معرفی شهرهای کشور سوئیس

معرفی شهرهای کشور سوئیس مبحث مورد بررسی مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی در این مقاله است ، سوئیس کشوری کوهستانی محصور در خشکی در جنوب غربی اروپا است که با اتریش ، فرانسه ، آلمان ، ایتالیا و لیختن اشتاین هم مرز است.

مساحت سوئیس 41285 کیلومتر مربع و کمی کوچکتر از هلند یا تقریباً دو برابر ایالت نیوجرسی ایالات متحده است ، این کشور متشکل از 23 ایالت (کانتون) و 3 “کانتون تقسیم شده” به دو نیم کانتون است ، کانتون های تقسیم شده بازل ، آپنزل و آنتروالدن است.

کانتون ها در واقع ایالت های فدرال کنفدراسیون سوئیس هستند ، هر کانتون قانون اساسی ، دولت ، قوه مقننه و قوه قضاییه خود را دارد ، پایتخت بالفعل سوئیس برن است که توسط سوئیس به عنوان “شهر فدرال” یا Bundesstadt نامیده می شود.

فهرست مطالب
معرفی شهرهای کشور سوئیس

فهرستی از همه کانتون های سوئیس

در زیر فهرستی از همه کانتون‌های سویس را اینجا می بینید:

  • زوریخ (ZH)
  • برن (BE)
  • لوزرن (LU)
  • اوری (UR)
  • شویتز (SZ)
  • نیوالدن (NW) / اوالدن (OW)
  • گلاروس (GL)
  • زوگ (ZG)
  • فرایبورگ (FR)
  • سولوتورن (SO)
  • بازل اشتاد (BS) / بازل لند (BL)
  • شافهاوزن (SH)
  • آپنزل اینرهودن (AI) / آپنزل آوسرهودن (AR)
  • سانکت گالن (SG)
  • گراوبوندن (GR)
  • آرگاو (AG)
  • تورگائو (TG)
  • تیچینو (TI)
  • وود (VD)
  • وله (VS)
  • نوشاتل (NE)
  • ژنو (GE)
  • ژورا (JU)

در سوئیس ، کانتون ها دارای حاکمیت مالی هستند ، این استقلال در مسائل سیاست مالیاتی به این معنی است که کانتون های منفرد در رقابت مالی سالم با یک کانتون هستند و این رقابت به نوبه خود به افزایش کارایی عملکرد ملی و کیفیت زیرساخت کمک می کند.

به طور کلی ، می توان گفت تمامی شهرهای سوئیس شرایط ایده آل و استانداردهای مناسب برای زندگی را دارد و مردم سوئیس از خوشحال ترین مردم جهان هستند اما اگر در بحث معرفی شهرهای کشور سوئیس بخواهیم گزیده ای از میان تمامی شهرهای بالا انتخاب کنیم ، برن پایتخت سوئیس ، زوریخ ، بازل و لوزان از بهترین های سوئیس به حساب می آید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

کسب به روز ترین اطلاعات مهاجرتی با مشاوره های شرکت رجبی!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

کانتون زوریخ سوئیس

کانتون زوریخ سوئیس اولین گزینه در معرفی شهرهای سوئیس است ، این پرجمعیت ترین کانتون سوئیس است و به عنوان مرکز جهانی بانکداری و مالی شناخته شده است ، زبان گفتار در کانتون زوریخ سوئیس زبان آلمانی است ، زبان آلمانی که در بخش آلمانی زبان سوئیس صحبت می شود ، یک نوع/گویش آلمانی است که به آلمانی سوئیسی معروف است ، شرایط زندگی در شهر زوریخ (مرکز کانتون زوریخ) در ایده آل ترین حالت در کشور سوئیس قرار دارد؛ به این معنا که همه امکانات زندگی با استانداردهای بهداشتی و اجتماعی در سطح عالی قرار دارند و زوریخ چندین سال به طور متوالی در لیست 15 شهر برتر جهان برای زندگی قرار گرفته است ، زوریخ قطب اقتصادی و گردشگری سوئیس محسوب می شود ، زوریخ از گران ترین شهرهای اروپا به شمار می رود و هزینه تقریبی یک خانواده چهار نفره در زوریخ 5970 دلار در ماه  است.

کانتون زوریخ سوئیس​

کانتون برن سوئیس

نام کانتون برن سوئیس از شهر برن ، پایتخت سوئیس گرفته شده است ، در معرفی شهرهای کشور سوئیس ، این کانتون به عنوان دومین کانتون بزرگ و پرجمعیت معرفی می شود ، زبان های صحبت در کانتون برن سوئیس ، زبان آلمانی (86%) و زبان فرانسوی (11%) است.

شهر برن از مراکز مهم فرهنگی و هنری اروپا به شمار می رود و دانشگاه های آن شرایط تحصیل در سوئیس را برای دانشجویان لذت بخش می کند ، برای آشنایی هر چه بیشتر با شرایط و هزینه های تحصیل در دانشگاه های معتبر سوئیس مقاله لینک شده را بخوانید.

هزینه تقریبی یک خانواده چهار نفره در زوریخ تقریبا 5640 دلار در ماه  است ، پایتخت سوئیس یکی از بهترین شهرهای جهان برای زندگی در نظر گرفته می شود ، این شهر در رتبه‌بندی سالانه به عنوان دومین شهر امن جهان شناخته شده است.

کانتون ژنو سوئیس

کانتون ژنو سوئیس

کانتون ژنو سوئیس ، با مرکزیت شهر ژنو ، پس از زوریخ شلوغ ترین شهر سوئیس محسوب می شود ، زبان گفتاری و اداری مردم در این کانتون ، زبان فرانسوی است ، این کانتون تا کنون میزبان بیشترین رخدادهای بین الملی در جهان بوده است.

شهر ژنو (مرکز کانتون) محل استقرار تعدادی از سازمان های بین المللی از جمله سازمان ملل متحد و سازمان بهداشت جهانی است ، این باعث می‌شود آن را به یک دیگ ذوب فرهنگ تبدیل کند ، اما در عین حال جذابیت سوئیسی را حفظ می‌کند ، از لحاظ کیفیت زندگی ، ژنو یکی از بهترین شهرهای جهان است و در سال‌های اخیر قطعا ژنو سبک زندگی آرام‌تری را پذیرفته است ، اگرچه ژنو در گوشه غربی سوئیس واقع شده است ، اما هنوز هم از شهرهای دیگر سوئیس و همچنین شهرهای آن سوی مرز فرانسه قابل دسترسی است.

در کنار زوریخ ، ژنو یکی از گران ترین شهرهای سوئیس است ، هزینه های تخمینی زندگی یک خانواده چهارنفره در ژنو ، 5237 دلار در ماه است و معمولاً اجاره بها در ژنو گرانتر از شهرهایی مانند لندن ، پاریس یا حتی نیویورک است.

کانتون لوزرن سوئیس

کانتون لوزرن سوئیس در واقع به نام مرکز کانتون نامگذاری شده است ، این کانتون در مرکز سوئیس قرار دارد و در جنوب شرقی با دریاچه لوسرن (Vierwaldstaettersee)  همسایه است.

لوزرن محل استقرار یونسکو Biosphäre Entlebuch ، یک منطقه کوهستانی حفاظت شده از تالاب ها و غارهای آهکی است ، زبان رسمی این کانتون ، زبان آلمانی است.

هزینه تقریبی یک خانواده چهار نفره در زوریخ تقریبا 6120 دلار در ماه  است ، شاخص های کیفیت زندگی در لوزرن در جدول زیر قابل مشاهده است.

شاخص های کیفیت زندگی در لوزرن سوئیس
شاخص قدرت خرید 91.92 بالا
شاخص ایمنی 80.05 بسیار بالا
شاخص مراقبت های بهداشتی 63.84 بالا
شاخص آب و هوا 81.95 بسیار بالا
شاخص هزینه زندگی 120.84 بسیار بالا

کانتون اوری سوئیس

کانتون اوری سوئیس کانتون اوری، یکی از سه کانتون مؤسس کنفدراسیون سوئیس است ، مرکز این کانتون شهر آلتدورف است و زبان اداری آن زبان آلمانی است.

اول و مهمتر از همه، کانتون اوری یک بهشت طبیعی در میان فضای مدیترانه ای است ، نرخ جرم و جنایت در اوری بسیار پایین است و سطح ایمنی بالایی برای ساکنین وجود دارد ؛ کانتون اوری همچنین مکانی برای افراد خصوصی است.

هزینه متوسط اجاره سالانه به ازای هر متر مربع در کانتون اوری 137 فرانک به ازای هر متر مربع است.

کانتون والدن سوئیس

کانتون والدن سوئیس ، Unterwalden کانتونی در مرکز سوئیس ، در جنوب دریاچه لوسرن است.

 این کانتون یکی از اعضای موسس کنفدراسیون سوئیس بود که خود به دو نیم کانتون تقسیم شد: Obwalden (OW) با مرکز Sarnen و Nidwalden (NW) با مرکز آن

زبان اداری کانتون والدن آلمانی است و هزینه های تقریبی زندگی یک خانواده چهارنفره در این کلنتون تقریبا 5530 دلار در ماه برآورد می شود.

Schweitz, Switzerland

کانتون شویتز سوئیس

کانتون شویتز سویس یکی از اعضای موسس کنفدراسیون سوئیس است ، در واقع نام کشور سوئیس از نام همین کانتون گرفته شده است ، مرکز کانتون هم شهر شویز است.

زبان اداری کانتون شویتز زبان آلمانی است ، هزینه تقریبی یک خانواده چهار نفره در زوریخ تقریبا 5340 دلار در ماه  است.

کانتون شویتز سوئیس​

کانتون زوگ سوئیس

می توان گفت کانتون زوگ سوئیس در حال تبدیل شدن به بهترین مکان برای زندگی در سوئیس است ، از برجسته ترین علائم این برتری این است که شما به ماشین نیاز ندارید و همه چیز در فاصله چند قدمی است.

زوگ در 50 سال گذشته دستخوش تحول بزرگی شده است ، این شهر که پایتخت فقیرترین کانتون کشور بوده است ، اکنون یک کلان شهر پر رونق با حدود 30000 نفر و یک مقصد توریستی رو به رشد است ، زوگ ارتباطات حمل و نقل بسیار خوبی دارد ، دستمزدها در این شهر خوب است و بنابراین شهر ایده آلی برای کار در سوئیس محسوب می شود ، برای درک بهتر شرایط کار حتما مقاله لینک شده را مرور کنید ؛ شاید حرفه ای که در آن تخصص دارید مورد نیاز سوئیس باشد!

کانتون گلاروس سوئیس

گلاروس یا گلاریس کانتونی در شرق مرکز سوئیس است. این کانتون به نام مرکز گلاروس نامگذاری شده است ، زبان اداری و زبان گفتاری این کانتون کاملا آلمانی است.

کانتون گلاروس سوئیس برای تجارت مناسب است و اگر قصد سرمایه گذاری و ثبت شرکت در سوئیس را داشته باشید ، می توانید درباره شرایط راه اندازی کسب و کار در این کانتون از مشاوران رجبی سوال بپرسید و یا مقاله لینک شده را بخوانید.

در کانتون گلاروس ، شرکت ها می توانند املاک و مستغلات مقرون به صرفه و کارمندان آموزش دیده پیدا کنند ، بنابراین یک مکان خوب برای ثبت شرکت در سوئیس هم توصیه می شود.

شناخت شهر های سوئیس به تنهایی اطلاعات کافی درباره این کشور به شما نمیدهد ، مقالات زیر را هم مرور کنید.

Canton of Basel, Switzerland

کانتون بازل سوئیس

تا سال 1830 بازل یک کانتون واحد بود و جمعیت آن کمتر از جمعیت روستایی بود اما در سال های بعد این کانتون به دو نیم کانتون تقسیم شد ، بعدها چندین تلاش برای اتحاد مجدد شهر بازل و ایالت بازل انجام شده است ، در سال 1969، شهروندان ایالت بازل این طرح را در یک همه پرسی شکست دادند ، این دو کانتون از آن زمان تاکنون تعدادی توافقنامه همکاری ، مانند تأمین مالی مشترک و مدیریت دانشگاه بازل ، منعقد کرده اند ، مطالعه مرسر 2019 بازل را به عنوان یکی از ده شهر برتر با بالاترین کیفیت زندگی در سراسر جهان رتبه بندی کرد ، هزینه های تخمینی زندگی برای یک خانواده چهارنفره در کانتون بازل سوئیس نزدیک به 5250 دلار در ماه است.

کانتون بازل سوئیس​

سوالات پر تکرار معرفی شهرهای کشور سوئیس

می توان گفت کانتون زوگ سوئیس در حال تبدیل شدن به بهترین مکان برای زندگی در سوئیس است ، از برجسته ترین علائم این برتری این است که شما به ماشین نیاز ندارید و همه چیز در فاصله چند قدمی است.

در سوئیس، کانتون ها دارای حاکمیت مالی هستند ، این استقلال در مسائل سیاست مالیاتی به این معنی است که کانتون های منفرد در رقابت مالی سالم با یک کانتون هستند و این رقابت به نوبه خود به افزایش کارایی عملکرد ملی و کیفیت زیرساخت کمک می کند.

زبان گفتار در کانتون زوریخ سوئیس زبان آلمانی است ، زبان آلمانی که در بخش آلمانی زبان سوئیس صحبت می شود ، یک نوع/گویش آلمانی است که به آلمانی سوئیسی معروف است.

کانتون ژنو سوئیس ، با مرکزیت شهر ژنو ، پس از زوریخ شلوغ ترین شهر سوئیس محسوب می شود ، زبان گفتاری و اداری مردم در این کانتون ، زبان فرانسوی است ، این کانتون تا کنون میزبان بیشترین رخدادهای بین الملی در جهان بوده است.

شهر ژنو (مرکز کانتون) محل استقرار تعدادی از سازمان های بین المللی از جمله سازمان ملل متحد و سازمان بهداشت جهانی است ، این باعث می‌شود آن را به یک دیگ ذوب فرهنگ تبدیل کند ، اما در عین حال جذابیت سوئیسی را حفظ می‌کند.

کانتون اوری سوئیس کانتون اوری، یکی از سه کانتون مؤسس کنفدراسیون سوئیس است ، مرکز این کانتون شهر آلتدورف است و زبان اداری آن زبان آلمانی است.

اول و مهمتر از همه، کانتون اوری یک بهشت طبیعی در میان فضای مدیترانه ای است ، نرخ جرم و جنایت در اوری بسیار پایین است و سطح ایمنی بالایی برای ساکنین وجود دارد ؛ کانتون اوری همچنین مکانی برای افراد خصوصی است.

آنچه در این مقاله مطالعه کردید ، اطلاعات مهم و کلیدی از معرفی شهرهای کشور سوئیس بود که توسط مشاوران مجرب موسسه مهاجرتی رجبی ، گردآوری شده بود ، اگر مایل به کسب اطلاعات عمیق تر از هر کدام از کانتون ها و شهرهای سوئیس هستید ، لطفا از طریق راه های ارتباطاتی ذکر شده با همکاران ما در دفاتر تهران و شیراز تماس حاصل نمایید.

شهرهای کدام کشور را می خواهید بشناسید ؟ 4 کشور در مقالات زیر معرفی شده اند ، بقیه را در بخش جستجو خواهید یافت.

2 دیدگاه در “معرفی شهرهای کشور سوئیس

  1. معرفی شهرهای کشور سوئیس رضا فرهادی گفت:

    بسیار مقالات خوب و ارزشمندی در اختیار عموم قرار میدین واقعا عالی هستین موفق باشین.

    1. معرفی شهرهای کشور سوئیس مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      با سلام و درد
      بسیار سپاس گذاریم از توجه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه