مهاجرت پرستاران به سوئیس

مهاجرت پرستاران به سوئیس

حداقل سن برای مهاجرت پرستاران به سوئیس 18 سال و حداکثر سن 65 سال است.

پرستاران باید مدرک زبان آلمانی، فرانسوی یا ایتالیایی در سطح B2 یا بالاتر داشته باشند.

  • ثبت نام در سامانه مهاجرت سوئیس
  • ارائه مدارک مورد نیاز
  • مصاحبه با سفارت یا کنسولگری سوئیس
  • دریافت ویزای کار

متوسط حقوق ماهانه پرستاران در سوئیس حدود 6,700 فرانک سوئیس (6,500 یورو) است.

  • حقوق و مزایای عالی
  • تعادل بین کار و زندگی
  • تحصیل رایگان برای فرزندان
  • مراقبت‌های بهداشتی فراگیر
  • امنیت و ثبات
  • طبیعت زیبا
  • فرهنگ غنی

سوئیس، پذیرای مهاجران ماهر در حرفه های مختلف است و دولت، این امکان را فراهم نموده تا کسانی که فارغ التحصیل رشته های مختلف از جمله پرستاری هستند، سابقه کار دارند و علاقه مندند در این زمینه به کار مشغول شوند بتوانند با پیمودن مراحل لازم به هدف خود برسند . در ادامه قصد داریم تا در رابطه با مهاجرت پرستاران به سوئیس صحبت کنیم.

اشتغال در شغل دلخواه در کشور سوئیس هدفی دور از دسترس نیست  البته استخدام در سوئیس تابع قوانین و ضوابط مشخصی است که در ادامه به آنها اشاره خواهیم نمود. دعوت می کنیم مقاله کار در سوئیس را بخوانید و با شرایط مهاجرت کاری به این کشور کاملا آشنا شوید.

دلایل مهاجرت پرستاران به سوئیس

سوئیس علاوه بر اینکه کشوری پیشرفته با امکانات قابل توجه است کیفیت کار و زندگی نیز در آن بسیار بالا است . فردی که به عنوان یک خارجی در این کشور به کار مشغول می شود هیچ گونه تفاوتی با بقیه شهروندان این کشور نداشته و از تمامی حقوق و مزایا به صورت یکسان بهره مند خواهد شد.

خوب است بدانید که برای افراد با تخصص و مهارت ویژه علاوه بر حقوق ، مزایا و شرایط خاصی نیز در نظر گرفته می شود که در نوع خود منحصر به فرد است.

سوئیس از جمله کشورهای اروپایی است که بیشترین رفاه و مزایا را به شهروندان خود اختصاص داده و میزان تعطیلات و امنیت اجتماعی در آن بسیار بالا است.

نرخ بیکاری در سوئیس با توجه به آمار اعلام شده از سوی SECO سه درصد است که در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی آمار بسیاری پایینی است .

بازار کار سوئیس

بازار کار سوئیس کوچک و محدود است و برای کسانی که به دنبال کار و مهاجرت کاری به سوئیس هستند فرصت های بسیار محدودی وجود دارد و تقریبا بیشترین میزان بیکاری مخصوص به افراد خارجی ساکن در این کشور است.

این کشور به دلیل منحصر به فرد بودن در اروپا با تقاضاهای بی شماری جهت اخذ ویزای کار مواجه است ، از این رو افرادی که دارای رزومه کار و تخصص ویژه هستند شانس بیشتری خواهند داشت .

تسلط به زبان های مختلف مانند انگلیسی در استخدام بسیار موثر خواهد بود و انجام مصاحبه های مختلف بخشی از استخدام است .

به خاطر داشته باشید که برای افراد خارج از اتحادیه اروپا سختگیری های خاصی انجام می شود و به همین دلیل اگر بتوانید از طریق یک کارفرما در شغلی پذیرفته شده و سپس اقدام نمایید در کسب ویزا موفق تر خواهید بود . در ادامه مهاجرت پرستاران به سوئیس را بررسی می کنیم .

مهاجرت پرستاران به سوئیس

پرستاری در سوئیس

کسانی که رویای مهاجرت با حرفه پرستاری را دارند می توانند از دو روش به آرزوی خود برسند.

در اولین روش، افراد به دنبال اخذ شرایط پذیرش از دانشگاه های سوئیس در رشته پرستاری هستند تا از طریق تحصیل به کار و اقامت در این کشور برسند؛ جهت تحصیل در این رشته باید در یکی از رشته های مرتبط به علوم پزشکی دارای مدرک لیسانس باشید و شاید مجبور به شرکت در آزمون ورودی دانشگاه نیز شوید.

اخذ ویزای تحصیلی دارای شرایط مخصوص به خود است که کارشناسان ما در موسسه قادرند شما را در این مسئله یاری کنند.

مقاله تحصیل رشته پرستاری در سوئیس را بخوانید و با تمام جزئیات این تصمیم آشنا شوید.

دومین روش را در ادامه بخوانید.

اشتغال به عنوان پرستار در سوئیس

در روش دوم کسانی که مدرک تحصیلی خود را در رشته پرستاری در کشوری غیر از سوئیس اخذ نموده اند می توانند با دریافت ویزای کار در این کشور به کار مشغول شوند.

در قدم اول باید مدرک تحصیلی خود را مطابق با سیستم آموزشی این کشور تطبیق داده و در صورت لزوم دوره های کوتاهی را طی نمایید . برای درخواست کار ابتدا باید یک CV ( رزومه )که خلاصه ای از پیشینه حرفه ای شما است را به صورت ویژه تهیه نموده و ارائه دهید .

هرچقدر این رزومه غنی تر باشد و توضیحات بیشتری در رابطه با تحصیلات ، دستاوردها ، مهارت و تجربیات کاری شما را شامل شود شانس دریافت ویزا را بالاتر خواهد برد.

در این رزومه باید سعی شود تا ضمن معرفی مهارت ها خود را به عنوان بهترین گزینه برای این شغل نیز نشان دهید.

مقاله نوشتن صحیح رزومه برای کار در خارج از کشور را حتما بخوانید.

اشتغال به عنوان پرستار در سوئیس

دوره آموزشی در سوئیس

به دلیل متفاوت بودن سیستم بهداشت در سوئیس این کشور یک دوره آموزشی کوتاه مدت را برای تمامی متقاضیان اشتغال در این کشور برگزار می کند که تنها پس از سپری نمودن و قبولی در آن می توان به کار مشغول شد.

مهاجرت پرستاران به سوئیس را بررسی می کنیم . پرستاران در بیمارستان ها و مراکز درمانی سازماندهی می شوند و مطابق با قوانین به آنها ساعات کاری داده می شود . پرستاران اصولا ساعاتی را باید در شیفت شب کار کنند و می توانند در شغل خود نیز ارتقا رتبه بگیرند.

دوره آموزشی در سوئیس

موارد مهم در رابطه با اشتغال در سوئیس

باید دقت داشته باشید که داشتن سوابق کاری حداقل به مدت سه سال در حوزه تحصیلی پرستاری بسیار موثر است.

همانگونه که میدانید چهار زبان آلمانی ، فرانسوی ، ایتالیایی و رومانش در این کشور رسمیت دارند و شخص متقاضی علاوه بر داشتن تسلط بر یکی از این زبان ها باید زبان انگلیسی قوی نیز داشته باشد . زیرا حرفه پرستاری و کلیه علوم مربوط به پزشکی نیازمند دانش زبان انگلیسی است.

از این رو در هنگام مصاحبه باید توانایی خود را در رابطه با تسلط زبانی نشان دهید . هرچه فرد متقاضی مهاجرت پرستاران به سوئیس با زبان های بیشتری آشنایی داشته باشد و بتواند رزومه کاری و تحصیلی قوی تر را ارائه دهید شانس دریافت ویزای بیشتری را نیز خواهد داشت . اخذ ویزای کار در کشور سوئیس می تواند شما را به اقامت این کشور برساند و موفق به دریافت پاسپورت این کشور شوید .

اما لازم به ذکر است که سوئیس از جمله کوچکترین کشورهای اروپا است که به دلیل جمعیت کم توانسته به رفاه و کیفیت بالای زندگی برسد که آن را در اختیار هر فردی قرار نخواهد داد و در انتخاب افراد مهاجر نهایت دقت را در نظر دارد . از این رو به دست آوردن ویزای کاری سوئیس نیاز به حوصله و صبر دارد.

دریافت ویزای کار سوئیس

جهت دریافت ویزای کار سوئیس باید تمامی مدارک لازم را فراهم نموده و پس از پرداخت هزینه لازم آن را به سفارت تحویل دهید .

سفارت پس از بررسی مدارک و در صورت کامل بودن برای شما یک وقت مصاحبه تعیین می نماید . با موفقیت در مصاحبه و جلب نظر فردی که با شما مصاحبه می کند شما موفق به دریافت ویزا خواهید شد . این ویزا در ابتدا به مدت یک سال صادر شده و امکان تمدید آن وجود دارد .

اگر نمیدانید که سوئیس در ایران سفارت دارد یا خیر به عنوان سفارت کشورهای فعال در ایران کدام هستند؟ + آدرس مراجعه نمایید.

دوره آموزشی در سوئیس
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *