهرهای این کشور تفاوت دارد ، شاید شما با میزان هزینه ای که برای اجاره یک آپارتمان در حومه مسکو پرداخت می کنید بتوانید در مرکز شهر یکی دیگر از شهرهای این کشور به آپارتمان بهتری برسید ، معمولا گران ترین منازل در مرکز هر شهر قرار گرفته اند و هر چه به سمت حومه بروید از قیمت ها کاسته می شود.

البته در حومه شهرها نیز منازل ویلایی بزرگی با امکانات قابل توجه وجود دارد که حتی مبالغی بالاتر از منازل مرکز شهر دارند و مناسب خرید و سرمایه گذاری در روسیه به شمار می روند ، این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که شما اجازه خرید هیچ ملکی را در مناطق مرزی ، نفت و گاز ، داخل تأسیسات نظامی و پارک های ملی نخواهید داشت و در رابطه با املاک تجاری باید قبل از انتقال سند تمامی مراحل قانونی را پشت سر بگذارید و مجوزهای لازم را دریافت کنید.

تفاوت قیمت خانه در مسکو با سایر شهر های روسیه

چنانچه به فهرست شهرهای روسیه نگاهی داشته باشید درخواهید یافت که میزان اجاره و خرید ملک در روسیه در دو شهر مسکو و سن پترزبورگ نسبت به سایر شهرهای این کشور بسیار بالاتر می باشد ، عوامل مختلفی می تواند در تعیین میزان قیمت د این دو شهر موثر باشد که از دلایل اصلی آن می توان به انتخاب تحصیل در روسیه ، کار در روسیه و یا سایر اهداف اشاره کرد که زمینه بهتری در این دو شهر دارند.

مسکو به عنوان پایتخت بزرگترین کشور جهان هر آنچه را که از زندگی در روسیه در سر دارید ، برایتان فراهم می نماید و شما در مقابل باید هزینه های زندگی بالاتری را نیز در این شهر پرداخت کنید ، تفاوت قیمت خانه در مسکو با سایر شهر های روسیه به صورت قابل توجهی بالا نیست اما به صورت میانگین برای اجاره و یا خرید ملک در این شهر باید هزینه زیر را مدنظر داشته باشید:

نوع آپارتمان هزینه اجاره یا خرید
اجاره آپارتمان ( 1 خوابه ) در مرکز شهر 68,721 روبل
اجاره آپارتمان ( 1 خوابه ) خارج از مرکز شهر 41,200 روبل
اجاره آپارتمان ( 3 خوابه ) در مرکز شهر 144,826 روبل
اجاره آپارتمان ( 3 خوابه ) خارج از مرکز شهر 74,219 روبل
خرید هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهر 502,033 روبل
خرید هر متر مربع آپارتمان در خارج از مرکز شهر 268,397 روبل

قرارداد های اجاره در روسیه

اجاره خانه در روسیه به دو شیوه کوتاه و بلند مدت امکان پذیر است که در هر مورد قرادادهای مخصوص به خود وجود دارد ، اجاره کوتاه مدت در شهرهای توریستی و گردشگری رایج است و خانه ها برای سه ماه تابستان مورد تقاضا هستند ، در این شیوه شما باید مبلغ بیشتری را نسبت به اجاره های بلند مدت پرداخت کنید.

در اجاره بلند مدت شرایط به مراتب آسانتر است و نکته قابل توجه عدم دریافت ودیعه توسط صاحبخانه است و معمولا اجاره ماه اول و یک ماه برای ضمانت دریافت می شود و شما نیاز به پول قابل توجه برای ودیعه ندارید ، گرچه میزان اجاره خانه در هر شهر متفاوت است اما  قرارداد های اجاره در روسیه به صورت یکسان در تمامی کشور نوشته می شوند.

برخی از اطلاعاتی که قرارداد اجاره باید حاوی آنها باشد اجباری هستند ، اما برخی دیگر اختیاری هستند:

  • تاریخ پرداخت اجاره
  • نحوه پرداخت اجاره
  • آب و برق ملک
  • اطلاعات در مورد سپرده (مقدار، شرایط و غیره )
  • مدت قرارداد ( در ابتدا شش یا دوازده ماه طول می کشد )
  • شرایط قرارداد ( هر گونه تعمیرات ، شرایط فسخ و غیره )

اجاره بها می تواند به میل صاحبخانه افزایش یابد و به همین دلیل ایده خوبی است که در هنگام اجاره و خرید ملک در روسیه توافقات لازم انجام شود ، مدارکی که مستاجر باید ارائه دهد معمولا کارت شناسایی یا پاسپورت و مدرکی دال بر اجازه اقامت یا ویزای روسیه است.

نوع آپارتمان هزینه اجاره
اجاره آپارتمان ( 1 خوابه ) مرکز شهر 41,284 روبل
اجاره آپارتمان ( 1 خوابه ) خارج از مرکز شهر 26,691 روبل
اجاره آپارتمان ( 3 خوابه ) مرکز شهر 79,733 روبل
اجاره آپارتمان ( 3 خوابه ) خارج از مرکز شهر 47,644 روبل

اجاره ماهانه در روسیه چقدر است؟

روسیه مقصد ایده آلی برای دانشجویان ایرانی در سال های اخیر بوده است و دانشجویان زیادی با ثبت نام در دانشگاه های آن در شهرهای مختلفی ساکن شده اند که هر کدام شرایط و هزینه های خاص خود را دارند ، البته نه فقط دانشجویان بلکه هر یک از مهاجرین با هدف های مختلف باید از میزان هزینه های خود در این کشور آگاهی داشته باشند.

شما علاقه مندان به مهاجرت به این کشور با هر هدفی که به ویزا رسیده باشید باید از توانایی کافی جهت تامین هزینه های خود برخوردار باشید که یکی از مهم ترین بخش های آن میزان اجاره بها است ، چنانچه برایتان این سوال وجود دارد که اجاره ماهانه در روسیه چقدر است؟ باید بگوییم که در هر شهر ، منطقه و با توجه به منزل موردنظر میزان اجاره بها متفاوت است اما کارشناسان شرکت رجبی به شما توصیه می کنند تا میانگین زیر را برای اجاره در روسیه مدنظر داشته باشید.

کمترین اجاره بها به دانشجویان تعلق دارد که در خوابگاه دانشگاه ها و یا آپارتمان های اشتراکی زندگی می کنند و اجاره را به صورت مشترک پرداخت می کنند ، در برخی موارد اجاره می تواند شامل قبوض و یا هزینه برخی از امکانات مانند اینترنت شود.

اجاره و خرید ملک در روسیه گران تر است یا سایر کشورها ؟ برخی از کشور ها را با مطالعه مقالات زیر قیاس کنید.

نحوه یافتن ملک در روسیه

هنگامی که قصد اجاره و خرید ملک در روسیه را دارید ، به شیوه های مختلف می توانید خانه موردنظرتان را در این کشور بیابید ، در اولین قدم توصیه ما به شما این است که با مراجعه به کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی از به روزترین ها در بازار این کشور مطلع شده و بدون هیچ گونه سختی به ملک دلخواه خود برسید.

مشاورین املاک نیز گزینه ای ایده آل برای اجاره و خرید ملک در روسیه هستند ، زیرا از تمامی قوانین این کشور آگاه بوده و با توجه به شرایط شما گزینه های مناسب را پیش رویتان قرار می دهند ، البته دسترسی به مشاور املاک مورد اعتماد اسان نبوده و شما باید مبلغی را بابت دستمزد انها مدنظر قرار دهید.اما یافتن خانه از طریق سایت های اینترنتی می تواند شما را مستقیما به مالک خانه وصل کند و بتوانید به آسانی از خانه بازدید کرده و قرارداد را انجام دهید.

نحوه یافتن ملک در روسیه در سایت های اینترنتی بدین گونه است که شما از طریق تصاویر ملک موردنظر را دیده و یک ساعت مشخص را برای بازدید تعیین می کنید ، حتما هم برای خرید و هم اجاره ملک موردنظر را از نزدیک ببینید و به واسطه و یا تصاویر اکتفا نکنید ، برخی از بهترین سایت های اینترنتی برای دیدن خانه ها موجود در روسیه بدین قرار است:

  • domofond.ru
  • https://realty.yandex.ru/
  • https://domclick.ru/
  • https://domclick.ru/
روند خرید املاک و مستغلات در روسیه​

process buying real estate / Russia

روند خرید املاک و مستغلات در روسیه

پس از یافتن ملکی که احساس می کنید نیاز اصلی شما را برآورده می کند باید با مالک ملاقات کرده و توافق نامه اولیه را تنظیم کنید ، این قرارداد باید تمامی مفاد خرید نهایی را مطابق با قوانین اجاره و خرید ملک در روسیه را شامل شود ، خریدار باید اطمینان حاصل کند که می تواند کل قیمت فروش ملک را ارائه کند و پس از پرداخت و تایید هر دو طرف باید قرارداد خرید نهایی را در محضر دفتر اسناد رسمی امضا کنند ، قرارداد پذیرش نیز باید در همان تاریخی که ملک به مالک جدید منتقل می شود امضا شود ، این سند گواهی می دهد که ملک در شرایط قابل قبولی منتقل شده است.

هنگام خرید املاک مسکونی یا تجاری روسیه باید موارد زیر در قرارداد خرید و فروش وجود داشته باشد:

  • اطلاعات کامل در مورد ملک مانند آدرس کامل
  • قیمت کامل ملک
  • اطلاعات در مورد فروشنده و خریدار
  • شرایط مربوط به پرداخت قیمت
  • روش انتقال ملک به مالک جدید
  • اطلاعات مربوط به تمام افرادی که در مورد خرید ملک مسکونی در ملک اقامت خواهند داشت.

روند خرید املاک تجاری با املاک مسکونی کمی متفاوت است و باید ابتدا وارد مقررات معاملات ادغام و تملک شود و شامل شرح ملک با تمامی امکانات موجود ، ضمانت نامه ها و نمایندگی های ملک می باشد.

روند خرید املاک و مستغلات در روسیه هزینه های خاص خود را نیز به همراه دارد که از جمله آنها:

  • هزینه اسناد رسمی
  • هزینه ثبت ملک
  • مالیات بر ارزش افزوده

Billing services in Russia

صورتحساب خدمات در روسیه

قیمت برق روسیه یکی از ارزان ترین قیمت ها در جهان است و چنانچه در یک آپارتمان 85 متری زندگی کنید ماهیانه 8500 روبل در ماه را بابت هزینه های آب و برق ، گرمایش و زباله پرداخت خواهید کرد ، تلویزیون در روسیه در اصل رایگان است ، اما اگر می خواهید انتخاب بیشتری در کانال ها داشته باشید ، باید یک بسته کابلی یا ماهواره ای پیدا کنید ، بسته های ارائه شده از 1500 روبل شروع می شود و می تواند در سال به 7000 روبل برای بسته هایی شامل سریال ها و فیلم های جهانی برسد.

اینترنت نیز در این کشور گران نبوده و بسته های خطوط تلفن به همراه اینترنت می تواند از 500 روبل در ماه آغاز شود ، در مجموع صورتحساب خدمات در روسیه جزو کشورهای ارزان است و هزینه های زیادی را در این زمینه متحمل نخواهید شد.

صورتحساب خدمات در روسیه​

مالیات بر خانه در روسیه 

مالیات بر خانه با نرخ حداکثر 2٪ از ارزش ملک در روسیه تعیین شده است ، با توجه به ارزش ملک شما مالیات متفاوتی را پرداخت خواهید کرد:

  • کمتر از 300000 روبل ،  0% مالیات
  • 300000–500000 روبل ،   %0.1 تا 0.3% مالیات
  • 500000 به بالا ، 0.3% تا 2% مالیات

با این حال تفاوت جزئی در مورد نرخ مالیات بر خانه در روسیه وجود دارد و هر صاحب زمین و املاک واقع در آن نرخ مالیات تعیین شده توسط مقامات محلی را می پردازد ، این نرخ به طور کلی 0.3٪ ارزش زمین است ، صرف نظر از اینکه زمین برای مقاصد مسکونی یا کشاورزی است ، برای کاربری ‌های غیر از زیرساخت ‌های کشاورزی ، مسکونی یا تاسیساتی ، نرخ مالیات 1.5%  اعمال می شود.

مالیات می تواند به صورت سالانه و یا ماهیانه پرداخت شود که در هر ایالت به صورت جداگانه تعیین می شود ، نرخ مالیات اجاره و خرید ملک در روسیه نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی متناسب تر است.

اخذ اقامت با خرید ملک در روسیه

شاید شما به عنوان فردی که به دنبال اخذ اقامت کشور روسیه است ، تمایل دارید تا به واسطه خرید خونه در این کشور به اقامت نیز برسید ، اما اخذ اقامت با خرید ملک در روسیه امکان پذیر نمی باشد و شما نمی توانید صرفا با خرید ملک به اقامت برسید ، از این رو توصیه می کنیم تا سایر روش های مهاجرت به این کشور را برای رسیدن به اقامت انتخاب کنید.

به عنوان مثال ثبت شرکت در روسیه روشی بسیار کم هزینه است که می تواند شما را به اقامت این کشور برساند ، مهاجرانی که اجازه اقامت در روسیه را دارند می توانند با خرید ملک در روسیه پس از سه سال درخواست اقامت دائم داشته باشند ، ملک موردنظر شما محدود به خانه نیست و چنانچه به دنبال رسیدن هرچه سریعتر به ویزا و اقامت هستید ، توصیه می کنیم تا ملکی تجاری را خریداری کنید تا روند سرمایه گذاری و دریافت ویزا برایتان آسانتر شود.

سوالات پر تکرار اجاره و خرید ملک در روسیه

با توجه به ارزش ملک شما مالیات متفاوتی را پرداخت خواهید کرد:
کمتر از 300000 روبل 0% مالیات
300000–500000 روبل %0.1 تا 0.3% مالیات
500000 به بالا 0.3% تا 2% مالیات

اخذ اقامت با خرید ملک در روسیه امکان پذیر نیست و شما نمی توانید صرفا با خرید ملک به اقامت روسیه دست یابید.

قیمت قبوض روسیه یکی از ارزان ترین قیمت ها در جهان می باشد برای یک آپارتمان 85 متری ، ماهیانه 8500 روبل در ماه بابت هزینه های آب و برق ، گرمایش و زباله باید پرداخت کنید ، تلویزیون در  رایگان است ، اما اگر کانال های بیشتر می خواهید باید یک بسته کابلی یا ماهواره ای بخرید ، بسته های ارائه شده از 1500 تا 7000 روبل در سال است.

اجاره آپارتمان ( 1 خوابه ) مرکز شهر 41,284 روبل
اجاره آپارتمان ( 1 خوابه ) خارج از مرکز شهر 26,691 روبل
اجاره آپارتمان ( 3 خوابه ) مرکز شهر 79,733 روبل
اجاره آپارتمان ( 3 خوابه ) خارج از مرکز شهر 47,644 روبل

خرید هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهر 502,033 روبل
خرید هر متر مربع آپارتمان در خارج از مرکز شهر 268,397 روبل

کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی از هر آنچه که در زمینه اجاره و خرید ملک در روسیه بدان نیاز دارید مطلع هستند و می توانند بهترین اطلاعات را در این زمینه در اختیارتان قرار دهند ، جهت هرگونه سوال با دفاتر تهران و شیراز تماس حاصل نمایید ، همچنین چنانچه قصد مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در روسیه را دارید ، مقاله سرمایه گذاری و ثبت شرکت در روسیه را بخوانید و با حداقل سرمایه لازم برای هر نوع سرمایه گذاری و مراحل تاسیس و یا خرید انواع شرکت ها در روسیه بخوبی آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه