اجاره مغازه در اسلوونی

اجاره مغازه در اسلوونی و ایجاد کسب و کار در این کشور یکی از راه های کسب بین المللی می باشد ، ما در این مقاله سعی داریم تمامی اطلاعات در مورد اجاره مغازه در این کشور را بررسی کنیم ؛ با ما همراه باشید.

گروه کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) یکی از بهترین گزینه ها برای مشاوره می باشند ، اگر شما نیز قصد دارید در کشور اسلوونی مغازه ایی اجاره کنید و از طریق کار اقامت این کشور را به دست آورید ، همین حالا از طریق تلفن های تماس با مشاورین هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی همراه باشید ، همچنین توصیه می کنیم مقاله کار در اسلوونی را بخوانید و با بازارهای کاری و قوانین حاکم بر آن آشنا شوید.

پس از اینکه تصمیم گرفتید در چه زمینه ای قصد دارید در اسلوونی مغازه تاسیس کنید ، می توانید به فکر اجاره مغازه باشید. همانطور که می دانید اجاره مغازه در هر کشور و هر شهر با توجه به شرایط اقتصادی و دیگر موارد می تواند بسیار متفاوت باشد.

برای اجاره مغازه در اسلوونی نیز شما باید به مواردی مانند ابعاد و متراژ مغازه ، محل مغازه و امکانات آن دقت کنید ، برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

فهرست مطالب
اجاره مغازه در اسلوونی

بهترین محله ها برای اجاره مغازه در لیوبلیانا

لیوبلیانا در واقع یکی از کوچکترین پایتخت های جهان است ، این شهر دارای محله های بسیار مختلفی است که هر فرد می تواند در آن ها کسب و کار خود را شروع کنید ، اگر دوست دارید بهترین محله ها برای اجاره مغازه در لیوبلیانا را بشناسید به هیچ عنوان ادامه این مطلب را از دست ندهید.

این مواردی که ما  آماده کرده ایم بهترین هستند و شلوغ ترین مکان ها برای اجاره مغازه در اسلوونی می باشند ، مرکز شهر لیوبلیانا پر جنب و جوش ترین قسمت شهر است و حومه آن برای کسانی که می خواهند به طبیعت نزدیک تر باشند مناسب تر است.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

صفر تا صد اجاره مغازه در اروپا  را از مشاوران ما سوال کنید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

محله قدیمی لیوبلیانا

شهر قدیمی بخش قرون وسطایی لیوبلیانا است که در زیر قلعه لیوبلیانا قرار دارد ، خیابان اصلی و حیاط های مخفی این شهر زیبا مغازه هایی را در خود جای داده اند که می توانید در آجا مغازه خود را تاسیس کنید ، محله قدیمی لیوبلیانا هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کند به همین دلیل همیشه شلوغ است و مورد مناسبی برای اجاره مغازه در اسلوونی می باشد.

محله کوزیزه لیوبلیانا

محله کوزیزه لیوبلیانا تقریبا 15 دقیقه از مرکز شهر فاصله دارد ، این محله شلوغی مرکز شهر را ندارد و بیشتر به طبیعت نزدیک است. کرایه های اجاره مغازه در این محله کم تر از مرکز شهر است همچنین محله صمیمی تر می باشد و می توانید مشتری های ثابت خود را پیدا کنید.

مرکز شهر لیوبلیانا برای اجاره مغازه​

Ljubljana city center / rent shop

مرکز شهر لیوبلیانا برای اجاره مغازه

مرکز شهر لیوبلیانا همیشه شلوغ است ، گشت و گذار ، خرید ، رستوران و مهمانی فقط چند مورد از فعالیت هایی است که مردم در این گوشه از شهر انجام می دهند ، خیابان های مرکز شهر یک تجربه خرید عالی را برای همه شیک پوشان ارائه می دهد ، به همین دلیل این منطقه بهترین گزینه برای اجاره مغازه در اسلوونی می باشد.

محله تابور لیوبلیانا

محله تابور لیوبلیانا که در آن موزه قوم نگاری اسلوونی و پارک تابور قرار دارد ؛ یکی دیر از مکان های پر بازدید در این شهراست ،وجود پارک تابور باعث می شود هر روزه افراد زیادی در تابستان و دیگر فصول برای نمایشگاه هنری و یا کنسرت به این منطقه هجوم آورند. همین مسئله نیز باعث می شود که اجاره مغازه در این محله برای شما پر درآمد باشد.

هر چند حتما سعی کنید نوع فعالیت خود در مغازه را با توجه به نوع محله انتخاب کنید.

محله ترنوو لیوبلیانا

محله ترنوو لیوبلیانا در واقع یک محله شیک است که چند دقیقه با مرکز شهر فاصله دارد ، بسیاری از کافی شاپ ها و مناظر سبز ، آن را به انتخابی محبوب برای قرار قهوه یا نوشیدنی عصرانه در میان مردم محلی ، به ویژه کسانی که ترجیح می‌دهند خارج از مرکز شهر بمانند ، تبدیل کرده است.

در این محله هر آگوست جشنواره های مختلفی برگزار می شود و این محله در بین دانشجویان بسیار پر طرفدار است.

هزینه اجازه مغازه در شهرهای مختلف اسلوونی

هزینه اجازه مغازه در شهرهای مختلف اسلوونی با توجه به اینکه در چه محله قصد اجاره را دارید می تواند متفاوت باشد ، امروزه در کشور اسلوونی مغازه های مختلفی با متراژ و مدل ساخت متفاوتی وجود دارد که برای فعالیت های تجاری و اجاره مغازه در اسلوونی مناسب است ؛ در این کشور شرایط اجاره ها معمولا آزادانه با توافق بین موجر و مستاجر تعیین می شود و دولت کنترلی بر اجاره مغازه ها ندارد. در این کشور قرارداد های اجاره مغازه معمولا بین 6 ماه تا یک سال منعقد می شود و در این مدت افراد می توانند با رضایت طرفین قرار داد خود را مجدد تمدید کنند.

همانطور که می دانید هزینه اجاره مغازه در پایتخت این کشور بالاتر از دیگر شهرها می باشد ، این مبلغ برای اجاره یک مغازه 66000 متر در مجتمع تجاری مرکز شهر می تواند حدود 150 یورو در ماه باشد. اما به صورت میانگین این قسمت برای کل کشور حدود 100 یورو در ماه باشد.

میانگین اجاره مغازه در شهرهای مختلف اسلوونی

No Data Found

مبلغ ودیعه اجاره در اسلوونی

مبلغ ودیعه اجاره در اسلوونی یکی از مبالغی است که شما باید در ابتدای اجاره مغازه در اسلوونی بپردازید ، این مبلغ می تواند با توجه به میزان اجاره مغازه شما متفاوت باشد و به صورت کلی مبلغی است که توسط مالک از مستاجر گرفته می شود.

اگر شما در طول مدت اجاره به ملک صدمه ای وارد کنید و خساری به مغازه اجاره شده وارد شود مالک می تواند ملبغ خسارت را از ودیعه اجاره کم کنید و خسارت خود را جبران کنید ؛ همانطور که گفتیم مبلغ این ودیعه با توجه به مبلغ اجاره ملک ، مکان مغازه و شهری که در آن مغازه خود را اجاره کرده اید وابسته است.

برای اجاره یک واحد مغازه در مجتمع تجاری و در مرکز شهر لیوبلیانا با اجاره ماهیانه 14900 یورو  (34.05 یورو در متر مربع) باید ودیعه ای حدود 30000 یورو در ابتدای اجاره مغازه بپردازید.

مالیات بر املاک اسلوونی در سال 2021 به یورو مالیات بر املاک اسلوونی در سال 2022 به یورو
درآمد / اجاره ناخالص 3.000 درآمد / اجاره ناخالص 3.000
هزینه های عادی 15% 450 هزینه های عادی 10% 300
پایه مالیاتی 2.550 پایه مالیاتی 2.700
مالیات بر املاک اسلوونی 27,5% 701 مالیات بر املاک اسلوونی 15% 405
اجاره خالص 2.299 اجاره خالص 2.595

مالیات اجاره مغازه در اسلوونی

اجاره املاک و مغازه در اسلوونی برای مدت طولانی به این معنی است که مالک باید مالیات بپردازد ، پس از 1 ژانویه 2022 ، درآمد حاصل از اجاره املاک تغییر کرد ، هزینه های عادی از 15% به 10% کاهش یافت ، همچنین نرخ مالیات از 27.5 درصد به 15 درصد کاهش یافت.

همچنین باید گزارش های مربوط به اجاره املاک در اسلوونی را به اداره مالیات اسلوونی ارسال کنید ، سپس این افراد می توانند میزان مالیات بر املاک اسلوونی را که باید پرداخت کنید ، ارزیابی کنند.

امروزه مالیات اجاره مغازه در اسلوونی برای یک مغازه در پایتخت  و در مرکز شهر حدود 22 درضد از اجاره مغازه می باشد.

قرارداد اجاره مغازه در اسلوونی

به صورت کلی قرارداد اجاره مغازه در اسلوونی طبق قانون تعهدات اداره می شود ، بنابراین بسیار مهم است که طرفین به طور دقیق روابط اجاره را در قرارداد تنظیم کنند. نکات کلیدی که باید در هنگام عقد قرارداد اجاره برای محل تجاری بعد از 19 ژوئن 2021 در نظر گرفت را در ادامه برای شما مطرح می کنیم ؛ مفاد قانون تعهدات دارای چندین بند است که باید در هنگام اجاره مغازه در اسلوونی با انها آشنایی داشته باشید این موارد شامل موارد زیر می شود.  

مدت فسخ قانونی

اخطار مدت فسخ قانونی برای قراردادهای اجاره ای که به موجب ماده 616 قانون تعهدات برای مدت نامحدود منعقد می شود ، هشت روز (8) روز است (مگر اینکه در قرارداد اجاره مغازه به نحو دیگری توافق شده باشد) ، در حالی که حداقل مدت اخطار اجباری فسخ بر اساس اماکن تجاری است.

بر اساس قانون اماکن تجاری ، فسخ معتبر یک طرفه قرارداد اجاره مغازه برای سهولت فقط از طریق دادگاه امکان پذیر می باشد ، در حالی که قانون تعهدات چنین تشریفاتی را پیش بینی نکرده است و یک اخطار فسخ ساده برای فسخ معتبر کفایت می کند.

سرمایه گذاری در کشورهای اروپایی را در مقالات زیر مقایسه کرده و اطلاعات خود را تکمیل کنید.

حق مالک برای فسخ قرارداد اجاره با اثر فوری

طبق قانون تعهدات ، مالک حق دارد قرارداد اجاره را با اثر فوری (بدون مهلت اخطار فسخ) فسخ کند در صورتی که:

  • مستاجر از محل استیجاری مطابق مفاد قرارداد اجاره یا مقصود اجاره استفاده نمی کند.
  • مستاجر نسبت به نگهداری از محل استیجاری غفلت می کند که این خطر آسیب قابل توجهی به موجر می دهد.
  • مستاجر در پرداخت اجرت المثل تأخیر کرده و حتی ظرف پانزده (15) روز پس از مطالبه موجر ، اجاره بها را نپردازد.
  • مستاجر محل استیجاری را بدون رضایت موجر به اجاره فرعی می دهد (اگر در قرارداد اجاره با رضایت قبلی موجر اجاره فرعی اجازه داده شود یا اگر اجاره فرعی مجاز نباشد)

طبق قانون حق مالک برای فسخ قرارداد اجاره با اثر فوری به همین دلایل می دهد ، اما در مورد پرداخت ‌های اجاره‌ بها ، مستاجر در صورت عدم پرداخت اجاره بها و هزینه ‌های ماهانه از پرداخت اجاره بها و هزینه ‌های آن متخلف تلقی می‌شد.

طبق قانون اجاره مغازه در اسلوونی ، مالک اگر یک دلیل برای فسخ قرارداد اجاره با اثر فوری داشته باشد (به عنوان مثال اگر مالک به دلایلی خارج از کنترل خود ، به طور دائم قادر به استفاده از محل تعیین شده برای اجرای کار خود باشد) می تواند قرارداد را فسخ کند ، با این حال ، طرفین می توانند به صورت قراردادی چنین حق فسخ را لحاظ کنند.

حق فسخ قرارداد مکان های استیجاری که خطری برای سلامتی دارند

حق فسخ قرارداد مکان های استیجاری که خطری برای سلامتی دارند ، به این معنیست که بر اساس ماده 616 قانون تعهدات ، موجر و مستاجر هر دو حق دارند در صورتی که محل مورد اجاره خطری برای سلامتی داشته باشد ، قرارداد اجاره را فوراً (بدون مهلت اخطار فسخ) فسخ کنند.

 Terminate the rental agreement

حق فسخ قرارداد اجاره در صورت انتقال مالکیت

حق فسخ قرارداد اجاره در صورت انتقال مالکیت به این معنی است که بر اساس ماده ۶۱۳ قانون تعهدات ، مستاجر حق دارد در صورت انتقال مالکیت محل مورد اجاره به مالک جدید ، با رعایت مواعد فسخ قانونی (هشت روز) قرارداد اجاره را فسخ کند ، قانون اماکن تجاری هیچ گونه مقرراتی را در رابطه با حقوق مستاجر تحت چنین شرایطی شامل نمی شود.

حق فسخ قرارداد اجاره در صورت انتقال مالکیت ​

حق فسخ قرارداد اجاره به دلیل عیوب مادی یا حقوقی مستاجر

بر اساس قانون تعهدات (و متفاوت با قانون اماکن تجاری) ، مستاجر می تواند به دلیل نقص محل اجاره ، قرارداد اجاره را فسخ کند حق فسخ قرارداد اجاره به دلیل عیوب مادی یا حقوقی مستاجر شال موارد زیر می شود.

  • در صورتی که محل استیجاری دارای عیب و نقصی باشد که مانع استفاده مورد توافق یا عادی از محل استیجاری شود (یعنی عیب مادی که قابل رفع نیست).
  • در صورتی که شخص ثالثی مالک هر گونه حقی نسبت به محل اجاره یا بخشی از آن باشد و هرگونه ادعایی را علیه مستاجر اجرا کند یا محل استیجاری را خودسرانه از مستأجر بگیرد و در نتیجه مستاجر حق استفاده از مورد اجاره را داشته باشد.

مسئولیت مالک در قبال عیوب مادی می تواند به صورت قراردادی محدود یا مستثنی باشد.

تبدیل اجاره نامه مدت معین به اجاره نامه برای مدت نامحدود

بر اساس ماده 615 قانون تعهدات ، در صورتی که مستاجر پس از انقضای مدت اجاره به استفاده مستأجره از محل استیجاری ادامه دهد ، اجاره نامه برای مدت نامحدود به موجب قانون به اجاره نامه جدید برای مدت نامحدود تبدیل می شود. مالک مخالفی با ادامه استفاده ندارد ، تمام اسناد تضمینی که توسط اشخاص ثالث به عنوان تضمین برای پرداخت ها طبق قرارداد اجاره برای مدت معین اعطا می شود ، از انقضای مدت اجاره ثابت اولیه وجود ندارد.

امکان اجاره فرعی محل تجاری مورد اجاره بدون رضایت قبلی موجر

بر اساس ماده 605 قانون تعهدات ، مستاجر می تواند در صورتی که در اجاره نامه متحمل خسارتی به موجر نشود ، محل مورد اجاره را به شخص ثالث اجاره ده د، مگر اینکه در قرارداد اجاره به نحو دیگری مقرر شده باشد. در چنین شرایطی ، برای اجاره فرعی محل استیجاری ، مطابق با قانون اماکن تجاری ، نیازی به رضایت قبلی کتبی مالک نیست.

با این حال ، طرفین ممکن است در قرارداد اجاره تعیین کنند که اجاره فرعی محل استیجاری به شخص ثالث مجاز نیست یا تنها با رضایت کتبی قبلی مالک امکان پذیر است ، در صورت امکان اجاره فرعی محل تجاری مورد اجاره بدون رضایت قبلی موجر ، مالک تنها به دلیل موجهی می‌تواند رضایت او را رد کند.

سوالات پر تکرار اجاره مغازه در اسلوونی

محله قدیمی لیوبلیانا هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کند به همین دلیل همیشه شلوغ است و مورد مناسبی برای اجاره مغازه در اسلوونی می باشد.

محله ترنوو لیوبلیانا در واقع یک محله شیک است که چند دقیقه با مرکز شهر فاصله دارد ، بسیاری از کافی شاپ ها و مناظر سبز ، آن را به انتخابی محبوب برای قرار قهوه یا نوشیدنی عصرانه در میان مردم محلی ، به ویژه کسانی که ترجیح می‌دهند خارج از مرکز شهر بمانند ، تبدیل کرده است.

در این محله هر آگوست جشنواره های مختلفی برگزار می شود و این محله در بین دانشجویان بسیار پر طرفدار است.

هزینه اجاره مغازه در پایتخت این کشور بالاتر از دیگر شهرها می باشد ، این مبلغ برای اجاره یک مغازه 66000 متر در مجتمع تجاری مرکز شهر می تواند حدود 150 یورو در ماه باشد اما به صورت میانگین این قسمت برای کل کشور حدود 100 یورو در ماه باشد.

برای اجاره یک واحد مغازه در مجتمع تجاری و در مرکز شهر لیوبلیانا با اجاره ماهیانه 14900 یورو  (34.05 یورو در متر مربع) باید ودیعه ای حدود 30000 یورو در ابتدای اجاره مغازه بپردازید.

مالیات اجاره مغازه در اسلوونی برای یک مغازه در پایتخت  و در مرکز شهر حدود 22 درضد از اجاره مغازه می باشد.

سپاس که تا انتهای مطلب اجاره مغازه در اسلوونی با ما همراه بودید ، اگر دوست دارید در مورد راه اندازی مغازه و یا ایجاد کسب و کار جدید در اسلوونی اطلاعاتی کسب کنید از طریق تلفن های تماس دو شعبه تهران و شیراز با کارشناسان موسسه مهاجرتی رجبی همراه باشید ، همچنین می توانید مقاله مهاجرت به اسلوونی را مطالعه کرده و با تمام راه و روش های امن و قانونی ورود و اقامت دراین کشور آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه