ثبت شرکت در صربستان

ثبت شرکت در صربستان یکی از تصمیمات بسیار مهمی است که می تواند مزایای بسیار زیادی را برای علاقمندان به همراه داشته باشد. در حال حاضر اتباع خارجی برای ثبت شرکت در این کشور هیچ گونه محدودیتی نداشته و می توانند با پیروی از همان رویه های که شهروندان صربستانی استفاده می کنند، به ثبت شرکت در این کشور بپردازند.

صربستان در واقع کشوری با اقتصاد بازار در حال توسعه می باشد که در دهه گذشت پیشرفت چشم گیری را تجربه کرده است. از مهم ترین بخش های اقتصادی این کشور که بستر مناسبی برای سرمایه گذاری هستند می توان به خدمات، صنعت، کشاورزی و ساخت و ساز اشاره کرد. شما می توانید اطلاعات کامل تر در مورد روش های ثبت شرکت را از طریق تماس با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت 562051 (موسسه حقوقی رجبی ثبت 40451) به صورت حضوری یا مجازی به دست آورید.

در حال حاضر کشور صربستان فضای کسب و کار بسیار مطلوبی دارد و در شاخص سهولت انجام کسب و کار بانک جهانی رتبه 44 را از بین 190 کشور به دست آورد است. همچنین این کشور امروزه از خارجیانی که قصد سرمایه گذاری در صربستان را دارند حمایت کرده و مزایای بسیار زیادی مانند ارائه اقامت را به آنها اهدا می کند. چنانچه به زندگی در این کشور علاقه دارید، توصیه می کنیم برای آشنایی با الزامات، شرایط و روش های قانونی مهاجرت، مطالعه مقاله جذاب مهاجرت به صربستان را از دست ندهید.

فهرست مطالب
ثبت شرکت در صربستان

انواع ثبت شرکت در صربستان

در حال حاضر در کشور صربستان چهار نوع مختلف از شرکت ها وجود دارند که متقاضیان و علاقمندان می توانند از بین گزینه های متنوع گزینه مد نظر خود را انتخاب کنند. برخی از مهم ترین انواع ثبت شرکت در صربستان شامل شرکت با مسئولیت محدود، شرکت سهامی عام، شرکت تضامنی و شعبه های مختلف می شوند.

امروزه متداول ترین نوع شرکت برای خارجی ها در این کشور شرکت با مسئولیت محدود یا LLC است که حداقل سرمایه سهام لازم برای ثبت این شرکت 10 یورو می باشد و این شرکت از انواع مختلف ثبت شرکت در صربستان به حداقل یک مدیر و یک سهامدار نیاز دارد.

از طرفی یکی دیگر از شرکت های موجود در این کشور شعبه های شرکت های خارجی می باشند. این شرکت ها اشخاص حقوقی جدا نیستند اما نماینده شرکت مادر در کشور صربستان هستند و می توانند هر فعالیتی را که توسط شرکت مادر مجاز است انجام دهند. شما می توانید اطلاعات بیشتر در مورد شرایط و انواع شرکت ها را در ادامه مشاهده فرمایید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

شما می توانید ویزای طلایی را با راهنمایی گام به گام مشاورین به راحتی بدست آورید، پس با ما در ارتباط باشید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

شرکت با مسئولیت محدود در صربستان

شرکت با مسئولیت محدود در صربستان رایج ترین نوع شرکت در این کشور است که در آن یک سهام دار مسئولیت کامل بدهی ها و درآمدهای شرکت را بر عهده دارد. حداقل سرمایه سهام 10 یورو که باید قبل از ثبت نام در یک حساب بانکی موقت واریز شود و حداکثر تعداد سهامداران در این شرکت 50 نفر می باشد.

امروزه سهامداران مسئولیت کامل بدهی ها و درآمدهای شرکت مسئولیت محدود را بر عهده دارند. انتقال سهام این شرکت آزاد است و ثبت شرکت در صربستان بر اساس اساسنامه انجام می شود. شرکت با مسئولیت محدود در واقع شکل قانونی کسب و کار هستند که می توانند توسط یک یا چند سهام دار بدون توجه به تابعیت یا محل اقامت آن ها ایجاد شوند بدین صورت حتی افرادی که در حال حاضر در صربستان اقامت ندارند می توانند این نوع شرکت را ثبت کنند.

فرآیند ثبت نام برای شرکت با مسئولیت محدود حدودا 5 روز کاری است و شامل ارسال درخواست و مدارک لازم به آژانس ثبت مشاغل می شود. این شرکت باید حداقل یک مدیر داشته باشد که می تواند سهامدار یا شخص ثالث باشد و این فرد می تواند برای اقامت صربستان درخواست دهد. شرکت های مسئولیت محدود امروزه مشمول مالیات شرکتی 15٪ بر درآمد و مالیات بر سود سهام 15٪ در توزیع سود می باشند.

شرکت با مسئولیت محدود در صربستان

شرکت سهامی عام در صربستان

شرکت سهامی عام در صربستان نوعی شرکت است که سرمایه آن به سهام متعلق به یک یا چند نفر از سهامداران تقسیم می شود. سهامداران در قبال بدهی ها و درآمدهای این شرکت هیچ گونه مسئولیتی ندارند. امروزه حداقل سرمایه لازم برای ثبت شرکت در صربستان شرکت از نوع سهامی با توجه به نوع خود، برای شرکت سهامی بسته 25000 یورو و برای شرکت سهامی باز 50000 یورو می باشد.

در این مورد باید به این نکته اشاره کنیم که شرکت های سهامی بر حسب قابلیت انتقال سهام به دو نوع باز یا بسته تقسیم می شوند. شرکت سهامی باید در سامانه تجاری محلی (آژانس ثبت کسب و کار صربستان) ثبت شود و همچنین در مرکز اوراق بهادار، سپرده گذاری و تهاتر به ثبت برسد. امروزه شرکت های سهامی موجود در صربستان ممکن است بسته به صنعت مشمول شرایط سرمایه خاصی مانند بانک یا بیمه باشند.

شرکت تضامنی در صربستان

شرکت تضامنی در صربستان نوعی شرکت است که در آن دو یا چند شریک باهم مسئول قروض و عواید شرکت می باشند. حداقل سرمایه برای این شرکت وجود ندارد و ثبت شرکت در صربستان از نوع تضامنی بر اساس قرارداد مشارکت است.

شرکت های سرمایه گذاری در صربستان می تواند شامل سرمایه گذاری های مالکیت سرمایه گذاران داخلی و خارجی باشد که می تواند مزایای مختلفی مانند موقعیت استراتژیک، مشوق های مالیاتی، مزایای گمرکی، حفاظت از رقابت و پرسنل واجد شرایط را برای افراد به همراه داشته باشد.

شرکت های تضامنی در این کشور تابع الزامات قانونی کمیسیون اوراق بهادار جمهوری صربستان و سایر الزامات قانونی قابل اجرا هستند. شما می توانید از صنایع مهم موجود در این کشور یک گزینه را انتخاب کنید و به همراه چندین شریک شرکت تضامنی مورد نظر خود را تاسیس کنید.

برای شناخت بهتر کشور صربستان می توانید مقالات زیر را مطالعه نمایید.

بهترین شهرهای صربستان برای ثبت شرکت

به صورت کلی صربستان کشوری با محیط تجاری مطلوب و اقتصاد پایدار است و یکی از بهترین گزینه ها برای سرمایه گذاران خارجی که مایل به ثبت شرکت هستند می باشد. امروزه این کشور شهرهای بسیار زیادی دارد که هر کدام محیط های عالی ای برای ثبت شرکت در صربستان هستند. شما می توانید برخی از مهم ترین شهرهای موجود در این کشور را که در واقع بهترین شهرهای صربستان برای ثبت شرکت هستند را در ادامه مشاهده فرمایید.

  • بلگراد: پایتخت و بزرگترین شهر صربستان و مرکز بزرگ اقتصادی، فرهنگی و اداری در منطقه است که دارای زیرساخت های توسعه یافته، نیروی کار ماهر و صحنه استارتاپی پر جنب و جوش می باشد.
  • نووی ساد: دومین شهر بزرگ صربستان، مرکز استان خودمختار ویوودینا و مرکز کشاورزی، صنعت، تجارت و آموزش کشور صربستان می باشد.
  • نیس: سومین شهر بزرگ صربستان، یک مرکز مهم صنعتی، حمل و نقل و دانشگاهی با چندین کارخانه، یک فرودگاه بین المللی و یک دانشگاه می باشد.
  • کراگویواچ: چهارمین شهر بزرگ صربستان مرکز اداری و اقتصادی منطقه شومادیجا است که تمرکز زیادی بر صنایع خودروسازی، فلزی و مهندسی دارد.
  • سوبوتیکا پنجمین شهر بزرگ صربستان: سوبوتیکا دارای بخش تجاری، گردشگری و خدماتی توسعه یافته و همچنین چندین منطقه صنعتی و مناطق آزاد است.
ثبت شرکت در شهر بلگراد صربستان

ثبت شرکت در شهر بلگراد صربستان

ثبت شرکت در شهر بلگراد صربستان یکی از بهترین تصمیمات برای علاقمندان به ثبت شرکت در این کشور می باشد. بلگراد یک مرکز منطقه ای برای تجارت، مالی، نوآوری و فرهنگ است و این شهر داری زیرساخت های توسعه یافته، نیروی کار ماهر، صحنه استارتاپی پر جنب و جوش و هزینه کم زندگی می باشد.

این شهر نسبت به دیگر شهرهای اروپایی دارای محیط تجاری مطلوب برای ثبت شرکت، با مالیات کم، مشوق ها، مناطق آزاد تجاری و دسترسی به بازار اتحادیه اروپا می باشد. از همین رو افراد می توانند با هزینه های بسیار مقرون به صرفه به ثبت شرکت در صربستان و در بلگراد بپردازند. از طرفی شهر بلگراد نیروی کار ماهر و تحصیل کرده، با تسلط بالا به زبان انگلیسی و سایر زبان های خارجی است و بدین ترتیب شما می توانید به طیف وسیعی از نیروی کار دسترسی داشته باشید.

این شهر همچنین دارای زیرساخت های مدرن و قابل اعتماد است و راه های دسترسی بسیار زیادی مانند فرودگاه بین المللی، راه آهن پرسرعت، بزرگراه ها، اینترنت پهن باند و حمل و نقل عمومی دارد. در نهایت باید به این اشاره کنیم که بلگراد جنبه های مختلف کیفیت زندگی بالا، هزینه های زندگی مقرون به صرفه، مراقبت های بهداشتی، آموزش و تفریح را به ساکنین خود ارائه می دهد.

ثبت شرکت در شهر نووی ساد صربستان

ثبت شرکت در شهر نووی ساد صربستان نیز یکی از گزینه های جذاب برای علاقمندان به ثبت شرکت در این کشور می باشد. شهر نووی ساد مرکز بزرگ صنعتی، کشاورزی، آموزشی و فرهنگی با حضور پررنگ در بخش‌ های فناوری اطلاعات، مهندسی، پردازش مواد غذایی و انرژی های تجدیدپذیر می باشد و بهترین گزینه برای ایجاد شرکت در این زمینه ها می باشد.

شهر نووی ساد یک مرکز نوآوری و فناوری است و میزبان چندین دانشگاه، مؤسسه تحقیقاتی و شرکت های فناوری اطلاعات می باشد. بدین ترتیب شما با ثبت شرکت در صربستان و در شهر نووی ساد می توانید به نیروی کار جوان و تحصیل کرده و ماهر در این زمینه دسترسی داشته باشید.

شهر زیبای نووی ساد محیط کسب و کار مطلوبی را با مالیات کم، مشوق ها و یارانه برای سرمایه گذاران و کارآفرینان ارائه داده و مانند شهر بلگراد دارای روش های دسترسی بسیار متنوعی می باشد. از طرفی این شهر دارای بخش گردشگری و توریستی بسیار فوق العاده ای نیز می باشد و هر ساله میزبان جشنواره های متنوع می باشد که می توانند تاثیر بسیار خوبی بر عملکرد شرکت و ارائه خدمات شما داشته باشند.

مزایای ثبت شرکت در صربستان

امروزه ثبت شرکت در صربستان یکی می تواند برای افراد مزایای بسیار زیادی را به همراه داشته باشد. به صورت کلی این کشور یک رژیم مالیاتی مطلوب را برای سرمایه گذاران خارجی ارائه داده و از طرفی نرخ مالیات بر درآمد شرکتی بسیار پایینی دارد که این نرخ مالیات با 15% یکی از پایین ترین ها در اروپا می باشد.

از طرفی کشور صربستان دارای یک موقعیت استراتژیک در قلب اروپای جنوب شرقی است که به بازارهای اصلی مانند اتحادیه اروپا، روسیه، ترکیه و خاورمیانه دسترسی دارد. همچنین این کشور با بسیاری از کشورهای موجود در جهان قراردادهای تجارت آزاد منعقد کرده از و بدین ترتیب محیطی عالی برای تجارت را ایجاد می کند.

از دیگر مزایای ثبت شرکت در صربستان می توان به دسترسی به نیروی کار ماهر و تحصیل کرده، با تسلط بالا به زبان انگلیسی اشاره کرد و این نیروی کار در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی ارزان تر است. از طرفی باید به این نکته اشاره کنیم که صربستان دارای یک محیط تجاری با ثبات و حمایتی، با چهارچوبی شفاف، رویه اداری ساده و مجموعه ای گسترده از موسسات و آژانس های مختلف می باشد که روند ثبت شرکت در صربستان را برای افراد آسان می کنند.

مزایای ثبت شرکت در صربستان

در نهایت باید به این نکته اشاره کنیم که صربستان یک کشور نامزد عضویت در اتحادیه اروپا است و این موضوع خود نشان دهنده پیشرفت های قابل توجهی است که تا کنون در اصلاحات نهادی و ساختاری موجود در این کشور انجام شده است.

شاخص های اقتصادی ثبت شرکت در صربستان

شاخص های اقتصادی ثبت شرکت در صربستان جزو اطلاعات بسیار مهمی هستند که امروزه برای ثبت شرکت در این کشور ضروری می باشند. به طور کل امروزه شاخص های مختلفی در این کشور وجود دارد که ما به برخی از مهم ترین آن ها اشاره می کنیم.

  • نرخ سود وام بانکی: 8.110%
  • مالیات بر درآمد: 10% برای درآمد تا سقف 2.5 میلیون دینار و 15% برای درآمد بالاتر از این آستانه
  • نرخ رشد تولید ناخالص داخلی واقعی: 5.1٪ (نشان دهنده یک اقتصاد با ثبات و در حال گسترش)
  • نرخ تورم: 12.2%
  • نرخ بیکاری: 9.6%
  • نرخ اشتغال: 50.4%
  • نرخ بهره مرجع: 6.5% تا سپتامبر 2023 (منعکس کننده موضع سیاست پولی بانک ملی صربستان)

از طرفی یکی از شاخص های بسیار مهم برای ثبت شرکت در صربستان میزان هزینه های اجاره دفتر یا خرید تجهیزات می باشد. طبق اطلاعات به دست آمده امروزه میانگین هزینه های اجاره دفتر برای ساختمان های اداری کلاس  Aدر بلگراد بین 15.5-17.5 یورو در هر متر مربع در سه ماهه دوم 2023 بود.

از طرفی امروزه هزینه خرید اثاثیه محل کار در این کشور نسبت به دیگر کشورهای اروپایی ارزان تر است. برای مثال میانگین قیمت یک ست مبلمان اداری (میز، صندلی، کشو) در صربستان 1000 یورو هزینه دارد. چنانچه هزینه های لازم برای ثبت شرکت در صربستان را ندارید می توانید از طریق کار در این کشور به درآمدهای بسیار خوب برسید. در این راه توصیه می کنیم برای آشنایی با شرایط، قوانین و الزامات کاری مطالعه مقاله کار در صربستان را از دست ندهید.

طرح تجاری برای ثبت شرکت صربستان

طرح تجاری برای ثبت شرکت صربستان

طرح تجاری برای ثبت شرکت صربستان در واقع سندی است که اهداف، استراتژی ها، بازار، رقابت، مالی و ریسک های کسب و کار شما را به صورت کامل شرح می دهد. در حال حاضر طرح کسب و کار برای دریافت مجوز کار، جذب سرمایه گذار، طلبکار و شرکا و همچنین برای برنامه ریزی و مدیریت فعالیت های تجاری در این کشور الزامی می باشد.

طرح تجاری مروری از طرح کسب و کار شما است که نکات اصلی را بیان می کند و خوانندگان می توانند با مطالعه این طرح به تصویری واضح از کسب و کار شما دست پیدا کنند. این طرح باید اهداف، ارزش ها، پیشنهاد فروش منحصر به فرد، ماموریت، چشم انداز، بازار هدف، مزیت های رقابتی، پیش بینی های مالی و نیازهای مالی را در بر بگیرد.

از مهم ترین عناصری که در طرح تجاری برای ثبت شرکت در صربستان لازم است می توان به خلاصه، شرح شرکت، تحلیل بازار، طرح بازاریابی و فروش، طرح توسعه محصول یا خدمات، طرح مدیریت منابع انسانی، برنامه مالی و تحلیل حساسیت اشاره کرد.

مراحل ثبت شرکت در صربستان

در دنیای امروزه اتباع خارجی بدون توجه به تابعیت یا کشور مبدا، به عنوان اشخاص حقیقی یا حقوقی می توانند به ثبت شرکت در صربستان بپردازند. خارجیان برای ثبت شرکت در این کشور نیازی به حضور فیزیکی ندارند و می توانند از طریق وکالتنامه به یک شرکت مشاوره محلی انجام دهند. صربستان شرکت در این کشور از پنج روز تا دو هفته ممکن است به طول بیانجامد و شما می توانید مهم ترین مراحل ثبت شرکت در صربستان را در ادامه مشاهده فرمایید.

  • انتخاب فرم حقوقی مناسب برای کسب و کار، مانند یک شرکت با مسئولیت محدود یا شعبه یک شرکت خارجی و…
  • انتخاب نام منحصر به فرد برای شرکت و بررسی در دسترس بودن آن در آژانس ثبت کسب و کار صربستان
  • انتخاب فعالیت تجاری اصلی شرکت بر اساس طبقه بندی فعالیت های موجود در این کشور
  • انتخاب آدرس
  • تنظیم اسناد تاسیس از قبیل اساسنامه، تصمیم انتصاب مدیران و…
  • امضای اسناد ثبت به صورت کاغذی توسط موسسین (یا نمایندگان مجاز آنها) و امضای آن توسط یک دفتر اسناد رسمی در صربستان
  • ارائه درخواست ثبت نام به همراه مدارک پشتیبان به BRA
  • افتتاح حساب بانکی برای شرکت در صربستان و واریز حداقل سرمایه سهام که 100 یورو برای شرکت با مسئولیت محدود است.
  • ثبت نام برای مقاصد مالیاتی در سازمان امور مالیاتی و اخذ شماره شناسایی مالیاتی
  • ثبت نام برای حق بیمه تامین اجتماعی
  • اخذ اجازه اقامت موقت و اجازه کار برای مدیران و کارمندان خارجی

هزینه های ثبت شرکت در کشور صربستان

فرآیند ثبت شرکت در صربستان در آژانس ثبت کسب و کار این کشور انجام می شود و علاقمندان باید در مراحل مختلف هزینه های متفاوتی را پرداخت کنند. نکته حائز اهمیت این است که امروزه هزینه های اداری برای تشکیل شرکت بسته به نوع شرکت متفاوت است. 

شما می توانید در جدول زیر برخی از مهم ترین هزینه های ثبت شرکت در کشور صربستان را مشاهده فرمایید.

نوع هزینه هزینه های لازم
شرکت با مسئولیت محدود 5900 دینار صربستان
کارآفرین 1500 دینار صربستان
شعبه شرکت های خارجی 5900 دینار صربستان

علاوه بر هزینه های اداری ثبت شرکت در صربستان هزینه های دیگری نیز وجود دارد که باید قبل از درخواست آنها را پرداخت کنید. یکی از مهم ترین این هزینه ها هزینه تأیید اسناد توسط یک دفتر اسناد رسمی در صربستان حدودا بین 30 تا 50 یورو می باشد.

از طرفی گواهی و اسناد موجود در روند ثبت شرکت باید توسط یک مترجم معتبر در صربستان ترجمه شود، هزینه ترجمه اسناد در این کشور می تواند بین 50 تا 100 یورو متغیر باشد. به صورت کل باید گفت که هزینه تشکیل شرکت در صربستان برای خارجی ها در سال 2023، با احتساب حق الزحمه مشاور می تواند حدود 2450 یورو باشد.

با شرایط سرمایه گذاری و ثبت شرکت در برخی کشورهای اروپایی آشنا شوید.

اقامت صربستان با ثبت شرکت

اخذ اقامت صربستان با ثبت شرکت نسبتا آسان است و علاقمندان می توانند با پیگیری چندین مرحله اقامت این کشور را به دست آورند. در ابتدا فرد باید مجوز اقامت موقت دریافت کند که یک سال اعتبار دارد و قابل تمدید است. در گام بعدی برای درخواست اجازه اقامت موقت، باید مدارکی از جمله پاسپورت معتبر، گواهی بیمه درمانی، اثبات بودجه کافی و گواهی عدم سوء پیشینه ارائه دهد.

در مرحله بعدی اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در صربستان باید شرکت خود را تواند به صورت آنلاین یا حضوری در صربستان ثبت کنید و تمامی مراحل ثبت شرکت در این کشور را انجام دهید. پس از آنکه شرکت خود را با موفقیت ثبت کردید باید برای خود و هر کارمند خارجی خود در شرکتتان مجوز کار دریافت کنید. در نهایت نکته حائز اهمیت این است که شما باید ثابت کنید که بازار این کشور به شغل شما نیاز دارد و صلاحیت ها و مهارت های لازم را داشته و قرارداد کاری معتبری در شرکت خود دارید.

سوالات پر تکرار ثبت شرکت در صربستان

نوع هزینه با توجه به نوع شرکت متفاوت است. برای مثال میزان هزینه ثبت شرکت با مسئولیت محدود شرکت 5900 دینار صربستان می باشد.

از مهم ترین انواع ثبت شرکت در این کشور می توان به شرکت سهامی عام، شرکت تضامنی، شرکت با مسئولیت محدود و شعبه های مختلف اشاره کرد.

به صورت کلی این کشور یک رژیم مالیاتی مطلوب را برای سرمایه گذاران خارجی ارائه داده و از طرفی نرخ مالیات بر درآمد شرکتی بسیار پایینی دارد و این نرخ مالیات با 15% یکی از پایین ترین ها در اروپا می باشد.

اولین مرحله برای ثبت شرکت انتخاب فرم حقوقی مناسب برای کسب و کار، مانند یک شرکت با مسئولیت محدود یا شعبه یک شرکت خارجی و… می باشد.

از ثبت شرکت در صربستان می توان به بلگراد، نیس، نووی ساد و… اشاره کرد.

در این راه داشتن یک مشاوره حرفه ای می تواند تاثیر بسیار خوبی بر روند اخذ اقامت و ثبت شرکت در صربستان داشته باشد. توصیه ما به شما مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی است که می تواند از طریق دفتر غرب و دفتر مرکزی تهران یا دفتر شیراز با این مشاورین در تماس باشید. توصیه می کنیم مقاله سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اروپا را نیز بخوانید و گزینه های بیشتری برای سرمایه گذاری و یا ثبت شرکت را بشناسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه