معرفی شهرهای کشور صربستان

معرفی شهرهای کشور صربستان در واقع دریچه ای به روی بهترین شهرهای این کشور برای زندگی است. امروزه صربستان شهرهای بسیار زیادی را در خود جای داده که همگی رو به رشد و توسعه هستند. با در نظر گرفتن این موضوع آشنایی با این شهرها حین مهاجرت یا سفر به این کشور حائز اهمیت است و به شما کمک می کند که بهترین مقاصد را انتخاب کنید.

طبق اداره آمار جمهوری صربستان، بیش از 29 شهر در این کشور وجود دارد که هر کدام از این شهرها مجلس و بودجه مخصوص به خود را دارند. بلگراد پایتخت و شناخته شده شهر این کشور است که اولین مقصد برای مهاجرین می باشد.

 برخی از محبوب ترین مقاصد مهاجرتی و گردشگری شامل بلگراد، نووی ساد، نیش، سوبوتیکا، کراگویواچ، اسمدروو، بور، چاچاک، یاگودینا، ورشاچ، پانچوو، زرنجانین و والیوو می شوند. توصیه می کنیم برای آشنایی با بهترین شهرهای این کشور در ادامه مقاله با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت 562051 (موسسه حقوقی رجبی ثبت 40451) همراه باشید.

هر کدام از این شهرها دارای جاذبه های فرهنگی، تاریخی و طبیعی مختلف و همچنین فعالیت های اقتصادی متنوعی مانند صنعت، کشاورزی، تجارت، گردشگری و آموزش هستند. در این راه آشنایی با بهترین روش های مهاجرتی به شما کمک می کند که سریع تر روند مهاجرتتان را انجام دهید. 

اگر قصد زندگی در این کشور را دارید، برای آشنایی با بهترین روش های مهاجرتی و همچنین الزامات هر روش مطالعه مقاله مهاجرت به صربستان را از دست ندهید.  

فهرست مطالب
معرفی شهرهای کشور صربستان

شهر بلگراد پایتخت و مهم ترین شهر صربستان

شهر بلگراد پایتخت و مهم ترین شهر صربستان است و از نظر مساحت و جمعیت نیز بزرگ ترین شهر کشور می باشد. بلگراد از هفده منطقه تشکیل شده که بیشتر آنها حومه شهر محسوب می شوند و تقریباً 1.7 میلیون نفر در آن زندگی می کنند. شهر محبوب بلگراد ریتم زندگی پر جنب و جوش، رویدادهای فرهنگی و جاذبه های تاریخی دارد. این شهر آب و هوای قاره ای با تابستان های گرم و زمستان های سرد داشته و بدین ترتیب برای زندگی بسیار مناسب می باشد.

بلگراد از نظر کیفیت آموزشی نیز در جایگاه خوبی قرار دارد و برخی از بهترین دانشگاه ها و موسسات آموزشی را در خود جای داده است. دانشگاه بلگراد با رتبه 801 در جهان برترین دانشگاه موجود در کشور است و هر ساله طیف عظیمی از دانشجویان بین المللی را به خود جذب می کند.

شهر محبوب بلگراد از نظر کیفیت مراقبت های بهداشتی نسبت به دیگر کشورهای اروپایی در جایگاه پایین تری قرار دارد و امید به زندگی 75.6 سال می باشد. هزینه های مراقبت های بهداشتی نسبت به دیگر کشورهای اروپایی پایین تر است.

هزینه های زندگی این شهر از لیست معرفی شهرهای کشور صربستان در مقایسه با دیگر شهرهای اروپایی مقرون به صرفه و مناسب است و میانگین هزینه ماهانه برای یک نفر 1099 دلار می باشد. بازار کار شهر بلگراد نسبت به دیگر شهرهای کشور پویا است و فرصت های شغلی زیادی در زمینه های خدمات، صنعت و کشاورزی ارائه می دهد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

انتخاب بهترین شهر کشور مورد علاقه شما برای مهاجرت با بهره مندی از اطلاعات به روز کارشناسان رجبی!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

شهر نووی ساد مرکز تولیدی تجاری صربستان

شهر نووی ساد مرکز تولیدی تجاری صربستان دومین شهر بزرگ این کشور و دومین گزینه از لیست معرفی شهرهای کشور صربستان می باشد. این شهر به عنوان مرکز مهم تولیدی و تجاری صربستان و همچنین نقطه کانونی فرهنگ صربی شناخته شده و در واقع شهری آرام و دوستانه با میراث فرهنگی و تاریخی غنی می باشد.

شهر نووی ساد هر ساله میزبان جشنواره موسیقی محبوب است که گردشگران و هنرمندان زیادی را به خود جذب می کند. این شهر دارای سیستم حمل و نقل عمومی خوبی است که بیشتر مناطق را پوشش می دهد و در کنار آن نیز سیستم حمل و نقل خصوصی بسیار پر طرفداری دارد.

کیفیت هوا در نوی ساد خوب است و آب و هوای مطبوعی با تابستان های گرم و زمستان های سرد دارد. این شهر از لیست معرفی شهرهای کشور صربستان آرام و امن است و میزان جرم و جنایت پایینی دارد. بدین ترتیب برای زندگی افراد به خصوص دانشجویان بسیار مناسب می باشد.

امروزه نووی ساد جزو شهرهای دانشجویی این کشور طبقه بندی شده و دارای یک دانشگاه و چندین کالج می باشد که برنامه های تحصیلی متنوعی را ارائه می دهد. 

این شهر دارای بازار کار پویایی نیز است و شرکت های زیادی را در خود جای داده. امروزه میانگین حقوق آن حدودا 430 دلار در ماه می باشد. هزینه های نووی ساد در مقایسه با بسیاری از شهرهای اروپایی ارزان تر است و میزان هزینه های زندگی برای یک فرد مجرد می تواند حدود 1000 تا 1500 دلار در ماه باشد.

شهر نووی ساد مرکز تولیدی تجاری صربستان

نیس مرکز آموزشی صربستان

نیس مرکز آموزشی صربستان و سومین شهر مهم این کشور می باشد که بیش از 183 هزار نفر جمعیت دارد. این شهر دارای تاریخی بسیار غنی از امپراتوری روم تا امپراتوری عثمانی و جنگ جهانی اول است که در آثار تاریخی آن نمایان می باشد. طبق اطلاعات به دست آمده شاخص کیفیت زندگی در شهر نیس 129.35 است و همچنین شاخص ایمنی بالای 71.18 دارد.

مهم ترین جاذبه های طبیعی، تاریخی و فرهنگی این شهر از لیست معرفی شهرهای کشور صربستان شامل قلعه نیش، برج جمجمه، سایت باستانی مدیانا و استراحتگاه های آبگرم می باشد. افراد با بازدید یا زندگی در این شهر می توانند از فرصت های تفریحی مختلف بهرمند شوند.

نیس یا نیش یک مرکز آموزشی و اقتصادی بزرگ با چندین دانشگاه و دانشکده است و هر ساله فرصت های آموزشی بسیار باکیفیتی را به دانشجویان ارائه می دهد. چنانچه شما نیز قصد تحصیل در یکی از بهترین دانشگاه های این کشور را دارید، در کنار این مقاله عنوان تحصیل در صربستان را مطالعه فرمایید.

نیس دارای اقتصاد بسیار گسترده و پیشرفته ای نیز می باشد و فرصت های شغلی بسیار زیادی در زمینه های الکترونیک، مهندسی مکانیک، نساجی و صنایع غذایی ارائه می دهد. در نهایت باید به این نکته اشاره کرد که نیس شبکه حمل و نقل بسیار خوبی دارد و از طریق جاده، راه آهن و راه های هوایی قابل دسترسی است.

سامبور شهری توریستی در صربستان

سامبور شهری توریستی در صربستان

سامبور شهری توریستی در صربستان و یکی از بهترین گزینه ها برای سفر می باشد. این شهر به دلیل میراث فرهنگی غنی، به ویژه معماری، موزه ها، گالری ها و تئاترهای فراوان شناخته شده و هر ساله طیف وسیعی از گردشگران را به خود جذب می کند.

از مهم ترین جاذبه های گردشگری و توریستی سامبور می توان به خیابان زماج جوینا، گالری میلان کونیوویچ، موزه ملی سامبور، کلیسای سنت استفان، کاخ کرونیک، تئاتر ملی سامبور و… اشاره کرد. این شهر از لیست معرفی شهرهای کشور صربستان دارای طیف وسیعی از آثار تاریخی و هنری است و گزینه ای عالی برای علاقمندان به تاریخ و فرهنگ صربستان می باشد.

در کنار آن نیز شهر سامبور مرکز اداری ناحیه غربی باچکا است و مکانی مناسب برای زندگی می باشد. این شهر نسبت به دیگر شهرهای صربستانی و اروپایی دارای هزینه های زندگی پایین تری است و متوسط هزینه های ماهانه یک فرد مجرد در آن 35000 دینار صربستان می باشد.

کیفیت زندگی در سامبور بسیار خوب است و میزان جرم و جنایت پایینی دارد و برای ساکنان و بازدیدکنندگان امن در نظر گرفته می شود. سامبور برای اشتغال نیز گزینه ی محبوبی است و نرخ بیکاری در آن حدودا 9.9% می باشد. از مهم ترین بخش های اقتصادی این شهر می توان به کشاورزی، تجارت، صنعت و گردشگری اشاره کرد.

شهر کراگویواچ قلب فرهنگ صربستان

شهر کراگویواچ قلب فرهنگ صربستان و چهارمین شهر بزرگ این کشور می باشد که به عنوان پایتخت تاریخ مدرک صربستان شناخته می شود. این عنوان بیشتر به این خاطر به کراگویواچ داده شده که اولین قانون اساسی در سال 1835 در این شهر تصویب شد.

از طرفی شهر زیبای کراگویواچ یک مرکز صنعتی و فرهنگی بزرگ است و دارای چندین جاذبه فرهنگی و تاریخی مانند موزه ملی، دبیرستان اول، ساختمان پارلمان قدیمی، پارک یادبود و کلیسای جامع می باشد. این شهر در طول سال میزبان جشنواره ها و رویدادهای مختلف مانند جشنواره بین المللی جاز، جشنواره بین المللی تئاتر، جشنواره بین المللی تئاتر کودکان و جشنواره گروه کر می باشد.

این شهر از لیست معرفی شهرهای کشور صربستان یکی از بهترین شهرها برای زندگی است و دارای هزینه های زندگی پایینی می باشد. متوسط هزینه زندگی در کراگویواچ 636 دلار است که 65.1 درصد از نیویورک ارزان تر می باشد. این شهر مقر دانشگاه کراگویواچ، دومین دانشگاه قدیمی و یکی از بزرگترین دانشگاه های دولتی صربستان است و برای تحصیل نیز شهری مناسب می باشد.

کراگویواج گزینه ای مناسب برای اشتغال است و فرصت های شغلی بسیار خوبی در زمینه های خودروسازی، فرآوری فلزات، نساجی، مواد شیمیایی و تولید مواد غذایی ارائه می دهد. میزان متوسط حقوق کراگویواچ 601 تقریبا بالا است و برای پوشش هزینه های زندگی کافی می باشد. شما می توانید اطلاعات بیشتر در مورد درآمدها و نحوه یافتن شغل در این کشور را در مقاله جذاب و به روز کار در صربستان مطالعه فرمایید.

برای شناخت بهتر کشورهای صربستان مقالات زیر ارائه شده است.

سابوتیکا مرکز اداری صربستان

سابوتیکا مرکز اداری صربستان و پنجمین شهر بزرگ کشور است که جمعیتی متنوع و سبک معماری منحصر به فرد تحت تأثیر هنر نو دارد. شهر زیبای سوبوتیکا بیشتر به دلیل تنوع چندفرهنگی، تاریخ و معماری غنی، به ویژه ساختمان های هنر نو شناخته می شود و گزینه ای جذاب برای بازدید یا زندگی می باشد.

برخی از مهم ترین جاذبه های شهر سوبوتیکا شامل تالار شهر، کنیسه، کاخ رایچل و دریاچه سوبوتیکا می شود و شما می توانید حین زندگی در این شهر از زیبایی های طبیعی و معماری آن لذت ببرید. از طرفی سوبوتیکا دارای چندین مؤسسه آموزشی از جمله دانشکده اقتصاد سوبوتیکا دانشگاه نووی ساد، دانشکده علوم کاربردی سوبوتیکا و آکادمی هنر و بدین جهت مقصدی عالی برای دانشجویان بین المللی نیز می باشد.

امروزه بسیاری از دانشجویان، یکی از دانشگاه های این شهر از لیست معرفی شهرهای کشور صربستان را برای تحصیل انتخاب کرده و پس از آن در همین شهر مشغول به کار می شوند. کشاورزی، فرآوری مواد غذایی، تجارت و گردشگری مهم ترین بخش های اقتصادی سوبوتیکا هستند که برای اشتغال مناسب می باشند. در نهایت باید به این نکته اشاره کنیم که سوبوتیکا هزینه های زندگی مقرون به صرفه ای دارد و متوسط هزینه زندگی در این شهر 633 دلار می باشد.

سابوتیکا مرکز اداری صربستان

نووی پازار شهری دانشجویی در صربستان

نووی پازار شهری دانشجویی در صربستان است که مقر برخی از بهترین دانشگاه های این کشور نیز می باشد. یکی از بهترین دانشگاه های موجود در این شهر دانشگاه دولتی نووی پازار است که بیش از 5000 دانشجو دارد و در زمینه های مهندسی، اقتصاد، حقوق، پزشکی و هنر، فرصت های تحصیلی بسیار خوبی را ارائه می دهد.

کیفیت زندگی در شهر نووی پازار تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله ایمنی، مراقبت های بهداشتی، آموزش، فرهنگ، محیط زیست و اوقات فراغت می باشد. طبق اطلاعات به دست آمده این شهر دارای شاخص کیفیت زندگی متوسط ​​56 از 100 است که کمتر از میانگین کشوری 61 می باشد.

با این حال امنیت و سیستم مراقبت های بهداشتی در این شهر از لیست معرفی شهرهای کشور صربستان مناسب است و وضعیت معشیتی مردم نیز خوب می باشد. هزینه زندگی در نووی پازار نسبت به سایر شهرهای صربستان و جهان نسبتاً پایین می باشد. امروزه میزان هزینه های زندگی در این شهر برای یک فرد مجرد 30000 دینار صربستان می باشد.

در نهایت باید گفت فرصت های شغلی در نووی پازار محدود اما در حال رشد است و از مهم ترین زمینه های شغلی این شهر می توان به صنعت نساجی اشاره کرد که بیش از 10000 نفر در آن مشغول به کار هستند. چنانچه علاقه دارید تا در این شهر زیبا کسب و کار مربوط به خودتان را ایجاد کنید و از این طریق به کسب درآمد بپردازید، توصیه می کنیم مطالعه مقاله ثبت شرکت در صربستان را از دست ندهید.

کرالیوو شهری آرام برای زندگی در صربستان

کرالیوو شهری آرام برای زندگی در صربستان

کرالیوو شهری آرام برای زندگی در صربستان است که می تواند آرامش و امنیت را برای شما به همراه داشته باشد. این شهر دارای میراث فرهنگی و تاریخی غنی می باشد و چندین موزه، کلیسا و بناهای تاریخی را در خود جای داده است. بدین ترتیب علاقمندان به تاریخ و فرهنگ کشور صربستان می توانند با زندگی در این شهر از زیبایی های تاریخی، فرهنگی و معماری آن لذت ببرند.

کرالیوو برخی از جاذبه های طبیعی مانند کوه زلاتیبور و دره رودخانه Uvac را در خود جای داده و برای دوستاران طبیعت نیز گزینه ای عالی می باشد. با این حال این شهر به اندازه شهرهای بزرگ تر امکانات و خدمات مدرن مانند حمل و نقل عمومی، مراکز خرید نداشته و برای افرادی که به دنبال زندگی در شهری شلوغ و پر جنب و جوش هستند، مناسب نمی باشد.

فرصت های شغلی و تحصیلی در کرالیوو محدود است، زیرا این شهر از توسعه اقتصادی و نوآوری پایینی برخوردار می باشد. از مهم ترین بخش های اقتصادی این شهر از لیست معرفی شهرهای کشور صربستان می توان به کشاورزی، تجارت و گردشگری اشاره کرد. کرالیوو از نظر فرصت های تحصیلی در جایگاه خوبی قرار نداشته و دارای هیچ موسسه آموزش عالی ای نمی باشد. بدین ترتیب اکثر دانشجویان برای تحصیلات عالی به شهرهای بزرگ تر مهاجرت می کنند.

چاچاک شهری امن در صربستان

چاچاک شهری امن در صربستان برای زندگی است که در واقع یک مرکز مهم صنعتی، کشاورزی و فرهنگی، با سنت طولانی موسیقی و ادبیات می باشد. این شهر زیبا مکانی نسبتا مقرون به صرفه برای زندگی است و میانگین هزینه های زندگی در چاچاک 608 دلار در ماه است که در 20 درصد کم هزینه ترین شهرهای جهان قرار دارد.

طبق اطلاعات به دست آمده این شهر از لیست معرفی شهرهای کشور صربستان دارای کیفیت زندگی بسیار خوبی است و شاخص آلودگی آن 60.77 می باشد. از طرفی شاخص جرم و جنایت چاچاک 23.08 است و بدین ترتیب این شهر در زمره امن ترین شهرهای صربستان قرار می گیرد. افراد می توانند با زندگی در این شهر از مزایای زندگی در شهری آرام، کوچک و امن لذت برده و به فرصت های تحصیلی، فرهنگی و سیستم مراقبت های بهداشتی با کیفیت دسترسی داشته باشند.

فرصت های شغلی و تحصیلی در چاچاک ممکن است در مقایسه با شهرهای بزرگتر صربستان، مانند بلگراد یا نووی ساد، محدود باشد اما این شهر نیز طیف وسیعی از فرصت های شغلی را ارائه داده و افراد با اشتغال در آن می توانند تا حدود 641 دلار در ماه درآمد داشته باشند.

شهر جمعیت شهر جمعیت
بلگراد 1.38 میلیون سوبوتیکا 106 هزار
نووی ساد 380 هزار والیوو 90.3 هزار
پریشتینا 199 هزار چاکاک 71.9 هزار
نیس 183 هزار میتروویکا 71.6 هزار
کراگویواچ 151 هزار نووی پازار 66.5 هزار

مهاجرت همیشه با ریسک ، چالش و ابهام رو به رو است ، اما شما می توانید با بهره مندی از همراهی کارشناسان و مشاوران هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی تا حد بسیار زیادی از این چالش ها و ابهامات را کم کنید.

وبینار ارائه شده دراین بخش ، مهاجرت و چالش های پیش رو را بررسی کرده و راهکارهای عملی ارائه می دهد.

برای اعتماد به ما حتما سری به بخش “ما تا حالا چیکار کردیم ” بزنید و با تجارب ارزنده مراجعین رجبی آشنا شوید.

نمایش ویدیو درباره وبینار روش های مهاجرتی و چالش های پیش رو
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

مهاجرت کم ریسک ، ارزان ، سریع و البته قانونی با شرکت رجبی!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

پیروت مقرون به صرفه ترین شهر صربستان

پیروت مقرون به صرفه ترین شهر صربستان و آخرین گزینه از لیست معرفی شهرهای این کشور می باشد. طبق اطلاعات به دست آمده میانگین هزینه های زندگی در این شهر ماهانه 405 دلار می باشد و بدین ترتیب شما با انتخاب پیروت می تواند با صرف هزینه های کم تر به طیف وسیعی از فرصت ها دسترسی داشته باشید.

این شهر از لیست معرفی شهرهای کشور صربستان دارای میراث فرهنگی غنی است که قدمت آن به دوره روم و بیزانس باز می گردد و در آثار فرهنگی و تاریخی به جای مانده مشهود است. فرصت های شغلی و تحصیلی در پیروت به اندازه شهرهای بزرگ نیست اما از صنایع عمده این شهر می توان به نساجی، فلز، غذا و گردشگری اشاره کرد. چنانچه به دنبال شهری به فرصت های پیشرفت و توسعه و یا فرصت های تحصیل و اشتغال هستید، توصیه می کنیم شهرهای بزرگ تر این کشور را برای زندگی انتخاب کنید.

شهرهای چه کشوری را می خواهید بهتر بشناسید؟ از بخش جستجوی سایت استفاد کنید!

سوالات پر تکرار معرفی شهرهای کشور صربستان

هزینه های زندگی این شهر از لیست معرفی شهرهای کشور صربستان در مقایسه با دیگر شهرهای اروپایی مقرون به صرفه و مناسب است و میانگین هزینه ماهانه برای یک نفر 1099 دلار می باشد.

طبق لیست معرفی شهرهای کشور صربستان بهترین شهرها برای تحصیل شامل شهر بلگراد، نیس، نووی پازار و کراگویواچ می شود.

طبق لیست معرفی شهرهای کشور صربستان پیروت ارزان ترین شهر است و میانگین هزینه های زندگی در این شهر ماهانه 405 دلار می باشد.

کراگویواج گزینه ای مناسب برای اشتغال است و فرصت های شغلی بسیار خوبی در زمینه های خودروسازی، فرآوری فلزات، نساجی، مواد شیمیایی و تولید مواد غذایی ارائه می دهد.

کیفیت هوا در نوی ساد خوب است و آب و هوای مطبوعی با تابستان های گرم و زمستان های سرد دارد. این شهر از لیست معرفی شهرهای کشور صربستان آرام و امن است و میزان جرم و جنایت پایینی دارد. بدین ترتیب برای زندگی افراد به خصوص دانشجویان بسیار مناسب می باشد.

در این مقاله نهایت تلاش خود را کردیم تا به معرفی شهرهای کشور صربستان بپردازیم. چنانچه هر گونه سوالی در مورد شهرهای این کشور ذهن شما را درگیر کرده از طریق دفتر غرب و دفتر مرکزی تهران یا دفتر شیراز با مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی در تماس باشید. همچنین اگر علاقه دارید بدانید بهترین کشور برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری کدام است مقاله لینک شده را از دست ندهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه