ارزان ترین شهر صربستان برای کار و زندگی

مشاوران مهاجرت
مشاوران مهاجرت
ارزان ترین شهر صربستان برای کار و زندگی
فهرست مطلب

مشاور مهاجرتی

صربستان یکی از کشور های اروپایی است که با وجود زیبایی های طبیعی و سابقه تاریخی خود مورد توجه بسیاری از گردشگران از سراسر دنیا قرار گرفته است . البته گاهی اوقات این زیبایی ها و شگفتی های موجود در این کشور سبب جذب مهاجرین و درخواست اقامت آنها در این کشور می شود . یکی از مسائل مهم مهاجرت به اروپا در انتخاب شهر محل زندگی هزینه زندگی و بازار کار در شهر مورد نظر است . به همین منظور مشاورین ارشد موسسه حقوقی وکلای مهر آفرین رجبی در این مقاله به هزینه زندگی و بازار کار در شهر های صربستان را بررسی کرده و به معرفی ارزان ترین شهر صربستان برای کار و زندگی می پردازند .

معرفی ارزان ترین شهر صربستان برای کار و زندگی

صربستان کشوری محصور به خشکی در مرکز جنوب شرقی اروپا است که از سمت شمال با مجارستان ، از سمت شرق با رومانی و بلغارستان ، از سمت جنوب با جمهوری مقدونیه و مونته نگرو و از سمت غرب با کرواسی و بوسنی و هرزگوین همسایه است . پایتخت و بزرگ ترین شهر این کشور بلگراد نام دارد .

دیگر شهر های مهم این کشور نووی ساد ، نیش ، کراگویواتس ، سوبوتیتسا ، زرنیانین ، لسکوواتس ، اسمدروو ، پانچوو ، کروشواتس و چاچاک نام دارد . جمعیت ساکنین این کشور بالغ بر هفت میلیون نفر است ، ویژگی جالب توجه این کشور این است که گوناگونی مذهب در بین استان های این کشور وجود دارد به گونه ای که مذهب مردم استان کوزوو مسلمان و استان بلگراد مسیحی ارتدوکس می باشد . زبان رسمی مردم این کشور زبان صربی و واحد پولی آن دینار صربستان است .

عوامل موثری بر انتخاب شهر محل زندگی در صربستان وجود دارد که از این میان می توان به هزینه مسکن ، هزینه زندگی ، امکان اشتغال در شغل های پر درآمد ، وجود بیمارستان ها و کلینیک های پزشکی با کیفیت و آب و هوای شهر انتخابی اشاره کرد .

صربستان علاوه بر چشم انداز های طبیعی خود ، کشوری مناسب برای زندگی ، تحصیل و کار است . صربستان یکی از ارزان ترین و کم هزینه ترین کشور های اروپا برای زندگی است . مهاجرپذیر ترین و بهترین ارزان ترین شهر صربستان برای کار و زندگی می توان به بلگراد ، نیش و نووی ساد اشاره کرد .

به طور کلی شهر بلگراد بزرگ ترین شهر و پایتخت این کشور به عنوان گران ترین شهر این کشور برای زندگی شناخته می شود ، البته به همین اندازه میزان درآمد ، فرصت های شغلی و کیفیت زندگی در این شهر بالاتر از شهر های دیگر صربستان است .

کراگویواتس ارزان ترین شهر صربستان برای کار و زندگی

کراگویواتس یکی از شهرهای صربستان است که در سواحل رود لپنیتسا قرار دارد . این شهر چهارمین شهر بزرگ صربستان است . جمعیت ساکنین این شهر بیش از صد و هفتاد و نه هزار نفر می باشد .

از نظر تحصیل و آموزش این شهر جایگاه ویژه ای در صربستان دارد و چهارمین دانشگاه بزرگ این کشور یعنی دانشگاه کراگویواتس در این شهر قرار دارد . شهر کراگویواتس دارای آب و هوای اقیانوسی است .

این شهر یک مرکز مهم تجاری و صنعتی در مرکز صربستان است و در صنعت اتومبیل سازی و اسلحه سازی در سطح جهان شهرت ویژه ای دارد . بنابراین فرصت های شغلی متعددی برای افراد علاقمند به کار و زندگی در این شهر وجود دارد .

هزینه زندگی در این شهر نسبتا پایین است و حدود 350 تا 450 یورو برای هر ماه می باشد . هزینه اجاره آپارتمان در این شهر حدود 100 تا 150 یورو برای هر ماه می باشد . کیفیت زندگی و سطح ایمنی در این شهر در حد متوسط است و جزو لیست ارزان ترین شهر صربستان برای کار و زندگی می باشد .

شهر نیس صربستان

نیس شهری با جمعیت بیش از دویست و شصت هزار نفر ، بزرگترین شهر در جنوب صربستان و سومین شهر بزرگ صربستان به شمار می آید . از میان ساکنین این شهر حدود بیست هزار نفر را مهاجرین تشکیل می دهند . این شهر در کناره رود نیشاوا قرار دارد . این شهر یکی از قدیمی ترین و ارزان ترین شهر صربستان برای کار و زندگی در منطقه بالکان و اروپا محسوب می شود .

این شهر دارای جاذبه های گردشگری متعددی است و یکی از جاذبه های توریستی صربستان به شمار می آید . نیش یکی از مهمترین مراکز صنعتی در صربستان است که در صنایع الکترونیک ، مهندسی مکانیک ، نساجی و تنباکو سابقه دیرینه ای دارد .

به دلیل وجود کارخانه های بسیار و موقعیت استراتژیکی خاص این شهر فرصت های شغلی متعددی در این شهر وجود دارد . البته وجود دانشگاه نیس در این شهر سبب افزایش محبوبیت آن در بین علاقمندان بین المللی ، حتی متقاضیان تحصیل در صربستان به زبان انگلیسی شده است . هزینه زندگی در این کشور حدود 450 تا 550 یورو برای هر ماه می باشد . کیفیت زندگی و سطح ایمنی در این شهر در حد مطلوب است .

نووی ساد

نووی ساد دومین شهر بزرگ صربستان است که در کناره رود دانوب قرار دارد . جمعیت ساکنین این شهر بیش از دویست و پنجاه هزار نفر است . این شهر دارای آب و هوای اقیانوسی است و چهار فصل را تجربه می کند .

مذهب اغلب مردم این شهر مسیحی ارتدوکس است . نووی ساد مرکز اقتصادی وویوودینا به شمار می آید و حاصل خیز ترین منطقه کشاورزی در صربستان است . این شهر از نظر اقتصادی نقش مهمی در اقتصاد صربستان ایفا می کند و فرصت های شغلی بسیاری برای ساکنین این شهر وجود دارد .

از نظر آموزشی در شهر نووی ساد دو دانشگاه وجود دارد که در بین دانشگاه های برتر جهان قرار دارند و مورد توجه علاقمندان تحصیل در خارج از کشور می باشند .

به همین دلیل حدود یک پنجم جمعیت ساکنین این شهر را مهاجرین تشکیل می دهند . هزینه زندگی در این شهر حدود 500 تا 600 یورو برای هر ماه می باشد . کیفیت زندگی و سطح ایمنی در این شهر نسبتا خوب است .

بلگراد صربستان

بلگراد پایتخت و بزرگ ترین شهر صربستان است که در حد فاصل رودخانه های دانوب و ساوا قرار دارد . جمعیت ساکنین این شهر حدود یک میلیون و دویست و سی هزار نفر است و حدود 3.6 درصد از قلمرو صربستان را به خود اختصاص داده است .

بلگراد دارای آب و هوای نیمه گرمسیری و مرطوب است و چهار فصل در این شهر قابل مشاهده است . بلگراد مرکز مالی صربستان و جنوب شرق اروپا به شمار می آید . بیش از صد هزار شرکت و کارخانه در این شهر وجود دارد که مکان مناسبی برای اشتغال نیروی کار داخلی و خارجی می باشد .

بلگراد در بخش آموزش و تحصیلات نیز بسیار پیشرو است تا جایی که هشت دانشگاه معتبر از بهترین دانشگاه های صربستان در این شهر قرار دارد . علاوه بر این موارد این شهر یکی از شهر های توریستی صربستان است که هر ساله پذیرای هزاران گردشگر از سراسر جهان می باشد . هزینه زندگی در این شهر حدود 550 تا 650 یورو برای هر ماه می باشد . کیفیت زندگی و سطح ایمنی در این شهر نسبتا بالا است .

با توجه به بررسی های انجام شده بلگراد به عنوان گران ترین شهر صربستان برای کار و زندگی معرفی شد ، البته باید توجه داشت که سطح کیفیت زندگی ، میزان درآمد و سطح آموزش در این شهر به همان اندازه بیشتر از دیگر شهر های این کشور است . در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در مورد ارزان ترین شهر صربستان برای کار و زندگی با دفاتر موسسه مهاجرتی در شیراز و تهران ، موسسه مهر آفرین رجبی تماس حاصل نمایید .

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو
خانه